Moro,
Auto on Passat 1.8t tiptronic -02 ja kilometrit 125tkm.
Ostin auton reilu viikko sitten ja ensimmäiset ongelmat alkoivat heti kotimatkalla.
Ongelma: tyhjäkäynti on epätasainen, välillä pahempi, välillä lievempi. Kuitenkin koko ajan kierrokset seilaa ja kone täristää ja "vatkaa". Kierroksia kun nostaa, niin tasoittuu. Välillä tyhjäkäynnillä vilkkuu moottorinvalo ja välillä se jää palamaan koko ajan, eikä häviä kuin nollaamalla vika koodit. Seuraavat koodit antaa:
P0171 seos laiha
P0300 sytytyskatkoksia eri sylintereillä
P0301 sytytyskatkoksia 1 sylinterillä
P0303 sytytyskatkoksia 3 sylinterillä
Kuukausi sitten huollossa vaihdettu jotain alipaineletkuja ja kaikki puolat. Edellinen omistaja kertoi ja huoltokuitit löytyi.
Itse vaihdoin juuri 4kpl alipaine letkuja(ohuet), joista yksi oli poikki sekä tulpat Ngk.
Edelleen ongelmat jatkuu.
Kokeilin myös irroittaa MAF anturin piuhan, mutta ei mitään vaikutusta toimintaan. Samanlailla täristää ja seilaa tyhjäkäynti. Ei myöskään anna mitään vikakoodia tuo anturin irroitus.
Olisiko kellään vinkkiä, mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään tai mitä testata?
Kiitos jo etukäteen!
Passat 1.8t tyhjäkäynti RATKAISTU
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 20.11.2012 20:58
Passat 1.8t tyhjäkäynti RATKAISTU
Viimeksi muokannut Tonppa Tuunaaja, 28.11.2012 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laiha seos viittaa anturiongelmaan. Imuilman tai nesteen lämpötila, nokan tai kammen asento, lambda.. Muuten tuntuis että sytytyspuolella on ongelmaa. Voisit kokeilla iskeekö tulpat kanteen kipinää. Virranjakajassa voi olla hall-anturissa häikkää, joka kertoo sytytysajankohdan sytytysyksikölle.
PS. Täällä on 1.8T koneelle jo "sticky" keskusteluketju.
PS. Täällä on 1.8T koneelle jo "sticky" keskusteluketju.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 20.11.2012 20:58
Kiitos vastauksista. Jakohihna vaihdettu noin 2 vuotta ja 20 tkm sitten.
Myös termostaatti vaihdettu vasta huollossa kun ei nostanut lämpöjä.
Kylmällä koneella toimii hieman tasaisemmin.
Voikohan tuo maf olla rikki? Sen takia sitten laiha seos?
Jostain luin että voi aiheuttaa myös noita sytytys katkoksia, kun menee laihalle.
Edelleen voisi olla joku ilma vuoto jossain.
Onko tuohon imujärjestelmän vuotojen etsintään mitään hyvää keinoa?
Joo, ja täytyy alkaa kahlaamaan tuo 1.8t ketju läpi, jos sieltä löytyisi mitään.
Pystyykö tuolla vagcomilla miten testaamaan noita eri antureita? Löytyykö jotain hyviä linkkejä/ohjeita tuohon vagcomin käyttöön? Ja mitä kannattaisi tässä tapaukseessa tuolla vagcomilla testata? Olen vasta amatööri näiden vaggien suhteen ylipäätään...
Myös termostaatti vaihdettu vasta huollossa kun ei nostanut lämpöjä.
Kylmällä koneella toimii hieman tasaisemmin.
Voikohan tuo maf olla rikki? Sen takia sitten laiha seos?
Jostain luin että voi aiheuttaa myös noita sytytys katkoksia, kun menee laihalle.
Edelleen voisi olla joku ilma vuoto jossain.
Onko tuohon imujärjestelmän vuotojen etsintään mitään hyvää keinoa?
Joo, ja täytyy alkaa kahlaamaan tuo 1.8t ketju läpi, jos sieltä löytyisi mitään.
Pystyykö tuolla vagcomilla miten testaamaan noita eri antureita? Löytyykö jotain hyviä linkkejä/ohjeita tuohon vagcomin käyttöön? Ja mitä kannattaisi tässä tapaukseessa tuolla vagcomilla testata? Olen vasta amatööri näiden vaggien suhteen ylipäätään...
Voihan se hyvinkin olla tuossa ilmamassa-anturissa se vika - yleinen ongelmapaikka. Sitä voi ohjelmalla testailla. Täällä jonkinlaista VCDS-ohjetta: http://www.ross-tech.net/vag-com/advert ... echTip.pdf
Imujärjestelmän vuotojen selvittelyssä voi tsiigailla MAP-anturin (imusarjan paine) lukemia.
Imujärjestelmän vuotojen selvittelyssä voi tsiigailla MAP-anturin (imusarjan paine) lukemia.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 20.11.2012 20:58
Noniin, ongelma ratkaistu. Vika: rikkinäinen "bleeder valve".
Elikkä tuolla alipaine systeemissä se vika sitten oli.
Nyt toimii kone kuin uusi ja tyhjäkäynti on tasainen. Ei vikakoodeja.
Tässä vielä linkki keskusteluun, mistä löytyi apu jos jollain samoja ongelmia, niin kannattaa lukaista:
http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... assat.html
Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille!
Elikkä tuolla alipaine systeemissä se vika sitten oli.
Nyt toimii kone kuin uusi ja tyhjäkäynti on tasainen. Ei vikakoodeja.
Tässä vielä linkki keskusteluun, mistä löytyi apu jos jollain samoja ongelmia, niin kannattaa lukaista:
http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... assat.html
Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille!
Re: kysymys
Tonppa Tuunaaja kirjoitti:Noniin, ongelma ratkaistu. Vika: rikkinäinen "bleeder valve".
Elikkä tuolla alipaine systeemissä se vika sitten oli.
Nyt toimii kone kuin uusi ja tyhjäkäynti on tasainen. Ei vikakoodeja.
Tässä vielä linkki keskusteluun, mistä löytyi apu jos jollain samoja ongelmia, niin kannattaa lukaista:
http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... assat.html
Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille!
Hei miten ratkaisit ongelman voisitko kertoa tarkemmin.
Re: Passat 1.8t tyhjäkäynti RATKAISTU
Miten ratkaisit ongelman kertoisitko tarkemmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa