VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Luttero
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.10.2012 19:47

golf 3 -92 Tökkii rajusti

ViestiKirjoittaja Luttero » 5.10.2012 23:59

Hei kaikki. Autoni on golf mk3 vr6 -92 ja siinä on tosi ärsyttävä vika. Välillä kiihdyttäessä auton kierrokset rupee heittelehtimään edes takaisin ja sen jälkeen tulee raju tökkiminen. Auto ei aloita tökkimään jos vaihtaa isommalle kun kierrokset rupeaa heittelehtimään,voisiko vika olla vapaasti virtaavassa ilmanputsarissa. Tämä tökkiminen on tullut nykimisen kaveriksi vähän aikaa sitten,joten mitä minun pitäisi tehdä? (ilmamassa mittari on putsattu) Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 6.10.2012 18:44

Kuva
Voisko tällä olla vaikutusta tohon öljyvuotoon sieltä suodattimen pohjan välistä?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.10.2012 3:04

eipä ollu minkäänlaista vaikutusta kun korjasi sen huohotusputken. voiko virranjakaja tai puola vaikuttaa siihen että isolla bensan syötöllä käy viidellä


Päivitystä sen verran että kylmänä toimii täydellisesti

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.10.2012 12:18

Ootko vikakoodit lukenu?

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 7.10.2012 23:34

tohon mun vannejuttuun viel eli kaikkien vanteiden et on 35. Eli mikä voi olla vikana ku toisel puolell ottaa jarruihin kii? Koitin myös laittaa kuskinpuolelta apparinpuolelle ja siltikin ottaa kiinni..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.10.2012 23:37

Satula väärin, löysällä? Tai sit pyörän napa ei ole kohdillaan, laakeri paskana yms...

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 8.10.2012 21:50

juu eikun tarkisteleen tuotakin asiaa lisää.. Sitten semmoista että hajos tänään yksi tankinkiinnike. Meni ihan poikki asti :) Kestääkö kahdella ja mistä saa varaosia kun en ole löytänyt mistään netistä?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.10.2012 21:51

Kestää kahdella ainakin puolitankilla, oli mulla aika kauan niin. Purkuautosta haet halvalla.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 8.10.2012 22:23

Motonetistäkin sai uusia halvalla.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.10.2012 18:58

Millanes homma tuo apulaitehihna on vaihtaa? Tälläsellä märällä kelillä ajaessa ulvahtaa välillä. Kannattaako samalla vaihtaa kiristin?

Nii joo ja mites noi etulokarit lähtee irti, tulevaisuutta ajatellessa, kun on toiselta puolelta puhkiruostunu ja toiselta puolelta melkein puhki, niin helpommalla pääsee ku ostaa "uudet" tilalle.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.10.2012 19:13

M8x80mm koko kierteellä oleva pultti, jolla saat löysytettyä kiristimen. Sille näkyy reikä siinä kiristimen päällä. Sit vaan hihna pois ja uusi tilalle.
Kiristin lähtee sit kun ottaa 3 pulttia irti. Jos laakeri ei ole väljä, niin rasvaa vaan sen. Laakerin pultissa on vasemmankätiset kierteet.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.10.2012 19:16

Eli mulla pitää olla M8x80mm pultti jonka pistän kiristimenreikään? Se sitten jotenkin löystyttää sen? Pitää tehdä tuo vaihtotyö jossain vaiheessa kun kerkee/paremmat ilmat. Mitä rasvaa sinne laakeriin kannattaa heittää?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.10.2012 19:54

Joo, se pultti löystyttää sen kiristimen.
Jotain laakeri yms rasvaa.
Mutta ihan pikkutippa, ettei se tule sieltä sit ulos, jos tunkee liikaa.
Vwvortex DIY

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.10.2012 20:53

Eikä kyllä paha homma ole vaihtaa toi laakeri mikäli on vähänkään kätevä käsistään... Mulla olis ylimääräinen kiristin uudella laakerilla :P

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.10.2012 21:37

Pitääkin mennä huomenna kyselee uutta hihnaa sinne samalla kun hakee hallitunkin IKH:lta, oli halvalla 2t hallitunkki (16,90e).

Mites toi takalasinpyyhin + moottori lähtee irti? On jumittunu pysty asentoon se, eli en pääse nostamaan pyyhintä lasista irti ku ottaa taka"spoikkaan" kiinni. Ja mites sen takalasin pesurin saa toimimattomaks?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 11.10.2012 9:29

Takalasin pyyhkijän varren juuressa, peitelätkin alla on pultti. Kontin sisäverhoilun puolelta pulteilla moottori kiinni. Pultit irti, moottori pois ja tulppa siihen reiän tilalle vaikka Motonetistä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.10.2012 17:18

Tulipa käytyy sit kyselee hihnaa... Katselin, että ilmastoimattomaan malliin olisi n.15e hihnan hinta, niin tuli hieman puun takaa tän ilmastoidunmallin hihnan hinta, 45e... Jäi vielä toistaseks kauppaan, mutta tunkki tuli haettua pois kaupasta.

Takalasin pyyhkijän varren juuressa, peitelätkin alla on pultti.


Siinähän on se pesurinsuutin? En muistanut katsoa auton luona tuota tarkemmin, mutta kun kuvista katselin niin siinä ei näy sellaista peitelätkää kuten vaikka etupyyhkijöissä on... Niin miten tuon pesurinmoottorin poisto? Onko sille oma sulake jossain, ettei vahingossakaan pääse ruikkimaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.10.2012 17:58

45e, toihan on vielä halpa. yleensä ne pyörii tuolla 60-80e :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.10.2012 18:00

Oho, on toi fixus sit kohtuu halpa :) Pitää vaan jostain saada lisää rahaa niin pääsee ostamaan tuon hihnan...

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 11.10.2012 18:20

Tuohon s4mmyn etulokarijuttuun että miten ne oikeastaan lähteekään irti? itselleni tulee huomenna uudet etulokarit ja maalit(on otettu värikoodin perusteella).

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 12.10.2012 15:51

Millasees momenttiin toi öljynsuodattimen pohja nyt pitää kiskasta?
Pohjassa tosiaan lukee 25 - 5 Nm

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.10.2012 21:49

Itse kiristin käsin pelkällä isolla hylsyllä. On pitänyt.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 15.10.2012 12:32

minkähänlaisella seoksella tolla viinalla uskaltais verkulla ajaa? 50-50? ja mitähän kaikkee täytyisi tehdä että pelkällä viinalla pystyy ajaa? isommat suuttimet ja bensapaineen aäädin aineskin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.10.2012 16:07

50/50 menee helposti. ->96/95 saakka on jo 4bar säädin, joten se ei paljon auta.
Isommat suuttimet ja bensapumppu vaihtoon tai ainakin varautuu siihen että vakiopumppu ei kauaa välttämättä kestä.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 15.10.2012 16:40

no hitto. pittää ajaa tankki laimeella seoksella loppuun ja kokkeilla 50-50. mitkähän olis sopivat suuttimet?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.10.2012 17:57

Ohjelman päivityksellä saa lähes flex-fueliksi tehtyä oikealla suutinvalinnalla. Seokset on silti ohjelmassa valittava jommalle kummalle polttoaineelle tai tehtävä kompromissi. Ollapa mahdollista lisätä pitoisuus-anturi ecuun.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.10.2012 17:50

Onkos kellään tietoa, että kuinka paljon veeran sisuskalut kestää tehoa ja mikä pettää ensimmäisenä koneesta (eli ei siis vaihteistosta x) )? Ja kestääkö nuo ebay/nettivaraosa GT35 turbot yhtään mitää? Tiedän kyllä, että aidot kestäisi jne, mutta nyt en kysynyt sitä eli sitä on turha sanoa :).

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.10.2012 19:14

Toisilla kestää 400hp toisilla 200hp.
Viimeksi muokannut Sami-, 17.10.2012 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.10.2012 19:16

Eikös siinä jonkun jenkin tekemässä turbo veerassa ollu aika hyvin vakio sisuskaluiltaan kone ja tehoo ihan riittävästi, vai muistanko ihan pieleen?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.10.2012 20:52

Joku 700-800hp taitaa yhdellä hurjalla olla vakiokaluilla, mutta pultit on ARP:n ja polttoaineena E85.
Aika paljon noita 400-500hp verkkuja tuntuu olevan jenkkilässä.
Männät pettää eka. Muut osat kestääkin sen verran että niistä ei tarvii huolehtia...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.10.2012 21:25

Saas nähä mitä tuostakin tulee jos tuohon hommaan joskus alkaa, kun ei ole tuosta turbottamisesta oikeen mitään tietoa... Mitkä kaikki pultit kannattaisi siis vaihtaa ARP:n pultteihin? Mitenköhän mahtaa herätä tälläne turbo: TURBO AR .63 T3 Compressor A/R.70? Juu muut osat tietenkin vaikuttaa, mutta noin suurinpiirtein...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.10.2012 21:29

Kaikki, kun kerta vaihtamaan rupeaa :)
Kannen pultit ARP pinnapultteihin.
Kiertokangen pultit. Vaatii alapään koon tarkistuksen (sitä kukaan oikeasti tee)
Runkolaakereiden pultit, noi ei nyt niin tärkeät ole.(sama juttu)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.10.2012 21:31

Pitää alkaa tutkiin jostain tuota turbottamista paremmin ja mitä kaikkea se vaatii. Saa ny nähä mitä konetta alkaa ropaamaan, mutta kauhea kuume olisi johonkin koneeseen pistämään potkua. Ellei sitten ostaisi projekti koneeksi 2.2 20vt:n kuhan rahatilanne paranee... Tällä hetkellä kuitenkin vr6 houkuttas eniten.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.10.2012 23:34

Ikonen kirjoitti:Vaatii alapään koon tarkistuksen


Vaikuttaako vehkeiden koko muka pulttien valintaan? :D Ettet vain olisi ollut väärä-merkkisten kahvipöydässä tänään? :D

Sori kun takerruin, oli aivan pakko.. :)

Mutta asiaan. E85 antaa anteeksi todella paljon. Siksipä kannattanee rakentaa moottori sillä käytettäväksi, mikäli sinisiä pistooleja on lähistöllä tarpeeksi tiheään.

Hyvää turpo-tietoutta aloittelijalle sekä laskukaavoja löytyy mm. täältä. Itse se on laskut laskettava, että nuista jotain ymmärtää.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.10.2012 0:43

Pitääkin tutustua tuohon sivuun tarkemmin jossain vaiheessa. Kuinkas paljon tehokkaamman pumpun tuo E85 yleensä vaatii sekä kuinka paljon isommat suuttimet?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.10.2012 0:58

Jos turvallisesti haluat ajella E85:sella, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Eli joko Dw200 tai DW300, myös Walbrolla on alkoholin kestäviä pumppuja.
Aeromotiven yms pumput maksaa jo melkein sit Vr6 golffin verran :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.10.2012 1:01

Juu ei viitti mitään hirveen kalliita ostaa, kun olis tarkotus halppis osilla näin aluks koitella. Sen taki tuosta halppis turbostakin kyselin, kun ei maksaisi kuin vähän vaille 300e toimituskuluineen, mutta eri asia onkin, että kuinka sellainen kestää/toimii. Eniten mietityttää tuo suutinten koko, jos vaikka tavoite olisi n.400hp ja E85...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.10.2012 2:15

Oliskohan Pirkanmaalla joku joka voisi vaihtaa vuoden vaihteessa veeraan nostajat, joko mun kanssa tai yksin? Itselläni ei ole paikkaa tehdä tätä, mutta mielläni oppisen sen tekemään. Korvaus tietenkin maksettaisiin.

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 18.10.2012 10:35

Nyt vittu menee hermot. Ollu tuon vr6:sen kattoluukun kanssa vähän ongelmia. Ensin se ei toiminut ollenkaan no purin sen autosta pois ja tutkailin sitä. No sieltähän oli ne perus osat paskana mitkä näissä yleensä menee eli se osa mikä on vaijerin päässä kiinni niin on katkennut siitä päästä. Kävin hakemassa uudet volkkarilta ja vaihdoin ne. Sitten alkoi jotenkin pelittämään mutta toisella puolella se kiiltävä keinuvipu tai mikä nyt onkaan nimeltään niin keulii liikaa. Luukku nousee siis ylös ja tulee myös alas ja menee myös siinä toisessa asennossa sinne taakse mutta ei tule enää takaisin koska se keinuvipu ei pysy sen vaijerin päässä olevassa osassa kiinni niin kuin toisella puolella pysyy. Nyt toinen luukku jo menossa kun ekasta ei olisi enää toimivaa saanut. Tuossa ensimmäisessäkin luukussa oli tuo sama ongelma että toisella puolella se kiiltävä osa keulii liikaa. Aika sekavaa tekstiä mutta toivottavasti joku osaisi auttaa. Missä vika?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.10.2012 10:58

Vaiha ne kiiltävät keulivat osat uusiin.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 20.10.2012 18:14

Joo elikkäs semmoinen ongelma että kuskin puolen sähköikkanu kettuilee.. eli laskee normisti muttei nouse.. kuuluu samanlainen naksaus kuin olisi ylhäällä. sitten kun oikein nykäsee lasia ylöspäin ja samalla painaa ylösnappia niin kuuluu naks ja se lähtee menee ylöspäin. puolessa välissä hyytyy ja taas sama homma. missä vika? onko kellään ollut samanlaista ongelmaa??

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 20.10.2012 18:26

Joo elikkäs semmoinen ongelma että kuskin puolen sähköikkanu kettuilee.. eli laskee normisti muttei nouse.. kuuluu samanlainen naksaus kuin olisi ylhäällä. sitten kun oikein nykäsee lasia ylöspäin ja samalla painaa ylösnappia niin kuuluu naks ja se lähtee menee ylöspäin. puolessa välissä hyytyy ja taas sama homma. missä vika? onko kellään ollut samanlaista ongelmaa??

Itellä oli vähän saman tyyppistä vikaa hannarin puolen ikkunassa. Rasvailin vaan niitä vaijereita ja ohjainkiskoja, mitä lie. Samalla vaivalla säätelin niitä kiskoja myös (kiristin ja löystin sitä mukaan miten toimi parhaiten)

miza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2006 22:08

ViestiKirjoittaja miza » 21.10.2012 3:26

Ehjät sähkölasisetit löytyy apparin ja kuskin puolelle täydelliset jos murheet jatkuu. Privalla saa kiinni.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 23.10.2012 12:55

Vaihdoin virranjakajan ja ei auttanu mun pätkimis ongelmaan. En voi lukee vikakoodeja, paitsi jos joku tietää kuopiosta paikan joka osaa lukee obd1 muu kun laakkonen. Uus pyörijä oli semmonen mikä kiritään kiinni jonkinlaisella ruuvilla mutta vanhassa ei sitä ruuvi reikää ole. Mites toi pyörijä vaihdetaan?

Alustasta rupes kuulumaan ihme tikitystä aina kun liikkuu eteenpäin ja loppuu kun rullaa vapaalla, mikähän lie?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 23.10.2012 13:50

Se vanha pyörijä on liimalla kiinni, vähän isommilla pihdeillä kiinni ja puristaa niin menee muruksiksi. Uuden asennus onkin helpompi homma kun erilainen kiinnitys...

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 23.10.2012 14:44

topcatti: Itse meinasin kirjoittaa ihan samasta asiasta kysymyksen. elikkäs itsellänikin alkoin veerassa tuo tikitys vedättäessä. vapaalla ei kuulu mitään.. Olisiko laakeri mennyt vai murros? onko kenelläkään tietoa??

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

vr6 keskuslukko

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 25.10.2012 22:06

keskuslukko ei toimi ollenkaan ja kun avaimesta vääntää ja vähän heiluttaa ni ikkunat aukeaa. mistähän osaisi ettiä vikaa??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.10.2012 22:08

No ikkunoiden aukeaminen/sulkeminen lukosta avaimella on ihan ominaisuus.

Oisko pumppu kaput tai letkut vuotaa/irti. Tsekaa ny se moottori sieltä peräkontista.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

vr6 keskuslukko

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 26.10.2012 6:14

mitenkähän sen helpoiten sais testattua (moottorin) ?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 26.10.2012 9:01

pitääkö se moottori ääntä? jos,näin, todennäköisesti toimii. letkut on varmaan irti,veikkaisin ovien liittimiä korin puolelta. ainakin,jos ovet ovat olleet irti joskus,tai ihan lähiaikoina eritoten.meinaan karkaa se vastakappale sille letkulle helposti siitä liittimestä,eikä saa tarpeeks pohjaan sitä kovaa letkua jollonka irtoaa jossakin vaiheessa.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 26.10.2012 18:48

Onko -94 verkussa joku luistonesto tai vastaava

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 26.10.2012 20:20

Kysymys: tarviiko 3-kerroksiseen kannentiivisteeseen laittaa mitään mömmöä väliin asennusvaiheessa?
nimim. pikkulinnut laulaa ja huhut kiertää.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.10.2012 21:12

G/V 3 on EDS vain lisävarusteena. ABSit on sit vähän vuosimallista riippuen.
Ei tarvii mitään mömmöjä, puhtaat pinnat riittää. Onko G3 paksutiiviste vai G4 jenkki 12v Vr6 metallitiiviste (+.5cr)?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 27.10.2012 11:03

juu ehdottomasti ilman mitään mömmöjä. siinähän se lukee paketissakin (ainakin jos reinzin,itellä luki ainakin) että ilman mitään. pidät huolen että on vaan puhtaat pinnat.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 28.10.2012 9:06

Osaisko kukaan kertoo käykö tuo motonetin 28-3444 Delphi-lambda 4-johto Zirkonia, ABV 2.9 moottoriin
tuossa oli huomautus ettei saisi etummaiseksi lambdaksi laittaa jos on kahdella lambdalla, mutta kun tuossa veerassa ei ole kuin yksi lambda.

ebaysta löyty lambdaa ja siellä mainittiin että 1.4 ja 2.9 olisi sama lambda?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.10.2012 11:48

Jos muistan oikein, ni tääl on paljon puhuttu, että lambdaa ei kannata ostaa tarvikkeena. Joillain kestäny huonoimmillaan pari päivää tarvike.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 28.10.2012 11:59

kannattaa ostaa bosch. nelijohtoinen yleismalli liitostarpeineen maksoi itelle vähän reilun satkun.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 29.10.2012 20:53

No itse asiassa kokelin jo tuota motonetin zirkoni lambdaa ja aluksi pelas ihan ok mut nyt kun lämpiää niin se ei näytä scoopissa mitään ihan 0V ja välillä saattaa muutama piikki tulla eli onkos se nyt sitten rikki vai eikö tuo ole yhteen sopiva kait lambdan pitäisi säätää koko ajan seosta ja sillä ei ole ajettu ollenkaan käytelty vain paikallaan.

Pitänee kait suosiolla hakee se bosch lambda mutta oliko motonetissä niitä tarjolla?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 29.10.2012 20:58

Hae/tilaa Fixukselta, rikki se yleismallinen on jo.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.10.2012 23:16

Millanes homma tuo vetarin ulompi pää on vaihdella? Olisko jossain yksityis kohtaisia ohjeita homman suorittamiseen + mitä työkaluja tarttis? Toinen on myös ku joulun alla tulee sopivasti palautuksia niin voisi ostaa JOM:in sarjan alle, olisko jossain ohjeita, että kuinka nuo jousien ja iskarien vaihdot onnistuu ja meneekö kauan yms.?

Pitäisi tuossa kerrostalon pihalle tehdä, niin ei hirveästi viitsisi jättää hommaa siinä kesken/miettiä liian pitkään.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 1.11.2012 17:53

Toinen on myös ku joulun alla tulee sopivasti palautuksia niin voisi ostaa JOM:in sarjan alle, olisko jossain ohjeita, että kuinka nuo jousien ja iskarien vaihdot onnistuu ja meneekö kauan yms.?

Eipä tuo nyt mitään rakettitiedettä ole. Kunnon työkalut niin saa ekalla kerralla vanhat tolpat pois, voi pultit olla aika tiukassa. Jousipuristimet tarvitset vanhojen jousien/iskarien pois ottoon.
Samalla kun laittaa uudet tolpat niin kannattaa vaihtaa ne yläpään kumit/laakerit.

Sitten omaan kysymykseen.
Onko tuo verkun katalysaattori millään klemmarilla/lenkillä kiinni pohjassa?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 1.11.2012 18:00

jonku teräsharjaus ja sortin kaasutoho on bueno noille vanhoille pulteille, lämmittää kunnolla niin aukeaa... Ja jos haluaa varmistaa niin koputtelee vasaralla. Pultteja niin ne aukiaa...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.11.2012 19:28

Kaasulla on huono alkaa pelaamaan tuossa kerrostalon pihalla :) Pitääkin sitten vissiin hakee motonetistä noi jousipuristimet jossain vaiheessa, ja ilmeisesti myös vasara :D Onkohan ne nyt kuinka jumissa kun alusta sinne kuitenkin on vaihdettu 2v sitten?

Onko tuo verkun katalysaattori millään klemmarilla/lenkillä kiinni pohjassa?


Se on kolmella pultilla kiinni downpipessa ja pakoputki klemmarilla sitten loppuputkessa, eli ei ole pohjassa mitenkään kiinni.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 1.11.2012 20:06

Kannattaa samalla ostaa voimavarsi millä pääsee kunnolla kääntämään pultit auki. Itsellä sellainen 50cm pitkä voimavarsi niin aukesi pultit huomattavasti kevyemmin kuin räikkäsarjan ötösellä varrella.


Pitää siis uusia tuo pakoputkiklemmari. Tuntuu vuotavan siitä katin ja loppuputken välistä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.11.2012 20:08

En ole 100% varma onko vakioputkella tuolla tavalla, kun itselläni on cat-back. Mutta luulisi ainakin kun katti tulee sellaisena pätkänä, ja siitä sitten pitäisi yhdistyä resonaattoriin klemmarin avulla, muista pistää tiiviste ainetta samalla sinne ;).

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 11.11.2012 16:46

Miten ton imm:än hajominen ilmenee?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 11.11.2012 20:57

Nyt viikon päivät ihmetellät toista VR6sta taloudessa. Pari kysymystä herännyt.

Ajossa lämmöt todella alhaalla, öljyt n. 66c ja vedetkin ihan mittarin alhaalla. Sitten kun paikallaan pitää niin mittari nousee kivasti 90c ja öljytkin parhaimmillaan ollut 80c. Jäähdytysnestettä on tarpeeksi ja öljytkin vastavaihdetut.. Ei mtn vikakoodeja. Tuskin voi kelejäkään syyttää, omassa Ventossa kovilla pakkasillakin aina öljyt jtn 96c luokkaa..

Itse ongelma, mikä alkoi kolmantena omistus päivänä. Eli kun käynnistää, niin sammuu heti sen jälkeen. Saattaa kolmannella lähteä, paukahtelee putkessa myös. Kaasulla voi saada avitettua helpommin käyntii. Lämpösenä lähtee myös helpommin. Tosiaan ei vikakoodeja ja vedotkin tallessa.. Bensaa vie perus 8-9l/100km

Toista bensapumpun reletta ja tyhjäkäyntisäädintä yritin. Myös toisella avaimella. Bensaa tankki täynnä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.11.2012 21:44

Termostaatti vaihtoon niin pitäis lämmöt pysyä normaalissa.

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 18.11.2012 17:51

Tais tulla itselleni kansiremontti ku alko kolisee siihen malliin.

Joten pyydän hieman opastusta tuohon hommaan niiltä jotka ovat sen tehneet.
Miten ne merkit menee kohdalleen ja onko hirveen iso homma ottaa
Kansi irti ?

Ja mikäköhän alko kolkuttaa ku paikallani painoin kaasua 4 tonniin ja kun sitten putosi tyhjäkäynnille niin kone sammui. Aivankuin olisi kilahtanut joku venttiili.

Ne jolla on kokemusta niin kertokaa miten homma hoituu helpoiten


Vika löytyi.. Jako oli päässyt hyppäämään hampaalla liian vähäisen oljyn ja oljyn paineen vuoksi joten yksi hydrauli nostin oli korkannut.
Onneksi venttiileissä ei ollut mitään vikaa..
Viimeksi muokannut henzuu, 21.11.2012 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 20.11.2012 16:52

kyllähän tuo hommana on semmonen että ei ihan turhaa viitsi tehdä.

tossa on ihan ok ohjeet. http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -a-12v-VR6

jos ihan tosiaan ääni muisttuttaa/on kolinaa niin potentiaalista vikaa vois olla mm. kiertokankien laakerit.

josko jako on hypännyt ja venttiilit solmussa,niin silloin puristuspainemittauksessa kolme sylinteriä pitäs olla alhaalla..

rahaa saa olis hyvä olla saatavilla toista tonnia..

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.11.2012 23:04

Nakataanpa kysymys kaverin puolesta:

-96 veeär Passat. Satunnaisesti auto alkaa nykiä todella rajusti, aivan kuin joku katkoisi virtoja. Nykiminen lakkaa kun kytkee päälle jonkun virtaa kuluttavan laitteen - takalasin lämmitin on havaittu toimivaksi.
Vaihdettu vikaa ihmetellessä
- tulpanjohdot
- puolapaketti
- nopeusanturi (vikakoodit herjasivat sen olevan viallinen > vaihtamisella ei vaikutusta)
... sekä tsekattu ja putsailtu kaikki moottorin liittimet ja maadoitukset.

Mistä jatkaisi seuraavaksi? Virtalukon pohja? Päävirtarele ("x-rele")? Joku muu, mikä?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 21.11.2012 9:51

Ite kans joskus tollaseen nykimiseen hain kauan syytä ja releessä oli vika, en nyt muista releen numeroa. Itsellä aiheutti satunnaisia nykäsyjä, välillä useampia peräkkäin...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 11:15

nopeusanturi (vikakoodit herjasivat sen olevan viallinen > vaihtamisella ei vaikutusta)


Totahan se herjaa aina jos moottori ei ole käynnissä vikakoodien luvun aikana. Auto ei lähtis edes käyntiin jos toi olis oikeasti rikki. Viallinen kaasuläpän asentotunnistinkin voi aiheuttaa rajua nykimistä, mutta tuo jonkun sähkölaitteen päälle kytkeminen ja sen auttaminen vähän ihmetyttää...

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 21.11.2012 11:29

Iteä kiinnostaa tuo nykiminen myös, heti kun kone lämpenee niin alkaa nykiminen jos painaa yli 1/4 kaasua?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 11:30

^Se kuuluisa lämpötila-anturi vaihdettu?

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 21.11.2012 14:45

Juu on.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.11.2012 14:46

Kannattaa sitten tarkistaa lämpötila-anturille tulevat johdot. Ja vilkasta myös kaasuläpänasento tunnistimen johdot läpi.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.11.2012 9:28

Totahan se herjaa aina jos moottori ei ole käynnissä vikakoodien luvun aikana.


Tarkennan että herja koski VSS (Vehicle Speed Sensor) -anturia. Ja koodit haeskeltiin vagcom:lla ajon aikana.
Nokka-akselin asentotunnistin on vaihdettu ikään kuin varmuuden vuoksi, kampuran asentotunnistin on vielä vaihtamatta.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 22.11.2012 10:10

Onko verkussa noita öljy täytteisiä moottorin tuentakumeja?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.11.2012 11:00

Ei ole.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 22.11.2012 11:35

No mistä tuo suht kiinteä öljymäinen mäski olisi voinut tulla?
Leimamies vaan pongasi eilen suunnilleen vaihdelaatikon kohdalta pohjasta tollasta. Vai voiko se vaan olla jotain asennusrasvaa pyöränlaakerin vaihdosta?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 22.11.2012 12:31

kyllä siellä voi semmonen olla, oli myös itsellä,ja auto on 10/92. oliskos ollu alkupään autoissa tehtaalta tai sitten joku joskus vaihtanut.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.11.2012 13:41

Vaihdelaatikonkumissa on töhnät sisällä. Siksi jotkut vaihtaa niihin G60 version, joka on kiinteä.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 22.11.2012 18:57

Mistähän tollasen G60:en tukikumin mahtais saada?
Nopeella selailulla ei ainakaan motonetistä löytyny.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.11.2012 23:17

Kappas vain mitä "hienouksia"... Onkos diiselin ja pienempien pensakoneiden kumit umpikumia vai näitä hydraulisia?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 23.11.2012 12:25

itselläni on nyt tuo motonetin "sininen" vaihteiston kumi,ja se ainakin on mukavan jäykkä. siitä lautasesta kun yritti käsin vääntää niin ei inahtanutkaan. vaikea sanoa onko siellä mitään sisällä,kun ei ole mitään vielä tullut uloskaan.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 28.11.2012 8:34

Nyt loppu Nykiminen kun vaihdoin bensapumpun.

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 28.11.2012 12:35

Mistähän löytyis uus öljypumppu ? ei nosta vissii yläkerralle öljyy.. öljyvalo palaa koko ajan vaikka moottorissa on öljy ylärajassa.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 28.11.2012 15:34

Voiko vr:stä mennä kansipahvi rikki silleen että se ei sotke öljyjä ja vesiä sekasin ainoastaan ilmaa turisee siihen kannesta lähtevään letkuun joka menee lämppärin kennolle, eli kennoon tulee ilmaa koko ajan ei auta ilmaukset ja sisälle ei pahemmin lämpöö irtoo.
Vaihdoin tarvike kennon joka oli kyllä paljon harvemmalla rivoituksella kuin tuo orggis lämppärin kenno, ei kait se nyt voi tuota aiheuttaa, ja letkussa tuntuu ilman turina kun moottori käy, samaten kun sammuttaa niin sähköpumppu vatkaa kennosta ilmaa turinan kera.

Alkaa kyllä jo pikkusen usko loppuun tuohon kotteroon, aina jotain uutta kun yhden paikan saa kondikseen mutta sehän nyt on kait jo ominaisuus :-)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.11.2012 16:17

Noi viat on ominaisuuksia :D. Mulla tulee kesällä 3v ton verkun kanssa yhteistä aikaa ja sinä aikana viattomia kuukausia on ollu ehkä 5-7 :D

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 28.11.2012 17:14

No joo mullakin on pari vuotta yhteistä eloa veeran kanssa tässä ollu ja siitä ajasta ehkä se puoli vuotta ettei mitään olisi ollu häikkänä.
Mutta eipä tuosta raaski luopua on kuitenkin sen verta hyvä ajettava vanhaksi kotteroksi.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 28.11.2012 17:43

Marmorilta saa muistaakseni 230€ hintaan öljypumppua. Ite en raaskinnut silloin ostaa uutta eikä käytettyä mistään löytynyt niin ostin kokonaan toisen koneen josta sen sitten sai.

henzuu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2011 22:01

ViestiKirjoittaja henzuu » 28.11.2012 20:39

Kuinkas paha homma toi öljypumppu on vaihtaa ? Olen hieman hukassa tämän vr6 moottorin kanssa... :D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.11.2012 21:41

Öljypohja pois, öljypumppu pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Kurkistus öljypohjan alle.

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 2.12.2012 16:46

Tuli asennettua tuollainen Autogaugen öljynpainemittari verkkuun ja nyt ois vähän ongelmia. Johdotukset pitäis olla oikein mutta mistä mahtaa johtua et vetää viisarin heti tappiin kun laittaa virrat päälle?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.12.2012 22:06

Anturin signaalijohto saattaa olla maihin yhteydessä. Onko varma ettei anturiin ruuvattava rengasliitin ota anturikellon runkoon kiinni? Se saa nimittäin ottaa vain siihen keskinapaan, mihin se johto kiinnitetään sillä pirun pienellä mutterilla. Jos viisari menee nollaan kun irroitat anturilta johdon, on vika siinä liitoksessa tai itse anturissa.

Vesseli80
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.12.2012 10:40

Ecu ja Coilpack vr6

ViestiKirjoittaja Vesseli80 » 3.12.2012 10:53

Tervehdys! Elikkäs em. osat sökönä verkusta. Coilpackki räpsinyt läpi jo vuoden paivät kosteella kelillä käynnistäessä ja nyt sit kyrvähti ilmeisesti ecu. Eli kymysys ois seuraava; Meinasin ostaa ecun käytettynä purkuautosta joka virranjakajamalli, onko väliä vai pitääkö sen olla coilpack koneesta???
Ja jos jollain on löytyy kyseisiä osia tallin nurkasta niin saa tarjota :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.12.2012 13:12

Mikä viittaa että ecu meni?
Puolapaketin voi kokeilla korjata epoksilla. Yleensä hajonnut puolapaketti hajottaa ICM:än.

Vesseli80
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.12.2012 10:40

ViestiKirjoittaja Vesseli80 » 3.12.2012 13:37

Auto ei käynnisty, kipinää antaa mut bensaa ei. Kun vika muistin tyhjentää ja yrittää startata niin lyö kaikki koodit uudestaan päälle. Vilkutellut abs valoa satunnaisesti kunnes lopulta jäi kokoajan palamaan vähän ennen totaalista hyytymistä. Itse en ole vikakoodeja kattellut vaan auto on kaverin pajalla ja hän veikkaili hajonnutta ecua... Hajoamista ennen akku hyytyi ja kengät oli irti latauksen ajan. Sen jälkeen ei enää lähtenyt tulille.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 3.12.2012 15:07

Ajonesto päällä, lupaako ollenkaan? Minulta löytyisi käyttämätön puola jos kiinnostaa? ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa