Golf 4 ja lambda-anturi
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 4 ja lambda-anturi
Auto on 2001 vuoden VW Golf hatchback 1.6 16V AUS (77kw)
ja moottorin vikavalo syttyi ja vika on etupään lambda-anturissa.
Eli senmoinen pitäisi hommata ja oon lueskellu ja kuullu että kannattaa suosiolla ostaa Bosch tai vastaava "parempi" anturi samantien halvempien tarvikeanturien sijaan.
Löysin haulla vanhan aiheen, jossa oli jonkin vpv-motoring (?) sivun osoite, josta porukka oli ostanu hyvään hintaan noita antureita, mutta sivua ei enään löytynyt.
Eli mistäs kannattaisi kyseistä osaa etsiä (pääkaupunkiseudulta/netistä)?
Motonetin sivuilta tuli useampi vaihtoehto, joissa oli eri määrä johtoja ja erityyppisiä liittimiä, mutta mistä tiedän mikä olisi oikea tähän omaan autooni?
Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen.
ja moottorin vikavalo syttyi ja vika on etupään lambda-anturissa.
Eli senmoinen pitäisi hommata ja oon lueskellu ja kuullu että kannattaa suosiolla ostaa Bosch tai vastaava "parempi" anturi samantien halvempien tarvikeanturien sijaan.
Löysin haulla vanhan aiheen, jossa oli jonkin vpv-motoring (?) sivun osoite, josta porukka oli ostanu hyvään hintaan noita antureita, mutta sivua ei enään löytynyt.
Eli mistäs kannattaisi kyseistä osaa etsiä (pääkaupunkiseudulta/netistä)?
Motonetin sivuilta tuli useampi vaihtoehto, joissa oli eri määrä johtoja ja erityyppisiä liittimiä, mutta mistä tiedän mikä olisi oikea tähän omaan autooni?
Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen.
kannattaa varmistaa omasta autosta montako piuhaa lamballe menee.
Ehdottomasti tilalle Boshin suoraan paikalleen käyvä. Lambdan johtoja ei saa / kannata juottaa, joten nuo tarvikeversiot ovat yleensä huono vaihtoehto ja vaikea saada toimimaan kunnolla.
Briteissä lambdat ovat siinä 100-150e / kappale riippuen automallista.
Ehdottomasti tilalle Boshin suoraan paikalleen käyvä. Lambdan johtoja ei saa / kannata juottaa, joten nuo tarvikeversiot ovat yleensä huono vaihtoehto ja vaikea saada toimimaan kunnolla.
Briteissä lambdat ovat siinä 100-150e / kappale riippuen automallista.
Kurkkaat vaikka koneen ja tulipellin väliin. Tai alakautta katsot pakosarjan vierestä mistä menee johtoja katalysaattorille päin. Katso vaikka Vagcatista/Etkasta missäpäin kyseisessä moottorissa lambda sijaitsee.
Itse olen noita vaihtanut pihalla ihan tunkin varassa. Sullahan auto vielä vakiokorkeudessakin niin eikös pitäisi ali mahtua ryömimäänkin.
Viet pajalle vaan jos ei luonnistu. Ei ole kallis vaihtooperaatio.
Itse olen noita vaihtanut pihalla ihan tunkin varassa. Sullahan auto vielä vakiokorkeudessakin niin eikös pitäisi ali mahtua ryömimäänkin.
Viet pajalle vaan jos ei luonnistu. Ei ole kallis vaihtooperaatio.
Sain sovittua jo lambdan vaihdon saman henkilön kanssa joka iskee mulle ton alustasarjan, etuvakaajan ja koiranluut kiinni, mut lupasin vaan hankkia ton anturin.
Pitänee kurkkia josko se johtomäärä selviäis.
Motonetin sivuilla ei Boschin lambdoja edes ollut, mutta siellä varoitettiin että "OBD-liittimelliset autot useammalla Lambdalla: älä käytä yleismalleja katalysaattorin etupuolella!" Ja mullahan just semmonen auto on ja katalysaattorin eteenhän toi lambda taitais tulla.
Mutta jos johtomäärä selviää ja oikea Boschin anturi löytyy, niin eihän se silloin yleismallinen ole. Tuolta motonetistä ei mun autoon lambdaa löytynytkään, jos ei yleismallisia laske.
Pitänee kurkkia josko se johtomäärä selviäis.
Motonetin sivuilla ei Boschin lambdoja edes ollut, mutta siellä varoitettiin että "OBD-liittimelliset autot useammalla Lambdalla: älä käytä yleismalleja katalysaattorin etupuolella!" Ja mullahan just semmonen auto on ja katalysaattorin eteenhän toi lambda taitais tulla.
Mutta jos johtomäärä selviää ja oikea Boschin anturi löytyy, niin eihän se silloin yleismallinen ole. Tuolta motonetistä ei mun autoon lambdaa löytynytkään, jos ei yleismallisia laske.
Onkos näissä pienemmissä moottoreissa 1 vai 2 lambdaa? Toinen pakosarjassa ja toinen catin jälkeen? Ootko marmorin hintaa anturille kysynyt?
edit miten se muka niin kallis on marmorilla? Ite omaan autoon sain 175€ marmoritiskiltä..
edit miten se muka niin kallis on marmorilla? Ite omaan autoon sain 175€ marmoritiskiltä..
Viimeksi muokannut Mro, 19.3.2012 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo. Tuolta voit lukea lisää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Meinasin jo menettää toivoni, mutta sitten tolla sun osanumerolla rupes löytymään oikea suunta ja sit vaan hillitöntä selaamista ja oman moottorikoodin (AUS) etsimistä.
Nyt löyty tällänen:
(12) 036906262J
lambda probe / (in front of catalyst)
/ ATN,AUS,AZD
BASIC GERMAN PRICELIST
part number 036906262J
Partnumber Title Price
036906262J LAMBDASOND 147 Euro
Kuvassa se olis toi numero 12, mutta sama kuva kaikissa, joten tosta ei johtojen määrä selviä.. Pitää koittaa huomenna kurkkia niitä johtoja motivoituneemmin..
Nyt löyty tällänen:
(12) 036906262J
lambda probe / (in front of catalyst)
/ ATN,AUS,AZD
BASIC GERMAN PRICELIST
part number 036906262J
Partnumber Title Price
036906262J LAMBDASOND 147 Euro
Kuvassa se olis toi numero 12, mutta sama kuva kaikissa, joten tosta ei johtojen määrä selviä.. Pitää koittaa huomenna kurkkia niitä johtoja motivoituneemmin..
Kerrotaan ny oma kokemukseni.
1,6 BCB koneesta ykköslambda kaputt viime keväänä.
Hain paikallisesta varaosaputkasta NGK/NTK anturin, ja hyvin on pelaanut. Noin 15tkm.
Hinta oli jotakin 170e.
Vaihtokin oli pala kakkua. konepelti auki, pakosarjan suojapelti irti ja siinähän se oli ihan saatavilla yläkautta!!
1,6 BCB koneesta ykköslambda kaputt viime keväänä.
Hain paikallisesta varaosaputkasta NGK/NTK anturin, ja hyvin on pelaanut. Noin 15tkm.
Hinta oli jotakin 170e.
Vaihtokin oli pala kakkua. konepelti auki, pakosarjan suojapelti irti ja siinähän se oli ihan saatavilla yläkautta!!
VPV-Motorracingin luettelosta löytyi tämmöinen:
1106 Bosch 0 258 005 730 4-johtoinen yleislambda 85€
Boschin sivuilta (Autojen jälkimarkkinoinnin tuoteluettelo) mun ajoneuvon tiedoiksi ilmoitettiin nämä:
VWW 2128 / Golf IV 1.6 / Golf IV [1J1] / 1,6 / 77kW / 05/2000-10/2000 / AUS
Ja vaikka mun auto onkin 2001 vuoden malli, uskoisin että auton osalista on sama.
Kohdasta Polttoneste-/ilmajärjestelmä sekä kohdasta Pakoputkisto löytyi lambdan malliksi seuraava:
Yleismallinen lambda-diagnoositunnistin (LSH-25C) 0 258 986 507
Tarkemmissa tiedoissa lukee että säikeiden määrä olisi 4 ja käsittääkseni sillä tarkoitetaan johtojen määrää.
Tämä sitten olisi se lambda, joka vpv-motorracingin luettelosta olisi numeroiltaan ja kuvaukseltaan se jonka tarvitsen.
(Toinen neljäjohtoinen oli planaari-lambda, ei hajuakaan mikä se on, mutta numerotkaan ei etsimiini täsmänneet)
Tekniset ominaisuudet:
- Kapeakaista, zirconium-tyyppinen
- Bosch tyyppi LSH-25C
- Vastaa Bosch euro-yleismallia 0 258 986 507
- Tuottaa 0-1V signaalin, 0V = laiha, 1V = rikas
- Johtimien värit:
o 1. Valkoinen = lämmitys +12V
o 2. Valkoinen = lämmitys maa
o Musta = signaali +
o Harmaa = signaali maa
- Kierre M18x1,5
- Mukana Boschin oma pikaliitin jolla anturi liitetään alkuperäisen anturin
johtoon
- HUOM! ÄLÄ JUOTA JOHTOJA, ANTURI EI TOIMI TÄMÄN JÄLKEEN!
- Made in USA
Eli oikea lambda taisi vihdoin löytyä (?) ja hintakaan ei mielestäni vaikuta pahalta (85€+postit).
Mutta mites toi liittäminen, otetaanko vanhasta lambdasta liitinosa ja pätkät johtoja irti ja kytketään tähän uuden lambdan pikaliittimeen, eli vanhan lambdan liittimellä kiinni autoon kuitenkin?
Yritin vielä konehuoneen kautta lambdaa päivemmällä tähystellä, muttei tärpännyt.
Toki en silloin tiennyt millaista liitintä etsiä, niin pitää vielä huomenna jälleen käydä kyyläilemässä. Näin amatöörin silmään kaikki näytti samanlaiselta :D
Itse asennuksesta vielä, hoituuko se niin että kun lambda on paikallistettu, niin auto vaan sammuksiin normaalisti ja kääntää anturin irti (on käsittääkseni kierteillä kiinni) ja liitin irti?
Onko jotain mitä pitäisi huomioida tai varoa? Sitten noiden johtojen liittäminen ja uusi lambdaviritelmä paikoilleen ja auto käyntiin?
1106 Bosch 0 258 005 730 4-johtoinen yleislambda 85€
Boschin sivuilta (Autojen jälkimarkkinoinnin tuoteluettelo) mun ajoneuvon tiedoiksi ilmoitettiin nämä:
VWW 2128 / Golf IV 1.6 / Golf IV [1J1] / 1,6 / 77kW / 05/2000-10/2000 / AUS
Ja vaikka mun auto onkin 2001 vuoden malli, uskoisin että auton osalista on sama.
Kohdasta Polttoneste-/ilmajärjestelmä sekä kohdasta Pakoputkisto löytyi lambdan malliksi seuraava:
Yleismallinen lambda-diagnoositunnistin (LSH-25C) 0 258 986 507
Tarkemmissa tiedoissa lukee että säikeiden määrä olisi 4 ja käsittääkseni sillä tarkoitetaan johtojen määrää.
Tämä sitten olisi se lambda, joka vpv-motorracingin luettelosta olisi numeroiltaan ja kuvaukseltaan se jonka tarvitsen.
(Toinen neljäjohtoinen oli planaari-lambda, ei hajuakaan mikä se on, mutta numerotkaan ei etsimiini täsmänneet)
Tekniset ominaisuudet:
- Kapeakaista, zirconium-tyyppinen
- Bosch tyyppi LSH-25C
- Vastaa Bosch euro-yleismallia 0 258 986 507
- Tuottaa 0-1V signaalin, 0V = laiha, 1V = rikas
- Johtimien värit:
o 1. Valkoinen = lämmitys +12V
o 2. Valkoinen = lämmitys maa
o Musta = signaali +
o Harmaa = signaali maa
- Kierre M18x1,5
- Mukana Boschin oma pikaliitin jolla anturi liitetään alkuperäisen anturin
johtoon
- HUOM! ÄLÄ JUOTA JOHTOJA, ANTURI EI TOIMI TÄMÄN JÄLKEEN!
- Made in USA
Eli oikea lambda taisi vihdoin löytyä (?) ja hintakaan ei mielestäni vaikuta pahalta (85€+postit).
Mutta mites toi liittäminen, otetaanko vanhasta lambdasta liitinosa ja pätkät johtoja irti ja kytketään tähän uuden lambdan pikaliittimeen, eli vanhan lambdan liittimellä kiinni autoon kuitenkin?
Yritin vielä konehuoneen kautta lambdaa päivemmällä tähystellä, muttei tärpännyt.
Toki en silloin tiennyt millaista liitintä etsiä, niin pitää vielä huomenna jälleen käydä kyyläilemässä. Näin amatöörin silmään kaikki näytti samanlaiselta :D
Itse asennuksesta vielä, hoituuko se niin että kun lambda on paikallistettu, niin auto vaan sammuksiin normaalisti ja kääntää anturin irti (on käsittääkseni kierteillä kiinni) ja liitin irti?
Onko jotain mitä pitäisi huomioida tai varoa? Sitten noiden johtojen liittäminen ja uusi lambdaviritelmä paikoilleen ja auto käyntiin?
Boschin lambdaa tähän AUS malliin ei löydy kuin taaempaa ja sekin vain yleismallina. Veikkaan että alkuperäisen lambdan tähän Marellin systeemiin on valmistanut NGK, VDO, Delphi tai ylipäätään joku muu kuin Bosch. Ainakin NGK:na tätä pitäisi saada lähimmästä varaosaputkasta vaivatta.
Etummainen on 5-johtoinen (NGK:na LZA11-V4)
Taaempi on 4-johtoinen (NGK:na OZA510-V4)
Nuo molemmat yllämainitut ovat siis valmiilla liittimellä, joten toimintavarmuus on taattu ja asennuskin onnistuu vaivatta.
Etummainen on 5-johtoinen (NGK:na LZA11-V4)
Taaempi on 4-johtoinen (NGK:na OZA510-V4)
Nuo molemmat yllämainitut ovat siis valmiilla liittimellä, joten toimintavarmuus on taattu ja asennuskin onnistuu vaivatta.
Okei, kiitoksia infosta, pitäneepä sit etsiä tommonen valmiilla liittimellä oleva.
Tarviiko noihin Turnipsin mainitsemiinkin hankkia semmonen lambdahylsy?
Pitäneepä käydä noiden hintoja tiedustelemassa.
Tarviiko noihin Turnipsin mainitsemiinkin hankkia semmonen lambdahylsy?
Pitäneepä käydä noiden hintoja tiedustelemassa.
Viimeksi muokannut IL3, 22.3.2012 7:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivitellääs tähän, kävin AD varaosaliikkeessä kysymässä lambdaa ja sama NGK:n LZA11-V4 lambda löyty ja hinta olis 163€.
Käväsen vielä muutamassa paikassa kysymässä hintoja, josko halvemmalla saman saisi.
Päivittelen vaikka tähän viestiin muiden paikkojen hintoja.
Toi eBay olis varmaan halvin, mutta jotenkin vierastan sitä ku ei oo ikinä mitään tullu sitä kautta tilattua.
Käväsen vielä muutamassa paikassa kysymässä hintoja, josko halvemmalla saman saisi.
Päivittelen vaikka tähän viestiin muiden paikkojen hintoja.
Toi eBay olis varmaan halvin, mutta jotenkin vierastan sitä ku ei oo ikinä mitään tullu sitä kautta tilattua.
Mistä päättelit, että Lambda-anturi rikki?
Millaisia vikakoodeja antoi?
Itsellä palaa kyseinen moottorin vikavalo ja vikakoodit näytti tältä:
- P0171 Polttonestejärjestelmä ryhmä 1 seos liian laiha
- P0402 Pakokaasujen takaisinkierratys Läpivirtaus liian suuri
- P1196 Lambdatunnistimen lämmitys (lohko1, tunnistin 1) vikaa virtapiirissä
- P1178 Lambda-anturin pumppausvirta (rivi1, anturi 1) Katkos
- P1183 Lamdatunn. vertailujännite (lohko 1, tunn.1) oikosulku (plusjänn.)
Kun vikakoodit nollattiin ja auto käynnistettiin, ilmeni vain yksi vikakoodi:
- P0171 Polttonestejärjestelmä ryhmä 1 seos liian laiha
Ilmeisesti itselläni on myös Lambdan vaihto edessä.
Ilmoitteleppas, mistä sait halvimmalla ko. anturin.
Millaisia vikakoodeja antoi?
Itsellä palaa kyseinen moottorin vikavalo ja vikakoodit näytti tältä:
- P0171 Polttonestejärjestelmä ryhmä 1 seos liian laiha
- P0402 Pakokaasujen takaisinkierratys Läpivirtaus liian suuri
- P1196 Lambdatunnistimen lämmitys (lohko1, tunnistin 1) vikaa virtapiirissä
- P1178 Lambda-anturin pumppausvirta (rivi1, anturi 1) Katkos
- P1183 Lamdatunn. vertailujännite (lohko 1, tunn.1) oikosulku (plusjänn.)
Kun vikakoodit nollattiin ja auto käynnistettiin, ilmeni vain yksi vikakoodi:
- P0171 Polttonestejärjestelmä ryhmä 1 seos liian laiha
Ilmeisesti itselläni on myös Lambdan vaihto edessä.
Ilmoitteleppas, mistä sait halvimmalla ko. anturin.
Vikakoodit kävin luetuttamassa kun moottorin vikavalo paloi. Löytyi vain yksi vikakoodi ja muistaakseni se oli toi P1196, mutta voin sen vielä varmistaa.
En ole nyt ehtiny käydä kyselemässä hintoja (ad-varaosamyymälää lukuunottamatta), mutta käyn vielä kunhan töiltä kerkiän.
Onnistuin lambdan myös paikantamaan, on moottorin edessä, etupuskurin takana.
Viisjohtoinen on liitin ja kunhan siitä edestä suojaavia osia purkaa niin pitäisi onnistua vaihtokin ihan konehuoneen kautta.
En ole nyt ehtiny käydä kyselemässä hintoja (ad-varaosamyymälää lukuunottamatta), mutta käyn vielä kunhan töiltä kerkiän.
Onnistuin lambdan myös paikantamaan, on moottorin edessä, etupuskurin takana.
Viisjohtoinen on liitin ja kunhan siitä edestä suojaavia osia purkaa niin pitäisi onnistua vaihtokin ihan konehuoneen kautta.
Toi ylempänä mainittu NGK:n lambda oli ad-varaosamyymälästä ja hinta olis ollu 163€.
Joku täältä varmasti lukee ja nollaa sulle noi vikakoodit halvemmalla, olikohan tuolla Tekniikka Yleinen-osiossa oma aihekkin siihen liittyen. Kannattaa kysyä sieltä.
Vaihto varmaan halvin tehdä ite.
Ja toi NGK oli alkuperäinen osa ainakin mun moottoriin etummaiseksi lambdaksi. Boschilta oli taaempi lambda ainut alkuperäinen.
Joku täältä varmasti lukee ja nollaa sulle noi vikakoodit halvemmalla, olikohan tuolla Tekniikka Yleinen-osiossa oma aihekkin siihen liittyen. Kannattaa kysyä sieltä.
Vaihto varmaan halvin tehdä ite.
Ja toi NGK oli alkuperäinen osa ainakin mun moottoriin etummaiseksi lambdaksi. Boschilta oli taaempi lambda ainut alkuperäinen.
Jos tarkoitat tuota profiilisi AZD koneista autoa, niin ei voi antaa. Siinä ei ole ilmamassamittaria/ilmamäärämittaria/MAF:a. Nuo aiemmat vikakoodisi johtuvat täysin veikkaukseni mukaan rikkonaisesta lambdasta. (ok... yksi EGR:ään liittyvä)
Ilmaa valvotaan imusarjan paineanturilla, mikä ei minun lukemani mukaan ole se ensimmäinen vikakohde näissä 1.6 16v koneissa ollut. Lambdat, kaasuläpät ja EGR:t enemmänkin.
Ilmaa valvotaan imusarjan paineanturilla, mikä ei minun lukemani mukaan ole se ensimmäinen vikakohde näissä 1.6 16v koneissa ollut. Lambdat, kaasuläpät ja EGR:t enemmänkin.
Päätin antaa korjaamonpoikien hoitaa lambdan-vaihdon.
Lambda-anturin vaihto, päästömittaus ja vikakoodien nollaus maksoi 245e.
Lambda-anturi oli Ngk:n ja sen hinta taisi olla 201e.
Onnekseni katalysaattori ei ollut ottanut itseensä rikkinäisellä lambdalla ajamisesta, eli päästömittaus antoi hyväksyttävät arvot.
Nyt pari päivää korjauksen jälkeen ilmeni jälleen sama vika, joka oli ennen korjausta.
Eli tyhjäkäynti heijaa lämpimällä koneella. Toistaiseksi kuitenkaan mikään vikavalo ei ole syttynyt.
Mistä kannattaisi jatkaa vian etsimistä. Kertaalleen olen pintapuolisesti putsannut kaasuläppäkoteloa, joka oli likainen. Ilmeisesti täytyy irroittaa koko hoito, putsata kunnolla ja sopeuttaa sen jälkeen..
Lambda-anturin vaihto, päästömittaus ja vikakoodien nollaus maksoi 245e.
Lambda-anturi oli Ngk:n ja sen hinta taisi olla 201e.
Onnekseni katalysaattori ei ollut ottanut itseensä rikkinäisellä lambdalla ajamisesta, eli päästömittaus antoi hyväksyttävät arvot.
Nyt pari päivää korjauksen jälkeen ilmeni jälleen sama vika, joka oli ennen korjausta.
Eli tyhjäkäynti heijaa lämpimällä koneella. Toistaiseksi kuitenkaan mikään vikavalo ei ole syttynyt.
Mistä kannattaisi jatkaa vian etsimistä. Kertaalleen olen pintapuolisesti putsannut kaasuläppäkoteloa, joka oli likainen. Ilmeisesti täytyy irroittaa koko hoito, putsata kunnolla ja sopeuttaa sen jälkeen..
Onko ConD:llä tai muilla antaa vinkkejä, mistä egr-venttiilin saisi edullisimmin hommattua?
Ilmeisesti egr-venttiili on kohtuullisen helppo vaihtaa itse jos vaan saa pultit nätisti aukeamaan. Näyttivät omassa vehkeessä hieman ruosteiselta. Tarviiko vaihdon jälkeen tehdä sopeutusta testerillä? Itselläni ei testeriä ole, joten se vaikeuttaisi huomattavasti vaihtohommaa.
Ei varmaan parane tulpata tuota egr-venttiiliä, jos/kun auton vaihto on edessä lähiaikoina.
Ilmeisesti egr-venttiili on kohtuullisen helppo vaihtaa itse jos vaan saa pultit nätisti aukeamaan. Näyttivät omassa vehkeessä hieman ruosteiselta. Tarviiko vaihdon jälkeen tehdä sopeutusta testerillä? Itselläni ei testeriä ole, joten se vaikeuttaisi huomattavasti vaihtohommaa.
Ei varmaan parane tulpata tuota egr-venttiiliä, jos/kun auton vaihto on edessä lähiaikoina.
Motonetin lambda-anturi oli ihan alkuperäinen Boschilainen ihan alkuperäisessä paketissaankin. Ei paha. Tuli 1.6 Octaviaan... muistaakseni etummainen ja taaimmainen anturi oli vielä samanlaisia. Etummainen meni vaihtoon ja oli tosiaan tiukassa ja vmäisessä paikassa... lenkki kiinni anturiin ja heittovasara kiinni lenkkiin. Jo lähti :P
Ei vi%%u! taas tuo golffi 1.6 akl on ruvennu pätkimään ja nykimään! Toimi se hetkellisesti kunnolla lambadan vaihron jälkeen! Voiko se helekutin lambda-anturi taas olla rikki? ajettu n.5tkm.. tulpat vaihroon alakuviikosta...
Jos tarvikeanturin laitoit, niin hyvin mahdollista. Itsellä toimi yhden päivän tarvikeanturi.. Vagcomillahan sä näät mitä lukemaa lambda antaa :)
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 20.12.2011 12:45
1.6 lambdaa
jos jollain oli tarvetta tommoselle 036906262J niin löytyy uusi käyttämätön marmorilta haettu. Sopii ainakin noihin AUS AZD ATN koneisiin, etu lambda siis kyseessä
Re: Golf 4 ja lambda-anturi
Tänään autooni vaihdettiin eräällä oululaisella korjaamolla lambda anturi. Hinta lamdalle 248 euroa. Huh. Mistään en löytänyt google haulla noin kallista lambdaa.. Kokemuksia?
Re: Golf 4 ja lambda-anturi
Vaikka hinta ois pelkkä anturi niin on ihan normaali hintanen.
Re: Golf 4 ja lambda-anturi
Jos oli merkkiliike niin ihan normihinta...
Re: Golf 4 ja lambda-anturi
Orggis anturin hinta merkkaril on n.350€ plus vaihto 50-100€. Eli ei oo kyl ollu merkkiliike.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa