VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 22.11.2011 7:12

kannattaa topcatti vaihtaa ihan alkuperäiset uudet tulpan johdot 180e ne maksaa, mutta minulla loppui niillä läpilyöminen. entiset oli jotkin motonetin ja vähänkin kosteempi keli niin oli melkein ilotulitus tulpan koloissa aina kun katsoi.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 22.11.2011 7:34

Advaraosasta ostin jäähdyttimen reilu kuukausi takaperin, makso muistaakseni noin 100 euroa.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 22.11.2011 10:48

Ite hommasin tuolta http://www.turunjaahdytinkeskus.fi/
Onhan sit toi ebay kans mist löytyy suht halval noi syyläreit.

MANONTHEMOON
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.1.2011 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja MANONTHEMOON » 22.11.2011 11:49

onko porukka täällä vaihtanu vr6 seen suuttimia? Kaipaisin tietoa ja kokemuksia tästä asiasta. Minkä kokoset suuttimet kannattaa vaihtaa ja mistä kannattaa ostaa? Plus asennus ohjeita ja muuta tarvittavaa tietoa kaivataan.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 22.11.2011 15:03

Tuli taas huomattua motonetin laatu.. kaks abs anturaa ostin ja toinen meni hyvin taakse paikoilleen.. Toisen kun laitoin niin halkes ku käsin puristin.. Onneks sain sieltä takuu tuotteen.. pitäs käydä laittamassa kiinni..

Ja tuo takalasin pyyhkijä rele juttu vielä niin ne releen pohjat on numeroitu niin se on kakkos rele mikä on se takalispyyhkijä rele. kysyin vw liikkeestä asiaa nii sanoivat tuollein.

Mikä mahtaa nakuttaa moottorissa kun kaverilla vaihettii nyt vihdoin tuo jakopää niin joku pitää ääntä. se ääni tulee jakopään ja venttiilien välistä niin mikähän mahtaisi olla? ja venttiilitkin vähän nakuttaa, mutta on nakuttanut jo ennen jakopään vaihtoa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.11.2011 17:55

Minkäslaiset paikat ootte laittaneet takalasin pyyhkijän tilalle?

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 23.11.2011 0:21

Niin tosta jäähdyttimestä vielä että uutenakko n.100e luokkaa? Ja onkos näissä kaikissa samat kun on ilmastoitu neliveto niin onko ihan sama syyläri kun etuvedossa esim. ilman ilmastointia?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.11.2011 12:44

Sen mitä etkaa nopeasti pläräsin, niin näyttäisi olevan vain 1 malli kaikkiin vr6:siin.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 23.11.2011 21:12

nyt kaivataan apua.. tiedättekö mikä vika on kun sain vaihdettua abs-anturit, mutta vieläkään ei toimi? Voiko vika olla niissä kehissä? takana pyrii molemmat kehät niikuin kuuluu, mutta edessä toinen näyttäisi olevan hieman kiero.. voiko tämä olla syy??

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.11.2011 1:31

Kehät kannattaa vaihtaa/koittaa oikoa mahdollisimman suoriksi, lenko kehä saattaa käydä liian kaukana anturista ja näinollen laukaisee vian, kun ei saa signaalia.

Kannattaa muistaa, että ei nämä enää mitään pakasta vedettyjä ole, joten johdotkin on voineet ajan myötä hapertua.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.11.2011 8:53

Kannattaisin vikakoodien lukua, mikäli ei ole sitä vielä tehty, niin selviää että minkä kulman anturi herjaa, vai onko vika siellä ollenkaa...

Joillakin on pyörän laakerin välys aiheuttanut onglemia -> Kehä joutuu liian kauas anturista.
Itsellä etupyörän kehä vipattaa jonkinverran mutta ei ole aiheuttanut ongelmia, toki tulee ongelmia jos huomattavan kiero on se kehä... Mikähän lie oli se kehän ja anturin maksimiväli että vielä pelittää?

Syttyykö merkkivalo heti kun auton laittaa käyntiin vai vasta kun autolla lähtee ajamaan?
Paikallaan oleva auto ei käsittääkseni pitäisi herjata anturin ja kehän liian suuren välin aiheuttamasta 'pulssikadosta", koska renkaat ei pyöri -> signaalia ei tule. (?) Korjatkaa mikäli olen väärässä. :>

Höpötinköhän taas vaihteeksi mitä sattuu :D

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 25.11.2011 10:43

Eli se abs vikavalo palaa kokoajan. pitäs käydä vikaluennassa kun yleimittarilla tulee vastusta joka anturilta, joten vika ei ole johdoissa?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 26.11.2011 20:13

Ja johdot on antureiden liittimistä ohjainboksille asti kunnossa?

Pyöriikö hydr.pumppu? Pitäisi pyöriä kun laittaa virrat päälle, tahi kun virrat päällä pumppaa jarrua.

Töpselin nokassa kun käyttää niin saa helpommin vian selville... Kato foorumilta, josko sattuis löytymään lähistöltä joku jolla kaapeli+vagcom/vastaava, säästää rahaa :)

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 28.11.2011 10:33

Nyt tarvis vähän varaosan metsästys apua. Hakusessa niinkin yksinkertainen osa, kuin lämmityslaitteelle menevä letku.

Autona suorastytkä versio automaatti-ilmastoinnilla.
Letku on siis se, joka on sylinterinkannen sekä lämmityslaitteen kennon välissä, puolimatkasta letkua on anturi, sekä sen vierestä lähtee haara kaasuläpälle. Se on yhtä osaa koko pätkä, eli haara ei ole irrotettavaa mallia. Itse VagCattia tutkinut, enkä letkua löytänyt, joten bernerillä kävin kyselemässä ja samat kuvat löydettiin. Kuvan letku, jota ne mulle tarjos, ei ainekaan ole lähellekkään sama, mikä autossa on nyt kiinni ja sekin on alkuperäinen.
Täähän ois liian helppo juttu, jos sais varaosanumeron katottua vanhasta, mutta numerosarja on niin kulunut, ettei siitä ota tolkkua.

Jos jollain olis tietoa tai taitoa löytää varaosanumero, niin kiitän jo etukäteen.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 29.11.2011 9:10

Vielä pitäisi hommata kytkinpaketti ja vesipumppu, jotta on kaikki tarvittavat osat läjässä. Onkos teillä mitään suosituksia, vai haenko Motonetistä/Fixukselta vaan?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.11.2011 10:08

Sachsin kytkin, mistä vaan halvimmalla saat. Itellä motonetin vesipumppu toiminu ihan hyvin jo pari vuotta.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 29.11.2011 10:53

miks saschin?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.11.2011 11:14

Taitaa LUK:in tekele olla ihan yhtä hyvä...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.11.2011 15:28

Itselläni vr6 LUKin motonetin levy tuon tdi:n perässä ja eipä tuota ole saanut lipsumaan missään tilanteessa millään vaihteella. Tiedän siis että väännöt ovat vielä alle 550nm. :(

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 30.11.2011 0:26

Paljonkohan vr6 syncro golffin kuuluis viedä matka-ajossa? MFA näyttää kokoajan +11l/100km. Mistähän noin korkee kulutus vois johtua?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.11.2011 5:43

Talvinopeuksilla oma vie 8-8.5l ja kesällä 9-9.5l/100km. Rauhallisella ajolla.
Onko millon huolto tehty? Tulpat, tulpanjohdot yms alipainevuodot tarkistettu, vikakoodit luettu?
Noista lähtisin liikkeelle.

costar
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 2.12.2011 10:03

ViestiKirjoittaja costar » 2.12.2011 10:34

Kuulkaapas rakkaat kanssakärsijät. Nyt tarvitaan neuvoja.
Auto on -94 vr6 AAA kurnuttimella.
Olemassa olevia vikoja / (ominaisuuksia) ovat mm klassinen pieni pätkiminen, nykiminen
pauke röörissä kaasu nostettaessa, kolahdus isoimmissa montuissa vetari nakuttaa aivan helvetisti ja jousi paukkuu rattia kääntäessä. Mutta ei se hymy siihen ole hyytynyt.
Eräs kaunis päivä ei avaimesta vääntäessä tapahtunut mitään kuin naks, startin rele naksahti, ei muuta. Onneksi oltiin umpipöpelikköön ajettaessa pysäköity mäkeen ja väkisin käyntiin.
Startilta tuleva maajohto hapettunu poikki. Viritin korvaavan, toimi viikon, paloi poikki 10 käynnistyksellä. Viritin paksumman, toimi 20 käynnistystä, Porin keskustaan se paloi taas poikki. Asensin viimeisen korvaavan johdon 12mm paksua kaapelia ja kupariliittimellä ruuvipenkissä kiinni. Ei pala poikki. Auto käyntiin satoja kertoja. Toissa iltana ajoin työpaikallani noin 2,5 km (auto kylmä), sammutin ja äkkäsin unohtaneeni jotain, avain takas virtalukkoon, naks, naks, (hermonyrjähdys) naksnaksnaksnaks ja ohhoh, autosta löytyi hälyt. Eipä ole aikaisemmin tullut vastaan. Eli virrat menee normisti päälle, start asentoon kääntäessä kuuluu startilta naps, merkkivalot himmenevät ja oven hälyttimen valo syttyy palamaan. Koen omaavani harvinaisen hyvät hermot kun oon tuota paskalaatikkoa kiikuttanut nosturilla kattoon ja takas 9 kertaa kahen viikon aikana mutta nyt, rupee usko jo loppumaan. Kiitos kaikille jotkai jaksoivat tämän vuodatuksen edes lukea.

Edit: Virtalukon pohja/ virtalukko? Kellään vastaavaa oireilua?

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 7.12.2011 22:20

Morje! Nyt olis tarvetta Vr6 ECU:lle!

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=160943

Osaakos joku muuten sanoa millaisia eroja noissa vr6 ecuissa on? eli voinko ostaa mitään muuta ecua kuin juuri samalla numerosarjalla varustetun kuin nykyinenkin?

"Yhtiömme" kiittää :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.12.2011 22:52

Et voi, noissa ecuissa on eroa. Ns obd1 92->95 jotain ja obd2 95-> jotain. Eli niissä on eroja.
Paras katsoa oman ecun numero.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 7.12.2011 23:11

Nyt tarvis vähän varaosan metsästys apua. Hakusessa niinkin yksinkertainen osa, kuin lämmityslaitteelle menevä letku.

Autona suorastytkä versio automaatti-ilmastoinnilla.
Letku on siis se, joka on sylinterinkannen sekä lämmityslaitteen kennon välissä, puolimatkasta letkua on anturi, sekä sen vierestä lähtee haara kaasuläpälle. Se on yhtä osaa koko pätkä, eli haara ei ole irrotettavaa mallia. Itse VagCattia tutkinut, enkä letkua löytänyt, joten bernerillä kävin kyselemässä ja samat kuvat löydettiin. Kuvan letku, jota ne mulle tarjos, ei ainekaan ole lähellekkään sama, mikä autossa on nyt kiinni ja sekin on alkuperäinen.
Täähän ois liian helppo juttu, jos sais varaosanumeron katottua vanhasta, mutta numerosarja on niin kulunut, ettei siitä ota tolkkua.

Jos jollain olis tietoa tai taitoa löytää varaosanumero, niin kiitän jo etukäteen.


Voisko joku katsoa varaosanumeron omasta autostaan, kiitos.

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 7.12.2011 23:12

Joo niin vähän epäilinkin,

Oman ecun numerot on ylhäällä mutta ois ollut vaan paljon parempi mahdollisuus löytää uus ecu, jos ei olisi ollut numerosarjasta kiinni :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.12.2011 0:04

Jos lastun haluaa omaan, niin Giac ja C2 taitaa olla parhaimmat. Eikä noin Giac ole edes pahan hintaisia rapakon takana.

xMaddoGx
-
Viestit: 26
Liittynyt: 19.8.2006 11:38

ViestiKirjoittaja xMaddoGx » 8.12.2011 19:24

Joo niin vähän epäilinkin,

Oman ecun numerot on ylhäällä mutta ois ollut vaan paljon parempi mahdollisuus löytää uus ecu, jos ei olisi ollut numerosarjasta kiinni :)


No laitappas ne oman ECUn nrot näkyviin niin vois tarjota paremmin,ECUja kyllä on.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 13.12.2011 17:34

Kiinnostuksesta; jos laittaa normaaliin etuveto golffiin neliveto tekniikan, mitä kaikkea pitää hankkia/vaihtaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.12.2011 17:38

Bensatankki, takapohjapelti, kardaani tunnelista en tiiä, onko sama molemmissa.
Sit tietysti vaihdelaatikko, kulmavaihde, kardaani, takaperä ja sen ripustukset.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 13.12.2011 20:19

mitkäs uretaanipuslat passaa vr6syncro golffiin? ja löytyykö taakse ollenkaan?
powerflexit ny kiinnoistais mut ei oikein ota selvää käykö vai ei.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.12.2011 21:27

Powerflexin G2 syncro, rallyen takatukivarsien puslat käy myös Vr6 syncroon.
Mutta apurungon ja korin väliin ei ole millään valmistajalla uretaanisia puslia. Rallyen yms taka-apurungon puslat on liian pienet.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 13.12.2011 22:30

http://www.youtube.com/watch?v=RzUjbJXWqnQ Absolute dream to drive ;)

E: Mitkä kaikki mahdolliset tekijät voivat aiheuttaa jakoketjun tapaisen raksutuksen koneesta.., jakopää vasta laitettu, hihnankiristimen sen en usko olevan kun ääni kuuluu enemmänkin kannesta päin.

E2. Tarkalleen ottaen tälläinen

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.12.2011 12:17

Nostaja/t? Mutta tarkista se hihnankiristimen laakeri, se voi pitää ihan uskomattoman metelin :) Ja on halpa ja nopea vaihtaakin.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.12.2011 13:25

Siis puhutaan jostain pelkästä kiristimen laakerista? Ei koko kiristemestä joka kumminkin maksaa yli satasen?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.12.2011 13:27

Laakeri tais olla motonetissa jotain 4e luokkaa...
Noppis
Mätönetistä sai noita laakereita, olisko ollu 3,90€ :)
Edit: Korjaan, 2,90€ http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=11-6203

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.12.2011 14:01

Okei, tiedätkö onnistuuko toi laakerin vaihto parkkipaikalla vai tarviiko jotain erikoista?

E: aikasemmin kerroitkin juu että miten se ite kiristin vaihdetaan, mutta tarviiko laakerin vaihtoon prässiä/ulosvetäjää

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 14.12.2011 18:00

Itse vaihdoin laakerin seuraavilla välineillä: Ruuvipenkki, kuumailmapuhallin, vasara (mielellään rekyylitön), pari sopivaa hylsyä. Eli ei paljoa vaadi :)

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 14.12.2011 19:47

okei hyvä kiitos Ikonen!

kiristimen laakerin vaihto on kyllä kaikkein helpoin vaihtaa prässillä!

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 16.12.2011 12:18

Kyseisen linkin^ laakeri ei kyllä ollut sinne päinkään mikä kiristäjässä oli kiinni

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 16.12.2011 14:03

No mikäs laakeri siellä oli? Mitat?

Itselläni oli tuo kyseinen laakeri mikä motonetistä löytyy...

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 20.12.2011 8:05

Nyt tarvittas neuvoja.. alkaa olee keinot lopussa. Elikkäs veerasta käyty läpi kaikki abs anturit,kehät johdot, boksi ja kaikki muukin. liikkeessä "laittoivat" kuntoon eli vaihettiin joka nurkkaa uudestaan anturit ja kehät ja vedettiin uudet johtosarjat ja uusi boksi. katsoivat myös, että on kaikki muut kunnossa. Remontti makso 1200 euroa ja toimihan ne kaksi päivää ku rupes palaa taas abs vikavalo. korjaamolta ei löytynyt mitään vikaa.. mistähän mahtaa kiikastaa??

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 20.12.2011 9:31

Niin ja sitte viel semmosta että rupes pitään motti semmosta säklättävää ääntä ku on lämmin moottori. mistäköhän johtuu.. ei kuulostas tulevan jakopäästä vaan siitä vierestä. vähän niiku ois venttiilivika?? Pitää ottaa videoo ja laittaa tänne jos joku osais auttaa..

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 20.12.2011 10:25

Mulla on nyt toi hihnankiristin taas pöydällä, missä tää laakeri nyt siis on? Kiristinrullan laakeri kanssa sökö mutta se laakeri ei ole se minkä tuosta motonetin linkistä hain.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.12.2011 12:51

Antza12: Ota vikakoodit niin helpottaa neuvomista kummasti :)

topcatti: Se on siellä muovisen rullan sisällä. Laakeri on kiinni kiristimen rungossa pultilla jossa vääränkätiset kierteet... Pultti pois -> muovirulla+laakeri lähtee irti...

http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=21287287

Tuossa kiristin ja kuvassa näkyy pultti jossa vääränkätiset kierteet... Auttoiko asiaa?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 20.12.2011 13:43

Ei. :)

Samannäköinen toi on mullakin, tosin oikeankätiset kierteet. http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 11203.jpg/ itse laakeri myös täysin vääränkokoinen vaikka rullan otti käteen ja yritti sovitella. En tiedä onko noissa kiristimissä sitten jotain hiuksenhienoja eroja vuosimallien mukaan, kun itsellä kumminkin on AAA 000003370, eli ihan alkupäästä. Kun esim. jakopään osatkin on erilaiset "ensimmäisissä" vr6.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.12.2011 15:23

En tiedä onko noissa kiristimissä sitten jotain hiuksenhienoja eroja vuosimallien mukaan, kun itsellä kumminkin on AAA 000003370, eli ihan alkupäästä. Kun esim. jakopään osatkin on erilaiset "ensimmäisissä" vr6.

Sama numero pitäisi löytyä (021 145 299C), kuin "noppiksen" linkittämästä kuvasta, elikkä sama kiristäjä siellä pitäisi olla.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 20.12.2011 21:33

Noin äkkisältään katottuna on joku patenttiviritys tuo topcatin kiristinrulla, ei kuulu olla tuon näkönen pultti, saati sitten normaalikierteellä. Ja käyttää tuo kiristinrullakin paksummalta kun mitä normaalisti. Joten ei ihme jos ei ole oikea laakeri.

e.
tuossa kuva miltä pelkkä rissa irtoinaisena laakereineen näyttää:
http://www.agthompsonfamily.com/vw/TensionerPulley9.jpg

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 20.12.2011 22:32

rulla on ihan oikea mutta tuo ruuvi patentti ei ole oikein!

http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... d=21287287

tuon näköinen sen kuuluu olla.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.12.2011 22:47

Mulla on muuten yks ylimääräinen kiristin, uudella laakerilla, vaihtaa omistajaa 40e hintaan ;) Jos vain satun sen jostain hyllystä löytämään :D

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 21.12.2011 6:53

Tuli taas tuossa äskö ku vein emännän töihi ni yks vika autoon.. elikkäs rupes kierrokset heijaamaa esim. tyhjäkäynnillä kierrokset vaihtelee 700-1300rpm välillä ja vauhissa vaihtaa vapaalle ni saattaa heittää yli 3000 kierrosta.. Missäköhän on vika??

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 21.12.2011 7:30

MAF johto irti ja kokeile sit ajaa puoli tuntia vaikka, ja tökkää johto takasin. tod näk maf mennyt, vaikuttaisi siltä. tai tyhjäkäyntimoottorin letkussa halkeama. Ruiskuttaa jotain starttipilottia sinne tänne niin paikallistuu helposti.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 21.12.2011 8:01

Missäköhän tuo MAF johto sijaitsee?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.12.2011 8:24

Ilmanputsarilta eteenpäin eka johto.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 21.12.2011 8:32

Tyhjäkäyntimoottorissa paskaa? Itsellä auttoi puhdistaminen.
Eikös auton kuulu sammu, jos ottaa MAF johdon irti?
Vihreä liitin on MAF:n johto
Viimeksi muokannut Elementti, 21.12.2011 11:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 21.12.2011 8:35

Osaatteko neuvoa kuinka tuo tyhjäkäyntimoottori puhdistetaan? Itsellä kun ei ole hirveästi kokemusta, mutta tekemällä oppii :)

Edit. haittaako tuo kierrosten seilailu ajoa, kun auto on ainut meidän taloudessa niin pitää päästä liikkumaan.. kerrotaan vielä että autolla tulee noin 800km viikossa ajettua

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 21.12.2011 8:43

Elementti:
kiitos selkeästä kuvasta. Vaikuttaako asiaan kun itselläni on vapaavirtaussuodatin? Vaihdettu n. 10tkm sitten

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.12.2011 8:53

Vapari vaikuttaa, yleensä ne tuhoaa MAF:in nopeammin kuin kerkee kissaa sanomaan ja päästää uskomattoman määrän paskaa koneeseen.
Vakio boksi reitettynä ja vakio suodattimella virtaa ihan tarpeeksi.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 21.12.2011 10:19

Onko tietoa mistä saisi uuden MAFin?Minkä hintasia? ja onko vaikea vaihtaa??

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 21.12.2011 17:16

jos sattuu lähitienoilla olemaan jollain vr6 tekniikalla oleva auto niin kysyy maffia lainaan ja kokeilee eri maffia jossain parkkipaikalla. Auto voi sammua, kierrokset seilata yms kun johdon ottaa pois mutta ns."varaohjelman" pitäisi mennä päälle kun johto otetaan irti/sattuu menemään poikki. Uudet maksaa hunajaa ihan normaalisti. Ei ole hankala vaihtaa.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 21.12.2011 22:00

Joo eli tämmöinen on minun ilmanputsari ja se maf liitin:

http://www.lataakuva.fi/?v=211220qoq.jpg

Edit.. ja saatiin vikakin selville. Ei ollut tuo maf-liitin. kokeiltii ey otettii se pois ni rupes seilaa vielä enemmän kierrokset. mutta sitten löysin liittimen siitä vierestä elikkäs tämmönen:

http://www.lataakuva.fi/?v=211220gfg.jpg

Niin tuo ei ole ollut kiinni ollenkaan. Nakkasin sen kiinni, niin rupes toimimaan ja tyhjäkäyntikierrokset tippu normii ja samalla käynnistysongelmat hävisi. Onko teillä tietoa, mikä liitin tuo on?[/code]

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 21.12.2011 23:20

Näyttäis olevan bensa höyryjen takasin kierrätys mokkulan liitin.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 22.12.2011 8:57

Joo, hyvä ettet ostanu turhaan maffia. :)

Itsellä eräänlainen ongelma pyöriny jo pitkän aikaa. Kun kylmänä starttaa, niin kulutusmittari näyttää 100L/100km ja alkaa tippua siitä alaspäin..ja roklattelee hieman.. Onko normaalia? Käyttäytyykö muilla tämä samalla tavalla? Käytin ecua irti joskus muinoin niin sen jälkeen ilmeni tuo. Ja syönti on muutenkin vähän normaalia kuninkaallisempi.
Oon mittaiillu nuo lämpötila-anturit mutta kohta loppuu usko niitten toimintaan..
Lämpimänä kaikki pelaa niinku pitää.
Lambda?Tuo kierrätysventtiili? Kierrokset eivät heijaa ja tyhjäkäyntimotska putsattu yms.

Ilmotan tähän OT: Ostetaan peltivanteet talvirenkailla 5x100 57,1mm keskireiällä, Kainuun alueelta. Joutuin yv jos löytyy ylimääräsiä, kunnolla ei väliä.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 24.12.2011 16:52

Voisko korkee kulutus johtua rikkinäisestä katista?
Tai en nyt tiedä onko katti ees rikki mut vaikuttais vähän kun ihan ku tehoja olis vähän hukassa ja tulee kipinöitäkin välillä putkesta.
Ja kyllä mullakin kylmänä pomppaa tonne 99.9l ja siitä tippuu pikku hiljaa, lienee ihan normaalia kylmänä?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 24.12.2011 17:00

Kyllä mulla ainakin viime talven pakkasilla näytti kulutus 99.9l ja rupes siinä tippumaan heti ensi metrien jälkeen

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 24.12.2011 20:41

Osaisko kukaan heittää, mikä 2-pinninen liitin on tuolla pyyhkijänvivoston alapuolella irrallaan? Johdot näytti samoilta kuin sivuvilkuille menevät.. Kolmas sivuvilkku?

Joo, kyllä itselläkin lähte siel 100l/100km tippumaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.12.2011 21:22

Lämmitettävät pissapojan ruutat?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.12.2011 22:26

Khyl. Löytyy kaikista. Itse laitoin seatin lämmitettävät suuttimet. On ne kyllä hyvät.

95-vr6
-
Viestit: 3
Liittynyt: 24.2.2011 16:53

ViestiKirjoittaja 95-vr6 » 25.12.2011 23:09

heps! tuli seuraavanlainen ongelma eteen:vaihdoin vr6:seen uuden moniurahihnan,meni noin viikon ja tänään annoon kunnolla runtua ja alkoi latausvalo palamaan eli remmi oli hypännyt pois paikaltaan jostain kumman syystä.ja kiristinrullan alapuolella oleva rulla oli hiaman jämäkkä pyörimään.kuuluuko sen olla sellainen vai kuuluisiko sen pyöriä "vapaasti"??

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.12.2011 4:29

Tarkoitatko vesipumppua? Se on "hieman" nihkeä, mutta älyttömän jäykkä se ei saa olla.
Oliko hihna varmasti linjassaan tai onko hihna rispaantunut kulunu reunoistaan?

95-vr6
-
Viestit: 3
Liittynyt: 24.2.2011 16:53

ViestiKirjoittaja 95-vr6 » 26.12.2011 9:48

en tiedä mennä sanomaan et onko se vesipumppu vai mikä mutta se on sellainen et se ei vapaasti pyöri mut ei se kauhea kankikaan ole.kyllä se sinne päältäpäin kattoen oikein meni ja oikeiden remmipyörien kautta mutta ihmetyttää kuinka se pääsi siitä pois koska siin remmes ei ollu minkäänlaisia jälkiä,se oli aivan ehjä.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 28.12.2011 9:16

Luin tossa taas vikakoodit ja tämmöistä pukkaa:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent


Tuo kaasuläppä on ollut ennekin ja yleensä tulee myös toinen nakutusanturi, jonka vaihdoin jo kesällä uuteen. Autoon on toukokuussa vaihdettu koko kaasuläppä, kun vanha oli niin väljä. Pitäisikö tuo sopeuttaa vai ostaa siihen se potikka?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.12.2011 13:34

Eikös tuo "30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent" meinaa että että plus-johtimessa katkos/oikosulku... Eli onko johdot varmasti ehjät? Jotenki tuntuu että olis johtovikaa jos kerta ennenki ollu..

cana
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2011 9:12

ViestiKirjoittaja cana » 30.12.2011 21:35

Mitäs ootte mieltä seuraavasta vähän vakavammasta viasta?
Kyseessä vr6 syngro jossa mennyt puurot ja vellit vähän pahemman kerran sekaisin.Auto on pari kuukautta sitten hommattu jätkälle ja toiminut tähän asti hyvin,eilen jätkä ilmotti että ei enään lähe käymään kun ryskyen hirveesti.Hinattiin se sitten kotio ja tarkistin ensiksi öljyn jota tuntu olevan niin paljon että ei mittatikku edes riittänyt,no olihan siinä sitten muutakin kun öljyä.Tyhjensin öljynvaihtopumpulla öljyt pois ja sitä öljyn,jäähdytysnesteen,sekoitusta tuli noin kahdeksan litraa koneesta.Löin uudet öljyt ja kokeilin käymään niin ääni oli sama kuin olis lekalla hakannu kaivonkantta.
Mittasin parista pytystä puristuspaineita ja ne ovat lähes olemattomia.Mitä mieltä olette voiko kannentiiviste mennä todella kerralla noin paskaksi vai mistä toi voi johtua.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.12.2011 22:11

Onneksi olkoon, olette törmänneet kahteen Vr6 tyyppivikaan. Joko kannentiiviste on mennyt tai sit on jako hypännyt, kun jakopäästä on laahaimet hajonnu.
Kannentiiviste on edullisempi homma, mutta jos jako on hypänny. Niin yleensä pakovenat menee solmuun ja saattaa särkeä männät ja kannen.
Ei muutakuin imusarja, venakoppa, ja jakopään kansi pois, niin näkee onko laahaimet ehjät.

cana
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2011 9:12

ViestiKirjoittaja cana » 31.12.2011 11:16

Täytyypä ottaa koppa auki ja kattoo mitä on syöny.Ei kyllä pitänyt ääntä jakopää sit pätkääkään mutta ei kai se aina pidäkkään vaikka olis loppu.Tosta on kans mahdoton sanoa koska on jakopäätä rempattu kun on ajettu 290tkm niin luulis että ainakin kerran on.Jos tosiaan on muuta vikaa kun kannentiiviste niin eipä paljon 2-3 tonnin autoa korjaileen kannata ruveta,eikun romikselle kippaamaan tai myydä jollekkin varaosiksi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.12.2011 12:01

Eipä sitä kannata romikselle viedä, kokonaisia 2.8l koneita taitaa saada 150-200e hintaan. Tais olla jopa myynti palstallakin vähän aikaa sitten.
Kannentiiviste noissa on sellanen massasysteemi, joka vanhemmiten pettää.

Tosin jos haluaa syncron 2.9l koneen rempata, niin männät on hankalempi löytää. Muuten 2.8 osat käy. Erot 2.8:seen on nokat, imusarja, poraus, läppärunko

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 2.1.2012 20:10

Omasta vr6:sesta pitäis vaihtaa kannentiiviste+pultit ja myös jakoremppa pitäis tehdä. Millasissa hinnoissa tommonen remppa liikkuu? Ukon joku tuttu tekis 800e mut jotenki tuntuu aika suolaselta. Siispä oisko jollain tiedossa jtn vähän halvempaa korjaamoa ja mieluiten varsinais-suomesta?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 2.1.2012 21:45

Jakopää + kytkin on noin 13h homma, autodata erikseen antaa kannen vaihtoajaks 8h.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 9.1.2012 3:15

Mitähän kaikkee mahto golffista pamahtaa, illalla toimi moitteettomasti mutta seuraavana aamuna tulikin kauhun hetket kun käynnistin sen ja kauhee kolina vaan kuulu kun pisti käyntiin eikä meinannu ottaa kierroksia, sammutin sitten auton, katoin öljyt ym kaikki oli kohillaan. Seuraavana päivänä auto sitten hinautettiin kotio ja katottiin kotona uudelleen öljyt niin öljyjen seassa oli jäähdytinnestettä ja mahdollisesti myös bensaa, mitähän sie on tapahtunu?

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 9.1.2012 7:12

jako hypänny villi veikkaus :/ ei muuta ku kansi irti että mitä kaikkee on solmussa. Noita kansia löytyy myytävänä yllättävän paljon kun vaan ehtii :o

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.1.2012 15:32

Termostaattikotelo 58e, ja 6 tiivistettä 26e.. On kyllä laakkonen sitten kallis paikka :D

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.1.2012 18:25

Heh, tilasin saksasta tuon kotelon ja hinta oli jtn 28-32e sekä tiivisteet muutamia euroja :D

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 12.1.2012 10:17

Olisko kellään tallessa sitä Tekniikan maailman arvostelua Vr6 joskus aikoinaan? Itse semmoisen tulostelin vanhaan golffiin, oli ihan hauskaa luettavaa :D Kiinnostaisi nähdä myös vanhoja vr6 mainoksia/esitteitä ym :P

Tekniikan maailma 4/1994 Golf Vr6

Buubaa: Faijas tais kirjotella jo aikasemmin nimimerkillä "Cana" tuossa ylempänä?
Viimeksi muokannut Elementti, 12.1.2012 11:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 12.1.2012 10:53

Ainakin TM 4/94:ssä on VR6:n koeajo, mulla on se yhden sivun juttu skannattuna sähköiseen muotoon. Laittakaa osoitteita vaikka yv:llä tulemaan, ken semmosen haluaa...

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 12.1.2012 14:37

Tiedättekö mikä oheisen kuvan vasemman puoleinen liitin on? Kuva on kaverin veerasta ja siitä liittimestä on toinen johto poikki. Onko tällä mitään vaikutusta? Ja mikä tuo alempi letku on joka on tukittu?

KUVA: http://www.lataakuva.fi/?v=3112201195.jpg

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 12.1.2012 18:06

Se on huohottimen joku lämmitys tai joku semmonen. Ihan turha mul on se revitty irti. Ja toi ku on letku tukittu ni se on se aktiivihiilisuodattimelle menevä letku(kierrättää niit bensa höyryi) ihan turha laitos sekin. Eli oikeen tehty et tukittu.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 12.1.2012 18:13

Tuo liitin on huohotinletkun lämmittimen, ei välttämättä ole edes lämmitin vastusta tuolla, saattaa olla tyhjä vaikka liittimelle paikka onkin.

Tuo on bensahuurujen kierrätysletku joka on tulpattu.

e. rahina kerkis ensin

cana
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2011 9:12

ViestiKirjoittaja cana » 14.1.2012 15:10

Empä taida viittiä edes ruveta aukoon tota buubaan syngron konetta kun tuntus olevan kokolailla jumissa koko kone joten taitaa olla viisainta ettiä käytetty kone jostain.Pitääkö muuten ECU vaihtaa jos laittaa 2,9 tilalle 2,8 koneen?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.1.2012 15:47

Omassa 2.9 VCDS näyttää 2.8 ecu/konetta. Ja nopeasti Etkaa vilkastuna, noissa ois samat ecut. Ja anturit, läppärunkot, suorasytkä yms kannattaa siirtää vanhasta koneesta. Niin selviää helpoimmalla, jos uusi kone on vaikka jakajallinen/obd2/obd1

RaQu
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.1.2012 4:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja RaQu » 16.1.2012 4:56

Eli saan nyt lähipäivillä vaihdossa tämmöisen Golf 3 VR6 2.8 1994. Ensiksi mieleen tuli hullut tuning jutut niin kuin aina mutta päätin sitten että koska tämä nyt on kuitenkin vähän "pirteämpi" kuin entiset autoni niin vois sitä siitä enemmän tehostuttaa. Ensiksi tuli mieleen pakosarja ja putkiston vaihto ja lastutus. Mutta olisin todella kiinnostunut kuulla toisten mielipiteet tämän virityksestä ja jos olisi omia kokemuksia kertoa olisin todella kiitollinen.
Sitten kiinnostaisi tietää juuri semmosta että mistä kannattaa hankkia kyseiset osat sun muuta, Vw on täysin uutta minulle jos ei lasketa vento joka on ollu 3kk.
//Kiitos etukäteen vastaajille

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 16.1.2012 10:05

No jos meinaat joskus jakopäätä vaihtaa, niin suosittelen ostamaan osat motonetistä. Osat on samat kuin vw:lla mutta halvemmat.. Ite oon ostanut sieltä abs-anturit ja hyvin on pelittäny.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.1.2012 10:49

Jos lontoo taipuu. Niin tuolta löytyy kaikki tarpeellinen Vr6 virityksestä.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 16.1.2012 11:19

edit: pois
Viimeksi muokannut AceBear, 16.1.2012 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

Vanhaa vikaa ja paljon uuttakin..

ViestiKirjoittaja AceBear » 16.1.2012 11:22

Uusi vuosi ja uudet kujeet..

Edelleen, vanha käynnistyshäiriö on päällä, mutta siitä en jaksa enää välittää koska lähtee parilla yrityksellä käymään kumminkin.

Eilen auton seistyä pakkasessa ilmeni uutta jännää. Laatikkohan on melko jäykkä kylmiltään ja on normaalia ettei ihan heti mene vaihdetta päälle. No, nyt kumminkin kytkin tuntui melko veltolta ja kytkimen liikerata tuntui kovin lyhyeltä. Eli poljin oli melko pohjassa jo valmiina. Ajelin auton kotiin ja lämpimään talliin, parissa risteyksessä joutui runnomaan kunnolla että sai vaihdetta päälle. Aamulla pääsin töihin kyllä mutta kytkin on edelleen outo. Mihin tässä nyt pitäisi varautua? Jos jotain remppaa pitää lähteä tekemään niin mitä muuta kannattaa duunata samalla?

Starttimoottori pitää arveluni mukaan sen pärähdyksen mikä käynnistyksen jäljiltä kuuluu toisinaan, ostin uuden solenoidin koska kuvittelin että startti jää kehälle hetkeksi. Samalla uudet hiilet ajattelin vaihtaa. Noh, eipä siihen starttiin pääse käsiksi kuin alakautta, joten jäi sekin lauantaiksi suunniteltu huolto tekemättä. Hommailin "hiilisillan" myös laturille, vähän hankala pääsy sinnekin..

Jotain kolinaa/naputusta kuuluu ajellessa oikeasta takakulmasta, etenkin hiljaa ajellessa. Siellä luonnollisesti jarrut jäi myös jumiin talven tultua. Kunnon käkkärin ränkkääminen ja taisi helpottaa jumitus, takajarrut on kaikkineen suht tuoreet.

Tällaisia juttuja, tuo kytkin ehkä akuutein tilanne ja näistä se joka vaatinee oikean korjaajan apua, mikäli se nyt vaatii toimenpiteitä.

Mistä hitosta muuten laatikkoöljyt vaihdetaan ja onko tarpeen/ylipäätään mahdollista?

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 17.1.2012 0:53

Onkos muuten 2.9 koneessa jotain sellasia osia joita kannattais vaihtaa 2.8:iin esim. tehon puolesta?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.1.2012 7:58

Läppärunko, yläimusarja ja nokat.
Tietysti männät kanssa :))

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 22.1.2012 12:34

Semmoinen kysymys, että kun kaverilla pitäisi vaihtaa jakopää, niin mistä tietää onko siinä yksi- vai kaksirivinen ketju? siinä koneen oikealla puolella keltasessa lapussa lukee AAA 009 719. Ja auto on vr6 golf -92

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 22.1.2012 12:52

Varaosa liikkeessä kyllä pitäis tietää tuon moottorikoodin perusteella. Minulle ainakin osasivat antaa oikeat osat koodin perusteella.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.1.2012 13:27

Motonetin sivuilta kopsattu, kun ei ole töissä AKTE:a
2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen ->8.96 (->AAA217000) [1992-1996]
2,8 VR6 YLÄketju 1-rivinen 9.96-> (AAA217000->) [1996-1998]


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa