1.8T aeb vilauttelee öljy valoa?
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T aeb vilauttelee öljy valoa?
juu eli -98 passatti vilauttelee öljyvaloa, vaikka tikun mukaan ois ylärajassa..mutta aika lirua näkyis olevan?? öljypumppu vai huonot öljyt välillä meinaa sätkätelläkkin.
Onko ton ikäsissä vielä öljyn tasopinnan anturia? Mulla ei ainakaan -99 GTI Golfissa ollut...
Noh, jos on, niin se valon vilahteleminen voi johtua kummasta vaan. Paineen puutteesta tai öljyn tason alhaisuudesta (eli tässä jälkimmäisessä tapauksessa ehkä anturi/johtosarjaviasta). Toki paineanturikin voi olla viallinen (eikös näissä ole kaksi, öljynsuodattimen jalassa ja kannessa?). Mutta etenkin näissä pitkittäismoottorisissa 1.8 turboissa on ollut tosiaan tuota karstoittumisongelmaa ja sen aiheuttamaa öljypumpun sihdin tukkeutumista -> öljy ei kierrä -> ei ole varmasti painettakaan. Yläkerran nakuttaminen voisi kieliä kanssa tästä paineen puutteesta. Tai sitten venttiilinnostimet on vain kuluneet. Onko nakuttaminen satunnaista vai jotenkin säännöllistä (aina kylmänä startatessa, matalilla kierroksilla, kuumalla koneella tms.)?
Imusihti on öljypohjassa (luonnollisesti, mistäpä muualta se pumppu sitä öljyä imisi...). Pitkittäiskoneisessa vähän kinkkisempi homma irroittaa tuo öljypohja. Oikeastaan kaksi vaihtoehtoa:
1) Irroita koneen kannakkeet apurungosta ja nosta moottoria sen verran, että öljypohja mahtuu välistä pois.
2) Irroita apurunkoa sen verran, että saat öljypohjan mahtumaan välistä pois.
Toivotaan, että löytyy vika ja tulee kuntoon. Eikä ole kerennyt öljyn kiertämättömyys tehdä tuhojaan, jos se sitä on...
Noh, jos on, niin se valon vilahteleminen voi johtua kummasta vaan. Paineen puutteesta tai öljyn tason alhaisuudesta (eli tässä jälkimmäisessä tapauksessa ehkä anturi/johtosarjaviasta). Toki paineanturikin voi olla viallinen (eikös näissä ole kaksi, öljynsuodattimen jalassa ja kannessa?). Mutta etenkin näissä pitkittäismoottorisissa 1.8 turboissa on ollut tosiaan tuota karstoittumisongelmaa ja sen aiheuttamaa öljypumpun sihdin tukkeutumista -> öljy ei kierrä -> ei ole varmasti painettakaan. Yläkerran nakuttaminen voisi kieliä kanssa tästä paineen puutteesta. Tai sitten venttiilinnostimet on vain kuluneet. Onko nakuttaminen satunnaista vai jotenkin säännöllistä (aina kylmänä startatessa, matalilla kierroksilla, kuumalla koneella tms.)?
Imusihti on öljypohjassa (luonnollisesti, mistäpä muualta se pumppu sitä öljyä imisi...). Pitkittäiskoneisessa vähän kinkkisempi homma irroittaa tuo öljypohja. Oikeastaan kaksi vaihtoehtoa:
1) Irroita koneen kannakkeet apurungosta ja nosta moottoria sen verran, että öljypohja mahtuu välistä pois.
2) Irroita apurunkoa sen verran, että saat öljypohjan mahtumaan välistä pois.
Toivotaan, että löytyy vika ja tulee kuntoon. Eikä ole kerennyt öljyn kiertämättömyys tehdä tuhojaan, jos se sitä on...
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 3.11.2008 11:47
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Öljypumppu vaihtoon heti!
Itse piti rikkoa 2 ahdinta ennen ku tuli tuo mieleen (kiitos foorumeiden!) ja sen jälkeen ei ole vilkutellut, nakutellut, tms...
Itse hain Motonetilta Febi Bilsteinin valmistaman pumpun. Öljypohjan tiiviste kannattaa hakea alkuperäisenä (itsellä jäi Motonetin korkkipahvi naulakkoon roikkumaan).
Vaihto on aika työläs (suhteellista) juttu :/ Toki turbon vaihhtaminen on työläämpi, ja samalla kalliimpi.
Kaikki mahdollinen irti että moottorin voi nostaa etupäästä niin korkealle että öljypohja mahtuu tulemaan pois paikoiltaan.
Itse piti rikkoa 2 ahdinta ennen ku tuli tuo mieleen (kiitos foorumeiden!) ja sen jälkeen ei ole vilkutellut, nakutellut, tms...
Itse hain Motonetilta Febi Bilsteinin valmistaman pumpun. Öljypohjan tiiviste kannattaa hakea alkuperäisenä (itsellä jäi Motonetin korkkipahvi naulakkoon roikkumaan).
Vaihto on aika työläs (suhteellista) juttu :/ Toki turbon vaihhtaminen on työläämpi, ja samalla kalliimpi.
Kaikki mahdollinen irti että moottorin voi nostaa etupäästä niin korkealle että öljypohja mahtuu tulemaan pois paikoiltaan.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Ajattele asiaa siten että öljynpainevalo on sama kuin moottorinvauriovalo.
Öljynvaihto tai forte yms käsittely ei tukkoista sihtiä puhdista eikä rikkonaista pumppua eheytä, eli pumppu&sihti vaihtoon tai hetken päästä koko kone vaihtoon...
Cancerman sitä jo selvittikin, eli öljypohjan pystyy irroittamaan kone ja alapalkki paikoillaan, kun löysää koneen kannakkeet ja nostaa moottorinosturilla konetta yläviistoon. Tuollai öljypohja justiin mahtuu palkin välistä pois. Kyllä siihen useampi tunti kannattaa varata...
Öljynvaihto tai forte yms käsittely ei tukkoista sihtiä puhdista eikä rikkonaista pumppua eheytä, eli pumppu&sihti vaihtoon tai hetken päästä koko kone vaihtoon...
Cancerman sitä jo selvittikin, eli öljypohjan pystyy irroittamaan kone ja alapalkki paikoillaan, kun löysää koneen kannakkeet ja nostaa moottorinosturilla konetta yläviistoon. Tuollai öljypohja justiin mahtuu palkin välistä pois. Kyllä siihen useampi tunti kannattaa varata...
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Tuli täsä vain mieleen, että jos ö-pumppu ois menossa ni sehän oikkuilis koko ajan ja jumis..muttaku kyseisessä kamppeessa on muitakin ongelmia itse mittaristossa esim bensapumppu/lämpömittarit ei toimi ajotietokone, ja sit tää öljyvalo..kuulemma kaikki tulleet meleko yhtäaikaa..eikä auto näkuta tms muutakaan ja vedot hyvin tallessa..
Kyllä pitäis uskoa jo tuo öljynpaineiden häviäminen.
Minä en ainakaan ajaisi yhtään km,ennenkuin on tuo sihti ja pumppu vaihdettu.
On aivan selvää ,että pannu kilahtaa.
Paineet on jo niin alhaalla kun alkaa valoa vilauttelemaan.
Onhan paljon yksinkertaisempi ja ennen kaikkea halvempi korjata vika heti kun tuo oireilee.
Tuon vian kanssa ei kannata jääjä odottelemaan.
Taksi on jo halvempi kulkumuoto.
Pakkasten aikana 3 samaa vikaa korjattu korjaamolla,yksi audin kone oli entinen,vaihto 3500€ ??????
Minä en ainakaan ajaisi yhtään km,ennenkuin on tuo sihti ja pumppu vaihdettu.
On aivan selvää ,että pannu kilahtaa.
Paineet on jo niin alhaalla kun alkaa valoa vilauttelemaan.
Onhan paljon yksinkertaisempi ja ennen kaikkea halvempi korjata vika heti kun tuo oireilee.
Tuon vian kanssa ei kannata jääjä odottelemaan.
Taksi on jo halvempi kulkumuoto.
Pakkasten aikana 3 samaa vikaa korjattu korjaamolla,yksi audin kone oli entinen,vaihto 3500€ ??????
joo ainaski näillä tiedoilla vika oli ö-pumpussa.
vaihtotyönä. hmmm. aika pepusta.
apurunkoa löysätä eka mahdollisimman irti ja moottorintuet kans.. öljypohjan pultit ku luulin saaneni niin vähän aikaa ihmetellässä miks pohja ei lähe. toiselle tallille tutkimaan toista aeb konetta ja vauhtipyörän alla on pari kuusiokoloa. loppujen lopuksi ku aletaan irrottaan pohjaan niin itse jouduin kyllä vaihelaatikosta nostaan tunkilla ja konetta moottorinosturilla että sai sen pohjan pois..
vaihtotyönä. hmmm. aika pepusta.
apurunkoa löysätä eka mahdollisimman irti ja moottorintuet kans.. öljypohjan pultit ku luulin saaneni niin vähän aikaa ihmetellässä miks pohja ei lähe. toiselle tallille tutkimaan toista aeb konetta ja vauhtipyörän alla on pari kuusiokoloa. loppujen lopuksi ku aletaan irrottaan pohjaan niin itse jouduin kyllä vaihelaatikosta nostaan tunkilla ja konetta moottorinosturilla että sai sen pohjan pois..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa