VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 22.1.2012 20:49

joo eli ollaan ostettu oikea ketju :)

Semmosta vielä, että onko jakopään vaihdon yhteydessä vaikea vaihtaa samalla kannen tiivistettä? onko kellään kokemusta asiasta? ajateltiin vaihtaa samalla..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.1.2012 20:57

Eipä siinä taida muuta purettavaa enää olla, kuin pakosarjat irti kannesta. Tai downpipet pakosarjoista. Riippuu kuinka paljon selkä kestää nostamista :)

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 22.1.2012 21:01

Okei kiitos tiedosta.

Sitten tuli semmoinen juttu elikkäs kun laitoin kylmiltään autoon virrat päälle, niin rupesi öljyn merkkivalo vilkkumaan. Ja käynnistyksen jälkeen hävisi normaalisti. Mistäköhän mahtaa johtua. ei ole ennen vilkkunut tuo valo, vaan palanut koko ajan ennen starttausta.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 22.1.2012 22:14

Omasta mielestäni toi öljyn merkkivalon vilkkuminen on ihan normaali juttu... Itsellä kun laittaa virrat päälle niin valo palaa jonkinaikaa ja sen jälkeen jää vilkkumaan mikäli autoa ei käynnistä...

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 23.1.2012 13:03

Voiskos joku osaavampi kertoa, että mikä se on se letku mihin voi laittaa sen suodattimen? Onko se tuo huohottimen letku minkä tilalle voi vaihtaa sen suodattimen. Anteeksi etten osaa kysyä oikein, mutta toivottavasti ymmärsitte kysymyksen.

ja sitten jos siihen saisi jonkinlaista opastusta/kuvaa niin aina parempi.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 23.1.2012 13:39

Huohotinletkuhan se, miksi sun sinne pitää suodatin laittaa?
"Koska isoilla pojillakin on".. Itse laittaisin sinne mielummin keruusäiliön.. Perusletkun kanssa jo porukka valittaa kun kaikissa Vr6 haisee lämmin öljy.. puhumattakaan jos siinä on joku suodatin pelkästään. Kaikki öljy suodattimesta pakosarjaan.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 23.1.2012 14:39

ihan kokeilu mielessä ajattelin kylläkin laittaa... Mutta sitten eli kun on tukittu tuo bensahäyryjen takaisin kierrätys letku, niin pitääkö tämä liitin olla kiinni?
http://www.lataakuva.fi/?v=211220gfg.jpg

vai vaikuttaako tuo sitten mitenkään?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 23.1.2012 16:05

Elementti on kyllä asian ytimessä... Itsellä oli jonkin aikaa irti tuo huohotinletku kun ei ollu sopivaa mistä laittaa rosteriseen imuputkeen, oli aika vinkerät aromit kabiinin puolella aina kun joutui autolla pysähtymään, sisäilman tuuletin kun tuppaa imeksimään ne sauhut sisuksiin. :D En suosittele suodatinta siihen. Keruusäiliö on hyvä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.1.2012 19:10

Itsellä oli kanssa poikki se huohotinletku ja aika vinkeät käryt tuli kyllä hytin puolelle. Meni muutama hetki ennen kuin löysin ton palaneen öljynkäryn aiheuttajan.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 24.1.2012 0:29

Joo pitää katella mitä sen kanss nyt sitten tekisi.. Mutta tuosta liittimestä sen verran, että miten se voi vaikuttaa käynnistysaikaan? Esim. jos se on irti, niin auto starttaa 3sekunttia ja jos se on kiinni, niin se starttaa normaalisti.. En oikein ymmärrä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 24.1.2012 19:44

Osaako joku sanoo paljon maksaa termostaatti ja termostaattikotelon 3 pulttia? mitä sanoo vaikkapa etka

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 24.1.2012 23:13

Tuota semmoista, että voitteko kertoa mitä kaikkea pitää vaihtaa jakopään yhteydessä?

Mainitkaa jos jotain jäi tästä listasta pois.
Ylä ja ala osat jakopäästä, venttiilikopantiiviste, termostaatti+tiiviste.
Tarviaako siinä ottaa imusarjaa irti? ja kannattaako vaihtaa siihen tiiviste samalla?

Itse en vielä ole vaihtanut kertaakaan jakopäätä, mutta tekemällä oppii :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 24.1.2012 23:30

imusarjan tiiviste, kampiakselin stefa ja kytkin jos huonossa kunnossa. tietysti jakoketjun kiristimet yms.. ellei ne kuuluneet tuohon ylä / ala osiin

"* 021 109 503 D - upper timing chain
* 071 109 513 - upper timing chain guide rail
* 021 109 509 E - upper timing chain tensioner rail
* 021 109 507 B - upper timing chain tensioner bolt (comes with copper crush washer N 013 827 1)

* 021 109 465 B - lower timing chain
* 021 109 469 - lower timing chain guide rail
* 021 109 467 - lower timing chain tensioner rail

* 068 198 171 - rear main oil seal"

"The procedure assumes that the transmission, clutch, flywheel, upper intake manifold and other small parts (coilpack, TB, airbox ...) have been removed from the car and that other steps necessary to remove these have also been performed."

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -a-12v-VR6

Tuossa loistava ohje jos et ole katsonut

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 24.1.2012 23:35

Joo kiitoksia neuvosta. Sitten semmoista että kaveria rupee pikkuhiljaa ottaa pattiin yks juttu.. Elikkäs joka kerta kun auton käynnistää, niin kierrokset käy 2000-2200kierroksessa ja sitten tippuu normaaliin.. Kylmiltäänkin tekee saman. Missä vika? Apua kaivataan nopeasti. Ei se oikeen kuulosta terveelle ku -14 asteen pakkasella kone huutaa heti vähän aikaa 2000kierrosta.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 26.1.2012 13:25

Nyt tuli semmoinen ongelma, kun ne absit hävis taas autosta,niin käytin vikakoodin luennassa, niin ei saanut yhteyttä koneeseen? mistäköhän alkaisi etsiä vikaa??

RaQu
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.1.2012 4:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja RaQu » 28.1.2012 14:07

Onkos koskaan tullu vastaan Golf 3 missä on Audi tt mittaristo?
Tuli vaan mieleen koska slamit sivulla löytyy adapteri josta saa audi tt mittarin suoraa golfii.
Eli onko tätä koskaan tehty?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 30.1.2012 14:11

Joo kiitoksia neuvosta. Sitten semmoista että kaveria rupee pikkuhiljaa ottaa pattiin yks juttu.. Elikkäs joka kerta kun auton käynnistää, niin kierrokset käy 2000-2200kierroksessa ja sitten tippuu normaaliin.. Kylmiltäänkin tekee saman. Missä vika? Apua kaivataan nopeasti. Ei se oikeen kuulosta terveelle ku -14 asteen pakkasella kone huutaa heti vähän aikaa 2000kierrosta.

Taitaa olla ihan ominaisuus näissä? Ainakin kaverin ex-vr6 ja molemmat omat vr6 tekee tämän näyttävän käynnistyksen :D Pitää hiaman tutkia, vaikuttaako siihen jos pitää virtoja hetken päällä vai starttaako heti ym..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 30.1.2012 20:55

Itselläkin tekee tuota samaa... Joskus käynnistyy ilman tuota kierrosten nousua.

Käy jotenki sääliksi jauhaa kylmä motti käyntiin tuollaisen rääkäisyn saattelemana :o

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 30.1.2012 21:21

Joo.. eli tuohon käynnistyksen ongelma selvisi. Vikana oli tyhjäkäyntimoottori. Eli kun otti liittimen pois ni käynnisty pitkää, mutta ei noussu kierrokset. Itelläni meni tuo moottori tukkeeseen, niin aamulla kun käynnistin, niin ei meinannu pysyä käynnissä. Kun otin tuon saman liittimen irti niin rupesi toimimaan. Pitänee viikonloppuna putsata tuo. Onko kukaan putsannut tuota ennen? Hyviä ohjeita/vinkkejä?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 31.1.2012 13:58

Hmmm, pitänee itselläkin kattoa tyhjäkäyntimoottori että onko kui saissea täynnä...

Nostetaanpa pöydälle öljynjäähdytys... Toiset tykkää että alkuperäinen öljy/vesi-jäähdytin on hyvä ja riittävä, toiset tykkää jotta pitäisi olla parempi, ei nyt ruveta sitä jeesustelemaan.

Kattelin tossa kaikenlaisia sivuja ja pisti silmään että tuohon alkuperäiseen jäähdyttimeen tuleva ryöstölaippa maksaa hunajata + vr6-lisä päälle... Onko mahdollista ottaa öljy jäähdyttimeen jostain muualta, tahi onko mahdollista ottaa koko alkuperäinen poies ja korvata jollain muulla?

Ideoita?

Vai sohaisinko käteni kyynerpäitä myöten paskaan...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 31.1.2012 15:26

Pakko kuitenkin sivuta jeesustelua :) Jos ajaa paljon radalla on ehkä syytä tehdä öljynjäädytykselle jotain. Mutta ainakin katuajossa öljynlämmöt on itellä pysyneet hyvin tossa 100 +-10 ast. Mitäs muulla porukalla nuo lämmöt ovat olleet?

Tuo ryöstölaippa näyttäis vr6 koneissa olevan omanlaisensa joten siitä hinta taitaa muodostua, ja jos sellaista hommaa niin sitten se termostaatillinen malli.

(mutua/muistelua: Joltain foorumilta löysin joskus juttua että jonkin diesel koneen öljyn/veden lämmönvaihdin sopisi tuohon vr6 vaihtimen tilalle ja on hieman isompi/tehokkaampi.)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 31.1.2012 15:48

Heh, arvasin että joku ei malttanu :D

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 31.1.2012 18:23

Öljyn lämmöt, noh, näin -30 pakkasilla kestää yht. noin 15min tyhjäkäynnillä(korotetuilla kierroksilla [~1500] + pari km rauhallista ajoa) että lämmöt nousevat siihen 50'c.

Kesällä puolestaan oli ongelmia öljyn lämpöjen kanssa. 30 asteen helteillä n. 120km vauhdissa lämmöt näytti ~120. Eräs päivä näytti jopa 140 astetta (mitähän kuuluu männänrenkaille jos näytti oikein?), mutta kun laitto kytkimen pohjaan niin lämmöt yhtäkkiä vilahtikin jossain 110. Mitähän lie sekoillut...

Ja, kun auton sain viime tammikuussa niin leudoilla pakkasilla oli kokoajan 116 astetta.

Tämän syksyn jälkeen (oli jakopää remontti, samalla vaihtu mm. kampiakselin stefa) lämmöt on pysytelly kiltisti pikku kiihdyttelylläkin siinä 90 asteen nurkilla.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 31.1.2012 20:27

Itellä nuo öljyn lämmöt on tällein pakkasilla 80-95 välillä riippuen miten ajaa. Kesällä pyöri siinä 92-110välillä. Ja mainittakoot että tuossa on se huonompi termostaatti.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 31.1.2012 20:31

Niin ja sitten asiasta poiketen. Tuli tänään todettua, ettei kannata ostaa taka abs-antureita motonetistä. Sain ihan saman anturin AD-varaosaliikkeestä 20eurolla :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 31.1.2012 20:32

AD lta myös etu abs anturit 12e kpl. Onhan se ADnkin osat tarviketta siinä missä motonettikin

E: Mimmosella hintaa löytys vr6 kansia käytettynä? kunnolla ei väliä kunhan ei ole halki..

E2: Viime talvena kyselinkin tosta EDS, eli se jarruttaa luistavia pyöriä. Omassa golffissa en ainakaan huomaa mitään vaikututusta jos renkaat sutii liikkeelle lähdettäessä. ABS ääni kyllä kuuluu aina jos pyörät sutii.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.1.2012 20:59

Topcatti katsele myynti palstaa, joku tais myydä jopa koko konetta 150e hintaan :) Eli eiköhän 50-100e ole sopiva hinta.

Itsellä öljynlämmöt pysyy talvella ihan normilukemissa, mutta kesällä reippaammassa ajossa meinaa kivuta ylöspäin.
Siitä vaan sarjaa öljynjäähdytykseen.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 1.2.2012 9:43

Viime talvena kyselinkin tosta EDS, eli se jarruttaa luistavia pyöriä. Omassa golffissa en ainakaan huomaa mitään vaikututusta jos renkaat sutii liikkeelle lähdettäessä. ABS ääni kyllä kuuluu aina jos pyörät sutii.

itse myös olen miettinyt, kun ei kuulu mtn EDS ääntä liikkelle lähtiessä. Edellisessä vr6 kyllä sen kuuli selvästi. Onko se paskana vai otettu pois?
Edit: Siis eihän sieltä mtn abs ääntä pidä kuulua. Eikä tuo EDS ole mikään luiston esto, se tasaa kovemmin pyörivää pyörää alle 40km/h vauhdissa.

Öljynlämmöt jotain 88-95 näillä keleillä. Kesällä jotain 110c luokkaa.. Vwvortexilla oli joskus topikki missä kerrottiin että turha säikkiä jos ne öljynlämmöt on 140c, aika kuumaa sai olla että pitäisi huolestua/ruveta toimenpitensiin.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 1.2.2012 10:16

Itte taisin 70e maksaa kannesta... Selvisi sitte koneistamolla että 3 pakoventtiiliä ja 3 imuventtiiliä solmulla :D

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 1.2.2012 21:01

Onko totta, ettei kaikissa vr6 golffeissa ole abs:siä? Autodatan mukaan vw golf 92-93vr6 golffeissa ei olisi.. Vasta 94-ja siitä eteenpäin olisi Abs-jarrut. Aika jännä sillä itelläni on vm92 ja on absit mutta ei vieläkään toimi.

E: osaatteko sanoa mikä vikana kun eivät pääse vikakoodeja ottamaan. Sanoivat vaan ettei toimi? Johdot on kunnossa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.2.2012 21:04

Abs-anturit sökö, abs yksikkö tai pumppu sökö, johdot poikki jostain, lukukehät tukossa lumesta,liasta,jäästä tai sit väljä pyöränlaakeri jolloin etäisyys kasvaa liikaa anturiin ja abs ei toimi...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 1.2.2012 21:46

Onko totta, ettei kaikissa vr6 golffeissa ole abs:siä? Autodatan mukaan vw golf 92-93vr6 golffeissa ei olisi.. Vasta 94-ja siitä eteenpäin olisi Abs-jarrut.

Kaikissa "tehdaslähtöisissä" vr6 golf: eissa on abs jarrut. Näistä autodata:n virheistä on vast' ikään ollut juttua mm. jarrulevyjen paksuuksista, tällä foorumilla.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 1.2.2012 21:57

Voi olla että abs-boksi on sökö kun ei saa kerta yhteyttä... Tosin oon huomannu että osaan bokseista ei saa yhteyttä uudemmilla vag-comin ohjelmilla ja jotkin riemurasiat vaatii yhteyden nopeuksien/viiveiden muuttamista, eli jos on joku vag-com guru lähistöllä niin pyydä tarkastaa...

Abs-pumpun voi testata vag-comilla mikäli saa siihen boksiin yhteyden... Oon joskus testannu toiminnan käyttämällä pumppua suoraan akulla.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.2.2012 9:32

Nyt tarvittas neuvoja.. alkaa olee keinot lopussa. Elikkäs veerasta käyty läpi kaikki abs anturit,kehät johdot, boksi ja kaikki muukin. liikkeessä "laittoivat" kuntoon eli vaihettiin joka nurkkaa uudestaan anturit ja kehät ja vedettiin uudet johtosarjat ja uusi boksi. katsoivat myös, että on kaikki muut kunnossa. Remontti makso 1200 euroa ja toimihan ne kaksi päivää ku rupes palaa taas abs vikavalo.

Vie takas sinne liikkeeseen että ei toimi. Jos yden vr6 hinnan olet tuosta rempasta kertaalleen jo maksanut.

Eikös tämä ollut edellisellä sivulla? Mikä niissä Abseissa rassaa? Itsellä odottaa taka-anturin vaihtoa niin pitäisi toimia.. Vaihdellaan sitten kun tulee lämpöset kelit :)

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 2.2.2012 11:41

Eli abseista ei oo nyt tietoo mikä on vikana kun ei pääse lukemaan vikakoodeja. Ei siinä ole mitään muuta ongelmaa kuin pitäisi saada ensikuussa leimalle niin rupeaa tulemaan kiire :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 2.2.2012 21:23

ota abs poltin pois ;) ei se tajua että se on siinä sivussa!

Todo88
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2011 10:02

ViestiKirjoittaja Todo88 » 2.2.2012 22:58

Onkos porukka joutunu laittamaa veeraansa pahvia keulaan? Alkaa huolestuttaa kun ei lämpene tuo vehe eikä puhaltele lämmintä kunnolla. Vai onkos sit kerpeleen termari sanonut ittensä irti? :(

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 3.2.2012 8:16

ei se tajua että se on siinä sivussa!

Kyllä ne tajuaa sen.

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 3.2.2012 13:16

Ja miulta huomattiin valo, ja valon korjauksen jälkeen vielä jarrutettiin kova jarrutus, että ABSit toimivat varmasti.

Miunkin veera tarvitsisi pahvin.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 3.2.2012 14:46

Ei oo pahvia ja lämpee normaalisti ja puhaltaa kuumaa reilusti. Kannattaa varmistaa sähköisen vesipumpun toiminta. Helpompi tarkistaakin kun termari.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 3.2.2012 14:47

Abseista puheenollen tulikin mieleen että mikähän ton golffin abseja vaivaa kun toimii välillä ja välillä ei?

Todo88
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2011 10:02

ViestiKirjoittaja Todo88 » 3.2.2012 20:51

Tuoms kirjoitti:Ei oo pahvia ja lämpee normaalisti ja puhaltaa kuumaa reilusti. Kannattaa varmistaa sähköisen vesipumpun toiminta. Helpompi tarkistaakin kun termari.

Täytyypi tarkistella tuo. Kiitos vihjeestä..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 3.2.2012 20:54

Ja varmaan "miljoona" kertaa mainittu, se termari sieltä marmoritiskiltä, ei mätänetistä tms...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.2.2012 22:42

Itsell' puhaltaa 4km ajon jälkeen jo ihan kuumaa. Tosin clima sekoilee jotain. Kun on auto-asennossa, niin 5sec puhaltaa, hyvä ettei lähde hiukset päästä. Sit hyytyy ihan hönkäilyksi ja sama juttu manuaaliasetuksilla.
Ei kummistkaan mitään vikakoodia näytä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 4.2.2012 1:56

Eikös mk4 kansipahvi menny AAA koneeseen ja siitä saa persdynossa ainakin 8whp?

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 4.2.2012 5:11

^ max 5-7hp. Ohuemmalla metalli kannentiivisteellä puristussuhde 10,0:1 -> 10,5:1

Todo88
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2011 10:02

ViestiKirjoittaja Todo88 » 4.2.2012 8:31

Klonksvaagen kirjoitti:Ja varmaan "miljoona" kertaa mainittu, se termari sieltä marmoritiskiltä, ei mätänetistä tms...

Juu, tää mainittu sen verta monta kertaa jo että on uponnut tähänkin kaaliin.. ;) Ja sieltä se on haettukin. :) Kunhan sen kerkeisi vaihtaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 5.2.2012 1:57

Saattanu kysyä aijjemminkin mutta; mistä kierroslukumittarille tuleva signaali lähtee ja mistä se kulkee?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 6.2.2012 21:43

Veikkaan, että startilta tai puolalta. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.2.2012 21:56

^^Signaali tulee kampiakselin asentoanturilta G28.

edit numero oikeaksi...
Viimeksi muokannut Mikko__, 6.2.2012 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 6.2.2012 22:14

Eli tuo anturi ei ole sama kuin "vehicle speed sensor g28" ? Ei ainakaan nimen puolesta :D

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.2.2012 23:49

Engine Speed / Reference Sensor (G28) , tiedä sitten mistä tuo 62 tonne edelliseen viestiin pöllähti, kun kuitenkin ajattelin kirjoittaan G28 :)

Vehicle speed sensor on vaihdelaatikossa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.2.2012 7:05

jees jees, tietääkö joku mistä kyseistä osaa sais tarvitteena ja millä numerolla?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 7.2.2012 9:51

Mihis sä sellaista tarviit? Eikö toimi ollenkaan? Sehän antaa aina vikakoodin jos auto ei ole käynnissä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.2.2012 13:20

Ai mitä aina? Siis jos lukee vikakoodit ja auto ei ole käynnissä niin se antaa sen?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 7.2.2012 16:42

Juurikin noin, ja auto käynnissä vikakoodia ei tule, ja jos tuo anturi on rikki ei auto käynnisty kun ecu ei tunnista moottorin pyörivän. Taitaa olla niin että ei löydy tarvikkeena tuota.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.2.2012 16:43

Ah, kierroslukumittari pitäs saada kuntoon, mutta kai se pitää sit ite mittaristo ostaa :(

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 7.2.2012 20:23

onkos kellään varaosa numeroo tai tietoa minkälainen sähkönen vesipumppu tuohon verkkuun menee?

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 7.2.2012 20:49

251965561B

Tuollanen lienee.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 7.2.2012 21:38

kiitosta saman näkösen pumpun tuo google aineskin antaa.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 8.2.2012 21:38

Tiedättekö mikä alustasarja tuossa veerassa on vakiona? itelläni on joku fk:n sarja ja äskön ajosta tultuani huomasin, että jousi on poikki. Että tämmöstä.. kaikki sitten hajoaa juuri ennen katsastusta :)

Jörre
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.4.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Jörre » 8.2.2012 21:46

onko porukka laittanut vapaavirtaussuodattimia vr6:seen? lähinnä se, että jos laittaa suodattimen mallia öljyttävä, niin meneekö ilmamassamittari rikki? kokemuksia?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 9.2.2012 0:05

Edelliseen sama vastaus kuin aina ennenkin. Vv-suodatin kannattee jättää sinne kaupan hyllylle... Oli vaikka mallia öljytty. Maf ei tykkää herkkua ja huonolla pidolla huohotin höyryistä kyllästetty imuputki ja imusarja kerää mukavan strösselikuorrutteen sisuksiinsa ajan kuluessa.

Vakioon suodatinkoteloon tarpeellinen määrä reikiä sekä siirtää sinne imuilman lämpötila-anturin niin saa ehki sen 3 hepoa niiden ajansaatossa kadonneiden hepokaakkien korvaajaksi ;)

Suolatkaa nyt tämä sitte vielä tähän päälle :D

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.2.2012 0:13

"A Vr6 car is equipped with a stock airbox from the factory. It is popular to replace the stock paper filter with a K&N. This is nice as it can be washed and reused. However, it has been tested that a fresh paper filter actually flows better than a K&N. There are minimal gains to be had by cutting the lower portion of the box and grinding the webbing from the upper portion."
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... werful-Vr6.

"VR6 autossa on varastossa ilmanottoboksiin tehtaalta. On suosittu korvata varastossa paperi suodatin K & N. Tämä on mukava, koska se voidaan pestä ja käyttää uudelleen. Kuitenkin se on testattu, että tuore suodatinpussi todellisuudessa virtaa parempi kuin K & N On olemassa pieni hyöty on ollut leikkaamalla alaosaan laatikko ja jauhamalla hihnastoa yläosan." Suodatinpussi ei helevetti..

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 9.2.2012 11:11

Itsellä oli vapari, korvasin sen orggisboksilla, alaosa täyteen reikiä, 2 imuputkea pois ja 1.8t imuilmalämpöanturi. Samanlaiset äänet lähtee ja tuntuu olevan enemmän vetoja persdynossa! Vielä kun laittaisi jonkin paremman suodattimen sinne laatikkoon..

Vakionahan näissä oli jotain -15mm taimuuta vastaavaa tehtaalta. Hommaat sinne haluamallasi madalluksella olevan kiinteän sarjan tai coiloverit. Halvat tai kalliit.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.2.2012 11:39

Tais olla -25mm verrattuna tavalliseen golffiin.

E: onko muuten vr6 renkaan kääntymiskulmat pienemmät kun normi golffissa? Ainakin kun vaihdoin CL venton tähän vr6 niin meinas tulla jännäkakka parkkipaikalla housuun kun ei auto tuntunu kääntyvänkään

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 10.2.2012 6:11

"A Vr6 car is equipped with a stock airbox from the factory. It is popular to replace the stock paper filter with a K&N. This is nice as it can be washed and reused. However, it has been tested that a fresh paper filter actually flows better than a K&N. There are minimal gains to be had by cutting the lower portion of the box and grinding the webbing from the upper portion."
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... werful-Vr6.

"VR6 autossa on varastossa ilmanottoboksiin tehtaalta. On suosittu korvata varastossa paperi suodatin K & N. Tämä on mukava, koska se voidaan pestä ja käyttää uudelleen. Kuitenkin se on testattu, että tuore suodatinpussi todellisuudessa virtaa parempi kuin K & N On olemassa pieni hyöty on ollut leikkaamalla alaosaan laatikko ja jauhamalla hihnastoa yläosan." Suodatinpussi ei helevetti..


Et kai tosissaan käännä google translatorilla tekstejä ja toimi niitten tekstien mukaisesti.. pikku kauhuskenaariot jos teet niin vwvortexin kans niin varmasti auto räjähtää :D

tossa teksitssä sanotaan että puhdas tavan suodatin virtaa paremmin kuin K&N(? en kyllä usko tuohon ihan, vallankin kun meinaan turbottaa omani tulevaisuudessa niin en todellakaan anna olla vakioputsaria paikallaan siinä vaiheessa..

thechef
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.2.2012 19:38

Mikä tästä puuttuu?

ViestiKirjoittaja thechef » 10.2.2012 20:00

Terve. Tarttisin hieman apua. Kyse on vuoden -92 vr6 golffista. Oletan, että kuvan ruskeasta liittimestä puuttuu jotain. Jos olen oikeassa nii mikä siitä puuttuu ja mihin sen toinen pää menee? Kiitos etukäteen.

http://i1075.photobucket.com/albums/w42 ... f3/VR6.jpg

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 10.2.2012 20:46

^Jos sulla on ilmastointi niin silloin tohon pitäs tulla liitin, jos ei on tuo turha.

^^Vakio ilmanputsari virtaa yli 300hv:n edestä että ei se ala ensimmäisenä ahdistaa, varsinkaan vaparissa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.2.2012 19:56

Mitäpäs veikkaisitte että jos jäähdytysjärjestelmästä on puuttunu 1-2l nestettä ja autolla on ajettu ilman sitä paria litraa, niin minkähänlaisessa kunnossa kansi on. Eikös järjestestelmässä kumminki ole +10l nestettä? Ei ainakaan öljykorkkiin tule vaahtoja, ei näy päästöissä muuta kun että käy rikkaalla jne. Termostaattikotelo siis vuotaa. Siis kysymys se että jos autossa kerta on yli 10l niitä nesteitä ja litra pari puuttuu niin onkohan miten vaarallista...

jokula
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2011 20:27

?

ViestiKirjoittaja jokula » 12.2.2012 12:12

Moottorinnopeusanturi G28.Jos kyseisen anturin välistä falskaa öljyä
niin toimiiko anturi silloin niinkuin pitäisi.Meinaan vaan että o-rengas
varmaan rikki.
Voiko aiheuttaa tehon/väännön/kaasunvastaamis ongelmia kun
kone lämpiää?
Kylmällä koneella auto toimii hienosti mutta heti kun moottori on lämmin
niin autosta tulee hirmu laiska.Olen aiemmin sivulla 36 kirjotellut samasta
viasta mikä poistui mutta palasi puolentoista kuukauden jälkeen.

Sit toinen kyssäri että kun tarkistin tulpat niin kaikki muut tulpat oli märkiä
paitsi 1sylinterin tulppa mikä oli ihan kuiva.eli mikä mättää,pitääkö
tulppien olla kuivia vaiko märkiä kierteiden kohdalta?Onko joku sylinteri mykkä?

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 12.2.2012 12:31

Varmaan venttiilikopan tiiviste falskaa jos tulpan kierteet on märkiä. Ite tuossa vaihtelin ja oli muutamasta kohdasta haljennut ko tiiviste ja muutenkin kovettunut haperoksi.

Moottorin lämpötila-anturin vaihtoa voisi kokeilla.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 13.2.2012 19:35

mikäs voisi olla kun lämpimällä koneella tasakaasulla ajettaessa auto pätkii. tuntuu aivan kuin puutuisi. ongelma häviää kun kihdyttää tai höllää kaasun. vikakoodeja ei anna mitään. aineskaan ilmais versio ei kerro.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 13.2.2012 22:56

Moi!
Tilasin eilen NGKlta iridium tulpat tämän dynokäppäryn perusteella:
http://www.densoiridium.com/dynochart.php?id=3
Minne ne 20hv on hävinnyt ennen näitä tulppia?
NGKn tulpat oli Ebaystä 50€ kotiin toimitettuna.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.2.2012 10:29

Co 0.6+ kokoajan. Mitään tyyppivikoja esim?

E: vr6 vissiin samanlaiset iskarit kun muissa golffeissa, eli http://slamit.net/product/7451/v-maxx-c ... iii--vento käy?

E2: Onko joku tehny ite putkistoo vr6? jotain "piirrustusta"?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 14.2.2012 22:00

Nonnih.. Nyt sitten saatiin lopulta toimimaan abs:jarrutkin :D

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 14.2.2012 22:56

Kerro toki, missä vika oli?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 15.2.2012 8:02

Abs ohjain yksikkö boksin johtosarjasta yksi pinni oli mennyt poikki. Kyllä tuli tuskailtua etteikö näitä nyt ollenkaan saada toimimaan. Ekaks vietii boksi tarkistettavaksi ja se oli ehjä. sitten katottiin anturit ja vastakappaleet ja sen jälkee pumppu. Kaikki toimi. Alettiin purkamaan uudestaan koko johtosarjaa ja kaveri vahihgossa huomass sen pinnin olevan poikki.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 15.2.2012 19:22

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -block-VR6
Siis 2.3bar ahtoja ja ei ole vaihdettu yhtään mekaanista osaa, muutakun laskettu puristuksia?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 17.2.2012 21:38

Tiedättekö mikä voi olla vikana kun vedättää vähän enemmän ja laittaa kytkimen pohjaan niin joku kolahtaa apparin puolella. Vetari?Raidetanko?? Onko kellään kokemusta moisesta?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 18.2.2012 0:01

Vois olla vetarissa välys. Nosta tunkilla ja kokeile.

E: paljon maksaa kaikki venttiilin nostajat, onnistuu varmaan vaihto samalla kun vaihtaa venakopan tiivisteen? kannattaako imusarjan tiivisteet uusia kanssa kun joutuu irrottavaan, vaikka ne on vaihdettu ~12000km sitten?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.2.2012 22:02

Antza12: Vois olla moottorin tukikumit yks vaihtoehto...

topcatti:

Oliskohan sellanen 8-12e/kpl , riippuu hakeeko mätänetistä vai jostain muualta.
Huomioi että joudut irrottamaan nokat pois, jotta se onnistuu, joudut irrottamaan ylemmän jakopääketjun... Mielestäni helpoiten onnistuu irroittamalla nokkien ketjupyörät, omastani en ainakaan saanu ketjua pois ilman että olisin irroittanut ketjupyörää(pyörät).
Ei se loppuunsa paha rasti ole :)

Itse ainakin pidän tuota venakopan tiivistettä aikalailla kertakäyttö tavarana, olen vaihtanu joka kerta kun kopan avaan, kun ei se niin kallis ole. Ei ole omasta mielestä sen vitutuksen arvonen säästö jos sattuu vanha tiiviste vuotamaan kun olet saanut auton kasattua -> pura uudestaan ja kasaa uudella tiivisteellä -.-



Mitään en kyllä mistään tiedä, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa...
Viimeksi muokannut Noppis, 21.2.2012 8:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 21.2.2012 1:09

Ei tarvi irrottaa kokonaan nokkia jos nostajat haluu vaihtaa. Onnistuu niinkin että ketju ja ketjupyörät on paikallaan, vetää vaikka vielä nippusiteen ketjupyörän reijästä pitämään ketjua paikallaan ettei hyppää ja tarkistaa jaon varmuudeksi homman jälkeen. Sen öljykiristimen koneen takapuolelta joutuu kyllä ottamaan irti niin tulee vähän pelivaraa kun nokkia nostelee.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 21.2.2012 6:01

Elikkäs se kolaus sieltä apparin puolelta oli väljä alapallonivel. Vaihdoin sen niin eipä enää kolise.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 21.2.2012 22:39

Tuli muuten mieleen että mikähän jako mahtaa tossa syncro mallin nelivedossa olla? 70/30?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 21.2.2012 22:45

Ja tuosta tuli mieleen, eikä liity aiheeseen mitenkään, saako auton moottorin siirtää takapenkille ja tehdä autosta takavedon, ilman 5 vuoden paperi sotaa ja 10000e lupia? ": D"

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 21.2.2012 23:16

Mikä mahtaa olla golffissa vikana. Käynnistyksen jälkeen kun lähtee ajoon, pätkii/nykii aika pahasti.
Parikuukautta sitten muutaman kerran, ensimmäisen kilometrin aikana. Nyt huomattavasti rajummin ja pitemmän matkaa saa ajaa ennenkuin rauhottuu.

Ajan siis tasakaasulla, 20-60km/h, niin tuntuu aivan siltä kuin ottaisi virrat pois päältä. Sit taas veto palautuu ja sen vuoksi nykäsee ikävästi.

Puolayksikkö noin 1kk vanha, tulpat ja tulpanjohdot noin 5-6kk vanhat.

Muuten ei mitään ongelmia. Taitaa olla aivan sama, että onko moottori lämmin vai ei, nykiminen ilmenee silti starttauksen jälkeen. Jonkin aikaa ajettua pätkiminen loppuu. Kovemmin kiihdyttäessä, eikä suuremmilla kierroksilla pätkimistä ilmene.
Itelle tuli mieleen lämpötila-anturi? Voiko olla se, kun ei ole ulkolämpötilalla mitään väliä, eikä moottorin lämpötilalla. Eikä lohkolämmittimestä ole hyötyä tähän.
Jos kuitenkin anturin vaihdan, niin minkävärinen se niistä on? Osanumeroa?

Toinen mikä tuli mieleen on kaasuläpän asentotunnistin?

Oisko kellään mitään vinkkiä heittää tähän.

En ole nyt hetkeen kattonu vikakoodeja, mutta tuskin sieltä mitään löytyykään. Ainakaan tähän asiaan.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.2.2012 2:45

topcatti kirjoitti:Ja tuosta tuli mieleen, eikä liity aiheeseen mitenkään, saako auton moottorin siirtää takapenkille ja tehdä autosta takavedon, ilman 5 vuoden paperi sotaa ja 10000e lupia? ": D"


Kysyppäs katsastusasemalta tai trafilta. Siellä ne tietää mitä saa tehdä ja antavat myös hyväksynnän. Käsittääkseni täällä ffp:llä ei moisia valtuuksia ole, eikä täällä aina tiedetäkkään.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 22.2.2012 8:31

Joukkis: Kokeileppas vaihtaa tyhjäkäyntimoottori. Itellä tuo ei tällä hetkellä toimi, joten on liitin irti niin nykii ja pätkii pahasti. Tänään pitäisi tulla ´uusi´ tyhjäkäyntimoottori. Hintaa oli 45eplus postimaksut tuolta benecars ky:ltä

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.2.2012 8:52

buubaa
Tuli muuten mieleen että mikähän jako mahtaa tossa syncro mallin nelivedossa olla? 70/30?

AWDwikin mukaan:
In normal conditions, this is a front wheel drive vehicle. In normal driving conditions 95% of torque transferred to front axle. Because viscous coupling is considered to be "slow" (some time is needed for silicone fluid to warm-up and solidify), 5% of torque is transferred to rear axle at all times to "pre-tension" the viscous coupling and reduce activation time. The coupling locks when slipping occurs and up to near 100% of torque is automatically transferred to rear axle. In on-road conditions the car will not move if one front wheel and one rear wheel lose traction.

Enkö ymmärrä tota tekstiä vai voiko muka syncrosta tulla melkein takapotku? Tosin se selittäisi kyllä hauskuuden talvella xD

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 22.2.2012 12:51

Jos vika olis tyhjäkäyntimoottorissa, niin kai se tyhjäkäyntikin seilais tai olis muutenvaan pielessä. eikai se nyt siinä voi olla?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 22.2.2012 15:51

Eihän siinä ko vag-comi autoon kiinni ja lähet ajeleen... Kun alkaa nykimään niin kattoo että tuleeko mitään vikakoodeja tahi katkeaako yhteys eculle.

Voi myös vag-comilla kattoa erinäisiä toiminta-arvokäppyröitä että mikä siellä menee vituiksi kun pätkimistä tapahtuu...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 22.2.2012 17:53

iltahämärässä voi myös panna auton käymään ja kattoa että kipinöikö siellä tulpanjohtojen seudulla. läpilyönniltä kuulostaisi.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 22.2.2012 19:24

Nii nuo tulpanjohdot näköjään 5-6kk vanhat... Jos mätänetistä ostetut johdot niin kyllähän ne voi kypsät jo olla :D

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 22.2.2012 21:02

Tulpanjohdoilla ajettu abaut 5 tonnia. Nekin on orkkis mk4 v6 johdot.
Voiko bensapumppu oireilla ja siitä seurata tällästä? Se kun on jo toistavuottavanha motonetti. Niissä vissiin ollu jotain onkelmia? Siis nimenomaan noissa motonettipumpuissa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 22.2.2012 21:28

Voihan sitä pumppua ja pumpun relettä tutkiskella... Mutta luulis pumpun oireilevan kuormituksessa ja ylemmillä kierroksilla...?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.2.2012 21:41

Tulpanjohdot on helppo testata, sylkäset käteen ja otat johdosta kiinni xD
Sulla on suorasytkä vehje? Itse veikkaisin ICM on sökönä. Se on yleisin mikä menee noista puolapaketin halkeamisen jälkeen.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 22.2.2012 22:06

No siis joo, kuormituksessa pelaa ongelmitta. Tyhjäkäynnillä ei mitään ongelmia. Käyntiin lähtee normaalisti.
En millään usko, että jodoissa olis vika. Kuitenkin aika tuoreet ja orkkikset.

Ei näytä olevan mitään väliä, onko ulkona nollakeli vai 30 astetta pakkasta, pätkii silti.
Useamman kilometrin ajon jälkeen nykiminen loppuu, mutta jos sammutat auton ja käynnistät heti uusiksi niin yleensä taas pätkii. Lohkolämppärikään ei vaikuta.

Puolapaketti, niinkun mainitsin, on vaihdettu uuteen 1kk sitten. Pätkiminen jatkuu edelleen.

Alkutalvesta auto pätki startin jälkeen pari kertaa ensimmäisen 500metrin matkalla. Nyt pätkii paljon enemmän ja pidemmän ajan. Pahenee vain.
Heti kun auto alkaa puutumaan, eli tuntuu siltä kun virrat ottais pois, (tämä kestää noin 2sekuntia) ja sitten taas "palautuu normaaliksi" niin nykäsee kovasti. Jos kesken "puutumisen" polkasee kaasun pohjaan, niin lähtee kyllä heti vetämään.
Nyt kun rupesin miettimään niin tuntuu siltä, että ois joku kierrosalue millä pätkii. Kierrokset matalalla, arviolta jossain 1100-2500rpm.
Aika mystinen homma.

Mikä noista lämpötila-antureista on se joka eculle antaa tiedon?
Jos ei teiltä mitään fiksumpaa ideaa tule, niin aattelin nyt lähteä liikenteeseen vaihtamalla ton lämpötila-anturin, putsaamalla kaasuläpän ja sen asentotunnistimen. Vaihtamalla pa-suodattimen ja sitte vielä vaikka sen pumpun.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 23.2.2012 11:01

Eli itellänikin pätki juuri noilla kierrosalueilla "miedolla" kaasulla ja nyt kun vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin ja sen virtaliittimen niin nykiminen hävisi. Kokeile vaikka putsata se tyhjäkäyntimootori. Itellä autto muutaman kerran puhistus ennen kuin hajos kokonaan. Ja kierrokset ei heijjaa vaikka ottaa liittimen irti.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.2.2012 11:15

Sininen 2 pinninen on ECUlle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa