Käykö vr6:seen 1,8i ilmanputsari?
Valvoja: ffp jäsenet
Käykö vr6:seen 1,8i ilmanputsari?
Eli golffin mk3 vr6 seen tarvii putsari joten voiko siihen laittaa goffin mk3 1,8i koneen putsarin.
Käsittääkseni kaikissa kolmoskoppaisissa on sama suodatinelementti.
Myös suodatinkotelot ovat pääpiirteittäin samanlaisia, putkilähtöjen ja imuaukkojen halkaisijoissa on vain eroja.
Eli siis, jos kyseessä on ihan normaali VR6, niin suodatinelementti käy kolmoskoppaisesta 1.8:sta.
...mutta jos sen koko kotelon vaihtaa, niin silloin 1.8:n kotelossa oleva imutorven aukko on melko varmasti pienempi, jolloin huipputeho vähän laskee väkisinkin.
Myös suodatinkotelot ovat pääpiirteittäin samanlaisia, putkilähtöjen ja imuaukkojen halkaisijoissa on vain eroja.
Eli siis, jos kyseessä on ihan normaali VR6, niin suodatinelementti käy kolmoskoppaisesta 1.8:sta.
...mutta jos sen koko kotelon vaihtaa, niin silloin 1.8:n kotelossa oleva imutorven aukko on melko varmasti pienempi, jolloin huipputeho vähän laskee väkisinkin.
Tuossa kotelon kannen imuletkun lähdössä on kyllä niin iso kokoero, että en lähtis soveltamaan. Menee vähän purkkapatentiksi jo...
Itse meinasin tuota pohjan imureikää, sen koolla ei varmasti ole hevosvoimiin vielä näissä lukemissa suurtakaan merkitystä.
Edit: Miksi sinne ei sitten voi hankkia VR6:seen käypäistä koteloa? Ei se nyt montaa kymppiä voi käytettynä maksaa.
Itse meinasin tuota pohjan imureikää, sen koolla ei varmasti ole hevosvoimiin vielä näissä lukemissa suurtakaan merkitystä.
Edit: Miksi sinne ei sitten voi hankkia VR6:seen käypäistä koteloa? Ei se nyt montaa kymppiä voi käytettynä maksaa.
No huhhuh... :o
No, ei se tyhmä ole joka pyytää. Mites, kattelin, että toi Passat 35i:n boksi on aika saman mallinen (taitaa olla jonkin verran leveämpi?), saisiko sen pienellä vaivalla käymään Golfiin..? On meinaan huomattavasti halvempia, kuin Golfin boksit (ainakin eBayssa).
Tai sitten on modailtava sitä 1.8:n boksin kantta ja rakenneltava siihen sopivan kokoisesta putkesta isompi lähtö (löytyisikö suunnilleen oikean kokoista esim. aeroport-refleksiputkea, sehän voisi olla todella hyvä?), johon se imusarjan ja suodatinkotelon välinen letku käy kunnolla.
No, ei se tyhmä ole joka pyytää. Mites, kattelin, että toi Passat 35i:n boksi on aika saman mallinen (taitaa olla jonkin verran leveämpi?), saisiko sen pienellä vaivalla käymään Golfiin..? On meinaan huomattavasti halvempia, kuin Golfin boksit (ainakin eBayssa).
Tai sitten on modailtava sitä 1.8:n boksin kantta ja rakenneltava siihen sopivan kokoisesta putkesta isompi lähtö (löytyisikö suunnilleen oikean kokoista esim. aeroport-refleksiputkea, sehän voisi olla todella hyvä?), johon se imusarjan ja suodatinkotelon välinen letku käy kunnolla.
Juuri kyselin tuota koteloa käytettynä jostain romuautosta, niin 120€ hintapyynnillä sellaisen saisi lunastaa imuputken kanssa. Mielestäni kyllä sen verran tyyristä että ennemmin jätän ostamatta. Nuita kun saa koko moottoreitakin samalla hinnalla.
VR6:n putsarikopan kannessahan on MAF-anturille kiinnitysklipsut, ainakin "OBD2"-mallissa, joten muihin koteloihin sen MAF:n kiinnityksen joutuu esim. silikoniliitoksella toteuttamaan sekä tarvittaessa modaamaan sen yläkannen putken sopivan kokoiseksi.
Alkup. kotelo olisi hieno ja siisti, mutta kait se pitää itsekin jostain lasikuidusta alkaa vääntämään kun ei järkihintaan tunnu mistään löytyvän.
VR6:n putsarikopan kannessahan on MAF-anturille kiinnitysklipsut, ainakin "OBD2"-mallissa, joten muihin koteloihin sen MAF:n kiinnityksen joutuu esim. silikoniliitoksella toteuttamaan sekä tarvittaessa modaamaan sen yläkannen putken sopivan kokoiseksi.
Alkup. kotelo olisi hieno ja siisti, mutta kait se pitää itsekin jostain lasikuidusta alkaa vääntämään kun ei järkihintaan tunnu mistään löytyvän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa