vr6 jarrusylinterin muutos
Valvoja: ffp jäsenet
vr6 jarrusylinterin muutos
Tuossa alkuperäisessä jarrujärjestelmässä on ollu abs systeemi. Tarkoituksena olisi muuttaa akselisto ilma absia toimivaksi säilyttäen muuten puristimet ja levyt alkuperäisenä. Löytyykö vr6 jarrutehostimeen pääsylinteriä ilman abs järjestelmää? Onko sellaisia edes ollut olemassa, kun tuo projekti pitäisi vielä saada katsastettua.
Jos niin mistä mallista. Syy muutoksiin on akselien naittaminen mk2 mallin Jettaan.
Jos niin mistä mallista. Syy muutoksiin on akselien naittaminen mk2 mallin Jettaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos tarkoitat jarrupääsylinteriä, niin 1.3 koneessa sen tehostin on mm melkein puolet pienemmällä halkaisijalla.
Akselit ja jarrut taas nyt sattuu olemaan jo talilla. Joten niistä tarkoitus tehdä.
Työsylinterit on varmastikki erikokoiset 1.3 versus 2.8, joten sen pääsylinterinkin pitäs olla samassa suhteessa?? Myös abs version pääsylinteri mulla on, mutta absi osat niistä on jo poissa.
Akselit ja jarrut taas nyt sattuu olemaan jo talilla. Joten niistä tarkoitus tehdä.
Työsylinterit on varmastikki erikokoiset 1.3 versus 2.8, joten sen pääsylinterinkin pitäs olla samassa suhteessa?? Myös abs version pääsylinteri mulla on, mutta absi osat niistä on jo poissa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko siinä tosiaan ABS yksikkö pääsylkyssä kiinni? Yleensä ei ole, ja ainakin netin kuvien mukaan malleja on missä ABS-yksikkö on ihan omana laitteenaan.
Jos ABS on ollut vakio VR6 malleissa (mitä hyvinkin epäilisin), sen poistaminen myös aiheuttaa hylkäämisen leimalla jos katsastusmies sen huomaa.
Pääsylinterin koon muuttaminen ei vaikuta jarrubalanssiin, vain jarrupolkimen liikkeeseen ja tarvittavaan jalkavoimaan.
Jos ABS on ollut vakio VR6 malleissa (mitä hyvinkin epäilisin), sen poistaminen myös aiheuttaa hylkäämisen leimalla jos katsastusmies sen huomaa.
Pääsylinterin koon muuttaminen ei vaikuta jarrubalanssiin, vain jarrupolkimen liikkeeseen ja tarvittavaan jalkavoimaan.
Se oli siinä kyljessä kiinni kaikkine roppeineen. Eli mulla jäljellä tehostin ja sylinteri, missä sivussa abs osan reikiä. Ehkä ne voisi tulpata tai tehdä alumiini levystä siihen koko sivun.
Pitää ottaa kuvia, niistä parhaiten selviää. Itse ajattelin ostaa koko sykinterin, kunhan tietäis mikä sopis suoraan.
1.8 sovittamisesta en osaa sanoa. Lähinnä katsastuksen onnistuminen mielessä.
Pitää ottaa kuvia, niistä parhaiten selviää. Itse ajattelin ostaa koko sykinterin, kunhan tietäis mikä sopis suoraan.
1.8 sovittamisesta en osaa sanoa. Lähinnä katsastuksen onnistuminen mielessä.
Laitat TDI:n 22.2mm pääsylinterin niin pärjäät 9" tehostajalla ilman, että jarruista tulee liian jäykän oloiset. (Löytyy muuten pari ylimääräistä pääsylkkyä..)
Eihän sillä ole mitään merkitystä mitä varaosa-VR6:ssa on. Ei se inssi-setä ABS-jarruja konversion kohteena olevaan kakkos-jettaan vaadi.
MikaJ kirjoitti:Jos ABS on ollut vakio VR6 malleissa (mitä hyvinkin epäilisin), sen poistaminen myös aiheuttaa hylkäämisen leimalla jos katsastusmies sen huomaa.
Eihän sillä ole mitään merkitystä mitä varaosa-VR6:ssa on. Ei se inssi-setä ABS-jarruja konversion kohteena olevaan kakkos-jettaan vaadi.
Kun luki epähuolilellisesti kysymyksen niin tuli vastaukseksi mitä sattuu... Ei tietenkään ole pakollinen kakkosjettaan.
Orkkis pääsylkky on ilmeisesti tuossa VR6 setupissa ollut 23,81mm. Siitä kun menee isompaan niin poljinvoima kasvaa ja polkimen liike pienenee. Pienempään niin poljonvoima pienenee ja liike kasvaa. 22,2mm on ihan passeli, voima/liike ero alkuperäiseen on mitättömän pieni käytännössä.
Orkkis pääsylkky on ilmeisesti tuossa VR6 setupissa ollut 23,81mm. Siitä kun menee isompaan niin poljinvoima kasvaa ja polkimen liike pienenee. Pienempään niin poljonvoima pienenee ja liike kasvaa. 22,2mm on ihan passeli, voima/liike ero alkuperäiseen on mitättömän pieni käytännössä.
Tuossa aikaisemmin kirjoitinkin hieman puppua. Elikä ei siinä pääsylinterissä tietenkään oo muutakun 2 lähtöä abs järjestelmälle. Muistelin väärin kun purin sen yksikön kokonaan pois siitä kyljestä.
Ilmeisemminkin tuosta sylinteristä ei saa katsastus kelpoista, kun vaan kaksi lähtöä? (kaksi piirinen jarrujärjestelmä)
Motonetis kävin vw nro:n ja osan kanssa. Tehostimen puoleinen kiinnitys niillä kahdella mutterilla oli eri jaolla. Vr6 sylinterissä huomattavasti etäämmällä versus Motonetin alumiini(22.2mm) sylinterissä.
Sylinteri vielä avaamatta ja männän koko tarkistamatta.
Levyt menee vaihtoon ja puristimet osiksi. Suosituksia levyjen merkistä? Tuo on siis alkupään vrkuutosia (Lucasin puristimilla). Ainakaan Brembolta ei löydy.
Tuohon jarrupaineen säätimeen vielä. Sellainen löytyy samasta järjestelmästä peräisin oleva. Käyköhän tuo suoraan järjestelmään mistä abs on poistettu.
Ilmeisemminkin tuosta sylinteristä ei saa katsastus kelpoista, kun vaan kaksi lähtöä? (kaksi piirinen jarrujärjestelmä)
Motonetis kävin vw nro:n ja osan kanssa. Tehostimen puoleinen kiinnitys niillä kahdella mutterilla oli eri jaolla. Vr6 sylinterissä huomattavasti etäämmällä versus Motonetin alumiini(22.2mm) sylinterissä.
Sylinteri vielä avaamatta ja männän koko tarkistamatta.
Levyt menee vaihtoon ja puristimet osiksi. Suosituksia levyjen merkistä? Tuo on siis alkupään vrkuutosia (Lucasin puristimilla). Ainakaan Brembolta ei löydy.
Tuohon jarrupaineen säätimeen vielä. Sellainen löytyy samasta järjestelmästä peräisin oleva. Käyköhän tuo suoraan järjestelmään mistä abs on poistettu.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
jos viel lisäksi muutan tehostimen/pääsylkyn pinemmäksi. niin on siinä tarkalle inssile selittelemistä??
Muutoksiahan verrataan vertailumalliin ja GTX Jetassa on juurikin nuo aiemmin mainitut 9" tehostin ja 22,2 mm pääsylinteri.
Kolmosen tehostin ei muutenkaan passaa kakkikseen ilman askartelua, mutta Mk2 osilla homman saa yllättäen hoidettua pulttaa kiinni-menetelmin...
VR6:n ABS-järjestelmän pääsylinterin koko on 23,8mm. Jos välttämättä haluaa samankokoisen, T4 Transporterista löytyy sellainen joka passaa Mk2 tehostimeen. Löytyy Motonetista tuotenumerolla 23-5417.
Mulla on omassa Nissan- harrastepelissä alunperin kakspiirijarrut ja neljä lähtöä pääsylkässä. Muutama vuos takaperin asensin siihen 10v uudemmasta abs-mallisesta isommasta mallista jarrupääsylkän ja tehostimen bolt-on ja leimalla ei oo kyllä sanottu yhtään mitään niistä jakotukeista, jotka sinne joutu laittamaan kahden lähdön vähentymisen takia. Onhan se edelleen kakspiirinen se jarrupiiri vaikka lähtöjen määrä on vähentynyt puoleen. Harraste ei toki ole vw eikä siinä ole jarrupaineensäädintä taka-akselilla, mutta ei siinä mun mielestä mitään ongelmaa ole. Kaikissa meikäläisen autoista abs-yksikkö on ollut erillinen mötikkä. Eikö tässä ole? Muutoksessa kannattaa muuttaa kaksipiirisyyden jako siten, että jos se on alunperin ristiin, niin nyt laitat sen vaan akseleittain. Periaatteessa jos on vaan ne kaks lähtöä, niin suosittelisin vaan toimimaan kuten mä ja leima pitäis kyllä irrota. Kun laitat tommosen pääsylkän semmoseen autoon jossa se on mallisarjan isointa isompi, niin motkotuksia ei pitäis tulla. Leimalla ilmoitat vaan mistä autosta alunperin osa on jos haluavat tietää.
No tuo 2-piirisyys tuossa mietityttää. Onkohan tuo tehokkain Jetta mk2 2-piirinen vai ei? en oo vieläkään ehtinyt sinne konttorille neuvoja kysymään.
Marmoritiskille sentään kerkesin töiden jälkeen. Siellä vierailun jälkeen Poverflex puslasarja ei tuntunut enään niin kalliilta. Palvelu tosin oli jälleen erittäin hyvää.
Marmoritiskille sentään kerkesin töiden jälkeen. Siellä vierailun jälkeen Poverflex puslasarja ei tuntunut enään niin kalliilta. Palvelu tosin oli jälleen erittäin hyvää.
2-piirijarrut on ollu euroautoissa 70-luvun alkupuolelta saakka. Eiköhän ne tulleet pakollisiksi uusissa autoissa ennen 80-lukua.
Mun mielestä jarrupiirejä ei kannata 2-vetoisessa jakaa etu- ja takapiireihin vaan nimenomaan ristiin. Kokeilelkaapa miten auto pysähtyy vaikkapa satasesta pelkän käsijarrun voimalla. Jos toinen piiri puhkeaa, pelkillä takajarruilla pysähtymismatka venyy aivan helvetisti kuivalla asfaltillakin, lisäksi liukkaalla saattaa tulla tilanteita.
Mun mielestä jarrupiirejä ei kannata 2-vetoisessa jakaa etu- ja takapiireihin vaan nimenomaan ristiin. Kokeilelkaapa miten auto pysähtyy vaikkapa satasesta pelkän käsijarrun voimalla. Jos toinen piiri puhkeaa, pelkillä takajarruilla pysähtymismatka venyy aivan helvetisti kuivalla asfaltillakin, lisäksi liukkaalla saattaa tulla tilanteita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa