VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.3.2013 1:09

Kuinka matalaksi Jomin alustalla ja 17" vanteilla veeran saa? Onko kellään kokemusta? vanteiden tarkat speksit: 7,5"x17" et35

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.3.2013 11:22

Niillä 225/55 renkailla et kovin matalaksi saa. Testaamalla selvii. Pienet renkaat, niin eiköhän se kenttään mene.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.3.2013 11:53

Renkaat on 205/40 täytyy sitten kesällä testata saako omaan makuun tarpeeksi alas, vai täytyyky alkaa kaaria muokkaamaan/vanteet pistään vaihtoon.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 2.3.2013 17:35

Kiitos keest00, ei kyllä löydy anturia mistään päin mun autoa.

^Riippuu myös rengasvalmistajasta/mallista että miten sopii. Ainakin jotkut Falkenit istui itsellä tuossa koossa ihan ok, kun taas esim. Syron N3000 oli leveämpi, tai ainakin "tiiliskivimäisemmät" samalla vanteella.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.3.2013 18:03

Jos on Vr6 etulippa, niin ei tarvitse olla edes kovin matala, kun se ottaa jokapaikkaan kiinni.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.3.2013 18:04

Tarkoitus olis koittaa saada etulipasta maahan maavaraksi n.2cm. Saa nähdä miten sitten se onnistuu.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.3.2013 18:29

eipä taida olla toivoakaan. itsellä oli 4senttiä maavara 195/45 15 kumeilla ja tuossa vaiheessa otti vetari aina välistä runkopalkkiin kiinni. eikä tuossa alkupään karvalakin lipassa taida suurta eroa olla korkeudessa

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 2.3.2013 19:35

Tuleehan VR6-lippa sentään jonkun verran matalammalle kun se karvalakkimalli. Mutta omien kokemusten perusteella voisin veikata että tolla setupilla on rengas kaaressa kiinni ennen kuin lipan alla 2cm maavaraa..

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 2.3.2013 23:27

Mr.redeylle tiedoksi että kävin auton alla ryömimässä kattomassa tota suodatinta, kovasti näyttää kyllä samanlaiselta kuin tuo motonetinkin. Mutta kun ei tuota viitsi huvikseen irrotella kun ei ole uutta osaa valmiiksi hankittuna. Niin täytyy nyt vielä sanoa että omasta mielestäni olen kysellyt ihan asiallisesti, jos tämä nyt jollain on mennyt tunteisiin niin sille en voi mitään.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 3.3.2013 11:19

juu ei mennyt ihan tunteisiin asti. en tiedä myyvätkö motonetistä tuon suodattimen sieltä tiskiltä vaiko löytyykö itsepalvelupuolelta. jos epäilee myyjien ammattitaitoa tai omaansa niin vaihtaa toiseen varaosaliikkeeseen missä asiantunteva myyjä myy sinulle oikean polttoaine suodattimen.

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 3.3.2013 20:51

Itse kävin juuri ostamassa omaan verkkuun uuden bensa suodattimen ja tuo on kyllä oikea suodatin. Otin vaan sen boschin merkkisen joka oli muistaakseni 8e kalliimpi ja ne suodattimet löytyy sieltä missä on öljysuodattimetkin ym.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 5.3.2013 22:02

Tosiaan multa Ventosta hajos ne laatikon niitit, nyt ajattelin seuraavaan laatikkoon ne korvata kovemmilla pulteilla. Minkälaiset pultit käyn pulttikaupasta ostamassa? Osaako kukaan auttaa?

Edit:
http://viewitem.eim.ebay.fi/ARP-RING-GEAR-BOLT-KIT-2043002-VOLKSWAGEN-02A-RING-GEAR-W12-POINT-NUTS/380592863550/item Tosta lähtis?
Viimeksi muokannut Elementti, 5.3.2013 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2013 22:07

Tilaa ARP:n pultit siihen.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.3.2013 19:04

Mistä ootte hommannu uudet syylärit? Oma vuotaa vähän nurkasta ja Fixukselta uusi olisi 150e, lähinnnä siis mietin, että saako jostain muualta tarpeeksi kestävää halvemmalla?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.3.2013 19:34

Näytti halvin uusi olevan kotiin toimitettuna ebayssä alle 50€.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.3.2013 19:35

Minkähän merkkinen mahto olla? Tietääkö kukaan mitään BÖLK merkistä, onko millainen? Mister-autossa olis tuon merkkinen n.95e

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.3.2013 19:43

Merkki on RUF. Samaa kakkaa kuin kaikki muutkin muovipäätyiset, epäilisin.

Onpa jännä. Tarjoaa samaa syyläriä mm. seat arosa & cordoba sekä vw lupo & polo. Enpä arvannut että kävisi sinne päinkään noihin kopperoihin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.3.2013 19:49

Itse ainakin huomasin, että tarjoaa muutamassa paikassa syyläriä jonka paksuus olisi 30mm vaikka ymmärtääkseni sen pitäisi olla näissä 34mm?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.3.2013 20:28

Hyvä ja halpa eri tuotteet. Hella-Behr vaan suosiolla.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.3.2013 20:31

Tuo Fixuksen 150e maksava olisi ollut juurikin Hella, mutta aloin tuota BÖLKiä miettimään kun se on ilman alennuksia aika hyvin samoissa hinnoissa kuin Hellakin (eli on -58% tällä hetkellä misterissä).

Onko jossain muuten ohjeita tuohon jäähdyttimen vaihtoon?

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 6.3.2013 21:41

Jos englanti taipuu niin tuosta.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... he-12v-VR6

E: Siitä vielä kuvallista materiaalia. http://www.youtube.com/watch?v=R-5LLTVoKmk

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 7.3.2013 9:33

Onkos kukaan laittanut keruusäiliötä huohottimeen?

Jos on niin olisi mukava nähdä kuvia toteutuksista...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.3.2013 14:50

Nettiautossa oli kerran yksi jossa oli. Siinä muistaakseni ilmanputsarin tienoille tehty keruusäiliö. Näytti kyllä vähän hutaistulta toteutukselta.

Edit: Tuollainen löyty googlen kuvahaulla: KLIKS

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 8.3.2013 12:23

Mistäs mahtais löytyä uusi laturin hihnan kiristin ? Ei ainakaan motonetin sivuilla pistänyt silmään... On laakeri melko loppu ku pitää niin jumalatonta mekkalaa

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.3.2013 12:24

Hankit siihen vaan uuden laakerin motonetistä. Löytyy sieltä numerolla: 11-6203

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 8.3.2013 14:44


S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.3.2013 21:45

Tuosta videosta tuli mieleen, että mistäs noi muovipalat saa mitä se irrottelee tossa tuolta moniurahihnan alta? Ja mistähän saisi uudet sisälokarit ja noi muovihelmat? MUovihelmat alkaa oleen vähän huonossa hapessa ja edessä sisälokarit riekaleina, niin voisi ne vaihdella samalla kun lokarit vaihtaa.

Mielellään siis kohtuu hintaisena ja jos uutena saa niin se olisi hyvä juttu.

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 14.3.2013 21:38

Mikä voisi olla omassa verkussa vikana kun auto käy vain kolmella pytyllä? Tulpat ja tulpanjohdot juuri vaihdettu, coilpack vaihdettu myös eilen uuteen. Vähän vaikutti ehkä tuo coilpackin vaihto käyntiin mutta ei käy vieläkään kunnolla. Kampiakselin asentotunnistimen irroittaminen ei vaikuttanut käyntiin, eli voisiko vika olla siinä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.3.2013 22:18

Vikakoodit?
Minusta kampuran asentotunnistin ei toimi, niin sen ei pitäs lähteä edes käyntiin.
Yksi voisi olla ICM, mikä on puolapaketin takana, eli sytkän ohjausyksikkö.

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 14.3.2013 22:45

Mutta eikö tuo ICM ole tuossa coilpackissa eli sekin on sitten uusi. Ja munkin mielestä ei auton pitäisi lähteä edes käyntiin jos tuon tunnistimen irroittaa. Vikakoodit luettiin ja tuli muistaakseni vain lambdasta ja abs antureista mutta täytyy ne katsoa vielä uudelleen.
Viimeksi muokannut jusbe69, 14.3.2013 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.3.2013 23:13

Minusta ICM on siinä alumiinimötikässä. Jos VW:ltä hakee, niin tulee ICM mukana. Mutta jotkut vara-osa firmat myy vain itse puolapakettia.
Saatko selville mitkä pytyt on pois pelistä?
Esim eturivi tai takarivi vai ihan randomit?
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... of-the-ICM
oliko ton näkönen paketti. ei muista ulkoa... Reilu vuosi sitten itse sitä tutkailin...

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 14.3.2013 23:25

Juu tuollainen samanlainen se oli missä oli tuo alumiinimötikkä mukana. Ebaysta tilasin. Taisi olla niin että 1,3,5 pytyn tulpanjohdot kun irroitti niin ei vaikuttanut käyntiin eli toinen rivi kokonaan pois pelistä

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.3.2013 23:46

Ei sit kyllä ICM ole tai puolapaketti.
Tuleeko suuttimille virtaa ja toimiiko ne? Jos ne toimii ok. Niin joko Ecu on sökö tai sit johdoissa ECU-ICM on vikaa.

Luulis että nokan ja kampuran asentotunnistimet tiputtais kaikki pois pelistä, eikä vaan toista riviä. Ja noista pitäisi kyllä vikakoodi tulla.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.3.2013 0:10

Kampiakselin asentotunnistin eli engine speed sensor (G28), josta aiemmin oli puhetta, niin sen voi mitata ohmisesti ja arvon pitäisi olla 500-700 ohmia.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.3.2013 18:05

Jos englanti taipuu niin tuosta.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... he-12v-VR6

E: Siitä vielä kuvallista materiaalia. http://www.youtube.com/watch?v=R-5LLTVoKmk


Ei muuten mene lähelläkään niinkuin tuossa videossa ainakaan mulla...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.3.2013 20:37

Ei niin. Liekö ilmastoidussa erilainen.

Ilmastoimattomassa näin:

Maski pois.
Puskuri pois.
Puskurin tukipalkki pois.
Letkut irti syyläristä.
Flektin anturin liitin irti.
Syyläri irti etukehikosta, 4kpl 10mm kantaisia ruuveja konehuoneen puolelta.
Vedä syyläri ulospäin.

Kasaus päinvastoin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.3.2013 20:50

Ilmastoidussa ei ole muuta lisänä kuin tuo ilmastoinnin kennon varovainen edestä poisotto, ellei halua täyttää uudestaan järjestelmää.

Itse jäin tuohon tukipalkin poisotto vaiheeseen, kun yksi pultti pyöri vain tyhjää. Huomenna on sen verran kiireinen päivä, että pitää tiistaina jollain rälläkällä koittaa irroittaa sitä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.3.2013 21:00

Jenkkiversioissa tais tuo keulan rakenne olla vähän erillainen

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.3.2013 15:09

Meneekö tuollainen veeraan: http://www.autovaruste.fi/shop/index.ph ... ts_id=5869

Mikä tuosta tekee sellaisen, että ei sovi GTi:hin? Onko tuollaisesta mitään hyötyä? Ja miten tollane asennetaan tonne, miten tulee kiinni?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.3.2013 21:09

Imusarja, koneen kallistus yms on erillaisia, siksi ei sovi.
On hyötyä, varsinkin jos laittaa vielä alapoikkituen, alatukivarsien etupulttien väliin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.3.2013 21:13

Eli tuo menee veeraan? Mistäs tuollaisen alapoikkituen voisi saada myös? Paras olisi kun kummatkin saisi kohtuu hinnalla samasta paikasta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.3.2013 21:39

http://www.wiechers-sport.de/ löytyy kaikkia. Taitaa joku niitä myydä suomessakin.
Alapoikkituen laitossa pitää muistaa, apukuskinpuoleinen alatukivarrenpultti ei mahdu tulemaan pois, ellei konetta tunkkaa ylöspäin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.3.2013 22:46

Mistähän noita vois Suomesta saada? Miten tuo yläpäihin tuleva tanko tulee kiinni siis?

Kysytään nyt samalla, että kannattaako ostaa käytetty puskuri ja hioa siitä maali pois ja maalata uusiks vai motonetistä uusi puskuri ja siihen? Käytetyn saisi n.20e halvemmalla kuin motonetin. Sekä mistä voisi saada noita sisälokareita ja helmoja sekä vielä takapuskuriin se hinauslenkin suojamuovi? Ainakin osanumerot olisi kiva saada noille.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 23.3.2013 10:21

en kyllä itse suosittele tota autovarusteen tukea. säästää nekin rahat vaikkapa eibach flatbariin tai johonkin wiechersiin.

ihan täysi rakennussarja. itsellä ei mahtunut iskaritolppien väliin vaikka säädöt oli minimissä. jouduin siis lyhentämään sentin molemmista päistä sitä alutankoa. no,myöskään ne rinkulat tangon päissä eivät olleet tarpeeksi suuret jotta olisvat mahtuneet siihen iskarin kupin ympärille. suurensin sitten niitä kovametallilla jonka jälkeen tanko istui jo paikoilleen jotenkin. no mallailin sitten vähän paisaria yms paikoilleen jolloin totesin että ottaa siihen kiinni.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.3.2013 11:46

Löyty toi suomen pään wiechersin myyjä. Hinnathan noissa laadukkaammissa on jonkun verran isommat :).

Kysytään nyt samalla, että kannattaako ostaa käytetty puskuri ja hioa siitä maali pois ja maalata uusiks vai motonetistä uusi puskuri ja siihen? Käytetyn saisi n.20e halvemmalla kuin motonetin. Sekä mistä voisi saada noita sisälokareita ja helmoja sekä vielä takapuskuriin se hinauslenkin suojamuovi? Ainakin osanumerot olisi kiva saada noille.


Tuohon vielä jos joku osaisi jotain sanoa?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.3.2013 16:02

Onko joku muuten onnistunu vaihtamaan tuota syyläriä ilman, että ilmastoinninkennoa pitäisi poistaa? Itse olen nyt siinä tilanteessa, että ilmastoinninkenno on ainoa asia, joka estää syylärin irti lähtemisen. Pitääkö sitä vaan irroittaa toi ilmastoinninkenno edestä ja käydä taas täyttämässä järjestelmä?

Edit: Mitä tuolta konetilasta kannattaisi suojata jos sinne heittäisi pinelinet ja huuhtelis sen jälkeen varovasti?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 23.3.2013 17:06

kyllä pitäisi sen verran helposti olla löysää kompuralta lähtevässä letkussa kun irrotat vaan kiinnikkeet siitä keulapalasta(kumiklemmari tms). kuivaimen letkulle pitäis olla semmonen lovi siinä keulapalassa,että sitä kennoa pääsee vääntelemään. omast mielestäni ei pitäis tyhjentää sitä ilmastointia.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.3.2013 17:15

Ainoo missä näytti olevan kiinnitys noille ilmastoinninletkuille oli siinä flektin päällä, sen irrotin niin kenno pääsi liikkumaan n.2cm mikä ei ole riittävästi. Letkut eivät tuntuneet joustavan paljoakaan, joten en uskaltanut pahemmin niitä alkaa repimäänkään.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.3.2013 16:38

Sain taivuteltu kennoa sen verran, että sain syylärin takaa pois, mutta sitten iski seuraava ongelma. Eli mulla ei ole mun omistus aikana ikinä pyörinyt se toinen flekti, joka on sen hihnan päässä. Ajattelin, että vaihdan katkenneen hihnan samalla kun vaihdan syyläriä, mutta kappas hihna oli ehjänä lähtenyt irti, noh siinä sitten ihmettelin, että mikä on kun hihnat ei pysy siinä. Tässä on syy: Klik 1 Klik 2

Eli tuo rulla on lähtenyt tuosta irti. Tuon pitäisi ilmeisesti lukittua koloihin mitä on tuossa tuulettimessa. Saako noita rullia erikseen jostain?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.3.2013 17:13

Romikselta. VW myy vain koko flektipakettia 780€... tjsp...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.3.2013 17:15

No voi hemmetti... Onko Pirkanmaalla jotain paikkaa mistä tuollaisen sitten voisi saada? YV:llä voi lähestyä jos jollain olisi tarjota.

Edit: Ei tuota varmaan jollain ihmeliimoillakaan saa tuossa pysymään? Sen verran kuitenkin varmaan rasitusta tulee?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.3.2013 17:21

Slamit näyttää aputuuletinpakettia 1H0119113C (toi on ABV) 133€.... ihanan halpaa...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.3.2013 18:41

Onko samanlaista flekti toteutusta missään muussa golfissa kuin vr6:ssa?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 24.3.2013 18:49

S4mmy

Golf VR6 -92
Lähetetty: 24.3.2013 18:41 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Onko samanlaista flekti toteutusta missään muussa golfissa kuin vr6:ssa?


En tiedä golffista mutta ainakin b4 diudi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.3.2013 18:52

Mahtaako olla saman kokone toi pyörä siinä?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 24.3.2013 21:03

olen paininut itsekkin sen flektiongelman kanssa. oli itsellä kulunut sen verran kyseiset osat että hihnapyörä ei pysynyt kunnolla flektissä kiinni,laitoin koriliimalla kiinni sen ja hyvin pysynyt. elikä jos löydät käytetyn pyörän panee vähän myrkkyä väliin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.3.2013 21:54

MUlla on siis ehjä toi oma pyörä ja juurikin lähtenyt siitä irti. Kovin mielellään en tuollaista korjausta tekisi, ettei joudu uudestaan purkamaan keulaa. Huomenna menen katsomaan yhtä ehjää, että jos sen hommaisi ja pistäisi kiinni.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 25.3.2013 7:25

no tuotanoinniin väittäisin että jos ne olisi vaikkapa tehtaalla laittaneet liimaa väliin tai tehneet pyörän kiinteeksi siihen flektiin niin eipä näitä tarvitsisi korjailla. kyllä se sillä liimalla pysyy,eikä ole yhtään kyseenalainen korjaus kyseisessä paikassa. mutta jos haluaa uudet ostaa niin mikäs siinä.

Dickkis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.8.2012 14:08

ViestiKirjoittaja Dickkis » 25.3.2013 12:13

VR6 golffi kerää painetta paisariin ja hukkaa nestettä?? Olisko mitään ideoita mikä vialla?? Lämmöt pysyy kyllä normaalisti ei keitä. Apuja kaivataan!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.3.2013 13:19

Minkä verran painetta? Painetta siellä kuuluukin olla. Mutta jos kuplii kylmänä tai haisee pakokaasu paisarissa, niin kannentiiviste.
Yleisin paikka mistä hävittää nestettä on termakotelo ja siihen liittyvät muoviosat.

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 25.3.2013 18:08

mulla tekee ihan samaa, eli tekee painetta paisariin ja hukkaa nestettä kuukaudessa sen verran että syttyy valo palamaan mittaristoon. Paisarissa ei haise pakokaasu ja lämmöt pysyy normaalissa. Vuotaa hieman termarinkotelosta ja paisarilta lähtevästä letkusta.
Lämpöö lykkää sisälle ihan normaalisti.

niin ja sitten vielä että mistä firmasta sais tilattua jomin säädettävän alustan sopuhintaan ?
Ja käykö vr6:seen sama alusta ku muissakin mk3 golffeissa

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.3.2013 18:11

Käy sama ja itse tilasin autovarusteelta. Tietty ebaysta saa alle 200e:n jos sieltä tilailee.

fanks
-
Viestit: 101
Liittynyt: 26.3.2013 16:24

ViestiKirjoittaja fanks » 26.3.2013 16:55

apua tarvis, kone pitää vähän erilaista ääntä kun on yleensä pitänyt, tömäjää kierrosten laskiessa.. tyhjäkäyntikierrokset vähän heittelee ja suurin vika kun risteykseen tullessa vapaalla rullailee niin kierrokset käy tosi alhaalla ja auto sammuu kokonaan välillä. tämä on tapahtunut n 5km ajon jälkeen aina muutaman kerran nyt. pari viikkoa sitten alko käymään vajaalla mutta tulppien vaihdon jälkeen alko taas pelaamaan. nyt on denson tulpat, virranjakajan sisälle katottu ja näyttää ok, jokanen tulppa antaa kipinää ja muutenkin käy kaikki pytyt, kaasuttaessa ainakin tuntuu ihan normaalilta..
kaasuläppä putsattu.. vikakoodit saan lukuun vasta viikon kahen päästä joten auttavia neuvoja kaivataan..
auto tosiaan vr6 golf vm92. ajettu 268 ja jakopääremontti tehty kuulemma, jos autoliikkeeseen nyt voi ikinä luottaa niin n 250tkm..
putsasin vielä ilmanputsarista kaasuläppään ja tyhjäkäyntimoottoriinasti kaikki letkut, ei vaikuttanut käymiseen kriittisellä tavalla voi olla et käy vähän paremmin.. mutta silti tuntuu että kuuluis sellasta ratastamista voisko jakopääs olla jotain..

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 27.3.2013 14:05

Heippa taas kaikille tämän ominaisuusrikkaan automallin ystäville! :D

En ole vieläkään saanut tuossa ylempänä esillä ollutta ABS-vikaa korjattua omasta veeärrästä. Tänään kokeilin toisella ABS-ohjainboksilla kun sellaisen sain hankittua, mutta eipä sillä ollut mitään vaikutusta. Vika on ja pysyy. Seuraavaksi taidan vaihtaa taka anturit "varmuuden vuoksi" vaikkei vian niissä pitäisi olla. Onko kellään muulla näyttänyt vikakoodi ja vilkkukoodi ABS-pumpun vikaa vaikka ollutkin vain anturivika?

Myydään palstalla myynnissä tuo ylimääräinen ohjainlaite, jos jollain tarvetta niin ottakaa yhteyttä! http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=179482

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.3.2013 15:16

Onko Suomessa yhtäkään remmiahdettua vr6:sta? Olisi kiva kuulla vähän kokemuksia...

Edit: Ja kestääkö vakiokytkin miten paljon? Esim 300hp/400Nm. Kitin sivuilla kovin vakuuttavat, että pitäisi kestää, koska remmillä ei tule teho piikkejä, onko asia näin?
Viimeksi muokannut S4mmy, 27.3.2013 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 27.3.2013 15:38

Pumpun johdot ja rele kunnossa?

Tuossa kun sähkökuvia kattelen, niin pumpulle tulee sähkö yksinkertaisuudessaan releeltä ja releelle ohjaus abs-boksilta (ojainboksin liitinpinni nro 15 -> pumpun releen pinni 6/65)
Tuon suluissa olevan välin eheys kannattaa mitata.

Näkyy tuossa pumpussa olevan jokin sensorikin (G101,pumpun liitinpinnit 2 ja 3), sähkökuvassa kuvattu vastuksena, ei mitään hajua toiminta-arvosta...
Menee pumpulta johdot ohjainboksille liitinpinnit 31 ja 49. Noidenkin johtojen eheys kannattaa tarkistaa.

Eli pumpun liittimen pinnistä nro.2 -> abs-ohj.boxin liitinpinni nro. 49
ja pumpun liittimen pinnistä nro.3 -> abs-ohj.boxin liitinpinni nro. 31

Tarkasta nuo em. välit.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 27.3.2013 20:16

S4mmy Mulla on kesäks tulossa eaton m62 corradoon ;D Ja mikä mukavinta sen saa jopa ihan lailliseksi peliksi. Ja mulla on jo valmiiks vaihettu tommonen kytkinpaketti http://www.ebay.com/itm/XTD-STAGE-2-STR ... 8b&vxp=mtr pitäis kestää johonki 350-400hp ja 650Nm asti jos en iha väärin muista.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.3.2013 20:28

Voitkos pistää enemmän tietoo tuosta sun projektista YV:llä? Olis kiva tietää vähän yllättäviä kuluja yms.

Tälläistä olen itse katsellut: http://www.carlicious-parts.com/epages/ ... ducts/0101

Tai sitten tuolta tuo stage 3 paketti. Onko kellään tietoa noista, että ovatko laadukkaita?

Edit: Mihin oikeen meinaat ton eatonin mahduttaa? :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.3.2013 20:30

^oho,ruoskan arvo nelinkertaistuisi. =)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.3.2013 20:34

Ja myyntihinta kasvaisi 500e:llä :). Noista saa nykyisin niin vähän myydessä, että ei tota kannata enää miettiä siten, että minkä arvonen auto on :D. Pidetään toi auto nyt käyttiksenä niin kauan kunnes on varaa ostaa toinen auto viereen. Tuskinpa tosta luovutaan vielä pitkään aikaan, ihan liikaa rahaa menny siihen tähän mennessä :).

Kuinkas noi männät ja veivit tälläsessä 300tkm ajetussa alkaa yleensä oleen? Kannattaako ne vaihtaa samalla jos tuollaista remmiä meinaa asennella?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.3.2013 20:42

Tuolla nettisivuilla tulee kokonaishinnaksi ~4000€ ja samalla myyjällä eBayssä Der Preis für ein komplettes Kit beträgt 3250€.
Kai tuo sama on.

Tuohon konkurssiin sama uusia koko kone.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.3.2013 20:49

Ei taida suuttimia, cooleria yms. tulla tuossa ebay linkissä mukana?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.3.2013 20:50

Ei siis tossa linkisä suoraan mutta sieltä ku eteenpäin lukee
Der Preis für ein komplettes Kit beträgt 3250€ = The price for a complete kit is 3250 €


Tiedä sitten, kysymällähän se selviäis.
Viimeksi muokannut Sebastian, 27.3.2013 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.3.2013 20:52

Taitaa olla tämä sarja, ainakin hinnan perusteella: http://www.carlicious-parts.com/epages/ ... ID=5221756

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.3.2013 20:54

Oishan se tuokin ~400€ halvempi

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.3.2013 22:44


kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 27.3.2013 22:56

Noppikselle taas kiitokset kun yrität valaista mun epätoivoista ikuisuuskorjausta. Jospa huomenna ehtisin auton luo ja saisin yleismittarilla selviteltyä noitten sun vinkkaamien johtojen kunnon. Ja niitten releitten toimintakin yhä pikkusen arveluttaa..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.3.2013 23:01

Mikäs tuosta Ikonen tekee paremman? :)

Edit: Missäs kannattas noi vakio nokka-akselit käydä hiotuttamassa vähän jyrkemmiksi?

Edit 2: Tuli vähä katottuu enemmän tietoo tosta Ikosen linkittämästä paketista. Mistäs noita sais tilattua ja mielellään tuota stage 2:sta ainakin, jotta pääsis sinne 300humman tienoille, mielellään jopa paremmalle puolelle. Noi Ikosen linkkaamat sivut on todella huonosti toteutetut IMO.
Viimeksi muokannut S4mmy, 28.3.2013 13:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 27.3.2013 23:17

Eipä mitään, mukava välillä pähkäillä vikoja :)

Siinä abs-ohj.boksin liittimessä pitäis olla ne pinnit numeroitu helekutin pienillä numeroilla niin niistä on hyvä (kiva) tihrustaa oikea pinni...

Vähä arvelen jotta joudut ton hydr.yksikön vaihtamaan, mut eihän sitä koskaan tiedä :)

Jäin vaan miettimään tota G101-sensoria, jotta millä periaatteella se nyt tuota pumppua kyttää.
Jos kerta pumppu pyörii kun kytkee suoraan jännitteen siihen niin voiko toi sensori olla sitte sökö, mutta sekin vissii tuola pumpun sisuksissa niin ei pysty korjaamaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.3.2013 13:15

Sattu tuolla Ikosen linkkaamilla sivuilla tollane silmään: http://www.ccr-racing.com/shop/supercha ... -184p.html

Olisko kellään mietteitä tuosta? Itse olen vielä toistaiseksi ihan ulapalla näitten remmiahtimien toiminnoista yms.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.3.2013 14:08

Jos meinaat tehoja ottaa ulos reilummin (yli 300hp), niin ehdottomasti toi C30-94 ahdin. Tuntuvat kehuvan noita Rotrexin ahtimia aika paljon vs vortechin yms.
Itse meinasin kanssa tehdä ton Rotrexin sarjan C30-94 ahtimella. Mutta meinaan että nälkä kasvaa vielä tostakin... :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.3.2013 14:20

Tuossa tulee ilmeisesti yksi hihnapyörä mukana. Onkohan se mille tehoille/paineille tehty? Mistä noita saa tilattua kun tuolla ei ainakaan ole suoraan mitään ostoskori tyylistä ratkaisua, pitääkö se ottaa s.postilla noihin yhteyttä?

Kukahan Suomessa osaisi tehdä tuollaiselle ohjelman siten, että katsastukseen saisi takaisin vakio ohjelman, jotta pystyy ohittamaan tuon ahtimen.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.3.2013 14:24

Onko vinkkejä mistä löytyis etumaskiin punainen VR6-merkki? Näyttää olevan harvinaista tavaraa ko google ei löydä :(

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.3.2013 14:47

Taitaa joutua maalipurkkiin turvautuu.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.3.2013 14:49

Kysäse sähköpostilla. Mulle vastailivat aikoinaan ihan hyvin kun kyselin.
Todennäköisesti joudut vaihtaa lastun. Eli vakiolastu pois ja viritilalle, teet siihen kannan, ettei tarvitse aina lastua juottaa, vaan onnistuu ihan vaihtamalla.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 28.3.2013 15:33

-92 on ihan ku vaihtaa vaan, kanta on vakiona boksissa. Mistä vm. lähtien näissä on tuo kiinteästi juotettu lastu?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.3.2013 16:20

Ei mitään hajua, mutta omassa -95vm(obd 1) on juotettu.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.3.2013 16:54

Pitääkin pistää sitten rahatilanteen tästä vähän parannuttua sinne s.postia ja vähän kysellä.

Edit: Joku täällä kauppas mulle takaronkkia, mutta en yhtään muista kuka... Jos on jollain ruosteeton takaronkki jollain ni vois ottaa YV:llä yhteyttä :).

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 28.3.2013 19:03

S4mmy se mahtuu sopivasti tonne laturin alle ku vähä tuunailee kiinnikkeitä ;D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.3.2013 19:27

Sulla ei vissiin oo sitten ilmastointia tai se on poistettu?

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 28.3.2013 21:21

Kellään vanhasta muistista mitään patenttivastausta ongelmaan.

Address 15: Airbags Labels: 1H0-959-656.lbl
Part No: 1H0 959 656
Component: AIRBAG IS 55 V00
VCID: F1E28207BBB2BAC

1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High


Airbag paikoillaan, päällisin puolin näyttää ehjältä ja johdot kinni. Mistä kannattaa alkaa sörkkimään vai uutta bägiä etsimään?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 28.3.2013 22:50

Ei oo ilmastointii tos vehkees onneks :D Vähän siel joutuu kikkailee mut kyl sen saa sit sinne mahtumaan. Ja leimamies viel näytti vihreetä valoo tolle setupille ni pakkohan se on sit kiinni laittaa. Dynolapun kaa vaa muutoskatsastukseen ni se on siinä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.3.2013 17:26

Onkos kellään kokemuksia tälläisistä? http://www.ebay.com/itm/Schaltwegverkur ... 3a70283f1c

Reetuhai2
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.3.2013 1:43

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 31.3.2013 2:01

Jooh, asiaha olis nii että pihaan tulossa tollanen MK3 2.9l VR6 Syncro Golffi. Siitä kiinnostais nyt tietää kaikenlaitasta tietoo. VR jakopääongelmat on kyllä tiedossa.

Mutta tässä olis jotain:
-Kestääkö voimansiirto hyvin näissä? Kuulin jostain että neliveto hajoais ja olis hävyttömän kallis korjata?
-Halpoja virityskonsteja?


Ei nyt väsyneenä muuta muistanu mutta kaikennäköstä nippelitietoa otetaa ilolla vastaa, esim. vanteiden pulttijako tms. Ja mielenkiinnon vuoks, voiko turbottaa ilman että joutuu johonkin useemman tuhannen päästötesteihin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.3.2013 5:00

Syncro kestää 400-500hp.
Laatikoista yleensä hajoaa 3-4 rattaat kun on tehoja yli 300->
Halvat virikonstit on suodatinkotelon alaosa reikiä täyteen, 1.8t imuilmananturi... siinäpänä ne sit olikin :)

Pulttijako 5x100
Golffit on vähäpäästöisiä, eli testit joutuu tehdä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.3.2013 11:05

S4mmy kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia tälläisistä? http://www.ebay.com/itm/Schaltwegverkur ... 3a70283f1c


Äkkiseltään näyttäisi että itse kabiinin puolelle tuleva keppi on vain vakiota lyhyempi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 31.3.2013 23:55

Eli periaatteees saman saa aikaiseksi kun vaan lyhentää nykyistä keppiä? Mitenköhän tollasen hieman epätarkan liikkeen voisi saada tosta kepistä kuriin? Vaihde sisälläkin keppi heiluu aika paljon puolelta toiselle, eikä sen liika rata ole enää kovin tarkka.

Mistähän noita vahvempia veivejä ja mäntiä voisi saada? Katselin ebaystä niin wisecon männät on n.600-800e satsi ja H-profiili veivit melkein toisen mokoman. Saisiko noita jostain vähän halvemmalla yhtä kestäviä? Minkähän kokoisena noi männät kannattaisi ottaa? Vakio poraus on kai 81mm? Kuinka paljon isompi koneen iskutilavuudesta tulee vaikkapa 83mm:llä porauksella ja onko siinä mitään käytännön eroa, että onko 81mm vai vaikka tuo 83mm?

Voi olla vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta vasta näitä virittely hommia ekaa kertaa tekemässä niin haluaa varmistaa, että en tee mitään tyhmiä virheitä :).

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.4.2013 0:19

ikonen: lopeta jo tuo 300hp keston viljely koska se ei pidä paikkaansa

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.4.2013 1:00

Onkos VR6:n 02A:lla ja TDI:n 02A:lla mittaeroja sisuskaluissa? Akselit erivahvusia tjsp?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.4.2013 6:14

jarskii-
Posted: Sunday 31.3.2013 23:19 Post subject:
ikonen: lopeta jo tuo 300hp keston viljely koska se ei pidä paikkaansa

Se että 1-2 ihmisellä se kestää enemmän tehoja, ei tarkoita että kaikilla kestää. Jopa tältä foorumilta löytyy topiceja missä porukka on saanut noita hajalle, puhumattakaan kun menee VWVorteksille ja tekee haun siellä 02A laatikoiden kestävyydestä.
Syncroista/nelikoista missä ei paljon sutimista tapahdu, vaan kaikki vääntö ja rasitus kohistuu laatikkoon, niin hajoamisen todennäköisyys on vielä isompi.
Enemmän on tyhmyyttä olla ottamatta laatikon hajoamista huomioon, kuin luottaa siihen että se kestää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa