Golf 3 1.8 GT -93 olematon vääntö alle 3000r/min, KUNNOSSA!
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 1.8 GT -93 olematon vääntö alle 3000r/min, KUNNOSSA!
Tuli toiseksi kulkineeksi kuvauksen mukainen auto. Nyt vaivaa enää heikko vääntö alle 3000r/min lukemissa. Selkeä tehopiikki tulee 3000r/min jälkeen. Esim. maantiellä matkanopeudessa lieväänkin ylämäkeen ajaessa vauhdin alkaessa hiipumaan, kaasua lisätessä ei tapahdu käytännössä mitään ennen kuin antaa kaasua ihan kunnolla. Ajettaessa myös havaittavissa pientä nykimistä ja kulutus maantiepainotteisessa työmatka-ajossa noin 10l/100km, paljon 3-oviselle mallille.
Osia joita on/oli vaihdettu:
- imusarjan laippa
- tulpat
- tulpanjohdot
- puolanjohto
- bensansuodatin
- ilmansuodatin
- moottorin lämpötila-anturi 4-nap.malli
- tyhjäkäyntimoottori joka oli viallinen
- alipaineletkuvuoto korjattu
Etsitty imuvuotoja joita ei muita ole löytynyt. Käynnistyy hyvin sekä kylmänä että lämpimänä ja käy tasaista kyhjäkäyntiä.
Irroitin lambdan johdon illalla ja koeajo lenkillä huomasin, että' toiminta jopa parani. Lambda yksijohtoista mallia. Irti en sitä illalla saanut sopivan avaimen puuttuessa.
Onko muilla ollut samanlaista probleemaa ja millä selvinnyt? Tapauksessani vaikuttanee selvältä ainakin tuoa lambdan viallisuus.[url][/url]
Osia joita on/oli vaihdettu:
- imusarjan laippa
- tulpat
- tulpanjohdot
- puolanjohto
- bensansuodatin
- ilmansuodatin
- moottorin lämpötila-anturi 4-nap.malli
- tyhjäkäyntimoottori joka oli viallinen
- alipaineletkuvuoto korjattu
Etsitty imuvuotoja joita ei muita ole löytynyt. Käynnistyy hyvin sekä kylmänä että lämpimänä ja käy tasaista kyhjäkäyntiä.
Irroitin lambdan johdon illalla ja koeajo lenkillä huomasin, että' toiminta jopa parani. Lambda yksijohtoista mallia. Irti en sitä illalla saanut sopivan avaimen puuttuessa.
Onko muilla ollut samanlaista probleemaa ja millä selvinnyt? Tapauksessani vaikuttanee selvältä ainakin tuoa lambdan viallisuus.[url][/url]
Viimeksi muokannut puatsio, 11.3.2012 18:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei niin tärkeä tieto se moottorinkoodi mutta sen saa alustannumerolla selville orkkis liikkeestä tai etsimällä se jostain koneesta tahi huoltokirjasta tunnistelätkästä.
Katso se huohotus ensin, itsellä putki monesta kohtaa poikki, teippasin ja loppui nykymiset sekä kulutus tippui litran takaisin normaalilukemiin.
Näin talviaikaan 2.0 vie 8litraa kaupungissa, matkassa 6.5-7.0 riippuen vauhdista.
Katso se huohotus ensin, itsellä putki monesta kohtaa poikki, teippasin ja loppui nykymiset sekä kulutus tippui litran takaisin normaalilukemiin.
Näin talviaikaan 2.0 vie 8litraa kaupungissa, matkassa 6.5-7.0 riippuen vauhdista.
Moottorikoodi taitaa olla ABC, tälläinen merkintä oli ainakin nokkahihnan muovisuojassa.
En saanut lambda-anturia irti. On hirttänyt kiinni ja ei taida ilman pillillä lämmitystä irrota. Ei auttanut vaikka sai parrunpätkään lyötyäkin. Perhana, korjaamolle se varmaan on vietävä.
Huohotinputket ja letkut on nyt tarkastettu eikä niistä löytynyt reikiä.
Tuo minun työmatka-ajo koostuu 20km maantiematkasta ja 7km taajamateistä taajamanopeudella. Pysähdellä ei tarvitse kuin 2-3 kertaa. Siinä suhteessa menovettä kuluu reilusti.
En saanut lambda-anturia irti. On hirttänyt kiinni ja ei taida ilman pillillä lämmitystä irrota. Ei auttanut vaikka sai parrunpätkään lyötyäkin. Perhana, korjaamolle se varmaan on vietävä.
Huohotinputket ja letkut on nyt tarkastettu eikä niistä löytynyt reikiä.
Tuo minun työmatka-ajo koostuu 20km maantiematkasta ja 7km taajamateistä taajamanopeudella. Pysähdellä ei tarvitse kuin 2-3 kertaa. Siinä suhteessa menovettä kuluu reilusti.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Virranjakaja samoin kuin pyörijä ovat uudet ja kunnolla paikoillaan.
Tänään sain vaihdettu tuon lambda-anturin, mutta aavistuksen nykivä liikkuminen ja väännön puute eivät poistuneet. Käytännössä veto hiipuu kiihdyttäessä 2000-3000 r/min välillä, kunnes päälle kolmen tonnin tulee selkeä piikki menohaluihin. Bensankulutus oli laskettuna pudonnut hieman, ollen nyt 8.6l/100km.
Onkos tuossa imuilman lämpötilan mittausta? Yritin sitä katsella vaan enpä löytänyt.
Olisiko uusia vinkkejä kuntoon saamiseksi?
Tänään sain vaihdettu tuon lambda-anturin, mutta aavistuksen nykivä liikkuminen ja väännön puute eivät poistuneet. Käytännössä veto hiipuu kiihdyttäessä 2000-3000 r/min välillä, kunnes päälle kolmen tonnin tulee selkeä piikki menohaluihin. Bensankulutus oli laskettuna pudonnut hieman, ollen nyt 8.6l/100km.
Onkos tuossa imuilman lämpötilan mittausta? Yritin sitä katsella vaan enpä löytänyt.
Olisiko uusia vinkkejä kuntoon saamiseksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa