vw golf 1.8t bensapumppu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

vw golf 1.8t bensapumppu

ViestiKirjoittaja Knud » 18.8.2012 10:30

Orkkis pumppu on sökö niin meinasin tulevaa ajatellen nyt samalla vaivalla laittaa sinne esim walbron tai boschin 044 pumpun. Minkä moinen homma on ja joutuuko paljon tekemään muutoksia? Tarvitseeko olla jonkun moinen paineen säädin? Kaikki asennukseen liittyvä tieto olis eteepäi.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.8.2012 17:17

Vakio bensanpaineen säädin+paluulinja on sen verran ahtaita, että laittamalla 044 pumpun bensanpaine nousee varmuudella. Se, että onko nousu kuinka iso ja paljonko se vaikuttaa suuttimien tuottoon en osaa sanoa. Mahdollisesti Motronic osaa korjata rikkaan seoksen ehkä ei.
Jos virität autoa varmuudella nyt osta se 044.
Jos virität myöhemmin osta motonetista halvin vastaava pumppu.
Jos et viritä autoa ja olet ehkä jopa luopumassa siitä osta motonet pumppu.
Jos et viritä autoa ja aiot ajaa sillä eläkeikään osta orggis pumpppu.

Itellä oli aluksi 1kpl msd pumppuja ja bensanpaine 3bar. Laitoin toisen rinnalle bensanpaine 4.2bar. Ja kyseiset pumput riittävät yhdessä samaan kuin 044. Mulla orggis bensapaineensäädin ja golffia vastaava paluupuolen bensalinja.
Ja hyvin toimivaa orggis säädintä ei kannata vaihtaa, koska sillä mennään todistetusti ainakin 500hv asti...

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 18.8.2012 19:50

Elikkä vastaus on tiedossa. Elikkä hommaa 044 pumpun ja bensanpaineen säätimen niin saa toimimaan nykyisellä kokoonpanolla ~165kw? Mitenkä on se walbron 255 pumppu onko mitenkään verrattavissa tuohon 044 pumppuun? Mitenkä noiden ulkopuolisten asennus käytännössä? Kiitos äskeisestä vastauksesta. Ja tulevaa kokoonpano niin ahtimeksi summailtu hy35 tai hx35 koko luokkaa tai jotain mikä sinne saa järkevästi sopimaan.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.8.2012 20:15

No hommaa pumppu ja kato paljonko on bensanpaine. Hommaa laajakaista lammda ja kato meneekö rikkaalle. Jos menee, niin joudut laittamaan ulkoisen säätimen, joka teetättää lisäduunia ja maksaa. Tää on se kohta missä ei sitten kannata säästää...
Mulla on ulkoiset pumput auton alla ja ottaa bensan erillisestä kerääjäsäiliöstä. Saa kait golffiin sellasiakin pumppuja mitkä menee vakio paikalle ja tuotto on noita samoja lukemia. Pääset huomattavasti helpommalla ja varmasti saat toimivan systeemin.

Miks sulla on Holset lasit päässä? En lähtis kummallakaan noista liikkeelle. Naapurin traktoriin ne vois kyllä passata ihan hyvin kun on työkoneisiin tarkoitettukin.

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 18.8.2012 21:05

Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan mutta tarkoitus on laittaa semmonen ku sinne sopiii koska se nyt tehdään. Je pistonsin männät sekä ie kanget alakerrassa. Kaikki tieto on tervetullutta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.8.2012 22:33

Millasia tehoja meinasit hakee? Ite oon noita osia aika paljon katellu kun ens vuonna olis tarkotus rakentaa Audin S3:seen päälle 400hp :)

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 19.8.2012 10:43

400hp pintaan tars ainakin päästä kerran oon siihen meinannu sen uude hesteci laittaa. Tiedä sit mikä on kenenki mielestä hyvä mutta sopivan tarjouksen saanu. :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.8.2012 12:20

Miks ruisku vaihtoon, jos tehotavote on noin maltillinen? Noille tohoille rupee katteleen uudempien evo mitsujen turboja. Puhutaan aivan eri planeteetan turboista kuin edellämainitut Holsetit. Erona tollaseen Holsettiin on tehon ollessa 400hv tarjoaa toi mitsu 150nm enempi vääntöä +aivan hitosti mukavamman auton ajaa.
Viimeksi muokannut Dona, 19.8.2012 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.8.2012 12:23

Ite en oikein tuosta Harisesta tykänny... Käväsin siellä kysymyssä tarjousta osista + asennus työstä, ja sen jälkeen ei enää paljoo tee mieli mennä sinne takasin, oli meinaan sen verran tähtitieteellisiä summia...

Pistäs YV:llä, että millasen tarjouksen sait? Oma kokoonpano rakentus varmaan GT3071r:n ympärille.

Mitä ainakin ite kyselly ni kuulemma kannattaa noihin tehoihin jo ruisku vaihtaa, joutuu auton oman ohjelman kanssa liikaa _kuulemma_ temppuilemaan. Ja itse ainakin haluan, että saan napista valita tehot :).

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.8.2012 12:28

Ai joutuu temppuilemaan? nimim Motronicilla 500hv ja moottori toimii kuin unelma. Ja miks napista pitää päästä tehoa muuttamaan? Tollanen golffi ei vielä 400hv:lla niin paljoa hyökkää, että sitä tehoa jossain tilanteissa tarvis pudottaa. Jos ei sit ole kyse mutsin kanssa yhteisestä autosta :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.8.2012 12:30

Pistäs Dona YV:llä vaikka, et mitä oot tehny, et saanu ton 500hv? Ja voi ainakin katsastuksen ajaks painaa napista tehot lähemmäks normaalia x).

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.8.2012 12:36

Onhan tuolla projekti topicci mun autosta. Tosin kuvablogi on kaatunu ja pitäis kait joku päivä muuttaa kuvat jonnekkin muualle niin näkyis taas.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.8.2012 20:04

Miksi ne katsastukseen pitäs saada pudotettua?
Meinaatko että ne testaa huiput siinä 50 metrin matkalla mitä ne ajaa kotterolla?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.8.2012 20:05

Jos katsastus mies on yhtään hereillä, niin kyllähän siinä sen huomaa, että onko autossa n.200hp vai yli 400hp :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.8.2012 20:07

Jos auto on yhtäänkään asiallisesti tehty eikä mikään paukkuva amisrapäpellys, ei viritykset kiinnosta vittuakaan sitä insinööriä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.8.2012 20:12

Sillä matkalla mitä ne ajaa konttorin pihalla ei tehoa käytetä kuin murto-osa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.8.2012 21:00

Riippuu millasen hukkaportin meinaat laittaa, mutta yleensä suora letku imusarjasta hukkaportille poistaa autosta parhaan repäsyn ahtopaineen noustessa. Kiertää toisinsanoen katsastuksen ajaks n75 venan, jolla ahtopainetta ohjataan ja nostetaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.8.2012 21:04

Ei oo vielä niin tarkkaan tuota hukkaportti asiaa tullu mietittyä, kun turbossakin on vielä hakemista. Eniten olis tällä hetkellä kallellaan GT3071r:ään toinen vaihtoehto olis sitte HX40 superi, joka ainakin toiminut tutun S2:ssa tosi hyvin (n.690hp sai tatechin dynos e85:lla hetki sit). Tatechin boksin meinasin itekki sitte varmaa pistää.

Onko kellään muuten tietoa, että onko mitään ohjelmoitavaa ruiskua missä olis OBD väylä katsastusmiehelle vikakoodien lukua varten, jos ostaa sen verran uuden auton? Vai kannattaako suosiolla uittaa alle 2001vm s3:nen ja rakentaa siihen niin ei tartte miettiä tuota OBD testiä?

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 21.8.2012 17:16

kyllä nyt alkaa olla semmonen että loppuu ideat kesken. nyt alkoi taas ahtamaan normaalisti kun laitto uuden maffin mutta silti nykii eikä vedä kun vääntöä kysyttäis. ainoat sähkö osat joita ei vielä ole vaihdettu UUSIIN ALKUPERÄISIIN on puolat ja lambda anturi. Tuossa noin viikko sitten toimi niinkuin pitää. voiko lambda vaikuttaa kun nyppii? DP pois käytön jälkeen toimi sen kaks päivää samalla oli lambda irrallaan. onko kellään ollut vastaavaa. vikakoodeja ei tule.

jouniks
-
Viestit: 62
Liittynyt: 28.6.2010 20:06

ViestiKirjoittaja jouniks » 6.9.2012 15:23

Kestääkö muuten noissa 400 hepan tehoissa vakioventtiilit kannessa vae meneekö nekin vaihtoon?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.9.2012 16:18

Kestää.

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 6.9.2012 23:10

Onko varmaa tietoa kuinka suuria ahtimia on saatu sopimaan nelos golffin motin taakse?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 7.9.2012 16:14

Sellasia, että 99% tän foorumin virittäjiltä menee sormi suuhun, ennenkuin turbon koko hyötysuhde on kaivettu esiin. Lasken itteni myös tuohon prosenttiin.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.9.2012 7:38

Mites MSD 2225 tai Bosch 044 suhtautuvat RE85:een?

MSD olis tällä hetkellä hankittuna omaan ikuisuusprojektiin mutta jos tuntuu siltä että ei sovellu viinalle niin tarvii miettiä jotain muuta..

Tehotavoite nyt aluksi se "perus stg1" eli +300 ja ehkä joskus vahvemman alakerran kanssa enemmänkin. Joten MSD riittänee vielä tuohon.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.9.2012 8:13

Hommaa DW 200 pumppu, kestää re85. Saab foorumin kimppatilauksessa tais olla hinta 85€.
Walbrolta kuulema tulossa jossain vaiheessa re85 kestävä pumppu.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.9.2012 10:43

Bosch 044 ei ole speksattu pitkää kestoa E85:lla, vain 500tuntia.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 8.9.2012 10:54

Walbrolla on jo kaupan e85 pumppu 400lph tuotolla. hinta on vain aika suolanen 279e

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 9.9.2012 12:02

Löytyykö muuten walbrolta RE85 asennussarjaa 1.8t vagin tankkiin, vai saako tuolla yleismallisella asennussarjalla pumpun nätisti paikoilleen? Entäs tuo DW? Kellään kokemuksia laadun tai sopivuuden suhteen.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.9.2012 12:08

Mun on pitänyt toi walbro käydä ostamassa heti kun eurot kasassa ja tallissa odottaa purettu nelikon tankkivaruste mihin sen sovitan.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 9.9.2012 12:41

DW200 on ulkomitoiltaan pienempi kuin 1.8T pumppu, joten pientä askartelua vaatii. Itse käytin pumpun mukana tullutta suodatinta ja leikkasin sille sopivan aukon ämpärin pohjaan. Saabistit noita on tilailleet kymmenittäin, käyttökokemuksia löytynee http://foorumi.saabclub.fi

jyde
-
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2008 15:49

ViestiKirjoittaja jyde » 10.9.2012 21:30

Tuo walbro minuakin kovasti kiinnostaisi. Kerrohan Jonde jos saat tuon joskus nätisti tankkiin sopimaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa