VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 17.5.2012 18:48

Tuulilasin alla olevan muovin alla vasemmalla puolella

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.5.2012 22:33

Menosuuntaan katsoessa vesikourussa oikealla puolen, eli vänkärinpuolella. ;)

Itselläni vain takavaimennin omassa. Eräs verku-mies väitti että on siltikin liian ujot äänet, että laita joku 2.5" suora vaimennin. Paskan mariat sanon minä. Pelkällä OEM-takavaimentimella juuri soppeli murina, ilman että matkavauhissa tarvitsee peltoreita. Yötkin saa nukkua rauhassa kun ei korvissa humise.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.5.2012 22:37

Itselläni vain takavaimennin omassa. Eräs verku-mies väitti että on siltikin liian ujot äänet, että laita joku 2.5" suora vaimennin. Paskan mariat sanon minä. Pelkällä OEM-takavaimentimella juuri soppeli murina, ilman että matkavauhissa tarvitsee peltoreita. Yötkin saa nukkua rauhassa kun ei korvissa humise.



Itelläni on tällä hetkellä joku RAY putkisto (tiedä sitte sanooko mitään?). Katilta eteenpäin 2,5", paitsi, että katti ei ole kiinni autossa kuin katsastuksen ajan. Tällä hetkellä autossa kiinni RAY:n valmistama keskivaimennin sekä resonaattori ja jotain se vielä kaipais ääniin, joten ajattelin resonaattorin poistoa :). Haluan kuitenkin, että pystyn ajamaan myös pitkää matkaa ilman, että korvissa soi...

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 17.5.2012 23:33

Menosuuntaan katsoessa vesikourussa oikealla puolen, eli vänkärinpuolella. ;)

Itselläni vain takavaimennin omassa. Eräs verku-mies väitti että on siltikin liian ujot äänet, että laita joku 2.5" suora vaimennin. Paskan mariat sanon minä. Pelkällä OEM-takavaimentimella juuri soppeli murina, ilman että matkavauhissa tarvitsee peltoreita. Yötkin saa nukkua rauhassa kun ei korvissa humise.

Totta, ajatusvirhe.

Joo ja kaiken lisäks ilmeisesti takavannekkin ihan solmussa (mukavat savut sieltä tupsahti) kun keskiö tipahtanu itestään parkkiksella eikä mene sinnepäinkään enää kiinni... Laakeri + napa + jarrulevyt + palat remppa ei sinäänsä mikään kummonen ois ollu mutta ei vitun vanteet... ÄÄÄH

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 18.5.2012 9:35

Pakoputkesta vielä, että itselläkin nyt vain katti ja takapönttö, silti kaipaisin hieman lisää murinaa.. Uudella pakosarjalla ja katin poistolla ajattelin edetä.

Kaverilla oli myös RAY:n putkisto, vaparilla aivan kauhea mölinä, orkkis ilmanputsarin boxilla ihan siedettävä meteli.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 20.5.2012 10:46

Itselläni on hartmannin putkisto alusta loppuun ja siinä katin tilalla tällä hetkellä suora putki. Ja tietenkin peltipakosarja. Jostain kattelin, että tuo putkisto maksaisi jopa 1500 euroa onko mahdollista.. tosin kovat on murinat auttossa. Siis ei mitkään amismurinat...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.5.2012 11:02

Hartmannin putkistot on arvokkaita. Ainut joka tekee/teki syncroon putkistoja, hinta tais olla jotain 2k euroa... Sillä hakee jo ison läjän mutkia motonetistä tai teetättää jossain pajassa putkiston :)
Tosin vakiolle 2,5" on paras, viritetylle 3".

Jos hyttiin haluaa murinoita, niin ilmanputsarin boksiin vaan reikiä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 11:16

Onkos kellään kokemuksia ilokaasuista veerassa? Miten kone kestää ja kannattaako pistää?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.5.2012 12:17

Kestää, kannattaa ja toimii :)
75hp 1 suutin märkäjärjestelmänä toimii hyvin, kun laittaa ennen kaasuläppää.
125hp satsi vaatii jo omat suuttimet joka pytylle imusarjaan. Koska vaarana on että pari pyttyä (reunimmaiset) ei saa samaa seosta.

Jenkkilän puolella jotkut hurjat ajelee 250-300hp satseilla, sit vaatii jo Arp kkangen, kannenpinnapultit yms. Ja sytkän myöhästämis systeemit yms

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 12:20

Kestää, kannattaa ja toimii :)
75hp 1 suutin märkäjärjestelmänä toimii hyvin, kun laittaa ennen kaasuläppää.
125hp satsi vaatii jo omat suuttimet joka pytylle imusarjaan. Koska vaarana on että pari pyttyä (reunimmaiset) ei saa samaa seosta.


Mistähän noita sais sitte ja mihin hintaan? Paljonkohan tuollainen 75hp sitten auttaa varttimaililla yms?

Vois ehkä jossain vaiheessa alkaa tuollaista ropeltamaan, pitäisi vaan eka käydä koko kone läpi, mutta ei ole paikkkaa/rahaa :(

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.5.2012 12:54

Itse ostin omani nettivaraosan kautta, hinta tais olla jotain 350€. Oli käyttämätön sarja.
En osaa sanoa mitä se auttaa, mutta netistä löytyy varmaan laskureita.
Tosin kyllä sillä R32 yms perässä pysyy. :)
Jos kone on kunnossa, niin ei se tarvii mitään ylimääräistä remonttia.

Toi on helppo asentaa, pullo takakonttiin kiinni, ilokaasuletkun vetää alustan kautta konehuoneeseen, venakopan päästä ryöstöbensasolenoidille. Suutin imuputkeen kiinni ennen läppärunkoa ja sähkötyöt.
Testailuineen yms viikonlopun homma.
Viimeksi muokannut Slantsix, 20.5.2012 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 12:58

Jos kone on kunnossa, niin ei se tarvii mitään ylimääräistä remonttia.


Siinä just on tällä hetkellä vähän kaikennäköstä... Se sähkönen vesipumppu pitäs jostain saada metsästettyä kohtuu hintaan, ja jos noita kaasuja meinaa alkaa pisteleen, ni pitäs tarkistaa toi kansi ja vaihtaa samalla venttiilinkumit yms. ku syö tällä hetkellä kohtuu paljon öljyä.

Peak
-
Viestit: 22
Liittynyt: 6.10.2006 12:34

ViestiKirjoittaja Peak » 20.5.2012 12:59

Kertokaaha missä vika. Kylmänä kiihtyy iha helvetin hyvi ja sitte ku on pari kertaa kiihyttäny nii ei jaksa ennää kiihtyä normaalisti ja niinku meinais jumia 4 tonnin jälkeen. Auto kyllä seissy 2 vuotta ja laitettu uus sytkäpuola ja lamda.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 13:01

Kertokaaha missä vika. Kylmänä kiihtyy iha helvetin hyvi ja sitte ku on pari kertaa kiihyttäny nii ei jaksa ennää kiihtyä normaalisti ja niinku meinais jumia 4 tonnin jälkeen. Auto kyllä seissy 2 vuotta ja laitettu uus sytkäpuola ja lamda.


Vikakoodien luku. Mulla oli samantyylistä ongelmaa Hall-anturin kanssa, joten se kannattaa tarkistaa kans.

Peak
-
Viestit: 22
Liittynyt: 6.10.2006 12:34

ViestiKirjoittaja Peak » 20.5.2012 14:40

eiköhä se tuo halli ollu ku purkiin nii oli joku muovi homma levinny sinne pyörijän sisälle ku kerran vaihoin pyörijän nii piti vasaralla särkeä entinen :D mistäs sais hall paskan halvalla ja samasta paikasta jos sais uudet tulpanjohdot ja tulpat?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 14:42

Mulla on tulpat ja tulpanjohdot motonetistä ja hyvin on pelannu, eli sieltä ne kannattas ostaa. Käsittääkseni hall-anturia ei saa golfiin enää uutena mistää Suomesta? Oikaskaa jos oon väärässä. Saksasta kattelin, että saisi koko virranjakajapaketin n.250e missä olis hall-anturi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 16:43

Mistähän kannattas tohon kysellä vesiletkuja? Kattelin ARZ:sta niitä mutta siellä maksaa koko sarja 350e! Jos jostain löytyis _paljon_ halvemmalla...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.5.2012 16:50

Motonet xD Muuten ei löydy halvemmalla, jos jenkkilästä tilaa, niin rahdit, tullit yms pompsauttaa hintaa samoihin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 17:03

Olikos Ikonen tuo vastaus nyt tulppiin ja johtoihin vai noihin letkuihin vai johonkin ihan muuhun? :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.5.2012 17:08

Kaikkiin :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 17:10

Motonetistä ei ainakaan löytyny letkuja ku kävin kysymässä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.5.2012 17:20

http://www.mjmautohaus.com/catalog/prod ... ts_id=3458
Näyttäs olevan 154$ 6 letkua.... kalliitahan noi on. Jos sydän on hyvässä kunnossa, kannattaa kysellä myös marmorilta/slamit.
Samcon setti näyttää olevan 300$/€

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 17:24

Ai saakeli... Eli tarttis kyl tosin kuin s.vesipumpun ja siihen tulevat letkut...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.5.2012 17:27

Luulis kai jossain Benecarssilla olevan pitkät rivit VR6:n romuja mistä niitä letkuja löytyy?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 17:30

Kyselin niiltä letkut + s.vesipumppu ni sanoivat vain ei oota...

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 20.5.2012 19:20

Johan on settiä taas..

Tulpat ja johdot vaikka perus varaosaliikkeestä? Fixus?

Sähköinen vesipumppu oli myös 50€ luokkaa Fixuksella.
Itse tilasin Autobahn88:sin letkusarjan jtn 90€ Saksasta..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.5.2012 19:31

Itse tilasin Autobahn88:sin letkusarjan jtn 90€ Saksasta..


n.230e näytti olevan ainakin se Autobahn88:n letkusarja jonka itse löysin...

ai-m
-
Viestit: 82
Liittynyt: 8.11.2007 21:57

ViestiKirjoittaja ai-m » 21.5.2012 15:46

Ite tilasin ton setin: http://www.ebay.co.uk/itm/Silicone-Radiator-Coolant-Heater-Hose-Kit-VW-Golf-MK3-VR6-91-97-Black-LHD-RHD-/300712334427?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4603da145b

Tuli Autobahn88:n letkut, ilman tulleja yms. Ainoa vika oli, että toinen lämppärin kennolle menevä letku oli väärä.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 21.5.2012 19:01

juu eli nyt sitten kysymys että kumpi letku oli väärä? kun multa puuttuu nyt yks letku (kansi,kaasuläppä,kenno) ja oon kahden vaiheilla että ostanko tommosen bahnin sarjan vaiko puuttuvan orkkiksen...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.5.2012 17:28

Aloin katteleen omasta golfista raitisilmansuodatinta, että missä kunnossa olis, mutta vastassa olikin tälläinen. Mikäs homma tuo nyt sitten oikein on?

Pistin myös auton käymään kun on nyt seissyt about viikon tuossa pihassa, niin tyhjäkäynnissä oli ongelmaa. Eli kun painoi kaasua ja päästi irti niin kierrokset kävivät aika alhaalla josta palasivat takaisin ylös. Tässä vähän videoo. Mistähän tuo voisi johtua?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.5.2012 18:12

Sulla on näköjään tuollainen tintti-suodatin tuola. :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.5.2012 18:14

Eiks noissa kaikissa sit ookkaan kunnon suodatinta?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.5.2012 18:21

Kuvasi vahvistaa että ei näköjään, vaikka itsekin siinä uskossa ja tähän mennessä saatujen kokemusten mukaan elin.

Se raitisilmasuodattimen runkohan on paljon isompi loota kuin mitä tuo tuossa sinulla. Lie kuitenkin nuiden lehtien alta löysit 10mm muovimutterit että tuon verkon saa irti tuosta? Purkaamoilta sitten suodattimen kehikkoa tilalle. :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.5.2012 18:23

Tais olla ihan kunnon metallimutterit, en katsonut sitten niin tarkasti, ku en jaksanu irroittaa kokonaan tuota vesikourua tuosta päältä.

Tuohon tyhjäkäyntiin olisi mukava saada selvyyttä... Kone myös tärisee tyhjäkäynnillä melko paljon.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.5.2012 18:29

Käykö se sitten viidellä? Mitäs juuri puhuit niistä motonetin tulpanjohdoista? ;) Ei muutako yksitellen käydessä johtoa irti jakajasta/puolasta ja katot minkä irroitus ei aiheuta reaktiota. En sitten vastaa mistään jos saat sormille. Omat OEM-johdot ei ainakaan anna sormille.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.5.2012 18:32

Pitää testailla, ei viitsi kauhean kauaa pitää käynnissä, kun vesiletkuja on irti koneesta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.5.2012 22:57

Koitin piuhat irti, ja kyllä kävi kone kaikilla.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 27.5.2012 11:46

Ite en lähtis arpomaan tarvikesähköosilla yhtään, mutta jotain kaasuläpän ja tyhjäkäynti"moottorin" puhdistusta vois kokeilla. Antaa vielä sopeuttaa kaasuläpän, ennenkuin starttaat.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.5.2012 11:47

En oo oikein saanu vielä selvyyttä, että mikä toi tyhjäkäyntimoottori oikein on ja missä se sijaitsee?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 27.5.2012 14:08

mikäs anturi on kansi-kaasuläppä-lämppärinkenno letkussa kiinni? oon noita letkusarjoja katellu ja yhdessäkään ei ole sitä sen paikkaa...

onkos kukaan ottanu ton kaasuläpän vesikierron irti kokonaan? vorteksilla oli että sais paremmin viiletä kun irrottais.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.5.2012 16:08

Eipä tuolla kaasuläpän vesikierrolla muuta haeta kuin kylmän koneen päästöjä pienemmäksi. Itse ainakin tuossa viina-vehkeessä annan olla paikoillaan; ei ole juuri hyötyä poistaa, ainakaan tehollisesti.

Laitappa kuvaa siitä anturista? Kuulostaa ainakin omituiselta.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 28.5.2012 10:53

Voisikos joku laittaa kuvaa että missä sijaitsee tuo nakutustunnistin?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 28.5.2012 11:00

http://mikkon.kuvat.fi/kuvat/DSC_3041.J ... hash=11379

Etupuolen anturi on tuossa ton öljynjäähdyttimen tyhjän letkulähdön takana.

Toinen anturi on koneen takapuolella apukuskin puolella pakosarjan alapuolella, muistaakseni pakosarjan tiiviste tulee osittain sen päälle.

Sample
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 28.5.2012 12:01

VR6 tyjäkäynti vääntö uupuu

ViestiKirjoittaja Sample » 28.5.2012 12:21

Terve !
Seat Alhamra v6 2007, Vaihtelin tässä puolia, kun kostealla kelillä ei meinannut startata - kävi ilmi, puolat on sijoitettu sopivasti altaaseen, johon pääsi (toivottavasti ) sadevettä... 2,3 ja 6 pyttyjen puolat oli märät...

No,kuivauksen kahden puolan vaihdon koko käy taas, mutta innostuin selvittämään vanhaa tyhjäkäynti vääntö ongelmaa.

Löytyisikö täältä referrenssiä. ... Hankinnasta saakka ollut herkkä sammumaan lähtiessä. Parikertaa huollossa yrittävät valittaa aiheesta, mutta eipä siihen ole puututtu.

Yritin testata lisäilmanluistin toimintaa nostamalla kytkintä jarrun kanssa, ja kone kompensoi kyllä 100 kierroksen verran lisäkuormaa (tyhjäkäynti 600 rpm, kuormalla laskee 500 rpm ja nousee taikaisin 600 rpm, mutta sen jälkeen lisäkuormalla kierrokset lasksevat tasaisesti 300 kierrokseen, missä kone sammuu.

Passat 1.8t vm 2001 koneella kompensoi kuormaa ihan eri tavalla.

Ideoita ?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 28.5.2012 13:33

Kuva
=) Napa kanssa hyvän näkönen, ihan matta musta ja parin millin urilla... Onko vr6 ja normi golffin navoissa jotain eroo? Tai oisko jollain myytävänä

Miten toi napa vaihetaan? ne muutama pultti siitä sen vierestä irti? siinä navassa on joku pyöree "peltilevy" että ei pääse räikällä niihin pultteihin käsiks

E: kellään ideaoita miten sais autoo liikutettua ilman yhtä rengasta :D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.5.2012 15:05

Tarkoitatko nyt taka-navan purkua?

Jos, niin pitäisi kyllä jarrulevyn irroituksen jälkeen olla neljä pultinkantaa ihan hollilla joista saat napatapin auki. Jos sulla on jääny laakeripesän taaimmainen stefa siihen tapin ympärille, niin saattaa hämätä, mutta sen saa ihan naputtelemalla siitä irti. Ja siihen käy myös nelipulttisen tappi. Laakerithan ovat ihan samat, mutta levyssä on vain eri jako. Levyjarrullisesta sen tietenkin pitää olla, muuten häviää satulankannakkeen kiinnitykset yms.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 28.5.2012 15:33

Jeps just tuota tarkotin, ilmeisesti sen stefan pelti-tuki-hässäkkä sulanu kiinni napaan

Sammyee
-
Viestit: 21
Liittynyt: 31.12.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Sammyee » 28.5.2012 15:40

Ei löytyny tietoa, niin kysytään. Eli ton jakopään ylemmän laahaimen vaihto. Voiko siinä käytännössä sekottaa jakoa edes kun ei itse ketjuun tarvitse kajota? Itellä vr5, mutta samanlaillahan tuo tapahtuu kuulemma tässä ku kutosessakin.

Tänään soittelin ja kyselin hintoja tolle koko jakopään rempalle. Laakkosella kehuivat että tonni osiin ja 3 tonnia työhön :) Puhelu pätkäs nii en kerenny sanomaan, että samalla hinnalla saa saakeli tommosen auton..
4 Päivää väittivät, että kestää tuon tekeminen. 1700-1800e luokkaa olisi Lempäälän Hakala yhtiöllä ja 2 päivän homma kehuivat olevan.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.5.2012 17:56

Eipä tuo jako sekasi mene kun tekee huolellisesti. Olikohan niin jotta ketju pitää ottaa nokilta poikkeen että saa tuon laahaimen vaihdettua?

Jos on oma talli niin 200e + loota olutta niin voin kesälomalla tulla vaihtaan laahaimen ;D
Koko jakopää on sitte eri juttu... :P

Sammyee
-
Viestit: 21
Liittynyt: 31.12.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Sammyee » 28.5.2012 18:35

Mun mielestä vwortexin ohjeessa se ylempi laahain laitetaan paikalleen sitten kun ketju jo paikallaan.. Se liu'utetaan sinne kaiketi vaan. Kun onhan se ketju löysällä jo kun sen kiristinpultin ottaa pois?
Enköhän tuon ylemmän laahaimen ihan omin käsin vaihda, jos en saa halvempaa tarjousta korjaamoilta koko jakopäästä :)

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 28.5.2012 19:08

Sen laahaimen vaihtaa helposti. Ei tarvi irrotella ketjuja eikä muuta. Se on parilla pultilla kiinni ja alin osa vaan liu'utetaan sellaseen tappiin. Huolella kun vaan tekee ja pitää huolen, että nokat on lukittuna niin pitäisi löysien jäädä sinne kiristimen puolelle. Toki se ketju hieman löystyy laahaimen puoleltakin, kun se on pikkasen kupera.

Kyseessähän on tämä osa -> http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat_B4--VR6_12v/Engine/Timing/ES268845/

Sitä kiristimen laahainta mikälie ei vaihdetakaan sitten ilman laatikon irrotusta.

Tuosta kannattaa tsekkailla. Helppoo ja hauskaa tehdä vaikka ite ;)

Muistisääntönä tarkista jako, tarkista jako ja tarkista jako.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 28.5.2012 20:30

Kuva
Kuva
On se kaunista :) abs anturikin meni murusiks, toivottavasti hinta on samaa luokkaa kun edessä..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.5.2012 21:21

SIITÄ uutta napaa vaan. Eipä nuo kalliita ole. Itsekin tilasin etunavan kun suomessa sitä olisi vain saanut marmorilta järjettömään hintaan. Saksasta alle 30€ kotiin tuotuna. Hihhih.

e: typot...
Viimeksi muokannut Sami-, 29.5.2012 1:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.5.2012 23:39

Kainuun suunnalla halvimmillaan olis ollu koko jakopääremppa 550e mikäli omat osat... Eli halapaa ko saippua.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 30.5.2012 19:40

Tuota noin.. Nyt saatiin vihdoin ja viimein luettua vikakoodit. Vikoja oli: Polttonestesäil.tuuletusventtiili katkos/maavuoto

Ja Maksimi pyörintänopeus ylitetty

Kumpikaan noista ei vaikuta tuohon pätkintään/sammuiluun. Mistäköhän nyt vikaa etsisi??

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.5.2012 21:41

Minkäs väriset johdot teillä tulee ABS-valolle? Itseltäni on ilmeisesti joku leikannut alkuperäisen liittimen pois ja ajattelin, että ovatko nämä oikeat piuhat? Kännykkällä otettu joten pahoittelen laatua.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 2.6.2012 0:32

noniiin mikäs anturi tuo nyt sitten mahtaa olla tuossa vesiletkussa? silikooni sarjoissa kun tuota ei ole kuvista päätellen.Kuva

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 2.6.2012 11:32

Ei löydy tuollasta anturia ollenkaan.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.6.2012 12:22

Minkäs väriset johdot teillä tulee ABS-valolle? Itseltäni on ilmeisesti joku leikannut alkuperäisen liittimen pois ja ajattelin, että ovatko nämä oikeat piuhat? Kännykkällä otettu joten pahoittelen laatua.


Viitsisikö joku vilkaista tuon? Ei ole yleismittaria minulla, niin en pysty itse katsomaan. Muuta kuin ottaa sisältä valonpaneelin irti ja katsoo millaiset johdot tulee liittimeen, ei paha homma :P.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.6.2012 16:46

noniiin mikäs anturi tuo nyt sitten mahtaa olla tuossa vesiletkussa? silikooni sarjoissa kun tuota ei ole kuvista

Sulla on varmaan Climatronic tai manuaali-ilmastointi?
Omassa sama anturi. Etka näyttää eri letkua ilmastoiduille ja normaaleille.
Mutta mikä toi anturi on? Ei hajuakaan.
4 yms koneissa lukee: Temperature sender for coolant temperature gauge, mutta ABV/AAA koneissa sanotaan, et katso kohta 121-60 ja siellä ei ole koko anturia...
Kun taas termarikopassa on myös anturi 4 pinninen musta/sininen:
Temperature sender with switch for coolant temperature gauge and/or additional water pump...
Eli ota noista nyt selvä sit...
Jos otat sen anturin irti, että sais osanumeron, se vois selventää asiaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.6.2012 16:49

Sulla on varmaan Climatronic tai manuaali-ilmastointi?
Omassa sama anturi. Etka näyttää eri letkua ilmastoiduille ja normaaleille.


Mulla on ilmastoitu, muttei tuota anturia...

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 2.6.2012 16:58

joo pittää kokeilla ottaa irti ja kahtoo koneella mitä se sanoo. mut tosissaan on kyll erikoinen jos kellään ei sit ole tuota. kerroon kun tiedän mikä toi on.

edit: anturi on g62 coolant temperature. elikkä ottaa tuolta anturilta tiedon climalle nesteen lämmöstä.
tietääköhän joku pystyykö ottamaan ecun kanssa samalta anturilta rinnan? toimiiko noi anturit milliampeeri viestillä vai voltti viestillä?joku jos kokeillu olis niin ei itse tarviis ruveta kokeilemaan ja arpomaan.
sais nuo letkusarjat käymään eikä tarviis orkkis letkua yhtä käydä ostaa. joku jos kokeillu olis niin ei itse tarviis ruveta kokeilemaan ja arpomaan.
Viimeksi muokannut Häntti, 2.6.2012 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 2.6.2012 18:22

Ei mun climatronicissa oo tuollasta o.O

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 2.6.2012 18:28

mulla on ja kun vcds kattoo climan mittausarvoja ja ottaa ton anturin irti niin näkyy siellä. ei kyllä vikaa anna siitä vaikka irti ottaa.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 2.6.2012 18:48

1H0 121 157 A
kellä etka niin mitä toi numero kertoo? tolla numerolla toi letku on

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.6.2012 18:53

Toi osa numero on :water Hose for vehicles with electronically controlled air condit.
Eculle on oma anturi termostaatin kopassa. 2pin sininen.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 2.6.2012 19:01

no mites muilla ei oo climassa tota anturia sitten. ei hitto nyt kyllä menee yli hilseen.
kait se on kokeiltava ympätä ecun anturin rinnalle.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.6.2012 19:05

Tuskin on iso rasti jumpata anturinpaikkaa siihen silikoniletkun väliin jos ei voi alkuperäistä letkua pitää?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 2.6.2012 19:18

no siiis eihän se ole kuin muutama hassu klemmari ja putkea, mutta kötökseltähän se sitten näyttää. noooh mietittävä ja etsittävä sarjaa missä ois valmiina toi anturin paikka.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.6.2012 19:34

Onkos Vr6 vielä joku anturi jäähdyttimessä? alavesiletkun alapuolella?
Vai onko kaikki tossa termarikopassa + vesiletkussa?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 2.6.2012 23:53

Häntti;

Kyllä mulla myöskin tuo sama anturi on. Samaa letkua myös metsästin jokin aika sitten, ja yhtähuonosti sain apuja tätä kautta. Ja silikoniletkut tilanneena voin kertoa, että niistä letkuista ei tainnut käydä kuin 3 kpl suoraan :D Eikä tosiaan ollut tuon anturin paikkaa niissä.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 3.6.2012 1:07

muistatko Joukkis yhtään mikä sarja se oli? samcon sarjan nyt luulis aineskin käyvän. mutta pitää tuo anturi patentoida sit jotenkin tai ottaa mittarin tai ecun anturin rinalta tieto.

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 3.6.2012 8:29

Olis laatikon vaihto edessä ja mietein tässä että onko helpompi irrottaa koko kone ja laatikko kuin alkaa alakautta vaihtaan? Käytössä on moottorinosturi ja öljymonttu. Myöa yksityiskohtaiset ohjeet kiinnostais jos jollakin sattuu löytymään.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 3.6.2012 11:56

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2703042

Tuossa on neloskoppasen vaihteiston irrotus vaihe vaiheelta ja siitä voinee helposti soveltaa. On varmaan helpompaa irrottaa koko kone varsinkin jos ei oo ilmastointeja häiritsemässä. Mehän emme päästä kylmäaineita karkaamaan, eihän. :)

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 3.6.2012 12:10

onkos jossain joku lista jossa olisi selvitetty nuo vikakoodien tarkoitukset?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.6.2012 21:12

Mistähän mahtaa johtua, kun auton pistin käymään "pitkän" (parisen viikkoa) seison jälkeen käyntiin, niin alussa ei pitänyt tyhjäkäyntiä ollenkaan. Pidin kierroksia n.2000rpm 20sek, jonka jälkeen kävi taas nätisti tyhjäkäyntiä. Ei kai se voi vaikuttaa, että koneessa ei ole tällä hetkellä jäähdytysnesteitä, eikä sähköistä vesipumppu ja sen letkuja kiinni?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 4.6.2012 15:14

No nyt saatiin vihdoin ja viimein tuo ärsyttävä patkintä,nykiminen,sammuilu loppumaan. Vikana oli puolan sisällä hapettuneet johdot. Paikallisella autosähköllä työt plus uusi puola 100e.

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 6.6.2012 16:22

Tietääkös kukaan käykö ford galaxy vr6 osat suoraan vr6 golffiin?
Etsin meinaan omaan golffiin hall anturia/nokkaakselin asentotunnistinta. Ja meikäläisen verkku on suorasytkä koneella, tuntuu olevan helvetin vaikea löytää kyseistä osaa mistään!

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.6.2012 16:37

Itselläni voortin kone omassa Ventossa, johtosarja volkkarista. Huomasin, että esim nokka-akselin anturin liitin oli voortilla erilainen, joten jouduin vaihtamaan sen volkkarin johtosarjaan. Muuten oli kyllä samat kaikki muut.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.6.2012 16:49

Mistähän mahtaa johtua, kun auton pistin käymään "pitkän" (parisen viikkoa) seison jälkeen käyntiin, niin alussa ei pitänyt tyhjäkäyntiä ollenkaan. Pidin kierroksia n.2000rpm 20sek, jonka jälkeen kävi taas nätisti tyhjäkäyntiä. Ei kai se voi vaikuttaa, että koneessa ei ole tällä hetkellä jäähdytysnesteitä, eikä sähköistä vesipumppu ja sen letkuja kiinni?

Anturit ei saa nesteestä oikeata tietoa, joten käy miten sattuu. Ja ilman nesteitä käyttämällä saa helposti kannenkieroksi.

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 11.6.2012 10:49

Osaisiko täällä joku kertoa mikä veeraa vaivaa. Auto seissyt vuodenpäivät, otin ajoon ja lähdin ajelemaan niin huomasin että kaasua painettaessa auto nytkähtää , ikäänkuin jossain vetävissä osissa olisi väljää tai moottorin kannakekumit huonona? oireileekohan silloin tuohon tapaan?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.6.2012 11:48

Ainakin omat kakkikset aikoinaan teki tuota kun moottorin etukannake oli paskana.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 11.6.2012 20:55

Mikähän voisi golffia vaivaa kun välillä käynnistäessä sammahtaa samointein, lähtee kyllä sekunniksi aina käyntiin mut, samaan aikaan kuuluu koneen seudulta joka naksahdus, joku venttiili tms, päästää äänen ja sammuttaa moottorin ??

Parin starttaus kerran jälkeen lähtee kumminki aina käymään, hävettää vaan kaupan pihassa tuon kanssa aina kikkailla :D,
kyseessä siis 95 vr6, mutta jo suorasytkä malli

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 11.6.2012 21:05

onko avainnipussa paljon avaimia? jos on, ota pois ja kokoile näin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.6.2012 21:08

onko avainnipussa paljon avaimia? jos on, ota pois ja kokoile näin.


Miten toi voi vaikuttaa?

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 11.6.2012 21:10

Ei ole kuin keskulukon kaukosäädin avainten perässä.

Semmonenki ominaisuus tuossa on ollut kylmänä että pitää kierroksia hieman korkealla (1200) jopa minuutin kun lyö käymään, että voisiko tuossa olla joku automaattiryyppy tms,, venttiili joka sekoilee, kun selvän naksauksen tuo tänäänki päästi konehuoneesta sammuessaan pari kertaa.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 11.6.2012 21:11

virtalukossa avaimen lukupuola joka menee sekaisin jos liikaa avaimia. mulla oli samat oireet ja syynä oli tuo. etitti vaan pirun kauan syytä ennenkuin tuo selvis

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.6.2012 23:22

Lämpöanturi sekoilee?

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 12.6.2012 0:16

Lämpötila anturi ei ole vielä vuottakaan vanha, mutta onhan sekin voinut jo mennä,
mutta epäilen jotain muuta kun tuolta se naksaus sammuessa kuuluu ja kun on nuo kierroksetkin korkealla käynnistyksen jälkeen.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 12.6.2012 9:11

mitenkäs tämä remmiflektin hihnapyörä kuuluu olla kiinni? syylärin kun irrotti niin ensimmäisenä putos lattialle..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.6.2012 9:42

Jos ajonestosiru on irti avaimenperän sisällä, se voi aiheuttaa myös tollasta pätkimistä.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 14.6.2012 23:36

tässä nyt yön pimeinä tunteina on tullut kaikenlaista päähän youtuben avittamana. paljonkohan tuohon verkkuun voisi ahtoja laittaa että osaa vielä laskee seoksen kohilleen ja suuttimet riittää?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.6.2012 3:18

Jaa-a, 3.81:n ecun korjausvara ainakin riittää +25% asti, joten ei ihan hirveenä. Suosittelen jotain järkevämpää ecua, tai sitten alkuperäisen ohjelmoimista. Tosin ohjelmoinnilla ei pitkälle päästä, mutta sinne 300hp nurkille kuitenkin. MS olisi ihan kiva perehdytys moottorinohjaimen maailmaan. Ja kuitenkin ihan soiva vehje ihan oikeillekin tehoilla, vaikka varmasti jakaa mielipiteitäkin.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 15.6.2012 15:21

Avaimessa tuo käynnistys vika tosiaan olikin :), vaihdoin toiseen avaimeen niin ei ole enää tehnyt tuota sen perään.
Nytten golffi kelpaa myydä, vinks vinks :D

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 16.6.2012 18:55

Mikä on VR6 oikea öljyn putsari kun tuntuu olevan kahta mallia, mulla on ollu se pelkkä filtteri muovi päädyillä 2.9 motissa ja nyt varaosa 2.8 motista kattelin niin siellä on peltipäädyillä oleva suodatin, ja siinä näyttäis olevan jonkin moinen takaisku venttilikin, niin kysymys olis että kumpi on parempi pistää paikalleen kun eroa ei oo kuin siinä muovisessa kannessa?

Onko tuo venttiilillä varustettu malli kenties parempi kun tuntuis että se pitäis ne öljyt siellä kauemmin kierrossa ennekuin valuu tyhjäksi.

thechef
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.2.2012 19:38

ViestiKirjoittaja thechef » 17.6.2012 20:41

Mitkäs polttimot -92 veeran ajovaloissa on vakiona?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.6.2012 4:28

Jos Vento, niin H4. Jos Golf, niin ilmeisesti H1 molemmissa umpioissa.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 18.6.2012 10:16

poiex kirjoitti:Mikä on VR6 oikea öljyn putsari..


Muistaakseni kun noita silmäilin joskus motonetissä niin tuo metallipäätyinen ei olis edes sopinut tohon meikäläisen auton suodattimen tilalle kun siinä oli pienempi reikä keskellä. Voin kyllä hyvinkin muistaa väärin ;D Osanumeroonkin tulee A lisää moottorinumero 176 890 kohdilla ainakin vagcatin mukaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.6.2012 10:31

Koko öljynsuodatin hässäkkä vaihtuu, jalka, suodatin yms 95/96.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 18.6.2012 22:22

mikähän ihme on taas kun tuo vagcatti ei toimi. :/


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa