1.8T AGU hyytyi lennosta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

1.8T AGU hyytyi lennosta

ViestiKirjoittaja Hart » 29.7.2012 11:54

Perjantai-ilta sai uudenlaisen päätöksen. Auto toimi ensin täydellisesti, liikennevaloihin himmatessa ei mtn ongelmaa. Juuri kun oli aika kiihdyttää, apukuski haistoi pienen sähköosan käryn ja kärry hyytyi. Mitään vikavaloja ei syttynyt tauluun.

Autoa käynnistäessä starttaa normaalisti, mutta ei käynnistä. Koetin 15 min aikana pari kertaa käynnistää, mutta ei ollut Golffi kiinnostunut tuotteesta. Mitään vuotoja ei ole. Tästä matka jatkui hinaten kotipihaan. Yön yli levättyään testasin käynnistymistä uudestaan, ja katos sehän lähti tulille. Ei kuitenkaan uskaltautunut lähteä testilenkille vaan käytin minuutin verran jolloin ei mtn probleemaa.

Ja kyllä, ensimmäisen asian tulisi olla vikakoodien luvun. Nyt ei vain kehtaa lähteä Laakkoselle hinauttamaan ensimmäisenä koodien lukuun ja hinata autoa takasin pihaan sitten operoitavaksi. Siispä jos oireet tuntuvat tutuilta, niin valaiskaa ihmeessä tietämätöntä kulkijaa. Oma mutu sanoisi kampiakselin asentotunnistin, mutta jos se pimenee, niin lähteekö auto enää käyntiin niinkuin tässä tapauksessa??
Viimeksi muokannut Hart, 14.10.2012 12:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 29.7.2012 17:14

Kampiakselin asentotunnistin vika tuo voi olla, itsellä hyytyi sen takia pari kertaa tienposkeen mutta lähti vähän ajan kuluttua toimimaan. Vikamuistissa pitäis olla ilmoitus jos anturi kenkkuilee.

LeppäZeba
-
Viestit: 31
Liittynyt: 2.1.2012 21:48

ViestiKirjoittaja LeppäZeba » 29.7.2012 17:51

voisko mitenkään olla tää sytkävahvistin mistä tääl on höpisty joskus aikasemminki. Motonetissä maksaa 100e uus palikka.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 29.7.2012 18:20

Se tuli itellekin mieleen. Perhana täytyy jostain koettaa haalia se lukija, niin tarvii ruveta sokkona haalimaan osia

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.7.2012 19:01

Sytkävahvistin jos rikki niin yleensä käy kolmella.

Viakoodipiuhan saa vitosella kotiinkannettuna eBaysta että ei ihan hirveän iso hankinta ole jos läppäri löytyy.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 30.7.2012 20:17

Dodee, sain lainaan lukijan ja tämmöset herjaukset tuli ulos:

18010
P1602: Power Supply (B+) terminal 30: low voltage

16486
P0102: Mass Air Flow circuit -G70: low input

16706
P0322: Ignition / Distributor engine speed input ciruit -G28: no signal

Kertokaa viisaammat mitä näistä voi päätellä? Viimeinen koodi tuntuis viittavan juuri moottorin nopeusanturiin (kampiakselin asentotunnistimeen), tuleeko keskimmäinen vain välillisenä viimeisestä viasta? MAF on kuiteskin n. kuukausi sitten vaihdettu ja paikoillaan on vakio paperisuodatin.

Tämmösen löysin tähän hätään jo:
16706/P0322/000802 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

Possible Symptoms
Engine shuts off
Engine doesn't start
Speedometer inoperative
Glow Plug Indicator Lamp (K29) flashes

Possible Causes
Engine Speed Sensor (G28) loose
Engine Speed Sensor (G28) faulty

Possible Solutions
Check Engine Speed Sensor (G28)

Special Notes
The Engine Speed Sensor (G28) is also used as a reference sensor for the crankshaft position.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
6486/P0102/000258 - Mass Air Flow Sensor (MAF/G70): Signal too Low
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Loss of Power

Possible Causes
Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty
Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty

Possible Solutions
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70)
Check/Replace Mass Air Flow Sensor (MAF/G70)

Special Notes
In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low
Possible Causes
Cables on the Battery were removed
Battery weak (voltage)
Generator Disfunction

Possible Solutions
Check Battery Cables
Check/Replace Battery
Check/Replace Generator

Special Notes
If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules. Terminal 30 means unswitched battery power that is supplied even when the ignition is off. This is not referring to any physical terminal numbered 30.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 30.7.2012 20:54

Kampiakselin anturi vaihtoon.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 30.7.2012 21:38

Joo. Kuulin ohimennen, että ainakin uudemmissa Seateissa rikkoontunut johtosarja aiheuttaa samoja vikakoodeja ja oireita. Onkos näissä ollut ko. ongelmaa vai pelkästään sensorivikaa?

Täytyy nuita liitäntöjä tarkastella, mutta onko mahollista että nuo kaks muuta koodia on vaan rikkoontuneen moottorisensorin aiheuttamia oikkuja?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 30.7.2012 22:08

Noita vikakoodeja nyt voi tulla ihan jostain random jutuista...

Tottakai johtosarjat tutkittava ensin, mutta eiköhän se anturi ole rikkonainen.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 6.8.2012 21:38

Yeps. Anturi vaihdettu ja vikakoodit nollattu. Ainakaan vielä ei ole puskenut takaisin vikaa, joten tämä probleema ratkaistu.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 10.8.2012 10:36

Tietääkö kukaan onko millanen homma vaihtaa iv golffiin tuo anturi 1.8t tekniikalla. Pikaseen silmäilin ni aika ahtaalta näyttää. Ois kiva tietää mitä tarttee oikeesti purkaa tieltä pois ni ei tule turhia revittyä..

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 10.8.2012 11:12

Tuon ohjeen mukaan tein itse, hyvin onnistui. Tein tosin alakautta:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3600182

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... se-sender-)-DIY-w-pics

Välineurheilija
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.10.2012 16:33

ViestiKirjoittaja Välineurheilija » 13.10.2012 19:17

Kävi vähän samalla tavalla kuin ekassa postauksessa. Ajeltiin kotia kohti ja yhtä-äkkiä tasakaasulla ajaessa tehot hävis ja kierrosmittari meni nollille. Moottori siis sammui ajosta ja siinä sitten luisuttiin tien varteen. Heti ku yritti käynnistää uusiks ni ei lähteny, mut noin minuutin päästä käynnisty taas normaalisti. Sitten taas n. kilsan päästä pysähty liikennevaloihin ja taas ooteltiin. Neljä kertaa sammu ennen ku päästiin n. 2km kotipihaan. Tänään sit katottiin vikakoodin lukijalla ja tulos oli mielenkiintoinen: 8 vikakoodia vähän ympäri konehuonetta

01249 [Fuel Injector for cyl 1 N30
01250 2 N31
01251 3 N32
01252 4 N33

01247 Activated Charcoal filter EVAP system solenoid valve 1 N80

01262 Solenoid valve for boost pressure control N75

16519 Oxygen (Lambda) sensor B1 S1: heating circuit malfunction PG135

16486 Mass air flow sensor G70 signal too low PG102


Eli oisko kellään käryä missä vika? Onko joku moottorinohjausrele tms. pimahtanu ni on ruvennu välkkymään nuo kaikki paikat?
Kaikki ehdotukset tervetulleita, koska ei oo tarpeeks rahaa siihen, et veis Laakkoselle vaan suoraan ihmeteltäväks :)

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 15.10.2012 11:08

Tuo viimeinen voi ilmaantua vähän milloin vain, mutta mitä mieltä muut on nuista muista koodeista?

Lueskelin vähän juttua, että nuo 01249-01252 koodit vois viitata rikkoontuneeseen bensapumppuun, mutta jos pumppu menee, niin herjaako se samalla sitten nuita muita? Vai onko ECUsta pimahtanut jtn, joka aiheuttaa kaiken bensansyöttöön, lambdaan yms liittyvän häikän?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 1.11.2012 17:32

Vastaillaan tähän kysyjän puolesta. Viaksi paljastui lopulta hajonnut bensapumppu, lisäksi pa-suodatin oli erittäin likainen. Ainakin pari päivää on todistettavasti toiminut nyt..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.11.2012 18:56

Millanen homma muuten on vaihtaa pa-suodatin tuohon AGU Golfiin?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 1.11.2012 19:40

Suodatin on hyvin esillä vasemmalla puolella etuoven alapuolella helman vieressä. Itse liitimet tuotti muutaman harmaan karvan, suodatin oli kiinni letkuissa painoliittimillä. Voima ei ratkaissut asiaa vaan oikea kulma ja paikka. Vähän pärskähti bensaa, mutta kovin vähän kun piti tankin korkin auki. Uus suodatin menikin ihan kliks kliks ja ajoa. Muistaaksein vwvortexilla oli tähän liityen pari selventävää kuvatusta

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.11.2012 21:13

Ai siis kuskinpuolella?

Enpa ois sieltä alkanut ekana kyllä etsii. =D

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 1.11.2012 21:18

Oikee vasen, kumpi on kumpi?? Pieni aivopieru, eli apukuskin puolellahan se on :) Mut ei siinä muuta kun saada se suodatin irti, mie en oo toisinaan sisäistänyt vielä näitä VWn liitintoimintaperiaatteita...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.4.2013 22:14

Address 01: Engine Labels: None
Part No: 4B0 906 018 DB
Component: 1.8L R4/5VT G 0001
Coding: 11582
Shop #: WSC 66565
VCID: 64CDDD34F440A0E
WAUZZZ4B02N126133 AUZ7Z0B2084581

1 Fault Found:
16706 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Audi antoi muistaakseni tuollaisen. Välillä auto ei ota kierroksia tai saa sahata käyntiin ja epc valo palaa. Uusi starttaus ja toimii.

Onko tuo anturi nyt sitten viallinen? Saako kelvollista varaosaa muualta kuin marmorilta?

Auto siis -02 Audi A6 1.8t.
Viimeksi muokannut Levis, 29.4.2013 8:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 28.4.2013 23:52

Samanlaiset oireet kuin mitä minulla oli A4:ssä. Lisäksi vielä sammui pysähtyessä/tyhjäkäynnillä. Ja uudelleenkäynnistäessä EPC valon jälkeen toimi kuin unelma.

Anturia saa kanssa speed-autoteileltä. Oman tilasin varaosanumerolla 078906433A, mutta herjaa että osa on vanhentunut, mutta eiköhän tuolta kysymällä saa oikeaakin osaa. Hinta taisi olla hieman yli 60€ anturilla ja saa vaihdettua yläkautta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa