Passat 1.8t tyhjäkäynti RATKAISTU

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tonppa Tuunaaja
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.11.2012 20:58

Passat 1.8t tyhjäkäynti RATKAISTU

ViestiKirjoittaja Tonppa Tuunaaja » 20.11.2012 21:33

Moro,
Auto on Passat 1.8t tiptronic -02 ja kilometrit 125tkm.
Ostin auton reilu viikko sitten ja ensimmäiset ongelmat alkoivat heti kotimatkalla.
Ongelma: tyhjäkäynti on epätasainen, välillä pahempi, välillä lievempi. Kuitenkin koko ajan kierrokset seilaa ja kone täristää ja "vatkaa". Kierroksia kun nostaa, niin tasoittuu. Välillä tyhjäkäynnillä vilkkuu moottorinvalo ja välillä se jää palamaan koko ajan, eikä häviä kuin nollaamalla vika koodit. Seuraavat koodit antaa:
P0171 seos laiha
P0300 sytytyskatkoksia eri sylintereillä
P0301 sytytyskatkoksia 1 sylinterillä
P0303 sytytyskatkoksia 3 sylinterillä

Kuukausi sitten huollossa vaihdettu jotain alipaineletkuja ja kaikki puolat. Edellinen omistaja kertoi ja huoltokuitit löytyi.
Itse vaihdoin juuri 4kpl alipaine letkuja(ohuet), joista yksi oli poikki sekä tulpat Ngk.
Edelleen ongelmat jatkuu.
Kokeilin myös irroittaa MAF anturin piuhan, mutta ei mitään vaikutusta toimintaan. Samanlailla täristää ja seilaa tyhjäkäynti. Ei myöskään anna mitään vikakoodia tuo anturin irroitus.
Olisiko kellään vinkkiä, mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään tai mitä testata?

Kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Tonppa Tuunaaja, 28.11.2012 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 21.11.2012 9:00

Tuplan johdot ja sytytyspuolat tulee mieleen niistä mitä kannattaa katsoa - jos puolat on vaihdettu niin vähiin käy vaihtoehdot.

Virranjakaja? Ehkä nokka-akselin asentotunnistin, mutta se antaa yleensä koodia.

Veikkaan että auto on myyty sen takia ettei ongelmaa ole kovin helpolla löytynyt.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.11.2012 14:43

Sytytyspuolien johtosarja kannattaa tutkia myös. Monesti noissa on johtojen eristeet kovettunut ja halkeillut, kun se siellä venttiilikopan päällä kuumassa majailee.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 21.11.2012 15:00

Johtoja minäkin veikkaisin, vaikken bensatekniikkaa niin hyvin tunnekaan.

Onko jakohihna milloin vaihdettu, voisiko löysä hihna vaikuttaa vai antaisiko silloin tuota asentotunnistimen vikaa myös?

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 21.11.2012 15:00

Laiha seos viittaa anturiongelmaan. Imuilman tai nesteen lämpötila, nokan tai kammen asento, lambda.. Muuten tuntuis että sytytyspuolella on ongelmaa. Voisit kokeilla iskeekö tulpat kanteen kipinää. Virranjakajassa voi olla hall-anturissa häikkää, joka kertoo sytytysajankohdan sytytysyksikölle.

PS. Täällä on 1.8T koneelle jo "sticky" keskusteluketju.

Tonppa Tuunaaja
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.11.2012 20:58

ViestiKirjoittaja Tonppa Tuunaaja » 21.11.2012 17:38

Kiitos vastauksista. Jakohihna vaihdettu noin 2 vuotta ja 20 tkm sitten.
Myös termostaatti vaihdettu vasta huollossa kun ei nostanut lämpöjä.
Kylmällä koneella toimii hieman tasaisemmin.
Voikohan tuo maf olla rikki? Sen takia sitten laiha seos?
Jostain luin että voi aiheuttaa myös noita sytytys katkoksia, kun menee laihalle.
Edelleen voisi olla joku ilma vuoto jossain.
Onko tuohon imujärjestelmän vuotojen etsintään mitään hyvää keinoa?
Joo, ja täytyy alkaa kahlaamaan tuo 1.8t ketju läpi, jos sieltä löytyisi mitään.
Pystyykö tuolla vagcomilla miten testaamaan noita eri antureita? Löytyykö jotain hyviä linkkejä/ohjeita tuohon vagcomin käyttöön? Ja mitä kannattaisi tässä tapaukseessa tuolla vagcomilla testata? Olen vasta amatööri näiden vaggien suhteen ylipäätään...

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 21.11.2012 17:57

Voihan se hyvinkin olla tuossa ilmamassa-anturissa se vika - yleinen ongelmapaikka. Sitä voi ohjelmalla testailla. Täällä jonkinlaista VCDS-ohjetta: http://www.ross-tech.net/vag-com/advert ... echTip.pdf
Imujärjestelmän vuotojen selvittelyssä voi tsiigailla MAP-anturin (imusarjan paine) lukemia.

Tonppa Tuunaaja
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.11.2012 20:58

ViestiKirjoittaja Tonppa Tuunaaja » 28.11.2012 20:48

Noniin, ongelma ratkaistu. Vika: rikkinäinen "bleeder valve".
Elikkä tuolla alipaine systeemissä se vika sitten oli.
Nyt toimii kone kuin uusi ja tyhjäkäynti on tasainen. Ei vikakoodeja.
Tässä vielä linkki keskusteluun, mistä löytyi apu jos jollain samoja ongelmia, niin kannattaa lukaista:

http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... assat.html

Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille!

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.7.2014 21:09

tarkotatko sitä isoa venttiiliä mikä on heti venttiilikopan takana, laatikon puolella? Eiku sehän tasi olla se pikkunen mikä on siel imusarjan alla:)

Jarppe96
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.8.2018 12:06

Re: kysymys

ViestiKirjoittaja Jarppe96 » 7.8.2018 12:10

Tonppa Tuunaaja kirjoitti:Noniin, ongelma ratkaistu. Vika: rikkinäinen "bleeder valve".
Elikkä tuolla alipaine systeemissä se vika sitten oli.
Nyt toimii kone kuin uusi ja tyhjäkäynti on tasainen. Ei vikakoodeja.
Tässä vielä linkki keskusteluun, mistä löytyi apu jos jollain samoja ongelmia, niin kannattaa lukaista:

http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... assat.html

Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille!

Hei miten ratkaisit ongelman voisitko kertoa tarkemmin.

Jarppe96
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.8.2018 12:06

Re: Passat 1.8t tyhjäkäynti RATKAISTU

ViestiKirjoittaja Jarppe96 » 7.8.2018 12:13

Miten ratkaisit ongelman kertoisitko tarkemmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa