VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.8.2012 15:12

Millanen homma muuten venttiilien nostimien vaihto on veeraan? Ei ole itselläni minkäänlaista tietoa, että miten tapahtuu eli voi olla vähän tyhmiä kysymyksiä... Pitääkö kansi ottaa irti vai onnistuuko venttiilikopan aukaisulla?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.8.2012 16:45

Pitäs onnistua ihan venakopan aukasulla. Isoin homma on saada yläketju pysymään paikoillaan, ettei ajoitus muutu. Uskosin (en tiedä varmaksi) mutta nostajat varmaan mahtuu tulemaan välistä, kun nokat ottaa irti.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.8.2012 16:48

Pitää kattoo miten onnistuu, kun kaverille pitää vaihtaa sen autoon ainakin yks nostaja, niin mietin, että jos menee helposti niin voisi itekki vaihdella niitä.

Epäilen, et mulla on takalasinpyyhkijän moottorikaput, niin miten sen kohdan saisi siistiksi jos sen poistaa kokonaan? Ja miten sille takalasinpesurille pitää tehdä ettei se enään vahingossa ruiski? Mikähän rele mahtaa ohjata takalasin pyyhintä? Ottaisi sen pois, ettei ala naksumaan jos vahingossa viiksestä pistäisi päälle.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 29.8.2012 19:53

Itselleni vaihettiin viikko sitten nuo nostajat. Venakoppa irti samoin myös virranjakaja. kiristin irti ja nokkapyörät irti sillein että nuo ketjut pysyvät paikoillaan nokkapyörien päällä.. Sitten vaa nokat irti ja nostajat vaihtoo.. Ai nii ja kahtoo että jako on kohillaa ja myös nuo nokat kohillaa... Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty :)

Jontte92
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.8.2012 10:53

ViestiKirjoittaja Jontte92 » 30.8.2012 10:57

Ostinpa tuosta avk:lta 1996vm. vr6 golffin. käyntiinhän kaveri lähti vaa nopiaa ku tempasee kaasupoltina jää miettimää vähäksi aikaa ja sitten vasta nostaa kierroksia. sekä pientä pätkimistä havaittavissa. Vikakoodit täsä lukasin ja 04df- polttoaineen tuuletusventtiili katkos/maavuoto sekä 0203 Hall-anturi katkos/Oikosulku (plus). riittääkö nuo syyksi ? ja missäköhän tuo polttoaineen tuuletusventtiilihärdelli sijaitsee ?

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 30.8.2012 13:39

En nyt jaksa selata kaikkii sivuja läpitte mutta muistelisin lukeneeni joskus että vr6 on sekä ketju- että hihna jakopäällä? pitääkö paikkaansa? kumpi parempi ja mistä tietää kummalla on ?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.8.2012 13:56

Mun käsityksen mukaan kaikki vr6:set on ketjulla. Ainakin kolmos ja neloskoppaset.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 30.8.2012 13:57

Enpä ole kyllä ainakaan yhtään ysärillä tehtyä hihnajako -mallista vr6-mottia tavannu O.o

Jontte92: Hall-anturin vika kyllä aiheuttaa pätkimistä, varsinkin ylemmillä kierroksilla. Tarkasta anturin johdot ensimmäisenä, voi olla että + -johto ottaa jostain oikosulkua...
Ja jos en väärinmuista niin tuuletusventtiili löytyy jostain siitä MAF-anturin alta, kun ottaa ilmanputsarikotelon poies niin pääsee hyvin käsiksi.
Siitähän menee 1 letku imusarjaan, kaasuläpän asentoanturin viereen, niin on helppo sitä kautta löytää venttiili ko vaan seuraa letkua, jos ei muuten löydä...

Tuossapa hyvä kuva siitä imusarjaan menevästä tuuletusventtiilin letkusta (letkussa pienellä numero 1 ) : Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.8.2012 13:58

Vain ketjulla, mutta niitä on vanha 2 rivinen ja uudempi 1 rivinen, vai oliko se päin vastoin.

Tohon nostaja remppaan, ne nokkapyörien pultit voi olla sit elämää kovemmassa kiinni. Ainakaan ite saanu auki, vaikka piti 45cm jakarilla 2x4 vasten ja väänti 1m jatkolla... Vaati varmaan lämpöä etc et aukee.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 30.8.2012 14:34

Ok. Kumpi niistä on parempi? Yksi vai kaksi?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.8.2012 14:40

Molemmat ihan yhtä susia :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.8.2012 14:43

Eikös se ole niin, ettei ongelmat johdu periaatteessa ketjusta vaan kiristäjästä joka lahoaa sinne? :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.8.2012 15:25

Ei kiristäjästä vaan laahaimista :)

Jontte92
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.8.2012 10:53

ViestiKirjoittaja Jontte92 » 31.8.2012 8:01

Kiitos noppikselle hyvästä kuvasta ja vastauksesta. Pitääpä kokkeilla tänään töitten jälkee mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään :)

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 3.9.2012 21:46

Mikähän aiheuttaa noi mun korkeat öljynlämmöt? Äskön ajelin maantiellä sellasta sataa - sataa kymmentä ja kurkkasin niin öljyn lämmöt oli parhaimmillaan 290faarenhaittia? (tai miten kirjotetaankaan :D )

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2012 21:47

Jos pitää noi öljylämmöt paikkaansa niin on kyllä varmaan jotain koneesta jo hajonnu... Luulin omiani lämpöjä koviksi kun ovat motarilla 130-140km/h vauhdissa 118-120. Onko öljykanavia ikinä puhdistettu?

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 3.9.2012 21:51

Ei mitään tietoa ole, auto tuli vasta perjantaina minulle. Ei sieltä varmaan ainakaan vielä mitään ole rikki kun niin nätisti käy :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2012 21:52

Käyhän se nätisti vaikka kansipahvi olisikin palanut :).

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 3.9.2012 21:53

En usko että kannentiiviste on palanut.
Viimeksi muokannut Lainetti, 3.9.2012 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2012 21:55

Mun käsityksen mukaan kyllä. Katoitko muuten paljonko vedenlämpötila oli? Ja voihan se olla (kai), että anturissa on vain heittoa.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 3.9.2012 21:57

Veden lämmöt on mittarin mukaan 200f. Saako ton jollain testattua että näyttääkö se öljynlämpö mittari omiaan?

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 3.9.2012 22:55

Täytyy varmaan piruuttaan huuhdella noi öljy kanavat.. Mitä öljyä tonne kannattaa iskee ja kuin paljon sinne menee?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.9.2012 23:20

Tuolla on hyvää juttua öljykanavien huuhtelusta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169773.

Öljytilavuus muistaakseni 5,5l ja mobilin 5w-40:stä käytän itse.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.9.2012 14:28

Mistähän vois johtua, että kun auton käynnistää niin lähtee hyvin käyntiin ja vastaa kaasuun ihan jees. Mutta vähän ajan kuluttua kierrokset alkavat laskemaan lähelle nollaa ja kaasun painaminen ei tee mitään, kunnes vähän ajan kuluttua vastaa hieman kaasuun ja palautuu normaaliin tyhjäkäyntiin. Tämä voi tapahtu 1-5 kertaa, jonka jälkeen auto toimii taas normaalisti?? Mikähän helvetti tosta nyt taas on sitten rikki...?

jopetsus-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.9.2012 20:47

ViestiKirjoittaja jopetsus- » 4.9.2012 21:57

Mikäköhän on vikana kun bensamittari ei toimi? kaikki muut mittarit toimii.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 4.9.2012 22:13

Lisää ideoita??? öljykanavat huuhdeltu ja uudet öljyt ja suodattimet ja silti sama homma. kyseisellä huoltamolla jolla huollot tehtiin ni oltiin sitä mieltä ettei mikään viittaa kannentiivisteeseen.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 4.9.2012 22:14

Vikakoodeja luettu?

Kellään tietoa tuohon mun ongelmaan?

JPulkkinen
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 5.9.2012 0:13

Mk3 Vr6 puolapaketti viallinen? (Ratkaistu)

ViestiKirjoittaja JPulkkinen » 5.9.2012 0:45

Auto teki tenät työmatkalla, eli parkkipaikalle kurvatessa tippui 1 sylinteri kokonaan pois pelistä ja toinenkin tuntui pätkivän. Vaihdoin uudet tulpat ja tulpanjohdot (vanhat oli ihan rotansyömät :) ) Nyt käy tyhjäkäynnillä kaikilla mukeilla, tosin lämpimänä pätkii vissiin yhtä sylinteriä. Pintakaasulla pystyy ajamaan, mutta kaasua ei kestä sitten sen enempää, eli ainakin se yksi sylinteri tippuu taasen pois pelistä jos antaa vähänkin happea. Eli vaikuttais heikolta kipinältä, mutta tiedä häntä. Vikakoodeja ei ole luettu, kun on sen verran vanha kikotin tuo villeristo (vm -92), että tuhkakupin takaa löytyy vw/audi 2x2 liitin.

Olisko kenelläkään mielipidettä/ vinkkiä/ vastausta mistä tuo vika voisi johtua? Itse epäilen puolapakettia. Mittailin yleismittarilla puolapaketin suurjännitepuolen vastukset ja 2 ja 5 sylintereiden "puolan" vastusarvo oli vissiin sata ohmia pienempi kuin 1 ja 4, sekä 3 ja 6 sylintereiden puolan. Ulkoisia halkeamia en puolapaketista tarkan pesun ja syynäyksen jälkeen löytänyt, mutta voihan paketilla olla tunnit täynnä. Veden suihkuttelu pimeässä puolapaketin päälle ei myöskään tuottanut haettua valoshowta.

Sitten seuraava kysymys :D Olisiko kenelläkään hämeenlinnan läheisyydellä lainata puoleksi tunniksi toimivaa puolapakettia, jotta voisin koittaa tiedetysti ehjällä puolalla autoa käyntiin?


Sitten olisi vielä yksi mystinen vika :) Villeristo pätkäsee välillä virrat ajossa, eli kiekkamittari tipahtaa nollaan ja autosta katoaa sytytys komean nykäisyn saattelemana. Koko kohtaus kestää varmaan 400 millisekuntia. Voisko vika olla esim. ecun releessä tai virtalukon pohjassa? Niin ja mittaristossa vilkahtaa joku valo tämän kohtauksen aikana, olisko ollu mahdollisesti Öp tai latauksen merkkivalo.. Onko näissä villeristoissa semmosta toiminoa, että bensapumpun rele saa ohjauksen eculta, vasta öp:n noustessa riitävän korkealle? Jotta voisiko häiriö johtua viallisesta öp-anturista? (Koneessa on riittävästi öljyä kyllä :) ).



Noniin, syylinen oli viallinen puolapaketti. Ruuvasin uuden paketin koneeseen kiinni ja villeristo kehrää taas kauniisti.

Attitude, mulla ei ainakaan lähde bensapumppu pyörimään ennen kuin kone pyörii. En sitten tiedä onko joku pellepeloton jälkikäteen rakennellut jtn viritelmiä tuonne pumpun ohjaukselle.
Ei ole muuten nyt muutamaan päivään pätkinyt virtojakaan, liekkö oireilut liittyneet tuohon hajoamispisteessä olleeseen puolapakettiin..
Viimeksi muokannut JPulkkinen, 13.9.2012 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 5.9.2012 8:50

Mihin muuten kuuluu laittaa se anturi jos laittaisin jälki asennus öljynlämpömittarin? Kattoo jos se näyttää samaa.
Viimeksi muokannut Lainetti, 15.9.2012 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 5.9.2012 14:01

JPulkkinen mulla on itellä 2x2 ja rosstekkiläisellä onnistuu luku sieltä moitteetta(niihin ebayn piuhoihin menee vaan hermot) mutta itelle kuulostaa vähän polttoainepuolen hommilta jollei sillä puolapaketilla kummene. Kokeile suihkutella starttipilottia koneen ympäristöön jos on vaikka ilmavuoto..

Tuo pätkäsy voisi olla virtalukon pohja. Syttyykö kaikki valot mittaristoon kun laitat virrat päälle? jos ei niin virtalukon pohja menossa tai mennyt jo.

Bensapumpun rele lähtee pumppaamaan heti kun virrat laittaa päälle, joissain autoissa tod näk alkaa pumppaamaan jo kun oven aukasee(kehittää paineet valmiiksi niin auto lennosta käyntiin tjsp), voi olla uudemmissa tämä toiminto. itellä ei ainakaan ole. Releen ohjaus tulee suoraan eculta pulsseina, eli sitä on aika hankala alkaa ohjaamaan manuaalisesti.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.9.2012 14:03

Mistähän vois johtua, että kun auton käynnistää niin lähtee hyvin käyntiin ja vastaa kaasuun ihan jees. Mutta vähän ajan kuluttua kierrokset alkavat laskemaan lähelle nollaa ja kaasun painaminen ei tee mitään, kunnes vähän ajan kuluttua vastaa hieman kaasuun ja palautuu normaaliin tyhjäkäyntiin. Tämä voi tapahtu 1-5 kertaa, jonka jälkeen auto toimii taas normaalisti?? Mikähän helvetti tosta nyt taas on sitten rikki...?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.9.2012 15:19

Vikakoodit luettu ja ei ollu mitään vikakoodeja o.O Ja ongelmaakaan ei esiintyny tnää, on nää kyl ihmeellisiä laitteita ku vika tulee ja menee :D

jopetsus-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.9.2012 20:47

ViestiKirjoittaja jopetsus- » 5.9.2012 21:09

Apuja tarviis! bensamittari ei toimi näyttää koko ajan tyhjää tankkia.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.9.2012 21:10

Tankin anturirikki?

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 5.9.2012 21:49

Sopiiks toho vrään jonkun muun koneen se öljy pumpun jalka tai mikä se nimeltään onkaan? Se missä on se sihti heti ensinmäisenä kun ottaa öljy pohjan irti.

jopetsus-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.9.2012 20:47

ViestiKirjoittaja jopetsus- » 5.9.2012 22:15

Ei näyttäs mistään saavan anturia ostettua.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.9.2012 22:30

Anturille ainakin tuolla englannin kielisil palstoil sanottas varaosanumeroks: 1H0 919 670. Mutta sehän kannattaa koittaa jollain toisella mittaristolla, että onko vika mittarissa vai ei. Se auttaisi halukkaita vapaaehtosia ottaan yhteyttä, jos profiilissa lukisi mistä päin olet :)
Viimeksi muokannut S4mmy, 6.9.2012 11:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.9.2012 5:36

Ei käy kuin Vr6 öljypumppu/sihtiosa.
Paitsi jos haluaa madaltaa ja lisää tilaa koneen alle, niin sit R32 öpumppu ja öpohja.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 7.9.2012 12:26

Tuli semmoinen juttu eliikäs eilen illalla kaveriporukalla mentiin yhelle hylätylle suoralle kiihyttelemään ja siellä tuli vapaalla kokeiltua polettaa rajotinta vasten.. Niin sen jälkeen auto kävi hyvin tyhjäkäyntiä noin 3sekunttia ja sammu. Lähti kyllä heti avaimesta käyntiin mutta jäi mietityttää tuo sammuminen..

kinmo84
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 18:34

Nakutustunnistimet G61 ja G66

ViestiKirjoittaja kinmo84 » 14.9.2012 18:44

Terve

Tässä muutaman päivän jo selailleena ja aina vaan törmään samoihin keskusteluihin jotka olen jo moneen kertaan lukenut niin kysyisin tällaista asiaa noista nakutustunnistimista.

1. Mitähän eroa noilla mahtaa olla toisiinsa nähden kun kuitenkin tekevät samaa työtä.
(G61 sylinterit 1, 2 ja 3 ja G66 sylinterit 4, 5 ja 6)?

2. Ja mikäli näissä on jotain eroa niin miksi ihmeessä, nehän toimittavat samaa virkaa? Olen hieman ymmälläni asiasta.

Ja siis kyseessä on -92/93 VR6

Ja heti kaikille, anteeksi tietämättömyyteni tässä asiassa :)

Terveisin,
Kimmo Lindgren
Mikkeli

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.9.2012 19:14

Eturivi ja takarivi sylinteriryhmissä.
Helpottaa vian etsintää yms.

kinmo84
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 18:34

ViestiKirjoittaja kinmo84 » 14.9.2012 19:17

Lähinnä siis oli tuo tarkoitus et onko ne täysin samanlaiset anturit loppujen lopuks kun varaosaliikkeestä noita löytyy jos jonkimoisella numerolla eikä sielläkään osattu suoraan sanoa onko kyse yhdestä ja samasta anturista...ei viittis kuitenkaan ruveta purkamaan molempia irti ihan vaan tuon asian tarkistamiseksi...vika koodin siis antaa tuolle etummaiselle (G66)

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 15.9.2012 19:03

Kellään vastausta tohon öljylämpömittarin asennukseen?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.9.2012 19:25

Sehän löytyy jo mittaristosta. Ihan turhaan siihen lähet mitään uutta mittaria asentelemaan. Selvität, että näyttääkö mittari väärin vai onko lämpötila oikeesti niin korkeella.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 15.9.2012 19:40

sitähän tässä koitan selvitellä. sais hetkellisesti asennettua ja katottua mitä se näyttää.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.9.2012 19:41

Lainaat joltain mittaristoa, jos näyttää edelleen korkeeta, anturi vaihtoon. Vikakoodit olet varmaan jo lukenut?

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 15.9.2012 19:44

Olis vähä helpompi varmaan asentaa väliaikaisesti joku mittari ku alkaa ettimään joltailn mittaristoa lainaksi kun ei ole tiedossa ketään tuttua kellä tollainen olisi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.9.2012 19:45

Se vois auttaa, et profiilissa lukis paikkakunta, niin joku saattaisi jopa täältä tarjota sellaista. Ja olithan nyt siis varmasti lukenut vikakoodit??

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 15.9.2012 19:49

Täytyy käydä lukemassa sit ne.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 16.9.2012 21:06

Tuli tohon mittarin kokeilu hommasta mieleen että sopiiko "suomi" verkun mittaristo tohon mulle kun toi on jenkkimalli?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.9.2012 21:07

Siitä ei mulla kyl muuten oo tietoa. Mutta voisi luulla, että olisi samanlainen liitin?

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 17.9.2012 8:18

Ja siitä mittaristosta vielä kun niitä tuolta etsiskelin ajan kuluksi niin miten vaikuttaa tuo kun mulla on mittaristossa noi kaikki turvavyö ja moottorinvika valot sun muut ja noissa ei ole?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 20.9.2012 18:32

Pienellä tasakaasulla toimii kaikilla 6 pytyllä, tyhjäkäynnillä jättää välillä yhden välistä ja kiihdyttäessä vähänkään isommalla kaasulla pyörii vaan 5.

Ite epäilin vanhaa motonetin tulpanjohtoo, vaihdoin uuteen johtoo motonetistä (ennen niillä pyöriny hyvin) eikä auttanu, missä vika.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.9.2012 19:00

Vikakoodit?

jezzee_
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.9.2012 22:52

ViestiKirjoittaja jezzee_ » 20.9.2012 23:05

Voiko joku asiasta tietävä kertoa ohjeita tähän "vikaan":

Pari tuntia kun auto on seissyt, startatessa heti kun kone lähtee käyntiin niin kuuluu joku ääni (ehkä jakoketjusta) ja heti tämän jälkee ääni loppuu eikä kuulu enää ajon aikana/tyhjäkäynnillä vaikka miten polettiasi. Eli koneesta ei siis kuulu mitään erikoisia ääniä enää tämän jälkeen. Mutta mikä sitten on tämän takana? Ainakin mitä täältä olen lukenu niin jakoketjun kiristimet/laahustimet jne toimii öljynpaineella?? joten voiko öljyn laatu tai taso vaikuttaa tähän?

Sitten toinen kysymys. huomasin tossa ylempänä kuvan tuosta imusarjaan menevästä tuuletusventtiilistä. Itselläni on siinä letkun välissä vielä joku musta muovinen mötikkä (joku kalvo tai suodatin?) joka on sitten ajan saatossa siitä lähtenyt irti. En ole koneen toiminnassa huomannut mitään eroa, mutta voiko tämä jotenkin liittyä siihen ääneen käynnistäessä?? Ja mihin se ylipäätänsä vaikuttaa?!?!

Ja autonahan on Passat b4 VR6 variant. Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut tietämättömyydestäni! :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.9.2012 0:29

Hieman tarkempi kuvaus kiitos. Ääniä kun mahtuu maailmaan jos jonkinlaisia.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 21.9.2012 22:03

Tuli tuossa kysymys mielee.. elikkäs ostin täältä osto-topikista imusarjan.. noh siinä vanhan irrotettuani ja uuteen laittaessani tuota kaasuläppää niin huomasin ettei tuo käykkään.. eli ruuvin paikat imusarjassa erikohdissa kuin kaasuläpässä ja liian pienet. Onko näissä jotain eroa??

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 21.9.2012 22:25

Miks uuden imusarjan siihen hommasit? Sullahan oli siinä jo siloteltu sarja?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.9.2012 22:29

"Sähköisellä kaasuläpällä" varustetussa imusarjassa tosiaan pulttijako on erillainen, ja kiinnityspultit on jotain M5-M6, kun siinä vanhemmassahan ne on M8-kuusiokantapultit.

Jos sinulla tuo sarja on jouten, niin vaihdetaan päikseen? Minulla tuollainen vanha on jouten. :)

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 21.9.2012 22:47

tuollahan se varastossa onmpi kun ei ole muutakaan virkaa sille :) Juu vaihetaan vaan.. mitenkäs meinasit??

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.9.2012 1:00

Jos jenkkien puheita on uskominen, niin läppärunko vaihtuu obd1 ->95 ja sit obd 2 96->
G4 12v on sit ihan eri jutu, onko noita edes ikinä tehty täälläpäin...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.9.2012 1:01

Juuri näin.

Friikin kanssa jatketaan privalla.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 30.9.2012 14:20

Mikäs mahtas olla vikana ku rupesi kuluttamaan enemmän kuin yleensä? ennen mennyt maantieajoss 7.5-8.0 nyt kulutusta ei saa alle 9.0..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 30.9.2012 14:51

Lambda-anturi tahi MAF voip olla rikki...

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 30.9.2012 15:02

No voi... Kun vastahan vaihoin lamda-anturin ja maf-anturin.. Voiko vika olla siinä jos putki vuotaa pakosarjan ja katin välistä? Tai siis tällä hetkellä suoraputki kiinni..

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 30.9.2012 16:19

voi se siitäkin johtua... vuodosta pääsee happea putkeen ja lambda päättelee että käy liian laihalla-> enemmän bensaa koneeseen...

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 30.9.2012 22:09

Karkeasti kuukaus sitten huomasin että golffissa on öljyt ja jäähdytysnesteet sekasin ja jäähdytysnestettä tihkutti öljynsuodattimen pohjasta . Josta sen ei todellakaan olisi pitänyt tulla.
No ongelma korjattiin vaihtamalla öljynlauhdutin, sen tiivisteet ja luonnollisesti samassa öljynsuodatin ja sen pohjan tiiviste. Golffi kävi viime viikolla jakopää ja kytkinremontissa ja sen jälkeen on ilmennyt pientä öljynsuodattimen pohjan kostumista.

Mistähän tämä nyt taas voisi johtua? Ideoita?

kinmo84
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 18:34

ViestiKirjoittaja kinmo84 » 30.9.2012 23:25

onks se nyt sit öljyä vai jäähdytinnestettä mitä siellä öljynsuodattimenpohjassa on? jos öljyä niin epäilisin et suodattimen kuppi on ollu liian tiukalla ja lämmetessään hajonnu kun on muovia...tai sitten onko molemmat o-renkaat uusittu siitä kupin ulkoreunalta sekä siitä tyhjennys nipan ympäriltä?

kinmo84
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 18:34

ViestiKirjoittaja kinmo84 » 30.9.2012 23:29

ainiin ja se oman vr6:sen lopulliseks viaksi osoittautui tosiaan se sylintereitten 4,5 ja 6:n nakutustunnistin...ei ollu mikään kaikkein helpoin operaatio vaikka halpa osa olikin kyseessä...keulan joutui irrottamaan että pääsi käsiksi öljynlauhduttimen letkuihin käsiksi...ja nakutustunnistin oli sopivasti vielä toisen lauhduttimen letkuyhteen takana niin ettei sinne meinannu päästä millään...joutu hieman kikkailemaan oman työkalun sinne et sai sen naksautettua auki ja uuden tilalle...

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 30.9.2012 23:29

Öljyä ainakin tulee, mutta ei mitenkään solkenaan.
Ulkopinnan tiiviste on vaihdettu, mutta ei sitä tyhjennyspropun tiivistettä, kun ei ole proppua avattukaan (ainakaan omasta toimesta)

kinmo84
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 18:34

ViestiKirjoittaja kinmo84 » 30.9.2012 23:31

sit vois olla se et on ollu liian kireellä...siinä kuitenki lukee pohjassa et laitettava 5nm momenttiin...muistaakseni...eli melkeimpä vaan kiristää avaimella ja sit vähän takas...

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 30.9.2012 23:36

Hyvinkin mahollista, pitää huomenna tutkailla paremmassa valossa.
Siinä pohjassa lukee 25-5 Nm
Totta kai kiskasin sen tuon suuremman momentin mukaan.

kinmo84
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 18:34

ViestiKirjoittaja kinmo84 » 1.10.2012 0:36

toivottavasti on vaan käyny nii kivasti et sieltä on vaan menny se o-rengas poikki ku on ohutta tavaraa...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.10.2012 1:22

Itse ainakin ensimmäisen öljynvaihdon yhteydessä asensin epähuomiossa sen kannen vanhalla O-renkaalla joka aikaansai juuri kuvatun öljyn tihkumisen. Kantta hieman auki ruuvaamalla uusi O-rengas paikalleen ja alko pysymään öljyt sisäpuolella.

Keest00
-
Viestit: 40
Liittynyt: 18.3.2012 16:01

ViestiKirjoittaja Keest00 » 1.10.2012 8:06

Ite muistin kyllä vaihtaa tuon tiivisteen, mutta oli huomattavasti ohuempi kun edellinen. Ei siis täyttäny kokonaan sitä tiivisteelle tarkotettua uraa.
Äsken kävin kurkkaamassa niin yön aikana oli tiputtanut muutaman tipan öljyä maahan. Varmuudeksi voisi uusia sen öljynsuodattimenpohjan ja sen tiivisteet.
Mitähän mahtaa marmorilla maksaa?

kinmo84
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 18:34

ViestiKirjoittaja kinmo84 » 1.10.2012 9:27

itse olen ostanut tuolta aika monet eri osaset ja luulen et tuon kupin saat huomattavasti halvemmalla samaisesta paikasta...

http://www.benecars.com/index.php

olen ollut itse ainakin tyytyväinen palveluun ja nopeaan toimitukseen...sit ei tarvitse kuin käydä se o-rengas hankkimassa vaikka sieltä marmorilta...siitä ne tuskin uskaltavat monia euroja pyydellä :)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 1.10.2012 19:38

Tälläiset nokat mulle jyrsittiin. Mitäs toi lappu nyt kertoo? Kovasti ainakin jenkeissä aina tunkevat noita 268asteen nokkia näihin. Koneistaja sanoi, ettei tarvitse vaihtaa jäykempiä jousia ja vakio ajoitusmerkeillä vaan.. Saa nähän miten moottorin luonne muuttuu

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.10.2012 20:53

Mitäs kustanti R-koneistuksella kahden nokan hiominen?

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 1.10.2012 22:17

Onko passatissa ja golffissa samanlaiset bensapumput?

KaJani
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 1.10.2012 23:01

Vr6 -92 etupään natina

ViestiKirjoittaja KaJani » 1.10.2012 23:21

Osaisko, joku sanoa mistähän mahtais tulla etupään natina. Selkeästi kumin ääni ja ei yhtäjaksoinen (niu, niu niu):) ja natinan nopeus tulee rengaskierrosten mukaan. Pahimmillaan aika isokin ääni?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.10.2012 23:46

Mitäs kustanti R-koneistuksella kahden nokan hiominen?


Kiinnostais muaki toi hinta...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.10.2012 1:03

Tulipas tuosta nokka-hommasta absurdisti mieleeni...

Nokka-akselithan vissiin on täysin samanlaiset kaikissa 2.8 versioissa? Eli ns. OBD1:stä passaa nokat OBD2:een ketjupyörät vaihtamalla? Vastaavasti lie perus-kannetkin venttiileineen identtiset uudempien ja vanhempien 2.8:ien välillä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.10.2012 4:55

Kyllä, kaikki 2.8 ja 2.9 peruskannet on samat. Erot on noissa jakopäänkopissa ja ketjupyörissä. Paitsi 2.9 nokat eroaa 2.8.

Noilla R-koneistuksen nokilla laittaisin uudet/jäykemmät jouset. 262° menee kuulema vakioilla, mutta 268° ei, jollei ole just uusitut vakiojouset.
Ja Giac 268 lastunhan noi nokkat vaatisi :)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.10.2012 7:50

120€/kpl maksoi nokkien hiominen. Pitääki ruveta kattelee sit jäykkii jousia ja uutta lastua

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 3.10.2012 8:05

huomasin just että venakopan huohotusputki joka menee imuputkeen oli irronnut. eli varmaan vaikuttaa öljyn paineeseen ja oon tässä pari sataa km ajanut normiajoo sillä. onko kone entinen?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 3.10.2012 8:23

Eihän se mihinkään öljynpaineeseen vaikuta, tuskin on kone entinen. Varsinkaan jos ei oireile mitenkään. Ite just tilasin huohotus säiliö siihen tilalle.. jotku laittaneet pieniä vapareitakin siihen.. Sitten joka paikka öljyssä ja haiseekin öljyltä paikallaan..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.10.2012 8:31

Ainut mihin vaikuttaa, et imee Maf:in ohi ilmaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 3.10.2012 9:13

nonniin,näissä koneissahan on eroa öljytikussa. kaipaisinkin nyt 2.8 öljytikun varaosanumeroo ja esim tikun muoviosan väriä.. epäilys suuri että mulla on väärä tikku.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 3.10.2012 11:59

eipä ollu minkäänlaista vaikutusta kun korjasi sen huohotusputken. voiko virranjakaja tai puola vaikuttaa siihen että isolla bensan syötöllä käy viidellä

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 3.10.2012 14:03

Mitenkäs näistä saa nuo etulokarieden muovit irti? Onko ihan repimällä vai jokin tekniikka? Huomasin just et ois etulokareiden alapäässä molemmin puolin hitsattavaa semmonen 3cmx4cm palaset.. Ajattelin heti laittaa kuntoon niin pysyy auto ruosteettomana :)


Niin ja semmosta et miten voi olla mahollista et renkaat on erileveydellä? esim kuskinpuolella nuo 17tuumaset tulee sen 1cm ulos kaareista ja apparin puolella jää sisälle..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.10.2012 16:20

Apurunko voi olla kieroon asennettu tai alapallonivelet tukivarsissa eri kohdissa. Kolaroidussa autossa ei mikään ihme olekaan jos on apurunko pyörähtänyt vinoon. Itse olen törmännyt myös tapaukseen jossa joutui apurungon kääntämään suoraan ja kasaamaan uusilla pulteilla. Myös tukivarret kannattaa tarkistaa, koska kolarissa tms. pienessä tökkäsyssä vääntyvät suht herkästi.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 3.10.2012 16:49

Ei ole kolaroitu auto eikä ole apurunko kierossa. Autoa ostaessa käytin auton tarkastuksessa mahdollisia kolarivaurioita varten(olen tehnyt saman jokaiselle ostamalleni autolle) Alapallonivelet vaihdoin itse uudet ja toiselle puolelle tuli erilainen nivel joten voisiko johtua tästä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.10.2012 16:58

Varmaan tiedät itse kaikista parhaiten, että minkälainen se uusi nivel on ja miten se mahdollisesti vaikuttaa raideleveyteen. :) Asentaessa tulee aina verrata uutta osaa entiseen ja koittaa jopa järkeillä onko mahdollisella erilaisuudella jotain vaikutusta johonkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.10.2012 17:23

Ja ei nämä VW:t ole millään 1mm toleransilla tehty, tumma sinne tai tänne.. :)

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 3.10.2012 18:21

Jollain heittää tohon topcatti:n osaan varaosa numeroo?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 3.10.2012 20:55

juuri omasta autosta irrotin apurungon kun vaihdoin kallistuksenvakaajan puslat. mulla ei ollut moottoria,eikä mitään muutakaan keulassa kiinni,siltikin tuntui säätöä riittävän.

viime kaudella mulla kanssa toinen eturengas oli ulompana.no,syytin siitä tarvikelokaria..
kappas apurunko olikin väärässä kohtaa. no nyt on justiinsa kohillaan.

eli sitä tarkoitan että ei välttämättä huomaa se autotohtori vinos olevaa apurunkoa,jos se onkin ollut irrallaan vaikkapa puslien vaihtoa tai muuta varten. kyllä viime kaudella siellä alla tuli touhuttua vaikka mitä enkä silti huomannut että apurunko oli vinossa.

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 4.10.2012 17:30

Semmosta unohtu sanoo tuosta rengashommasta et sillä puolella missä rengas on sisemmällä niin ottaa vanne jarrusatulaan kiinni.. mistäs tämä voi johtua?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 4.10.2012 19:00

Vanteen ET on sillä puolen suurempi, ja tämän takia luultavasti se kiinnityspinta lähempänä puolia. Eipä ihme jos toisella puolen sitten sisemmässä. Meinasinkin aijemmin jo asiasta mainita mutta oletin että tällaiset perusasiat on tutkittu ja viitsitty muutenkin nähdä vaivaa asian eteen ennenkuin foorumille tullaan kyselemään..

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 4.10.2012 19:07

Ilmankos sait ne "kaverilta" edullisesti..
Takana sama homma? Eli jos sulla vahingossa takavanne edessä?

VR6-Freak
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2012 15:00

ViestiKirjoittaja VR6-Freak » 4.10.2012 19:30

joo pitääkin vkonloppuna tutkia asiaa tarkemmin.. ei ainaskaa kaverin 4koppasessa golffissa ollut tuommoista ongelmaa mistä nämä on otettu


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa