94-> 1.8 8v ADZ mono motronic
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
94-> 1.8 8v ADZ mono motronic
Onko kellään tieoa käykö tähän 8-venttiiliseen koneeseen esim. 1.8 8v GTi tai 2.0 8v nokka-akseli??? Olisin muutenkin hyvin kiinnostunut kaikista juuri ADZ koneen tiedoista. Voiko moottorin ohjausta rumpata jollakin keinolla?
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
Joo, nyt olisi tarjolla yks nokka-akseli joka on 266 asteinen. Täytynee kokeilla pääseekö sillä ja säädettävällä nokkapyörällä jonkinlaiseen palanssiin. Tietysti olisi kiva jos siitä on jotain hyötyä. Tuskinhan siitä pollet sen ihmeemmin lisääntyy, mutta jos käyttöaluetta sais muutettua. Täytynee nyt tetailla ja kokkeilla. Jos 20% tehosta häviää niin sillon oon onnistunu. :D
Uskoisin että osuu aika kivasti yhteen moottorin perusominaisuuksien kanssa.
Itsellä tulossa vastaava combo, 1.8 RP (Jetta II) varustettuna Öettingerin kepillä, siitä tosin ei ole asteita tiedossa, nostoa tuossa 10.55mm ja menee todistetusti ilman säätöpyörääkin hienosti. Pakopuolta on piristelty G60 pakosarjalla, isolla katilla ja 57mm putkistolla (Jetta GTX).
Erona ADZ:taan RP:ssä on 9.0:1 puristussuhde, kun ADZ on 10:1 sekä mekaaninen virranjakaja kun ADZ:n Monomotronic hoitaa myös sytkäohjauksen. Vakiona noissa sama kansi, imusarja, nokka ja 37.8mm kaasuläppä. ADZ kuitenkin tuntuu paljon pirteämmältä kuin edeltävä ABS tai mun RP. Uudemmissa Monomotroniceissa (siis ADZ) ilmeisesti parempi ohjelma.
Tosin RP-koneiden yhteydessä on lähes poikkeuksetta pitkävälitteinen vaihteisto joten se osittain selittää eroa, tietääkseni ainoastaan 90-91 Golf GT:ssä on RP:n kanssa tiuhaportainen laatikko ja sellaista yhdistelmää en ole kokeillut.
Jos hankit tuon nokan, mittaatko ja pistät noston tänne?
Itsellä tulossa vastaava combo, 1.8 RP (Jetta II) varustettuna Öettingerin kepillä, siitä tosin ei ole asteita tiedossa, nostoa tuossa 10.55mm ja menee todistetusti ilman säätöpyörääkin hienosti. Pakopuolta on piristelty G60 pakosarjalla, isolla katilla ja 57mm putkistolla (Jetta GTX).
Erona ADZ:taan RP:ssä on 9.0:1 puristussuhde, kun ADZ on 10:1 sekä mekaaninen virranjakaja kun ADZ:n Monomotronic hoitaa myös sytkäohjauksen. Vakiona noissa sama kansi, imusarja, nokka ja 37.8mm kaasuläppä. ADZ kuitenkin tuntuu paljon pirteämmältä kuin edeltävä ABS tai mun RP. Uudemmissa Monomotroniceissa (siis ADZ) ilmeisesti parempi ohjelma.
Tosin RP-koneiden yhteydessä on lähes poikkeuksetta pitkävälitteinen vaihteisto joten se osittain selittää eroa, tietääkseni ainoastaan 90-91 Golf GT:ssä on RP:n kanssa tiuhaportainen laatikko ja sellaista yhdistelmää en ole kokeillut.
Jos hankit tuon nokan, mittaatko ja pistät noston tänne?
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
8V GTI:n vakionokka on hyvä virikeppi ykspisteruiskuun: halpa hankkia ja kulku paranee tasasesti läpi kierrosalueen. 8V ykspisteräkijät on niin alavireisiä luonteeltaan että rajumpaan virikeppiin sijoitus on hyvinpitkälti turhaa. Pieni kaasuläppä ahistaa ilmankulkua tehokkaasti yläkierroksilla ja vielä jos kierrosalueen alapää heikkenee niin eihän siihen jää montaakaan sataa kierrosta toimivaa aluetta. Mulla oli kansi tehty, peltisarja, imusarjaa ronkittu, isommaksi modattu kaasuläppä, pa painetta nostettu ym normaalia. En enää muista virinokan arvoja mutta gti:n nokkakepillä toimi parhaiten. Ei tullu rullilla käytettyä ennen eikä jälkeen muutosten joten tarkkoja vaikutuksia ei tiedossa, mut persdynolla havaittuna laajempi vetoalue ja pirteämpi olemus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa