1.8T passat -98

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Garvis
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.6.2010 18:59

1.8T passat -98

ViestiKirjoittaja Garvis » 18.4.2012 20:18

osaakos joku kertoa käykös Garrett GT3071R-WG ahdin tuohon 1.8T koneella olevaan passattii?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 18.4.2012 21:06

osaakos joku kertoa käykös Garrett GT3071R-WG ahdin tuohon 1.8T koneella olevaan passattii?


Ei mene "suoraan". Menee paljon muutakin vaihtoon, jos postaamasi ahdinta olet laittamassa autoosi.

Garvis
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.6.2010 18:59

ViestiKirjoittaja Garvis » 18.4.2012 21:11

tarkoitus onkin aika paljon muutakin osaa vaihtaa +300hv olis tavote saada tuosta koneesta, onko mahdollista kun esim isompaa ahdinta, suuttimii, lastu downpipe, putkisto, vapaavirta suodatin, boost controllerii, yms osaa laittaa ni mahollista saada heppoja irti

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 18.4.2012 21:23

tarkoitus onkin aika paljon muutakin osaa vaihtaa +300hv olis tavote saada tuosta koneesta, onko mahdollista kun esim isompaa ahdinta, suuttimii, lastu downpipe, putkisto, vapaavirta suodatin, boost controllerii, yms osaa laittaa ni mahollista saada heppoja irti



Nyt ihan rauhallisesti? Näistä "perus" virityksistä on puhuttu iät ja ajat on se sitten vaikka tämä 1.8T moottori.
Niin mikä on mahdollista? Kyllä tuo on +300hp ahdin.
Jos oikeasti alat rakentamaan autoa tee tuonne projekti osastolle oma topic.

E. Mistä sain päähän jonkun vakio pakosarjan=)

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 18.4.2012 23:57

Adapterilla tuohon vakio pakosarjaan saa vaikka minkä ahtimen kunhan tila riittää mutta kyllä ainakin itse vaihtaisin pakosarjan. Ja kyllähän 1.8Then on vaikka minkälaista pakosarjaa tarjolla hintaluokassa 100€-1000+€. Tosin nuo sadan euron "rosterisarjat" jättäisin hyllyyn. T25 laippasta valusarjaa saa suht huokeaan hintaan ja hyvin moni virtysahdin on T25 laipalla. Todennäköisesti sen jälkeen on jo pakko vaihtaa katti ja DP koska nuo viriahtimet tuskin ovat samoilla laipoilla kuin KKK, eikä tuo vakiokattikaan niin hyvä ole.

Minkä takia tarvitsisi boost controlleria?

VV suodatin on vissiinkin tehojen kannalta turha, mutta tuo tosin mukavat suhinat. Kannattaa varmaan katsella noita kuivia suodattimia, ettei vahingossa huollon yhteydessä onnistu rasvaamaan maffia.

Pitkittäiskoneen välijäähdytin on lähemmäs säälittävä joten voisi olla järkeä vaihtaa jotta imulämmöt pysyisivät edes jotenkin järkevänä.

Tosin jos tyytyy vähempään niin Fin-Turbo tekee vissiin KKK hybridejä, mitkä pitäisi riittää pidemmälle kuin K04. Siihen vaan väläri, putkisto, suuttimet ja softa kaveriksi (järeämmän kytkimen kera) niin eiköhän passatin eturenkaat jo irtoa tiestä, ja kaikki osat menevät heittämällä paikoilleen.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 19.4.2012 9:34

Tuo "fakta" että öljyttävä vv-filtteri rikkoo maffin on ihan puhdasta legendaa. K&N:n kotisivuilta voitte lukea tulokset missä testasivat työntämällä helvetisti ilmaa filtterin läpi heti öljyämisen jälkeen eikä sieltä mitään irronnut.

http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 19.4.2012 18:18

No OIKEIN huollettuna ei tuota ongelmia, mutta väärin huollettuna asia on toinen. On meinaan mennyt tuttavapiirissä MAF paskaksi kun kuulemma laitettiin reippaammin öljyä. Tietystihän tämä voi olla sattumaa ja Maffi vaan sattui hajoamaan suodattimen öljyämisen jälkeen.

Niin ja en ole tietoinen minkä valmistajan filtteri oli enkä tiedä minkä valmistajan öljyä käytettiin. Auto oli Dodge Stealth.

Oli minulla itselläkin K&N filtteri edellisessä autossa ja toimi varsin mainiosti. Öljysinkin sen siinä omistaessa. Ihme kyllä moottori ei räjähtänyt enkä löytänyt yhden yhtä oravaa moottorista.

Garvis
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.6.2010 18:59

ViestiKirjoittaja Garvis » 19.4.2012 20:07

Eikös bsr steg 3 softa, siihen pakettii sisältyy suuttimet, sport kytkin, 3” downpipe, 2,5” cat-back 2x80mm, optiflow. Sit proturbolta iso cooleri ja garret gt28rs, bsr tai marteliuksen koko putkisto ja sopiva hyvä pakosarja, niin noilla vehkeillä saa jo jonkin verran heppoja enemmän?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 19.4.2012 20:20

niin noilla vehkeillä saa jo jonkin verran heppoja enemmän?


Saa, mutta kaikki on rajallista. En laittaisi 3000euroa kiinni, että saan n.230hp.
PS: Meinasitko tuon vaparin ahtaa=) Osta Golf, jos saat myytyä tuon pasuunan pois?
Viimeksi muokannut GTI 2.0, 19.4.2012 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 19.4.2012 20:22

No eiköhän tuo nyt ihan itsestäänselvyys ollut että oikealla käytöllä, en sitä maiminnut kun en kuvitellut että joku vielä siitäkin huomauttaa mutta olin näköjään väärässä. ;) Ihan sillä otin puheeksi kun tuntuu tuo legenda niin tiukassa olevan vieläkin että näkee siellä sun täällä siitä "varoitettavan".

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 19.4.2012 23:07

Jusa: Oli pakko kuitata kun alunperinkin tarkoitin sitä väärinkäyttöä. Mutta penkissä tuli jo todistettua, että K&N:n (likainen) kartiosuodatin vähentää huipputehoa 5hv volvon 2.0T moottorissa (ex-auto). Harmi, ettei ollut orkkis suodatinta mukana motestilla, niin olisi voinut vertailla. Silti ajattelin laittaa tuohon audiin kartion ennemmin tai myöhemmin. Pitää vaan keksiä parempi paikka kun alkuperäinen.

Pidemmälle mentäessä kytkimeksi suosittelisin suoraan Speed-Autoteilen yksimassa settiä, ettei käy niin kuin allekijoittaneelle. Ostin TDin kytkimen, säästin 500€ ja nyt vauhtipyörä on heikoin lenkki. Eli pitää vaihtaa kytkintä taas ennen kun saa lisää vääntöä.
Noita 2-massa vauhtipyöriä kun ei oikeen voi parantaa.

230hp saa pitkittäisestä jo kiina K04sella, TDIn kytkimellä, suuttimilla ja softalla. Tämä lysti maksaa noin 1500€-2000€. Välärillä pääsisi pidemmälle, kun kompastuskiveksi muodostui imulämmöt.

Itse mietin että saisiko sen n.270-300hp irti K03/04 hybridilllä (hyllyssä on siipivaurioinen K04 jos se kelpaisi aihioksi), FMICllä, DP+kat ja E85 muutoksella. B6ssa on 2x 2,25" loppuputki, joten se tuskin ahdistaa.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 20.4.2012 9:52

Pidemmälle mentäessä kytkimeksi suosittelisin suoraan Speed-Autoteilen yksimassa settiä, ettei käy niin kuin allekijoittaneelle. Ostin TDin kytkimen, säästin 500€


Kyllä 500e saa jo pitävän kytkimen
Esim. G60 vp ja TDI power asetelma + levy pitää 400Nm
Ojennukselta myös saa samaa settiä mitä Teppo myy.
Eikä kaikkia osia välttämättä kannata/tarvitse ostaa uutena. Kyllä pienemmällä rahalla pärjää, jos yhtään osaa itse laittaa muutakin, kuin vanteet vaihtaa.

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 20.4.2012 10:44

Missä TDI:n kytkimessä on jousitettu levy? Itse otin tuon AWX:n kytkimen, jossa levy ei ole jousitettu, joten se ei oikein toimi kiinteän limpun kanssa.

En minä väitäkään, että tuo tepon kytkin on ainoa vaihtoehto. Ehdotin vaan sitä kun en tiennyt muita kiinteällä VPllä varustettuja, ja tuo kestää kuitenkin sen 500nm vakiolevyllä ja enemmän SRE levyllä.

Mites toi moottori tykkää tehoista ja väännöistä. Eli milloin kannattaa ruveta alakertaa vahvistamaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa