Polo 86c tekniikan vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tero87
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.8.2012 19:25

Polo 86c tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja Tero87 » 26.8.2012 19:40

Onko kukaan tehnyt/ tietoa että millanen homma on laitaa Venton ABS moottori poloon?
Tiedän kyllä kuinka nämä laillisuus asiat menee mutta haluaisin vaan tietää että kuinka pienellä työllä olisi mahdollista
Eli sopiiko tuo uudempi kone vanhaan polon laatikkoon?
Koneen sovittaminen, sopiiko heittämällä vai joutuuko tekemään uudet moottorin korvat?
Venton kone taitaa olla yksipiste ruiskulla, onko jossain vanhemmassa koneessa siihen sopivaa kaasarin imusarjaa?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.8.2012 0:58

Hankalaa on, ABS on EA827 "isolohko" moottori. 86c:tä on saanut vain EA111 "pikkulohkoisilla" moottoreilla. Elikkä mikään alkuperäinen vaihdelaatikko taikka koneenkorva ei sovi.

Tero87
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.8.2012 19:25

ViestiKirjoittaja Tero87 » 27.8.2012 15:45

Onko kukaan tehnyt vaihtanut poloon 5 lovista laatikkoa? Vetarit menee varmaan vaihtoon?

Olisiko pienempi homma vaihtaa esim 2koppasesta golfista vaikka GTIn kone?
Onko mitään isompaa konetta kun tuo 1.3 minkä saisi helpolla sovitettua poloon?

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 27.8.2012 23:54

Olisiko pienempi homma vaihtaa esim 2koppasesta golfista vaikka GTIn kone?

Saman verran tekemistä kuin ABS:n kanssa. GTI:n pannukin on ns. "isolohkomoottori".
Onko mitään isompaa konetta kun tuo 1.3 minkä saisi helpolla sovitettua poloon?

Golf III tai 6n Polon 1,4 tai 1,6 (60-75hv). 6n:stä taitaa passata laatikkokin..?

Tero87
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.8.2012 19:25

ViestiKirjoittaja Tero87 » 28.8.2012 22:02

Onkos polon ja golfin 1,6 koneissa sitten paljonkin eroja?
Polossa taitaa olla käytetty vaan tuota AEE moottoria mutta golffissahan on käytetty monia eri 1,6 koneita. Onko näissä keskenään rakenteellisia eroja? Teho näytti ainakin vaihtelevan aika paljonkin eri moottori mallien välillä.

Olisi tietysti helppo jos saisi hyödynnettyä tuota Polon omaa laatikkoa vaikka onkin 4 vaihteinen mutta säästyisi suurelta vaivalta.

Tero87
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.8.2012 19:25

ViestiKirjoittaja Tero87 » 31.8.2012 12:40

Tietääkö kukaan mitä eroja alustoissa on 86c ja 6n välillä?

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 31.8.2012 16:24

86c:n ja 6n:n alustat on edessä täysin erilaiset. 86c:ssä edessä ei ole kolmiotukivartta, vaan kallistuksenvakaaja on osa pyöräntuentaa. Iskaritolppa ja olka-akseli yhtä puuta. 6n:ssä perinteinen mäkpersson pulttikiinnitteisellä alapäällä ja alhaalla kolmiotukivarsi.
Takana on molemmissa samantyylinen perssoni ja taka-akselisto on parin metrin päästä katsottuna samanlainen ;-)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.9.2012 6:37

Tuotanoin, eikös ainakin Mk3 Golfin 1.6 kone ole "isolohko"? Eli sama lohko kuin 1.8:ssa. Ainakin Mk2 Golfissa 1.6 ja 1.8 on tehty samaan lohkoon...
G40 vaan metsästyksen alle. ;)

Edit: Joo, Kuukletin kuvia. Mk3 1.6 55kW näyttäisi tosiaan olevan "pikkulohko". Nuo pikku- ja isolohkot erottaa kätevimmin siitä, että "pikkulohko" on eteenpäin kallistettu ja "isolohko" taaksepäin.

Tero87
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.8.2012 19:25

ViestiKirjoittaja Tero87 » 1.9.2012 11:56

Okei. Mitähän eroja tuossa 6n Polon 16v koneessa on tähän vanhaan 86c 8venaseen?
Mitä muutoksia mahtaisi vaatia että saisi sovitettua tuohan vanhaan?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.9.2012 23:03

Rakennat vesiputket+sähköt+apulaitteet+pakosarja/putki yms uusiksi niin sitten se laulaa. Työtä on, suoraan se ei sinne sovi. Jos haluat jotain mikä sopii suoraan, niin silloin se tekniikka pitää tulla 86C Polosta.

Tero87
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.8.2012 19:25

ViestiKirjoittaja Tero87 » 3.9.2012 15:25

Jep, nämä oli tiedossakin mutta kuinka mahtaa olla koneen/vaihdelaatikon kiinnitys?
Sopiikohan samasta koneesta vaihdelaatikko ja vetarit? Vai tarviiko naittaa vanha 4 pykäläinen laatikko tuohon 16v koneeseen?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 3.9.2012 18:26

Kuten vastauksista voinet arvella ei tuommoista konversiota liene tehty, ehkä on ehkä ei, kukaan ei täällä ole kuitenkaan käsi pystyssä ollut moisesta ilmoittamassa.

Vanha kone vaihdelaatikon kanssa pesästä pois ja uutta kone/laatikkopakettia silmäilemään paikalleen. Jos kukaan ei ole tuommoista muutosta ennen tehnyt niin ei täällä osata siitä sen enempää neuvoa, otat ja kokeilet, jospa ne vanhan moottorin ja vaihdelaatikon kiinnikkeet kävisivät siihen uuteen moottoriin tai sitten joudut soveltamaan jotenkin tai jostain muusta mallista.

Vetarit lienee pienin ongelma sitten kun kone ja vaihdelaatikko on paikallaan. Iitse en lähtisi enää urheilemaan vanhalla 4 vaihteisella laatikolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa