VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Vesseli80
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.12.2012 10:40

ViestiKirjoittaja Vesseli80 » 3.12.2012 15:43

Ei lupaa. Ajonestoa itsekkin aluksi veikkailin mut viisaammat oli ecun kannalla.... paljos puolalla ois hintaa?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 3.12.2012 15:53

Privaa laitoin...

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 3.12.2012 16:50

Jollain tietoo ton b4 vr6 passatin vakkarista nikä sitä vaivaa, kun jossain kojelaudan sisällä napsuu vaan eikä muuta tapahdu?

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 3.12.2012 21:33

Mihkä verkku voi kadottaa jarrunesteet?
Näkyviä vuotoja ei ole missään ja poljinkin on ihan normaali- 1-2vk menee kun nesteen taso valuu maximista minimiin.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 4.12.2012 8:18

Tarkasta kytkimen työsylinteri (käyttää samaa nestettä kuin jarrutkin), se tuppaa vuotamaan kytkinkotelon sisään jos tiivisteet on menny...

Ei välttämättä hoksaa pientä vuotoa ulospäin tuossa tapauksessa.

Vuodon voi todentaa kohtuu hyvin kun ottaa alapuolelta kytkinkopan ja moottorinvälisen suojapellin pois (oliskohan ollu kahdella/kolmella pienellä pultilla kiinni).


Edit: Vai olikos se nyt pääsylinteri nimeltänsä tuo kytkintä käyttävä sylinteri?

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 4.12.2012 8:44

Kuinkas suuri homma nuo tiivisteet on vaihtaa, jos ovat rikki?
Mitähän ne tulee kustantamaan?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 4.12.2012 11:43

Ei toi nyt kovin paha rasti ole...

Tuo sylinteri on kiinni kytkinkopassa kahdella pultilla, tosin joutuu tekemään tilaa että pääsee tohon pulikkaan käsiksi. Saattaa olla että joutuu ainaki vesiletkuja irrottaa edestä...

Tiivistesarja maksaa jotain 10-20e väliltä... Itselläni taisi olla 16e kun jostain tarvikemajasta sen hain.

Itsellä oli laatikko pöydällä siinä vaiheessa kun tiivisteet vaihdoin niin en osaa tältä seisomalta sanoa että mitä kaikkea tarvii haitolta purkaa kun laatikko on paikoillaan...
Vois käydä vilkaisemassa omasta rassista kun oon kohta talliin menossa konetta käyttämään :)

Kun tuon sylinterin saa irti niin niin tiivisteiden vaihdossa itsessään ei mene kuin hetki.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.12.2012 16:29

Mistähän voisi johtua, että auto ei lämpiä sisältä pahemmin? Tuli ajeltua eilen n.60km:n matka ja siltikin puhalsi autoon sisälle vain haaleata ilmaa, vaikka veden lämpötilaksi näytti 90astetta. Termarin vaihdoin vasta n.1kk sitten ja kesällä lämppärinkennon...

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 4.12.2012 17:11

Mistähän voisi johtua, että auto ei lämpiä sisältä pahemmin? Tuli ajeltua eilen n.60km:n matka ja siltikin puhalsi autoon sisälle vain haaleata ilmaa, vaikka veden lämpötilaksi näytti 90astetta. Termarin vaihdoin vasta n.1kk sitten ja kesällä lämppärinkennon...

Nestettä liian vähän?

Kuva
Eikös tuo ole se kytkinen työsylinteri?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.12.2012 17:13

Nestettä on ihan tarpeeksi.

Juu kytkimen työsylinteri kuvassa. Palaako sulla muuten kytkin poljin painamisen jälkeen kokonaan ylös? Tollane uus työsylinterikään ei paljoa maksa, itse ostaisin varmaan koko sylinterin uuden kuin vain tiivisteet.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 4.12.2012 18:57

Poljin palautuu aivan normaalisti.

Mitenkäs tuo työsylinteri nyt sitten lähtee irti? 2 pulttia pois ja nesteputki irti, jonka jälkeen vaan nyppäsee pois?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.12.2012 0:44

Juuri näin.

John_Amunet
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.12.2012 11:11

ViestiKirjoittaja John_Amunet » 5.12.2012 11:17

Pakkasten tultu kierroslukumittari alkoi oireilemaan/lipsumaan mun mk3 96 veerassa. Jää joko nollaan kun kylmänä starttaa ja kun lämpiää niin alkaa taas toimimaan kun käynnistää lämpimänä uudestaan mutta näyttää pari tonnia liian vähän?

Tänään annoin taas autolle kenkää olettamalleni punarajalle ja nyt se taas "lipsui" yläpäähän ja uusi nolla kierros on 2000rpm eikä laske enää sieltä alas vaikka auto pois päältä.

Myös jotain outoa raksuttavaa ääntä sieltä sisältä alkanut kuulumaan. Ideoita?

Ensimmäinen mk3 niin en osaa oikein arvailla mikä voisi olla.

John_Amunet
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.12.2012 11:11

ViestiKirjoittaja John_Amunet » 5.12.2012 11:21

Niin ja onko suositella jotain normiajossa hiljaista putkistoa? Maantieajossa on toi kamala "drone" resonointi joka hajottaa päätä. Tottakai kiihdyttäessä äänet on herkkua mutta joku vähän hiljaisempi vaihtoehto kiinnostaisi kun noita kilometrejä kuitenkin kertyy.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.12.2012 12:09

Onkos sulla putkistossa resonaattoria jos kerran niin resonoi? Jos ei ole niin heität vaan sen sinne katin perään niin johan pitäisi muuttua matka äänet miellyttävämmiksi.

Mulla eli kesällä kierroslukumittari omaa elämäänsä kun koneen johtosarjan pistokkeen väliin oli päässyt jostain syystä vettä, eli kannattaa ensimmäisenä kurkata sinne.

John_Amunet
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.12.2012 11:11

ViestiKirjoittaja John_Amunet » 5.12.2012 13:31

^Thanks! pitää tsekkaa molemmat.. Auto alla vasta vähän päälle viikon niin opettelemista löytyy. :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.12.2012 17:04

Omassani on vakioputkisto, josta on otettu välivaimennin pois. Siinä tässä rajoilla että onko turhan äänekäs. Vedätyksessä ainakin kumisee julmetusti, mutta tasakaasulla mukavuuden rajoilla. Kiitos pienen kikkailun: 110km/h @ 2400rpm. ;)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.12.2012 18:01

kerros vähä lisää tuosta kikkailusta? :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.12.2012 18:07

TD/TDI 5 rattaat?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.12.2012 20:31

Kyllä. Mitäs tuollaisen vakion vr6:n huippu km/h-lukemat ovat, ilman mitään hassukaasuja sun muuta doupingia?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.12.2012 20:34

Tehdas tais ilmotella jotain 220-230?

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 5.12.2012 20:51

Mikähän tääki oikeen on?
Kuva
Kyseisessä pötkilössä luki FROM ja joitakin arvoja joista ei mitään selvää saanut. Punanen johto tulee laturilta ja sininen menee koneen kylkeen.

E: Voiko tolla olla edes mitään virkaa kun johtoina on ainoastaan maa ja virta?
Viimeksi muokannut Keest00, 5.12.2012 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.12.2012 21:13

Tehdas ilmottaa 230, mutta ymmärtääkseni nää on menny lujempaa vakiona. Omanikin pitäisi olla vakio, ja sillä on ajettu 260km/h (tosin mittarin mukaan, eli tarkasta nopeudesta ei ole tietoa) tietenkin suljetulla alueella :).

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.12.2012 21:41

Ainakin omassa huutaa kone jo hoosiannaa 220kmh kohdilla... enempään ei välitykset vaan riitä. Suljetulla alueella testattu tietysti :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.12.2012 22:11

Onkos näissä veeroissa laatikko aina samoilla välityksillä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.12.2012 22:32

Tuo oma meni sen 240, mutta loppui lentokenttä kesken. Kierroksia tässä vaiheessa ~5000rpm. Rajoittajaan jos saisi niin pitäisi mennä yli 300, mutta saman verran varmaan saisi tehoakin olla. Armottoman liian pitkä vitonen toi on vakiotehoiselle, mutta matka-ajossa saa jännän reaktion bensamittarin viisariin. :)

John_Amunet
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.12.2012 11:11

ViestiKirjoittaja John_Amunet » 6.12.2012 9:10

Kerros tuosta TDI 5 ratas jutusta vähän lisää. Kiinnostaa!

EDIT. Hyvinhän tosta löyty tietoa kun vaihto etsintäkielen englanniksi!

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.12.2012 23:06

Juu englanniksi löytyy. TDI-miehiltä kannattaa kysellä noita rattaita jos kehuvat vaihtaneensa itse pidemmän vitosen. Ton vaihto on laatikko irtaallaan vartin homma jos työkaluilla ei pidä soveltaa, vaan kaikki löytyy.

Minkäslaisia moottorin lämpötiloja muuten teillä muilla on nyt kylmillä keleillä ajaessa? Enkä tarkoita nyt mittarin näyttämää, vaan VAG-COMin näyttämää. Viisarin elämä ei näytä olevan juuri verrattavissa vag-comin näyttämään, vaan on aina +/-20C. (Tämänhän nyt kaikki tiesi). Oma näyttää lämpiävän tdi-miehen näkökulmasta aika lämpimäksi, muttei sentään kiehuvaksi.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 11.12.2012 19:32

Mulla ainakin torque näytti 101 astetta ja alko jo paisunta säiliöstä pulppuamaan nesteet kartanolle, oma mittari näytti normi lukemia.
Viimeksi muokannut poiex, 16.12.2012 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

vr6 oven nostin

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 15.12.2012 10:18

hei mulla lähti ilmeisesti ikkunan moottorin nostimen vaijeri irti tai jotai ku rutisee ja on vaijeri on löysällä. mitä keinoja on korjata???

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 17.12.2012 22:54

Milläs konstilla ootte noita termostaatteja vaihtanut? Yritin sitä mutta en vaan saanu mitään avainta sinne että olisin saanut pultit auki?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.12.2012 23:00

Termostaatinkoppa koneen kyljestä irti, jonka jälkeen pääset irrottamaan niitä. Moni väittää, että muka paha homma, mutta ei siihen mene kuin 20min jos sitäkään kun tietää mitä tekee. Itselläni meni ekalla kerralla ihmetellessä n.1h. Nyt n.10kertaa myöhemmin se tosiaan sujuu siinä 15-20minuutissa.

Edit: Ja juu, mulla on kokemukset tuosta jakajamallista.
Viimeksi muokannut S4mmy, 18.12.2012 0:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.12.2012 0:39

Riippuu onko suorasytkä kone vai jakajallinen.
Suorasytkässä auttaa kun ottaa puolapaktin pois tieltä. Se on suht nopea irroittaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.12.2012 1:26

Irti se termostaattikotelo on silti otettava kannesta, että kaikki pultit saa auki ja pääsee vaihtamaan termostaatin. Yritin itse kikkailla toissavkloppuna kaikkeni edestä, mutta nopein tapa kyllä irroittaa suoriltaan. :) Itsellä vielä jäi uudenkin tiivisteen kanssa vuotamaan mokoma muovikäikäle, niin joutui käyttämään toisen kerran irti. Eipähän enää vuoda kun on liimat välissä. Prkl.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.12.2012 1:36

Mullahan on tällä hetkelle menossa kolmas termostaatti sekä kolmas termostaatinkotelo mun aikana, ja sitä on jouduttu monet kerrat irrotteleen jonkun tiivisteen pettämisen takia. Noh, nyt on kaikki alkuperäis osaa ja auton vaihto ajankohtaista, niin jos sitä ei joutuisi enää vaihtamaan :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.12.2012 5:08

Samalla kun se koppa on irti, kannattaa vaihtaa anturit siihen. Itsellä se kopan yläpuolella oleva rauta, missä on reika. Estää apukuskinpuoleisen anturinvaihdon...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.12.2012 13:46

Onnistuu se se koppakin paikallaan. Se klipsu pitää vaan irrottaa sinne raudan taakse, vaatii kyllä tosin aikamoista sorminäppäryyttä ja mulla meni ehkä 30min et sain sen klipsun takaisin paikalleen, irti sen sai tosin helposti.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 18.12.2012 15:31

Mitäs tuollaisen vakion vr6:n huippu km/h-lukemat ovat, ilman mitään hassukaasuja sun muuta doupingia?


Virallinen VR6 AAA Golf III tulos on 225km/h ja ajettu yleisellä tiellä poliisin tutkaan Leppävirralla vuonna 2004. Taisi olla sen vuoden kovin veto autolla tutkaan. Saab foorumilta löytyy lisää aiheesta.

Missään nimessä ei vakio AAA kulje seisovalla lähdöllä 1609m matkaa yli 220km/h loppunopeudella.

Ja muistutettakoon että kyllä kuka vaan osaa ajaa kaasu pohjassa, se ei paljoa vaadi. Todellista taitoa on se että pystyy ajamaan liikennesääntöjen mukaan ilman liikennerikkomuksia tai vaaratilanteita.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 19.12.2012 19:41

Onko vr6 passatissa vaihdettavat raidetangon päät vai pitääkö vaihtaa koko raidetanko? Nettiä kun selailin niin on tullut eri tietoja vastaa. En pääse nyt katsomaan kun ei ole auto lähellä.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 19.12.2012 21:20

Onko vr6 passatissa vaihdettavat raidetangon päät vai pitääkö vaihtaa koko raidetanko?


http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4456777/page2

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.12.2012 13:43

Onkos näissä tehtaalta tullessaan ollu peilinlämmittimiä? Oon huomannu, että tällein talvisin apparin puolen peilistä sulaa lumi, mutta kuskinpuolelta ei. Pystyyköhän tuota korjaamaan mitenkään?

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 21.12.2012 14:01

Joo meikällä ainakin lämmitettävät peilit ja pissapojat. Hemmetin hitaasti toimii jo nykyään, et voihan se olla, että sulla se toinen peili on jo kuollut.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.12.2012 16:06

Selvästikin se on kuollut kun kerran apparin puolella pelaa. Onko se jotenkin peilissä kiinteenä, että pitäisi koko peili vaihtaa, vai saako jostain varaosana pelkän lämmittimen sinne?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.12.2012 22:56

Uusi peili tai pelkkä peilinlasi missä on lämmitin. Esim. koko peili 28€ kotia, tai pelkkä lasi 13€ kotia asti.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.12.2012 22:58

Onko tuossa pelkässä lasissa nyt sitä lämmitintä, kun ei tuosta ilmoituksesta saa selvää kun ei saksaa osaa? Mitenkäs toi lasi lähtee irti sitten?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.12.2012 4:28

Pssssssst. Sisäpiirin vinkki: Google translate. Elä kerro kellekään. ;)

Olen itse käsittänyt että peilinlasi lähtisi kampeamalla irti. Ei ole koskaan tarvinnut kokeilla niin en tiedä faktaksi.

Korjattakoot vielä tuota peilinlasin toimituskulua kotiovelle. Hieman kun käytti aikaa ja luki koko sivun niin näkyy olevan rahti 17€ Suomeen.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.12.2012 13:02

Joo tranlatellahan se sitten löyty, että on lämmitetty :). Näyttäisi olevan peiliin 17e toimitus ja tuohon lasiin 15e, onpas kalliit postit :D.

Pitääkin pistää joulun pyhien jälkeen varmaan tilaukseen uusi lasi, vaikka auto onkin varmaan kohta vaihtumassa, mutta saapahan seuraava ehjän auton.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.12.2012 20:36

Golfista näytti olevan nyt rikki lohkolämppäri. Katselin noita Defan sivuja ja se antaisi oikeaksi vastukseksi tämän: http://www.defa.com/file/7347958ddd2/150.pdf ja tuon asennuspaikka olisi H, mutta mulla se on paikalla E. Mistähän nyt saisin selville mikä vastus siihen pitäisi hommata, ja paljonko sellainen maksaisi?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 24.12.2012 10:26

Golfista näytti olevan nyt rikki lohkolämppäri. Katselin noita Defan sivuja ja se antaisi oikeaksi vastukseksi tämän: http://www.defa.com/file/7347958ddd2/150.pdf ja tuon asennuspaikka olisi H, mutta mulla se on paikalla E. Mistähän nyt saisin selville mikä vastus siihen pitäisi hommata, ja paljonko sellainen maksaisi?

Eihän se rikkinäinen sitten ole calix tms. Defan olen itsekin aikoinaan askarrellut juurikin tuonne lohkon kylkeen.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.12.2012 19:54

Mistäs sen sitten tietää kumpi se on? Defan johdolla kuitenkin olen lämmitellyt, jonka takia ainakin itse kuvittelisin Defaksi. Eikös Calix:ssa ole erilainen pistoke?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 26.12.2012 20:44

En tiedä sopivuudesta mutta defa on tullut ohjeen mukaan laitettua sinne lohkoon. Defalla on niissä panssarikaapeleissa pyöreät liittimet vs. caleksissa laattaliittimet, eli eivät "nai" keskenään.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 29.12.2012 18:52

mikähän mahtaa olla vikana kun auto ajosta sammui eikä käynnisty enää? moottorin sähkörele vaihdettu jasamoin pumpun rele. pumppu toimii normaalisti. kaveri epäilee hall anturia joten seuraavaksi testaillaan antaako kipinää.. olisiko kenelläkään millaisi ehdotuksia? ensiviikolla vianluentaan.

kelee
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.12.2012 18:53

ViestiKirjoittaja kelee » 29.12.2012 19:10

Morjesta!
Oli aikeena ostaa vr6 -92 tuttavalta ajoon. Miten näissä vehkeissä kestää koneet ja onko kallis huoltaa? Autolla on ajettu 290000, tekeekö enää mitään vai kannattaako unohtaa koko auto? jakopään remontti tehty jossain 200k kieppeillä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.12.2012 21:46

Freak: Tarkista vikakoodien lukua odotellessa kipinä perinteisellä tyylillä sekä haistele ruiskuttaako bensaa startatessa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

VR6 Termostaatin vaihto.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.12.2012 21:48

Iltaa arvon kanssafoorumilaisille! Tämän illan epistola koostui termostaatinvaihto-operaatiosta. Ajattelin dokumentoida operaation, että jollekkin ois edes vähän helpotusta hommaan.

Aloitetaan!

Homma alkaa tulpanjohtojen irrotuksella. Merkkailin joka piuhan ihan vaan varmuuden vuoksi.
Kuva

Sen jälkeen irrotetaan koneen peitekannen päätypalanen. Kolme Torx-kantaista ruuvia pitäis löytyä. Se kolmas on piilossa tuolla koneen takapuolella.
Kuva

Sen jälkeen coilpack ja sen liitin irti. Coilpack on kiinni neljällä ruuvilla nurkistaan.
Kuva

Sen jälkeen termarinkotelolta irti kolme vesiletkua.
Kuva

Sitten anturien liittimet irti.
Kuva

Sen jälkeen termarinkotelolta kolme pulttia irti, jonka jälkeen kotelo lähtee irti vetämällä sitä oikealle.
Tästä kuvasta näkyy mistä suunnasta kannattaa noita kolmea pulttia etsiskellä.
Kuva

Sen jälkeen kotelo pöydälle ja kuvan mukainen osa termarin kotelosta auki.
Kuva
Kuva

Uutta termostaattia paikalleen asentaessa, varmista että termostaatin laipassa oleva ilmaventtiili osottaa kotelon paikallaan ollessa suoraan ylöspäin!

Sitten vaan käänteisessä järjestyksessä hilut nippuun.

Ei siis mikään ameriikantemppu! Helpompi melkeen mitä tehostajalliseen kakkikseen! Toivottavasti tästä epämääräsestä sepustuksesta on apua jollekkin ensikertalaiselle.
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 29.12.2012 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.12.2012 21:49

Jakaja mallissa ei tarvitse edes purkaa mitään. Letkut vaan irti ja koppa käteen.


Kyllähän noi koneet +300tkm kestää hyvin. Jos kansipahvia ei ole vaihdettu niin saattaa tulla eteen samoin kun nostaja remppa.

Täällä olisi myös vr6 myynnissä ;).

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 29.12.2012 23:05

Jakaja mallissa ei tarvitse edes purkaa mitään. Letkut vaan irti ja koppa käteen.


Kyllähän noi koneet +300tkm kestää hyvin. Jos kansipahvia ei ole vaihdettu niin saattaa tulla eteen samoin kun nostaja remppa.

Täällä olisi myös vr6 myynnissä ;).

Tuossa "GTI-Pertun" esittämässä on turhaa tuo puolapaketin irrotus.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.12.2012 0:43

Periaatteessa joo. Mutta se on niin nopea ottaa pois edestä ja helpottaa hommaa niin paljon, että melkeenpä kannattaa jo ihan vaan työskentelymukavuuden takia ottaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.12.2012 4:02

Marmori-termareissa kaikissa toi "ilmaventtiili"?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.12.2012 11:36

Eiköhän. Ja kai semmonen pitäs löytyä oikeasta tarviketermaristakin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.12.2012 12:40

Fixukselta ostetusta termarista ainakin löytyy myös toi venttiili, mutta motonetin kappaleessa sitä ei ollut.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 30.12.2012 20:55

mites tuosta virranjakajasta saa tuon pyörijän irti? itse kokeillut repiä irti jo jonkin aikaa, muttei lähre irti. Autosta kipinä hukassa joten ajatuksena vaihtaa hall-anturi ellen saa käytettynä halvalla uutta jakajaa tilalle. Marmoritiskiltä uusi 485 euroa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 31.12.2012 12:10

Se alkuperänen pyörijä on liimattu eikä ehjänä lähde irti. Jos sulta on kipinä hukassa niin vaikka hall on rikki kipinä tulee silti, jos kampiakselin asentoanturi hajoaa nii silloin ei tule bensaa eikä kipinää... Itseltä aikanaan hajosi noita puolankyljessä olevia ohjaimia useampikin, yksi jopa vartin kaupassa käynnin aikana, parkkiruutuun ajoin ja kaupasta tullessa ei lähtenyt käyntiin...

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 31.12.2012 13:32

Okei. Olisiko jollain kuvia laittaa että missä tuo tarkalleen on ja miten vaihdetaan? Nyt saan kaverilta purku koneen jossa ehjä virranjakaja. Katsotaan sen jälkeen tarvitseeko vaihtaa sitä kampiakselin tunnistinta. Mutta kuvat ja ohjeet olisivat jo nyt tarpeen. Kiitoksia jo etukäteen.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 5.1.2013 12:16

Ei lähde auto vieläkään käyntiin. Vaihdettua osaa: Virranjakaja, Pumpun rele, virtalukon pohja, Moottoriohjauksen rele. Onko kellään tietoa tuosta kampiakselin asentoanturista? Asialla kiire. Rupee tässä pikkuhiljaa jo usko loppumaan :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.1.2013 13:07

Ootko nyt kattonut, että kumpi puuttuu, kipinä vai bensa?

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 5.1.2013 17:56

Ei tule kipinää eikä bensaa.. Irroitin siitä varakoneesta jonkun anturin siitä aika keskeltä alhaalta. Menee suoraan kampiakselille niin luulisin tuon olevan kyseinen anturi.. Laitan vielä kuvat kyseisestä anturista kunhan kerkeän.. Anturi muistuttaa malliltaan abs-anturia..

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 5.1.2013 19:35

Huutaa golfi tollasta vikakoodia: 00515. Hall sender-g40
Mistä nyt kannattais lähteä vikaa hakemaan?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.1.2013 20:27

Oliko kone käynnissä? Jos ei, niin se antaa sen.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.1.2013 20:50

Eikös se ole kampuran anturi, joka antaa koodin jos ei ole käynnissä, eikä Hall?

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 5.1.2013 21:01

Oli kone käynnissä ja auto liikkeessä. Tollasen koodin anto, mut mitä googletteli nii ois joku kampurananturi. Mihin vaikuttaa ja onko kalliski korjata

E: Ei tullu koodia enää ku kokeili lukea kylmänä ja seiso paikallaan

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 7.1.2013 10:20

g40 on hall-anturi, g28 on kampiakselin anturi.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 7.1.2013 10:24

Vika selvisi. Kyseessä oli se kampiakselin asentoanturi. Se sekoitti hall-anturin ja releet jostain syystä.

Folkkaristi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2013 18:05

ViestiKirjoittaja Folkkaristi » 10.1.2013 18:21

Tuli hommattua VR6 golffi vm97 ja nyt on ilmennyt kaikennäköstä laitettavaa eli onko takapyöränlaakerit samanlaiset kun karvalakkimallissa ja vetoakselit tai siis nivelet (sisäpää). Suojakumi kun on mennyt rikki niin on todennäköisesti vaihtokunnossa.
Vaihteisto on viisilovinen manuaali.
Jossain vaiheessa tulee projektitopikki jahka jaksais naputella.

jezzee_
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.9.2012 22:52

Jakopääremppa

ViestiKirjoittaja jezzee_ » 14.1.2013 22:50

Nyt on jakopääremppa tehty -96 Passattiin! Seiso kuukauden pajalla Kajaanissa, koska rempasta tulikin hieman isompi mitä suunnittelin.

Ylemmän ketjun kiristimen laahari oli niin kulunut, että startatessa ketju pomppas 5 hammasta etiäppäin. Pysy kuitenkin käynnissä vaikkakin käyntiääni ei mikään miellyttävä enää ollutkaan. Kylläpä sen jo siinä vaiheessa arvasi että remonttia tulee, eikä ihan vähän. Mukavasti oli venttiilit solmussa sekä laahari oli murentunut melkeen puoliksi. Onneksi männät yms. oli ehjät. Tosiaan venttiilit meni uusiksi, kansi tietenkin koneistukseen ja kaikki jakopään osat vaihtoon.

Osat Laakkosen kautta 850e
Kannen koneistus 120e
Työt + öljyt, nesteet ja suodattimet 1000e

Kyllähän siihen kieltämättä rahaa meni mutta nyt voi hyvillä mielin ajella ;) Kaikki sivuäänet hävisi ja kone käy kuin uusi! Ja mittarissa on nyt reilut 200tkm.

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 15.1.2013 10:01

Nyt on sellainen ongelma että veera koittaa keittää kokoajan vaikka lämpömittari näyttää koko ajan normaalia.
Arvelisin että kansipahvi on kaput muttakun lämmöt pysyy normaalissa ja sisälle tulee kyllä lämmintä ilmaa.

Voiko olla mahdollista että vika katoaa pahvin vaihdon jälkeen ?
Vettä häviää vähän mutta ei hälyttävästi.
Mutta luultavasti pahvi on mennyt koska öljykorkissa on hieman harmaata
Vai mahtaaka perusteellinen ilmaaminen auttaa asiaan ?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 15.1.2013 11:33

Miten tuo keittäminen ilmenee? Eihän kuitenki olis paisuntasäiliön korkki rikki?

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 15.1.2013 12:51

Eli ns keittäminen ilmenee siten että alkaa höyryämään vitusti, aivan kuten normaalistikin auton keittäessä. Ja toi korkki homma voi kyllä olla se mikä sen tekee.
Aivankuin olisi painetta aivan liikaa jäähdytys järjestelmässä.

Onko siinä korkissa sitten jonkinlainen ylipaine venttiili tai joku sellainen ?
Monta kertaa olen pyöritellyt paisarin korkkia kädessäni mutta en ole siinä mitään erikoista huomannut.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.1.2013 12:59

jezzee_ :

Jeesuksen kalliin remontin oot tehny :D Miksi laakkoselta osat? Motonetistä esim. jakopään osat saa huomattavasti halvemmalla...

-----

Tulipa irrotettua, purettua ja kasattua startti... Vimosen päälle mukava homma, ei menny ko 7 tuntia :D Ja startti on vielä pöydällä... Enkä edes tiedä jotta pelaako se enää ;)

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 15.1.2013 13:17

Siinä korkissa on se paineventtiilin tapanen ja ei olis ensimmäinen missä korkki on rikki. Tuollanen ei montaa euroa maksa ja helppo kokeilla :) Ei sitä ulkosesti edes välttämättä huomaa jos on rikki.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.1.2013 16:58

Tulipa irrotettua, purettua ja kasattua startti... Vimosen päälle mukava homma, ei menny ko 7 tuntia


Itselläni on ollut viimeset 2v startti varastossa siltä varalta jos nykyinen hajoisi. Kuinka paljon piti purkaa autosta, että pääsi starttiin käsiksi?

jezzee_
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.9.2012 22:52

ViestiKirjoittaja jezzee_ » 15.1.2013 19:53

Noppis:

Siksi koska sain ne sitä kautta mukavilla sukulaisalennuksilla ja osat oli alkuperäisiä :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.1.2013 20:35

Nonnni. Nyt pullahti öljynlämmönsiirtimen O-rengas. Kiva. Lisää remonttia.

Haluaako joku ostaa hyvän VR6:n? :) Jakopää, kytkin mm. 3-5tkm ajetut.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.1.2013 20:56

Jos ei ole ilmastointia, niin sehän on ihan helppo vaihdella :). Jos ilmastointi niin joutuu kompuraa vähän siirtämään edestä.

Niin mitenkäs toi startin vaihto onnistuu? Paljonkin tavaraa edessä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.1.2013 21:00

On se jo irrotettu ja uusi osa hommattu. Vkloppuna lopulline ehjäys. Ei vaan sovi pensa-lenkkarit mun jalkoihi. :)

Startin irroitus helpoin jos pääsee auton allakin käymään. Muutenha se on siinä näkösällä vesiletkujen takana.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.1.2013 21:08

Juu, sitä on pari kertaa joutunu siitä kopauttamaan kun jääny pyörimään tyhjää. Näyttää vaan niin tiukalta paikalta, ettei mahtuisi tulemaan helposti sieltä? Mitä pitäisi purkaa pois edestä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.1.2013 21:10

Eiköhän se sieltä alapuolelta viimeistään tule pois kun vain irroittaa ensin johdot ja pultit.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 16.1.2013 12:34

Itse purin suosiolla keulan pois Corradosta niin mahtuu mukavasti näpräämään starttia... ja samalla tulee putsattua jäähdytin, öljynjäähdytin sekä vaihdettua erinäisiä tiivisteitä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.1.2013 13:09

Kun startin irroittaa, niin kannattaa samalla vaihtaa se etutukikumi.... latoo vaikka jääkiekkoja tilalle.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 17.1.2013 11:12

Kellään mitään hyviä vinkkejä AAA häkäpäästö ongelmaan? Ei ole paljosta kiinni, mutta senverran kuitenkin että tulee hylsy päästämittauksessa.

yli 2000rpm co-pitoisuus 0,32 / sallittu 0,30

On ja pysyy, vaikka kohta on luukutettu 2viikkoa kaasu pohjassa. Ei vikakoodeja, kannentiiviste ehjä, tulpat suodattimet yms vaihdettu 5tkm sitten.Pitänee vielä tarkistaa kaasuläppä asentotunnistin ja kokeilla lastun kanssa jos optimoisi polttoainetaloutta. Tai sitten Denson tulpat helvettiin ja wanhat 50tkm ajetut NGK:t tilalle.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.1.2013 13:17

Ettei katti alkaisi olemaan elin ikänsä päässä?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.1.2013 21:22

Millanens homma on vaihtaa jousilautaset toisiin ja mitä työkaluja siihen tarttee? Tuli tilattua 10mm madantavat lautaset ja ne pitäisi heittää alle kunhan saapuvat.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 21.1.2013 16:49

Iskarin yläpää vaan auki konehuoneesta ja jousipuristimilla tms jousia kasaan niin tuon pääsee mukavasti vaihtamaan. Yläpään aukasu voi olla kinkkinen kun se pyörii tyhjää, et jollain pitäis saada pidettyä se paikoillaan. Siihen tais joku kuusiokoloavain sopia.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.1.2013 16:50

Eli niiden asennus sitten taas pitkittyy, kun ei viitsi turhaan pelkkien puristimien takia Tampereelle ajella. Noh, jos odottaa tarpeeksi pitkään niin pääsee lämpimässä laitteleen sitten :).

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 24.1.2013 14:32

Onkos kukaan asentanut noita mittariston kromirenkaita? Katselin, että niissä on jokin pykälä reunassa, mutta eihän mittaristossa kai sellaista ole? Miten noi tulee kiinni tonne mittaristoon?

Sammyee
-
Viestit: 21
Liittynyt: 31.12.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Sammyee » 26.1.2013 15:10

Mielestäni oon joskus nähny semmosia myytävänä missä jonkulainen liimapinta. Itellä on borassa tollaset mut ei ne kyllä oo millään kiinni ja silti pysyy paikallaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.1.2013 15:16

Ainakaan noissa Jomin versioissa ei näyttäisi liimaa olevan, tosin pussista en ole vielä ottanut niitä pois. Pitää sitten ilmeisesti ottaa vaan mittaristo käteen ja katsoa miten ne sinne kannattaa kiinnittää :).

Mitja.Viik
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.11.2012 12:37

keskuslukitus

ViestiKirjoittaja Mitja.Viik » 26.1.2013 18:19

Morjens.Sellasta kysyisin että kanattaako alkaa ettimään vikaa tosta keskuslukituksen pumpusta vai mistä,kun kuskin ovi ei aukea.Nuppi kylläkin nousee ja kuullostaa et aukeis,mut ei.Sit ku muutaman kerran kääntelee avainta ni molemmilta puolilta aukee ikkunat.mahd. johtovika jossain kuskin ovessa?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.1.2013 18:21

Ettei nyt olis vaan perus Golfin vika eli lukko jäässä? Ei se pumppu rikki ole jos joka ovesta nupit nousee kun kuskin ovesta käännät avainta. Ja tuo ikkunoiden avaus johtuu mukavuus toiminnosta, jolla saat avattua/suljettua ikkunat avaimella.

Mitja.Viik
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.11.2012 12:37

ViestiKirjoittaja Mitja.Viik » 26.1.2013 18:42

en tiiä voisko se oikeen olla jäässäkään,kun se o tehny tota aikasemminki ja sitte o taas hetke aikaa toiminu.Kun kovilla pakkasilla ovet aukes ihan nätisti.Ja nyt yht äkkii taas ei toimi :S


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa