VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.6.2013 18:15

Ihan peruskulutushan tuolle koneella kaupunkiajossa kylmällä koneella on sen n.20l/100km. Talvella koulussa käydessä kulutus oli helposti yli 20l/100km kun kone oli kerenny lämpiämään vasta koulun pihalle saavuttaessa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.6.2013 23:39

Onkos kukaan asentanut öljynpainemittaria veeraan? Jos on niin mihin ja miten? Suodatin jalkaan vaan kierteet ja siihen vai?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.6.2013 6:21

Tai sit T/Y-haara johonkin anturin reikään suodatinjalassa.

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 15.6.2013 16:15

Mikähän mahtas olla kun akku tyhjenee tossa omassa, moottorissa surisee joku aina kun akku on kiinni ja lorisee?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.6.2013 17:27

Sähkönen apuvesipumppu? Löytyy kannen päästä kuskinpuolelta, nappaa siitä johto irti ja kuuntele loppuuko surina/lorina.

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 16.6.2013 9:57

Joo no sehän se mitä ilmeisimminkin on! Täytyy ladata akku ja kokeilla, että mitä sille tekis, kiitoksia!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.6.2013 9:59

Se saa tietonsa yhdeltä termostaattikopan antureista, en vaan muista miltä :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.6.2013 15:32

Jos en ihan pieleen muista, niin se saa tietonsa siltä anturilta, johon tulee keltainen liitin kiinni.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 17.6.2013 23:14

Hiukka OT, mut kellää kokemusta sitruunahaposta ruosteen poistossa?

Hain eilen Outokummusta jumissa olevan koneen josta pitäis alkaa sepittämään uutta... Lohko kun on perinteisesti ruosteessa/öljyssä niin ajattelin ensin lipeässä uittaa öljyt/paskat pois ja sitte sitruunahapolla ruosteet...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.6.2013 23:19

Sitruunahappo toimii hyvin kyllä, mutta tavaraa pitäisi pystyä uittamaan siinä ja lohko nyt on aika iso :). Esim. motonetistä saa aika hyvää ruosteen poistoainetta. Annitrol: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2124 tuota pystyy käyttämään myös ilman, että tuotetta pitää liottaa siinä. Sitruunahappo myös käsittääkseni tarvitsee käytön jälkeen neutralisoinnin kun taas tuo ei.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.6.2013 23:22

Kaverilla on iso tynnyri johon tehty reikä kylkeen ja siinä sitruunahapot. Sopii lohkokin varmaan.
Noin niinku niksipirkkana. Pikku romut pikku korissa laskee sinne.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

vr6 raksuttaa

ViestiKirjoittaja fanks » 19.6.2013 12:59

otin videon oman auton käymisestä, kylmänä tosiaan käy hyvin mutta sitten ku vähän lämmennyt eli 10min ajo riittää niin alkaa pitämään tollasta ääntä tyhjäkäynnillä.. ääni paikannettu jakopään kohdilta ja kuulostaakin siltä että ketju hankaisi..
ideoita mikä siellä on hajalla ja mitä tehdä..
http://www.youtube.com/watch?v=RrA_8mO7-Qg&

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.6.2013 13:08

Ei muutakuin imusarja ja pääty koppaa pois ja katsomaan. Eiköhän toi ole laahaimesta tulevaa ääni, jos tosiaan varmasti tulee jakopään puolesta. Mutta jos ääntä ei varmuudella saa paikannettua, niin moniurahihnankiristimenlaakeri :))

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 19.6.2013 15:23

Ketjunpuolelta kuuluu stetoskoopilla kuunneltu ja ketjunkohalta kans.. laahainta kans epäilly mutta minkä takia se vaan kone lämpimänä kuuluu.. moniurahihna on kyllä vaihdettu hiljan uuteen, sen jälkeen ajettu ehkä n 500km.. 92vm eli AAA moottori.. jollain ollu ainaki samanlaista vikaa ekoilla sivuilla ja vaihtanu "hydraulikiristimen" Nii onkos se ny sama ku ketjun kiristin vai

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.6.2013 17:42

Hihnanakiristin on eri asia. Oisko lämpölaajenemisen takia rupee ropisemaan lämpösenä. Suosittelen koppa aukia ja ihmettelyä, on suht nopea aukasta. meniskö ensikertalaiselta n. 30min aukasuun.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 19.6.2013 18:28

Eli onko se vaan että mutteria pois nii kaua että kone näkyy vai

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 19.6.2013 18:28

Eli onko se vaan että mutteria pois nii kaua että kone näkyy vai

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 19.6.2013 19:46

Joo melekolailla, kannattaa ottaa ketjukiristin irti siitä ketjukotelosta ennenkuin alkaa sitä repimään pois. Ja tietty hyvä muistaa että ylä-koppa on kiinni ala-kopassa kahdella kuusiokololla jotka on vähä ahdas aukaista...

Ja kopan ko käyttää auki niin vaatii tiivistemassaa väliinsä sitte kasausvaiheessa, muuten vuotaa öljyä.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 20.6.2013 16:22

Mitäs vinkkejä teillä on antaa, kun ne kuuskolot pyörähtelee tyhjää? Kuulin huhua, että 12-kulmainen 12mm torxihylsyllä irtois helposti?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 20.6.2013 22:46

kunnon knipexeillä aukeaa varmasti,siitä kannastahan saa ihan hyvän otteen. ei niissä momenttia pitäis olla paljoa..

ToGe
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.1.2009 22:16

ViestiKirjoittaja ToGe » 21.6.2013 11:22

Ehti taas työkiireiltä vähän tutkia omaakin autoa.
Ei siis vieläkään anna kipinää, bensaa eikä myöskään anna mitata vikakoodeja (yhteyttä ei voitu muodostaa) Testerissä vika ei ole koska toiseen autoon kokeiltu ja toimi.
Käyntinopeusanturi G28 antanut joskus koodia ja vaihdon jälkeen toiminut. Anturi mallia FAE.
Kokeiltu myös vanhalla orkkis anturilla, ei vaikutusta.
Ecun päävirta -ja bensapumpun rele vaihdettu uusiin volkkarilta.
Onko jotain muita antureita mitkä vaikuttavat?
Missähän kaikkialla näitä moottorin maadotuksia sijaitsee jos ne kävis samalla läpi ja putsailis.

Löysin tuosta Bentleyn manuaalista aika pätevät mittailuohjeet, jos ensiviikolla ottaisi yleismittarin käteen.

Rauhallista juhannusta kaikille!

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 21.6.2013 13:40

Jos ei kipinää tule eikä bensaa saatika saa yhteyttä niin taitaa ecu-puolella olla vika, joko maadoituksessa, virransyötössä tahi muuten sökö koko loota...

Arvidi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 29.9.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Arvidi » 23.6.2013 17:50

Potilaana Passat VR6, OBD1, AAA, 1994
Puolet ajoista toimii hyvin puolet vajailla pytyillä.
Joskus ei lähde käyntiin ollenkaan tai sammuu tielle.

vikakoodeja sammumisen yhteydessä
:01259 fuel pump relay (j17), 31-10
open or short to ground
:01257 Idle Speed Stabilization Valve (N71), 31-10
open or short to ground
:00553 Mass Air Flow Sensor (G70), 29-10
-
:00515 camshaft positon (g40), 30-10
open or short to ground

Ilmeisesti käyttöjännite puuttuu antureilta? löytyisikö mistään passatin sähkökuvia niin voisi kattoa onko antureilla yhteista syöttöä tai maata?
Eikö bensapumppua ohjata eculta suoraan?

e: ensiapuna puhdistelin ecun, antureiden ja moottorin pyöreän sähköliittimen tuloksitta. Vuorasin myös haljenneen puolan epoksilla.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 23.6.2013 21:13

Aiheuttaako kampiakselin asentotunnistin vanhetessaan pitkää starttia? vai bensapumppu,bensanpaineensäädin? ei mitään muuta oiretta,vaan pitkä startti.

Arvidi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 29.9.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Arvidi » 25.6.2013 21:59

Kävin läpi passatin sähköjä aijemman viestin vikakoodien tiimoilta.
Bensapumpun releen ohjaukselta ei tullut jännitettä ECUn liittimeen virtojen ollessa päällä. Apujännite releen ohjaukselta tuli vajaa 13V, sekä kaikki antureihin viittaavat vikakoodit katosivat. Veikkaampa, että eculle menevässä johtosarjassa tai sulaketaulun liittimissä on jotain häikkää.

Myöskin virtalukolta tuli täydet jännitteet, mutta ECUn liittimeen 54 tuleva suora syöttö näytti jostain syystä vain 11,3V. Ilmeisesti sekin kulkee sulaketaulun kautta, kun ei akunkengän rengasliittimen puhdistuskaan auttanut.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.6.2013 19:06

Olikos näissä montaa erilaista ecua vai käykö kaikki jakajamallisten ecut toisiin jakajamallisiin?

Arvidi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 29.9.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Arvidi » 27.6.2013 21:30

Eroa ainakin OBD järjestelmässä. En tiedä onko jakaja koneissa ollutkaan OBD2 ekuja
OBD1 (ECU code: xxx xxx 258)
OBD2 (ECU code: xxx xxx 259)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.6.2013 21:34

Eli ole jakajamalleissa ollut OBD2 järjestelmää. Eli Kaikki OBD1 mallien boksit ovat keskenään käypäsiä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.6.2013 23:13

Etka näyttäs n. 10 erimallia obd1 boksia, mutta erittelee vain manuaali/automaatti versiot, veikkaan et ne käy päikseen. Esim oma 2.9 on 2.8 eculla.

Ja Tim Mullen on parannellu taas "vakio" vr6 aikaa.... tällä hetkellä nopein fwd klonskwagen.... vakio kiertokanget, männät 2:sta eri koneesta yms :)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Gn8wgcwpv8

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 30.6.2013 21:14

Tässä aloittelin oman -95 VR6:sen sylinterinkannentiiviste remppaa ja jonkun verran edistynytkin.

Tarkoitus olisi laittaa neloskoppasen kannentiiviste tilalle, mutta Laakkosen kautta tilattuna tuli ilmeisesti vääränlainen. Keskimmäiset reiät osuvat kyllä yhteen, mutta ylä- ja alareunassa olevat ovat hieman eri kohdissa.

Mie pohdiskelin, että oisko ne tilannu mulle 24v VR6:sen tiivisteen? Onko 12v ja 24v välillä tiivisteessä eroja?

ARP:n pultit hommasin, mutta niistäkin on hieman epäselvyyttä, notta mitenkä niitä oikein ajetaan.

Tuossa linkissä ois hieman kuvia missä jamassa kottero tällä hetkellä ois.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.6.2013 21:39

12v ja 24v kannentiivisteet on erillaiset. Pultin reiät on erikohdissa.
Eli tarvitset jenkkilän IV korisen 12v tiivisteen. Euroopassa IV on 24v.
Normaalit pultit vai pinnapultit?

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 1.7.2013 0:01

Nii mie muistan lukeneeni, että Euroopassa ois ollu vaan 24v myynnissä. Ei ne tainnu edes ehdottaa mitään AAA/AFP moottorikoodillisen tiivistettä, vaan pisti tehdastilaukseen vaan jonkun Mk4:sen kannentiivisteen.

Toivottavasti ne saa teetettyä myös 12v tiivisteen.

Head studs - varmaan pinnapultit siis?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ketjuremppa

ViestiKirjoittaja fanks » 1.7.2013 11:28

omaan verkkuun ketjuremppa menossa, tämän jälkeen ruvetaan laittaa pikkuyksityiskohtia kuntoon.. olisko kenelläkää tietoa mistä sais tollasia sähkölasien kytkimiä uusia, olisin kaikki vaihtamassa niin edullisuus olis hyvä.
lisäksi suosituksia mistä ostais noi ketjurempan osat, parhaimmalla hintalaadulla, mitään 800euron romppeita sinne ei olla laittamassa.. muutenki noita osia oikeestaan vois tilata vähän kaikenlaista enempi kerralla jos hyvän paikan löytää..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 1.7.2013 13:16

Motonetistä löytyy jakopään osat suhteellisen edullisesti...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.7.2013 14:56

Pinnapultit. Kierretapilla lohkosta reiät puhtaaksi. Sit ARP ohjeiden mukaan lohkoon, eli sormi tiukkuuteen kiinni (en muista pitikö niihin laittaa sitä tököttiä vai kuivana). Muttereihin sit sitä tököttiä ja pulttien mukana tulee kiristysmomentit.

ToGe
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.1.2009 22:16

ViestiKirjoittaja ToGe » 1.7.2013 19:57

Tuli tossa auton korjailun yhteydessä tutkiskeltua vähän sähköjä. Ja löysin omasta mielestä mitä eriskummallisempia ratkaisuja. Laitan parit kuvat, jos on ennestään tälläisiä näkynyt.

Viritelmä 1
Tälläinen löytyi kuskin jalkotilasta, sulake -ja reletaulun yläpuolelle tungettuna?

Viritelmä 2
Vähän erikulmasta ja piuhojen väreistä

Ihmeliitin
Samasta möykystä kytkeytyy tuon näköiseen liittimeen.
Kyseinen liitin sijaitsee niissä jalkotilan muoveissa (Ne mitkä peittää sulakkeet ja releet)

Nopealla googlauksella löytyi, että kyseessä on joku ajonesto/varashälytin systeemi. Silti kyllä ihmetyttää nuo ratkaisut.

Sitten seuraavaan aiheeseen. Mistähän löytyspi VR6:sen maadotuksia?
Konehuoneesta löysin yhden, moottorin takaa oikealta. Se mihin jakajamallien puola maadoittuu. Sieltä löytyi yksi maadoitusliitin katkenneen, mutta maadoitettavaa piuhaa ei näkynyt missään.
Maadoitus poikki

Virranjakajan kannen vierestä löytyi naaraspäinen maadoituspiuha irtonaisena. Suhteellisen lyhyt tosin, enkä löytänyt sille mitään paikkaa.
Yksinäinen maa

Pahoittelen kuvien huonohkoa laatua ja salaman heijastumista.
Kiitos ja anteeksi :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.7.2013 20:05

Mistähän saisi metallisen kansipahvin? Parista varaosaliikkeestä käynyt kysymässä niin heillä on vain massapahveja.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.7.2013 20:39

Eikös III korisen ole aina se massatiiviste? Ja sit IV korisen metalli?.
Tuolta saa esim metallisia IV-korisen http://www.arz-tuning.de/shop/product_i ... ssion.html

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.7.2013 20:46

Juu ne on ilmeisesti vakiona massatiivisteitä. Muuten tuo IV:n olisi hyvä, mutta en haluaisi, että puristukset kasvaisivat...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.7.2013 21:10

Mikäs niin tarkalla on ettei 0.5 vois puristukset nousta?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.7.2013 23:29

Ihan varmuuden maksimoinniksi haluaisin pitää puristuksen vakiona jos kuitenkin jossain vaiheessa paineita löydään koneeseen 1.5bar ellei enemmänkin.

Voi olla tosin, että haen tuon IV:n pahvin. Tietääkös muuten kukaan minkä vahvuisesta alumiinista tuo imusarja on tehty? Pitäisi tehdä 2.9 klooni imusarjasta ja sinnehän joutuu vähän lisäämään alumiiniä pohjaan, jotta saa tehtyä kopion siitä. Kuten kuvasta näkee: http://www.vr6oc.com/images/Guides/mani ... ifold2.jpg

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.7.2013 1:10

Ihan varmuuden maksimoinniksi haluaisin pitää puristuksen vakiona jos kuitenkin jossain vaiheessa paineita löydään koneeseen 1.5bar ellei enemmänkin.

E85 on keksitty sitä varten :)
Oisko joku 3-4mm sopiva? 2mm voi olla liian ohut. Muista portata myös 2.8 läppärunko, et saat hyödyt myös siitä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.7.2013 22:36

Niitä on vaan vielä vähän turhan harvassa, asemia siis jotka myy sitä :/.

Mitäs tuosta läppärungosta uskaltaa ottaa pois, ettei lähde liikaa?

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 2.7.2013 23:39

Kävin maanantaina Laakkosella kysymässä 12v kannentiivistettä. Meinas uhata et vaikeeks ja kalliiks tullee jos pitää Saksan tehtaalle sanoo, että tilaavat jenkkien tehtaalta.

Kajaanissa on kuulemma joskus myyty AAA/AFP (12v) Mk4:nen, muttei Pohjoismaan alueella silti ole tiivistettä saatavilla. Ens viikolle pitäis joka tapauksessa saapua.

Sain vietyä myös kannen koneistamolle ja tämän viikon aikana pitäis jo valmistua. Turhan hintavaa tahtoo olla, 220 - 430€ tulee maksamaan.

Mitähän tuonne mäntien päälle uskaltaisi lirauttaa et liukenee paskat pois? Ja tarviiko oikeesti pyöräytellä vuorotelle ne ylös asti, vai voiko jättää ala-asentoonkin?

Mietin myös pakosarjan porttausta tässä samalla. Pitää katella jos saa oikeenlaiset työkalut ostettua et sais puuhailtua kaikki halutut asiat.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.7.2013 23:44

Itse hommasin tuota porttausta varten motonetistä vaan paineilma vingun. 19,90e.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.7.2013 9:16

Polttoöljy/diesel on hyvä töhnän irrottaja kun antaa vaikuttaa paripäivää. Tai sit otat männät pois lohkosta. Saa samalla uusittua männänrenkaat ja hoonattua pytyt + tarkistettua öljypumpun.
Ja kunnon terät sit sitä porttausta varten, kannattaa unohtaa motonetin yms "terät".

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 4.7.2013 6:05

Eipä löytyny Bernerilta oikeeta hylsy päätä ARPn pultin mutterien kiristämiseen. Eikä oikeenlaista kierretappia lohkon reikien puhdistamiseen. Huomenna vielä Puuilosta tarkistamaan josko löytyis, mutta sitten rupee kyllä neuvot loppumaan kesken.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

jakopääremppa

ViestiKirjoittaja fanks » 4.7.2013 13:09

jakopää purettu, osat suurinpiirtein puoliksi ehjänä, loput löytyy sitten öljypohjasta :D
kenelläkään tietoa mistä sais sähköikkunoihin kytkimiä, pelkästään niitä metalliklipsuja siellä sisällä tai sitte ihan kokonaan niitä kytkimiä, uusia jos sais niin parempi..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.7.2013 17:10

Eikös noi ARP mutterit ole ihan normi 12 kulmaset mutterit?

Sähkökytkimet joko uusia VW, Slamit tai ebay. Sano jos löydät 3.5 cabrion kytkimiä :) Tarviis ite väsätä punasia ledejä...

Hitto pitäsköhän ruveta laittaa noi omat 268nokat kiinni.
Tossa saanu 14hp ja 17nm lisää vääntöä....

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 5.7.2013 20:36

Lohkon kierteet oli jotain vähän erikoisempaa, piti Savon Teollisuuspalvelusta tilata oikeenlainen kierretappi. Maanantaiksi lupailivat.

ARP:n mutterit ovat 12 kulmaset kyllä, mutta koossa joka ei ilmeisesti ole kovin yleinen. Olikohan tuumakoossa. Yks ainut puolen tuuman hylsynpää löyty.

Nyt enää oikeanlaista kannentiivistettä odottelemaan. Peukut pystyyn, että ens viikon lopulle ois ajossa.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ikkunan sähkökytkimistä

ViestiKirjoittaja fanks » 6.7.2013 0:23

onko tietoa saako pelkästään niitä kytkimen sisällä olevia klipsuja eli tätä niin sanottua kytkintä sinne, sehän on se osa joka sieltä kuluu, välystyy kun on käytetty tarpeeksi niin ei palaudukkaan.. luulis olevan halpoja jos siis saa pelkästään niitä..

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.7.2013 16:40

Tosiaan, pari kk sitten vaihtelin virranjakajan pyörijän kun ei kone pyöriny kunnolla, laitoin sen kiinni, auto lähti käyntiin ja kävi edelleen huonosti, otin jakajan takas käteen ja pistin kiinni että tarkistin että se on varmasti oikein ja sitten auto enää yritäkkään startata. Mitä seuraavaks? puola?

E: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-8417 ja mikä tämä on ...? googlettelun mukaan joku puolan osa eli jos tuon vaihtais niin vois peräti auttaa?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=74 ... d40101d035

E2: Ja yhdessä tulpanjohdossa oli öljyä, eipä ollut juuri saatavilla avainta että sais testattua onko tulppa kunnolla kiinni, oletettavasti tulppa huonosti kiinni ja näin tulpanjohdon sisään päässyt öljyä vai mitä ihmettä?
Viimeksi muokannut topcatti, 7.7.2013 21:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.7.2013 18:52

http://www.ffp.fi/bb/posting.php?mode=reply&t=15020

Mikäs kierre se on? Tulevaisuutta ajatellen vois hommata itsellekkin kierretapin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.7.2013 0:18

Jos pääteaste on rikki niin puola ei anna ollenkaan kipinää. Antaako nytten? Jos ei anna niin ennen pääteasteen vaihtamista suosittelen mittaamaan puolan vastukset + pääteasteelle tulevan piuhan jännitteet.

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 9.7.2013 17:03

Kierretappi on 11mm. Paketissa merkintä 'N1210-3 M11 6H' en muistanut kysyä hakiessa mikä kierre se oli.

Tarviikos tuota Mk4sen kansipahvia leikellä mitenkään? Ketjun kohalta vähän erilainen ja tulee nurkista iha hieman yli. Tuskin haittaa.. ?

https://skydrive.live.com/redir?resid=3 ... 0ywE0plu10 Tuossa ois viimesin kuva tiivisteestä. Punasella merkattu raja on mistä vanha tiiviste menee

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.7.2013 17:49

Ei tarvii leikellä isommaksi, koska siinähän on vain paluureikä öljylle.

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 10.7.2013 23:32

Voi vitalis... Kiristin just loppumomenttiin noita pultteja, niin eiköhän neljäs pultti ottanu ja katkes. Mitä helvettiä mie nyt teen?

Mukana tulleessa lapussa luki, että kolmella eri kierroksella 80ft lbs:sään. Musta tuntuu, että toi momenttiavain on viallinen tj.

Voiskohan sen viallisen pultin korvata alkuperäsellä ja muihin normaalisti ne ARP:n.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

sähköikkunat

ViestiKirjoittaja fanks » 12.7.2013 5:27

Vaijeri poikki nostinmoottorin päästä, saako koko vaijerin jotenki helposti vaihdettua uuteen tai saako sitä jatkettua jossai kohtaa..

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

sähköikkunat

ViestiKirjoittaja fanks » 12.7.2013 5:28

Vaijeri poikki nostinmoottorin päästä, saako koko vaijerin jotenki helposti vaihdettua uuteen tai saako sitä jatkettua jossai kohtaa..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.7.2013 22:21

Motonetistä uus nostin paketti, joka sisältää vaijerin. Ei ole pahanhintainenkaan.

Arvidi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 29.9.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Arvidi » 13.7.2013 12:27

Kuten ilmeisesti aikaisemminkin on tiedossa ollut ei VRn termaria kannatte hakea tarviketiskiltä.. 80c wellerin termo, vajaa 100c lämmöt ja flekti huutaa. Nappasin pois ja jo rauhottu lämmöt <80c. Ilmeisesti marmorille häätyy lähteä.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

golffin ovet

ViestiKirjoittaja fanks » 13.7.2013 19:29

olikin muuten vittumainen homma vaihtaa toi kahva, kun lukkosylinteri oli mennyt hajalle.. niin ahdas ja ei mitenkään sitä oikeelle paikalle.. loppuenlopulta onnistu ees jotenki..
löyty myös syy, minkä takia ei yks ikkunoista lupaile mitään, siellä on joku tarvinu nostinta ja oli vaan puunpala pitämässä ikkunan ylhäällä..

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

golffin ovet

ViestiKirjoittaja fanks » 13.7.2013 19:29

olikin muuten vittumainen homma vaihtaa toi oven lukollinen kahva, kun lukkosylinteri oli mennyt hajalle.. niin ahdas ja ei mitenkään sitä oikeelle paikalle.. loppuenlopulta onnistu ees jotenki..
löyty myös syy, minkä takia ei yks ikkunoista lupaile mitään, siellä on joku tarvinu nostinta ja oli vaan puunpala pitämässä ikkunan ylhäällä..

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 14.7.2013 11:05

Miten mie saan nokka-akselien ajoituksen kohdilleen? Käytin kantta koneistamolla ja takaisin saadessa oli ilmeisesti kaikki venttiilit laittanu kohdillee, mutta ei muistanut laittaa nokkia samaan asentoon kun tuodessa.

Saan alakerran kyllä kohdilleen, mutta ylemmän jakoketjun ollessa poissa paikoiltaan, en saa väännettyä nokkia oikeaan kohtaan. Ilmeisesti mäntä osuu venttiiliin ja estää osien pyörimisen? En oikein kehtaa väkisinkään vääntää venttiilejä vasten.

Pitemmän googlettelun jälkeenkään en oikein löytänyt mitään ohjetta millä saisi nokat oikein yläketjun ollessa poissa paikoiltaan.

Vinkkejä kaivattaisiin..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.7.2013 11:20

Eli kansi on kinni lohkossa ja nokat ei ole oikeissa kohdin?
Älä missään nimessä käännä väkisin, taittaa venat aika helposti.
Ei muutakuin nokat irti, sit laitat alapään/välirattaan kohdilleen ja nokat oikeaan asentoon, sit kiristät nokat takasin kiinni. Tarvitset nokkille työkalun millä saat ne ajoitettua oikeaan kohtaan. Vaikka pellista, alumiinista, muovista, akryyli yms käy.

Edit tai sit voi yrittää arpoa kohtaa, missä kaikki männät on sen verran alhaalla, että nokat mahtuu pyörimään. Esim ruuvarilla yms pitkällä tikulla kokeilet tulpan reistä millon kaikki männät on tarpeeksi alhaalla.
Veikkaan et nopeampi on löysätä nokat irti ja kääntää ne kohdilleen ja nokat takasin kiinni.

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 14.7.2013 13:52

Kyllä, kansi on lohkossa kiinni ja momentissaan.

Onko nokkien muttereilla mitään tiettyä momenttia johon ne pitäisi vääntää? Vai riittääkö kun kiristää perstuntumalta?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

tulpanjohdot

ViestiKirjoittaja fanks » 14.7.2013 14:43

toimivaa tulpanjohtojen pois ottotyökalujen kuvaa, tai valmistuskuvaa mittoineen?
ei oikeen tuntunut löytyvän ku linkit vanhentunu

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.7.2013 16:01

Pukeille on momentti, tosin ei mitään hajua mikä :) Rannemomentilla ei saa vetää, muuten nokat sorvaa pukit entisiksi.
20nm näyttäs netti tarjoavan nokkapukeille momentiksi

Tulpanjohtojen työkalu....
https://sites.google.com/site/stoyneff/ ... moval-tool

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

keskuslukituksesta

ViestiKirjoittaja fanks » 16.7.2013 17:15

Pitäs saada kauko ohjain tähän verkun keskuslukkoon. Saako itte tehtyä ja miten.. missäs se keskuslukon laatikko yleensä on ja miltä näyttää..
Alkaa olemaan auto paranteluja vaille valmis, viimeviikolla jakoketjurempasta selvitty tälläviikolla ostettu sähköikkunoihin vähän nostinta ja nostinmoottoria
Ja vanteet.. pientä laittoa vielä.. abs valo mm syttyy usein.. sitä alkaa tutkimaan sitte seuraavaksi

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.7.2013 17:19

Tuolta tilaat V60 terävä avain sarjan ja sit johtosarjan. On helppo asentaa.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.7.2013 19:12

toimivaa tulpanjohtojen pois ottotyökalujen kuvaa

Meikä tilasi tämän näköisen työkalun. Oikein kelpo kampe.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

jakoketku

ViestiKirjoittaja fanks » 17.7.2013 12:14

videoita omasta autosta,
http://www.youtube.com/watch?v=RrA_8mO7-Qg&
rikkinäisillä laahaimilla
www.youtube.com/watch?v=ZyntulPcHSE
ketju rempattu 15km sitten

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.7.2013 13:23

Päätin uusia konehuoneeseen bensaletkut, mitkä on siinä kannen päässä... "¤#%¤#%¤#% 67€ kpl.... Onneksi HiFlexistä sai letkua 4€ metri...

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

jees

ViestiKirjoittaja fanks » 18.7.2013 0:19

mulla oli sama juttu talvella, oli kovettunu niin että vähän ku taitto niin muuttu tomuksi

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 18.7.2013 13:32

Nythän tuo kone käy ja kukkuu, mutta valuttaa jäähdytinnestettä aika kovalla tahdilla koneen takaosasta. Lohkon ja kannen liitoskohdan seuduilta. Vaikutti jopa, että kannentiivisteestä.

Menikö pultit liian löysälle vai mitä? Vähän kyllä pelottaa, että onko se kansi suora ja ehjä

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 18.7.2013 17:46

Katoitko ettei vaan vuoda siitä kannessa olevasta lämppärinkennon lähdöstä?

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 18.7.2013 20:26

Aiemmista viesteistä löytyvän linkin takaa näkyy muutama heikohko kuva, mistä mie epäilen että se vuotaa. Pitää töiden jälkeen käydä vielä katsomassa tarkemmin löydänkö mitään.

Jäähdytysneste mitä maahan valui oli kyllä kirkasta. Ei minusta ollut öljyä seassa..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 18.7.2013 22:07

Voitko linkittää uudestaan sen kuvan mistä se vuotaa?

Oudolta kuulostaa että vuotaa tiivisteen välistä, jos kansi on kuitenki koneistettu ja suunnilleen momentissa?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 18.7.2013 22:36

laitoitko massaa väliin

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 18.7.2013 22:40

http://tinyurl.com/oexdk63

En laittanut mitään massaa väliin

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 18.7.2013 22:53

en ainakaan löytäny oikeen kuvia missä sitä vuotoa olis, jossei toi tyyliin 4. vika kuva sitte..
onkos tietoa pitääkö noiden takalasien sähköikkunoiden nostimien olla 1 raudalla kun etuovissa on mulla ainakin kahella.. ku käytetyn nostimen menin tilaamaan ja tollanen tuli.. ei jaksas toista ovea aukoa ja vedellä muoveja irti että näkee millanen siellä on..

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 19.7.2013 2:03

Lisäsin vielä muutamia kuvia mistä näkyy ilmeisesti jäähdytysnestettä tulppien ja kannenpulttien päällä. Mitenkähän sitä on sinne joutunut?

Lämppärin kennon letku näyttäs olevan suht kunnossa kanssa

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 19.7.2013 10:43

mjaa-a, koitappa putsata ja paikantaa varmaksi se vuoto.. sitte vuotaako se niinku täyspäiväisesti vai sillon ku on auto ajossa.. ajossa tiivisteillekkin tulee painetta kuitenki jonkin verran, eikä välttämättä sillon vuoda kun autoa ei kaasuttele. ittelläkin vuoti sinisen anturin ja vesiputken väliltä sillee että ajon aikana räiski erittäin satunnaisesti. nestettä oli kyllä ihan missä sattuu. kuitenki mutuilua että jos sitä nestettä on noin yhessä kohtaa niin ei se kovin paljoa vuoda.
kuitenki, putsaa ja sitte leiki vähän kaasuläpän kanssa ja kato että vuotaako se sieltä oikeen huolella. ja onko siellä uus tiiviste

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.7.2013 11:18

Taka-ovien nostin on yhdellä rautahässäkällä. Eli ihan erillainen kuin etuovisa.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 19.7.2013 12:20

juu eli siis oikeanlainen tuli, hyvä hyvä.

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 19.7.2013 13:45

Mikäs anturi on tuossa öljynsuodattimen jalassa oikeanpuolimmaisena (keulasta päin katsottuna).
http://s1308.photobucket.com/user/Folkk ... 7.jpg.html
Tuossa kuvan linkissä anturi johon menee sininen johto.

E: leftis tarkista tuo lämppärille menevä letku huolella, nuo kun ovat kulutustavaraa omassa kamppeessa letku pariinotteeseen jo vaihdettu.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.7.2013 13:56

Sininen anturi on alapaine, musta on yläpaine ja jäljelle jäävä on öljynlämpö.

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 19.7.2013 17:49

Mihin sitten vaikuttaa jos esim. tuo alapaine anturi on sökö? Omassa kamppeessa anturi hajonnut totaalisesti vuotaa öljyä ulos. Ajotietokone ei näytä öljynlämpöä enää, aiemmin teki samaa mutta kun akun irroitti ja pisti takas kiinni niin alko toimimaan taas.

Leftis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 31.8.2012 15:23

ViestiKirjoittaja Leftis » 19.7.2013 21:51

Niinhän se sitten oli, että lämppärin kennolle menevä letku oli ilmeisesti huonosta kiinnikkeestä johtuen heikosti kiinni. Sillä selittää myös sytytystulppien ja kahden kannenpultin päällä olevan jäähdytysnesteen.

Vaihdoin kiinnikkeen ja varmistin, että tulee kunnolla kiinni, niin eihän se enää nesteitä valuttanut.

Huhhuh..

Muutama palikka vielä puuttuu sieltä täältä, mutta kyllä sillä ajelee.

http://sdrv.ms/1bOBZ50

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 19.7.2013 23:53

hyvä että selvis.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.7.2013 18:11

Mistähän voisin saada itselleni veeran ECU:n sähkökaavion?

Karvinen143
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.7.2013 17:41

MK3 Golf lämpömittari ei toimi!! KIIRE!!

ViestiKirjoittaja Karvinen143 » 28.7.2013 18:16

Eli olis omalla tavallaan vähän kiire ja en nopealla haulla löytänyt vastausta ongelmaani.

Eli vaihdoin tuossa jokunen aika sitten termostaatin ja kotelon, jolloin niistä kolmesta anturista oikeanpuoleisimman anturin liittimestä meni kaksi piuhaa poikki ihan juuresta. Ja tästä tuumasta toimeen poikkasin kaksi viimeistäkin (eli neljä piuhaa) ja laitoin apikoliittimet siihen, jotta saan takaisin anturiin kiinni.

Eli ongelma muodostui siis innokkuudestani ja siitä että en katsonut piuhojen järjestystä ennenkuin ne oli kaikki poikki eli nyt järjestys kateissa.
Jos joku viitsisi käydä katsomassa minulle tuon värijärjestyksen, niin olisin tyytyväinen.

Kiitoksia jo etukäteen vastanneille.

P.s. Lämpömittari ja flekti eivät ole toimineet tämän jälkeen.

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 29.7.2013 15:02

http://s1308.photobucket.com/user/Folkk ... b.jpg.html
Tuossa kuva noista johdoista. Vasen ylä: mustavalkoinen, vasen ala: valkoruskea, oikea ylä: vihreä punainen, oikea ala: musta keltainen.


Paljos öljynlämmöt on muilla? Omassa kapistuksessa juuri vaihdoin anturit (kaikki kolme) ja alkoi näyttämään lämpöjä. Lämpimäksi saakka käyttelin niin näytti 97 astetta. Normaaliako ?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.7.2013 15:12

Ihan normilämmöt.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.7.2013 22:40

Jep normilämmöt. Itselläni on n.114 normiajossa öljyt. Ja sekin on vielä täysin normaalia ilmeisesti.

ECU:n kytkentäkaaviolle olisi edelleen tarvetta, tai edes vinkille mistä sitä kannattaisi lähteä etsimään?

Onko muuten näihin G3:iin valmiita ilma-alusta sarjoja? Vähän väärä paikka kysellä, mutta jos joku tietäisi...

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

sähköikkunat

ViestiKirjoittaja fanks » 30.7.2013 17:01

tarvis vasemmanpuolen takaoven sähköikkunan nostimen, moottori toimii jo. paska suomalainen myi toimivana mutta liikkukin vaan 10cm koska vaijerit niin huonot. motonetistäkään löydy ku etuoville.. mistä tälläsiä sais.?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 30.7.2013 17:25

fanks

92- vr6 5d

Uusi viestiLähetetty: 30.7.2013 16:01 Viestin aihe: sähköikkunat

--------------------------------------------------------------------------------

tarvis vasemmanpuolen takaoven sähköikkunan nostimen, moottori toimii jo. paska suomalainen myi toimivana mutta liikkukin vaan 10cm koska vaijerit niin huonot. motonetistäkään löydy ku etuoville.. mistä tälläsiä sais.?

Marmori, Slamit, ulkomaanalta, jos ei pas*ka suomalainen kelpaa.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

tarkennukseksi

ViestiKirjoittaja fanks » 30.7.2013 18:01

ostin käytetyn, vaijeri oli valmiiksi poikki vaikka myyjä myi ehjänä. ebaystä löytyy huonosti, uudet löytyy melkeenpä vaan moottorin, mulla on ehjä moottori ja nostin, vaijeri hajalla. etuoviin löytyy korjaussarjoja, takaoviin ei niinkään..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.7.2013 18:17

74€ marmorilla. Slamitilla voip olla halvempi, mutta toimitus aika hieman pidempi...

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

mjoo

ViestiKirjoittaja fanks » 4.8.2013 11:34

nyt löyty ebaysta koko nostin ilman moottoria 35e.. posteja tosta se 20..
korjaus sarjat on yleensä tullu 12eurolla postilaatikkoon mutta pitää nyt tyytyä tohon


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa