Derbyn luokittelu versiot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

Derbyn luokittelu versiot

ViestiKirjoittaja Henska » 4.10.2012 20:08

Terve vaan kaikille. En löytänyt uutena käyttäjänä täältä infoa kysymykseen. Eli siis kysymyksessä VW Derby. Voidaanko tekniikka vertailussa katsastusta ajatellen käyttää c86 (Polo2) versioita. Vai pitääkö tyytyä 900-1100 kone/vaihdelaatikko yhdistelmiin?

Ajatuksena arvaatte varmasti olevan G40, 1.4 16v ja 1.6 16v 5.vaihteisine laatikkoineen yllämainittuun sirona pitämääni koriin.

Jos tietoa vaihtojen hyväksynnöistä ei ole, niin myös vinkki millä konttorilla asioida Lahdessa/ Tampereella?

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 5.10.2012 20:16

Perskuta rallaa! Heitinkö liian pahan kyssärin? Vai vaan hölmön??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.10.2012 9:39

Jos ei ole samaa mallisarjaa niin tietenkään sitä ei voi käyttää vetailukohtana.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 6.10.2012 10:45

Luulen, että vv-auto on taho jonka puoleen kannattaa asiassa kääntyä. Tai saattaa ne katsastussedätkin asiasta jotain osata sanoa, mutta sen tiedon pohjalta ei kannata alkaa moottoria vaihtamaan.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.10.2012 11:49

Derbyn kanssa joutuu tyytymään max 1.6l koneeseen jossa tehoa max 90hv

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 6.10.2012 15:50

1.6 kone kelpaa kyllä kokonsa puolesta hyvin. Vapari tekniikka tietenkin mielenkiintoinen(tosin kalliihko) vaihtoehto. Uudemman Polon 1.6 16vgti olisi ollut se mieleisin vaihtoehto, mutta se taitaa olla jotain 125 hp kone. (lukemani mukaan pitäisi istua lähes muuttamattomilla korvakkeillakin?)
Ahdin juttuja lähinnä ajattelin, niitä kun voi sitten asetella eri tehoille katu käyttöön. Jos kerran c86 ei luokitteluun käy?. Erothan lienee pienehköjä 86 jac86 välillä. Ainakin jarrujen ja alustan osalta tullee joka tapauksessa huomattavia paranteluja. Onneksi ne ei kait enää syö prosentteja, kun kerran turvallisuus paranee.

Mikä on siis tuon 1.6 koneen luokittelu versio, josta ilmeisesti laskettu prosenteilla max rajaarvot? Koneen koolle, teholle ja painolle. Tätäkö tarkoitettiin?? (1 272 cm3 (vain Derbyssä ja Polo GT:ssä) (60 hv) HH (08/77-07/83))

Volkkarille tarvii kipitellä ehkä jo maanantaina ja sitten konttorille kanssa. Osaako kukaan neuvoa henkilöitä Lahti/Tapere seuduilla. Siis sellasia harrastelija tolvanoita ymmärtäviä, jotka eivät kanna rahaa repulla kassaan.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.10.2012 16:31

GK 55kw 1,30 8/83-7/84 on tehokkain josta saadaan tehot kun 55x1,20= 66kw joka on pyöreesti 90hv. Tilavuutta saa olla 1,3x1,25=1,625 eli suurin osa 1,6 koneista mahtuu tuohon kun tarkalla cc määrällä lasketaan tarkemmin.
Mitään poloa tuskin voi käyttää vertailua tarfille, niillä polo on polo ja derby on derby eikä niitä voi sotkea keskenään, mutta siitä voit ottaa esim jarrut.
Kyllä tuohon pystyy turbon asentamaan, mutta samat tilavuus ja teho maksimit on voimassa myös silloin. Ja toki kaikki jarrut, ohjaus, alusta jne pitää vastata sitä derbyn tehokkainta myyntimallia.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 6.10.2012 17:55

Mää otin tuon teho esimerkin vaan Wikipediasta. Tuossa esittämässäsi 55kw koneessa vuosimallina uudempi kuin mk1 Polo jossa Derby oli vain sedanin nimike, Vaihtuen c86 malliksi vuonna -81(tätä vuosimallilla vielä myytiin Derby nimellä)

55KW(75hp) + kerroin ja tilavuus on ihan ok. Jos kerran koneen verrokiksi käy c86 mallin kone. Eikä 60hp 1.3 malli Mk1 Polo/Derbystä.
Toisaalta silloin toivoisi verrokiksi luulisi käyvä G40 mallin teho/paino?

Kuristaminen dynolle ei liene juuri haaste, jotta tohon 90hp tietämiin pääsee.


No täähän on jossittelua, mutta pitää yrittää ottaa niskalenkki Volkkarilta joltain palvelualttiilta kaverilta, niin eiköhän ala selvitä.

Jos jotain oikeaa tietoa löydän, niin siirrän kupongit tänne nähtäväks, jos muitakin sattuu innostaan.

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 8.10.2012 14:45

Onko tämä kohdeauto "Derby I" ikäluokassa '77-'81? Niin saattoi ymmärtää.

Kuitenkin derby I ja polo I mallisarjoissa suurin moottori on 1,27l / 60hv.

Volkswagen-claccis sivustolla on hyvin noita perustietoja eri mallisarjoista.
Sieltä löytyy esim moottorivaihtoehdot perustasolla, mutta ei moottorikoodeja.

http://www.volkswagen-classic.de/serienmodelle-1949-1999

Laita ihmeessä sitten mitä tietoa saat.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.10.2012 16:06

Muistaakseni nuo prosenttirajat ja vertailumallit koskee lähinnä suoraan muutoskatsastuksella tehtäviä tekniikanmuutoksia joista voidaan poiketa lupamenettelyn kautta tehdyissä muutoksissa. Toki silloin paperitöiden ja suunnittelun/selvitysten kanssa on paljon enemmän työtä ja Trafi sitten päättää antaako luvan toteutukseen vai ei..

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 8.10.2012 16:21

Sen verran sain tänäään aikaiseksi, että kävin paikallisella VW edustajalla. Ensimmäiseksi tarvii hämmästellä saamani palvelun laatua. Asia otettiin ihan todesta ja mietittiin eri vaihtoehtoja, jopa 3 hengen porukalla. Sain myös viittauksen tähän foorumiin :-)

Lisäksi sain sähköposti osoitteen, josta voisi tiedustella paremmin.

Elikkä yksi tyytyväinen "asiakas", mutta haaste ei vielä ratkaistu.

Jos ja kun saan lisää infoa, niin lisään tähän ketjuun.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 12.10.2012 8:49

Ei oo kuulunut s-posti tiedusteluun Volkkarilta mitään.

Konttorillakin kävin kokeileen kepillä jäätä, jos siel olis muistikuvia Derbyistä. Palvelu oli jälleen hyvää, mutta valittelivat etteivät voi auttaa.

Netistä kun selailin 1 ja 2 Poloissa ja tietenkin myös konttiperä malleissa pohjalevyt kyllä menee eri koodeilla, et oliskohan ne toiveet sitten haudattu siinä.

Mitkähän mahdollisuudet olis Mk1 Derbyn 1.3l 60hp koneen tilavuuden muutoksiin samassa lohkomallissa porautus/akselivaihto yhdistelmällä?

No enivei. Onneks Volkkareissa on valinnan mahdollisuuksia ja varasuunnitelmana 2 suosikkiin(mk2 Jetta vähillä ovilla) löytyy malleja ja koneita. Jotain nyt kuitenkin aletaan rakentelemaan :-)

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 12.10.2012 19:33

Type 86 ja type 86c alustat on täysin identtiset, joten noilla mennään katastaesssa..

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 12.10.2012 20:11

Oisko noin, tai siis en epäile. Oisko wikipedias tai jossai ollu lueteltu et mki Polo ja Derby A1 pohjalevyy ja mk2 taas A2 levyy.

Eihän sillä muuta oo väliä, kun saisin lapun konttorille, missä seisoo et kyllä c86 kelpaa verrokiks tekniikka versioineen. Ne suhtautu hyvin ja valitteli linjausten tiukkuutta, mikä ei heistä oo kiinni. (mää niin katsastan autoni aina tuolla)

Sit olis vaan taivas rajana ja (avokilta piilotetut eurot)

Kevennyksenä: Tänään olan yli kysyttiin mitä sää oikein noissa näät??
Oisko tuohon kellään vastausta?? :-)

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 15.10.2012 8:51

Minä näen Derbyssä paljonkin, itsellä oli sellainen ensimmäisenä autona. Saksanmaalla ja Englannissa näkee tosi hienoiksi laitettuja Derbyjä, kun niitä katselee tekisi mieli hankkia sieltä Polo I tai Derby itsellekin. Suomessa Derbyt oli aikoinaan yleisiä, nyt niitä näkee enää harvoin, varmaan koska eivät ole kovinkaan suosittuja harrastuskohteita. Tälläkin foorumilla joku hiljattain oli kunnostamassa punaista CLS-Derbyä, kunnes auto paloi(?), seurasin mielenkiinnolla sitäkin projektia, ja harmitti kun auto meni osiksi sen palon takia. Ei muuta kuin tsemppiä moottorinvaihton & projektiin, vaikkakin omat makumieltymykset ovat enemmänkin orkkis-/OEM-suuntaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa