Öljyä putkessa turbon ja ilmanputsarin välissä - tämä paha?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

laelli
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.3.2011 23:24

Öljyä putkessa turbon ja ilmanputsarin välissä - tämä paha?

ViestiKirjoittaja laelli » 22.6.2011 20:58

Tutkiskelin autoni pellinalusta. Imuputken sisäpinnalla on mustaa öljyä. Onko turbo levinnyt, ei vaikuta normaalilta? Myös irrotettuani bypassin sen liittimet olivat öljyiset. Vaatiiko kikotin siis uutta puhallinta tai entisen huoltoa?

Kone 1.8T AUM vm. 2001 Golf GTI lastutettu

Kiitokset viisaammille

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 22.6.2011 21:20

Turbosta tihkuu öljyä hiljalleen käytön aikana ahtoputkiin mistä se on menny by-passiin ja siitä imuputkeen. Eli on ihan normaalia pieninä määrinä, sitten jos paljonkin niin huolestuisin.

laelli
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.3.2011 23:24

ViestiKirjoittaja laelli » 22.6.2011 22:33

Mikä nyt on paljon ja mikä vähän, hankala sanoa kun ei ole mitään vertailukohdetta.. Asiaa tarkastellessani yllätyin määrästä, koska oletin putken olevan kuiva ilmanputsarin päästä. Pitää kai viedä ammattilaisen arvioitavaksi..

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 23.6.2011 7:29

No miten se kuiva voi olla kun by-pässi pöläyttelee sinne ilmaa joka on tullut turbon kautta? Itsellänikin kiiltää öljystä se imuputken sisäosa. Jos öljyä ei katoile homattavia määriä (näkyy jo tikussa) niin ei ole vaarallista.

laelli
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.3.2011 23:24

ViestiKirjoittaja laelli » 23.6.2011 10:46

niin kai sitten :D

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 23.6.2011 14:38

Täysin normaalia. Huohotus öljyä imuputkistossa josta bypass sitä vielä levittelee. Ei vaadi toimenpiteitä siis.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 23.6.2011 18:12

Kompataan edellisiä, omassa katiskassa ennen turbon vaihtoa meni öljyä noin litra / 1500km (kaikki kannen yläpuoliset tiivisteet vaihdettu ja huohottimen osat vaihdettu / kunnostettu) ja pötkylöitä puhdistaessa olivat kauttaaltaan jämähtäneen öljyn peitossa, myös turbon imukaula ja kompressori olivat aivan mustat. Nyt uuden mandariinin kanssa on ajeltu muutama tonni, öljyä ei ole kulunut tikun mukaan tippaakaan, mutta imuputkessa on silti lievä öljykerros, tosin kirkasta ja juoksevaa tavaraa aiemman mustan mönjän sijasta.

laelli
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.3.2011 23:24

ViestiKirjoittaja laelli » 24.6.2011 0:20

loistavaa, kiitoksia :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa