Mistä apuja klassikon kuntoon saamiseksi?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä apuja klassikon kuntoon saamiseksi?
Meillä pitkään palvellut VW Golf II GTI 8v USA malli on kuolemassa, oma osaaminen loppui
- Oireilun alkoi kostealla kelillä pätkimisenä
- sittemmin alkoi prötäämään, ja kuluttaan sikana bensaa, myös kuivalla kelillä
- nakutuksen tunnistin oli rikki, vaihdettu (pitäis olla kiristetty oikeeseen momenttiiinkin)
- toimi vähän aikaa, sama ongelma takasin
- tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, sytkyjohdot, puola vaihdettu
- viiimeksi vaihdettu Lamda, auttoi n. 2pv, sama ongelma takasin
- vaihdettu sytytysyksikkö, ei apuja
- mitattu ilmamäärä-anturi, toimii, mitattu läpän asennon tunnistus, toimii
- syöttää bensaa ihan simona, kierroksilla pelaa vähän paremmin, tyhjäkäynnillä savuttaa ja tukehtuu bensaan. Musta savu takana kokoa ajan ja bensaa palaa.
Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä millä klassikon saisi pysymään hengissä.
- Oireilun alkoi kostealla kelillä pätkimisenä
- sittemmin alkoi prötäämään, ja kuluttaan sikana bensaa, myös kuivalla kelillä
- nakutuksen tunnistin oli rikki, vaihdettu (pitäis olla kiristetty oikeeseen momenttiiinkin)
- toimi vähän aikaa, sama ongelma takasin
- tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, sytkyjohdot, puola vaihdettu
- viiimeksi vaihdettu Lamda, auttoi n. 2pv, sama ongelma takasin
- vaihdettu sytytysyksikkö, ei apuja
- mitattu ilmamäärä-anturi, toimii, mitattu läpän asennon tunnistus, toimii
- syöttää bensaa ihan simona, kierroksilla pelaa vähän paremmin, tyhjäkäynnillä savuttaa ja tukehtuu bensaan. Musta savu takana kokoa ajan ja bensaa palaa.
Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä millä klassikon saisi pysymään hengissä.
Mistä apuja klassikon kuntoon saamiseksi?
Sen voisi tosiaan kokeilla, mielestäni strobolla merkkiä katsoessa se "soutaa" jonkin verran välillä. Olisko se merkki Hall-anturin viasta? Jakaja on kunnolla kiristetty kyllä. Jakajan kansi tosin tuntuu vähän "holkulta", jospa se olis vähän pois kohdaltaan?
Ostin tänään metritolkulla alipaineletkua, koitan vaihtaa kaikki maholliset huomenna.
Ostin tänään metritolkulla alipaineletkua, koitan vaihtaa kaikki maholliset huomenna.
Hal-anturin vaihto ei olekaan niin yksinkertaista
Mikään ei saa olla helppoa...
Kun sain jakajan irti, kävi ilmi että siinä ei ole putkisokkaa jolla sais hammasrattaan akselilta pois., Se on prässätty linttaan toisesta päästä...töitä siis tiedossa...
Kun sain jakajan irti, kävi ilmi että siinä ei ole putkisokkaa jolla sais hammasrattaan akselilta pois., Se on prässätty linttaan toisesta päästä...töitä siis tiedossa...
Vaikka porukka purkaa ne alapäästä, just sen sokan. Niin jotkut jakajat voi purkaa helposti yläkautta, joutuu vaan ottaa sen sakaralevyn pois ja uusimaan sen. Sen jälkeen vaan loput sisuskalut pois, että saa anturin vaihdettua.
Näin ainakin onnistu -85V gtin jakajassa. Pyörijä pois, sakaralevy pois (menee solmuun), ennakko systeemit, alipainekello pois, sit saakin jo hall-anturi irti ja kasaus päin vastoin. aikaa menee n.10min :)
Edit ja älä hävitä sitä pientä sokkatappia joka pitää sen sakaralevyn paikoillaan.
Näin ainakin onnistu -85V gtin jakajassa. Pyörijä pois, sakaralevy pois (menee solmuun), ennakko systeemit, alipainekello pois, sit saakin jo hall-anturi irti ja kasaus päin vastoin. aikaa menee n.10min :)
Edit ja älä hävitä sitä pientä sokkatappia joka pitää sen sakaralevyn paikoillaan.
nyt on Hall anturi irti, ja ei kun Motonettiin!
Tässä vehkeessä ei ole sokkatappia sakaralevylle, se on "liimattu" VAG erikoisliimalla kiinni. Näin sanoo Haynesin kirjakin (vuodelta 97). Siispä porasin pois sen sokan hammasrataalta alhaalla. Motonetissa oli kolmea erilaista Hallia tarjolla, siksi oli pakko irroittaa malliksi. Tosin vaan yhtä oli hyllyssä silloin kun kävin kysymässä, mun tuurilla sitä on tarjolla vaan jossain kauempana. Esim Rovaniemen Motonetissa ; ).Toivotaan että Halli löytyy ja laite lähtis taas pelittään!
Kiitos kaikille vastanneille jo tässä vaiheessa, kattotaan kauanko sirkus jatkuu.. Hyviä vinkkejä on tullut jo seuraaviin mahollisiin vian aiheuttajiin jos tää ei auta.
Tavallaan jopa hiukkasen naurattaa. GTI on rempassa, Mun Audi on DAS Autossa kun Multitronikin jäähdyttimen letkuliitos syyläriin vuotaa. Saksasta just hakemani Golf Variant 2004 paljasti pitävänsä sisällään ABS-ohjausyksikkövian. Ja harrastejenkkini (Buick Century 1957) eka maalaus epäonnistui.
Onneksi on tyttäreni skootteri! Se pelaa hyvin ja enää ei ole pakkasta...
Kiitos kaikille vastanneille jo tässä vaiheessa, kattotaan kauanko sirkus jatkuu.. Hyviä vinkkejä on tullut jo seuraaviin mahollisiin vian aiheuttajiin jos tää ei auta.
Tavallaan jopa hiukkasen naurattaa. GTI on rempassa, Mun Audi on DAS Autossa kun Multitronikin jäähdyttimen letkuliitos syyläriin vuotaa. Saksasta just hakemani Golf Variant 2004 paljasti pitävänsä sisällään ABS-ohjausyksikkövian. Ja harrastejenkkini (Buick Century 1957) eka maalaus epäonnistui.
Onneksi on tyttäreni skootteri! Se pelaa hyvin ja enää ei ole pakkasta...
Halli vaihdettu, mutta miten jakaja takasin paikalleen?
Hoh hoijaa... Voisiko joku viisaampi ystävällisesti kertoa kuinka saan jakajan takaisin paikalleen... Se kun kiertyy paikaleen painettaessa hammasrattaiden vaikutuksesta, ja ei sitten millään osu siihen öljypumpun (luullakseni) akselin hahloon!
Olen kokeillut ja kokeillut, muttei osu millään. Jakajaan ja sakaralevyyn olen merkit piirtänyt, jotta missä asennossa se oli. Olen koittanut kääntää sitä akselin hahloa piirun kerrallaan ja kiertää jakajan akselia hammasrattaan kerrallaan. Ei vaan osu millään HELP!
Olen kokeillut ja kokeillut, muttei osu millään. Jakajaan ja sakaralevyyn olen merkit piirtänyt, jotta missä asennossa se oli. Olen koittanut kääntää sitä akselin hahloa piirun kerrallaan ja kiertää jakajan akselia hammasrattaan kerrallaan. Ei vaan osu millään HELP!
hahloon osuminen...
Samalta se on mustakin tuntunut... Pitää vaan pimeässä tökkiä ja pikku hiljaa hahloa kääntää, kunnes "lankeaa loveen". ihan kun kotona... Ok koitan olla kärsivällinen kunnes "lankean loveen" Kärsivällisyys kun ei vaan ole ihan parhaimpia puoliani...
Ei osu loveen
Nyt on kokeiltu tökkiä sitä jakajaa paikalleen ja ei vaan osu!! Jopa kolmen eri kaverin voimin mun lisäksi.
Auto on Espoon keskuksen vieressä mun pihalla, tarjoan 50€ sille joka onnistuu!
Jos joku haluaa yrittää, soita 050-455 7777 niin sovitaan aika!
Ärh!
Auto on Espoon keskuksen vieressä mun pihalla, tarjoan 50€ sille joka onnistuu!
Jos joku haluaa yrittää, soita 050-455 7777 niin sovitaan aika!
Ärh!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa