VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.10.2011 21:42

Nelikoissa on takajarruissa eri offsetti kuin etuvetosissa. Se hankaloitaa niiden asennusta.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 11.10.2011 16:45

Hei alustasarja tietäjät!

Autossani on nyt yhden kesän vanha jomin säädettävä sarja.
Nyt on pari viikkoo apparin takakulma alkanu kitiseee, vinkuu ja kolisee. En jaksaisi koko sarjaa vaihtaa pois vaan hyllystä löytyisi vanha bilstein sarja. Mitä mieltä olette jos vaihdan vain takaiskarit jomista bilsteniin? vai pitääkö ettii jostain uusi jomin iskari? Mielipiteitä?

Löytyykö sähkökuvia takaikkunoille?

withaut
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2011 1:31

92 vr6 golf

ViestiKirjoittaja withaut » 13.10.2011 20:19

Noniin viksummat kertokaas. Kun otan koneesta kiinni, niin pystyn kallistamaan konetta ns. vasemalle vinoon, eli kuskinpuolen moottorin kannattimessa seuraava ongelma? Alapuoleinen kiinnityslaippa on paikallaan ja kun kallistan konetta, niin se kumin alla oleva laippa jää kans runkoon kiinni, mut sit se ns. sylinteri nousee ylös sieltä ja kumi nousee, eli nyt kysyisin onko kyseinen laippa, mikä tulee siihen vastalaippaan kiinni, niin onko sen tarkoitus olla kumissa kiinni? Vai mikä tässä on ongelma? Eli miten sen moottorin kannattimen kuuluisi nyt toimia?Onko laippa irronut kumista vai onko laippa ironnut siitä sylinterin kyljestä hitsauksesta? Kun en ole vielä viittiny koko konetta nostaa pois, kun haluan tietää pitääkö kumi vaihtaa vai pitääko se koko ns laippa sylinteri vaihtaa, se mihin pultataan kiinni kumi ja muut tuet? koittakaa ymmärtää jotain tästä sekametelistä.....

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.10.2011 21:01

Etu ja apukuskin kumit on purettavia. 2 pulttia pitää ne rungossa kiinni ja 1 pultti tulee koneenkorvasta kiinni kumiin. Pohjasta löytyy isokuusiokolopultti, joka pitää ne kumit kasassa.
http://i289.photobucket.com/albums/ll23 ... 010180.jpg
Vahdelaatikon päässä oleva kumi on kiinteä. ei purettavissa. 2 pultilla apurungossa kiinni ja 1 pultilla vaihdelaatikon kannattimessa.

withaut
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2011 1:31

ViestiKirjoittaja withaut » 13.10.2011 21:57

niin niin eli siis kuskin puolen sisempi kannatin ei ole purettavissa kun siis koneen pystyy kippaa niin sieltä nousee sellanen öljynen ns männän näkönen tuubi mikä nousee niiden laippojen välistä ja molemmat laipat se mikä pitäis olla siin kuminkanssa samassa paketissa jää kiinne sinne runkoon eli pohjaan mut kaikki muu nousee ylös eli onko näin et joudun sen tuennan purkaa sieltä ja ostaa sinne sen koko paketin en nyt ihan ymmärrä eli kyseinen laippa ei ole kumissa kiinne ...... siel kuskinpuolella sisempi mut mikä se öljy on siel mikä on siel mihin se kumi ja laatikon tuenta ja se apuronkosta tuleva palkki on pultattu siel on sisällä öljyy oon kyl huono selittää et ehkä yritän purkaa niin paljon kun pystyn ja selvittelee mitä siel on eli tuosta kuvasta päätellen näyttäis siltä kun tuo laippa mikä tossa sulla on niin olis sieltä mun autossa jääny kiinne et olisrevenny tuo laippa irti paketista eli onko tuo laippa siin sisemmässä kuskinpuolella kiinne tossa kumissa eli jos tilaan volkkarilta tuon kumin siihen tulee kiinteesti tuo laippa....?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.10.2011 22:40

Se kumin päällä oleva laippa pitäisi olla kiinteästi siinä kumissa kiinni. eli se on revennyt ja öljyt on tullu sieltä pihalle.
Se kannake on teräskuppi, mihin laitettu öljytäytteinen kumi kiinni ja kumin päälle kiinnitetty metallilätkä tukemaan laatikon kannaketta.
Uutta tilalle, jos jäykemmän haluaa, niin G60 versio tilalle.
Tuet laatikon, eturenkaan kautta 2 pulttia, millä se tulee apurunkoon kiinni irti. Varovasti voi kokeilla kallistaa konetta, nostamalla laatikon päästä, jos mahtuisi tulemaan välistä pois. Jos ei, niin sit laatikon kannake löysälle/irti.

withaut
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2011 1:31

ViestiKirjoittaja withaut » 13.10.2011 23:03

okei tämä selvensi asiaa hyvin paljon... kiitos ja kumarrus

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 14.10.2011 4:45

irroita suosiolla vaihdelaatikon kannake vaihtaessasi laatikon puoleista kumia.omien kokemuksieni mukaan ei mahdu kumi tulemaan pois,vaikka olisi kuinka reilusti nostettu konetta. tässä vaarana mm. jäähdyttimen putket,lamda-anturin ottaminen kiinni pohjaan yms.

withaut
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2011 1:31

ViestiKirjoittaja withaut » 15.10.2011 13:41

okhei......=)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 15.10.2011 14:33

Mitähän just äsken tapahtu. Pysähyin liikennevaloihin, kytkin pohjaan ja yhtäkkiä tuntuu kytkimessä kauhee tärinä ja myös sieltä päin kuulu kauhee metallin hankaus ääni. Yritin sammuttaa virtalukosta, ei sammunu. Ajoin auton sivuun ja sitten se sammu, katoin nopeesti että kaikki on paikoillaan, strattasin, ja nyt taas toimii kaikki oikein. Kytkin rempasta ~8000km

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.10.2011 20:35

Onhan painelaakeri vaihdettu kytkinremontin yhteydessä?

En osaa mitenkään yhdistää vikaa kytkimessä siihen että motti ei sammu kun vääntää virrat poies...

Onko tehty muuta kuin kytkinremontti?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 15.10.2011 23:45

kyllä minun ymmärtääkseni koko kytkin paketti, jakopään osat ja jotain tiivisteitä. Mä en sitten tiedä voiko tapaus liittyä starttiin mitenkään, kun sekin on rikki ja pitää ikävää ääntä välillä kun yrittää startata

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 17.10.2011 17:48

Noniin! Löyty "takapyörän" kolinan syy! Koiranluuthan ne siellä paukkuu :DD Kuulosti ihan että se tulisi takaa mutta eipä se sit tullukkaan.

Saanko noita anturin liittimiä jostain uusia missä ois jonku verran ehjää piuhaa? vai saanko noi vanhat korjattua ku mulla on noin 4 anturia missä on vähintää yks piuha ihan juuresta kuoriutunut.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 17.10.2011 18:24

Tossa turisin tänään erään vr6 asiantuntijan kanssa, kuulemma jos on laittanut esim motonetin yksipisteruiskun bensapumpun tonne Vr6, niin se käynnistyminen on vaikeata ja tehot hukassa ym.. Pitää ite tilata Ebaystä uus pumppu :)

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 18.10.2011 20:14

Ei tää oo todellista. Vaihdoin ne vakaajan yhdyspalat eikä kolina muuttunu mihinkää vaikka vakaajista oli kulunu ne kumitassut kokonaa pois. Seuraavaks ilmeisesti nivelet ja raidetangon päät.. Pitäsköhän ihan pajalle asti viedä..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.10.2011 20:41

Tarkistitko vakaajanpuslat, millä se tulee apurunkoon kiinni? Tosin jos niitä niveliä,alatukivarren puslia yms ei ole vuosiin vaihdettu, kannattaa tehdä täysremontti.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 18.10.2011 21:31

Hitto ku ei oo mitää hajuu missä on mitäki puslia sun muita ja mitä kannattaa vaihtaa ja mitä pystyy ite vaihtaa.. Ei viitsi kalliita tunteja maksaa huoltoon ku itellä on aikaa vaikka muille. Mutta eipä oo kunnon työkaluja, meinaan että millä sais aurauskulmat ja muut. Kyl työkaluja siis on mutta ei noita erikois.

Eihän noi kalut maksa motonetissä yhteensä alle 20euroa. Varmaa pärjää noillakin muutaman nivelen vaihdossa. Mistähän nää puslat sais? Mitä muuta tulisi vaihtaa kuin puslat, alapallonivel, raidetangon pää.

Onkohan nää motonetin jäähdytetyt jarrulevyt ihan ok? Rahaa ei ole miljoonia uusiin laatumerkkisiin kun vanhatkin menis ainakin vuoden.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.10.2011 22:05

Eli täysremppaan, pyöränlaakerit, alatukivarren etu- ja takapusla, noi on parasta tehdä prässillä.
Raidetangon päät, alapallot, koiranluut, vakaajan keskimäiset puslat, jolla tulee apurunkoon kiinni, iskareiden yläpäänlaakerit ja kumit.

Alapallot jos hakee motonetista, niin ne pitää olla sellaset, missä on kuusiokolo avaimelle paikka kiristystä varten. 3 kpl testasin missä ei ole ja eivät kiristy loppuun saakka.

Sit jos haluaa, niin koneenkannatin kumit ja syylärin alla olevan palkin kumit kanssa vaihtoon ja vetareiden nivelet.
Vieläkun laittaa uretaaniversiot puslista ja jääkiekoista koneenkannatin kumit, niin ei uskoisi miten hyvä on Vr6 ajaa.
Saa vedellä tiukkoihinkin mutkiin aika reilusti ja ei vetele urissa. (vaikka alla ois 225/35/17 renkaat)

Koska totuus on, jos vaihdat vain yhdet noista, niin kohta kolisee muualta.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 19.10.2011 14:13

Tarvis syncroon takajarruja rempata. Käsittääkseni takana on 239mm x 12mm levyt ?
Motonetti ei suoraan osaa tarjota, mutta käykö esimerkiksi nämä? Mitähän mahtaa maksaa alkuperäiset marmorilla? Muistaakseni levy ja napa on samaa pakettia, eli laakerin vaihtaa siinä samalla?

Sitten mielessä pyöri ajatus, että vaihdetaan samalla isompaa. Muistaakseni ainekin Ikonen kertoi topikissaan päivittäneensä omasta syncrosta jarruja. Millanen homma on laittaa taakse isompaa levyä, mitä kaikkea menee vaihtoon ja tarviiko jotain adaptereita satulan kannakkeelle veistellä?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 19.10.2011 14:37

Startin vaihtajat huom; Kannattaa kahtoo että solenoidiin tulevien virtajohtojen apikot on auton keulaan päin. Muuten saa miettiä mistä lentää metrin kipinä suihku :D (kun laittaa pakin niin vaihteensiirtäjä osuu virtajohtoihin)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.10.2011 14:59

Joukkis, älä missään nimessä hae marmorilta. Melkein 80€ kpl.
Jossain täällä foorumilla oli varaosanumero noille tarvikelevyille, hinta tais olla just jotain 20-30€ kpl. Kaikissa 4wd takalevyissä on sama offset. Eli audin yms 5x100 jaolla olevat levyt käy kanssa.
Levy on ihan irtonainen, ei navan kanssa samaa pakettia.
Audin yms 256mm jarrut,satulat, kannakeraudat on bolt-on. Tosin letkuja yms joutuu hieman sovittelee.
Ja sit motonetista se jarrujen kiertotyökalu, on aivan ehdoton jarru remppaan.
Edit, takalevyt on 239mmx10mm

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 19.10.2011 17:30

Eli siis tuossa linkissä olevat levyt kelpaa myös? Motonet kun ei yllätysyllätys tunne syncroa ollenkaan. Samat levyt löytyy siis kaikista syncro passateistakin? vai onko sielläkin "uusia" ja "vanhoja" jarruja, verraten golfin etulevyt 280mm ja 288mm?

http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_VAG-jarruista
Tuolta kaivoin tuon 239mm x 12mm mitan, joka on siis virheellinen? Oikea paksuus 10mm? Pitääpä korjata asia.

Tuonne sais joku asiantuntija kirjotella kyllä lisää tekstiä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.10.2011 17:49

Minusta pitäisi käydä. 5x100 jaolla olevissa passateissa on kanssa sama levy.
Etuvetosten takalevyt ei käy.
Huimaksi haluaa, niin Vwvorteksilla myyvät adapteria, millä saa 256mm takalevyn tilalle 280mm vr6 etulevyn.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... conversion

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 19.10.2011 22:24

Selailin tässä paremmalla ajalla tota motonetin sivua, kun etsii A3 Quattrolla, tarjoaa tuota samaa levyä, kuten myös IV 4motion Golffiin, sekä TT Quattroon, joten siis nuo levyt pitäis olla justiinsa oikeat, kappalehinta 22,90€

Haku kertoo vielä tällästä.

Takajarrulevy VAG-4WD 97- ø239

- TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.) [1998-2005]
- TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.) [1998-2006]
- 4x4-neliveto TAAKSE (EI jos jäähd.) [1997-2004]
- 1,8T-Quattro/3,2-V6-Quattro TAAKSE jos Ø-239mm (EI jos jäähd.) [1998-2006]
- A3 TAAKSE Quattro (EI jos jäähd.) [1996-2003]

Kasataan toistaseksi vielä normikokosena, jos päivitystä rupeen tekemään, niin se alotetaan kyllä etupäästä.
Kiitoksia avusta!

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 21.10.2011 23:38

topcatti
LähetäLähetetty: 15.10.2011 14:33 Viestin aihe:
Mitähän just äsken tapahtu. Pysähyin liikennevaloihin, kytkin pohjaan ja yhtäkkiä tuntuu kytkimessä kauhee tärinä ja myös sieltä päin kuulu kauhee metallin hankaus ääni. Yritin sammuttaa virtalukosta, ei sammunu. Ajoin auton sivuun ja sitten se sammu, katoin nopeesti että kaikki on paikoillaan, strattasin, ja nyt taas toimii kaikki oikein. Kytkin rempasta ~8000km


Päivitystä ongelmaan, nyt tämä sama juttu tapahtui 2 kertaa tänä päivänä. Huomasin että nopeusmittari väpättää vian yhteydessä, eli vikalaatikon puolella?

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 22.10.2011 2:36

On kyllä outo vika. Sytytysvirranhan pitäisi katketa, kun käännät auton sammuksiin avaimesta.. :/

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.10.2011 9:19

Onko autossa jälkiasennus-sähköjä miten paljon?

Tuohan nyt on ihan selvästi joku sähköinen vika kojelaudan sisässä. Kait. Ei konehuoneen puolella tuollaista juuri mikään voi aiheuttaa, varsinkaan vaihdelaatikon anturointi tms.

Olet vissiin jonkun epäonnistuneen asennuksen seurauksena oikosulkuakin saanut aikaiseksi aiempien postausten perusteella?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.10.2011 11:29

Hmm, no jospa sitä aloittais sähköjen tutkimisella.

E: en silti jaksa uskoo että vika on sähköissä, koska ääni joka siitä tulee on just semmonen metallin hankaus. Ja se tulee kun käyttää kytkintä

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.10.2011 12:32

Niin, kytkimessähän nyt ei paljon liikkuvia osia ole, joten tuskin vian etsiminenkään kovin hankala on. Ainut tapa lie varmistaa asia on käyttää laatikko irti ja katsoa mikä sielä on särki.

Lähinnä mietiskelin tuossa tuota sammumattomuutta avainta käännettäessä.. Jos sulla onkin nyt kaks vikaa yhtäaikaa päällä, vai ilmeneekö tämä sammumattomuus juuri silloin kuin tuo kytkin pitää ääntä?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.10.2011 12:48

Kun vika on päällä, auto ei sammu vasta kun noin 2-3sec päästä kun kääntää avaimesta, muuten sammuu normaalisti. Auton kytkin myös toimii normaalisti ja liikkuu ykkösellä eteenpäin kun ääni kuuluu.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.10.2011 13:58

Pyöriskö startti vian aikana, sen takia ei sammuisi?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.10.2011 14:02

Näin voisi luulla, mutta mikä selittää nopeusmittarin heilumisen? Mistä se yleensäkkin mittaa nopeuden?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.10.2011 14:33

Laatikossa on anturi ja tieto tulee sähköisenä mittarille.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.10.2011 14:41

Aivan, mutta mistä se anturi mittaa sen tiedon?
Voisko olla mahd. että solenoidi heittää startin vauhtipyörään ja pitää ääntä? (joku sähkövika että solenoidi saa virtaa ja sähköt sotkee samalla nopeusmittarin?)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.10.2011 15:02

Anturi löytyy perän päältä. Itse veikkaisin jotain samanlaista sähkövikaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.10.2011 15:07

topcatti kirjoitti:Startin vaihtajat huom; Kannattaa kahtoo että solenoidiin tulevien virtajohtojen apikot on auton keulaan päin. Muuten saa miettiä mistä lentää metrin kipinä suihku :D (kun laittaa pakin niin vaihteensiirtäjä osuu virtajohtoihin)


Alkoiko tuo vika tämän episodin jälkeen?

Kannattanee tutkailla ne virtajohdot siitä startista, sekä herätejohdon ja + kaapelin kunto. Jospa ne ottavatkin yhteen jostain syystä nyt.

Samalla kannattanee tarkistaa startin kehä vauhtipyörältä jos se nyt itseksiään pääsee jopa vauhdista lyömään kehälle.

Myös kannattaa tarkistaa se startin päältä kulkeva johtosarjakin. Siinähän kulkee mm. myös se nopeusmittarin tieto. Ettei vain olisi tuossa "hitsaus"-tapahtumassa sulanut kuoria johtosarjasta.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.10.2011 15:41

Vika alkoi ennen kun putsasin startin ja vaihdoin solenoidin. Startti oli kaikin puolin hyvässä kunnossa. Mutta pitää vielä tarkistaa ne johdot.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 23.10.2011 23:08

Eipä muuten kelvannu nuo jarrulevyt ihan suoraan, ainekaan meikäläisen syncroon.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.10.2011 1:32

Mikä niissä oli ettei sopinu? Offset?
Pläräsin "hetken" aikaa tätä topiccia ja löysin ton takalevyjen tiedon.

Laitetaan tänne tiedoksi jarrulevyjen tyyppi mikä käy suoraan vr6 Syncro Varianttiin.
Itse etsin kyseisiä levyjä varaosaliikkeistä ja Jyväskylästä AD osasi toimittaa oikeat.
Löytyi Bosch:n luettelosta ja suoraan tehtaalta :) Hintaa levyille tuli noin 20 €/ kpl.
Ohessa kuvat jarrulevyn ja palojen paketista jossa osanumerot.
Jarrulevyn tyyppi : BOSCH 0 986 478 894 - ONR BD 793

http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... 010112.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... 010113.jpg

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 24.10.2011 13:51

Nyt keinoja millä toi alapallonivel irrotetaan? Tommonen motonetin ulosvetimen hampaat jo hajos.. On niin hiton kovaa kiinni!

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 24.10.2011 15:33

Etupyörän laakereistä, kävin ADlta kysymässä ja sano että maksaa 120e ja tulee napoineen päivineen, onko oikeesti niin kalliit vai kahtoko väärin?

E: onko booreilla se nivel? taltalla vähän naputtaa alkuun

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.10.2011 16:10

Jotkut paikat myy vain koko napa/laakeri/abskehä pakettia, kyllä niihin löytyy ihan pelkkää laakeriakin.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 24.10.2011 16:21

Jep, muuten passas, mutta offsetti oli väärä. Muokkasin satulan kannaketta, ja laitoin silti nuo levyt.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 24.10.2011 17:34

Ei auta kun irrottaa koko napa että saa yhen nivelen perkele irti.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 24.10.2011 19:22

Voiko moottorinnopeus anturi G28(kampiakselin asento anturi) vaikuttaa siihen että kierroslukumittari ei toimi?

Offtopic; tietääkö joku mistä saa http://www.vwvortex.com/gallery/albums/ ... ary/03.jpg vaihekeppejä?
Viimeksi muokannut topcatti, 24.10.2011 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.10.2011 19:29

Slamit, VW? Kun saat hinnan selville, niin kerro täälläkin. itse en edes uskalla kysyä :)

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 25.10.2011 5:21

joo koko helahoito vaan ruuvipenkkiin niin helpoiten saat alapallon irti. muista merkata iskarin asento 8) aurauskulma on hieno juttu

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 25.10.2011 9:06

Slamit, VW? Kun saat hinnan selville, niin kerro täälläkin. itse en edes uskalla kysyä :)

Itseä myös kiinnostaa, joskus Ebaystä moisia tiirailin, taisi 100€llä ruveta saamaan jo..

Vaihdoin sen bensapumpun nyt ja hörähtää aamulla ensimmäisellä ilman sahaamisia käyntiin vaikka tankki oli miltei tyhjä :) Viritys onnistui siis

Raekae; Pumppu oli tommonen Motonetin 80€ monipisteruiskupumppu, isoin homma oli siirtää subbari pois sen tankin luukun päältä kontissa. Helppo homma vaihtaa.
Viimeksi muokannut Elementti, 25.10.2011 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 25.10.2011 9:43

Attitude. Mitens tuo auraukset hoituu kotikonstein ku vahdan nyt samaan syssyyn molemmat raidetangonpäät.

Elementti paljon pumppu makso? Joudun itekki käynnistää aina melko kauan ennenku lähtee ja pumppu pitää suht kovaa ääntä. Oliko paha homma vaihtaa?

Mistä tommosen hylsyavaimen löytää tohon eturenkaan akseliin? Tommonen missä on monta kulmaa. Mutterissa luki 22H 30mm(12kulmaa). ei googlella löytyny ainaan viellä.
Vastaan ittelleni =P Ainakin fiksuksen varaosa liikkeestä löyty VAG 6 osanen hylsy setti 42e. Kyl se vähän kirpas mut ei jaksa enää bussi/juna aikatauluja tuijottaa.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 25.10.2011 20:12

Kotikonstia ei oikein ole semmosta toimivaa.. Itse vaihdoin kaikki raidetangonpäät(ulommat ja sisemmät) ja väljän pallonivelen ja menin säädyttämään ihan liikkeelle. Kaipa sen saisi säädettyä silleen että kutakuinkin vatupassilla levyn pinnasta tukea ja levy suoraan. Itse aurausta ja haritusta saa jotenkin metrin mitalla verrattua mutta liian hankale selittää. Liikkeelle vaan,koska joitain kulmia ei voi säätää muuten, ja niillä kulmilla saattaa sitten olla niin radikaali vaikutus( 1 aste=1 cm renkaan pinnassa=täystuho). Eturenkaan etuakseliin löysin monikulmahylsyn(tai mikä liene nyt ikinä onkaan) ilmat poisista, makso 3e. Btw,vaihoin motonetin vetonivelen ja nyt jouduin käyttämään sitä niveltä irti sen verran että saan alatukivarren irti. Vetäsin koko navasta pallonivelineen päivineen että saan sen hässäkän irti alatukivarresta -> kappas, vetonivelen sisällä oleva lukkorengas(tai sen tapainen) petti. Onneksi oli peltilipsut suojakumin päällä tiukalla ettei hilut tippunu hiekkaan sieltä sisältä. Miten se lukkorengas pitää asentaa paikoilleen oikealla tavalla, painoin sen vaan akselin mukana läpi siitä nivelen reiästä..

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 25.10.2011 21:50

Uskaltaakohan alapallonivelen paukuttaa vasaralla irti ettei tarvi pari päivää venaa että pääsee prässin ääreen?

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 26.10.2011 5:26

jos uusi on jo valmiina ei muutakun antaa soida vaan. Uusi kuparitahnan kanssa kiinni että lähtee joskus myöhemminkin pois helpommin. Abs-anturia kannattaa varoa :)

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 26.10.2011 17:42

Eipä lähteny iskarin alapään pultit irti.. Noh sain kuitenki pujoteltuu vetarin pois napa-asetelmasta ja pääsin hammeroimaan alapallon irti! Kolina katosi! =P

Vinkkejä muille jos levyjarrusta on mennyt se "pidätinruuvi" poikki. Älkää keskittäkö sitä jarrulevyä pyörittämällä pöyrän pultit napaan kiinni ilman rengasta.

Itse ajattelin fiksuna että saa levyn ainakin keskelle ku tekee noin ja kiristin niin olihan siellä takana abs anturin se reikä levy joka on nyt ihan soikee.

Muuten meni ihan kivasti. Nopea kolmenpäivän alapallonivelen vaihto.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

käynnistys vika?

ViestiKirjoittaja Antza12 » 27.10.2011 6:47

Tietääkö kukaan onko normaalia, että lähtee käymään ekalla,mutta joutuu starttaamaan n.3sekunttia. ei ole väliä onko kylmä vai kuuma moottori aina sama käynnistys aika.

Ja semmoista vielä,että onko mittarissa vikaa kun mittarin lämmöt näyttää alle 70astetta ajaessa. ja paikallaan ollessa nousee ja flekti toimii normisti mutta silti ajossakin puhallin toimii normisti eli tulee erittäin kuuma jos haluaa

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 29.10.2011 16:12

mitäs oot golffiin laittanu kun on 250hp?

Vaihdoin eilen golffiini motonetin jarrulevyt ja palat. Ajoin 15min, jarrutin ja yhdestä palasta lähti se itse jarrupala irti siitä jarrupalan kannan liimauksesta, ja nyt on toinen uusi levykin urilla sen takia. Hienoa

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.10.2011 16:18

^ Itsellä kävi sama VW:n levyjen palojen ja levyjen kanssa. Ja ei tietenkään kuittia tallessa. Pääsi muuta psv-alkuinen sana.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 30.10.2011 17:23

topcatti.

Ite en oo tehny oikee mitää. Tuli valmiina. Ollu ennen turbo kiinni(en tiiä miks on otettu pois). Mut joka tapauksessa ku kävin huollattamassa autoo(mm jakopääremppa) ni sanovat ettei tarvii tehä mitää ku kaikki osat on kisa osia. Kuulema muokattu mm.jakopäätä ku ei ois vakio ketjut menny. En tiiä siit sen enempää. Tuli saksasta tuommosena

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

Jakopää

ViestiKirjoittaja Antza12 » 31.10.2011 5:12

Tuli vain mieleen että pitääkö jakopää tällaista http://www.agthompsonfamily.com/vw/timi ... noise2.wmv ääntä kun on entinen? kaverilla on aika lailla tämmöinen ääni omassa veerassaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.10.2011 10:37

Jakopää tai moniurahihnan kiristin. Ne pitää just tollasen äänen.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 31.10.2011 14:37

Ja kannattaa jotenki tarkistaa ne jakopään osat jos meinas sen korjata, että onko se oikeesti sitten se jakopää mikä on vikana ettei tee 1200e "turhaa" remonttia.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 31.10.2011 18:23

Kiitoksia vastauksista. Sitte vielä tuli omaan veeraan tommonen vika että rupes abs-valo palamaan siinä valokatkasijan vieressä, ni mistäköhän kannattaisi ruveta ettimään vikoja?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 31.10.2011 19:24

Vikakoodeista.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 31.10.2011 22:11

Tai jos ei oo vikakoodinluku mahollisuutta niin mittaa yleismittarilla antureiden vastukset, taka anturit saa mitattua takapenkin alla olevista liittimistä ja etu anturit konehuoneen puolella olevista liittimistä. Rikkinäinen anturi ei yleensä anna mitään vastusarvoa. Jos kaikki anturit vaikuttas antavan suht tasaset vastuslukemat niin sitten vikakoodien lukijaa etsimään.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.11.2011 2:03

Ja sitten vielä anturien johtojen silmämääräinen tarkistus pyöränkoteloista. Kävipä kerran että etutolpasta oli johto irronnut kannakkeestaan ja toinen napa oli hinkkautunut poikki vannetta vasten.

Myöskin säästäessä sattui näin, että takalevyihin laitoin vanhat abs:n kehät. Toinen kehä sitten irtosi ajan myötä eikä pyörinyt navan mukana.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 1.11.2011 14:52

Kiitoksia hyvistä vastauksista. Pitää ruveta mittailemaan.

Sami-
Mistä tietää että abs kehä on irti?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.11.2011 21:10

Napaahan voi pyöritellä ja kuunnella kuuluuko kihnutuksia. Jos kuuluu niin napa saattaa pyöriä kehän sisässä ja aikaansaada tämän äänen. Toki kannattaa kuunnella tarkasti ettei kihnutukset tule jarrupaloista (tai suojapellistä). Tämänkin mahdollisuuden eliminoi kun ottaa satulan ja palat pois.

Ja kun satula ja palat on pois, helpoin tapa on purkaa levy irti ja todeta tilanne vielä sitä kautta ihan omilla silmillä ja käsillä. Voihan sitä yrittää myös abs-anturin reijän kautta tihrustaa ja meisselillä ropata, mutta melko hankala tällä tyylillä. Vähemmän menee aikaa kun purkaa navan pois.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 6.11.2011 20:11

Eli nyt ois mitattu vastukset noista antureista. Mittasin etuanturit suoraan anturista ja takaalta sieltä takapenkkien liittimistä. Tulos oli että edessä antaa vastukset sillein, että numerot käväsee n.3kilo.ohmissa ja sitten menee nollaan eli oletan että ne toimii. Takana ei anna mitään lukuja. Voiko siis olla että molemmat anturit ovat takaalta hajalla? Kun noitten taka-antureiden hinnat ovat aika hyvät(motonetissä 50e kpl)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 6.11.2011 22:24

Vikakoodien luvulla selviää mitä ne anturit sanoo myös :)
Itekkin pitäisi jaksaa taakse vaihtaa vasen anturi.. Koko kesän ollut rikki, myös leimalla.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.11.2011 11:45

Tarkista vielä ne johtimet. Sieltä takapenkin liittimiltä kun on abaut metri sitä mahdollisesti poikki menevää johtoa sinne anturille. :) Mittailenpa tänään varsin yhden irtoanturin tallilta niin saadaan vertaus-lukemia. Toki näppärä autodatan omistaja voi olla nopeampi selvittämään arvon.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 7.11.2011 13:10

Joo pitää tarkistaa ne johdot. Mut päältäpäin katottuna on ku uudet ne johdot. Missäs kohti ne taka-antureitten pitäisi olla siellä levyssä? Omassa autossa näyttäs menevän hyvin läheltä käsijarrua.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.11.2011 17:54

Eh? Nyt minä en ainakaan ymmärtänyt kysymystä?

Kuva

Tuon näköinen on takalevy sisäpuolelta. Anturi lukee kyljellään tuota triggeri-kehää laakeripesän pinnalta, missä nuo "viillotkin" kehässä ovat. Anturin voi laittaa paikalleen vain yksinpäin akseliin. Anturin johdoille pitäisi olla taka-akselin yläpinnassa muoviset kiinnityskiskot, mihin johdot painetaan.

Käsijarruvaijerit menevät akselin alapuolelta, satulan alapäähän. Anturi taas on napatapin yläpuolella, joten en ymmärrä miten anturit menisivät käsijarrujen likeltä?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 8.11.2011 13:38

Siis kun se anturin johto menee läheltä käsijarrua,niin ajattelin että onko se itse anturikin sitten jossain lähistöllä. Mutta kiitoksia kuvasta. Selvensi asiaa ja paljon. pitääkin irroitella levyt irti ja katsella kunhan kerkiän.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 13.11.2011 22:27

Joo eli tuli tuossa viikonloppuna selvennystä noihin abseihin. Eli antureita ei ole takana(joku repinyt pois) ja abs johto on pistetty pohjasta poikki. Tilasin uudet anturit ja pitäs johdot käydä volkkarilta hakee ellei ole muuta halvempaa paikkaa? Ja sitten tuli tuommoinen ongelma, että rupes takajarrut laahaa niin pahasti, että kuumenee paljon. Vaihdoin uudet palat + käsijarruvaijerit mutt vieläkin laahaa. Onko kellään auttavaa tietoa?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 14.11.2011 9:06

Tilasin uudet anturit ja pitäs johdot käydä volkkarilta hakee ellei ole muuta halvempaa paikkaa?


Taka-antureissahan on johto mukana, eli anturien oma johto tulee takapenkkien alle liittimeen asti.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 14.11.2011 12:08

Okei. Kiitoksia tiedosta. Onkohan noita taka-anturin liitospäitä kuinka montaa erilaista? kun katsoin mm. bilteman sivulta niin liitin on samanlainen kuin edessä. Mutta itelläni on pyöreät liittimet takana. Tilasin noi anturit motonetistä n50e kpl. Toivottavasti sopii. Onko muuten mahdollista vaihtaa niihin se anturin pää ihan vaikka juottamalla?

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 14.11.2011 18:52

mulla on takana kans pyöreät liittimet. motonetistä tilasin anturit, ja niissä myös oli pyöreät liittimet, en hoksaa nyt etttä miksi ostat biltemasta eri liittimellä olevia antureita kun valmiin anturin saat motonetistä. ja villi veikkaus on että kun niitä anturin johtoja alkaa juottelemaan niin voi alkaa vikakoodia ilmaantua.. Aika tarkat pulssit on

Takajarrupaloista: satula irti, pyöritä jarrumäntää hiukkasen taaksepäin niin ei laahaa enää. Varovasti sen tiivisteen kanssa, jos on rapistunut niin uusi tiivistesatsi paikalleen. Jos mäntää on käyttänyt irti niin satula pitää ilmata tarkkaan eli tietyssä kulmassa ilmat pois männältä ja tämä kannattaa tehdä satula irrallaan.

Tuossa on ohjeet käsijarrun rasvanipan asennuksesta jos sattuu käsijarru vaikka laahaamaan. Purin omani tuon ohjeen mukaan ja rasvasin, toimii vielä toistaiseksi.(puuttui tiivistesarja ja rasvanippa)[/url]

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 14.11.2011 21:04

Kun vaihdoin uudet palat taakse niin samalla työnsin ne männät sisään, mutta silti laahaa. putsattu on kaikki osat niin en oikeen enää tiedä missä vika kun laahaa.. viikonloppuna ois tarkotus ottaa noi takajarrut vielä auki ja tutkia asiaa tarkemmin. Samalla ajattelin vaihtaa eteen uudet palat. Eikös tuossa veerassa ole ne girling jarrut edessäkin? Ja vaikuttaako muuten käsijarrun säätö tuohon laahaukseen? eikös se käsijarru säädetä siten, että jarru pohjaan ja sitten vedellään käsijarrusta?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 14.11.2011 21:18

Ja sitten vielä sellasta että miten tuo kytkin ilmataan? ihan niinkuin jarrutkin? kun tuntuu että on kytkimessä ilmaa ku välillä ottaa ylhäällä kiinni ja välillä tosi alhaalta..

Todo88
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2011 10:02

ViestiKirjoittaja Todo88 » 15.11.2011 10:13

Tuore Veeran omistaja kaipais neuvoja. Auto pitää vähän mulle tuntemattomia ääniä ja toivoisin että joku teistä olisi tutustunut Veeran mielenkiintoiseen äänimaailmaan.

Ääni numero 1:

Auto käynnissä ja seisomalla auton takana kuuluu korkeeta ininää, mahdollisesti putkistosta. (Tasaääninen hyttynen?) Ääni kuuluu aina auton ollessa käynnissä mutta ei tunnu reagoivan kaasuun. Ja siis Auton ulkopuolella kuuluu.

Ääni numero 2:


Auton sisällä naksahtavia ääniä, auton ollessa päällä. Esiintyy satunnaisesti. Naksahdukset tulee n. 5 sekunnin välein. (naks, naks 5sek naks naks) Ääni paikannettu jonnekkin ratin alle.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 15.11.2011 11:23

Tuosta naksahtavasta äänestä niin sinne jää vissiin joku rele päälle. Itelläkin välillä naksuttelee mutta todella harvoin. luin jostain et ois volkkareitten "tyyppivika". korjatkaa jos olen väärässä.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 15.11.2011 13:10

Se hyttysen ininä siellä pakoputkessa on bensapumppu joka on siis bensatankissa. Jos ei sirise, ei bensakaan virtaa. Jos se ääni on todella voimakas/heittelee/vaihtelee on bensapumppu kohta hajoamassa.

Todo88
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2011 10:02

ViestiKirjoittaja Todo88 » 15.11.2011 19:34

No jaahans. Bensapumppu vaihdettu 1/2 vuotta sitten ja nyt jo menossa. Täytyy siis varautua tuohon...

Antza12:

Vähän ajattelinkin että jokin rele siellä naksuu, onkohan mitään lisätietoa mikä rele mahtaisi olla?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 15.11.2011 19:52

mikä pumppu sinne ois sitten hyvä? tarvike on riittävä vai?

jaa onkohan kellään varmaa tietoa siitä että takapyöränlaakerit syncrossa ois samanlaaset ku edes?

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 15.11.2011 23:03

Todo88: Itse epäilen vahvasti vilkkurelettä kun sattuu "leikkimään" vilkulla, niin välillä jää naksumaan. esim kun vaihtaa kaistaa ja ei laita vilkkua "kokonaan" vaan kädellä pitää sitä vilkkua niin saattaa sen jälkeen ruveta kuulumaan naksutusta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.11.2011 0:30

Vai onko takalasin pyyhin poistettu ja sen rele naksuu? Helppo testata, tökkäsee pyyhkijöiden viikseä eteenpäin.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 16.11.2011 17:20

joo tuo pyyhkimen rele se voikin hyvin olla. itselläkin on poistettu pyyhkijä kokonaan. Pitääkin muuten mielenkiinnosta testata.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 16.11.2011 22:02

Mitenhän sais selville onko kansi(/pahvi) menny paskaks, jäähdytysnesteet rupee haisemaan tyhjäkäynnillä sekä sisällä että ulkona ja vajoaa suunnilleen silmissä. Putkesta ei kuitenkaan tulee usvaa. Sisätilankennoo epäiltiin, ja lattia on märkä, mutta ei ainakaan omasta mielestä maistu jäähdytysnesteeltä, voi olla että jääny vettä mattojen alle kun pohjan kumitulpat oli aikasemmin lähteny kävelemään. Moottorissa ei missään näy märkää länttiä, eikä se höyrysty sieltä. Neste paisuntasäiliössä ei muutu punasesta mikskään muuks väriks ainakaan sinä aikana mitä se siellä pysyy (sata/pari km). Tänään myös vaihdoin sinisen lämpötila anturin, koneen lämmöt ei vieläkään nouse 75'c ylös. Flekti lähtee pyörimään 75c ja laskee siitä sitten 70.

Mutta siinä kaikki tiedot mun jäähdytysnesteistä mitä tulee mieleen, ehotuksia minne häviää?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.11.2011 4:39

Tulpat irti, jos joku tulppa on aivan puhdas. Niin sinne pyttyyn pääsee jäähdytin nestettä. Vesi/jäähdytin neste pesee kaikki karstat pois siitä sylinteristä.

Antza12
-
Viestit: 87
Liittynyt: 13.10.2011 19:08

ViestiKirjoittaja Antza12 » 17.11.2011 12:09

Eli tuohon rele juttuun tuli eilen selvyys. Se on se takalasin pyyhkijän rele. kokeilin eilen ja painoin pyyhkijän katkaisimen eteen, niin rupes naksumaan. ja hävis ku työnsin uudestaa eteen. onko kellään tarkkaa tietoa onko se takalasin pyyhkijän rele eriksee ja mikä se niistä on? ettei tarviis ruveta arpomaan.

topcatti. kaverill rupes kans tekee tuollein et jostain syystä rupes syömää jäähdytinnesteitä. missään ei näkyny mitään ja kans vähä hais. syyksi paljastui sähköinen vesipumppu. se oli se tiiviste siinä vesipumpun alaosassa hajonnut ja tiputti semmoiseen kohtaan, ettei sitä näkynyt kuin alta päin katsottuna. kyllä meni hermot meill ku kaks viikonlopuu etittii vikaa ja sit saatii auto nosturille ni siell näky vähä nestettä. uus pumppu makso tuolta vw liikkestä 140e

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 17.11.2011 14:39

Töissä mittasin päästöt ja niissä ei HCta ollut ylimääräistä eli ei ole kannessa vika, se ei myöskään jätä kuivaan asfalttiin läikkää eli en usko että se pumppu vuotais. Onko joku purkanu sisätilakennoo? pitääkö siinä tosissaan repiä koko kojelauta irti

Todo88
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2011 10:02

ViestiKirjoittaja Todo88 » 17.11.2011 20:03

Antza12 & Ikonen (Myös muut): Huomasin just kans että se on takalasin pyyhkimen rele joka siellä naksuu, mutta oli näköjään huomattu tuo teidän keskuudessa kanssa. Jos tiedätte/löydätte tuon releen niin ohjeistusta ja/tai kuvaa vois laitella.

Huomasin samalla pienen mahdollisen sähkövian autossa liittyen takalasin pyyhkimeen. Kun ruiskutan vedet tuulilasiin, alkaisi tuo takalasin pyyhin vispaamaan jos sellainen olisi kiinni. :D Joten rele irti! Tai sitten viiksi antaa palautuessaan potkun siihen takalasin pyyhkijän releeseen.

topcatti: Sisätilan kennoo en ole itse irti ottanut, mutta kun tuon auton ostin edellinen omistaja kertoi tehneensä sen juuri ja kertoi sen olevan perin vitt*mainen homma, koska kojelauta pitää ottaa irti. Joten varaa siihen aikaa ja norttia.. (Ja asennusjuomaa) :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.11.2011 20:54

Golf 2 ja 3 luomis kertomus. Ja niin WV insinööri päätti, että ensin oli Lämppärin kenno, ja sen ympärille syntyi Golffi... :)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 18.11.2011 7:49

Eikös kakkiksen kennon saa vaihdettua irroittamatta kojelautaa? :D Naurahdin sun luomiskertomukselle..

Jos sitä viikseä käyttää väärin, se takalasin pyyhin pyörii myös. Vaihda Venton viiksi, muokkaa vanhaa tai poista se rele.
Tossa nyt ainakin jonkinlaiset selitykset noille: http://i40.photobucket.com/albums/e205/ ... layout.jpg

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 18.11.2011 12:22

Sama insinööri päätti myös laittaa tulpat 50cm syviin reikiin jota ei ilman erikoispihtejä saa irti, niin että ainakun vaihdat tulpat joudut ostamaan yhden uuden tulpanjohdon. Jonka jälkeen auto käy 5½ pytyllä.

Todo88
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2011 10:02

ViestiKirjoittaja Todo88 » 18.11.2011 13:09

Kiitos Elementille kuvasta. Helpottaa hommaa kummasti. :) Jos vaikka huomenna kävisi VR5½:n takalasin releen ottamassa irti.. ;)

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 18.11.2011 15:47

Omaan veeraan vaihdoin neloskoppasen vr6:sen tulpanjohdot. Suosittelen muillekkin, mikäli haluaa helpottaa tulpanjohtojen irrotusta.

Kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa.

Käy suoraan ainekin suorasytkämalliin, jakajallisesta en tiedä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 18.11.2011 17:05

Pienen vitutus mietiskelyn jälkeen huomasin, että yhden tulpan päälle oli jäänyt todella pieni kumi rinkula.. Varmaan vanhoista tulpanjohdoista revennyt siihen..

E. Jaa ei se vieläkään suostu toimimaan vaan ampuu kipinän tulpanjohtojen läpi.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 19.11.2011 9:03

mitäs öljyä perään olisi hyvä laittaa? 0,7 litroo sinne menis. mobilin 75w jtn supersynthiä näytti kataloogi ad:lla.
onkos laatikko öljynä parempi toi redline mtl vai mt90 tai siiis toimiiko paremmin kuin mobill? mobililla kakkonen ruskaa välillä aika pahasti.

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 20.11.2011 10:32

Mistähän kertoo keltainen merkkivalo jäähdytyksen merkkivalossa? punasta se on vilkuttanu ku on ollu nesteet vähissä mutta ei keltaista ennen... auto on -92 vr6 corrado.

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 21.11.2011 22:28

Mistähän sitä lähtis ettiin mk3 2.9 vr6 golffiin syyläriä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa