VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.1.2013 18:43

Ei se vaadi kuin pakkasta niin voi hyvinkin välillä toimia ja välillä ei. Lukko paketti irti ovesta ja puhdistus + uudet öljyt.

Edit: Pitääkös toi apulaitehihnan kiristin ujeltavaa ääntä kylmällä ilmalla jos se alkaa vetämään viimeisiään? Ääni loppuu sitten kun kone ollut vähän aikaa käynnissä ja mun mielestä kuuluu juurikin tuolta kiristimen suunnalta. Joku täällä kauppasikin mulle uutta kiristintä, mutta poistin vahingossa kaikki yksityisviestit, joten en muista enää, että kuka... Jos jollain on kunnostettu kiristin niin ilmottautukoot yv:llä :).

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.1.2013 19:04

Itsellä se päästi sellasen rääkäsyn ja sit rallatti. Helppohan se on ottaa irti ja testata miten rulla pyörii.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.1.2013 19:05

Tuolla on vaan niin pirun kylmä :D. Kai se täytyy sitten ottaa käteen ihmeteltäväksi, kunhan on aikaa.

John_Amunet
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.12.2012 11:11

ViestiKirjoittaja John_Amunet » 27.1.2013 20:12

Ei kellään oo myydä ylimääräistä peitekantta moottorille? Oma halkes just tuosta VR6 logon vasemmalta puolelta ja vähän tympäsee. Tai jos ei oo myydä niin mistä hankkia?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.1.2013 21:38

Nettivaraosasta löytyy niitä. Kirjoitat vaan hakuun vr6.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 28.1.2013 6:48

Ei kellään oo myydä ylimääräistä peitekantta moottorille


Pitäisi löytyä ja kympillä lähtee. Laitoin eilen YV:tä asiasta

------


.
Tuli tilattua 10mm madantavat lautaset ja ne pitäisi heittää alle kunhan saapuvat


Et kai vaan huutiksesta ostanut? Ei kannata, jos tulee ongelmia taakuu asioiden kanssa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.1.2013 10:59

Ihan autovarusteesta ostin muutaman muun tuotteen kanssa. Saa nyt nähdä tuleeko noita heitettyä alle ollekaan vain muuttuvatko suunnitelmat.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 29.1.2013 10:13

Jostain muistan lukeneeni, että ne eivät kävisi vr6 yläpäiden kanssa?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.1.2013 13:50

Ainakin paketissa lukee GTi/vr6. Näkeekös tuosta jostakin ilman testaamista, että meneekö? Netissäkin kuitenkin lukee myös, että kävisi vr6:seen...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.1.2013 14:38

Paukuttaako muuten kellään moottorijarrutuksessa putkessa? Mulla kun hitaasti kierrokset laskee alle 2000rpm niin alkaa putkesta kuulumaan toisinaan paukahtelu. Onhan se toisinaan ihan mukavan kuulosta, mutta katti ainakaan ei tästä varmaankaan tykkää.

Mistähän tuollainen voisi johtua? Lambda vaihdettu 1v sitten, samoin kuin tulpat ja tulpanjohdot. Vikakoodit luettu ja ei ole yhtäkään.

John_Amunet
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.12.2012 11:11

ViestiKirjoittaja John_Amunet » 30.1.2013 15:37

Itselläni kyllä ainakin paukkuu ja poksuu juuri samanlailla. Siitä onko se kuinka pahaksi niin mulla ei oo mitään tietoa.. Viisaammat saakoon kertoa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 30.1.2013 19:18

kyllä tämä on tiettyyn pisteeseen ominaisuus näissä,itsellä paukkuu myös putkessa. semmosta vaimeetahan se on,ei mitään semmosta kiväärillä ampumista. en itse murehdi asiasta kun mulla on korvausputki,katti on vaan kerran vuodessa kiinni.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.1.2013 19:35

Pitäis kai itsekin alkaa pisteleen aina tuota korvausputkea, ettei tarvitsisi kattia niin pelätä. Varsinkin kun tuo putki tuolta varastosta löytyy, ei vaan saa autoa missään ylös niin jääny aina vaihtelematta.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.1.2013 20:30

Antaa pömpötellä vaan. Katti kyllä kestää. Eipä tuo itseä häiritse kun tosiaan vain tyhjäkäyntikierrosten likettyvillä pikkusen pötpöttää. Voishan tuon ottaa ohjelmasta pois niin olisi sivistyneemmän kuuloinen.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 30.1.2013 21:39

ehdottomasti suosittelen korvausputken laittoa. tein itse oman korvausputkeni että sain putkistoni alusta loppuun 2,5 tuumaseksi. ainakin itsellä eron huomasi selkeästi. ja itsehän teen kaikki remontit pukkien avulla,eli huono tekosyy ettei ole nosturia. toki helpottaahan se :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.1.2013 21:46

On mullakin se putki ollut siellä yhden vuoden, mutta ei sitä kyllä huomaa, että onko se sielä vai ei muussa kuin äänissä :). Henkisesti voi tuntua, että auto liikkuu paremmin kun ääntäkin lähtee enemmän, mutta todellisuudessa ei ole mitään eroa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 30.1.2013 22:05

ei mennä tähän nyt. uskoisin että meidän kahden autoissa ei ole käytännössä mitään muuta samaa kun merkki ja moottorin tyyppi. yksilöitähän nämä on. tosin,katalysaattori mikä mul on,alkujaan seatista,retrofittasin sen tohon omaani kun oli orkkis sulanut. eli 1.8 turbon katti.ja eron huomaa kun sen ottaa pois.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.1.2013 22:11

No nyt haluisin kyllä kuulla, että mitä sun auton koneelle sitten on tehty sellaista, että siinä auttaa enemmän? Ihan siis sen takia, että jos itsekin saisi jotenkin fiksusti nostettua tehoja :D.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 30.1.2013 22:20

ei tätä mun yksilöä juurikaan viritetty ole. lastu,1.8 imuilma,koko putkisto. 170-192 psi puristuspaineet sylintereissä ennen remonttia.oli aika hurjat karstat venttiileissä,elikä nyt saattaa olla puristuksia hiukan enempi. viritystä on kyllä tulossa tähän tulevaisuudessa enempikin. mutta itse huomaan eron jo nyt ilman kattia,mulla onkin tarkka silmä :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.1.2013 1:54

Kuten tossa VWVortex topicissa on. Perus VR6 hyötyy eniten 2.5" putkistosta. Sit jos on lastua, +268 nokkaa, 2.9 klooni imusarjaa yms viriä. puhumattakaan ahtamisesta niin 3" putkisto on paras.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 31.1.2013 8:12

Osat Laakkosen kautta 850e
Kannen koneistus 120e
Työt + öljyt, nesteet ja suodattimet 1000e


Onko kuitit vielä tallella?
Tehtiinkö myös täysi kytkinremontti samalla kertaa? Kytkimen osat kuitenkin yli 200eur.
Montako työtuntia ja mikä oli tuntiveloitus?

Jeesuksen kalliin remontin oot tehny :D Miksi laakkoselta osat? Motonetistä esim. jakopään osat saa huomattavasti halvemmalla...




Jaa halvemmalla. Mikä olisi sitten motonetin hinta jakopään hiluille + kannentiivisteelle.
Viimeksi muokannut kraftVWerk, 24.2.2013 7:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 31.1.2013 9:58

Muistaakseni jakopäähilut on ~200 euron tietämillä... Kannentiiviste pyörii siinä 50e huiteilla.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 31.1.2013 11:35

itse kesällä laittelin tota omaa katiskaa. motonetistä ei saanut tota yläkiristimen laahainta. no fiksukselta ei saanut sitten sitä toista ylälaahainta. osat tuli sitten motonetistä ja fiksukselta, ja hintaa tuli noin 250euroa. itelle makso täydellinen reinzin yläp.tiivistesarja ja kannenpultit tutulta myyjältä 150euroo. ei olis saanut edes saksasta siihen hintaan.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 31.1.2013 22:10

Onko muuten yhtään aitoa VR6-miitiä järjestetty koskaan Suomessa? Ens syksynähän voisi järjestää sellaisen vaikka Lappeenrannan ilmailupäivien yhteydessä, siinä elo-syyskuun vaihteessa. Jonkinmoinen pienimuotoinen miitti aamupäivistä ja sitten puolenpäivän jälkeen lentokentälle kiihdyttelemään, niin saataisin jonkinmoinen ronkkimisjärjestys selville tämänkin foorumin voimasuhteista. Ja koska VR6 miehet on reilua porukkaa, niin sovitaanko että VR5-miehetkin saa tulla jos hoitavat kaikki tapahtuman järjestämiseen liittyvät järjestelyt ja työt. Ketä olisi mukana? Avataan sitten oma topic jos löytyy kiinnostusta.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.2.2013 1:58

Eipä kyllä kehtaa kiihdytellä kuin tuolla nelipyttysellä tiiselillä. :D

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 1.2.2013 9:04

On vaan niin hyvin järjestetty tapahtuma tuo Lappeenrannan lentokenttä ajot, että siinä samassa yhteydessä olisi hyvä järjestää miitti + ajot. Eikä tarvisi kenenkää stressata ajojärjestelyiden, ratavarauksien yms kanssa. Sen kun vaan jokainen maksaa sen pääsylipun 5€ ja ajot 20€/veto.Ja kun jokainen vetäisi lentokentällä sen 200tutkaan, niin loppuisi se turhapäiväinen uhoaminen +200hv vapari tehoista. Onko muuten se ilmailupäivien lähettäjänä toimiva järkkäri, takatukka ventomies palstalaisia?

Tiettääkö kukaan VR6(AAA +ABV) tarkkaa lukumäärää Suomessa. Jos pelkästään nettiautossa on kerrallaan 40-50kpl VR6 Golf IIII myynnissä, niin kyllä kok määrä täytyy olla melko suuri, >200kpl ?? VR6 Corradoja taitaa olla vain alun toista kymmentä? Jos edes sitä?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 1.2.2013 15:49

Ja ventoja/jettoja tuskin sitäkään, siis alkuperäisiä ;)

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 2.2.2013 11:02

ei täällä mun mielestä kukaan ole tehoilla uhonnut. itse olisin tyytyväinen ylipäänsä toimivaan miittinkiin niinkään moottoriin tai korimalliin katsomatta.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 2.2.2013 13:20

Paukuttaako muuten kellään moottorijarrutuksessa putkessa? Mulla kun hitaasti kierrokset laskee alle 2000rpm niin alkaa putkesta kuulumaan toisinaan paukahtelu. Onhan se toisinaan ihan mukavan kuulosta, mutta katti ainakaan ei tästä varmaankaan tykkää.


yleensä viallinen lambda-anturi aiheuttaa vian tai joku muu mikä
sekoittaa moottorinohjauksen niin ettei kone polta kunnolla ja katalysaattoriin pääsee palamatonta seosta joka voi syttyä pakoputkessa myöhemmin tai jonkin ajan kuluttua.

Juuri näin!



-----------------------------------------------------------

ei täällä mun mielestä kukaan ole tehoilla uhonnut.


Antza12

Vw Golf 2.8 vr6 +250hv

-------------
Onko muut käyneet penkissä kattomassa mitä sieltä pellin alta irtoaa?

169hv / 217nm
En tiedä jos olisi lähemmäs rajoitinta vetänyt, olisiko sieltä tullut ne loput 5hv?
----------------------

No ei noihin nyt niin "älyttömästi" uppoa.
2.9 klooni = työtä (5-10hp), 1.8t anturi 30€ (4hp), pako- ja imusarjaporttaus = työtä (5-10hp), 3" putkisto 400-600€?

(10hp), lastu 150€ (5-10hp), 268 (DRC jenkeistä veroineen,tulleineen yms) nokat 300€ (5-10hp), kevennetty

vauhtipyörä 120€, hihnapyörät kokosarja 180€.
Ja jotkut tunkee tonneja johonkin vanteisiin ja hifeihin tai 300-400€ peltisarjoihin tai kartiofilttereihin...

--------------

Voi sitä rahan ropinaa mikä noihin uppoaa ;)


---------

Jospa äijillä on yli 350 hp niin pitää jo alkaa ilman saantia lisäämään?! Eli eihän se vakio suodatin ja kotelo oikein

mihinkään riitä.

---------

VR6 Golf + VR6T projekti

-------------

Joo eli luin vanhoja lehtiä ja ainakin minun päähän jäi et jos meinaa vaihtaa 2,8:in tilalle 1,8T 20V tekniikan niin

helpoin vr6:en poissanoston jälkeen ostaa jostain siihen 2,0 16v gti:n laatikko ja siihen kunnon kytkin ja sit se

uudempi turbopata kävis suoraan siihen 16v lootaan joka taas istuu suoraan veeran akseleihin ja napoihin, samat kun

ovat...?? kuulostaa helpolta... mut kuka osais tai on tehnyt tällaisen tekniikanvaihdon???

-----------------

Mutta periaattessa, nokat Schrick, DCR etc, IV korisen Vr6 ohuempi kannentiiviste, kannen porttaus + isommat

venat, lastu, vauhtipyörän + hihnapyörien kevennys, pakosarjonen porttaus ja isompi putkisto, R32 kampura....
Tai sit suoraan remmiahdin/turbo.
Ja noi ei ole missään järjestyksessä.

Edit Ilokaasuista Vr6 tykkää kuin hullu puurosta. 75hp wet tai sit 125hp direct port injection.


------------------

Tee palvelus kaikille.
1 Käytä autosi dynossa
2 osta lastu ja asenna se
3 käytä auto uudestaan dynossa ja laita laput tänne.

-----------------------

Mitja.Viik
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.11.2012 12:37

virtalukon pohja paskana?

ViestiKirjoittaja Mitja.Viik » 3.2.2013 18:29

Nyt tuli golffiin sellainen ongelma et kun vääntää avaimesta ni virrat saa päälle mutta ei tunnu oikein avain vääntyvän loppuun asti niin et kaara lähtis käyntiin.muutenkin saanut välillä muutaman kerran sahailla käyntiin.ja sit välillä on taas lähteny ihan nätisti.oon kokeillu myös vara avaimella mut eipä silläkään toiminu.oiskohan sitten toi virtalukon pohja valmis?

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 3.2.2013 22:14

Onkos kenelläkään foorumilaisella kokemusta isoista putkistoista näissä VR6 golffeissa?

Taka-akselin ylitys tuntuu olevan hankala toteuttaa yli 3" putkella, joten olen tullut tulokseen että takapenkkien alle yhdellä 3.5" putkella ja siitä y-haaralla kaksi kappaletta 2.5" putkistoja molemmin puolin autoa ulos.

Ongelmaksi tuossa vaan muodostuu bensatankki. Eli silloin pitäisi tuo alkuperäinen tankki poistaa ja laittaa toisenlainen tankki keskelle konttia ja poistaa samalla varapyöräkotelo.

Toinen vaihtoehto olisi kylkiputki ulos takarenkaan etupuolelta, mutta äänitaso tuossa taas kasvaa niin korkeaksi että ei taida saada alle 95db millään?

Tällä hetkellä kiinni Marteliuksen 2.5" ränni ilman kattia ja putkiston vastapaine 0.55bar.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.2.2013 22:15

Minkäslaiset tehot on hakusessa, kun tuon kokoista putkea olet pistämässä?

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 3.2.2013 22:32

Tarkoitus siis ajaa HX40 superilla, eli sillähän tuota tehoa pitäisi irrota +500hv.

Tällä hetkellä pakopaine kasvaa liian suureksi ja moottori tukehtuu senvuoksi. Nyt kiinni vasta pieni T03/04 ahdin. Parhaimmillaan putkiston paine oli jo 0.7bar, eli pieneksi jää tuo 2.5" putki 300hv tehoissa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 4.2.2013 2:46

Itse tein 3" putkistolle taka-akselin ylityksen niin, että ensin tein sopivan putken akselin yli 2,5":sta ja lopulta halkaisin sen. Väliin soiroa niin paljon että virtauspinta-ala vastaa 3" putkea. Toimii, ja saa vaikka madallettua pilalle asti ilman putken kolinoita.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 5.2.2013 18:41

Passattiin tarvis saada uusi takajarru sylinteri mutta paikallisen fixus myyjän mukaan ei löydy vr6seen eikä motonetkaan tuohon mitään näyttänyt. Löytyykö jostain muualta kuin marmorilta?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.2.2013 19:02

Ainakin G3/Vento on sama takajarruSATULA niin 4-pulttisissa kuin 5-pulttisissa levyjarruissa, joten veikkaisin motonetin tuotenumeroilla 23-9377 ja 23-9378 löytyvän käypäset takasatulat. En toki pistä päätäni pantiksi. Kannattaa verrata tuotteita.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 9.2.2013 14:05

Golfin keskikulutus noussu viime päivinä ihan järkyttäviin lukemiin 18l/100km.
Nyt luin koodit niin tyrkyttää tuota 00515. Hall sender-g40.

Kuinkahan kallis tuo uusi anturi/sensori on jos sellanen nyt täytyy hommata?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.2.2013 14:08

Riippuu siitä onko sulla jakaja vai suorasytkä malli?

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 9.2.2013 14:14

Suorasytkänen on.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.2.2013 14:21

Siihen pystyy (kai?) vaihtamaan sen pelkän anturin = halvempi vaihtaa kuin jakajamalliin. Itse en osaa sen enempää suorasytkään neuvoa kun ei ole siitä kokemusta :)

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 10.2.2013 0:57

Pystyy vaihtamaan pelkän anturin. Pitää vaan nyt metsästää jostain sellanen.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.2.2013 14:27

Voi jeesus että tuli taas hiki ko kävin marmoritiskiltä tilaamassa kasan o-renkaita, nopeusanturin ja termostaatin... Huhuhuhuhuhuhuhuh!

Jumalauta, ö-suodatinjalan tiiviste maksoi reilu 22e ?!! Eikä mistään muualta saanu... Miten perkeleessä voi pieni kumikäikäle maksaa niin paljo... -.-
No, harrastus maksaa. - sanoi marmoritiskin setä ja nauroi mellevästi päälle,

Ei taida olla ihan tervettä jos bensanpaineensäädin vuotaa alipaine-lähdöstä? :D
Tulevaisuutta ajatellen investoin säädettävän paineensäätimen, osaako kukaan sanoa jotta mitenkä olis nätti ohittaa toi entinen säädin?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.2.2013 14:28

Jos oikein muistan ni mulla ainakin tuli uusi tiiviste tohon ö-suodatinjalkaan suodattimen mukana.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.2.2013 14:30

Miksi säädettävä? En ole ikinä kuullu kenenkään vaihtavan vakiota, korkeintaan 3bar->4bar versioon.

Itse ostin kanssa marmorilta kaikki termarinkopat, termarin yms.... ja huhhuh... ois syytä kestää seuraavan 20 vuotta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.2.2013 14:52

Saakos udella, että paljonko Ikoselle maksoi marmorilta tuo termostaatinkoppa? Itse vaihdoin juuri kesällä tarvikkeen tilalle marmorilta ostetun.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.2.2013 15:03

Termari oli kans halpa... 54e :D

Tuolla ö-suodatinjalan tiivisteellä tarkotan sitä oo -rengasta joka tulee suodatinjalan ja moottorilohkon väliin..

Ajattelin tuossa jotta kun tota e85-tavaraa himottaa käyttää raakana niin vois kompensoida liian pieniä suuttimia besanpaineella...?

edit: ja "crackpipe" olis maksanu 47e marmorilta... jätin tilaamatta :D Pitää tilata nahkahousuilta, saa paljo halvemmalla. Ihmettelin ko ei löytynyt tarvikeosana O.o

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.2.2013 15:16

Motonetissä oli crackpipeä ainakin parivuotta sitten.

Karvan vajaa 200€ teki kaikki muoviosat, termari ja pari anturia marmorilta.

Nyt voin höpistä omia, mutta paljon yli 4bar ei kannattaisi mennä b-paineissa. Et ei muutakuin isompaa suutinta tilalle.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.2.2013 17:17

Hmm, hyllyssä olis isommat suuttimet + piggyback... Vaan ei jaksais vielä alkaa ecun johtoja räpläämään... :(

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.2.2013 17:48

Testaat vaan suoraan isompia suuttimia, tietysti jos ne jotkut +1000cc, sit voi olla liian isot. Itse meinasin kokeilla 440 suuttimia, ilman mitään ohjelmisto muutoksia.
Ja nopee ne on vaihtaa, 20min niin on suuttimet näkyvissä. Siitäkin 10min menee kirotessa, kun etsii sopivaa avainta suojamuovien poistoon :)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.2.2013 18:40

Mul ois 315cc suuttimet jemmassa... Vois tietty heittää paikoilleen... Pitänee vaan ensin saada muuten läjään tuo kikkare, on nimittäin taas lähteny hanskasta mun "vuosihuolto" :D

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.2.2013 22:15

Aloin tossa mietiskelee noita öljynsuodattimen jalassa olevia antureita... Yks on lämpötila-anturi, toinen on alapaine-anturi, mutta mikäs se kolmas sitten on? Olis hyvä tietää ennenko tilaa noita mätönetistä :D

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 12.2.2013 12:03

Jostain luin joskus että vielä se yksi anturi olisi yläpaineanturi mutta en lyö päätäni pantiksi.

Onko vr6 vakio ilmanputsareissa eroja? Meneekö -92 -> -93?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.2.2013 17:28

Eikai niissä pitäisi kummempia eroja olla tietääkseni...

Kyllä muuten oli noi anturit ala- ja yläpaineelle... Ihmettelin vaan kun katoin alapaine-anturia motonetistä niin oli ruskea ja jtn 0,7-0,9 bar toiminta-arvoltaan ja taasen paikallisessa varaosaliikkeessä tarjottiin sinistä jonka toiminta-arvo oli 0,3 bar... Kummankohan sitte ottaisi?

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 17.2.2013 15:42

Löytyykö keltään ylimääräistä säädettävää iskaria? Olisi tarvetta, että saa auton katsastettua ja myyntiin :)

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 19.2.2013 11:11

Moi! Täällä vm92 vr6 Golf aiheuttaa hämmennystä. Vikana: Ei käynnisty avaimesta.
Kun kääntää virrat päälle niin virtalukolta puolalle tulee jännite (musta johto #15), mutta startatessa jännite katoaa kyseisestä johdosta. Kun puolalle antaa virtaa akulta hyppylangalla starttauksen ajan niin auto hörähtää nätisti käymään. Mikä siis voi olla vikana? Ainut järjellinen selitys jonka itse keksin on viallinen virtalukonpohja. Voiko se olla sillätavoin rikki ettei anna "start-asennossa" virtaa puolalle?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 19.2.2013 15:42

^Kyllä. Virtalukonpohja vaan vaihtoon.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 19.2.2013 19:33

Jepjep, meitillä oli ostaessa sama vika... Entinen omistaja oli ohittanu virtalukon johdot startin osalta -> starttasi napista.

En ymmärrä miksi ihmeessä se piti ohittaa ~15e osan takia :D Kai oli niin köyhä ukko...

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 19.2.2013 20:17

Kiitoksia, ehdin sen kylläkin jo vaihtaa ja hienosti toimii. :) Löytyi paikallisen varaosaliikkeen hyllystä ja maksoi 20€.

Mullakin oli ostaessa viritelty typerä nappi kojelautaan. Käsittämätöntä räpellystä parin kympin säästön takia..

EDIT: Mitenkäs näistä muuten saa jarrupalojen anturit "ohitettua"? Vaatiiko se jotkut vastukset sinne johtojen päihin?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 19.2.2013 22:13

Mullakin oli ostaessa viritelty typerä nappi kojelautaan. Käsittämätöntä räpellystä parin kympin säästön takia..

EDIT: Mitenkäs näistä muuten saa jarrupalojen anturit "ohitettua"? Vaatiiko se jotkut vastukset sinne johtojen päihin?


Ei tarvitse vastuksia, piuhat vain irti ja katselee, jotta ei pääse piuhanpää maihin. "Käsittämätöntä räpellystä..."

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 19.2.2013 23:27

Okei, kiitti. Mielestäni ihan järkevä viritys tuo, ei sitten loimota se keltanen valo turhanpäiten siellä mittaristossa. :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.2.2013 1:46

Tuskin se turhanpäiten sielä loimottaa. Ilmeisesti jarrupalojen valmistajan mielestä ne voisi olla jo vaihtokunnossa.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 20.2.2013 9:44

Nyt ymmärrän teiän pointin. :D Unohtu tosiaan mainita että muutama sata km ajetut Black Diamondin levyt+palat siellä on. Olin niitä asentaessa siinä käsityksessä ettei niitten kanssa saa sitä kuluneisuus valoa toimimaan, eli en edes tutkinut asiaa mitenkään. Nopeesti vaan kaverin kanssa vaihdettiin levyt ja palat joka nurkkaan ja otettiin auto alas nosturilta. Ja ei ollut vanhoillakaan paloilla ne johdot kiinni (vanha omistaja sanoi ettei sovi niihin paloihin ja sen takia valo palaa). Eli tuo valo on siellä mittaristossa loimottanut niin kauan kun auto on minulla ollut, palat eivät kylläkään ole koskaan ollu lopussa..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.2.2013 14:54

Aivan. No sitten loimotus ei lopu kuin polttimon poistolla mittaristosta, jos johdon pää ei ota maihin pyörännavan seutuvilla. Taisipa tuo valo palaa minullakin mittaristossa, vaikka tuossa tekniikanvaihdossa ei ole edes koko palan kuluneisuuden tunnistusta.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 20.2.2013 15:11

Kas kun ei tullut mieleen yksinkertasesti poistaa sitä polttimoa. Eilen just kasasin levällään olleen sisustan ja se mittarikin oli siinä kätösessä..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.2.2013 18:27

Onneksi tuo mittariston käteen otto ei ole mk3 Golfissa iso homma :).

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 21.2.2013 11:34

Jep, onneks helppo homma. Eilen veeär sai moottoripesun, tänään pitäis paneutuu abs jarruihin. Onko sillä abs valon vilkahdusten määrällä joku merkitys? Joskus kuullut että siitä voisi laskea missä kulmassa vika piilee, mutta lieneekö legendaa?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 21.2.2013 12:54

Ei oo legendaa. Siitä ku laskee ne vilkutukset ni saadaa "vikakoodi" ja sen ku lyö autodataan ni kertoo sit sen vian.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 21.2.2013 15:24

Hmm.. Vilkahtaa ensin pitkään, neljä lyhyttä, yksi lyhyt, kolme lyhyttä, kolme lyhyttä ja lopuksi taas pitkään. Sitten sama alkaa alusta. Eli koodi lienee 4133, pitää kysyä kaverilta jolla pääsy autodataan.

Kiitos rahinalle infosta, melko kummallinen systeemi..

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 21.2.2013 17:45

Mä voin huomen tsekkaa ton koodin töissä autodatasta.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 22.2.2013 1:18

Kaveri lupas kans kattoa, mutta voit säki sen tarkistaa jos viitit.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 22.2.2013 11:15

Vikakoodi Vilkkukoodi Vian sijainti
01276 4133 Pumppumoottori

Tommosen antaa autodata.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 22.2.2013 16:41

Voi pahus. Täytyypi tutkailla sitä pumppua, se on ehkä jämähtäny seisonnassa.

edit: Eilen tutkin sen pumpun toimintaa eikä ollut ainakaan jumissa/kuollut. Ilosesti pyöri kun antoi virtaa suoraan akulta, ja pumpun käydessä vaikutti myös jarrupolkimeen. Täytyypi varmaan tutkailla kaikki kehät ja anturit vielä varmuuden vuoksi läpi. Vai onko tuolla koodilla selvä peli ettei vika ole niissä, vaan nimenomaan pumpussa?

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 24.2.2013 14:02

wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01276
Kannattaa pumpun johotki tsekata jos ois vika niissä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.2.2013 18:31

EI helevettiläinen... Kattelin bensanpaineensäädintä nii 70-100e maksaapi?? Miten tuommonen perkeleen pulikka on niin kallis stana!

Alkaa perse revetä kohtapuoleen, jumaliste, se on vähintään 500e varaosiin joka kerta ko käyttää konepeltiä auki... -.-

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 25.2.2013 12:51

Näyttäisi nettiautosta löytyvän 225hv/300nm penkitetty vapari VR6. Pitänee laittaa paremmaksi. Aiemmin tässä topicissa oli mainittu joku verstas minne kannatta viedä nokat hiottavaksi. Kellään mitään paikkaa suositella E-Suomesta missä saisi nokat sopuhinnalla hiottua.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 26.2.2013 13:34

Vaihdelaatikossa vaihteensiirtäjässä (johon vaihdekepin vaijerit tulee kiinni) on sellanen paino kiinni. onkohan tuo kuinka tähellinen osa ? lienekkö suuresti haittaa jos tuon ottaa pois, kun ei meinaa sopia vesiletkujen keskellä liikkumaan kunnolla... meinaa vaihteiden vaihto takerrella tuon takia.

Vaihdoin tuon laatikon golffista, ja näkyy olevan entisessä laatikossa hieman erilainen, pienempi paino, joka ei tietenkää sovi nykyiseen lootaan kiinnityksiltään.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 26.2.2013 23:47

Vaihdelaatikossa vaihteensiirtäjässä (johon vaihdekepin vaijerit tulee kiinni) on sellanen paino kiinni. onkohan tuo kuinka tähellinen osa ?

Ei ainakaan muumikeulaturpodiiselpassatissa ollut mitään käytännön merkitystä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 27.2.2013 15:41

Ok, jääköön hyllyyn tuo ongenpaino... Olis varastossa mobil delvac mx 15w-40 öljyä, mietin jotta nakkaisko tuota koneeseen. Raskaan kaluston öljyä kylläkin, mutta valmistajan mukaan soveltuu "erittäin suorituskykyisiin" bensiinimoottoreihin ja täyttää sl-luokituksen...

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 27.2.2013 18:57

Onko VR6:ssa sama polttoainesuodatin kuin muissakin ruuttapeleissä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=19-8001

JKaunisto
-
Viestit: 96
Liittynyt: 2.8.2006 1:17

ViestiKirjoittaja JKaunisto » 27.2.2013 23:54

Ei nyt varsinaisesti suoraan verkkuun liittyvä kysymys, mutta osista kyse.

Saksasta kun ostelee laakereita, niin onko Kurbelwellenlager ja Hauptlager yksi ja sama asia? Pleuellager oli kiertokankien laakerit, mutta nuo kaksi nyt ihmetyttää onko sama asia vai kuinka perhanasti niitä laakeriliuskoja siellä alakerrassa on.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 28.2.2013 13:01

ABS jarruja en ole vieläkään saanut kuntoon, rahinan ja keest00:n avuista huolimatta, kiitos niistä. Ja tosta keest00:n laittamasta linkistä löytyvistä: "01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Signal Outside Specifications", "01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Electrical Fault in Circuit", "01276 - ABS Hydraulic Pump (V64): Implausible Signal" ei ole sen tarkempaa tietoa kun tuo rahinan kertoma 01276, eli ABS-pumppumoottorin koodi.

Kaikkia johtoja ja liitäntöjä olen tutkinut ja tarkastanut parhaani mukaan, löytämättä mistään vikakohtaa. Harmittaa.

Missä päin autoa tarkalleen kuuluu ulkolämpötilan anturin sijaita? Ja minkä väriset johdot mahtaa sille mennä ja mitä kautta? MFA "hyppää yli" tuon ulkolämpötilan näytön ja en löydä anturia mistään.

Mitkä johdot ovat konetilan (menosuuntaan katsoen) oikealta puolelta iskarin yläpään vierestä menevässä nipussa puna-valkoinen ja ruskea-valkoinen. Ovat poikki omasta autosta eikä toisia päitä näy missään päin konetilaa. Omat epäilykseni kohdistuu tuohon ulkolämpötila-anturiin..

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 28.2.2013 14:05

Ulkolämpötila anturi sijaitsee puskurin oikeassa reunassa olevassa ritilässä. Anturin johtojen värit on punaine/valkoinen ja ruskea/valkoinen eli sun veikkaus osui oikeaan.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.2.2013 14:33

kakkoskuski:

Ootko tsekannu abs-ohjainboksia (hapettumien/kylmäjuotosten varalta)?

Ei oikee muuta tule mieleen mulla ko et ohjainboksissa jotai matoja...

Jos jostain sais toimivan jolla vois kokeilla että katoaako vika sillä. Tosin, voihan vika olla siellä konehuoneen puolella olevassa venttiilien ohjaus-boksissa (mikä liene viralliselta nimeltään), mutta se loota taitaa olla niin vaikeassa paikassa että joutuu purkamaan jonkin verran tavaraa tieltä...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.2.2013 14:51

Tuo nettiautossa myynnissä olevassa 225hv/300nm verkku-corradossa VSR-imusarja :OOOO

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 28.2.2013 18:24

Oon kyllä avannut sen boksin, silmämääräisesti oli ok. Olis pitänyt ehkä jollain suurennuslasilla tms. tutkia tarkemmin jokainen juotosi..Tai kuumalla kolvin kärjellä käydä joka juotos läpi?

Olisko jollain lainata/vuokrata/myydä tollasta toimivaa ABS-ohjausyksikköä Rauman seudulla? Tai vaikkapa Turku-Pori akselilla? Olis kiva saada noi toimimaan.

Ja kiitos Keest00 tosta johtojen väristä sekä anturin sijainnista. :) Helpottaa kummasti tutkimista kun auton luo taas seuraavaksi pääsen.

BTWEdit: Noppis: Mikä on VSR-imusarja? :o

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 28.2.2013 19:04

hmnn nielsin vanha corradohan toi on. aikansa tuote,ulkonäöltään. tekniikka onkin aika klassista. varsinkin toi ihan yleinen vwmotorsportin imusarja..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.2.2013 20:21

VSR ja Schrick:n imusarja on muuttuva tilavuuksinen imusarja. sisällä on läppä jolla tilavuutta muutetaan tietyllä kierrosluvulla.
Ovat suht arvokkaita.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.2.2013 21:10

Ei toi kyllä mun mielestä kovinkaan yleinen imusarja ole O.o

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 28.2.2013 21:40

Ahaa. Kiinnostaisi kuulla lisää.. Hintaluokka, saatavuus, tehohyöty?

Ja tuo edellisessä viestissäni huutelemani ABS-ECU vielä haussa!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.2.2013 22:07

Uusien Schrickien hinnat taitaa pyöriä 1200-1400€....
hyöty, ehkä noin 10-15hp. Toimii parhaiten nokkien, lastun yms kanssa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.2.2013 22:18

Noita ABS ohjainbokseja on sitten useempaa eri mallia, eli sun kannattaa siitä vilkasta se koodi.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 28.2.2013 23:18

Mitä eroa noilla eri mallisilla ABS-bokseilla on? Ja meneekö boksien mallit automallin/vuosimallin mukaan vai onko niitä ollut satunnaisen "sekaisin"? Yks mahdollisuus boksin metsästykselle tulikin jo mieleen..

Ja tollanen imusarja vaikuttais aika näppärältä..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.2.2013 23:24

Niitä on ollut sekaisin ja osassa bokseista on myös jotain muuta ABS:n kanssa (kirjainyhdistelmää en nyt muista). En tiedä miten eri boksi sitten vaikuttaa, mutta ainakin kun mulla testattiin, että onko vika boksissa niin etsittiin samanlainen boksi testiin.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 1.3.2013 3:17

S4mmy haet varmaan tuota ABS + ALB yhdistelmää.
Kakkoskuskille ihan villi veikkaus et voisko sulake olla palanu ja sen takia pumppu ei toimi?

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 1.3.2013 8:48

Jokaisen autosta löytämäni sulakkeen olen tarkastanut. Vai onko tohon ABS-järjestelmään liittyviä sulakkeita jossain hyvässä piilossa? Ja eikös tohon järjestelmään liity pari relettä, mites niitä vois testata?

Ulkolämpötilan anturia en vieläkään löytänyt. Minkä näköinen kyseinen mötikkä mahtaa olla? Joku saattanut tietysti heivata sen sieltä, syystä tai toisesta..

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 1.3.2013 10:19

Itseäni lainaten: Onko VR6:ssa sama polttoainesuodatin kuin muissakin ruuttapeleissä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=19-8001
Vaiko hakeeko porukka täällä aina marmorilta kaikki osat ?

Seuraavanlainenkin ongelma olisi kun ajotietokone ilmeisesti temppuilee kun tuossa kohtaa mittaristossa missä pitäisi näkyä kulutus näyttää pelkkää viivaa. Vilkkuviiksestä vaihtaa kyllä "arvoa" jota pitäisi näyttää. Niin akkuhan on ollut irti jonkun aikaa ja ennen tuo on toiminut eli mistä päin etsimään vikaa.

Vaihteistosta vielä vaihdoin 75/90W Shellin öljyt. Nytten vaihteet menee loksahtamalla paikalleen, ikään kuin nykäsee aina hiukan. Toinen vaijeri pääsee liikkumaan laatikon pään kiinnikkeessään muutaman millin molempaan suuntaan, normaalia ? Linkin kuvan vaijeri A. http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/02a_shifter.jpg

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 1.3.2013 10:38

kyllä itsellä oli semmonen alumiininen aika isokin pötikkä se psuodin kun vaihdoin 2 vuotta sitten. ihmetyttää vaan tommonen huutelu täällä,eikö nyt polvet taivu että kurkistaisit itse sihen apparin takapyörän eteen pohjan puolelle. siinähän se on näkösällä...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 1.3.2013 11:19

Ootko tsekannu tuota erillisessä rele/sulake-paneelissa olevaa pumpun sulaketta, kuvan listalla mustalla pohjalla numero 21. ja tuossahan näkyy myös abs-releiden paikat mitkä voi myös tsekata... En tiedä minkä vuoden golffista toi kuva, releiden paikat voi hieman vaihdella vuosimallista riippuen.

Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.3.2013 12:09

En tiedä onko tätä linkattu tänne, mutta tuossa on hyvä itse opiskelu opas jos saksa taipuu, ja vaikkei taipuisikaan (kuten itselläni ei taivu): http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_127.PDF

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 1.3.2013 15:24

Ulkolämpötilan anturia en vieläkään löytänyt. Minkä näköinen kyseinen mötikkä mahtaa olla? Joku saattanut tietysti heivata sen sieltä, syystä tai toisesta..

Tuossa kuva anturista (itsellä mustan sijaan vaalea)
Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa