VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 5.5.2013 23:13

Mitenkäs te ootte ton yläpään pistänyt

Ite pistin yläpään kiinni sillä vakio mutterilla. Pulttipyssyllä vaan päräytti kiinni niin meni kerralla tiukkaan.
Tuo sun rakennelma näyttää nyt vähän jännältä

ToGe
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.1.2009 22:16

ViestiKirjoittaja ToGe » 5.5.2013 23:16

Vaihdettu pari kuukautta sitten kampiakselin asentotunnistin, liekö sama asia?
Ainakin linkin mukainen osa vaihdettiin. Ja autocomilla mittasin töissä ennen sitä vikakoodit ja antoi sillon käyntinopeustunnistimesta koodia.
Pitänee kokeilla vanhalla tunnistimella, että sanooko sillä mitään.
Jos tuo tunnistin on hajalla niin pitäisikö antaa lukea koodit. Tällä hetkellä ei siis tietääkseni anna koodeja lukea, pitää huomenna kokeilla kun pääsen auton tykö ja saan testerin käyttöön

Kiitos jokatapauksessa Mikko__ vastauksesta. Saipahan taas vähän motivaatiota vian etsimiseen!
Viimeksi muokannut ToGe, 5.5.2013 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.5.2013 23:25

Ite pistin yläpään kiinni sillä vakio mutterilla. Pulttipyssyllä vaan päräytti kiinni niin meni kerralla tiukkaan.
Tuo sun rakennelma näyttää nyt vähän jännältä


Mä kiristin sillä vakiomutterilla tuon yläpäänkumin tuohon tolppaan kiinni, mutta koriin sitten kiinnitin tuon yläpään tuolla mukana tulleella yläpäänkumin kiinnitykseen tarkoitetulla mutterilla ja pistin siihen päälle tuon mutterin missä on tuo lukitus.

Kuinka tiukalle olette pistänyt tuon yläpäänkumin tolppaan lukitsevan mutterin?

Edit: Mitä paikkoja muuten kannattaisi vahvistaa, jos/kun meinaa radalla alkaa käymään useammin?

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 6.5.2013 20:02

Eli semmoinen ongelma, että tuossa aijemmin kyselin jo siitä kun auto ei saanut kipinää eikä bensaa.. silloin sanottiin, että kampiakselin asentoantura mäsä. no sen vaihdoin silloin ja toimi. Nyt rupesi tekemään samaa mutta anturin vaihdolla ei ollut mitään merkitystä. Kun virrat laittaa päälle niin releen pitäisi alkaa naksu koko ajan. nyt rele naksahtaa miten milloinkin. Eli välillä kaksi kertaa ja välillä parikymmentä kertaa. kun rele naksuu niin bensapumppukin pyörii.. Eli onko vika nyt tuossa releessä vai sen virransaannissa? Apua kaivataan nopeasti, sillä auto seisoo kaupan pihalla..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.5.2013 20:13

Eikös eculle ole joku "päävirtarele"? Voisiko olla sökö?

Entä virtalukon pohja?

Itellä joskus erittäin harvoin tapahtuu tota rajua nykimistä kun autolla lähtee ajamaan. Samalla kun nykiminen tapahtuu, naksahtaa joku rele sulakeboksissa ja kiekkamittari notkahtaa...

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 6.5.2013 22:53

Virtalukon pohja vaihdettiin silloin kun ensimmäisen kerran hajosi tuo anturi.. Jooo eli se rele mistä nyt puhun on sulakerasian alin vasemmalta. siinä lukee isolla kirjaimilla muistaakseni 167. Sen ku ottaa pois niin ei tapahdu mitään.. eli ei naksu eikä bensapumppu hörise..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.5.2013 23:00


VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 6.5.2013 23:32

hups. anteeksi virheeni. siis oikealta. 18 tunnin työpäivä näköjään hoitaa asiansa :-)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.5.2013 23:33

Ei ole kallis rele koittaa. Vaihda se jos vaikuttaa siltä, että siinä olisi vikaa.

ToGe
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.1.2009 22:16

ViestiKirjoittaja ToGe » 6.5.2013 23:46

Tismalleen sama vika VR6-Freakin kanssa.
Itse vaihdoin viime viikolla releen, eikä vieläkään lähde käyntiin.
Eculle tosiaan on oma rele (ECM power supply) Releen numero 30/109/288 ja sijaitsee toisiksi alimmalla rivillä kolmas vasemmalla.
Pitänee ite kokeilla tuota virtalukonpohjan vaihtoa ja tiedustella jos jostain saisi toimivan käytetyn ecun releen ennenku marssii marmorille.
Ilmottelehan tänne jos saat toimimaan.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.5.2013 10:12

Releviat voi testata hyppyjohdolla ei niitä tarvitse uusia ostaa, jos eipäilystä viallisuudesta.

ToGe
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.1.2009 22:16

ViestiKirjoittaja ToGe » 7.5.2013 18:52

Joo eipä tullutkaan mieleen että samalla tavallahan sen voi testata kun tuon bpumpun releen.
Johtokaavioista tutkiskelin niin todennäkösesti tohon terminaaliin 87 tulis releestä virta eculle.
Pitääpä koettaa.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 8.5.2013 20:18

joo eli tuli tänään tutkittua lisää tuota relejuttua. eli virrat päällä naksastaa välillä kerran välillä enemmän. mutta ku virrat jättää päälle niin naksuu eritäin harvon. mutta kun laitoin vilkun tai hätävilkut päälle niin rele rupesi naksumaan tiheämmin ja auto kävi välillä erittäin huonosti mutta lähti kuitenkin käyntiin. ihmettelen vaan miten vilkun rele voi vaikuttaa tuohon? :-)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 8.5.2013 21:53

Voiskohan hätävilkku aiheutaa kuormallaan notkahduksia akkujännitteessä ja täten aiheuttaa huonoksi menneen releen katkomista?
- Ihan tällanen mutuheitto sähkömieheltä... :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.5.2013 18:00

Eipä lähtenyt käyntiin pääteasteen vaihdolla...prkl. Voiko tuon kampiakselin asentotunnistimen hajoaminen tehdä tuon, ettei lähde enää käyntiin kun ei saa kipinää? Millainen se on vaihtaa ja saisko siihen varaosanumeroa?

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 9.5.2013 18:08

Eikös sulla nuo ongelmat tullu soittimen laiton jälkeen?
Otappa se soittin irti piuhoistaan...

mnky
-
Viestit: 92
Liittynyt: 2.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja mnky » 9.5.2013 18:18

Itseltä kampiakselin asentotunnistin kosahti ja ei lähtenyt käymään. Startilla pyöri kyllä mutta ei käynnistynyt. Osanumerosta ja vaihtamisesta ei hajua. Osan hinta vähän reilu 60€ ja oisko ollu 1-2h työtä kun korjaamolla vaihtoivat.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.5.2013 18:33

Soitin ei ole ollut käynnistys yritysten aikaan kiinni autossa, myös sen sulake on poistettu. Muutenkaan en oikein jaksa uskoa, että ne asiat ovat mitenkään sittenkään kytköksissä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 9.5.2013 20:27

No kampiakselin asentoanturin mykistyminen juurikin aiheuttaa kipinän häviämisen... Monta kertaa aiemminki ollu asiasta puhetta. Eli se vaihtoon.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.5.2013 20:29

Näin muistelinkin, ajattelin vain varmistaa, että muistinko oikein. Täytyy toivoa, että ei maksaisi maltaita ja korjaisi ongelman.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 10.5.2013 13:22

Voiko kytkimentyösylinteri olla jälleen rikki? Noin 20 000km sitten vaihdoin.
Välillä poljin ei palauta kunnolla takaisin ja nestettä katoaa taas.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.5.2013 21:28

Onhan se mahdollista. Oletko tarkistanut, että pääsylinteri ei vuoda? Se siis joka on polkimessa kiinni. Omassa tuo vuoti ja aiheutti juuri tuon, että poljin ei palauttanut kunnolla.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 10.5.2013 21:52

Ainakaan ei lattialle ole mitään tiputellut. Pitänee silti tarkistaa.
Viimeksi kun työsylinteri oli rikki niin ainoastaan nesteet katosi, poljin oli aivan normaali.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 11.5.2013 13:21

ilmausruuvi vähän löysällä vois aiheuttaa myös oireilua.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.5.2013 18:25

Itsellä työsylinterin vuoto aiheutti polkimen jäämisen pohjaan, valutti mukavasti kytkinkoppaan nestettä niin oli vaikea havaita vuotoa :)

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 11.5.2013 21:37

Pääsylinterissä ei näkynyt ulkosta vuotoa. Nyt poljin alkoi jäämään joka polkasulla pohjaan ja yhdessä välissä paineet katosi kokonaan (Suht mielenkiintoiset 30km kotiin :D)
Irrotin työsylinterin ja näytti jälleen kerran tältä.
Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.5.2013 1:44

Kuinka paljon heppoja/vääntöä tuo vakio kytkin kestää ennen kuin alkaa luistamaan? Onko kellään edes suuntaa antavaa tietoa?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 12.5.2013 18:17

Golffia ois tarkoitus talviunilta herätellä, syksyllä oli ongelma että kävi viidellä kaasu pohjassa. Nyt keväällä kokeilin niin kävi kokoajan viidellä, vaihdoin siihen virranjakajan pyörijän ja käynti ainakin parani, joskin edelleen röplöttää.

Vanha pyörijä oli vissiin liimalla kiinni ja uusi ruuvattava, mitenhän se menee kun siinä on joku 15' asteen "säätövara" ennen kun sen kiristää ruuvilla kiinni, laitoin sen ekaks siihen keskelle, auto lähti käyntiin ja pyöri *ok*. Noh, kokeilin sitten sillä "säätövaralla" eri kohtaa niin auto käynnisty ja sammu samantien eikä enää lähde käyntiin, oon nytten kokeillu useaan kertaan eri pyörijä asentoa eikä auta.

Pyörijä ja jakajan kansi ainakin näyttää ehjältä.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 14.5.2013 22:17

Eilen vaihoin työsylinterin ja sen jälkeen ajettu n. 100km. Nyt jälleen tunnottomana pohjaan eikä pidä kunnolla.
Mikähän noita sylintereitä siellä nyt syö?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.5.2013 20:20

Mitäs porukka suosittelee vaihdettavaksi kansirempan yhteydessä? Tällä hetkellä listalla olisi: Kansipultit, venttiilinnostajat (12kpl), kannentiiviste, venttiilikannen tiiviste, venttiilivarren kumit (12kpl) ja hinnat katsottuna valmiiksi venttiileille jos niitä pitää vaihdella. Kannattaako jakopäähän vaihtaa samalla ylälaahainta? Tai onko jotain muuta mitä kannattaisi vaihtaa?

Rempan aikana imusarja myös avataan ja tehdään 2.9 klooni ja pakosarja portataan sopivaksi. Tuohon ei ilmeisesti kannata heittää mk4:sen kansipahvia kun remmi on tulossa kylkeen? Meneekö nuo puristukset sillon liian isoksi?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.5.2013 20:37

mk 4 kansipahvi nostaa puristuksia 0.5. Eli ihan sopivat jos käyttää E85 :)
Kannattaa varata myös budjettia ohjureiden uusintaan, jos ovat väljät.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.5.2013 20:43

Ainakin toistaiseksi olisi tarkoitus mennä 98:lla kun ei noita E85 asemia ole liikaa vielä. Mietin vain, että jos puristukset on sen 0.5 isommat ja remmil olisi tarkoitus ottaa n.400hp niin alkaako nakuttamaan turhan herkästi?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.5.2013 21:00

Meinasitko ihan papereihin tuon ahtimen saada ?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.5.2013 21:01

Sehän on niin pirun monesta asiasta kiinni. Jenkkipuolella puhuvat max 12-16psi ahtoja.
Kannattaa lukea toi artikkeli. Tosin se käsittelee vapareita, mutta antaa vinkkejä myös ahdettuihin.
http://www.moparmusclemagazine.com/tech ... gas_power/

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.5.2013 21:07

Taidan heittää ihan varmuuden vuoksi sitten vakio mk3:sen pahvilla. Onkos noi muuten nykysin metallisia vai edelleen jtn muuta materiaalia? Eivät osanneet varaosaliikkeessä vastata.

@ifa, ei ole tarkoitus papereihin pistää "ratakäyttöön" ainoastaan ;).

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 16.5.2013 0:39

Jollai muuten myynnissä nettivaraosa.comissa Rotrex C30-94, pääsiskö tolla S4mmyn tehotavoitteeseen, tai ainakin lähelle...?

Hintaa oli 1200e ko kysäsin...

Tota itte harkitsin ostavani, mutta taidanpa laittaa lomarahat vanteisiin ja kattelis uudestaan ahtimia sitte veronpalautuksilla joulukuussa :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.5.2013 19:52

Tuolle C30-94:lle ne lupaavat maks. 400hp. Itse olenkin pallotellut sen ja C38-61:sen välillä. Varmaan päädyn kuitenkin tuohon C38-61:seen. Moottorin ohjaus muutetaan myös samalla MAP ohjatuksi MAF:n sijasta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.5.2013 20:21

Tossa laitettu C38-91.

We have tried a few different setups on this car, At first the car was build with a C30-94 and a too small barrel charge cooler putting out approx. 320 hp @ the wheels. The car was rebuild with a C38-81 with new engine internals and MUCH bigger charge cooler now putting out 395 hp also @ the wheels. In 3. stage of the build we mounted a C38-91 charger along with a short ratio 6 speed dog box with limited slip diff. The car has not been on the dyno after this upgrade but is definately @ 400+ ;-)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.5.2013 20:37

Eli C38-81 tai C38-91 menee hankintaan. FMIC:n meinasin myös jotenkin saada tuonne keulalle ängettyä.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 16.5.2013 21:50

Viasta toiseen. Voiko paisuntasäiliö itsessään vuotaa? Kostuttaa koko säiliön ympäryksen.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.5.2013 21:51

Voi. Ei muuta kuin säiliö vaihtoon.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 16.5.2013 23:53

Millä ajattelit toteuttaa moottorinohjauksen S4mmy?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.5.2013 19:05

K-datalta valmis megasquirt boksi tai sitten Tatech. Tatech vaikuttaisi tällä hetkellä hyvältä, koska tutulla on hyviä kokemuksia siitä: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... nt_count=1

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.5.2013 0:41

Toi K-data ei olisi pahan hintanen. Itse katsellu Lugtronicia, mutta on vähän turhan suolasen hintanen...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.5.2013 18:21

Juu se on vähän turhan kallis. Kalliimpi kuin itse johdotettu Tatech. Miten pystyn mittaamaan noita mäntiä yms. niiden ollessa koneessa paikallaan? Haluaisin varmistaa, että kone varmasti kestää, mutta ilman, että joutuisi mäntiä + veivejä irroittamaan koneesta... Vai onko se vain pakko tehdä?

Rod bolts ja kannen pultit olis vaihtumassa ARP pultteihin, kannattaako jotain muuta vielä vaihtaa niihin? Onko tuo nokkapukkien pultit kannattavaa vaihtaa ARP pultteihin? Itse en ainakaan keksi syytä, että miksi ne pitäisi vaihtaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.5.2013 18:39

Ei tarvii nokkapukkien pultteja vaihtaa. Runkolaakereiden pultit vois vaihtaa pinnapultteihin. Mutta noi kk pultit ja kannenpinnapultit on tärkeimmät.
Mittaat ohivuodot koneesta, niin tietää missä kunnossa renkaat yms on.
VWvorteksia lukee, niin harvoin ne tekee koneeseen mitään. Ahtoja vaan ja rempataan kun jotain laukee (männistä pettää renkaiden välit).

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.5.2013 18:52

Milläs nimellä noita pultteja kannattaa tuolta ebaystä hakea? Rod bolts nyt tiedän, mutta nuo kannen pultit ja nuo runkolaakereiden kans? Onko tuo main studs nyt runkolaakereiden pultit?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.5.2013 19:45

Main studs, Head studs, rod bolts..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.5.2013 23:34

Muistaako kukaan ulkoa miten kampiakselin asentotunnistin tulee kiinni lohkoon? Eilen vilkaisin nopeasti auton alta, että miten se on, mutta jäi muistikuva, että olisi ollut 2:lla kuusiokolopultilla.

Ostin meinaan uuden ja se on tämän tyylinen: http://goo.gl/PDZdc

En viitsi oikein mennä pelkän tunkin varassa auton alle touhuamaan, joten sen takia kysyn nyt tässä.

Edit: Pystyykö jakajamallista jotenkin muuttamaan suorasytkäksi? Mitä vaatii jos muuttaa?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 23.5.2013 22:13

Yhdellä kuusiokolopultilla se kampiakselin asentotunnistin on kiinni.

Sytkän pystyy vaihtamaan jakajasta uudempaan malliin, muistaakseni vaihtoon menee ainakin se kotelo jossa jakaja, ecu ja sitten tulee tehtäväksi vähän johtosarja hommia.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 24.5.2013 7:34

^ tietyllä tapaa kiinnostaa tämä. pysyykö obd1 vai tuleeko obd2 vaiko hybridi... oisko mikko laittaa jtn linkkiä tms..

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 24.5.2013 12:54

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3934082

Tuossa linkkivinkkiä odb1 -> odb2 swappiin, mut tuollee nopeesti vilkastuna vaihtoon menee ainakin

ECUn ja moottorin johtosarjat
ECU
MAF-sensori koteloineen
Lambda
Kaasuläppä
Imusarja

Ja tietty se vanha virranjakaja pitää vaihtaa coilpackiin, ylempi jakopään "suojalevy" missä tuo virranjakaja on kiinni, nokkien asentoanturi ja ilmeisesti tuon anturin vastakappale mikälie nimeltään

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

vr6 käyntivika

ViestiKirjoittaja fanks » 24.5.2013 23:13

hei taas, edelleen on volkkarissa siis vika, tyhjäkäynti kierrokset seilaa kun vauhdissa päästää vapaalle tippuu välillä niin pienelle että on sammunut risteyksiin..
toinen on että konetilasta kuuluu raksutusta niinkun olisi ruuvari siellä ketjun välissä, tää kuuluu vaan kun kierrokset on matalalla eli tyhjäkäynnillä oikeestaan, 1000rpm jälkeen loppuu nää molemmat viat on kun moottori on jo jokseenkin lämmennyt, muutenkin kone on kyllä ihan tuli kuuma oikeestaan ja kauemman aikaa lämpimänä.. lisäksi nyt on kannen kohdalta tullut jonkilaista vuotoa..
http://gyazo.com/b200a4a08161f23ab978758664126a9b
tolla tavalla..
vikakoodissa on ollut lamba/putkivuoto niin voisko tää aiheuttaa tollasta raksutusta
ja lisäkysymyksenä että mitenkä tuohon lambaan pääsee käsiksi ja saako sen tarkistettua jostain

tänään vaihdettu denson tulpat pois jotka ehti olla 1000km, nyt alkuperäset.. ei muuta vaikutusta kun vähän pirteemmin kiihtyy, raksutus kuuluu vieläkin.. imusarjan putket tarkistettu ja osa vaihdettu uusiin, virranjakajan kansi avattu ja katottu että näyttää hyvältä,
öljyt ja suodatin vaihdettu uuteen n 100km sit, kaasuläppä putsattu..

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 25.5.2013 10:03

Jollain tietoa onko noiden jenkki mallien verkujen nopeus rajoitettu? Eilen pääsin koittamaan passatista huippuja (suljetulla alueella tietysti) niin aivan kuin tulisi rajoitin vastaan siinä 130mailin kohtaa?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 25.5.2013 12:13

fanksillä pukkaa varmaankin kansiremonttia,alkupään pahvit tuppaavaat ykkösen kohdalta vuotamaan juuri kuvassa näkyväl tavalla. ja moottorista kuuluva ylimääräinen ääni on hyvinkin todennäköisesti ketjun laahaimen pala joka on väärässä välissä...

eli laina-ajalla menee.. suosittelen ruutuun parkkeerausta ja osien hankintaa ellet haluu venttiileitä uusia.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.5.2013 1:32

Onko kellään antaa tuon kampiakselin asentotunnistimen pultin tarkkaa kokoa ja kierrettä? Pääsi avain muljahtamaan ja kuusiokolo meni sitten pyöreäksi. Pitäisi ostaa uusi pultti tilalle ja vanha on vielä paikallaan kun ei saatu irti... Pitää koittaa saada se jollain keinolla irti, ahtaat tilat vain.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

vr6 kannsi työ hinta

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 26.5.2013 11:16

mitähän maksaa vr6 kannen avartaminen ja oikaisu. lähellä oulua ja kainuuta??

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.5.2013 11:59

Avartamisesta ei ole hyötyä vs kustannus. Kosusen hinta Vr6 kannen porttaukselle tais olla jotain 2k euron luokkaa ja hyöty kuulema olematon...
OIkasun pystyy tekemään ihan peruskoneistamot.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 27.5.2013 11:39

Verkku se kadottaa taas jäähdytysnestettä.
Paisuntasäiliönkorkin kun avaa niin ei kupli, mutta kun painaa kaasua niin neste menee edestakaisin (alas->ylös->alkupisteeseen.) Lämppärin toisessa letkussa poreilee niinkuin olisi ilmaa letkussa, ja kun auton sammuttaa niin välillä sisällä kuuluu porinaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.5.2013 15:54

Jos ulospäin ei vuoda nestettä, niin ota tulpat pois. Jos joku tulpista on puhdas, niin vuotaa pyttyihin jäähdytin nestettä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.5.2013 13:10

Onko kellään hajua missä hinnoissa nykyään liikkuu sylinterilohkon poraus?

Mitkähän liene suurimmat ylikoon männät jotka on saatavilla?

edit: 83.50 näkyy wössssssssssnerillä olevan... 832.50 dollaria /satsi, ei paha :)))))))

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.5.2013 15:01

Äääh ei pelkästään mitään ylikoko porausta. Hommaat r32 kampuran, eurospecin kiertokanget ja JE männät, niin tulee tilavuutta ihan mukavasti :)

Mutta asiaan tossa on http://www.mankinen.fi/moottorik.html sieltä löytyy hinnasto. R-Koneistuksella on ainakin stressilevy Vr6 koneisiin, mitä kannattaa ehdottomasti käyttää.

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 28.5.2013 16:34

Moi
Ostin ihan vasta VR6 Golffin, ja tänään sitten korjailin startin siitä sekä tein Engine Flush käsittelyn. Purkin kyljessä oli ohje että käytä autoa 15min tyhjäkäynnillä. No vartin päästä kun aloin öljyjä vaihtelemaan, niin avasin huvikseni paisarin korkin ja vedethän sieltä hyppäsi syliin.
Onko varmasti kansi? Näytti myös että paisarin saumasta tulisi myös, elikkäs paisari olisi halki? Varmasti kansi vai voiko olla esim tuo paisarin korkki?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 28.5.2013 16:39

Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.5.2013 16:54

Jos kuumalla koneella aukasee paisarin korkin, niin varmasti tulee vedet pellolle.
Koska järjestelmässä on paine korkin ollessa kiinni, näin ollen nesteen kiehumispiste on korkeampi.
Nyt kun korkin aukasee, paine katoaa, nesteet kiehuu ja ne tulee pellolle.

Eli suomennettuna, autossa ei ole mitään vikaa :)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.5.2013 21:21

Ei kovin paha hinta porautuksella... Missähän hinnoissa liene Ikonen siun ehdottama kokoonpano liikkuu? :)

Kokoonpano vielä avoinna. Tarkoitus on hommata lohko ja alkaa sen ympärille kasaamaan kilkkeet sitämukaan kun lompakko antaa myötä, ja kun kone on nipussa niin vaihtaa se sitte jo keulalla olevan motin tilalle :)

Aikaa voi toki mennä vuosi-pari, mut jos tekis jotain kerranki ilman kiirettä ja kunnon palikoilla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.5.2013 22:04

Stroker Kit 3.2L 2V VR6
Includes JE Pistons @10.0:1 or 9.0:1, New R32 Forged Crank, Eurospec Connecting Rods, and Bearings.
Bore 84.0mm x Stroke 95.9mm
Hinta $3,687.50 jossa kampuran hinta on 1900$
http://eurospecsport.com/products/compo ... ts-all.htm
Jos jostain saa käytetyn R32 kampuran, niin veikkaan et hinnasta saa reilusti pois.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.5.2013 0:07

Huh, suolanen kampura :((((

Ei taida oikeen puissa kasvaa noita käytettyjä r32-kampuroita... :|

Makosa olis toi ja siihen remmi kylkeen :) Menis 5k€ ilosesti... Tosin, veronpalautukset olis tulossa täysillä kilometrikorvauksilla... ;)

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 29.5.2013 7:21

Kiitoksia avusta.
Vielä voisin tähän kysästä että mikä esimerkiksi motonetin vikakoodin lukijoista käy golf kolmoseen?

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

Laturin kanssa ähertämistä..

ViestiKirjoittaja AceBear » 29.5.2013 10:35

No niin, tänä keväänä kun tuota hupiautoa aloin virittelemään katsastuskuntoon, niin laturi nyt ainakin meni vaihtoon. Ensin vaihdoin hiilisillan/säätimen mikä löytyi odottamasta mutta eipä auttanut mitään vaikka annoin uusille hiilille riittävästi aikaa "muovautua". Uuden Yuasa-akun ajettuani tyhjiin totesin ettei se laturi tuosta herää. Ei muuta kuin Motonettiin, alkuperäislaturin hintaa en edes halunnut kysellä mielenterveyden säilyttämiseksi. Ensimmäinen laturi (tehdaskorjattu Bosch) oli kiinnityksiltään väärä ja hihnapyöräkin ihan liian kapea, eli takaisin kauppaan. Seuraavaa ei sitten ollutkaan hyllyssä, eli meni tilaukseen ilmastoidun mallin laturi, joka oli kaikkineen vastaava kuin vanha, orkkis VeeRan laturi. Vihdoin kun sain kikkareen kaupasta, pääsin taas toteamaan uuden pettymyksen. Ei helvetti, hihnapyörässä on 6 uraa ja hihna on 7 kiilainen.. Mukavaa huolimattomuutta että hihnapyörää pyöritellessä pöydällä se näytti vielä oikealta.
Pitihän siinä muutama prikkakin laittaa kiinnitysvaiheessa kiristämään koko kikkare nokalta katsoen vasempaan ääriasentoon, jotta hihna kulkee about linjassa.

Noh, hihna ei tietysti kulje kunnolla kun pursuaa laturin kohdalla yli. Laturi otti koekäytössä lämpöä ihan kiitettävästi, jännitteet saatiin kyllä ylös ja laturinvalo sammumaan, mutta pääseehän tuossa taas purkamaan tilaa mestoille, eli uusiksi menee vieläkin tämä..

Tsekkailin löytyisikö hihnapyörää jostain, ei oikein löydy. Mutta 6-urainen hihna löytyy Motonetin kataloogista, täsmälleen saman mittainen, eli 6x 1290mm. Kysymykseni kuuluukin, heitänkö nyt tilalle yhtä kiilaa kapeamman hihnan, josko viimeiset ongelmat saadaan kuriin sillä? En perkele ala enää hankkimaan uutta laturia enkä viitsisi esim. sorvailla tuon uuden laturin hihnapyörän kaulusta pois, jolloin hihna pääsisi ulkoreunastaan kulkemaan vapaasti. Kyllähän se 6-urainen siellä nyt kestää näitä vähäisiä kilometrejä? Muista vioista ei jaksa nyt sepustaa tarkemmin, katsotaan josko saisi auton leimalle määräaikaan mennessä. Kiva harrastus tämä "oma auto", kilometrejä ei kerry mutta rahaa menee enemmän mitä tuohon perheautoon, Variant -sutkuun.

ToGe
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.1.2009 22:16

ViestiKirjoittaja ToGe » 29.5.2013 11:13

Oisko kellään ohjeita virtalukon pohjan vaihtoon. Nyt on pylvään ympäriltä muovit purettu ja liittimet irroiteltu. Lähteekö se pohja erikseen irti vai pitääkö myös virtalukko irrottaa. Ja lähteekö etu vai takapuolelta irti?

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 29.5.2013 11:25

->ToGe

Aiheesta on muistaakseni jotain kuvaakin tällä palstalla, mutta ulkomuistista kun isommat helposti purettavat osat on pois tieltä, on vuorossa ratin akselilla oleva mutteri ja sen takana pusla, joka vaatii kohtalaisen hyvän ulosvetäjän. Vasta tämän jälkeen saa vedettyä ulos sen virtalukkopaketin. Se pusla saattaa olla melko tiukassa ja koska siinä on ulosvetopintaa melko vähän, metalli lohkeaa melko helposti. Mieluusti ei millään 2-haaraisella ulosvetäjällä ei lähde kokeilemaan.. Virtalukonpohja on kiinnitetty ruuvilla siellä jossain kaiken takana eikä ole irroitettavissa helposti.

Kysynpä tähän vielä itse tuon aiemman moniurahihna-asian jatkoksi lokasuojista, eli miten helpolla ne saa irroiteltua kulmien korjausta varten? Ei viitsi mitään pakkeleita vaan pistetään nyt kunnolla samantien. Ovat perkele ruostuneet sisäkautta puhki kun vesikanava on täynnä puunlehteä yms. moskaa.

ToGe
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.1.2009 22:16

ViestiKirjoittaja ToGe » 29.5.2013 11:47

Kiitoksia neuvoista acebear! :)

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 29.5.2013 14:12

Mitäs muilla on maksanut kansipahvin, venttiilien kumien yms. vaihto/remontti?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 29.5.2013 16:36

jos mattoveitsi pysyy kädessä niin voit puukottaa siitä hihnasta yhden lakun pois.. helppoa.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 30.5.2013 10:56

Kävi kyllä mielessä sen remmin kanssa että varmasti sen pystyy halutessa modaamaan oikean levyiseksi, mutta kun uusi hihna maksoi 14,90€ niin hain sen hyllystä. Vanha on kuitenkin saanut jonkun verran öljyä ja vuosiakin on jo takana.. Pointti kysymyksessäni nyt oli lähinnä onko ok jatkaa matkaa 6-uraisella hihnalla?

Tämän laturi -operaation opetus nyt ainakin oli se, ettei Motonetistä saa täysin sopivaa tarvikelaturia VR6:een. Ketjussa aiemmin mainittu vilkkuviiksi sopi myös hiukan huonosti, vaatii vähän puukkoa jotta hätävilkun nappula mahtuu liikkumaan.

Tänään auto taas käymään ja ennen ensi viikon perjantaita pitäisi abs-valo saada vielä sammumaan, eiköhän se leima sieltä taas irtoa ja saadaan ajella riemulla seuraavat, halvat tuhat kilometriä:)


EDIT:

Outo laite tuo Valeon laturi, kuumenee kuin kiuas vaikka urahihna menee nyt suoraan eikä ahdista mistään kohtaa jne.. Mikähän perkele sitä riepoo, vai kuumeneeko nuo uutuuttaan? Kai se kohta päästää sauhut pihalle ja siirrytään hankkimaan alkuperäislaturia:F
Viimeksi muokannut AceBear, 30.5.2013 21:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.5.2013 17:25

Millaiset vastukset ehjän puolan pitäisi antaa? Siis jakajamallin puolan. Mistä ne kuuluu mitata?

Jos saisi nyt edes joskus tuon auton käymään.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 30.5.2013 22:53

Pitääpä kattoa löytyiskö korjausmanuaaleistä huomenna ko meneepi "tallille"...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.6.2013 18:13

Saitko nuo vastus arvot katsottua? Edit: Sain katsottua noi arvot kun löysin netistä korjauskäsikirjan.

Kuinka paljon vakio asetelma + kytkin kestää tehoa/vääntöä? Pitäs tehdä sittenkin vähän enemmän budjetti ratkasuna.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.6.2013 23:16

Voiko olla enää mikään muu rikki kuin puola? Puolalle tulee pistokkeen 1 ja 3 navoista n.11V niinkuin kuuluukin, mutta puolalta ei ainakaan tule kipinää. Onko mahdollista, että puolan pistokkeelle tulee virta, mutta vika on kuitenkin jossain muualla kuin puolassa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.6.2013 23:23

Jos Hall-anturi toimii, niin sit vaan puolaa vaihtoon.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.6.2013 0:53

Onkos kellään tietoa käykö tuo motonetin puola tuohon? Se missä moduli tulee kahdella ruuvilla kiinni? Onko noissa puolissa muuten miten eroa jos tuon modulin vaan saa siihen kunnolla kiinni niin toimiiko vai onko vastukset eri?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.6.2013 0:34

Vastaan itselleni, eli motonetin puola kävi.

Eli nyt autossa on uusia osia: sytytysaste, kampiakselinasentotunnistin, virtalukonpohja ja uutta puolaa koitettu. Mutta silti ei lähde käyntiin. Puolan pistokkeen testasin tuon mukaan: http://volkswagen.workshop-manuals.com/ ... hp?id=2225 Ja sille tuli tuo noin 11V.

Eli jääkö enää muita vaihtoehtoja kuin Hall-anturi? Vai voiko olla vielä jokin muu paikka? Autossa on ilmeisesti Defan jälkiasennushäly, mutta se boksilta on katkottu jtn johtoja, joten voisi olettaa, että se olisi poistettu käytöstä, kun mullakaan ei ole siihen mitään kaukosäätöä olemassa.

Edit: Ei kellään olisi ehjää virranjakajaa Pirkanmaalla? Pystyisi testaamaan onko vika siinä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 4.6.2013 6:36

Saako se bensaa startattaessa? Vai onko siitä vieläkin kipinä hukassa?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.6.2013 10:11

Tulppa haisi bensalle kun sen avasin ja pakokaasut haisevat bensalle, eli tuon perusteella saa bensaa.

Kipinää ei tosiaan tule. Puolan johdolla koitettu lohkoon ja ei löy kipinää. Puolalle tulevan johdon 1 ja 3 navoista mitattu virta on myös suurinpiirtein ohjearvossaan.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.6.2013 10:18

Hallin voi testata vaikka virtakynällä. Kannattaa tuo häly juttu varmistaa myös.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.6.2013 10:20

Yleismittarin ostan tänään, mutta miten tuon hallin siis saa testattua sitten? Itse en vaan tuosta hälystä ymmärrä mitään, jonka takia en oikein uskaltaisi alkaa koskemaan sen johtoihinkaan etten sekota autoa enempää.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 5.6.2013 20:36

Ota se bensaletku irti bensakiskosta ja laita vaikka limupulloon ja yritä startata.. Näin huomaan ilman imppailuja, saako kone bensaa..

Tulpanjohto irti ja kiinni irto tulppaan ja se vaikka moottoria/koria vasten ja yrittää startata. näin huomaat tuleeko kipinää

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.6.2013 21:05

Kyllähän se nyt selvästi saa bensaa jos tulpat kastuu ja bensa haisee putken päässä.

Ja ymmärtääkseni jo tuolla kerroin, että kipinän puuttuminen on jo todennettu parilla eri tavalla? Nyt kiinnostaisikin tietää, että onko tuossa vielä jokin muukin vaihtoehto kuin tuo HALL-anturi? Jos ei niin sitten pitäisi saada jostain lainaan jakaja hetkeksi, jotta voi testata onko vika varmasti siinä.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 5.6.2013 22:58

Ota se hall:in töpseli irti, moottori käy ilman sitäkin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.6.2013 23:03

Eli voiko olla niin, että Hall on sillein rikki, että ei saa kipinää, mutta jos irroittaa töpselin niin lähtee käyntiin?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 5.6.2013 23:10

Ihmeelliseltä vaikuttas, mut varmaan kannattaa testaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.6.2013 23:12

Pitää testata huomenna. Jos sekään ei auta niin alkaa kyllä omat ideat loppumaan. Onko tuolla jotain relettä, joka voisi rikkoutuessaa vaikuttaa tuohon kipinään? Miten tuo sulaketaulu lähtee irti tuolta?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.6.2013 13:36

Testaa sillä virtakynällä puolan liipaisu. Tuolla itsesi laittamassa linkissä oli ohjeet.

Hallin voi testata töpseli paikallaan laittamalla testilamppu signaalin ja plussan välille. Lienee keskimmäinen pinni tässäkin.

On siellä ecun päävirtarele, mutta ilmeisiesti toimii jos suuutimet aukeaa.

Miten tuota kipinää on testattu ?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.6.2013 21:02

Saakos noita samoja koitettua yleismittarilla kun mitään virtakynää tai testilamppua en omista.

Uudella puolallahan tuota on jo testattu, joten tuskin vika on nyt siinä. Alkaa kyllä vaikuttaan siltä, että radiota asentaessa on jotain mystistä tapahtunut, jonka takia auto ei lähde käyntiin, mutta mikä sieltä nyt olisi voinut mennä, kun kaikki sulakkeet ja johdot mitä nään ovat ehjiä?

Kipinää on testattu irtotulpalla sekä puolasta tuleva johto on pistetty koneen kylkeen ja katsottu tuleeko kipinää.

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 9.6.2013 14:12

Heittäkääs hyviä ehdotuksia missä on vikaa. Eli tekee seuraavanlaista: kun laittaa käymään kierrokset nousee muutamaksi sekunniksi päälle tonniin laskee sit 900 sadan paikkeille ja siinä pysyy. Ajotietokone näyttää kulutukseksi reiluja lukemia kylmällä koneella, alkuun näyttää päälle 20 litran mutta lämmitessään olen kulutuksen saanut tippumaan alle 8 litraan.

Olisiko tuo tyhjäkäyntianturi nyt tiensä päässä ? Tai sitten lämpötila-anturi. Näihin jos jollain olisi heittää jonkinnäkösiä mittausarvoja. Helpottas kummasti ei viittis heti käydä hakemassa repullista antureita.
Ilmamassamittarin putsasin juuri mutta näytti olevan puhdas ainakin silmämääräisesti.
Päästöt oli mittauksessa todella hyvät muutenkin tuntuu vetoja löytyvän. Minkäänlaista pätkimistä yms ei ole esiintynyt.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 11.6.2013 21:44

Ihan normaalia, että kierrokset nousee. Ja varsinkin kylmällä koneelle käy korotettua tyhjäkäyntiä. Se ajotietokone lähtee tiputtamaan sitä kulutusta sieltä 99l/100km alaspain, ajon mukaan. Ihan normaalilta kuullostaa.

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 12.6.2013 18:42

Tuo tyhjäkäynti ei laske lämpimänäkään alle 850, pitäisi olla kuitenkin alle 700 sadan. Minkäläinen rikastussysteemi näissä on kylmänä antaa tietty enemmän soppaa mut tuntuis nyt et antaa kokoajan. Kulutus on ainakin tähtitieteellinen 30 km ajon jälkeen bensamittari laskee yhden mittarin asteikon välin eli about 1/8 tankillista. Päästöt olivat ihan priimat mittauksessa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.6.2013 18:58

Jos se rikkaalla kävis niin kyllähän se pitäis päästöissä näkyä...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 13.6.2013 16:36

niin ja kulutushan on helppo mitata,tankkaa tankin piripintaan ja sata kilsaa trippiin ja laskee itse. en välttämättä aina luottais noihin mittareihin. mut kyllähän nää laitteet viekin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa