Mistä apuja klassikon kuntoon saamiseksi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VAG mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2012 21:46

Mistä apuja klassikon kuntoon saamiseksi?

ViestiKirjoittaja VAG mies » 22.4.2012 22:15

Meillä pitkään palvellut VW Golf II GTI 8v USA malli on kuolemassa, oma osaaminen loppui

- Oireilun alkoi kostealla kelillä pätkimisenä
- sittemmin alkoi prötäämään, ja kuluttaan sikana bensaa, myös kuivalla kelillä
- nakutuksen tunnistin oli rikki, vaihdettu (pitäis olla kiristetty oikeeseen momenttiiinkin)
- toimi vähän aikaa, sama ongelma takasin
- tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, sytkyjohdot, puola vaihdettu
- viiimeksi vaihdettu Lamda, auttoi n. 2pv, sama ongelma takasin
- vaihdettu sytytysyksikkö, ei apuja
- mitattu ilmamäärä-anturi, toimii, mitattu läpän asennon tunnistus, toimii
- syöttää bensaa ihan simona, kierroksilla pelaa vähän paremmin, tyhjäkäynnillä savuttaa ja tukehtuu bensaan. Musta savu takana kokoa ajan ja bensaa palaa.

Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä millä klassikon saisi pysymään hengissä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.4.2012 22:19

Kokeilsin vielä vaihtaa hall-anturin jakajaan.
Mites alipainevuodot?

VAG mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2012 21:46

Mistä apuja klassikon kuntoon saamiseksi?

ViestiKirjoittaja VAG mies » 23.4.2012 0:28

Sen voisi tosiaan kokeilla, mielestäni strobolla merkkiä katsoessa se "soutaa" jonkin verran välillä. Olisko se merkki Hall-anturin viasta? Jakaja on kunnolla kiristetty kyllä. Jakajan kansi tosin tuntuu vähän "holkulta", jospa se olis vähän pois kohdaltaan?

Ostin tänään metritolkulla alipaineletkua, koitan vaihtaa kaikki maholliset huomenna.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 23.4.2012 7:05

Komppaan Ikosta ja veikkaan hall-anturia.
Mulla kans kolmonen tukehtui bensaan ja rötäs vaan, kun halli oli mennyt jakajalta.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 23.4.2012 9:39

Hall anturille ääni täältäkin. Löytyy muuten US-golffin umpiot iteltä jos tarviit ni voi tulla hakeen. Muutakin spessuosaa viellä varmaan nurkissa.

VAG mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2012 21:46

Hal-anturin vaihto ei olekaan niin yksinkertaista

ViestiKirjoittaja VAG mies » 23.4.2012 19:19

Mikään ei saa olla helppoa...
Kun sain jakajan irti, kävi ilmi että siinä ei ole putkisokkaa jolla sais hammasrattaan akselilta pois., Se on prässätty linttaan toisesta päästä...töitä siis tiedossa...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.4.2012 19:28

Vaikka porukka purkaa ne alapäästä, just sen sokan. Niin jotkut jakajat voi purkaa helposti yläkautta, joutuu vaan ottaa sen sakaralevyn pois ja uusimaan sen. Sen jälkeen vaan loput sisuskalut pois, että saa anturin vaihdettua.
Näin ainakin onnistu -85V gtin jakajassa. Pyörijä pois, sakaralevy pois (menee solmuun), ennakko systeemit, alipainekello pois, sit saakin jo hall-anturi irti ja kasaus päin vastoin. aikaa menee n.10min :)

Edit ja älä hävitä sitä pientä sokkatappia joka pitää sen sakaralevyn paikoillaan.

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 23.4.2012 20:56

ettei vaan olis kampiakselin kiilapyörä hajonnut ja ajoitus sekaisin.Kannattaa tarkistaa. Varsinkin jos ilmstoinnilla varustettu niin joutuu aika koville. Kun tarkistat niin pyöräytä useampi kierros.

VAG mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2012 21:46

nyt on Hall anturi irti, ja ei kun Motonettiin!

ViestiKirjoittaja VAG mies » 23.4.2012 22:42

Tässä vehkeessä ei ole sokkatappia sakaralevylle, se on "liimattu" VAG erikoisliimalla kiinni. Näin sanoo Haynesin kirjakin (vuodelta 97). Siispä porasin pois sen sokan hammasrataalta alhaalla. Motonetissa oli kolmea erilaista Hallia tarjolla, siksi oli pakko irroittaa malliksi. Tosin vaan yhtä oli hyllyssä silloin kun kävin kysymässä, mun tuurilla sitä on tarjolla vaan jossain kauempana. Esim Rovaniemen Motonetissa ; ).Toivotaan että Halli löytyy ja laite lähtis taas pelittään!

Kiitos kaikille vastanneille jo tässä vaiheessa, kattotaan kauanko sirkus jatkuu.. Hyviä vinkkejä on tullut jo seuraaviin mahollisiin vian aiheuttajiin jos tää ei auta.

Tavallaan jopa hiukkasen naurattaa. GTI on rempassa, Mun Audi on DAS Autossa kun Multitronikin jäähdyttimen letkuliitos syyläriin vuotaa. Saksasta just hakemani Golf Variant 2004 paljasti pitävänsä sisällään ABS-ohjausyksikkövian. Ja harrastejenkkini (Buick Century 1957) eka maalaus epäonnistui.

Onneksi on tyttäreni skootteri! Se pelaa hyvin ja enää ei ole pakkasta...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.4.2012 22:56

Eli tossa sakaralevyssä se tappi on pystysuunnassa akselin suuntaisesti. Samalla tavalla väkivalloin sen joutu irroittaa tossa vanhemmassa. 2 x isoa ruuvaria alle ja HGGGN vääntö :) Ja sakaralevy oli irti.

VAG mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2012 21:46

Halli vaihdettu, mutta miten jakaja takasin paikalleen?

ViestiKirjoittaja VAG mies » 4.5.2012 8:26

Hoh hoijaa... Voisiko joku viisaampi ystävällisesti kertoa kuinka saan jakajan takaisin paikalleen... Se kun kiertyy paikaleen painettaessa hammasrattaiden vaikutuksesta, ja ei sitten millään osu siihen öljypumpun (luullakseni) akselin hahloon!
Olen kokeillut ja kokeillut, muttei osu millään. Jakajaan ja sakaralevyyn olen merkit piirtänyt, jotta missä asennossa se oli. Olen koittanut kääntää sitä akselin hahloa piirun kerrallaan ja kiertää jakajan akselia hammasrattaan kerrallaan. Ei vaan osu millään HELP!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.5.2012 14:04

Sammutat valot, vedät peiton pään ja koneen yli... ja alat tökkiä, kyllä se jossain vaiheessa sisään menee :)
Noh, eipä sille oikein muuta voi, kuin yrittää saada öljypumpunhahlo oikeaan asentoon.

VAG mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2012 21:46

hahloon osuminen...

ViestiKirjoittaja VAG mies » 4.5.2012 23:28

Samalta se on mustakin tuntunut... Pitää vaan pimeässä tökkiä ja pikku hiljaa hahloa kääntää, kunnes "lankeaa loveen". ihan kun kotona... Ok koitan olla kärsivällinen kunnes "lankean loveen" Kärsivällisyys kun ei vaan ole ihan parhaimpia puoliani...

VAG mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2012 21:46

Ei osu loveen

ViestiKirjoittaja VAG mies » 14.5.2012 11:32

Nyt on kokeiltu tökkiä sitä jakajaa paikalleen ja ei vaan osu!! Jopa kolmen eri kaverin voimin mun lisäksi.
Auto on Espoon keskuksen vieressä mun pihalla, tarjoan 50€ sille joka onnistuu!
Jos joku haluaa yrittää, soita 050-455 7777 niin sovitaan aika!

Ärh!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa