1.4 16v AHW ei kipinää
Valvoja: ffp jäsenet
1.4 16v AHW ei kipinää
Nyt menee hermo, auto ei käynnisty, tulppiin ei tule kipinää, pyörittää hyvin, bensapumppu surisee (myös kaadettu bensaa suoraan kurkkuun), puristuspaineet ok, kampianturi vaihdettu, map vaihdettu(varmuuden vuoksi). Jakaja vaihdettu vuosi sitten, olisiko taas hajonnut (voiko jotenkin tarkistaa jakajan toimivuuden) vai onko jäänyt jotain tarkistamatta.
Kone on AHW 1.4 16v vm 1999.
Kone on AHW 1.4 16v vm 1999.
Voisiko olla ECU joka olisi rikki? tai virtalukonpohja mutta toimisiko silloin edes startti tai muut sähkölaitteet? Ajonestovalo ja kaikki muutkin valot sammuu kuten ennekin kun virran kääntää avaimesta päälle.
Testattu uudella jakajalla sama ei kipinää tulpista kun maadottaa kanteen.
Vikakoodit luettu OBD mittarilla eikä tule kun läpän sopeuttamista, jos ECU rikki niin tuleeko OBD mittariin vikakoodi vai täytyykö olla VAG COM?
Testattu uudella jakajalla sama ei kipinää tulpista kun maadottaa kanteen.
Vikakoodit luettu OBD mittarilla eikä tule kun läpän sopeuttamista, jos ECU rikki niin tuleeko OBD mittariin vikakoodi vai täytyykö olla VAG COM?
En kyllä tähän hätään löytänyt kun yhden releen ja se oli polttoainepumpun.
Tutkailin korjaamokäsikirjan kaavioita ja jakajasta menee piuhat suoraan ohjausyksikköön.
Koitettu toisella jakajalla ja sama vika tulppiin ei tule kipinää.
Täytyy koittaa ecusta tuleva virta jakajaan (kai 12v?) ja sitten irroitta ecun piuhat ja kytkee uudestaa josko olisi apua.
Tutkailin korjaamokäsikirjan kaavioita ja jakajasta menee piuhat suoraan ohjausyksikköön.
Koitettu toisella jakajalla ja sama vika tulppiin ei tule kipinää.
Täytyy koittaa ecusta tuleva virta jakajaan (kai 12v?) ja sitten irroitta ecun piuhat ja kytkee uudestaa josko olisi apua.
Kävin mittamassa suttimiin tulevan virran ja sain seuraavat lukemat:
1= 1,503V
2= 1,518V
3= 1,533V
4= 1,502V
eikönäihin pitäsi tulla 12V?
mittasin myös jakajaan tulevaa liittimeen seuraavia lukemia:
4 + 1 =0,027V
4 + 2 =12,45V
4 + 3 =0,027V
liittimessä numerointi 1 2 3 4 ja oletin no 4 olevan maa.
mittasin myös tulpanjohdosta startilla pyörittäen:
1 = 1,135V
2 = 0,831V
3 = 1,135V
4 = 1,530V
koitin tutkia johtoja mutta ei ollut näkyvia murtumia, onko kokemuksia mistä voisi olla murtumia?
1= 1,503V
2= 1,518V
3= 1,533V
4= 1,502V
eikönäihin pitäsi tulla 12V?
mittasin myös jakajaan tulevaa liittimeen seuraavia lukemia:
4 + 1 =0,027V
4 + 2 =12,45V
4 + 3 =0,027V
liittimessä numerointi 1 2 3 4 ja oletin no 4 olevan maa.
mittasin myös tulpanjohdosta startilla pyörittäen:
1 = 1,135V
2 = 0,831V
3 = 1,135V
4 = 1,530V
koitin tutkia johtoja mutta ei ollut näkyvia murtumia, onko kokemuksia mistä voisi olla murtumia?
Näyttä menevän yksinpuheluksi mutta ei se mitään.
Kyllä näissä koneissa on suorasytytysjärjestelmä eli ei ole lainkaan liikkuvia osia ja sytytysjärjestelmää ohjaa elektroninen ohjausyksikkö mikä samalla ohjaa myös polttoaineen suihkutusjärjestemää,eli tämän vuoksi päättelin että voisi olla ECU vika.
Tosiaan en ole löytänyt muuta relettä kun benspumpulle ja se tuntuu toimivan ja kaikki sulakeet myös ne isot konehuoneen puolella on ehjät.
Suuttimiin sekä jakajaan tuleva virta tuntuu olevan kadoksissa(olettaen että syöttöä pitäisi olla 12V).
Kyllä näissä koneissa on suorasytytysjärjestelmä eli ei ole lainkaan liikkuvia osia ja sytytysjärjestelmää ohjaa elektroninen ohjausyksikkö mikä samalla ohjaa myös polttoaineen suihkutusjärjestemää,eli tämän vuoksi päättelin että voisi olla ECU vika.
Tosiaan en ole löytänyt muuta relettä kun benspumpulle ja se tuntuu toimivan ja kaikki sulakeet myös ne isot konehuoneen puolella on ehjät.
Suuttimiin sekä jakajaan tuleva virta tuntuu olevan kadoksissa(olettaen että syöttöä pitäisi olla 12V).
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt kun pääsin taas auton kimppuun niin löytyihän niitä releeitä kuskin jalkatilasta polkimien "yläpuolella".
Se minkä minä kuvittelin olevan bensapumpun relee olikin aivan joku muu eli ilmeisesti aikaisempi omistaja poistanut lisävalot mutta jättänyt releen vielä jalka tilaan roikkumaan ja kuvittelin laiskuuttani kuin näin sen ja en kurottautunut kunnolla jalkatilaan ja vielä kun sopivasti tuli "ääntä" sieltä suunnasta että toihan on pumpunrele.
Mutta kipinän puutteeseen ei vieläkään löytynyt syytä.
Kohta se on varmaan luovutettava ja vietävä trailerilla sähköpajalle.
Se minkä minä kuvittelin olevan bensapumpun relee olikin aivan joku muu eli ilmeisesti aikaisempi omistaja poistanut lisävalot mutta jättänyt releen vielä jalka tilaan roikkumaan ja kuvittelin laiskuuttani kuin näin sen ja en kurottautunut kunnolla jalkatilaan ja vielä kun sopivasti tuli "ääntä" sieltä suunnasta että toihan on pumpunrele.
Mutta kipinän puutteeseen ei vieläkään löytynyt syytä.
Kohta se on varmaan luovutettava ja vietävä trailerilla sähköpajalle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vietin taas aikaa Golfin parissa,päätin tarkistaa kampi-anturin joka aikaisempi omistaja vaihtanut n.3 vuotta sitten.
Toisessa foorumissa sain tietää että kun autoa käynnistää niin kierroslukumittarin neula pitäisi nousta kun startilla pyörittää jos anturi on ehjä,testasin ja neula juuri liikkui max 2mm.
Purin ilmusarjan pois että pääsin yläkautta anturiin.
Huomasin että johtosarjan anturiliitin oli teipattu ja teippi irronnut ,kun purin teipin niin johdot oli melkein poikki ja johdot likaiset ja öljyiset, yksi johto tinattu liittimen juuresta ja irtosi kun hiukan käänsin.
Nyt ehkä löysin syyn miksi ei pelitä täytyy tehdä matka romuttamolla pihtien kanssa.
OBD ei sitten varmaan reagoinut koska eivät olleet kokonaan poikki
Toisessa foorumissa sain tietää että kun autoa käynnistää niin kierroslukumittarin neula pitäisi nousta kun startilla pyörittää jos anturi on ehjä,testasin ja neula juuri liikkui max 2mm.
Purin ilmusarjan pois että pääsin yläkautta anturiin.
Huomasin että johtosarjan anturiliitin oli teipattu ja teippi irronnut ,kun purin teipin niin johdot oli melkein poikki ja johdot likaiset ja öljyiset, yksi johto tinattu liittimen juuresta ja irtosi kun hiukan käänsin.
Nyt ehkä löysin syyn miksi ei pelitä täytyy tehdä matka romuttamolla pihtien kanssa.
OBD ei sitten varmaan reagoinut koska eivät olleet kokonaan poikki
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa