Onko kukaan tehnyt/ tietoa että millanen homma on laitaa Venton ABS moottori poloon?
Tiedän kyllä kuinka nämä laillisuus asiat menee mutta haluaisin vaan tietää että kuinka pienellä työllä olisi mahdollista
Eli sopiiko tuo uudempi kone vanhaan polon laatikkoon?
Koneen sovittaminen, sopiiko heittämällä vai joutuuko tekemään uudet moottorin korvat?
Venton kone taitaa olla yksipiste ruiskulla, onko jossain vanhemmassa koneessa siihen sopivaa kaasarin imusarjaa?
Polo 86c tekniikan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Olisiko pienempi homma vaihtaa esim 2koppasesta golfista vaikka GTIn kone?
Saman verran tekemistä kuin ABS:n kanssa. GTI:n pannukin on ns. "isolohkomoottori".
Onko mitään isompaa konetta kun tuo 1.3 minkä saisi helpolla sovitettua poloon?
Golf III tai 6n Polon 1,4 tai 1,6 (60-75hv). 6n:stä taitaa passata laatikkokin..?
Onkos polon ja golfin 1,6 koneissa sitten paljonkin eroja?
Polossa taitaa olla käytetty vaan tuota AEE moottoria mutta golffissahan on käytetty monia eri 1,6 koneita. Onko näissä keskenään rakenteellisia eroja? Teho näytti ainakin vaihtelevan aika paljonkin eri moottori mallien välillä.
Olisi tietysti helppo jos saisi hyödynnettyä tuota Polon omaa laatikkoa vaikka onkin 4 vaihteinen mutta säästyisi suurelta vaivalta.
Polossa taitaa olla käytetty vaan tuota AEE moottoria mutta golffissahan on käytetty monia eri 1,6 koneita. Onko näissä keskenään rakenteellisia eroja? Teho näytti ainakin vaihtelevan aika paljonkin eri moottori mallien välillä.
Olisi tietysti helppo jos saisi hyödynnettyä tuota Polon omaa laatikkoa vaikka onkin 4 vaihteinen mutta säästyisi suurelta vaivalta.
86c:n ja 6n:n alustat on edessä täysin erilaiset. 86c:ssä edessä ei ole kolmiotukivartta, vaan kallistuksenvakaaja on osa pyöräntuentaa. Iskaritolppa ja olka-akseli yhtä puuta. 6n:ssä perinteinen mäkpersson pulttikiinnitteisellä alapäällä ja alhaalla kolmiotukivarsi.
Takana on molemmissa samantyylinen perssoni ja taka-akselisto on parin metrin päästä katsottuna samanlainen ;-)
Takana on molemmissa samantyylinen perssoni ja taka-akselisto on parin metrin päästä katsottuna samanlainen ;-)
Tuotanoin, eikös ainakin Mk3 Golfin 1.6 kone ole "isolohko"? Eli sama lohko kuin 1.8:ssa. Ainakin Mk2 Golfissa 1.6 ja 1.8 on tehty samaan lohkoon...
G40 vaan metsästyksen alle. ;)
Edit: Joo, Kuukletin kuvia. Mk3 1.6 55kW näyttäisi tosiaan olevan "pikkulohko". Nuo pikku- ja isolohkot erottaa kätevimmin siitä, että "pikkulohko" on eteenpäin kallistettu ja "isolohko" taaksepäin.
G40 vaan metsästyksen alle. ;)
Edit: Joo, Kuukletin kuvia. Mk3 1.6 55kW näyttäisi tosiaan olevan "pikkulohko". Nuo pikku- ja isolohkot erottaa kätevimmin siitä, että "pikkulohko" on eteenpäin kallistettu ja "isolohko" taaksepäin.
Kuten vastauksista voinet arvella ei tuommoista konversiota liene tehty, ehkä on ehkä ei, kukaan ei täällä ole kuitenkaan käsi pystyssä ollut moisesta ilmoittamassa.
Vanha kone vaihdelaatikon kanssa pesästä pois ja uutta kone/laatikkopakettia silmäilemään paikalleen. Jos kukaan ei ole tuommoista muutosta ennen tehnyt niin ei täällä osata siitä sen enempää neuvoa, otat ja kokeilet, jospa ne vanhan moottorin ja vaihdelaatikon kiinnikkeet kävisivät siihen uuteen moottoriin tai sitten joudut soveltamaan jotenkin tai jostain muusta mallista.
Vetarit lienee pienin ongelma sitten kun kone ja vaihdelaatikko on paikallaan. Iitse en lähtisi enää urheilemaan vanhalla 4 vaihteisella laatikolla.
Vanha kone vaihdelaatikon kanssa pesästä pois ja uutta kone/laatikkopakettia silmäilemään paikalleen. Jos kukaan ei ole tuommoista muutosta ennen tehnyt niin ei täällä osata siitä sen enempää neuvoa, otat ja kokeilet, jospa ne vanhan moottorin ja vaihdelaatikon kiinnikkeet kävisivät siihen uuteen moottoriin tai sitten joudut soveltamaan jotenkin tai jostain muusta mallista.
Vetarit lienee pienin ongelma sitten kun kone ja vaihdelaatikko on paikallaan. Iitse en lähtisi enää urheilemaan vanhalla 4 vaihteisella laatikolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa