polo 1.3 paukkuu imusarjaan

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

polo 1.3 paukkuu imusarjaan

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 27.1.2012 6:45

morken. olis 91 1.3 vuosimallin yksipisteruisku polossa seuraavaa vikaa.

-kylmänä huono lähtemään käymään (ainakin pakkasella)
-joskus satunaisesti nostaa tyhjäkäynti kierrokset korkealle ja laskee melki heti
-tyhjäkäynnillä kun painaa reippaasti kaasua meinaa auto sammua ja ampuu imusarjaan, hiukan kovemmilla kierroksilla pelaa.

olen yrittänyt säätää sytytystä mutta jos hiemankin kääntää myöhäsemmälle auto ei käy kuin tyhjäkäyntiä ei kärsi kaasua yhtään, sytkä siis on koko ajan säädetty niin aikaiselle ku saa että voi ajaa, eilen vaihdoin toisen käytetyn jakajan eikä auttanu, niin ja lämpömittari ei toimi voisko liittyä vikaan mitenkään?

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

.....

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 28.1.2012 6:22

vikaa tutkittu lisää ja kun ottaa lämpöantureista piuhat pois auto käy paremmin. kumpi näistä antureistaa menee boksille, toinen on sininen ja toinen musta

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

antura

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 28.1.2012 10:05

musta anturi vaihdettu ja lämpömittari toimii nyt mutta yskii vieläkin imusarjaan

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 28.1.2012 10:19

Eli se sininen antaa boksille tietoa..?

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

joo

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 28.1.2012 21:45

ilmeisesti. ja sytytyksen kans on jo tapeltu ja toimii melki joka asennos ja ampuu imusarjaan vaikka myöhäistää sytkää. en tiä miks ei ennemmin säätö pelittäny. jako on kattottu ja sekin on kohdallaan jos alamerkki kuuluu siihen pelliin tehtyyn loveen ja yläpään vastamerkki on hammasrattaan alapuolella. ja kylmäkäynnistys ei oikein pelitä. kaasun ylläpitämisellä se käy kyllä mutta sammuu heti ku päästää

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 29.1.2012 11:00

Eihän oo virranjakaja väljä akseliltaan? Siinä ei tarte paljoakaan olla välystä kun haittaa syttyä pienillä kierroksilla eikä meinaa lähtee käyntiin. Ja savuttaa.

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

dd

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 29.1.2012 15:18

eka jakaja oli väljä toinen ei. ja välillä sammuu lämpösenä niinku bensa loppuis ja ku nyppää lämpöanturin piuhan pois pääsee taas vähän matkaa ja sit sammuu ja saa sahata hemmetin kauan käymää uudestaa, hörähtää aina kun antaa huikkaa koneesee eli viittais bensan saantiin?

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

tttt

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 29.1.2012 15:54

nyt nappasin lambdan piuhan irti eikä käynti muuttunu miksikään millään lailla, ja se näyttää aika laholta et on vissii vaihto kunnos

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

joo.

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 29.1.2012 18:11

vika kutakuinkin selvillä. painoin bensalinjasta paluulinjan umpeen ja auto rupes toimimaan paineensäädinkö rikki vai joku muu?

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

nn

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 31.1.2012 13:51

lämpöanturit vaihdettu. ei vielkäkään käynnisty hyvin kylmänä. kierroksia ottaa eikä ammu imusarjaan kylmänä mutta lämpösenä kyllä. eikö kukaan oo ennen vastaavaa vikaa nähny vai mistä kikastaa tää "aktiivisuus"

mackaiveri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2012 6:33

nn

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 3.2.2012 19:27

vika korjattu. oli väärän mallinen virran jakaja


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa