mk4 1.8t päivitystä (softa,turbo,suuttimet,välijäähy)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

joelm
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.11.2012 17:56

mk4 1.8t päivitystä (softa,turbo,suuttimet,välijäähy)

ViestiKirjoittaja joelm » 14.11.2012 23:16

Moro

Tuli ostettua tuommonen 98vm mk4 1.8t golffi. Ja on tullut ahkeresti luettua tätä foorumia ja viritykseen liittyviä vinkkejä ja ohjeita!

Pari kysymystä on herännyt kuitenkin. Autoon on laitettu parempi kytkin ja kiinteä vauhtipyörä mutta muuten vakiokunnossa. Välijäähy löytyy myös muttei ole paikallaan tällähetkellä.

Budjetti on tällähetkellä melko huono, ensimmäiseksi kuitenkin ajattelin käydä ohjelmoimassa auton. Kannattaako välijäähy laittaa kiinni ohjelmointiin? Seuraavaksi täytys alkaa hommaan isompaa ahdinta. Vaihtoehtoja tällähetkellä k04 ja gt28rs, riippuu rahatilanteesta että mikä tulee ostettua. Muita vaihtoehtoja uudelle föönille?

Sitten myös suuttimet, riittääkö 380cc suuttimet vai täytyyköhän laittaa 440cc? Mistä saisin nuo hommattua?

Sori alottelevan vag kuskin kysymyksille!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.11.2012 0:35

Haulla löytyy erittäin paljon tietoa asiasta. Ja jos olet turboa vaihtamassa niin miksi viet auton nyt ohjelmoitavaksi? Odota sen aikaa, että saat kaikki osat kiinni ja sen jälkeen vasta ohjelmointi, säästät tällä tavalla sen yhden ylimääräisen ohjelmoinnin hinnan.

Millaisia teholukemia sitten meinasit lähteä hakemaan?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.11.2012 7:43

Valitse katsastusystävällisempi k04 siihen kuuluvalla pakosarjalla. S3/TT 225hv suuttimet, niin valmiita lastuja löytyy edullisesti.
Garrettin föönillä rahaa palaa jo osien ja ohjelmoinnin vuoks reilu tonni enemmän, enkä tiiä onko lopputulos edes sen tonnin arvonen.
Sitäpaitsi se garrett parantaa mahdollisuutta vakio kiertokankien siirtymistä lohkon ulkopuolelle. K04:lla se ei vielä onnistu, jos säädöt on edes sinnepäin.

joelm
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.11.2012 17:56

ViestiKirjoittaja joelm » 15.11.2012 7:58

Ahaa, elikkäs garrett tulisi maksamaan paljon enemmän. Joten taidan alkaa kallistumaan tuohon k04. Tehotavotteet on tuossa 220-240hv pintaan.

Ohjelmointia näin ens alkuun olen ajatellut siksi kun rahaa autoon on laitettavissa vain rajallisesti opiskelun takia. Niin ei tiedä millon saan rahat kokoon turbolle ja muille osille. Ohjelman jälkisäätö uusille osille oli muistaakseni joku 300-400e.

Miten se välijäähy, tarpeellinen/hyödyllinen tuossa tehotavotteessa? Se tosiaan löytyy jo.
Eikös esimerkiksi tuolla fin turbossa myytävät k04-upgradet ole bolt-on? Audi tt/225hv suuttimet, menevät suoraan paikalleen?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.11.2012 9:45

Itse en mikään virittelijä ole ja tämä on mutua ja omaa päätelmää.
Omassa autossa orkkis cooleri ja kesällä lämpimällä meno melkoista puuroa mutta nyt kun pakkasta vajaa kymmenen astetta, autolla on kuin uusi elämä.
Vaikuttaako ilman kylmyys nuin paljon ja auttaisiko menohaluihin kesällä jos vaihtaisi isomman kuulerin keulalle?

Samanlaista havaitisin aikoinaan Audin AEB motilla ja orkkiskuulerilla.

Edit:Nykyinen Golffi on, sekä Audi aikoinaaan oli (l)astutettu. Merkki tuntematon.
Viimeksi muokannut Sebastian, 15.11.2012 10:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.11.2012 9:47

Mullakaan ei ole kokemusta, mutta tosiaan yhtä toteutumatonta projektia varten tuli haettua aika paljon tietoo, ni onhan tuo vakiocooleri aika kuraa. Jo lastu saa imulämmöt nouseen aika korkeiks vakiocoolerilla. Sitä parempihan se on aina, että mitä pienemmät imulämmöt.

Tuon k04:sen kanssa täytyy kyllä ehdottomasti päivittää jo coolerikin parempaan.

joelm
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.11.2012 17:56

ViestiKirjoittaja joelm » 15.11.2012 9:53

Asiasta olisi mukava kuulla myös muiden virittäjien mielipidettä. Toiset sanovat että vakio cooleri "riittää" 300hv asti ja toiset taas vakioon vaihtavat parempaa.

Ei ainakaan mitään haittaa ole laittaa parempaa cooleria vakioon tai lastutettuun?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 15.11.2012 12:21

Joo tuo kuulerikysymys on mietityttäny itseänikin, onko vakioturbiinon kanssa todistettavasti koettu hyötyä keulille asennettavasta isosta möhkäleestä kun kyseessä lastutettu peli?

Aloittelijan kysymykset jatkukoon: Mitkä tuolla K04+suuttimet+softa+kuuleri on sellainen varman puolella oleva tehotavoite ja mitä tommonen valmiskitti yleensä kustantaa säädettynä, jotain 2-3 k€?

joelm
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.11.2012 17:56

ViestiKirjoittaja joelm » 15.11.2012 12:58

Hinnasta en tarkkaa tietoa osaa sanoa, mutta ko4 turbolla riittää tuotto n. 240-250hv. Elikkä tuota luokkaa maksimissaan, hyvin säädettynä.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 15.11.2012 13:50

En näe mitään järkeä alkaa hakemaan tuosta etuvetoisesta golfista sitä K04:sen antamaa lisätehoa enempää.

Tuo IC-kysymys kiinnostaa itseänikin, mittailtiin tuossa 20C ilmoilla imulämpöjä ja sinne 60-70C hujakoille ne nous kiihdytyksissä. Taitaa olla hieman liikaa? Olen huomannut että viileillä keleillä vetoja on huomattavasti enemmän eli eipä se oikeastaan muualle voi viitata kuin siihen onnettoman kokoiseen IC-kennoon...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.11.2012 13:59

Isommasta cooleristahan ei ole ikinä mitään haittaa.

En näe mitään järkeä alkaa hakemaan tuosta etuvetoisesta golfista sitä K04:sen antamaa lisätehoa enempää.


Tuo on taas sellane aihe et se jakaa mielipiteet aika vahvasti :). Parilla +300hp etuveto vehkeellä tullu ajettua, toinen oli ihan hirvee ajettava ja toinen taas tosi hyvä.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 15.11.2012 14:30

Jos katsuri on v-mäinen niin coolerista vaihdettuna saattaa tulla sanomista, jos sen sieltä bongaa. Päästönormien vuoksi ne siitä saattaapi sanoa. Tokihan tehojen tavoittelua ajatellen isompi on parempi kun imuilman lämpö pysyy kurissa, niin kuin täällä on jo todettukin.

Ei sillä, etteikö turbosta tai suuttimistakin tulisi, mutta niitä on vaikea sieltä huomata toisin kuin cooleri.

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 15.11.2012 15:41

S3:sessahan on coolerit molemmin puolin autoa, ja ilmeisesti se alkuperäinen s3 versio on myös gti:n cooleria paksumpi? Ei luulisi katsastusmiehenkään huomaavan jos nuo laittaa. Ja eikös myös s3:sta kelpaa myös ahtoputkisto ilman hirveätä modaamista? Oikaiskaa jos olen ihan hakoteillä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.11.2012 16:00

Siististi ku vetää putket coolerille keulalle ja maalaa vielä coolerin mustaks niin ei hyppää sieltä niin silmään. Tietty jos oikein v.mäinen on niin huomauttaa siitäkin, mutta kun ei ny mitää räikeitä asennuksia tee ni todennäkösesti ei mitään valiteta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.11.2012 16:53

S3:sessahan on coolerit molemmin puolin autoa, ja ilmeisesti se alkuperäinen s3 versio on myös gti:n cooleria paksumpi? Ei luulisi katsastusmiehenkään huomaavan jos nuo laittaa. Ja eikös myös s3:sta kelpaa myös ahtoputkisto ilman hirveätä modaamista? Oikaiskaa jos olen ihan hakoteillä.


S3/TT Coolerit taitaa olla ihan saman paksuiset, kuin esim. 150hp:n cooleri. Ja ei kahdella tommoisella juhlamokkapaketin kokoisella coolerillakaan vielä kuuhun mennä... Lämmällä kelillä nostaa tuollakin setupilla imulämpöjä aika miehekkäisiin lukemiin.

S3/TT ahtoputkisto ei käy sinnepäinkään, koska näissä kyseisissä malleissa on imusarja toisinpäin (kaasuläppä kuskin puolella). Imusarjan vaihdolla + pienellä modaamisella menee. Turbon lähtö kun on K03:ssa aivan erilainen ja eri suuntaan.

Ja mitä noihin coolereiden riittävyyksiin vielä tulee, niin 1.8T 150hp Golfista penkittivät pojat joskus +20-asteisella kesäkelillä vakiokuntoisena 130 heppaa. Viileämmällä kelillä + kunnon puhaltimilla 156. Tästä oppia ottaneena ja coolerin vaihto isompaan, jonka jälkeen lämpimälläkin ilmalla saatiin yli 150 hevosvoiman lukemia.
Eli se vakio cooleri ei kyllä riitä oikeasti mihinkään. +25 astetta kun on ulkona lämmintä ja aurinko paistaa asfalttiin, niin voitte miettiä mitä se ilman lämpötila on siellä asfaltin pinnan tuntumassa, josta noi vakiocoolerit jäähdytysilmansa kokonaisuudessaan ottaa.
Vakioautoonkin tuosta coolerin vaihdosta suurempaan ja toimivampaan on siis oikeasti huomattavia hyötyjä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.11.2012 17:06

Täytyy melkeen kesäksi askarrella paskarrella kooleri keulaan. Katsastus nyt pieni harmi jos siksi aikaa pitäisikin orkkis paikoilleen laittaa. Viimeksi mukava inssi kyllä jutteli että nämähän kannattaa lastuttaa. =D

Kulutus on talviolosuhteissa huomattavasti pienempi, johtuuko enemmän siiten renkaista? (Kesä 225/40/18, talvi 205/55/16)

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 15.11.2012 20:41

Hyvä Markku kun oikaisit, kiitos.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.11.2012 20:58

Kulutuserot johtuu enimmäkseen renkaista ja vanteiden painoista. Talverenkaat on monesti kapeammat ja vierintävastus on muutenkin kesärengasta pienempi.
Toki viileällä ilmallakin on oma osuutensa kulutukseen(kin), kun tehoa & vääntöä on käytössä enemmän (vrt. lastuttaminen, joka monesti tiputtaa kulutusta normaaliajossa).

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 6.12.2012 20:33

Turbokuume iski, joten hirvvee tietojen haaliminen alkakoon. Muutama kysymys jäi vielä mietityttää edellisten vastausten jälkeen, eli...

...onko nuissa IC:ssä jtn suositeltavaa merkkiä tai kokoonpanoa? Onko kannattavin ja paras ratkaisu ostaa erikseen max. kokoinen jäähy ja itte rakennella/rakennuttaa jossain putkisto? Vai tekeekö joku valmistaja järkevän hintaisia bolt-oneja?

Ja turbon upgradeen liittyen: kestääkö AGU Golffissa kytkintä lukuun ottamatta muuten paikat kkk04 turbotuksen? Tarviiko bensapumppua uusia vai vai vai?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.12.2012 20:35

Itse varmaan ostaisin sopivan coolerin ja tekisin siihen putkiston itse.

Kytkin, suuttimet, ohjelma, muuta ei tartte tehdä tuon k04:sen kanssa. Heitä viel vaparin nokka sinne samalla ;).

Pyrde
-
Viestit: 55
Liittynyt: 11.7.2011 10:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pyrde » 7.12.2012 10:59

Jos itellä olis viä Golf, niin tuplacoolerit sovittelisin sinne. Kuten tt:issä sekä s3:ssa. Ei pitäs olla paha rasti tehä, ku omaa golfia tutkailin aikoinaan. Tosin sitte pitäs imusarjaki 'väärinpäin' olevaan vaihtaa että sais järkevästi ahtoputket vedeltyä

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 7.12.2012 12:14

Lähinnä mihin vaihtoehtoihin kannattaa ruveta perehtymään: yrittää integroida Golffiin TT/S3 turbo kit vai kysellä Fin-Turbolta jne. valmista bolt-on sarjaa 1.8T:hen?

Edit: Muutamia hyviä linkkejä tuli löydettyä kun rupes toi S3:n turbo kiinnostaan..
- Osalista K03 => K04-02X
- Upgrading golf 1.8T to audi S3 KO4
- K03 to K04 turbo swap!!
- Agu K04-023 Mapping
- Direct bolt on k04-023 for the AGU ARZ AUM AUQ engines 280bhp 280lbft
- Vanha myyntilinkki, mutta näkyy hyvin osat
Viimeksi muokannut Hart, 7.12.2012 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.12.2012 12:37

onkos porukalla kokemusta näistä orggiscoolerin tilalle tulevista upgrade malleista? esim forgen tekeleistä. tuo ei kuitenkaan hypi esille kun menee alkuperäiselle paikalle

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 7.12.2012 15:02

Tällainenkin löytyi, maksaako tuossa turhasta / liikaa putkista jos pelkän jäähyn saa tohon hintaan?

Edit: Ei taho nyt kirjottaminen onnistua, S4mmy tuota juuri tarkoitin
Viimeksi muokannut Hart, 7.12.2012 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.12.2012 16:36

Kummastakin tulee sama, taitaa olla tämä se pelkkä jäähy?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.12.2012 17:03

Tällainenkin löytyi, maksaako tuossa turhasta / liikaa putkista jos pelkän jäähyn saa tohon hintaan?

Riippuu ihan siitä kuinka hinnottelee oman aikansa jos ite tekee, päivän saa helposti menemään kun alkaa putkia tekemään ja äkkiä menee pari satkuu jo osiin.

joelm
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.11.2012 17:56

ViestiKirjoittaja joelm » 11.12.2012 2:27

Passaako mikään k04 vakiopakosarjaan, vai onko vakio sen verran huonosti virtaava että suosiolla laittaa virtaavampi?

Downpipe ja putkisto. Melko hintavia ovat valmiina ostettaessa. Suosittelen tekemään ite jos resursseja löytyy. Ei ole kuin parin päivän homma...

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 11.12.2012 9:01

Vakio valupakosarja ainakin tuppaa halkeileen. Että jos meinaa tehoja nostaa vakiosta nii suosittelisin pakosarjan vaihtoa. Ei oo nykypäivänä enää hirveen hintasiakaan..

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 11.12.2012 9:35

Eikös K04-001:n pitäis olla bolt-on tuohon vakion pakosarjaan? Kuten Audiclubin sivuilla viitataan, K04-001 ei eroa paljoakaan tuosta K03s:stä. Rupesin vain miettimään, että jos hakee 240 heppaa, niin täytyy hyvin stemmata tuolla turbolla säädöt eikä käyttöikä ole ehkä maailman pisin. Eli kannattaako yli 220/230 hv tavoitteessa siirtyä sitten esim. siihen TT:n K04-023 hyrrään?

Edit:
Vortexiltakin löytyi official k04-001 topic

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 11.12.2012 9:55

Pakosarjat on lähestulkoon aina halki "kollektorista". Snurraamalla pakosarjan ulostuloa ja turbon pakopesää saa k04:een lisää hönkää yläkierroksille.
Jos meinaa tuubisarjan tehdä, niin suosittelen kyllä turbon vaihtoa samalla.
Ite tein tälläsen poikittais koneeseen: Sopii quattroon myös.

http://s1240.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=5

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 17.12.2012 20:50

Tässä hajatusten haahuillessa tuli tämä kommentti mieleen:

Valitse katsastusystävällisempi k04 siihen kuuluvalla pakosarjalla. S3/TT 225hv suuttimet, niin valmiita lastuja löytyy edullisesti.
Garrettin föönillä rahaa palaa jo osien ja ohjelmoinnin vuoks reilu tonni enemmän, enkä tiiä onko lopputulos edes sen tonnin arvonen.
Sitäpaitsi se garrett parantaa mahdollisuutta vakio kiertokankien siirtymistä lohkon ulkopuolelle. K04:lla se ei vielä onnistu, jos säädöt on edes sinnepäin.


Lähinnä aika heikosti ehtinyt vielä asioihin perehtymään, osia selaillessa tuli vain eteen nämä vaihtoehdot ja nyt mietityttää, että koijataanko tässä apinaa:
http://www.turbo-parts.de/product_info. ... -76mm.html

http://www.turbo-parts.de/product_info. ... -76mm.html

Kannattaako tyrmätä suosiolla kokonaan ja keskittyä jo mainitun K04 -kitin etsimiseen?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.12.2012 12:40

No ei tolla hirveesti enempää tehoa saa ja suuttimet tosta puuttuu. Ja koko softa päivitys menee uusiks. K04 TT Audin paketilla saa bulkkisoftaa monesta paikasta. Ainakin 2000e halvempi paketti ratkasu.
Ite en ainakaan tyytyis tollaseen "välimallin" ratkasuun. Joko K04 ja 280hv helpolla tai sitten virittää suoraan sinne +400hv.

Ja sitä K04 kittiä ei tarvis kaukaa ettiä, kun sellanen olis mullakin myynnissä ;)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.12.2012 13:49

Eikös tuo 280hp K04:lla ole vähän yläkanttiin? Taitaa yleensä saada K04:lla sen 240-260hp maksimissaan.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.12.2012 16:14

Tiedän yhen Cupran jossa K04 avarretulla vakiopakopesällä ja avarretulla vakio pakosarjalla 305hv. Mutta tuossa ahdin on tapissa.

Tom-mi.
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.9.2012 20:29

ViestiKirjoittaja Tom-mi. » 18.12.2012 19:01

Jos budjettihommia hakee niin kannattaa suoda ajatus myös K03-S:lle. Siinähän ei loppupeleissä ole suuriakaan eroja K04:ään ja on samalla huomattavasti tuottavampi kuin orkkis K03. K03-S:ään käy orkkis imuputket ja on muutenkin aivan "plug and play". Lisäksi ilmamäärät taitaa olla vielä sellaisia, että hätätapauksissa voi siirtää/ajaa alkuperäisellä ohjelmalla. (Lue, saattaa toimia hyvinkin, mutta takuuta en uskalla antaa =D )
Hinta esimerkki ahtimelle noin 300€ purkaamolta + 150-200€ huolto. Käytetty, mutta toimiva joka mielestäni sopisi tuohon "Budjetti" -termin määritelmään. Ja saahan noita uusinakin.

Cooleri on vähän kaksiteräinen miekka, pienellä ahtimella turboviive kasvaa (marginaalisesti), mutta toisaalta taas ne imulämmöt laskee. Cooleri muutoksissa kannattaa muistaa se katsastussetäkin. Imuilmojahan voi laskea vaikka vesi-metanolilla, tarvittaessa lämmöt alas, ilmatilavuus ahtoputkistossa pysyy pienenä ja katsastussetä tuskin reagoi. Oikein sijoiteltu metukkasuutin ei vaikuta moottorin toimintaan millään tapaa negatiivisesti (ainakaan itselläni ei ole vaikuttanut millään softalla)

Nämä on siis omakohtaisia kokemuksia AYP -moottorista.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 18.12.2012 19:14

Itsellä ei ole kokemusta isommista turboista mutta eihän tuosta K03S:stä saa kuin max.20 heppaa enemmän verrattuna K03:een. En kyllä tuollaiseen päätyisi kuin tilanteessa että vakioturbo on hajalla ja uutta vastaavaa pitäisi saada tilalle.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 26.12.2012 23:24

Jokaisessa vaihtoehdossa on kyllä puolensa.

Itse asiassa omakin kiinnostus tuohon K-03S upgradeen heräsi, kun vertailtiin omaa K03:sta lastulla (se 185hv) ja K03S:ää lastulla ja isommalla DP:llä. Eroa ei ollut hirveästi, mutta juuri mukavasti koko kierrosalueella.
Jos ajatusleikkiä harrastaa ja päätyisi komboon: K03S, ohjelma, suurempi IC ja DP ja ulkonäöllisesti uudet letkut. Mikä tuolle K03S:lle on sellainen tehotavoite oikein säädettynä, että turbo myös kestää?

Tietysti nuo em. osat vaihtamalla ollaan jo aika lähellä K04 kittejä..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.12.2012 23:34

Eikös se K03s ole K03:seen verrattuna n.20hp enemmän. Itse en kyllä sitä edes katselisi...

joelm
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.11.2012 17:56

ViestiKirjoittaja joelm » 29.10.2013 22:00

Nostellaanpas ylös vanhaa aihetta..
Mitään muuta en saanut tehtyä kuin käytin auton ohjelmoinnissa, kun rahat upposivat kaikkeen muuhun. Kerrottiin että jälkisäädön hinta n.300e jos laitan jotain muutoksia.

Mutta nyt tämä aihe on taas ajankohtainen kun vanhasta uskollisesta k03:sta halkesi pakopesä 250tkm kohdilla, tietenkin välystäkin on jo melkoisesti.. Uus turbo laitetaan tilaukseen ensi viikolla ja nyt mietityttää, että laittaako se vakio k03 vai k04.

Kestääkö tuollainen 250tkm ajettu enään tuollaisia yli 200hv tehoja mitä k04 tulisi?

Jännä myös että eilen kysyin Oulusta Powerflashista tuota K04 ohjelmaa ja mitä muuta heidän mielestään täytyisi K04 kanssa vaihtaa. Vastaus oli "Bensapumpun pitää olla uuden karhea jos laittaa K04. Todennäköisesti toimii ilman ohjelman muutosta ja antaa lisää tehoa. Jos haluat maksimaalisen hyödön ahtimesta voi ohjelmaa vielä sorvata."

Hmm? Itselläni on hieman erikäsitys asiasta, mutta mitä mieltä on raati?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.10.2013 22:24

Kuva

Vanhan hajonneen tilalle. K04 ABT hybridi +custom pakosatsi. Tällä 330hv ;) Privalla tavottaa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa