Tekniikanvaihdos Vento Vr6 Tehoalue puuttuu välillä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

Tekniikanvaihdos Vento Vr6 Tehoalue puuttuu välillä?

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 18:50

Moro

Auton kansi on juuri koneistettu ja tiivisteet vaihdettu vuodon vuoksi, venttiilit olivat kuin uudet, todellavähän väljää moottorissa ja nyt kun sain kaiken tulille niin tehoalue puuttuu aina välillä. Tehoa löytyy kylmällä moottorilla noin minuutin-ajan .. en ole kengittänyt kylmänä, vain testasin muutaman kerran että sain tämän selville. Kun auton ajaa lämpimäksi niin vääntö puuttuu kokonaan, tai sillontällön, vain välillä löytyy potkua, tuntuu kaasupolkimessa asti millon padassa on kaikki inkkarit kanootissa.. Tulpanjohdot uusittu kuuri kun yksi löi läpi, virranjakajan kansi ja pyörijä myös uusittu

Alkaa ideat loppua kesken että mistä moinen mystinen ongelma johtuu, pata pitäis olla erittäin hyvässä kunnossa.

Apua tarvitaan!!


Kiitos, - Toni

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 19:16

Oliko pyörijä uusi vai käytetty? Kai oot sitten jo lämpötila-anturin vaihtanu?

Ja vr6:lle on oma osionsa täällä :) Sinne jatkossa kysymykset.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.11.2012 19:25

Viallinen nakutus-anturi tai johtosarjavika? Vikakoodit..?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.11.2012 19:35

HALL-anturikin voi temppuilla lämpötilan mukaan. Taitaa olla jakajan sisällä, mikäli on jakajasytkällä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 19:36

^Tuolla puhuttiin, että pyörijä vaihdettu, joten pitäisi olla pyörijän sisällä HALL-silloin. Sen takia kysyinkin, että onko käytetty vai uusi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.11.2012 19:38

Ei kai se HALL pyörijän sisällä ole? Eikös verkussakin ole ihan normaali jakaja..? Eli HALL löytyy silloin sieltä pyörijän ja sen muovisen suojuksen alta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 19:40

Aivan joo totta, ajatusvirhe... Jakajassa siis, mutta sitähän ei pysty tähän vaihtamaan (tietääkseni) yksinään vaan menee koko pakettivaihtoon kerralla. Näin ainakin mulle uskoteltiin kun se piti vaihtaa...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.11.2012 20:14

Juu ja varmaan helpompikin metodi tuo jakajan vaihto muutenkin. Täytyy vaan toivoa, että se uusi käytetty toimii kanssa... Tuskin näihin ihan tehdasuutta enää edes saa.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 20:16

Siis tuotatuota, ostin aivan uuden pyörijän, virranjakajan kannen ja johtosarjan..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.11.2012 20:17

Mut nyt olikin puhe HALL-anturista (kampiakselin asentotunnistin), joka sijaitsee siellä itse virranjakajan sisällä.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 20:23

En sellasta oo kyllä uusinu enkä tarkistanut, onko se helppo ottaa poes ja näkeekö vian ulospäin :D?

Ps. tää vääntö ongelma tuli samaan aikaan kun tää masiina syyti kannentiivisteen välistä öljyy vitusti ulos. En käsitä :D

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 20:25

tähänmennes veikkauksii tullu helvetin paljon.. bensapumppuu, lamdaa, ilmamassa-anturii ja nyt hall anturi :D?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 20:29

Tuolta löytyy uutena HALL: jakaja paketti

Suosittelen ensimmäisenä vaihtaan lämpötila-anturin, ei maksa paljoa ja se voi oireilla erittäin monella tavalla. Sen jälkeen bensapaineet mittaukseen. HALL-anturista et nää ulospäin, että onko rikki vai ei ja sen vaihtaminenkin ilman koko jakajahässäkkää on melkein mahdotonta.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 20:38

Onko hall anturi nyt siis se lämpötila-anturi :D? 295e?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 20:39

HALL-anturi on nokka-akselin asentotunnistin. Lämpötila-anturi löytyy termostaattikotelon kyljestä, missä on sen lisäks 1 tai 2(jos ilmastointi) anturia. Uus lämpötila-anturi maksaa n.30e ja kannattaa hakea marmorilta.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 20:51

Selvä homma, en tiedä mikä tai missä tuollanen marmori on :p mutta onko kyseessä tällanen anturi

Nimike
Lämpötilananturi BMW/VW musta
Hinta
16.90 €
Lisää ostoskoriin
Vihje: mittari voi olla yhdistetty valvontaankin! Ilma-anturi VR6-2,8 MUSTA (M12x1,5/2-napapikal)
III Ilma-anturi MUSTA VR6-2,8 (M12x1/2-napa)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 20:53

Marmori=VW-varaosamyynti, eli alkuperäisosat. Hae vaan ihan VW:ltä se anturi, siitä on ollu täällä foorumilla niin paljon juttua, että se kannattaa sieltä hakea.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 20:57

Tuohon virranjakajan kannen päälle kun tulee tuo kuminen "suojus" niin onko sillä virallista käyttöä? ja kun siinä on se maadoitus jutska, itselläni ei sellaista näytä olevan..?

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 20:59

Käyn huomenna volkkarilt kysymässä hintaa tuohon lämpötila anturiin :)!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 21:02

En nyt muista mitä varten tuo maadotusjuttu oli, mutta joka jakaja mallisessa veerassa olen sen nähnyt kytkettynä. Siitä en sitten tiedä miten sen puute oireilee tai oireileeko ollenkaan, joku fiksumpi sanokoot.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 21:05

Okei, niin tuosta bensapumpusta.. joku taisi sanoo mulle että sitä painetta ei ihan noinvain mittailla tässä mun autossa :D..?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.11.2012 21:06

Enpä oo ikinä mitannu bensanpaineita, mutta eikös se onnistu helpoiten sillein, että suutin tukin päästä letku irti ja mittari siihen?

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 20.11.2012 21:08

Jaa en tiedä.. huomenissa olis tarkotus selvittää tää homma että mistä on kyse :D, on niin paljon uponnut tähän autoon rahaa jo että yli satasen hommaa en varmaan enään ees harkitse :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.11.2012 6:11

Muistaakseni suutin tukin apukuskin puoleisessa päässä on ihan nippa sen mittaamiseen.

miza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2006 22:08

ViestiKirjoittaja miza » 21.11.2012 13:49

Lämpötila-anturi. Kaasunasentotunnistin tai ilmamassamittari kypsä? Toki viallinen lambdakin sekottaa aika paljon.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 21.11.2012 14:48

Semmonen heitto vaan, että noita antureitakaan ei oo pakko summamutikalla ostella ja vaihdella, vaan netistä löytyy ohjeita miten voi yleismittarilla tarkastaa kunkin toiminnan. Tietynlaista jännitettä pukkaavat tietyissä tilanteissa.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 21.11.2012 18:31

Perkuleenperkule.. tarvis kyl jotkut ohjeet noit yleismittarijuttui varte, siis tiedon että mitä niide antureitten pitäis antaa :D.. osaan kyllä mitata.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 18:32

Tuo lämpötila-anturi on kyllä sellainen osa, mitä itse en ainakaan edes alkaisi mittailemaan... Se kuitenkin jossain vaiheessa hajoo, niin miksi ei nyt vaihtaa uutta sinne? Ei se niin kallis osa ole :) Noissa muissa antureissa sitten taas onkin asia erikseen kun maksavatkin ilmeisesti enemmän.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 21.11.2012 19:25

Noudattaako Veeran lämpötila anturi tätä samaa kaavaa kuin noissa muutamissa muissa koneissa?

Kuva

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 21.11.2012 20:10

kiitoksia kuvasta ja juu voisinpa käydä hakee uuden anturin, ei pitäs pariikymppii kalliimpi olla.. mätänetissä alle 15e.. mutta.. missähän verkussa toi sijaitsee :DD?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 20:29

Älä vaan hae sitten motonetistä vaan ihan sieltä VW:ltä :) Se motonetin ei toimi (kokemusta on)... Anturi löytyy apukuskin puolelta koneen kyljessä olevasta termostaatinkotelosta. Siinä on 3 tai 2 anturia kiinni (3 jos ilmastoitu malli). Niistä se sinisellä pistokkeella oleva on ECU:n anturi.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 21.11.2012 20:53

Juujuu ymmärretty ;D, vw:ltä haen :)! kiitos tiedosta :)

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 21.11.2012 21:56

http://i.imgur.com/hQwgG.jpg <-- kyseinen osa jää pitämään vitunmoista rutinaa ja jurmutusta auton sammumisen jälkeenkin.. virranjakajan kannesta siis tulee tuohon se piuha.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 21.11.2012 22:43

Puolahan se siellä. Aika yleinen murheenkryyni näissä, mutta en tiedä aiheuttaako samanlaisia oireita mitä sinulla? Joku kokeneempi varmaan voi valaista asiaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 23:09

Oletko varma, että jurnutus kuuluu siitä? Ettei olisi sähkönen lisävesipumppu?

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 21.11.2012 23:42

En uskaltanu työntää naamaa ihan kiinni siihen tai siihen ihan viereen, mutta täytyy olla se vesipumppu aika helvetin lähellä tuota osaa että se voisi siitä tulla ;D.. kyl siel jotai nesteen ääniikin kuulu mut ne kuulu moottoristapäin .. en tiiä, kaikki nää äänet tuli kumminkin vielä kun kone oli pois päältä.. autoki hais palaneelta :D

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 21.11.2012 23:48

mikähän helvetti siinä muuten on että venttiilit nakuttaa heti kun öljyn pinta ei ole tyyliin täysin maximissa, desikin kun puuttuu nii nakuttelee sillee että sisään kuuluu ajossa :D, venttiilit oli erittäin hyväs kunnossa ku moottori oli palasina pöydällä.. täs on kyl nyt oikee murheenkryyni :D.. onneks tällä pääsee sentää työmatkat..vielä

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 22.11.2012 8:59

Ehkä mää en ilmatteeks tuota anna :D myynnissä se kyllä on jos jotain kiinnostaa nii tarjouksii vaan, kuvia voin laittaa :)! tosiaan pata on hyvä, kori on hyvä ja pellit ei oo ruosteessa :D!

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 22.11.2012 11:20

Mistähän mahtaapi löytyä tuo obd portti ventossa? tuhkiksen alla? miten puran?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.11.2012 11:47

Kuva
Purkaminen tapahtuu irroittamalla kyseinen peitelevy ja kasaaminen tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.11.2012 12:26

Sulla on siellä joko 2x2 liitin tai OBDII liitin. 2x2 liitin löytyy tuhkiksen yläpuolel olevista nappuloiden tyhjien kohtien takaa. Eli ilmastoinnin norm. ja maks. nappuloiden oikealla puolella olevien tyhjien lätkien takaa. Jos taas on OBDII liitin niin se löytyy tuon 12v/tupakansytytin liittimen yläpuolella olevan muovilätkän takaa, joka lähtee ihan repäsemällä irti. Näin ainakin golfissa.

Se lisävesipummpu on siitä puolalta vähän eteenpäin, löytyy kiinnitettynä siihen moottorille menevän johtosarjan pistokkeen vierestä.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 22.11.2012 12:46

okei kiitoksia erittäinpaljon, täytyy tänään tutkia ajan kanssa! :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.11.2012 13:40

OBD liitin, tuhkakuppi pois. Peitelätkä liuttaa vasemmalle, niin se lähtee pois.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 22.11.2012 17:42

Vituikshan se meni.. paketissa lukee OBD tester ja ku ottaa masiinan ulos ni masiinassa lukee OBDII tester :D.. mitään osannu lukea. Noo huomenna saan hakee vw:ltä sen lämpötila-anturin ja lauantaina katotaan auttaako se, ja bensan filtteri..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.11.2012 17:49

Ihan oikea testeri sulla on :).

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 22.11.2012 18:00

No kone sanoo että ei yhteyttä autoon, tarkista että virta on päällä autossa ja auto käyttää OBDE OBDII :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.11.2012 18:01

Kyllä sen mun käsityksen mukaan pitäisi toimi ihan sillä. Joku viisaampi kertokoot asiasta enemmän, kun en oo noihin perehtyny :D.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.11.2012 23:19

Tarkempaa infoa testeristä? Linkki tms?

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 23.11.2012 9:26

LASER 5091 TESTERI, palautin kyllä sen jo kun oli lainasssa :D..

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 23.11.2012 17:06

Elikkäs, ääni ei tulekkaa siitä mikä on tos kuvassa vaa se on se vesipumppu. Onko se silloin rikki vai onko se normaalii että se jää jurnuttaa? Saan huomenna heitettyy sen lämpösensorin kiinni ku kone viilenee ni toivotaa parasta että teho ongelma lähtee :)..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.11.2012 17:10

Kyllähän se pientä ääntä pitää kun se jää pyörittään sitä vettä, mutta ei sen mitään kovin kovaa jurnutusta pitäisi pitää. Eli varmaan on se vesipumppu entinen.

Edit: Ja ääni siis todellakin on hyvin pieni, mitä ehjä pumppu pitää.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 24.11.2012 17:37

Mutta eihän vesipumppu vaikuta moottorin tehoihin ja ei lämpötila nouse yli 90 koskaan.. eli eli ? meen nyt vaihtaa sen sensorin, ilmottelen tuloksista :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.11.2012 17:38

Juu ei vaikuta, mäkin ajelin toimimattoman sellasen kanssa n vuoden ennen kuin vahdoin uuteen.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 24.11.2012 18:10

Itsehän en tiedä edes missä tuo termostaattikotelo on nii hankaluuksii vaihtaa toi anturi :D..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.11.2012 18:14

Apukuskin puolella koneen etuosassa flektistä vähä taaksepäin. Siihe koteloon tulee muitakin antureita kiinni.

Edit: Tällänen siis, ja noissa rei'issä on anturit kiinni.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 24.11.2012 18:42

Kiitos paljon! takasin pihalle :D -->

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 24.11.2012 19:04

Tässä ei ole missän tuollaista osaa :D

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 24.11.2012 19:10

On sittenki.. Kuskinpuolella, milläs tää pitäs lähtee irti :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.11.2012 19:11

Ei h*lvetti, mitähän mäkin oon ajatellu... Joo siis tietenkin kuskinpuolella. Ei passais kipeenä nähtävästi mitään kirjotella... Se anturi on kiinni siinä sellasella klipsulla joka lähtee irti ylöspäin vetämällä. Älä hukkaa sitä :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.11.2012 19:20

Niin ja nesteet tulee sit pellolle kun se anturi on irti. Nopeasti toimii, niin ei paljon kerkeä lorotella.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 24.11.2012 20:56

Jeah.. oli tuota nestettä 3litraa tallella ni sama se oli täyttää uudelleen koko paska :D.. ja sensorin vaihdosta ei ollut apua. Luin jostain että jos putki on poikki ni pakopaineet on vituillaa ja auto ei mee mihkää, samallaiset ongelmat ja itellä on jostain putki poikki ku röpöttää siihemalliin.. eli kokeilenko korjata sen ensiksi vai mitä ?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.11.2012 20:59

Ei se putki vaikuta, ellei ole tukossa. Mulla oli hetken aikaa poikki just ennen kattia -> lambdakaan ei saanu kunnolla mitattua pakokaasuja, ei ollu silti vaikutusta pahemmin menemiseen.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 26.11.2012 11:16

Elikkäs, mitä alan seuraavaksi tutkiskeleen... menee hermot tän auton kanssa :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.11.2012 11:18

Niin olithan sä nyt lukenut ne vikakoodit?

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 26.11.2012 12:15

En ole lukenut.. yritin lukea monen sadan laitteella mut ei pystyny kommunikoimaa autonkanssa se laite.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.11.2012 12:17

Jos siinä lähellä on joku ammattikoulu niin kannattaa viedä sinne vikakoodin lukuun. Mulla eivät velottaneet mitään siitä lukemisesta, ja vaikka velottaisivat niin ei maksa paljoa.

Ja täältä kannattaa myös katsoa jos löytyisi joku vapaa ehtoinen: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 26.11.2012 15:55

Kiitos, sain yhteydenoton ja katsotaan miten pääsen luetuttamaan nuo ;D

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 28.11.2012 8:00

Hall anturiinhan se viittasi vikakoodilla... ei kellään sattuis löytyy? pitää laittaa osto ilmotus.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 28.11.2012 10:05

Oliko auto käynnissä? Jos auto oli sammuksissa niin se herjaa aina hall-anturista.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.11.2012 10:20

Kannattaa tarkastaa hall-anturin johdot/liitin ensiksi.

Taitaa olla jakaja-mallia toi sun motti niin se hall-anturi on silloin virranjakajan sisällä ja yleensä joutuu ostamaan koko virranjakajan joka on monesti melkosen kallis (marmoritiskin ovh 475e jokunen vuosi sitten).

Uutenahan näitä ei ainakaan suomesta saa mistään.

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 28.11.2012 10:23

w!rd auto oli käynnissä, aluks ei saanu "yhteyttä" tohon mun autoon se lukija, mut ku anto jonkusen aikaa käydä ni otti yhteyden ja koodii alko tulee. Nollattiin kaikki ja toi palas takasin. Noppis jaajaa, siis virranjakajan kun ostaa niin siinä on mukana toi hall sensori ?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.11.2012 11:15

Suomesta et tosiaan saa mistään sitä uutena, ja käytettynäkin silloin harvoin kun näkee myynnissä niin tuppaa hinnat olemaan siinä n.200e:n paikkeilla. Muutenkin käytetty voi hajota jo seuraavana päivänä. Tuolla ylhäällä olinkin jo linkannut, että mistä saat uuden jakajan, joka sisältää HALL-anturin, mutta pistetään nyt vielä tähän: Jakaja HALL-anturilla

XecToni
-
Viestit: 119
Liittynyt: 20.11.2012 18:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja XecToni » 29.11.2012 17:56

Vento toimii! bensa filtteri vaihdettu.. olisittepa nähneet mitä mutaa sieltä tuli ulos.. noo hyvä näin :), kiitos kaikille osallistujille :D!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 3AHG, Bing [Bot] ja 27 vierailijaa