Ikuiset ongelmat, by-pass vai N75 vaihtoon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Limetic
-
Viestit: 131
Liittynyt: 11.11.2006 12:09

Ikuiset ongelmat, by-pass vai N75 vaihtoon?

ViestiKirjoittaja Limetic » 12.6.2011 2:55

Terve

Itselläni on passatti 1.8t lastutettu ja ongelmana on sama mikä varmaan jokaisella kyseisen auton omistajalla on. Eli auto oli pari viikkoa seisoksissa ja tämän jälkeen ahdoissa on tapahtunut jotain. Eli auto ahto hyvin 1.4bar asti ja 3000rpm jälkeen piikki oli tuntuva. Nyt auto ahtaa n. 1.1bar ja tuntuu jotenkin laiskemmalta. En tiedä onko normaalia että ahtomittarin viisari värähtää piikin kohdalla n.0,2-0,0 barin välillä ja tämän jälkeen jatkaa ahtamista normaalisti. Olisko vika by-passissa vai N75?
Silloin kun moottori ahto normaalisti ja kiihdytti voimakkaasti ahdot sinne 1,4bar ja päästi kaasua pois, niin auto nytkähti aina vähäsen. Tämä taitaa olla normaalia suurten ahtojen johdosta?

Osaisiko joku autaa ettei tulisi turhaan ostettua varaosia?

gti_golf_94
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.7.2009 15:31

vaihda n75

ViestiKirjoittaja gti_golf_94 » 12.6.2011 21:48

jep toihan on melko yleistä juuri lastutetuissa turpo passateissa. Korjaantuu yleensä kun päivittää n75. Sitte jos ei toimi niin jotku on vaihtanu sen taplettiin ja on alannu ahdot taas nousta normaalisti. Se nytkähdys kuuluu tosin asiaan ja joskus voi kuulua sellasta kirskuntaa ja tulla palaneen hajua mutta se on ihan normaali 1.8t koneen ominaisuus passatis.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa