golf mk4 gti 1.8t viritys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

näpy
-
Viestit: 35
Liittynyt: 21.7.2011 18:15

golf mk4 gti 1.8t viritys

ViestiKirjoittaja näpy » 1.3.2012 18:21

morjesta. kaipaisin apua tehon puutteeseen. täytyisi saada golffiin lisää tehoa mistä kannattaisi aloittaa? mikä olisi järkevintä ja suhteellisen edullista? autossa nyt joku lastu ja vapaavirtasuodatin. teho tavoite olisi n:250hv kiitos paljon etukäteen neuvoista/vinkeistä.

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 1.3.2012 19:08

Moro. Noihin tehoihin ainakin turbo menee vaihtoon ja jos haluut säilyttää vakiopakosarjan niin ainut turbo on K04. Suuttimet täytyy vaihtaa isompiin ja tietysti joudut ohjelmoimaan koneen uudestaan. Kovin halpaahan toi ei ole kun jo pelkkä aito K04 maksaa 1200e. Itsekkin yritän noihin tehoihin päästä.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 1.3.2012 21:09

Kaverille tollasen k04-001 laitoin kiinni parivuotta sitten. Käyttöautossa mukava ajettava, herää aika lailla samalla tavalla kun vakio, mutta veto jatkuu huomattavasti pitemmälle kuin vakio ahtimen kanssa. Tuossa samassa vaihdettiin myös parempi valupakosarja.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 1.3.2012 22:29

Vapariin tuoreeltaan.

näpy
-
Viestit: 35
Liittynyt: 21.7.2011 18:15

ViestiKirjoittaja näpy » 2.3.2012 13:34

tota k04 olen miettinyt ja sellainen varmaan tulee hommattua. mitenkäs putkisto, välijäähdytin? olisko jotain linkkejä mistä noita vois katsastaa? entä kytkimen kesto jos tollasen hyrrän hommaa? entä suuttimien koko?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2012 13:54

Jos sulla noi kaikki kumminkin menee uusiksi niin kannattaisiko tehotavoitettakin rukata vähän ylöspäin?

näpy
-
Viestit: 35
Liittynyt: 21.7.2011 18:15

ViestiKirjoittaja näpy » 2.3.2012 20:28

kuinkas motti kestää vakio sisuskaluilla jos tosta alkaa kauheesti enemmän ottaa hevosia irti tarkoitus saada lisää tehoa, mutta säilyttää luotettavuus kuitenkin.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 4.3.2012 18:50

Muistelen jostain lukeneeni, että vanhemmat 98-99 vuoden gti:t on alakerraltaan kestävempiä eli vakio alakerta kestäis jonnekkin 350hv tietämille, uudemmissa -00 ja eteenpäin sinne 300hv nurkille. Kytkin menee uusiksi ja samalla menee koko asetelma vauhtipyörineen. Vakio kaksoimassa vauhtipyörä ei kestä. G60 vauhtipyörä sopii samoin asetelma. On tainneet jotain TDI:n asetelmiakin sinne laittaa mutta viisaammat korjatkaa. Tosiaan vakio suuttimet riittää juuri ja juuri noille 250hv tehoille, mutta ovat sitten ihan maksimissaan eli kyllä ne kannattaa vaihtaa vähä suurempiin. Vakio välijäähdytin on aika kökkö, pieni ja hankalassa paikassa. Cooleri keskelle keulaan alas niin alkaa jäähtymään. Tosin kyllä se vakiokin tyhjää parempi on jos sille saa parannettua ilman saantia. Tosin vakio muovipäätyisenä todennäköisesti antaa periksi yli kilon ahtopaineilla.

näpy
-
Viestit: 35
Liittynyt: 21.7.2011 18:15

ViestiKirjoittaja näpy » 4.3.2012 19:11

jep. auto on vm. 2001 joo se 250 saa riittää ettei ala paikat paukkumaan heti. mistä noita välijäähdyttimiä, suuttimia ja kytkimiä kannattaisi katsoa/kysyä??

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 4.3.2012 19:46

käytät foorumin hakua ja katsot tuota yhteistyökumppanien tarjoukset -osiota, niin eiköhän ala löytymään. Mdcomprex, race.fi, futurez.. niiltä varmasti osia löytyy.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 5.3.2012 13:06

itellä ainaki passatissa (aeb) motest ohjelma, isommat suuttimet, 3" down pipe ja putkisto sekä k04 ahdin keulacooleri yms..kytkin luistaa ku 5 tumpaa neloselle päin että kiinnostaisi tietää suunta antavaa että paljonko potkua vois olla ;) ja mikä kytkin kannattee aeb koneeseen laittaa että kestää nämä osto-ilmoituksen 400nm vääntöä..:D ei siinä iha hyvi se vetää..mutta muutama toveri kertoi vaan että vääntö ei pitäs paikkaansa..:/ painetta 1,1bar mutta kuuleman mukaan ei ole mennyt laihalle 1,6 bar vielä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa