Vr6 Ahtaminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

Vr6 Ahtaminen

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 10.3.2012 11:28

Onko kokemuksia miten toimii ja millainen fööni on hyvä kyseiseen moottoriin. Samaten mikä on tehorajana moista rakentaessa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.3.2012 11:34

172hp+20% ja sit VTT.. ja #¤%/&
Lyöt sinne jonkun 400hp turbopaketin alle ja unohdat laillisuuden ihan kokonaan.... :)

Edit vastataas ihan kunnolla.
172hp+20%=35hp lisää.
Mitään valmistasarjaa ei noin pienille tehoille löydy. Eli et voi hyödyntää CARB/tuv hyväksyttyjä sarjoja, jolla voisit selvitä halvalla päästöistä.

Eli seuraavaksi teet omavalmiste turbokoneen, jolloin joudut käymään VTT yms päästötesteissä, koska auto on vähäpäästöinen.
Tähän mennessä rahaa on jo uponnut sen verran, että sillä olisi saanut 1.8t koneella olevan auton.
Jos pelottelun jälkeen asia vielä kiinnostaa, niin käsi pystyyn ja jatketaan keskustelua. :))

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.3.2012 13:11

eikös tälläkin palstalla ole yks vr6T laillisena ;)

ja mikä h*lvetti siinä 1.8t jumalamoottorissa on ku joka vehkeeseen pitää olla saamassa sitä. olkaa erinlaisia ja sit vaikka 1.4tsi

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.3.2012 13:14

On laillinen Vr6t, mutta se ei ole vähäpäästöinen. :)
Harmi kun corradoa ei saa syncrona...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.3.2012 13:20

ja eikä tuo vtt:n hyväksyttyjen lappujen saanti mikään mission impossible ole. taiettu uudempiinkiin vehkeisiin saatu hyväksyttyjä papereita

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.3.2012 13:27

Karala vai kukas se teki ohjelmaa noihin, ennen kuin tuli kiertokanget kyljestä ulos xD
Ongelma on kuulema saada katit lämpöiseksi nopeasti, että päästöt ois alhaalla heti testin alusta..
Tosin itse tekisin sen Re85:lla, voisi olla helpompi projekti...

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 11.3.2012 20:15

Hetkinen hetkinen..onkos 92 veera vähäpäästöinen? Laakkosella kun olivat sitä mieltä että vertailussa käy se 2.9 ~200hp kone + siihen se 20%......mutta R32 ei kuulemma käy vertailussa...

Oikaiskaapa jos on satu juttua..

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.3.2012 20:28

vr6 golffeja ei ole vähäpäästösenä, suurin teho mihin voi verrata on 2.9(190hp) + 20%

E: helpoimmalla pääsee kun tökkäsee remmin kylkeen ja purkaa pois vuoden välein
Viimeksi muokannut topcatti, 11.3.2012 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.3.2012 20:32

Käykö syncron tehokkaampi kone vertailumalliksi etuvetoseen?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.3.2012 20:36

Eikö käy? kai sillä muutenkaa ole väliä, kun kukaan ei rupee tuhlaamaan +3000e että sais 35 ylimäärästä hevosta vaan ajelee "radalla"?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.3.2012 0:02

vr6 golffeja ei ole vähäpäästösenä...
Eikö jo -90 Golfeja ollut vähäpäästöisinä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.3.2012 0:38

Ei muutako vanha muumi-keula aihioksi jos laillisuus on must. Näkyy olevan hinnat alkaen 200€.

Itse näkisin mielekkäämmäksi vaihtoehdoksi kyllä ehkä hiukan uudemman, kuten mk3 golf tahi vento...

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 12.3.2012 1:12

Oho, taisin tarkottaa ei-vähäpäästöinen :D

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 12.3.2012 20:49

Lukeekos se vähäpäästöinen jossain rekisteriotteessa? kattihan on tietty mutta noin muuten...kyllähän auto pitäisi kattiarvoissa mennä ellei ole jotain pielessä vaikka turbottaakin..

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 12.3.2012 21:16

Se siinä onkin että vaikka turbotat ja normi päästö testerillä mitatut päästöt on ok, niin ne ei riitä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.3.2012 22:35

Katalysaattorinhan joutuu jokatapauksessa laittamaan putkeen vaikka turpottasit sen -88 muumikeulan.

VTT:llä ne vaan syynää vähäpäästöisen kaasut niin tarkasti että jokainen päästetty partikkeli mitataan. Läpäistyllä testillä onnistuu sitten muutoskatsastus, jonka jälkeen riittää vuosikatsastuksessa pelkkä normi päästötesti. Koulussa hiplasin tuota virallista testimasiinaa, ehkä sitä jopa saisi käyttääkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.3.2012 5:14

Kyllähän noita vwvorteksin "laitettiin turbo kiinni ja vajaa 500hp" juttuja jurppii aina välillä lukea... :/

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 13.3.2012 8:53

Lukeekos se vähäpäästöinen jossain rekisteriotteessa?

Ei lue, kyllä se Mk3 vr6 Golffi on vähäpäästöinen. Konttorilta voi noita käydä kysymässä =)

Veera 6
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.12.2011 22:44

ViestiKirjoittaja Veera 6 » 13.3.2012 18:13

Näinollen homma torpattu kun käy liian hankalaksi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.3.2012 18:24

Kone on helppo ahtaa, mut auto aiheuttaa ongelmia. Vaihdat vaikka muumikeula passattiin tai corradoon :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.3.2012 19:00

ja corradon tilanteessakin taitaa joutua hommaamaan esim g60 johon vaihtaa vr6?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 13.3.2012 19:27

Eli nyt hakuseen sedani G60 syncro umpikeula Passatti =D

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 13.3.2012 19:33

Ja nuo kumpikin, passatti ja corrado g60 koneella ovat aika monet vähäpäästösiä vaikka olisivat vm89-91...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.3.2012 20:10

Hihi, karsii siis "ylimääräiset" pois nämä vaihtoehdot. :D

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 14.3.2012 1:13

Ja nuo kumpikin, passatti ja corrado g60 koneella ovat aika monet vähäpäästösiä vaikka olisivat vm89-91...

Tuontiautona ainakin saanut helpotuksia. Itellä -91 ja ei vähäpäästönen, mutta vaatimuksena katalysaattori.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 14.3.2012 7:11

Tuontiauto vähäpäästösyys /ei vähäpäästösyys on kiinni esim. saksasta tuotaessa siitä minkälainen päästöluokka autolla on saksassa. Muuttoautot on sitten asia erikseen, niillä on ollut kaikenlaisia helpotuksia ja siksi noita -94 mallin vr6 muuttoautojakin liikkeellä ei vähäpäästösen paperein.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 14.3.2012 13:25

mites pykälät toimii jos kolmoskoppasen dieselin muuttaa bensakoneelle? Entinen kolopallo oli 1.9td ja ei vähäpäästöinen...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.3.2012 15:40

Toinen homma mikä pitää ottaa huomioon on tuo kirottu teho/paino-suhde....

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.3.2012 15:53

Eihän se vaadi muuta kun näyttää katsurille että ei siinä ole enempää kun 208hp ; )


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 53 vierailijaa