vw golf 1.8t bensapumppu
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 1.8t bensapumppu
Orkkis pumppu on sökö niin meinasin tulevaa ajatellen nyt samalla vaivalla laittaa sinne esim walbron tai boschin 044 pumpun. Minkä moinen homma on ja joutuuko paljon tekemään muutoksia? Tarvitseeko olla jonkun moinen paineen säädin? Kaikki asennukseen liittyvä tieto olis eteepäi.
Vakio bensanpaineen säädin+paluulinja on sen verran ahtaita, että laittamalla 044 pumpun bensanpaine nousee varmuudella. Se, että onko nousu kuinka iso ja paljonko se vaikuttaa suuttimien tuottoon en osaa sanoa. Mahdollisesti Motronic osaa korjata rikkaan seoksen ehkä ei.
Jos virität autoa varmuudella nyt osta se 044.
Jos virität myöhemmin osta motonetista halvin vastaava pumppu.
Jos et viritä autoa ja olet ehkä jopa luopumassa siitä osta motonet pumppu.
Jos et viritä autoa ja aiot ajaa sillä eläkeikään osta orggis pumpppu.
Itellä oli aluksi 1kpl msd pumppuja ja bensanpaine 3bar. Laitoin toisen rinnalle bensanpaine 4.2bar. Ja kyseiset pumput riittävät yhdessä samaan kuin 044. Mulla orggis bensapaineensäädin ja golffia vastaava paluupuolen bensalinja.
Ja hyvin toimivaa orggis säädintä ei kannata vaihtaa, koska sillä mennään todistetusti ainakin 500hv asti...
Jos virität autoa varmuudella nyt osta se 044.
Jos virität myöhemmin osta motonetista halvin vastaava pumppu.
Jos et viritä autoa ja olet ehkä jopa luopumassa siitä osta motonet pumppu.
Jos et viritä autoa ja aiot ajaa sillä eläkeikään osta orggis pumpppu.
Itellä oli aluksi 1kpl msd pumppuja ja bensanpaine 3bar. Laitoin toisen rinnalle bensanpaine 4.2bar. Ja kyseiset pumput riittävät yhdessä samaan kuin 044. Mulla orggis bensapaineensäädin ja golffia vastaava paluupuolen bensalinja.
Ja hyvin toimivaa orggis säädintä ei kannata vaihtaa, koska sillä mennään todistetusti ainakin 500hv asti...
Elikkä vastaus on tiedossa. Elikkä hommaa 044 pumpun ja bensanpaineen säätimen niin saa toimimaan nykyisellä kokoonpanolla ~165kw? Mitenkä on se walbron 255 pumppu onko mitenkään verrattavissa tuohon 044 pumppuun? Mitenkä noiden ulkopuolisten asennus käytännössä? Kiitos äskeisestä vastauksesta. Ja tulevaa kokoonpano niin ahtimeksi summailtu hy35 tai hx35 koko luokkaa tai jotain mikä sinne saa järkevästi sopimaan.
No hommaa pumppu ja kato paljonko on bensanpaine. Hommaa laajakaista lammda ja kato meneekö rikkaalle. Jos menee, niin joudut laittamaan ulkoisen säätimen, joka teetättää lisäduunia ja maksaa. Tää on se kohta missä ei sitten kannata säästää...
Mulla on ulkoiset pumput auton alla ja ottaa bensan erillisestä kerääjäsäiliöstä. Saa kait golffiin sellasiakin pumppuja mitkä menee vakio paikalle ja tuotto on noita samoja lukemia. Pääset huomattavasti helpommalla ja varmasti saat toimivan systeemin.
Miks sulla on Holset lasit päässä? En lähtis kummallakaan noista liikkeelle. Naapurin traktoriin ne vois kyllä passata ihan hyvin kun on työkoneisiin tarkoitettukin.
Mulla on ulkoiset pumput auton alla ja ottaa bensan erillisestä kerääjäsäiliöstä. Saa kait golffiin sellasiakin pumppuja mitkä menee vakio paikalle ja tuotto on noita samoja lukemia. Pääset huomattavasti helpommalla ja varmasti saat toimivan systeemin.
Miks sulla on Holset lasit päässä? En lähtis kummallakaan noista liikkeelle. Naapurin traktoriin ne vois kyllä passata ihan hyvin kun on työkoneisiin tarkoitettukin.
Miks ruisku vaihtoon, jos tehotavote on noin maltillinen? Noille tohoille rupee katteleen uudempien evo mitsujen turboja. Puhutaan aivan eri planeteetan turboista kuin edellämainitut Holsetit. Erona tollaseen Holsettiin on tehon ollessa 400hv tarjoaa toi mitsu 150nm enempi vääntöä +aivan hitosti mukavamman auton ajaa.
Viimeksi muokannut Dona, 19.8.2012 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite en oikein tuosta Harisesta tykänny... Käväsin siellä kysymyssä tarjousta osista + asennus työstä, ja sen jälkeen ei enää paljoo tee mieli mennä sinne takasin, oli meinaan sen verran tähtitieteellisiä summia...
Pistäs YV:llä, että millasen tarjouksen sait? Oma kokoonpano rakentus varmaan GT3071r:n ympärille.
Mitä ainakin ite kyselly ni kuulemma kannattaa noihin tehoihin jo ruisku vaihtaa, joutuu auton oman ohjelman kanssa liikaa _kuulemma_ temppuilemaan. Ja itse ainakin haluan, että saan napista valita tehot :).
Pistäs YV:llä, että millasen tarjouksen sait? Oma kokoonpano rakentus varmaan GT3071r:n ympärille.
Mitä ainakin ite kyselly ni kuulemma kannattaa noihin tehoihin jo ruisku vaihtaa, joutuu auton oman ohjelman kanssa liikaa _kuulemma_ temppuilemaan. Ja itse ainakin haluan, että saan napista valita tehot :).
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei oo vielä niin tarkkaan tuota hukkaportti asiaa tullu mietittyä, kun turbossakin on vielä hakemista. Eniten olis tällä hetkellä kallellaan GT3071r:ään toinen vaihtoehto olis sitte HX40 superi, joka ainakin toiminut tutun S2:ssa tosi hyvin (n.690hp sai tatechin dynos e85:lla hetki sit). Tatechin boksin meinasin itekki sitte varmaa pistää.
Onko kellään muuten tietoa, että onko mitään ohjelmoitavaa ruiskua missä olis OBD väylä katsastusmiehelle vikakoodien lukua varten, jos ostaa sen verran uuden auton? Vai kannattaako suosiolla uittaa alle 2001vm s3:nen ja rakentaa siihen niin ei tartte miettiä tuota OBD testiä?
Onko kellään muuten tietoa, että onko mitään ohjelmoitavaa ruiskua missä olis OBD väylä katsastusmiehelle vikakoodien lukua varten, jos ostaa sen verran uuden auton? Vai kannattaako suosiolla uittaa alle 2001vm s3:nen ja rakentaa siihen niin ei tartte miettiä tuota OBD testiä?
kyllä nyt alkaa olla semmonen että loppuu ideat kesken. nyt alkoi taas ahtamaan normaalisti kun laitto uuden maffin mutta silti nykii eikä vedä kun vääntöä kysyttäis. ainoat sähkö osat joita ei vielä ole vaihdettu UUSIIN ALKUPERÄISIIN on puolat ja lambda anturi. Tuossa noin viikko sitten toimi niinkuin pitää. voiko lambda vaikuttaa kun nyppii? DP pois käytön jälkeen toimi sen kaks päivää samalla oli lambda irrallaan. onko kellään ollut vastaavaa. vikakoodeja ei tule.
Mites MSD 2225 tai Bosch 044 suhtautuvat RE85:een?
MSD olis tällä hetkellä hankittuna omaan ikuisuusprojektiin mutta jos tuntuu siltä että ei sovellu viinalle niin tarvii miettiä jotain muuta..
Tehotavoite nyt aluksi se "perus stg1" eli +300 ja ehkä joskus vahvemman alakerran kanssa enemmänkin. Joten MSD riittänee vielä tuohon.
MSD olis tällä hetkellä hankittuna omaan ikuisuusprojektiin mutta jos tuntuu siltä että ei sovellu viinalle niin tarvii miettiä jotain muuta..
Tehotavoite nyt aluksi se "perus stg1" eli +300 ja ehkä joskus vahvemman alakerran kanssa enemmänkin. Joten MSD riittänee vielä tuohon.
Hommaa DW 200 pumppu, kestää re85. Saab foorumin kimppatilauksessa tais olla hinta 85€.
Walbrolta kuulema tulossa jossain vaiheessa re85 kestävä pumppu.
Walbrolta kuulema tulossa jossain vaiheessa re85 kestävä pumppu.
DW200 on ulkomitoiltaan pienempi kuin 1.8T pumppu, joten pientä askartelua vaatii. Itse käytin pumpun mukana tullutta suodatinta ja leikkasin sille sopivan aukon ämpärin pohjaan. Saabistit noita on tilailleet kymmenittäin, käyttökokemuksia löytynee http://foorumi.saabclub.fi
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa