VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.4.2013 11:10

Niin. Tiedän monia 02A:lla varustettuja TDI:tä millä ajellaan jopa 500Nm väännöillä eikä ne ole ainakaan heikkouttaan hajonnut. Nelos-diiselin perässä laatikko ehkä jopa hieman kovemmilla kuin kutos-bensan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.4.2013 13:54

Pystyykö tuota 02A laatikkoa vahvistamaan jotenkin vai pitääkö sitä lähteä metsästämään 02M:ää jostakin?

Reetuhai2
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.3.2013 1:43

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 1.4.2013 15:38

Kestää siis hyvin vakiotehoilla/pikkusen piristettynä? Kestääkö jos joskus paikaltaa lähettää? Ja mites kärrynveto? Minkä kokoset vakiovanteet on ja minkäkokoset mahtuu? Kysellääs lisää ku taas muistuu jotai...

PS. Kyseessä on siis tämä auto, jos on tietoa niin kaikki kuullaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.4.2013 15:43

Kävin tuota autoa joku 1v sitten koeajamassa. Silloin ainakin vaikutti aika pommilta. Kai olet sen tajunnut, että nuo kilometrit eivät ainakaan pidä paikkaansa? :) Itse kiertäisin tuon yksilön aika kaukaa...

Pienin vanne koko joka veeraan menee on 15" sekin riippuu vähä vanteen muodosta. Mulla on talvivanteina Boran 15" pellit ET35 ja on todella lähellä jarrusatulaa noilla.

Reetuhai2
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.3.2013 1:43

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 1.4.2013 17:04

Kyllähän noi kilsat vähäsiltä vaikutti ikään katottuna. Mikäs tossa sitte oli, kun pommilta vaikutti? Kaupat on jo melkeen sovittuna, mutta jos toi onkin pelkkä paska ni en kyllä sitte osta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.4.2013 17:11

Sillon kun koeajoin niin se oli tuolla jarconilla myynnissä mistä tuo takarekkarinkilven alusta on. En muista tarkalleen mistä sillon päättelin, että kilometrit eivät pidä paikkaansa, taisi olla tuo vaihteen siirtäjä ja sen välykset pääasia. Kytkin taisi jäädä pikkasen kantamaan, lupasivat tosin jotenkin korjata tuon, mutta eiköhän se kytkin jo ole siitä kantamisesta vähän kärsinyt.

En muista enää tarkalleen, minkä takia tuo herätti mussa varoituskellot soimaan. Jäi vaan sellainen fiilis, että olsii huonommassa kunnossa kuin tuo oma Golfi, mihin on oston jälkeen mennyt peruskorjauksiin +5000e ja vielä menee lisää. Jos nyt tuon haluat niin lue ainakin ennen ostoa vikakoodit ja varaudu siihen, että korjattavaa todennäköisesti tulee eteen jonkun verran.

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 1.4.2013 17:22

Reetuhai2 tarkista autosta helmat, etu-ja takajalkatilat kumitulppien ympäriltä. Ovat todennäköisesti mädät. Tuo linkkaamasi yksilö on aika kallis. Kilometrit tuskin pitävät paikkaansa, huoltokirjasta kun katselee on helppo päätellä mikäli on liikkeessä ollut huollettavana.
Etuveto malli vakiona katukäytössä kestää aika hyvin ainakin tuo yksilö mikä minulla on sai edellisen omistajan aikana tennaria huolella eikä mikään paikka hajonnut siis laatikko/vetarit.

Reetuhai2
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.3.2013 1:43

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 1.4.2013 17:23

Kuulostaa pahalta.... En mä todellakaa haluu mitää loppuunajettua remontoitavaa vehjettä haluu, vaan käyttöauton. Ekaks autoks tulossa ja liikkumaanhan sillä pitäs päästä, ei remontoimaan. Satutko muistaa että paljonko oli kilsoja sillon, mietin vaa että onko joku ehtiny jo remontoimaan vai onko samassa tilassa... 3800€ ne lupas sen myydä, tänää piti varausmaksuu maksaa mut en tiiä kyl enää...

E:Tarkistelisin ja vois käydä ihan vaan koeajollakin mutta ongelmaks tulee se että matkaa on melkeen 400km kauhajoelle...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.4.2013 17:29

En muista kilometri määriä, kaverille käytiin silloin tuota katsomassa. Jos en ihan väärin muista niin aika hyvin samat kilometrit oli silloin taulussa.

Koita saada joku tuttu/puolituttu/foorumilainen koeajamaan toi sulle. Jos haluat vertailu kohdetta kun olet tuota itsemenossa katsomaan niin kierrä Valkeakosken kautta, ei kierrä ajallisesti kuin n.20min ja voit testata tuota mun autoa, jonka pitäisi olla joten kuten kunnossa.

Reetuhai2
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.3.2013 1:43

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 1.4.2013 17:34

Oliski kortti ni voisin itekseen ajella muttakun ei vielä korttia ole niin kuskin saanti tulee ongelmaks.... Mahtasko foorumilaisia olla kauhajoelta päin?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.4.2013 17:38

Suosittelisin samaa kuin folkkaristi. Etsi joku etuveto malli ja säästä hintojen erotus mahdollisiin korjauskuluihin. Mullakin on etuveto malli jolla ajettu +300tkm eikä konetta ole avattu mitään muuta varten kuin jakopäätä 217tkm kohdalla. Vaihteistokin on muuten ehjä, paitsi kuulemma koko Suomessa olo ajan tuossa on 3vaihteen syncro rusahtanut korkeammilla kierroksilla, hyvin kuitenkin kestänyt vaikka monoa on varmasti saanut enemmän kuin tarpeeksi.

Reetuhai2
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.3.2013 1:43

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 1.4.2013 17:43

Empä tiiä, kun on nimenomaan nelikkoauto hakusessa. Täytyy kyllä varmaan jättää toi sitte jollekkin muulle ja ettiä jotain muuta autoa. On tässä onneks reilu 4kk aikaa korttii. Voishan kysästä äitin pikkuserkulta pystyiskö se kattoo tota... Ikävää kun toiki ny pommiks osottautu...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.4.2013 18:52

Älä kuuntele noita etuvetomiesten puheita. Syncro se pitää olla. :)

Kori kannattaa tosiaan käydä läpi. Kumitutit jalkotiloissa, oventiivisteiden alta, kynnyskotelot. Samat ongelmat noissa koreissa on, oli sit 1.4 tai 2.9.
Alustan osat on nivelet, puslat yms on halpoja.
Eikä noihin kilometreihin kannata liikaa tuijottaa.
Jos siihen on tehty jakopään remppa, niin kilometrit ei varmasti pidä paikkaansa.
Jos ei ole tehty, niin se on kohta puoliin edessä. Ja se maksaa sit jonkun verran.

Kyllä kestää antaa runtua vakiona/vähän piristettynä.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 1.4.2013 22:25

kyllä tää semmonen automalli on että kannattaa muutamaa käydä kattomassa ennen kuin kauppoja tekee. mutta ei tätä missään nimessä pelätä kannata,perusasioiden ollessa kunnossa. täähän on kumminkin vaan 8v ja kestää ajoa maailman tappiin kunhan pahvi ei vuoda ja ketju rallata.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 2.4.2013 10:43

Itsekkin olen tuota yllämainittua ABV nelikkoa katsellut ja jonkinlaista (vaihto)kauppaakin hieronut. En oikeen jaksa uskoa tuon mittarilukeman todenperäisyyttä, vaikken autoa olekkaan nähnyt. Saattaahan se lukema toki osoittautua aidoksikin. Ja vaihtokaupat tökkäsi heti siihen että myyjä tosiaan arvotti tuon kulkineen melkosesti yläkanttiin, vaihtohintana piti lähes tuon 5k€.
Tuo 3800€ in cash ei kuulosta enää niin kovin pahalta. Jos itsellä olis tällä hetkellä vähemmän kulkineita ja enemmän käteistä niin saattaisin tuohon hintaan jopa hakea talteen. Käyttöautoksi en tuota kyllä missään nimessä ottaisi! Projekti-aihiona kiva, mutta käyttöautona varmasti vähemmän hyvä. Tosta kun tekisi ruoste- ja maalaus työt, jakopään ja perus huollon + muut yllärit niin sittenhän se olisi enää pikku silausta vaille todella maukas kulkine. :)

Ja herra punasilmä: Eiköhän näissä vanhemmissa kuus mukisissa kuitenkin ole 12venttiiliä. ;)

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

jakopäänremontti

ViestiKirjoittaja fanks » 2.4.2013 15:00

minkälainen homma on vaihtaa itte ketju ja mitä sieltä nyt onkaan hajalla.. ketju ratastaa sellasta aika kovaa ääntä ja auto sammuilee ajossa kun ei pysy kierrokset tarpeeksi korkealla.. onko tähän jotain ohjetta, mitä työkaluja siihen saa varata yms

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.4.2013 15:50

Tossa ohjeet IV koriseen, melkein sama kuin III korinen.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

jakopää

ViestiKirjoittaja fanks » 2.4.2013 16:56

niin ja sitten toiseksi, kuka tekee tälläsen työmaan halvalla seinäjoen alueella tai lähietäisyydellä, minkälaisella hinnalla on päästy..

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 2.4.2013 17:37

Kyllähän se 8 venttiiliä kuusi sylinterisessä moottorissa on aika vähän :D
Viimeksi muokannut Piedro, 2.4.2013 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.4.2013 17:39

Mitenkäs tuon kannen saisi kestämään kierrätystä enemmän? sanotaan vaikka 8000rpm näin hatusta.

Edit: Mikäköhän on Suomen tehokkain vr6 tällä hetkellä? AAA tai ABV koneesen tehty siis.

Edit2: Jos/kun hommaan toisen vr6:sen koneen viritettäväksi niin kannattaako sen olla jakaja vai suorasytkä malli?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.4.2013 18:50

Schrickiltä löytyy mek nostajat ja nokat, maksaa vaan aika reilusti.
Vapari vai ahdettu?
Ei ole väliä onko jakaja vai suorasytkä, ero on vain päätykopassa. Suorasytkä vois olla toimintavarmempi, riippu mikä ruisku yms.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.4.2013 19:02

Ahdettuna meinasin. Tatechin ruiskua miettinyt. Taitaa sillä olla parempi sillä tuo suorasytkä? Onko mitään muuta tapaa (halvempaa) kierrättää enemmän kun noi mek nostajat? Jos ei niin onko jotain linkkiä noihin osiin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.4.2013 20:00

Tainnu poistua tuotannosta ne nokat ja nostajat. Eiköhän noi hyd toimi kanssa noilla kierroksilla.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 2.4.2013 21:33

joo o täällä näyttää olevan (?) tietynlaisen huumorin ymmärrys heikkoa.. :D kaks venttiiliä per sylinterihän siinä on,kyllä mä sen tiedän,justiinsa vasta omat venttiilini tosa läppäsin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.4.2013 21:47

Unohtakaa Tatechi. Ostakaa samalla rahalla toimiva ja käyttäjäystävällisempi ecu.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.4.2013 21:51

Mihinkäs Sami- ton perustaa? Ainakin tutulla toiminut todella hyvin ja ei ole ollut mitään valittamista.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.4.2013 2:07

Tutun toimintaan. Asensi ja möi niitä työkseen. Kyllästyi ainaiseen kikkailuun ja nykyään myy toisenmerkkistä ecua. Onpa jopa tuumannut että samaan rahaan ja vaivaan rakentaa megasquirtin tai pari. Nykyäänhän niissäkin alkaa olemaan jo rauta kohdillaan.

En väitä etteikö toimisi, kunhan vaan saa toimimaan. :)

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

vesipumppu

ViestiKirjoittaja fanks » 3.4.2013 16:13

moro, ketjusta kuuluu tosiaan ratastamisen ääntä, voisko vesipumppu aiheuttaa ton? jos siellä on joku vuoto tai liian vähän nestettä.. konetilassa meinaan oli sellanenki tulva ja kuulu niinku jonkimoinen plörinä äsken yhesvaihees ajoa..
mistä sitä vesipumpulle tulevaa vettä sais lisättyä, onko jossain raja että kuinka säiliö on täys

paisarisäiliössä kans jotain ruskiaa mönjää tullu, liekkö öljyä.. mihin tää viittais
ja mistäs noita jäähdytysnesteitä voi ruveta tyhjäämään, mikä on alin letkupaikka

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 3.4.2013 18:09

Vesipumppu on taas toisella puolella konetta. Siellä missä laturiki on. Jos on ruskeeta mönjää ni vähä viittaa et on kansipahvi palanut. Jäähdyttimen ala-vesiletku vaa irti ni saa nesteet kivasti pihalle.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.4.2013 19:43

Mitenkäs tuon kannen saisi kestämään kierrätystä enemmän? sanotaan vaikka 8000rpm näin hatusta.

Jos hyd nokalla meinaa, niin jäykemmät jouset (koska nokkakin varmasti vaihtuu), titaaniretainerit, kevyemmät nostajat ja jos persaus kestää kevyemmät (titaani)venat.
Kaikki paino mikä on pois noista, helpottaa jousien ja nostajien elämää.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.4.2013 19:49

Ei kyllä titaanisia persaus kestä millään :D. Saa nyt nähdä kaatuuko koko projekti jo ennen kuin pääsee alkuun, sen takia, että ei tekisi mieli tehdä pelkälle radalle autoa vaan olisi kiva istuttaa toi kone johonkin, jossa sen saisi katsastettua (joo ei sitä saa suunnitetuilla tehoilla katsastettua, mutta teho lukemahan on vain järjestely kysymys).

Ehdotuksia otetaan vastaan, että mihin koriin voisi istuttaa vr6t moottorin siten, että vetotapana olisi takaveto tai neliveto. Vai onko tuo mahdollista mihinkään. Auton merkillä ei melkein mitään väliä, samoin kuin mallilla. Mietittiin jo 2 koppaista golfia ja konetta takaronkkiin, mutta sekin olisi vain ratalelu. :/

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.4.2013 22:09

Jonkun verran ovat noita vr6:sia tunkenu nelikko audeihin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.4.2013 22:22

Eli tuon voisi heittää laillisesti vaikkapa ei-vähäpäästöiseen Audi 80q:hun? S2:nen ei taida olla vertailukelpoinen moottorinvaihdon tehojen suhteen, joten mikäköhän on suuritehoisin kone tuohon?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.4.2013 13:44

Käykös 24venasen 2.8 vr6:sen kansi suoraan tai edes millään ilveellä AAA:han?

Mihin pirkanmaan alueella kannattais viedä kansi koneisteittavaks sillein, että ne siellä vaihtais uudet venttiilit, nostajat ja muut härpäkkeet + tietty oikasis kannen. Koneella ajettu +300tkm, joten vois olla ensimmäisen kansiremontin aika :).

Venymä
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.5.2011 10:22

ViestiKirjoittaja Venymä » 6.4.2013 14:20

Tätä on täällä varmaan tuhat kertaa kysytty, mutta öljynvaihto pitäisi suorittaa, mitä öljyä suosittelette laittamaan? Ajettu 270tkm.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 6.4.2013 14:25

Kyllä tuolla ulkolaisilla boardeilla ollaan vahvasti sitä mieltä että 10-40 on parasta tälle moottorille. suositus on kuitenkin notkeampi. sullakin näyttää olevan kilometriä enempi niin ei varmasti tee huonoa. tosin yleensä ovat puolisynteettisiä joten vaihtaa vaikka 5000-7000 välein sitten jatkossa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.4.2013 14:28

Mulla on parhaiten pysyny koneessa ja muutenkin tuntunut toimivan Mobilin super 3000.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.4.2013 14:34

Tuo öljykysymys on ainanen väittelyaihe... Toiset kehuu yhtä ja joku toista.

On tullu laitettua niin mobilin gold:ia kuin valvolinen 10w-60-litkua ja jotain siltä väliltä.
En kauheasti ole eroja itte huomannu... Nyt sisuksissa mobil delvac mx 15w-40 raskaan kaluston öljy. Hyvin pelittää, nostajien äänet vaimeni huomattavasti.

Edit: Mobilin 3000 superiaki joskus käyttäny, ja 2000:sta myös... Hyvin on niilläki pelannu

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.4.2013 15:06

Ei käy 24v kansi 12v tilalle.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.4.2013 15:12

Mistähän erot mahtaa tulla? Minkä takia ei siis käy.

Vieläkin kaipailisin vinkkiä kohtuuhintaiselle mutta osaavalle kannen oikaisulle :). Sillein, että vi kannen venoineen päivineen sinne ja ne vaihtaa sielä sitten osat.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.4.2013 15:36

Kannenpulttien reiät on eri kohdissa 2.8kansissa ja 3.2 ne on vielä erikokoset kuin 2.8 24v koneissa.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

abs vika

ViestiKirjoittaja fanks » 8.4.2013 12:39

elikkäs jarruista tuli kovat, kun poljinta painaa kuuluu sellanen ku ilmaa vuotais lävitte, oisko öljyt menny tai mitä? abs jarrut siis ja 92vm vr6 golf

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 8.4.2013 13:40

S4mmy kirjoitti:Vieläkin kaipailisin vinkkiä kohtuuhintaiselle mutta osaavalle kannen oikaisulle


Itse olen ymmärtänyt, että Tampereen alueella hyvä paikka olisi Tammerdiesel..

Jos sitä vr6t konetta haluat istuttaa, niin Corrado G60 on hyvä aihio siihen.. Tai sitten kerran vuodessa leimalle vaihdat sen pakosarjan hyrrineen päivineen..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.4.2013 17:25

Juu googlettamalla löysin sitten lopulta myös tuon Tammerdieselin, siitäkin vaan vähän kaksijakosta kokemusta...

Corradoon vaan pitäisi taas väsätä se neliveto täysin uusiks ja pohjaa muokata. Hassultahan se kuulostaa, että moottorista vedettäs isoja tehoja ulos, mutta ei jaksettas korille pientä muokkausta tehdä, mutta olishan se välillä kiva mennä sieltä mistä aita on ainakin vähän matalampi :). Ja se vr6t olis tulossa ihan harrastepeliks ja pääsääntösesti rata-ajoon, joten en halua alkaa siihen mitään pakosarja yms. jumppaa tekemään joka katsastukseen... Saa nähä pistäiskö tohon käyttikseen jonkun pienen mekaanisen ahtimen hetkeks tehon nälkää pienentämään :).

Osaiskohan kukaan sanoa, että miten tälläinen toimisi 3litraiseksi porautetun vr6:sen kyljessä: http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7218

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.4.2013 18:21

Jos kilvissä olevaa ratapeliä meinaat. Tee II koriseen syncroon 1.8t nelikko swappi. Kevyt ja tehojakin saa ihan tarpeeksi. Vr6 on aika painavia keulasta.
Mobile.de näyttää kakkis syncrot olevan 500-2k euroa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.4.2013 18:24

1.8t on niin nähty ;). Tehään kerrankin vähän vaikeemman kautta ja erikoisemmin :D.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.4.2013 18:44

4x4 G60 farkku paskatti ja sinne se kuutonen jos se on pakko sinne saada.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.4.2013 19:13

Taitaa mennä sellasen kori vähän turhan kalliiks jos vertaa, että ostaisi 80q korin? :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.4.2013 19:52

Ihan samallailla parin tonnin koppia kumpainenkin nettiauton arvoltaan.

Voisin tuon oman Ventoni kyllä vaihtaa johonkin neljällä raapivaan vagineeseen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.4.2013 21:22

G60->Vr6 swapissa tulee ongelma laatikon kanssa Vr6 02C tai 02M ei ole ihan halpoja/helppoja löytää. Eli kannattaa melkein hommata suoraan vr6 syncro.
Näyttäs saksanmaalla olevan halvempia noi passatit kuin golffit. Tosin passat tehoja ilmoitetaan vain 184hp vs golf 190hp.
Viimeksi muokannut Slantsix, 8.4.2013 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.4.2013 21:27

Missäs hinnoissa noi 02M:t liikkuu? Koitin ebaystä hakea, mutta ei oikein löytynyt. Sellane oli kyllä harkinnan alla laatikoksi.

Edit: Jos tuon koneen asentaisikin pitkittäi 80:n keulalle niin kävisikö siihen joku pitkittäisen laatikko suoraa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.4.2013 21:50

Katsele golf IV 2.8 24v tai sit golf r32 tai audi TT 3.2 laatikoita.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 8.4.2013 22:03

Eihän tollain 02m laatikko oo kun 500-600 kotiovelle tuotuna, mut sitte siihen menee lisäksi uusiksi: vauhtipyörä, asetelma, kytkinlevy, laatikon kannake, moottorin/laatikon kannake, startti, vetarit (tehtävä/teetettävä), vetarin nivelet ja ehkä jotain muutaki mitä ei nyt muistu.

En usko että minkää pitkittäis koneen laatikko suoraa menee, mut joku jenkkipaja teki välilaippoja millä laatikon sai sopimaan...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.4.2013 22:23

Eipä tollane "pieni" tekeminen mitään haittaa :). Eihän koneestakaan kait jäisi paljoa muuta alkuperäistä kuin lohko ja kampura. Onko muuten tietoa mihin asti tuota kampuraa voi käyttää ilman, että täytyy pelkää sen hajoamista? Googletuksella ei oikein tahtonut löytyä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.4.2013 1:48

En ole ikinä kuulu kenenkään sitä hajottaneen, siksi ei varmaan löydy googlellakaan :)

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

kansi

ViestiKirjoittaja fanks » 10.4.2013 4:58

millanen toi kannen avaus ja huoltaminen on, saako jostain siihen ohjetta..
mistäs tohon AAA moottoriin saa muutenkaan vähän halvempia osia.. saakos sen kannen auki hajottamatta mitään ku jossan täälä lukenut että ainaki kannen pultit pitää aina vaihtaa kun on kertakäyttökamaa.. kone vaan naksuttaa ja öljyäkin vähän vuotaa ja jäähdytysnestesäiliössä öljyä jaja käy huonosti, olis kiva vilkasta toi kansi.. moottoritilasta jakoketjun kohdalta kuuluva raksutus loppu ku laitto jäähdytysnestettä ihan pirusti, öljytikusta ei kuitenkaan näe muutakun öljyä joten vois ajatella että joku kansipahvi menny tai jotain

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.4.2013 12:47

Ei se nyt paha rasti ole, tietty ekaa kertaa menee aikaa ihmetellessä... Ei siinä nyt mitään särkymään saa jos ei ihan ole peukalo keskellä kämmentä. Pakosarjan pultit voi olla tiukassa jos ei ole ikinä käytetty irti :)

Tarviit ainaki kannentiivisteen ja pultit luonnollisesti... Lisäksi suosittelen vaihtolistalle hyrd.venttiilinnostimet, venttiilikopan tiivistettä, imusarjan tiivisteitä, venttiilivarren kumit, termostaattikotelo tiivisteineen, "crack-pipe" tiivisteineen (mikäli ei ikinä vaihdettu)... Jotain unohdin varmasti mainita.

Sitten jos haluaa kannen huoltaa hyvin niin ohjurit ja seetit uusiksi, tarvittaessa venttiilit, mikäli huomattavasti kulumaa varsissa...

Motonet tarjoaa joitakin osia kohtuuhintaan, ainakin kannenpultit ja tiiviste sekä venttiilinnostimet...

Jos öljyä menee j.nesteen sekaan niin tarkistaisin myös sen öljynlauhduttimen kunnon, ettei vaan sieltä pääse öljy nesteen sekaan.

Ettei vaan se jakoketjun kohdalta tullut raksutus kuulunut siitä sähköisestä vesipumpusta, kun kerta ääni hävisi nestettä lisätessä?

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

kansi

ViestiKirjoittaja fanks » 10.4.2013 14:38

mitenkäs tuo öljynlauhdittimen kunto katotaan.. peukalon pitäisi olla ihan normaalissa paikkaa muttakun autoja ei oo tullut vaan ruuvattua tarpeeksi..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.4.2013 20:54

Mikähän vois olla Golfissa menny? Asentelin tuolla pihalla radiota siihen ja vedin uudenjohdon virtalukolta sekä sulakeboksilta. Kaikki meni hyvin ja radio käynnisty. Radio oli päällä n.3min ja sen jälkeen se sammu yht'äkkiä eikä lähtenyt enää päälle vaikka piti virtojakin päällä. Päätin sitten koittaa, että lähteekö auto enää käyntiin ja kappas ei lähde, eli startti pyörii kyllä iloisesti, mutta kone ei edes lupaa.

Oma arvaus olis, että virtalukonpohja olisi rikki, voisiko se tehdä tuollaisen vian? Vai onko siellä nyt sitten mennyt jokin muu ja radiossa tapahtunut sattumalta samaan aikaan jotain minkä takia se ei lähde päälle? En pysty nyt lukemaan vikakoodeja kun ei ole omia laitteita ja huomenna tarvitsisin autoa, joten olisi kiva tietää, että kannattaako mun ostaa tuota virtalukon pohjaa tuohon, että voiko se edes tehdä tuon, että startti pyörii mutta ei lähde käyntiin?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 11.4.2013 7:17

Miten olisi jo ihan ekaks kattois et onks kaikki sulakkeet ehjät?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 11.4.2013 7:37

S4mmy; on tullut vastaan myös sellainen virtalukon(pohjan) oire, että startti kyllä pyörii iloisesti mut ei lähde. Voit yrittää testailla siten että painat avainta eri suuntiin startatessa, mittariston varoitusvalot sammuu silloin kun kontakti katoaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.4.2013 8:19

Jaa unohdin tuohon pistää, että sulakerasian kaikki sulakkeet on tietenkin katsottu. Haen tänään uuden pohjan ja koitan jos se auttaa.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

vesipumppu

ViestiKirjoittaja fanks » 11.4.2013 18:44

saakos tota vesipumpun kuntoa / toimivuutta katottua jollakin, sähkönen pumppu ois ja ei viittis kantta avata vielä vaikka sieltä on tiivisteitä varmaan mennykki..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.4.2013 19:03

Hihna irti ja pyörittelee sitä käsin. Jos tahmii ja on raskas, niin se on sökö. Vaihto on periaatteessa helppo, mutta konetta joutuu nostamaan, että se mahtuu tulemaan koneen ja runkopalkin välistä pois.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

vesipumppu

ViestiKirjoittaja fanks » 12.4.2013 15:03

onko antaa koordinaattia mikä nuosta moniurahihnan rattaista on vesipumppu..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.4.2013 15:19

http://www.gti-vr6.net/library/engine/Serp_Belt_few_colors.gif

Tuostapa nätisti näet jotta mikä pyörä on mikäkin.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 12.4.2013 19:45

tack

oboe
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.4.2013 11:55

ViestiKirjoittaja oboe » 13.4.2013 12:08

hei, autonoovisilla ongelmia...

kertokaahan nyt että teinkö aivan susi ostoksen vai onko tässä jotain tehtävissä.

Eli ensi autokseni ostin tämmöisen vr6:n vuosimalli on -92

mitä nyt olen lämpimillä ja kuivilla keleillä (+2-+5) ajellut niin auto on toiminut moitteetta ja lähtenyt käyntiin kerrasta. kuitenkin muutamana pakkasaamuna joutunut starttaan useasti että on saanut käyntiin ja sittenkin on pitänyt lämmittää konetta että jaksaa pysyä liikenteessä käynnissä, moottorin lämpötila mittari on lähtenyt liikkuun siinä 5-10 minuutin jälkeen.

ja tänään sitten menentin toivoni täysin tämän suhteen, sade keli ja vähän kylmyyttä, menoa kuitenkin oli niin päätin koittaa, auto lähti ihan ok käyntiin mutta ongelmia oli luvassa...ekan kerran sammui rampissa tai siis tuintui että menetti vedon neloselta olin vaihtamassa vitoselle mutta siihen se sitten hyytyi, auto tien sivuun ja starttaileen...siitä sitten päätin heti että menot sikseen ja kotia kohden, noin muutaman minuutin pätkissä pääsin eteenpäin kun taas tuli tämä tunne että ei löydy vetoa ja auto sammuu..lopulta kuintenkin sain pirssin pihaan ja nyt stressaa.

tosiaan ihan täysin noviisi olen autojen kanssa eli ottakaa se huomioon kun vastailette niin hirveästi en ymmärrä jos jotain todella teknistä kerrotte.

Eli mitä tälle voi itse tehdä mistä kiikastaa? Pitääkö viedä korjaajalle, mitä pitää tehdä/maksaa?

Toivottavasti joku jaksoi lukea ja ehkä tietäisi mistä kiikastaa, olisin iloinen jos tähän saisi vastausta eikä tarvis enää huolia ton kanssa....

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 13.4.2013 12:48

Vie suosiolla korjaamolla, älä rupea itse ronkkimaan. Menee enemmän aikaa, rahaa ja pahimmassa tapauksessa rikot vielä jotain.

Jos kummiskin haluat itse jotain tehdä, niin pyydä vaikka joku kaveri/foorumilainen lukemaan autostasi vikakoodit. Saa vähän suuntaa, että mitä särki.

FWD
-
Viestit: 142
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 13.4.2013 16:43

En tiedä VR6:sta niinkään hirveästi, mutta tuon Audin kanssa teki vähän vastaavanlaisia oireita, kun kampiakselin asennontunnistin oli rikki. Tosin kylmällä koneella toimi silloin täysin, mutta sammuili ajosta yleensä moottorijarrutuksen yhteydessä. Kuten mainittua, vikakoodeista selviää mukavasti tietoa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.4.2013 16:52

Omassa on ollut sellaista vikaa, että kostealla/märällä kelillä auton kun käynnistää niin ei käy kunnolla. Häviää yleensä jos saa vedosta kierrätettyä konetta kunnolla ja häviää myös itsestään. Vikaa ei ole vieläkään saatu paikallistettua ja vikakoodeistakaan ei antanut mitään tuohon liittyvää...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 13.4.2013 18:51

tulppa varmaankin sammylla menossa,itsellä oikutteli just noin ennen kun tulppa meni lopullisesti ja kävi viidellä.

ostakaahan multa vanteet pois,löytyy ilmo tuolta myyntipalstalta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.4.2013 18:52

Tulpat vaihdettu n. 1v sitten... Noh, täytyy koittaa auttaako niiden vaihto :). Mitäs tulppia tuohon muuten kannattaa pistää?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 13.4.2013 18:55

paat sen ngk bkr5eku tulpan mitä on tehtaaltakin laitettu,noilla pelaa hyvin. ngk bkr5ekup on sitten se platinamalli jossa hinta hieman pomppaa..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.4.2013 15:49

Virtalukon pohja on nyt vaihdettu ja ei ollu vaikutusta. Ei lähde silti käymään. Mikä sieltä voi hajota noin yht'äkkiä ilman oireita? Ennen hajoamista käynnistin auton normaalisti pihassa ja käänsin sen toistepäin takaisin ruutuun ja sammutin siihen. Radion asennuksen jälkeen koitin käynnistää ja ei lähdekään käyntiin. Tuo radion asentelu tuskin nyt tässä tapauksessa vaikuttaa? Sulakkeet on katottu ja siellä oli kaikki ehjiä.

Edit: Miten tuosta saa helpoiten testattua, että saako kone bensaa? Suutin tukista letku irti ja johonkin pulloon ja koittaa starttaa?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 15.4.2013 21:59

siinä tukissa on semmonen pieni kuusioruuvi esim paineen mittausta varten,irroitat sen niin näät tuleeko bensaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 20.4.2013 12:11

Nyt oliskin kiperä kysymys. En kaipaa mitään spekulaatiovastausta vaan asiasta tietäviltä faktaa.

Mitkä ovat obd1 ja obd2 maffien erot todellisuudessa? tiedän ulkokuoren olevan täysin erilaiset. oliskohan mahdollista saada obd2 maf toimimaan obd1 systeemissä liittimen vaihdolla? elikä onko anturi mahdollisesti samanlainen/samalla tavallla toimiva?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.4.2013 19:23

Tuleeko Verkusta liian kova ääninen yhdellä vaimentajalla? Se tulee putkiston loppupäähän.
Teetätän 3" putkiston tohon ja kun ei tiedä mahtuuko järkevsti 2 vaimenninta vai 1.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.4.2013 19:26

Mulla on tällä hetkellä katti, katin jälkeen RAY:n resonaattori ja RAy:n keskiänkkä, joka on n.puolet pienempi kuin alkuperäinen, takaäänenvaimenninta ei ole. Ei ole ainakaan omasta mielestäni liian äänekäs, voisi olla ehkä jopa vähän äänekkäämpikin toisinaan, mutta jos tuosta menee vielä paljon äänekkäämmäksi menee niin varmasti matka-ajo mukavuus kärsii.

Mihin kohtaan meinasit tuon vaimentajan pistää ja millä tekniikalla vaimentavan?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.4.2013 19:31

Änkkäri tulee putkiston loppuun. Mallista yms ei tietoa vielä.
Tänään piti käydä Lievestuoreella näyttämässä tota, mutta prkle sylkäs nesteet pellolle termarikopan välistä. Kai se on nyt vihdoin ja viimein vaihdettava :) :)
Tosin tuleehan sinne pakopaineiden nostin jossain vaiheessa vaimentamaan meteliä myös.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.4.2013 19:34

Kannattaa sitten suosiolla hakea marmorilta se termarinkotelo jos olet sitä vaihtamassa. Oma tarvike hajosi 2vuoden jälkeen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.4.2013 19:39

Marmorilta hain kaikki, Ne on lojunu hyllyssä, kun ei ole jaksanut vaihtaa. "ei se niin paljon vuoda..." kunnes tänään.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.4.2013 15:27

Mikäs on bensapumpun releen numero veerassa? Saako sen toimivuutta mitenkään testattua vai vaan uusi tilalle?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 23.4.2013 19:12

Paikassa 12. Hyppyjohdolla voi testata.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.4.2013 21:10

Saakos tuota jakajamallin puolaa jostain uutena ja onkohan missä hinnoissa? Miten sellaisen hajoaminen ilmenee, voiko aiheuttaa juurikin sen, että kone ei inahdakkaan vaikka startti pyörii?

Edit: Motonetistä näyttäisi saavan.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.4.2013 21:36

Kannattaskos tutkia missä vika on eikä heitellä hatusta uusia osia.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.4.2013 21:38

Huomenna katsotaan kun on viikon kiiret ohi, tällä viikolla ei vain ole ehtinyt katsomaan. Ajattelin, että jos tuo voi tehdä tuollaisen ongelman niin voisin huomenna katsoa töissä, että minkä merkkisiä puolia sielä on, että viittiikö sieltä ostaa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 25.4.2013 22:33

Itellä ei yhtään puolaa ole hajonnut vaan se pääteaste siitä puolan kyljestä, kerran kävi niin että ajelin kauppaan ja kaupanpihasta ei enää lähteny käyntiin... Sitä sai muistaakseni kanssa erillisenä motonetistä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.4.2013 22:36

Katsoinkin nähtävästi juurikin tuota pääteastetta. Tuo puola vr6:ssa taitaa kuitenkin olla eri kuin noi motonetin mallit kun ei ainakaan vr6:sta lue?

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 26.4.2013 10:52

Kertokaas mistä saisi jakopään uuden hydraulikiristimen ku paikallinen varaosa liike ei tunnistanu edes alkuperäisellä osanumerolla.
Olis jakopääremonti aika pian ja kaikki muut uudet osat löytyy jo paitsi se kiristin.
Marmorilta tietty varmaan löytyy mutta tietääkö kukaan mite kyseinen osa maksaa marmorilla ?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 26.4.2013 15:34

Eikös mätönetistä saa noita kiristimiä?

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 27.4.2013 17:06

henzuu noita kirististimiä saa motonetista, ei tarvitse marmorilta hakea.

Ja itse asiaan löin golffin käymään muuten ei ongelmaa mutta abs valo jäi palamaan. Tällä hetkellä vasemmasta takapyörästä irroitettu jarrulevy laakerin vaihdon takia eli kehä ei ole paikallaan.
Riittäkö tämä siihen että sytyttää valon vai onko anturi sökö ? Koitin sitä irroittaa kun oli olevinaan toisen satularaudan pultin irroituksen tiellä. ruuvimeisselillä koitin kammeta irti sitä mutta eihän se mihinkään liikkunut. Hiukan taisi saada osumaakin mutta ulkoisesti on ehjä. Tuo anturin pää on kyllä happaman näköinen.
Mites tuo valon nollaus onnistuu ? Täähän on vm 97, eli voi OBD pistokekin löytyä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.4.2013 17:13

Sulla on siinä perus OBD2 pistoke jonka kautta voit nollaa vikakoodit.

Pystyykö tuota pääteastetta testaamaan mitenkään, että onko vika siinä? Eilisen pikaisen testauksen perusteella ei tulisi kipinää.

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 28.4.2013 0:02

Empä tiiä, kun on nimenomaan nelikkoauto hakusessa. Täytyy kyllä varmaan jättää toi sitte jollekkin muulle ja ettiä jotain muuta autoa. On tässä onneks reilu 4kk aikaa korttii. Voishan kysästä äitin pikkuserkulta pystyiskö se kattoo tota... Ikävää kun toiki ny pommiks osottautu...

Pommihan se, kun niin on todistettu. Kävin sen kuitenkin pois hakemassa. Oikein v****ttaa ruveta laittamaan, mutta minkäs ihminen mahtaa luonnolleen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.4.2013 0:11

Sano viat, nii autetaan minkä voidaan. Jos takapäässä ei ole ongelmia, niin muu on suht simppeliä vs etuveto vr6.

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 28.4.2013 0:46

Jep! Laitetaan ajan kanssa, kiitän jo etukäteen. Kyllä tästä soiva peli saadaan. Edellä kirjoitetusta voi lukea myös pientä ironiaa.

Japadapaduu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 2.5.2013 10:56

ViestiKirjoittaja Japadapaduu » 2.5.2013 11:17

Vaihdettiin - 93 VR6 automaattiin käytetty vaihdelaatikko. Laatikko vaihtaa liikkeelle lähdössä hyvin vaihteet mutta ajaessa 80 km/h kiertää mielestäni aika paljon. Kickdown toiminto ei toiminut aluksi mutta alkoi toimia taas kun äskön ajelin. Voisiko noihin koviin kierroksiin olla syynä se että laatikon luovuttaja autossa oli vaihdekepissä S vaihde eli joku sportti vaihde mitä mun vaihdekepissä ei ole? Kummatkin laatikot on saman vuosimallin autoista.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.5.2013 20:25

Tänään oli aikaa selvittää vähän enemmän. Eli ei lähde veera käymään, koska ei saa kipinää. Joutuuko noita osia nyt vaihtelemaan summa mutikassa sen mukaan mitä kuvittelee, että mikä vaikuttaa, vai? Kuitenkin vähän aikaa sitten on kaikki tulpat, tulpanjohdot, jakaja, kansi ja pyörijä vaihdettu. Vaikuttaisi siis aika vahvasti puolaan tai siinä olevaan pääteasteeseen. Pystyykö noita mittaamaan mitenkään, vai joutuuko vaan ostamaan ja toivomaan parasta?

Tuo uusi alustasarja tuli kans pistettyä alle (tai siis vain kuskinpuolelle eteen) ja tuollainen tuli:
https://www.dropbox.com/s/eq1k2gv219y7f ... .15.38.jpg
https://www.dropbox.com/s/hv52esnx0lxrm ... .15.53.jpg
https://www.dropbox.com/s/bk9122g2pir76 ... .14.30.jpg

Mitenkäs te ootte ton yläpään pistänyt tuohon kun tuo mutteri menee tuossa syvemmälle, joka pitää tuota iskarin yläpään kumia? Itse tein sitten näin: https://www.dropbox.com/s/kemvv5z5d6f7n ... .08.57.jpg

Onko tuo yläpää nyt ihan päin honkia? :D

Noissa kuvissa kierrettä on jäljellä n.2cm ja apujouset on paikallaan.

ToGe
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.1.2009 22:16

ViestiKirjoittaja ToGe » 5.5.2013 22:07

Onko porukoilla ollut moottorinohjauksen kanssa probleemoita?
Oma vr6 ei lähde käyntiin kun ei syötä polttoainetta.
Pumppu testattu hyppylangalla tuohon releen terminaaliin 87 ja silloin pumppu työntää bensaa letkusta.

No viime viikolla hain marmorilta uuden releen ja vaihdoin vanhan pois. Ei muutosta. Startti pyörittää iloisesti, mutta eihän se ilman bensaa käyntiin lähde.
Alkaa olee kikkakirja pikkasen läpikäyty. Seuraavaksi tutkia tuosta releen terminaalista 85 lähtevä piuha joka menee eculle ilmeesesti.
Näkyyköhän ecun piirilevyistä ulkoisesti onko hajalla. Esim hiiltymistä tjsp?

Voisikohan kulkea käsikädessä sen kanssa sillonkun auto vielä toimi, että välillä esim kovemmassa kiihdytyksessä auto nytkähti rajusti (löi kierrokset nollaan ja palautti takasin haluttuun, tapahtuma kesti noin sekunnin) Tuntui vähän siltä kun olisi polttoaineen syöttö loppunut hetkellisesti... Samaa teki myös talvella käynnistäessä. Välillä lähti ykkösellä ja välillä sai sahailla muutamaankin kertaan ennenkuin heräsi.

Alkaa usko ja toivo loppua!

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 5.5.2013 22:20

^itellä aikanaan tuo g28 eli moottorin pyörimisnopeusanturi oireili tuolla tavalla ennen kun hajosi, välillä nykäsi kesken kiihdytyksen. Mutta jos tuo hajoaa ei tule startatessa myöskään kipinää, ootko sen kattonu?

^^Käy ekana hakemassa se pääteaste ja testaa, varmaa halvin ja helpoin vaihtoehto seuraavaksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 101 vierailijaa