golf 2 gti 16v vaihdelaatikko ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

golf 2 gti 16v vaihdelaatikko ongelma

ViestiKirjoittaja hartokki » 3.11.2011 15:34

mikähän tuohon omaan vaihdelaatikkoon tuli kun ei meinaa pakki kunnolla mennä silmään saa todella tapella sen kanssa välillä että saa päälle ja kolmonen rusahtaa hieman , nämä ongelmat ilmenivät kun vaihdoin uudet vaihdelaatikon öljyt (valvoline durablend 75w-90 2litraa laitoin.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.11.2011 15:52

Muistelisin että tuo loota on aika ronkeli öljyistään.
Kokeile Mobil VS200 jospa alkais notkistua.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 3.11.2011 15:59

Noi mobilit ei toimi ainakaan 2L beetlessä yhtään. Laatikosta tuli jäykkä ku.... Marmorilta öljyt ja taas pelaa hyvin.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 3.11.2011 16:36

Oon jotenki ymmärtänyt et marmorilta sais just tuota vs200..?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 3.11.2011 18:08

G2:n laatikoihin tuo VS200:nen on juuri oikea litku...

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 4.11.2011 7:58

pitääpä hankkia nuo vs200:set öljyt sitten tuohon. mikäs tuo torx kantainen ruuvi on tuola laatikon pohjassa? pisti vaan silmään kun öljyjä vaihdoin

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.11.2011 8:13

Älä ainakaan mene sitä avaamaan. Se on pakkirattaan akselin pidätinruuvi.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 4.11.2011 9:36

brokevw.com löytyy laatikon purkukuvat.

kansii katsoa välykset visustosta.
korjaussarja on kohtuu halpa kuitenkin. ja jos on välyksiä niin menee helposti huonoksi.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 4.11.2011 9:38

nokun sen torx ruuvin just epähuomiossa käytin auki... mitenkäs nyt pitäs tehä??

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.11.2011 9:44

Jos vain käytit sen irti ja sait sen takaisin menemään kierteelleen niin ei pitäis olla mitään ongelmaa. Kierre on siis siinä pakkirattaan akselissa ja jos se akselin pää karkaa ruuvin tavoittamattomiin niin on isompi homma.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 4.11.2011 9:50

joo sain onneksi menemään ja tiukkaan pistin sen :), huh kerkesin jo säikähtää oikein kunnolla että nyt on isomaa remonttia tiedossa :D. eli sitten se ongelma täytyy olla vain nuissa öljyissä kun kylmänä tuo pakki ei meinaa mennä ollenkaan silmään ja lämpimänä menee sitten hiukan paremmin, tunnustaisi ainakin näin järellä aateltuna.. onkos tuo 2 litraa sopiva määrä tuolle öljylle vai paljonko muut ovat laittaneet kun olen lukenut että tuo 5 vaihde tarvitsisi isomman määrän öljyä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.11.2011 10:19

itsellä on redlinen öljyt sisällä ja tyytyväinen oon ollu. vaihteet menee nätisti päälle. tosin täys rempattu laatikko.
kaks purkkia laitoin eli jotain karvan alta 2L

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.11.2011 10:32

Joku täyttöohje tais olla semmonen että ylätulppa auki ja kaataa mittarinvaijerin reijästä niin kauan että tulpan reijästä alkaa tulemaan yli. Sitten tulppa kiinni ja vielä puoli litraa.
En mene takuuseen tuosta kyllä..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 4.11.2011 11:42

Eikös se mittarivaijerin reikä ole melkein ylimmässä kohdassa laatikkoa? Eli kun laatikko on jo valmiiksi täynnä öljyä niin kaadetaan puoli litraa vielä lattialle? o_O :D

Yleensä täyttöreikä on laatikon sivussa ja kun siitä tulee tavara ulos, määrä on oikea. Esim 1987 020-laatikon täyttömäärä näyttäis olevan 1,9 litraa.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 4.11.2011 14:57

taisi tarkoittaa tarkistusaukkoa :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.11.2011 17:21

Olikos se jottain -87 paikkeilla kun tarkistusreikä siirtyi ylemmäs ja oikea öljyn määrä on sen tasolla kun vanhemmissa piti lorottaa vielä vaijerin juuresta?

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 4.11.2011 18:06

näin minäkin jostain ulkomaan sivulta olen lukenut mutta tiedä sitten :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.11.2011 21:11

Tarkkana vaan sen öljyn kanssa. Sellaisenkin tarinan olen kuullut että öljyä on lisätty siitä korkista joka on siinä kytkinkaavelin päällä :D

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.11.2011 21:43

Kuva
Itse olen täyttänyt 020 laatikot nuolen kohdalta, irroita tuo nuolen osoittama ruuvi vaihteen ollessa vapaalla, siitä on mukava täyttää laatikkoon öljyt, ei tartte voimistella auton alla ja ennenkaikkea näkee mihin tuota öljyä liruttaa. Edellyttää tietenkin suppiloa ja letkua ja että tietää oikean täyttömäärän. 5v täyttömäärähän on n.2L

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 5.11.2011 9:04

http://www.brokevw.com/020oil.html

tuossa lontoon murteella ohjekin asiaan.

mutta tosiaanvaijerin reikä on paras täyttöreikä.
ja siellä kuvin kerrottu tuosta mihin tarvii lisätä tarkistusreiän tulvimisen jälkeen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa