VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 23.2.2012 13:17

Itellä on alta 2000 kierroksen käynti epätasainen, ei kuitenkaan pätki. Tyhjäkäynti on ihan ok ja isommilla kierroksilla toimii hienosti. Alan epäilemään tota kaasuläppää ongelman aiheuttajaksi vaikka onkin putsailtu ja kalibroitu pariin otteeseen. Tuo jostain syystä haluaa kalibroida itteensä joskus vaikka ei oo tehnyt mitään..

On tullu vaihdettua jo tulpat johtoineen, sytytysboksi, se sininen lämpötila-anturi ja tuo pa-suodatinkin. :)

Jos sen kaasuläpän irrotat niin anna sen kalibroida ittensä. Jos ei muuten niin akun johto irti joksikii aikaa niin se tekee sen automaattisesti. Pitää sellasen kivan vinkunan kalibroinnin ajan.

Niin ja odb2 veeroissa ei tuota tyhjäkäyntimoottoria enää ole vaan kaasuläppä hoitaa sen hommat.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 23.2.2012 15:22

Pikkuhiljaa valmistaudun katsastukseen, kävin tänään päästöt ottamassa lähimmällä Teboililla ja hyvät on kuulemma. Tässä jollekkin esimerkkiä arvoja jos tulee tarvetta:
Kuva

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 23.2.2012 15:24

On kyllä todella hyvät arvot, lähetä mulle kopio :D

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 23.2.2012 20:48

Noniin, tänään selvis jotain tosta ongelmasta. Kerrankin oli aikaa ja valoisaa tutkia vähän tota vehjetta.

Auto käynnissä otin lämpötilaantureitten liittimet järjestyksessä irti, sinisen kun irrotin niin kierrokset laski, eli selvis et mikä niistä on ecun anturi. Kierrokset siis oli tyhjäkäynnillä vähän korkeammalla, koska moottori ei ollut vielä normaalissa lämmössä ja kun liittimen irrotin niin kierrokset laski. Muutaman sadan metrin testilenkillä, liitin irrotettuna, ei mitään vaikutusta tähän ongelmaan.

Seuraavaks nappasin sitte kaasuläpän asentoanturin liittimen irti, niin kierrokset nous tietysti, ja kävi noin 1400rpm tyhjäkäyntiä. Pieni koeajo, eikä muuten pätkinyt yhtään. (JEE)
Tietty kierrokset oli korkeammalla kun normaalisti, mutta silti sillä alueella ois pitäny pätkiä/nykiä. Eli siis vika on mitätodennäköisimmin siinä, mitä aluksi epäilinkin, eli asentoanturissa.

Mites sen puhdistus? Voiko sen purkaa atomeiksi ja mitä sille kannattaa tehdä?
Tän liittimen räpläilyn jälkeen ei muutenkaan pätkinyt enää läheskään niin paljon.
Kalibroiko se nyt sitte jo itteään vai häh. Huomenna pitää liitin puhdistaa kunnolla ja tutkia, onko johto kunnossa.
Onko kenelläkään perhealbumia siinä hollilla, mistä vois kertoa osanumeron.

Kiitos nyt jo auttaneille! :)

Edittiä: Tarpeeksi kauan kun googlettelin eri sanoja englanniksi, niin löyty se osanumero. Tilasin uuden asentotunnistimen 32euron hintaan, kotiin toimitettuna.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 24.2.2012 11:49

Heräshän se kierrosluku mittarikin henkiin! Korjausohjeet; pese auto ja maalaa hitsi paikka.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 28.2.2012 7:28

kyllä tuo uusi tyhjäkäyntimoottori vaikuttaa kulutukseen aika paljon. Eilen ajettiin kaupungissa 5km ja matka-ajoa 40km 80km/h:n vauhtia, niin kulutus oli kotipihassa 7.2l/100km.


E: tiedättekö mikä voi vielä olla kun nuo kierrokset alkoivat silloin tällöin heijjaamaan/nousemaan ja kun kaasua painelee niin rauhottuu. Olisiko kaasuläppä? Onko vaikea puhdistaa? Kuvia?

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 28.2.2012 8:26

Kaasuläppä on helppo puhdistaa. Parit letkut ja imuputki irti ja se on neljällä pultilla imusarjassa kiinni.

Tohon tyyliiin

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 28.2.2012 14:31

Co(2?) arvot pomppii yli 0.6 kokoajan. Kaikki muut ok, HCkin välillä käväsee yli satkussa. Varmaan kannattaa alottaa vaihtamalla lämpötila anturi > virranjako > lambda > katti ?

helevetti näitä hippien säädöksiä, minun tuurilla siellä on varmaan männänrenkaat menny ja kansi halki 5 kohasta.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 29.2.2012 13:45

koskas olet tulpat vaihtanut? ihan ensinnä kannattaa ajaa oikeasti auto lämpimäksi. iso moottori,ja tommosia lukemia,onkos pelkässä pätkäajossa?

tulpista siks kyselin koska hc on sitä palamatonta hiilivetyä eli sitä bensaa/bensahöyryä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 29.2.2012 15:03

Kyllä sitä autoo tuli siinä huudatettua, pitänee vaihtaa ne tulpat :) Ja tulee pitkää matkaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 29.2.2012 17:40

ja tulpat kannattaa panna orkkikset eli ngk BKR 5 EKU.

itellä ollu esim.motonetin densot,jotka ovat aivan sudet verrattuna noihin.

jos lompsa on lyönnissä laita BKR 5 EKUP platinamallit.

ja vaihda myös ilmansuodatin samalla.sit uusintamittaukseen,niin kattellaan sit että tarviiko vaihdella kalliita lambdoja tai katalysaattoreita.

ja lämpöanturi kun on rikki,on hyvin vaikeeta päästä missään ajossa alle 10litraan sadalla.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 29.2.2012 20:21

Ehkä aloittaisin taas vikakoodien luvulla, sieltä selviää jo aika paljon.

Itse tilasin Ebaystä tommoset NGKn tulpat BKR 5 EIX. 6kpl iridiumeja siis 50€ toimitettuna Briteistä kotiin asti. En kyllä persdynossa huomaa juurikaan eroa edellisiin 10tkm ajettuihin Boschin 4-kärkisiin.

Tämän innoittamana lähdin siis näitä kokeilemaan. Densoja nyt en kummiskaan omaan autooni huoli. Ihmetyttää vaan minne tuosta vakiokäyrästä on hävinnyt loputhevosvoimat? Saako tälläisen 5hp parannuksen jos siellä on ollut väärät/loppuun ajetut tulpat ja laittaa vain ehjät tilalle.

Mitäs teillä kulutukset näyttää? Itsellä tuntuu että vie enemmän kun edellinen vr6. Tosin se oli Golf, nyt on Vento. Jos varovasti ajaa niin päästään 8l/100km, mutta normisti ja pitemmältä ajalta olen laskenut 9-10l/km kulutuksen. Toki nyt talvella kylmäkäynnistyksillä on vaikutuksensa.

Tänään pääsin ekaa kertaa ajamaan kattoluukku auki tänä vuonna, oli sen verran hyvä keli =)
Viimeksi muokannut Elementti, 29.2.2012 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.2.2012 20:44

Elementti kirjoitti:Ihmetyttää vaan minne tuosta vakiokäyrästä on hävinnyt loputhevosvoimat? Saako tälläisen 5hp parannuksen jos siellä on ollut väärät/loppuun ajetut tulpat ja laittaa vain ehjät tilalle.


Luonnollista kulumista, ja sytytysennakolla ja kipinän vahvuudella on jännä vaikutus tehoihin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.2.2012 20:56

Kun vanhan ja uuden tulpan ero on tätä luokkaa, sen huomaa menossa ja kulutuksessa :)

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 1.3.2012 0:27

minä vaihtasin sen vitosen ilmansuodattimen ja 30-40 euron tulpat ennenkun lukisin yhtäkään obd1 pohjasta hurlumheivikakoodia.

menee ihan normi huoltotoimenpiteinä.noiden vaihdosta ei ainakaan sitä kuuluisaa haittaakaan voi olla.

itse huomasin ihan konkreettisesti eron loppuunajetuissa boscheissa uusiin densoihin ja sitä myöten uusiin ngkn tulppiin.ja densoilla ajoin muuten noin 3000 kilometriä.

voin myydä vähän käytettynä ne vaikka 15 eurolla jollekkin :D

edit. ja muuten,kun lambda on totaalisen sökönä (olet itse kolhaissut mittapäähän,krhm,ronkkiessasi katin sisuksia) on hyvin hyvin vaikeaa päästä alle 20 litran kulutukseen missään ajossa. nimimerkillä kokemusta on:)

no,uudella boschin anturilla siitä selvittiin,ja auton käytös totaalisen muuttunut.liekö ihme,kun rikkinäisessä anturissa oli numerot 6/92..

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 2.3.2012 16:24

Nyt ois veera tuoreessa leimassa.. Ihan tuossa extemporee aattelin viedä ja kehujen kera tuli leima :)

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 2.3.2012 21:58

Terve!
Eka auto hakusessa ja nyt ois tarjolla halvalla 94 vuosimallin Golf VR6. Kovasti kiinnostas kyseinen purkki. Halpahan tuo auto on sen takia ettei ole leimaa. Vikalistaan kuuluu mm. Pohjan ruosteet, yms "normaalit" jutut jotka hoituu kaveriporukan voimin, mutta sitten kiinnostas tietää kuinka vakavia vikoja nää muut vikalistassa mainitut kohdat on. Elikkäs seuraavia:
Lukkiutumaton jarrujärjestelmä: "Merkkivalon mukaan ei edellytyksiä toimia". Mitäs tää merkitsee? Onko vakava/kallis korjata
Sit päästöjä.. Lambda-arvo 1,05, ja Happi (02) pitoisuus 1,04. Mikäs tollasia arvoja vois aiheuttaa?
Autolla ajettu pikkasen reilu 200 000, mitä veikkaatte onko jakopää missä kunnossa? Ei tietoo onko koskaan tehty mitään isompaa remonttia.. Mitä muuta kannattas pitää mielessä kun tollasta autoo tutkii osto aikeissa?
Kiitos jo etukäteen!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.3.2012 22:18

Jos on vaan läppäri ja vac-com yms ohjelma, kannattaa vilkasta vikakoodit.
ABS, anturi sökö, johto poikki, abs-yksikkö/pumppu sökö tai sit väljä pyöränlaakeri.
Jos ei ole ikinä jakopäätä vaihdettu. Niin se on vaihtokunnossa nyt tai noin 70-90tkm päästä. Riippuen kuuluuko "rapinaa". Rapinaa voi myös pitää apukuskinpuolella moniurahihnan kiristimen laakeri.
Moniurahihnakin on ilmastoituihin yllättävän arvokas.
Jos se on suorasytkä versio, kannttaa katella puolapakettia, ettei se ole mistään halki. Uusi pyörii jossain 200e kieppeillä.
Muutenhan noissa on ihan G3 perusominaisuudet :)

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 2.3.2012 22:27

Allright, kiitoksia! Luulen että vois olla parempi ostaa vaikka puolentoistatuhannen euron VR6 nettiauton kautta, sellanen johon on jakopää tehty ja leimaa löytyy yms, kun ostaa tuo ja alkaa korjailemaan, rahaa sais varmasti uppoon tuon erotuksen verran : ) VR6 jokatapauksessa polttelis kovasti ensimmäiseks ajokiksi..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 2.3.2012 22:35

Allright, kiitoksia! Luulen että vois olla parempi ostaa vaikka puolentoistatuhannen euron VR6 nettiauton kautta, sellanen johon on jakopää tehty ja leimaa löytyy yms, kun ostaa tuo ja alkaa korjailemaan, rahaa sais varmasti uppoon tuon erotuksen verran : ) VR6 jokatapauksessa polttelis kovasti ensimmäiseks ajokiksi..

Aikoinaan Vr kolffia laittaessa tuli vastaan jobbarin ilmoitus ja sain tingittyä tuon jakopää sekamelskan samaan hintaan.
ps. Hinta jäi alle pyynnin =D

jarpki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2011 0:55

huoltoo

ViestiKirjoittaja jarpki » 4.3.2012 12:06

Kohta alkaa nuo kelit lämpenemään niin vois ruveta kaivelemaan verkun talviteloilta ja vähä huoltoa siihen.
-öljyt, suodatin
-ö-pohjantiiviste(vuotaa)
-antureita jos on rikki
-tulpat(ei hajuakaan millon vaihdettu, kuinkahan karstottuneet lie)
-bensasuodatin

Leima on onneksi tuore, meni heittämällä läpi kehujen kera :)

Mutta siis meinasin tulpat tilata ja ö-pohjan tiivisteen eBay:n kautta edullisemmin.

Huomasin tuossa että noita NGK BKR 5 EKUP platinaa on valmiina sarjoina moneen autoon tuolla, löytyy mm vr6 vento vr6 golf golf iv v6 jne. Onko näissä mallikohtaisissa sarjoissa siis kärkivälit säädetty moottorikohtaisesti vai miksi näissä on pieniä hinta eroja?

asiasta kuitenkin kukkaruukkuun niin itsella 92 vm vr6 AAA moottorilla eli varmaankin nämä käy heittämällä:
http://viewitem.eim.ebay.fi/6-NGK-PLATI ... 04770/item

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 4.3.2012 12:55

kyllä ne menee heittämällä. kuvassa tosin on väärät tulpat,mutta sehän on vain kuva.

ero noilla platinamalleilla on tavallisiin miltei tuplasti pidempi kestoikä, ja valmistajan väitteet paremmasta kipinästä. noilla pitäs mennä 50-60000km kun tavalliset on sen 20-30000km.

kärkiväliasiaan sen verran että EKU vr densot, EKUissa kärkiväli oli huomattavasti pienempi ja tasaisempi kaikissa kuudessa tulpassa. en säätäny ite väliä,panin kiinni suoraan laatikosta. toimii.

vw vaihtoi tulpat platinamallisiin ehkä monestakin syystä,mutta epäilisin vaihdon "helppoutta" vr6 moottorissa pääsyyksi. eikös ne 95-96 muuttunut platinoiksi?

jarpki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2011 0:55

huoltoo

ViestiKirjoittaja jarpki » 4.3.2012 13:12

Kiitoksia tiedoista!

Mitäs öljyä ootte koneeseen laittaneet, tai mikä olis parasta? Itse viime kesänä vaihdoin helix ultra full syntethic 5w-40 iolit...ihan hyvin pelannu niil.

jarpki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2011 0:55

huoltoo

ViestiKirjoittaja jarpki » 4.3.2012 15:52

tulpista vielä, mistähän näissä mallikohtasissa paketeissa tulee tuo hintaero kuintekin kyseessa sama BKR5EKU tulppa.

http://viewitem.eim.ebay.fi/6-NGK-PLUGS ... 72145/item

http://viewitem.eim.ebay.fi/SPARK-PLUGS ... 20021/item

ja puljukin on sama mikä niitä toimittaa...ei kyllä enää paha hinta kyseiselle tulpalle 20€ toimitettuna.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 5.3.2012 7:52

no oliskohan se sitä bisnestä? samat tulpat kuitenkin kyseessä,ainakin mallimerkinnän puolesta.

eku - normaalitulppa.
ekup- platinatulppa.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 5.3.2012 11:46

Onks paha homma vaihta toi kampiakselin etu stefa?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.3.2012 21:31

Jaa siis se moniurahihnan puoleinen näissä poikittaiskoneisissa? :)

Siivapyörä pois, öljypohja pois ja kutakuinkin on jo stefa melko liki kädessä. Tuo kampiakselin hihnapyörän pultti on sitten _tiukassa_, joten kannattaa varata heti kerralla kunnon paineilmavärkit vaikka jostain lainaan. Lähes mahdoton saada normi pulttipyssyllä saati jollain jatko-helvetillä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2012 21:50

Joo, ei lähde kuningaspultti irti helpolla. V8 koneissa tottunu että hylsy+jatko runkopalkkia vasten ja startilla naksaus.... kolinan loputtua etsitään jatko ja hylsy.
Vr6... startti hyyty, ei jaksanu edes pyöritttää. Eli reilusti lämpöä ja kunnon pulttipyssyt.
Samalla kannattaa vaihtaa alua tilalle. Oma odottaa vielä hyllyssä kun en ite saanut sitä pulttiä auki... :/

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 6.3.2012 10:09

juu eikös se momentti ollu siinä joku 450 nm. plus tietysti normi kiinnileikkautuminen aikojen saatossa. projekti itessään irrottaa se kampuran pyörä.

gyLTsä
-
Viestit: 24
Liittynyt: 11.5.2008 20:11

ViestiKirjoittaja gyLTsä » 6.3.2012 19:43

Nyt tarvis ohjeita kolmoskorisen golfin bensapumpun irrottamiseen. Kiinnostais myös jos jollain olis kokemusta, että minkä takia sinne pumpulle tulee vaan 8 voltin jännite.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.3.2012 15:01

Nyt ois NGK normaalit tulpat vaihdettu, edelliset oli +30k ajetut densot; ei vaikutusta.
co menee 0.40, HC 0 ja lambda pyörii 1.01-1.02.... Ja kyllä lämmitin sillein että katti sulatti pari kk vanhat massat pohjasta. Voiko joku suutin olla esim jumissa? Voiko lambda olla "vähän" rikki? Kulutus on normaali. Jos seos on nuin hyvä niin eikö tuo vähän viittais että katti ois paskana?

Ja pieni kevennys;
Kuva

E: ainiin, kun auto oli jäähtyny pari min niin lämmöt katin eestä 130'c ja katin takaosasta 90'c

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 7.3.2012 21:42

noihan ovat tosi hyvät arvot. onko tuo co 0,40 tyhjäkäynnillä? tyhjäkäynnillä raja 0,5 ja kierroksilla väh 2000rpm 0,3.

en kyllä usko että vika on katissa saati lambdassa.

tästä on hyvä tehdä työkalu rälläkän ja dremelin avustuksella noiden tulpanjohtojen turvalliseen irrottamiseen.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-1903

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.3.2012 23:15

tyhjäkäynti mulla on jo, tarviis vaan kierroksilla saada se, mutta kun co ei mene vaan sinne 0.3...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 8.3.2012 7:36

no minkäskuntoinen on ilmanputsari,oletko koska vaihtanut? on monesti vaikuttanut arvoihin vaihto,itellä ja muilla.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 8.3.2012 14:48

Hyvä, ja kokeiltu ilman ilmansuodatintakin.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 8.3.2012 21:23

Mikä muu voi aiheuttaa ulinaa etupäässä kun pyöränlaakeri? Kuuluu vaikka ajaa suoraa tietä. Ja ABS ongelma, jos ajaa esim. montusta niin syttyy ABS merkki valo. Ei ole missään laakereissa välystä. Voiko iskarin yläpää olla syyllinen molempiin?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 9.3.2012 9:44

Vaihteiston perän poskilaakerit voi ainakin alkaa vollottamaan mikäli menossa, aika epätodennäköistä tosin. Kasvaako ulina esim. mutkaan ajettaessa?

Itsellä etupyörän laakeri oli muussina, enkä havainnut välystä kun vasta ihan lopussa kun kuulat oli menny päreiksi... Eivät edes pajalla huomanneet laakerivikaa vaan epäilivät laatikon poskilaakeria :o (Arvatkaa kuka vaihtoi laatikon autoon autokorjaamon diagnoosin johdosta... Turhaan. -.- ) :D Että aina ei kannata uskoa kaikkea mitä pajalla sanotaan, opin kantapään kautta tuon.

ABS vikahan vois olla vaikka kosketushärö, anturi/kehä huonosti kiinni, johtovikaa?

En tiedä sitten tosta iskarin yläpäästä...

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.3.2012 12:30

Jaaha, laatikosta ainakin kuuluu ulinaa 1 ja 2 vaihteella moottorijarrutuksella..

Rakensin jostain pakoputken jämistä itelleni uuden etuvaimentimen, pistin kiireessä kiinni ja nyt kuulostaa ihan kun ois fööni pellin alla (vihellys), voi helevetti :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.3.2012 12:33

Hmm ABS vika ja ulisee. Itse veikkaisin rahat kyllä pyöränlaakerille. Väljän pyörän laakerin takia välys kasvaa, yhteys katkee ja ABS valo syttyy. 3 kpl ollu G3 ja kaikissa sama vika.
Tosin kuuluuko ulina vain esim 5 vaihteella? Öljyä tarpeeksi laatikossa?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.3.2012 12:38

En osaa sanoa kuuluuko muilla vaihteilla, takapyörän laakerit vaihdoin kesällä > löysty > kiristin > löysty ja sitten vaihdoin uudet pari kk sit ja nyt ne on toiminu. Etupyöränlaakerit on vaihdettu ~12k km sitten, tosin laatua motonet ja käytin jossain korjaamolla. Öljyä oli ainakin kuukaus sitten mutta pitänee tarkistaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.3.2012 19:25

Mistä tietää onko maffi menny särki?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 11.3.2012 20:32

kun liittimen irroitus ei vaikuta mihinkään mitenkään. ja vagcom.

mutta asiaan. mitenkäs tarkka tuo syncro on pyörien koosta etu ja takaakselilla. eli paljon voi olla erikokoiset renkaat?
asiaa rupesin pohtimaan kun on 4mm pintaa kahdessa renkaassa ja toiset onkin uudet. ottaako vielä noin pienestä ihteensä toi viskokytkin?

jarpki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2011 0:55

huoltoo

ViestiKirjoittaja jarpki » 12.3.2012 16:51

Noniin nyt on golffi huollettu, kylläpä parani moottorinkäynti kun vaihto tulpat ja puhdisti virranjakajan. Öljytkin pysyy nyt koneessa kun vaihdoin uuden öljypohjantiivisteen. Tarkistin huoltokirjasta niin vanhoilla tulpilla(ngk bkr5eku) oli ajettu jo yli 80tkm, alkoi olla melko kuluneet. Uudet samanlaiset niin huomasi kyllä eron jo.

Osista kiitos www.osamies.fi puljulle, osat tuli kolmessa päivässä perille, löytyi vielä kaikki tarvittava samasta paikasta. Suosittelen!

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 12.3.2012 21:10

nyt on hihnankiristin vihdoin vaihettu, lähti sillä vähän ääntä mutta taitaapi olla venttiilin nostajissa jotain vikaa..

Odeq
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.5.2008 23:12

Röpöttää

ViestiKirjoittaja Odeq » 13.3.2012 19:42

Mikähän mahtais olla verkussa vikana kun nykii kiihdytyksissä jos kierroksia alle 2500 välillä joutuu reippaasti korkeilla kierroksilla lähtemään risteyksessä ettei ala röpöttämään, ihan kuin katkoisi kipinää, Myös bensa maistuu mukavasti..

Osia on uusittu tähän mennessä ne perinteiset Virranjakajan kansi, Pyörijä, Tulpanjohdot ja tulpat, Lämpötila-anturi kaikki liittimet konehuoneessa käyty läpi kontaktisprayllä ja hapettumia poistettu,, korjaantu ABS vika tällä :)

Vikakoodin luvussa antoi viaksi kampiakselin-asentotunnistimen "ei signaalia"
ja nakutusanturilta oikosulku.

Mittasin kampuran anturin ja näyttä 602 ohmia mikähän noissa on ohjearvona?
Löytyykö kytkentäkaaviota netistä liittyen tuohon anturiin?

auto siis -93vm

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 15.3.2012 14:06

Itellä oli sama vika kun oli huonosti laitettu tulpanjohto. Pyöriikö tyhjäkäynnillä? katin vois hajottaa aika pikaseen

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 15.3.2012 20:59

480-1000 ohmia eli kunnossa vaikuttaisi olevan.
Maf piuha irti ja testiajoa?Muuttuuko tyhjäkäynti? Bensapaineensäädin?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 15.3.2012 22:03

Kaveri osti VR6 Golffin jossa törkeästi asennettu kartiosuodatin imemään kuumaa ilmaa koneen vierestä.. Mistä löytyisi alkuperäistä suodatinkoteloa tai jotain muuta järkevämpää vaihtoehtoa?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 15.3.2012 23:21

Alkuperänen suodatinkotelo tilalle ehdottomasti. Vaikka purkaamoilta.

Tuossa muutamia posteja aikasemmin kun valittelin ihmeellistä nykimistä. Vaihdoin sen kaasuläpän asentoanturin, jota alunperinkin epäilin. EI ole nykinyt yhtään enää sen jälkeen. :) jeejee!

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 16.3.2012 9:41

Alkuperänen suodatinkotelo tilalle ehdottomasti. Vaikka purkaamoilta.


Onko jossain muissa VW malleissa juuri sama kotelo? Että tietää varmasti että saa sopivan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.3.2012 14:48

Ei taida olla mitä äkkiseltää katoin Etkaa. Vr6 koneissa on omansa vs 4 pyttyset.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 18.3.2012 14:50

http://kossu.daug.net/kuvat/143.jpg

Onkos mulla joku erikoinen sisustus autossa, kun nuo käsinojat on tuollaset tasaset. En muista montaa vastaavaa nähneeni ja nekin on ollu color concept malleissa ja omani ei sellanen oo.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 19.3.2012 10:04

Olisiko joku edellinen omistaja vaihtanut sitten colour conceptin ovipahvit autoosi?
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 24.3.2012 13:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 21.3.2012 7:55

onkos kukaan poistanut sitä bensahuurusäiliötä autostaan? jos olette miten olette toteuttaneet huohotuksen tankilta?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 24.3.2012 19:30

Tuoms: Itselläni on tällainen ovipahvi: http://www.lataakuva.fi/?v=2103201211.jpg

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 24.3.2012 19:55

Antza12 kirjoitti:Tuoms: Itselläni on tällainen ovipahvi..


Kiitos tiedosta :D Ihan kivan näkönen ja kaikkee kivaa sälääkin mukana. :)

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 25.3.2012 12:12

Joo.. Pitäähän tuota olla :D Tuli tuossa pestyy ikkunat ni jäi nuo pyyhkeet :DD

kävi tuossa yksi päivä tosi jännä juttu. Elikkäs koneessa on niin paljon vääntöä niin hajosi etutukikumin pultti :D

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 25.3.2012 22:02

Nii semmosta vielä että onko muilla ollu tällaista ominaisuutta: Eli autossa on vapaavirtaussuodatin, niin 2500-3500rpm kierrosten välillä vinkuu kuin olisi turbo. Muutama kaveri on tullu sanomaa et hieno turbo golffi :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 25.3.2012 22:06

no eikö sulla se turbo ole? :D kuuluuko ääni nyt siis varmasti imu eikä pakopuolelta?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 26.3.2012 11:40

Siis siinä on ollut turbo, muttei ole enää. Entinen omistaja ottanut pois. Ääni kuuluu kyllä imupuolelta.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 26.3.2012 13:15

Itsellä oli vaparin kanssa samanlainen vinkuminen.. Orkkiskotelolla se hävisi :)
Tuoms: Minkälaiset penkit sulla sitte on? Onko samaa sarjaa?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 26.3.2012 20:11

Helevettihin se kartiofiltteri sieltä! Vanhassa vara parempi ;)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 26.3.2012 20:20

ja se turbo paikalleen kun on luvat =)

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 26.3.2012 22:12

topcatti:
Kesällä oiskin tarkotus laittaa tuo turbo takasin paikalleen. Entisten papereiden mukaan turbon kanssa on 306hv.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 27.3.2012 16:21

Elementti kirjoitti:Tuoms: Minkälaiset penkit sulla sitte on? Onko samaa sarjaa?


Siitä en kyllä osaa sanoo ovatko samaa sarjaa, kun ei oo tullut tutustuttua niin paljoo. Mitä tossa kattelin niin vaikuttais Highline-mallin sisustalta.

Penkit on tuollaset -> http://kossu.daug.net/kuvat/144.jpg

Joo pirun huono kuva, mut vaihdekepinnuppi on "jalopuinen" ja pussi nahkaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 28.3.2012 16:46

Tässä kun oon ihmetelly ABS vikaa ja ulinaa etupäästä. Käytin katastuksessa, niin ei löytyny mistään alustan osasta vikaa. Mutta hylätty mm. koska pyyhkijän neste loppu

E: mitä maksaa OK laatuset takajarrusatulat? ja mitkä, tällä hetkellä on girlingit, ei toimi käsijarru enää näis...

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 28.3.2012 18:22

Topcatti: Juuri tänään ostin boschin girling jarrusatulan taakse. Hintaa 100e.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 28.3.2012 18:52

Ite ostin marmotiskiltä molemmat takasatulat 160e kappalehintaan. Pantti oli 20e. Imo ei paha ollenkaan.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 29.3.2012 9:40

eikö kukaan ole sitä hiilipyttyä repinyt pois? vai eikö kukaan kehtaa tunnustaa?:D pikku konehuoneen siivous menossa ja faktoja kaivattaisiin miten obd1 reagoi sen poistoon.. lähinnä sähköventtiilin aiheuttamaa mahdollista vikakoodia,ja vaikutuksia tarkoitan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.3.2012 10:50

Kenelläkään kokemusta Bilteman takasatuloista? 75€/kpl niin vois olla ihan kokeilun arvoinen juttu. Vois vaikka huoltaa alkuperäiset kun ei nuissa panttiakaan ollut.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 29.3.2012 11:59

Kaveri jaksoi käydä kahdesti vaihtamassa Bilteman satulan uuteen.. Lopulta kauppa purettiin ja haki ihan kunnon satulan tilalle. Aika laadutonta kamaa olivat.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.3.2012 12:06

Mikä niissä oli vikana?

Kauppaako Motonet samaa kamaa?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 29.3.2012 12:10

Mitenkään ottamatta kantaa eri jarrusatuloiden laatuun, kannattaa uudet takasatulat purkaa ja laittaa niihin rasvanipat käsijarruvivun voitelemiseksi. Sen jälkeen satulat kasaan ja kiinni. Se käsijarrutapin jumittaminen on se ongelma joka niissä heti kohta uusissakin ilmenee ja ainakin itsellä (silloin kun VR6:lla ajelin) ongelmat sen suhteen katosivat tyystin heti ko. toimenpiteen tehtyäni.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.3.2012 19:52

Kyllä niistä vanhoista satuloista hyvät kalut saa kun kehtaa yhden illan värkätä.

Ainoa asia mikä ittellä tuotti ongelmia oli satulan sisällä oleva sieger-rengas (vai mikäseoli), nätisti singahtaa pois kaikkien sisuskalujen saattelemana, mutta vaikea saada takaisin paikoilleen :D

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 1.4.2012 10:13

Mikä on varaosanumero vr6 aaa -93 ylemmän jakoketjun kiristimen laahaimelle?

EDIT: Löytyihän se kun tolkuttoman määrän sivuja selaili. 021 109 509 A Tuossa jos joku muukin sattuu joskus tarvitsemaan

Jörre
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.4.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Jörre » 1.4.2012 19:07

Alkaa toi ratin nahka olemaan aika huonossa kunnossa tossa meikäläisen golffissa. Mitä ratteja käy suoraan tai modaamalla/mitä ratteja ootte itse laittaneet? Kyseessä siis golf vr6 mk3 -92 ja bägillinen ratti. Oon myös miettiny laittaa ei bägillisen ratin ja aina leimalle vaihtais orkkiksen.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.4.2012 20:06

Ite tykkään siitä nahkaisesta bägiratista. Laittaisin sen jos olisi airbägit. Voit toki muutoskatsastaa ne airbägit pois? Laita uus samanlainen ehjä nahkaratti :P

Suoraan menee kaikenmaailman tuning/ralliratit oikealla sovittella. Uudempien kakkisten ratit, muut mk3 ratit, Passattien ratit ainakin.. Avo 3,5 ratti menee myös.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 3.4.2012 23:52

mikähän mahtaa olla vikana, kun hiljaa ajelee, niin välillä jarrupoljin tärisee itsekseen?? ja välillä tärinän jälkeen syttyy abs-valo ja absit ei pelaa. mutta kun sammuttaa auton ja laittaa virrat niin abs-valo häviää.. Jokin menossa rikki??

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 4.4.2012 15:50

http://aijaa.com/007629930037
Laittakaas paremmaks :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.4.2012 22:56

Kellään mittoja Golf 3 Vr6 bensansuodattimesta, pituus, halkasija ja letkujen lähdöt. Ja onko lähdöt ihan klemmari kiristeiset vai jollain kierteellä?
Viimeksi muokannut Slantsix, 6.4.2012 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.4.2012 9:59

8mm letkulähdöillä toi suodatin on ja ihan klemmari kiinnitteiset.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.4.2012 10:50

Kävin viel tallissa mittaamas ni 11 pitkä ja 8 halkasija

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 8.4.2012 18:14

hohhoijaa... 3. kerta vuoden sisään kun kuskin ikkunannostaja/moottori hajoaa

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.4.2012 9:49

Oisko siellä jo sitten vikaa asennuksessa/asentajassa/käyttäjässä....

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.4.2012 14:58

Jaa-a, enpähän kyllä keksi miten muuten nuita vois asentaa. Nykyinen nostija motonetistä

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 9.4.2012 20:02

Nyt oisi 40 sivua täynnä vr6 aiheista asiaa, oiskohan ideaa aloittaa kokonaan uusi topic ja lukita tuo eka.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.4.2012 20:15

minkä ihmeen takia

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.4.2012 20:17

Ostakaas joku tollanen turbo-sarja ja kertokaa montako km kesti, paljon tuli tehoja :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.4.2012 20:44

Liekköhän takuuta :D

E: http://www.jbsautodesigns.co.uk/product ... 650-06-r32 26000e ääh

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 9.4.2012 20:47

Onpa halpaa rautaa... Pitäisköhän lomarahoilla tilata setti ja räjäyttää oma pannu tolla :D

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 10.4.2012 7:05

Jos riittäisi mielenkiinto tehdä koosteen tästä tämänhetkisestä topicista, tosi kova urakka. Mutta on siinä urakkaa jo selata 40 sivuakin läpi, että ei kasvatettaisi enää. En tiedä, liekkö tosta sitten mitään hyötyä. Tuskimpa :D

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 10.4.2012 16:09

ei oo kyll hinnalla pilattu tuota ebayn turbosettiä. mutta onko halpaa ja hyvää olemassa? löytyykös noita tuollasia valmiita remmisarjoja?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.4.2012 19:27

Paremman setin saa ku kasaa itte. Ainut käyttökelpone osa tuossa lienee tuo pakosarja jos jotain helpotusta haluaa saaha projektiin. Paremman kyllä saa ku tekee itte.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 12.4.2012 4:26

Nyt tarvittas kipeesti apua. Eli auto sammuilee itekseen ja Tekee sitä sekä tyhjäkäynnillä, että ajossa. Tyhjäkäynnillä sammuessaan lähtee normisti käyntiin, mutta ajossa sammuessa pitää startata ja pitkään.. Lämpimänä toimii normaalisti. Missäköhän vika? tulpat?puola?startti?? Ja auto nykii juuri ennen kuin sammuu ajossa.

Ja kerrottakoon vielä ettei vikakoodien luenta auta. Ei saa yhteyttä autoon jostain syystä.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 12.4.2012 7:19

mittaa bensapaineet. Jostain löytyi ne oletusarvot.Kuulostaisi että pumppu on entinen tai paineensäädin.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 12.4.2012 19:59

lisäystä äskeiseen.. Eli auto sammuu kerran kylmänä olkoon ajossa tai tyhjäkäynnillä. Lämpimänä toimiii normaalisti. Onkohan joku antura hajalla??

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 12.4.2012 20:19

joo eli selailin tuossa vähän topikkia ja lueskelin että vika voisi olla myös lämpötila-anturissa?? Mikäs se niistä oli ja onko vaikea vaihtaa? pahan hintainen tuo ei ainakaan ole.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 12.4.2012 20:22

Sininen anturi edessä ja on helppo vaihtaa, mut luonnollisesti jäähdytysnestettä tulee ulos.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.4.2012 21:44

Noh, ideoita lämpömittarin 70ast pysähtymiseen, vai onko ominaisuus? Ehjiä antureita vaihdeltu ristiin ja rastiin, eikä vaikuta mihinkään. Ecu näkee lämpötilaksi ihan normaalin, mutta miksi mittaristo ei reagoi samallalailla? Häiritsee vaan silmää kun ei lämpimälläkään koneella nouse ylemmäksi.
Viimeksi muokannut Sami-, 12.4.2012 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.4.2012 21:45

Sen kummemmin aivosoluja rasittamatta niin oiskohan siinä mittaristossa vikaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa