VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 19.7.2011 17:45

Eikö nuita saa helposti suomen kaupoista?

E: Kysyn nyt tässä samassa topicissa, että mitä eroja noissa highline ja normaaleissa malleissa on? Jotain pikkusta?, sain paypal tilin vihdoin toimimaan ja eBay polttelee

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 20.7.2011 8:57

Kävin itse hakemassa tuon 1.8t imuilma-anturin Järvenpään varaosakeskuksesta.. 058905379 tuolla koodilla löytyi koneelta, pari päivää meni kun tilasivat. Joku 13€ oli hinta.. En ole vielä kerennyt asentamaan.

Edit: Näköjään Fixuksella vielä halvempi:
http://www.fixusnet.fi/~aWCWx0000001/?Y999=PIF&Y104=128098&Y216=33305&Y219=4254&Y223=

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.7.2011 9:02

Löytysköhän noita liittimiä jostain. ei tarviis silpoa johtoja. Vaan tekis ihan jatkokohdon alkuperäsen ja 1.8 iat väliin.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 21.7.2011 6:59

Liittimet olis kyllä tervetulleita... Lienekkö marmorilla?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 21.7.2011 9:43

Mites kun vr ei lähde aina ekalla käyntiin aamulla? Tokalla tai viimeistään kolmannella hörähtää hyvin käyntiin.. Jos antaa seistä yön yli niin pitää pari kertaa, mutta jos vaikka tulee kaupasta niin lähtee ekalla heti.. Olen miettinyt että puola tai bensapumppu?
Bensapumppu tuohon on vaihdettu alkuvuodesta, mutta wanha omistaja puhui, että ei olisi aivan speksien mukainen ollut..

Minulla on tämä -92, eli perintisellä virranjakajalla, pyörijä, kansi etc. Meneekö tuohon perus 4-pyttysen puola? Motonet ei myy muuta Vr6 puolaa kun sitä uudempien puolapakettia. Samoin paikallinen varaosakeskus löytää vain sen vr6 moottorille..

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 21.7.2011 10:28

^Voisko olla bensalinjasta joku takaiskuventtiili sökö?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 21.7.2011 10:47

^^mul on tos pari puolaa mitkä nykyään on ylimääräsenä, jos haluut testaa. Kummassakin uus sytkäyksikkö. Samoin bensapumppu on kans :)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 22.7.2011 8:36

Ongelmat jatkuvat. Jo Bugrunissa oli tiedossa että lambda on rikki, keskikulutus 15l/100km. Silloin sain vikakoodit:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
- 08-00 Control limit surpassed
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor G39
- 29-10 - Short to ground - intermitted
00540 - Knock sensor 2 (G66)
- 31-10 - open or short to ground- intermitted
Vaihdoin nakutusanturin ja lambdan. Yhden päivän toimi kivasti, keskikulutus oli 6,5l/100km :O
Taas eilen kulutukset hyppäsivät 14l/100km. Luin koodit:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
- 08-00 Control limit surpassed
Tämä oli pelkästään tullut uudestaan. Nollasin sen ja pienen lenkin ajamisen jälkeen tuli taas.
Tyhjäkäynti seilaa aika hyvin, räkii hieman putkesta.

Nopealla googletuksella porukalla on tullut tuo kun laitettu 2,9 klooni imusarjaa->imuvuoto..

http://elementti.kuvat.fi/kuvat/shit/vr6_aku.jpg/_full.jpg
Oli tylsää töissä :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.7.2011 21:40

Hahhah, mahtava kuva.

MANONTHEMOON
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.1.2011 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja MANONTHEMOON » 24.7.2011 19:12

Nyt on vasemman puolen parkkivalot pimeenä (kuskinpuolen) edestä ja takaa, luultavasti sulake mennyt, voisiko joku kertoa mistä sulake löytyy? Iso kiitos olis vähän kiire...

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

Tarjotaan töitä!!

ViestiKirjoittaja Dan1 » 25.7.2011 12:46

Olisiko foorumilla ketään joka haluaisi TIENATA auttamalla vaihtamaan VR6 jakopään yläkiristimen laahaimen?? konetta purettu sen verran jo että jakopään ylempi poski saatu auki.

Auto sijaitsee hyvinkäällä (50km helsingistä pohjoiseen), hallissa, työkalut ja kaikki muukin tarvittava löytyy!!(vain taito puuttuu)
Maksan siis tuntipalkan jos joku haluaa vaan tuossa jeesata tai jopa tehdä yksin.

Otan myös vastaan mielelläni vinkkejä kyseiseen hommaan tai jos joku osaa suositella korjaamoa mikä hoitaisi tuon homman hyvinkään lähistöllä.

Alkaa usko loppumaan ja menee maku koko vr6:sta kun tuntuu ettei kukaan osaa jeesata tai halua tehdä kyseistä hommaa!

YV:llä tavoittaa nopeasti.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 25.7.2011 16:39

Jihaa, tällä viikolla saa kannen koneistamolta... Tuli tuossa mieleen kun lueskelin VWvortexin sivuilta noita kansipahvin vaihtoon liittyviä ohjeita, on näköjään söhötelty jonkinsorttista kupari-sprayta tuohon kansipahvin molempiin puoliin...

Tilasin ittelle ARZ-Tuningista tuollaisen metallisen tiivisteen:
http://www.arz-tuning.de/shop/product_info.php/info/p2375_Triple-layered-Metal-Headgasket-VR6-for-Increased-Compression.html (sorry, en osannu lyhentää tuota linkkiä :o )
Niin olisiko tässä tapauksessa oikeasti fiksua laittaa tuota kupari-märmättiä tuohon tiivisteeseen asennuksen yhteydessä?

Momus
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.1.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Momus » 25.7.2011 18:49

Ei siitä kuparispraysta missään tapauksessa haittaakaan ole, itse on tullut käytettyä sitä ylimääräisenä vakuutuksena erinäisissä koneissa. Ei se kannen koneistettu pintakaan täydellisen sileä kuitenkaan ole, lohkon puolesta puhumattakaan.

Ainakin VHT Copper Gasket on pätevää tavaraa tähän hommaan.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 27.7.2011 16:05

Eipä löytyny koko pitäjästä tuota/vastaavaa märmättiä niin ei passaa sitte laittaa :D Tänään sain kannen koneistamolta... Jos sitä lähtis mäntiä putsaamaan ja kantta laittaan kiinni...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.7.2011 11:23

Kertokaapas tietäväiset jotta mihinkä momenttiin laitetaan nuo nokka-akseleiden "kiinnityspukit" vai mitä nuo nyt ovat oikealta nimeltään...? Ja tietty kirimisjärjestyskin olis mukava tietää :>
Viimeksi muokannut Noppis, 28.7.2011 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 28.7.2011 13:12

Jos startti on jollain tapaa rikki, niin onko mahdollista että se voi edes startata virtalukosta? Kun ongelma ois että auto ei aina välillä lähde avaimilla käyntiin, ja sitten kun sen työntää niin se taas lähtee avaimella.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.7.2011 14:31

Olisiko solenoidi-vika? Kokeileppa seuraavan kerran koputtaa starttia kun ei lähde pyörimään.

Ja noppikselle: minuutin googletus sekä kaikki kiristysmomentit jos edellisestä linkistä ei auennut arvo.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.7.2011 15:03

Juu noi momentit just löysinki tuossa itse, mutta tosiaan tota kirimisjärjestystä en :D Osaapa sitä olla melko käsi noissa googletushommissa... Toivottavasti remontti menee vähä paremmin... ;)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 3.8.2011 21:49

Corrado käy ja kukkuu, vetojakin tuntuu löytyvän ;) Mutta tuo sähköinen vesipumppu, siivet oli mystisesti kadonneet :D Saako tuohon tuota siipi-osaa erikseen?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 3.8.2011 22:19

^mul on kaks pumppuu hyllyssä joista moottori simahtanu, yv:llä lisää...

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 4.8.2011 13:17

Tietääkö kukaan kuopion lähettyvillä korjaamoo missä joku _SUOSTUS_ tekemään jakopää rempan? Laakkonen alkaa jo kuumotella

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 4.8.2011 17:42

Lapinlahdella viinamäen konekorjaamo, jos ei ole liian etäällä...

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 5.8.2011 15:47

Jaahas, sinne vois soittaakkin ens viikolla, ootko siellä käyttäny jakopää rempan? Paljon tuli hintaa?

Starttaus vika ei ollutkaan solenoidissa tai virtalukon pohjassa vaan vanhoissa käynnistykseneston releissä jotka jostain syystä ruennu kummittelemaan. Pitänee nekin repiä pois

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 5.8.2011 16:00

Ite me tehtiin remontti, kysyin vaan sieltä joskus siitä. On tehnyt ennenkin jakopään remontteja vr6:siin, silloin muistaakseni osasi sanoa hinnan puhelimessa aika tarkalleen, hintaa vaan en muista. Kannattaa ehdottomasti soittaa ja kysyä!

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 6.8.2011 17:02

Mitäs kaikkee muuta kannattaa tossa jakopää rempan ohessa vaihtaa? Minkälainenkohan homma on laittaa vaikka uudet männänrenkaat?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.8.2011 17:09

Kytkinremppa ja kevennetty vauhtipyörä samalla, kun laatikko on irti. Ja sit vesipumppu, termostaattikotelo, termari ja se väliputkivaihtoon.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 7.8.2011 13:31

öljytikun ala ja ylärajan välinen öljyn määrä AAA moottorissa? olisin kiitollinen tiedosta.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 7.8.2011 19:42

^Noin 1litra.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 8.8.2011 21:36

Teinpähän tuossa kansiremontin sekä uus laatikko että jakopään hilut.

Vaihdoin uudet nostimet, naputus ei kuitenkaan hävinny kokonaan... Vänkärinpuolelta muutama vielä aika kovaa meteliä pitää. Kylmänä ei äännä, lämpimänä sitte senki edestä.

Missä vika? Motonetin nostajissa? Asentajassa? Mobilin 3000 5w-40 öljyissä? Öljypumpussa?

Öljyjen lämpö näyttää olevan ajotietokoneen mukaan korkeammalla kuin ennen remonttia. (ennen oli 96-102, nyt 106-110 astetta matka-ajossa.) Tosin nyt laitoin 87-asteisen termostaatin, lienekkö siitä johtuvaa nuo lämmöt?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 8.8.2011 22:08

Tolla 80ast termarillakin todelliset koneenlämmöt pyörii yleensä 89-92 välissä, niin mitä ne on sitten tolla 87ast??

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 9.8.2011 10:31

Pari kuukautta sitten, vaihdoin öljyt ja laitoin tikun mukaan täyteen. Kävin ajamassa lenkin ja täytin taas tikun mukaan täyteen. Ajelin kotiin ym katsoin tikkua niin oli tullut asteikon verran yli sen maksimin (1L). Ajattelin että kyllä se sieltä tasottuu ym. Ajalin normaalisti ja öljy ei ollut hävinnyt mihinkään. Piti jossain vaiheessa kun kerkeää, niin ottaa ylimääräiset pois. Ennen tätä huomasin kuitenkin että öljyn määrä oli tasaantunut. Ja nyt on alkanut ne ongelmat. Nyt se polttelee sitä öljyä, minne se öljy on voinut mennä? Kansipahvi paskana?
Aika huolella tyhjäkäynti seilaa ainakin..
Tehot hukassa, savuttaa kokoajan, haisee tosi pahalle, rikkoo lambdan kokoajan..
260tkm mittarissa..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 9.8.2011 13:48

Mites, tekeekös kukaan suomenmaalla jyrkempiä nokkia vakiotavarasta ja missä hinnassa liikkuu?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.8.2011 15:11

Nykysellä € vs $ hinnoilla kannattaa nokat hommata jenkkilästä. Jos haluaa keskialueelle jerkkua niin Autotech 262 nokat. Noille riittää vakiojouset, vaihtaa vaan uudet nostajat.
Tai sit jos haluaa yläpäähän niin DRC 268 nokat. Noille pitää vaihtaa tiukemmat jouset ja uudet nostajat kanssa. Tosin noi DRC nokat on aika kysyttyjä, joten saatavuus voi olla hankalaa.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 9.8.2011 19:25

tuli ostettua tuossa vr6 syncro golffi ABV koneella. öljynvaihtoa vois ensimmäisena alkaa tekee ja sisään castrolin tws 10w-60 öljyt, ellei muilla ole parempia vaihtoehtoja? sitten tuo laatikon pahalainen. se pitää ääntä 1.vaihteella koska jokin haarukan jousi on kuoleentunut, onko kellään ollut vastaavaa? ja paljos tohon laatikkoon menee öljyä ja mikä ois parasta sinne laittaa?
mitäs tulppia olette käyttäneet?

sitten vielä jos joltain ohjekirja löytyyv vuoden -95 vr6 malliin, taitaa olla sama perusmallissa kuin syncrossa, niin voisin vaikka pulittaa joitain euroja jos vaikka kopion siitä saisin tai sitten voin ostaa alkuperäisen ihan rahalla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.8.2011 21:35

Laatikkoon taisi mennä 2l öljyä, Mobil VS200 ite laittanu.
Suodatin kannattaa uusia myös kun vaihtaa koneen öljyt. Eiköhän noi Castrolit ole ihan hyvät.
Vakio NGK tulpat vaan sinne.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 9.8.2011 22:22

Ite laittasin jotain muuta öljyä ku toi, noihan on ihan hyvät jos ajaa rata-ajoa jatkuvasti. Itellä on nyt ollu mobilia koneessa ja hyvin tuntuvat siellä toimivan.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.8.2011 8:03

No mikähän perkule ittellä on tuossa motissa kun nostimet alkaa nalkuttamaan kun kone lämpenee. Kuten aiemmin tuossa kirjotinki niin Mobil 3000 5w-40 litkut koneessa, kansiremontti tehty, uudet nostimet...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.8.2011 13:59

Tarkasta öljynpaineet. Jos on kohdillaan, niin sit toiset öljyt.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 10.8.2011 15:11

Oliko takajarrupalojen vaihossa jotain erikoista vai muistanko väärin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.8.2011 16:00

Männät kiertämällä sisään, Motonetistä, biltemasta yms se työkalu. Helpottaa kummasti.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.8.2011 21:44

Onko tuohon öljynpaineen mittaukseen mitään näppärää proseduuria/ohjetta? Eipä ole tullut ennen paineita mittailtua O.o

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.8.2011 2:36

Jos on auto tyhjäkäynnillä ja avaa oljykorkin, niin mikähän on pielessä jos sieltä roiskuaa öljyä. Öljynpaineet perseellään?, männänrenkaat? Kun ostin auton niin tässä on viimeset puol vuotta öljynlämmöt ollut 110-120 pintakaasulla, mm maantieajossa. Mutta nyt kun tuli elokuu niin öljynlämmöt ei oo käyny 102 yläpuolella vaikka antais jalkaa. Talvella kun sain auton, niin ne oli ~116 myös vähän rajummin kaasutellen. Liekkö öljynlämpöanturissa sitten jotain vikaa; kesähelteillä maantieajossa mietin, että mikä vittu on, kun on öljynlämmöt 140 ja kun painoin kytkimen pohjaan niin yhtäkkiä vilahti ruutuun 116'c

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.8.2011 2:38

Enemmän olisin huolissani, jos ei nokat sitä öljyä sieltä ulos heittäisi :)
Vaihda anturi ja katso paraneeko sillä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.8.2011 2:48

Nokat, mitäs se sit tarkottaa. Mites semmonen anturi sit vaihetaan, tai missä se on?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.8.2011 3:27

Siis nokka-akselit roiskii sitä öljyä.
Anturi löytyy ö-suodattimen jalasta, jalassa on myös etualalla molemmat ö-paine anturit, lämpöanturi on hieman sivussa/taaempana siinä jalassa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.8.2011 3:31

Niinnii, mutta miten ne nokat voi sitä öljyä roiskia?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.8.2011 8:53

No ne siellä killuu öljyssä ja niillä on kivaa niin roiskuuhan se... ;)

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 11.8.2011 10:49

onkos kukaan laittanut öljynpaine mittari autoon. Mietin vain että olis ihan kätevä. Saiskohan sen tiedon mittarille jostain vakio anturista? Vai mihin tuo auto kerää tietoa kun kerran kaksi anturia on? Ja ei kait se mitään sekottaisi jos jommankumman rinnalle mittarin laittais?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.8.2011 13:00

Aivan, olimpa höpsö..

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 13.8.2011 15:29

mitäköhän shaissea tälläkertaa veera tiputtaa...

eli vetoakselin kohdalta ja oli punaisen väristä, kuten öljyä. Just vaihdoin laatikkoöljyt eikä kyllä ollut punaisen väristä. Hengenhätää ei ole koska tulee tyyliin tippa/100km.

Ja pystyykö hall-anturin toimintaa jotenkin testaamaan, muutoin kuin vikakoodien luvulla? Kylmänä veera toimii kuten pitää mutta koneen lämmittyä välillä käy viidellä. Aivan satunnaisesti. Välillä voi toimia kuten pitää ja vetää hyvin mutta sitten voi yht'äkkiä ruveta "röpöttää" ja tuntuu ettei mene mihinkään.

Tulpat just vaihdettu. Ilmamäärä mittari vaihdettu ja tulpanjohdot todettu toimiviksi.

Jaaa.. Milläköhän tuon öljynsuodattimen kotelon sais tiiviiksi kun laakkoselta haettu uus o-rengas ja silti vain haluaa valuttaa öljyä. Kokeiltu myös tiivistää massalla ja siltikin vuotaa.

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 14.8.2011 18:59

Morje.

Pitäs vaihtaa vesipumppu omaan veeraan kun pitää niin kauheaa ääntä.
Mitä kaikkea kannattaa varautua vaihtamaan samalla/ kannattaa vaihtaa? Ja tekeekö motonetin vesipumpulla mitään vai turvaudunko rutkasti kalliimpaan marmoritiskin osaan?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.8.2011 20:26

Itsellä motonetin pumppu toiminu ihan hyvin. Pumpun ja termostaattikotelon välinen putki vaihtoon. Ja myös termostaattikotelo ja terman kannattaa vaihtaa samalla.
Moniurahihna on hyvä vaihtaa samalla, sen kun joutuu ottaa irti.
Ja koneen kiinnityspultit vaihtoon myös, ne on muistaakseni venyvät.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 15.8.2011 10:22

eihän tuossa moniurahihnassa ole missään mitään kohdistus merkkejä? eli vanha hihna pois ja uus tilalle ja ei haittaa jos "pyörät" pyörivät?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.8.2011 10:48

Ei ole mitään merkkejä.

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 15.8.2011 18:16

Noniin nyt on vesipumpun ja termarin osat hankittu. Mietin alunperin että käytän tuon tutulla pajalla kun sanoivat että parin tunnin homma. Mutta millanen homma toi vesipumpun ja termarin vaihto oikeen ite tehtynä olis? Sen verran tiedänkin että hommaa vaikeuttaa runkopalkki jonka takia konetta joutuu hieman nostamaan ylös?

Oisko kellään mitään jippoja tohon hommaan tai ohjeita tms. helpotusta. Vai kannattaako suoraan viedä laitettavaksi?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 15.8.2011 18:33

paljos on 2.9 syncron vaihdelaatikon öljyntilavuus? löyty erinäisillä hakukoneilla että 2.0l tai 2.4l.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.8.2011 19:52

Koneen päältä suojamuovit pois. Puolapaketti pois jos suorasytkä vehje. Sit saa helposti termostaatinkotelon irti. Jos on kätilön kädet ja lehmän hermot, voi kokeilla ilman noiden poistoa.

Vesipumpun vaihtoon.
Ilmanputsarin boksi pois, moniurahihna pois, vesipumpun hihnapyörät irti.
Koneen takaa, edestä ja vaihdelaatikon päästä kiinnityspultit irti.
Takapultin irrotukseen taisi joutua ottamaan läppärungon <-> MAF, välisen putken pois, varovasti ettet hajoita PCV-letkuja, voi olla hauraat.
2"x4" yms sopiva lankku öljypohjan alle ja varovasti konetta tunkkaat ylös öljypohjan alta, kunnen vesipumppu mahtuu tulemaan koneen ja runkopalkin välistä pois. Katso ettei pakoputki, yms ota tulipeltiin tai pohjaan kiinni.
Vetareista en tiedä riittääkö niissä vara vai joutuuko ottaa sisäpäästä irti.

PS, samalla kun ottaa moniurahihnan pois, kannattaa ottaa sen kiristin irti ja voidella laakeri. Laakerinmutterissa on vääränkätiset kierteet, ai mistä tiedän :), sit vaan kiristinhihnapyörä pois, laakeri pois, laakerista pikkumeisselillä tiiviste pois, nokare rasvaa sisään ja kasaus. Tosin uusi laakeri taisi maksaa jotain 5-10€
Viimeksi muokannut Slantsix, 15.8.2011 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.8.2011 20:05

Mätönetistä sai noita laakereita, olisko ollu 3,90€ :)


Edit: Korjaan, 2,90€ http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-6203

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 15.8.2011 21:19

Kiitos!

Olipas kerrankin todella hyvin selitetty työn vaiheet, toivotaan että on muillekkin apua :)
Täytyy huomenna koittaa tuleeko hommasta mitään.

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 18.8.2011 8:50

Kaverin vr6 golffi sammu katsastuskonttorin pihaan katsastajan toimesta, eikä lähtenyt enään käyntiin. Luettiin vikakoodit ja herjas nakutusanturia. Nakutusanturi vaihdettiin, mutta ei käynnisty vieläkään. Vikakoodeja ei saatu uudestaan luettua, kun ei ollut läppäri mukana, mutta ennen vaihtoa ei ainakaan muita vikakoodeja antanut.

Mikäköhän tuossa on taas vialla?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 19.8.2011 18:09

Hassua, nyt on auto siellä jakopää korjauksessa, ja/kun se piti enemmän ääntä kun mikään vr6:sen ketju mitä youtubesta kattelin niin soittivat, että kaikki jakopään osat on hyvässä kunnossa. Männänrenkaat kanssa vissiin menny kun imusarjassa öljyä :/

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.8.2011 18:52

Moniurahihnan kiristimestä jos on menny laakeri, niin pitää aika kovan rallatuksen kanssa.

Momus
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.1.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Momus » 19.8.2011 19:59

Kiertokangen laakerikin voi olla syyllinen ääneen.

VR'n imusarjassa on aina "vähän" huohottimen kautta tulevaa öljyä.

Männänrenkaita voi testata suht helposti mittaamalla puristukset jonka jälkeen muutamat tipat öljyä tulpan reiästä ja uusi mittaus, jos tulokset selkeästi paranevat niin renkaat ovat todennäköinen vika.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 19.8.2011 20:31

http://www.youtube.com/watch?v=c9xeVtN1Zho no tämmönen ääni siitä kuulu joku 5kk sitten. Ja oli vaan pahentunu, siis jos tuosta äänestä joku ammattilainen osaa päätellä jotain :D

jöördis
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 20.8.2011 18:24

ViestiKirjoittaja jöördis » 20.8.2011 18:33

Morjens vaan kaikille. Tuore verkun omistaja kohtasi heti ongelmia.
Elikkäs auto vaan sammui eikä elon merkkejä. Kipinä hukassa, eikä ainakaan puolalta näytä lähtevän mitään. Mites saisi mitattua tuleeko puolalle virtaa? Hiukan liian kallis palikka mutu pohjalta ostettuna...
Autosähkö on muutenkin todella hakusessa, että kaikki apu olisi tervetullutta :)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.8.2011 21:20

Kannattaa kattoa vikakoodit ensiksi.

Olikos kampiakselin asentoanturi sellanen että jos on rikki niin ei tule kipinätä? Vai engine speed sensor vai mikä piru se oli... Kuka muistaa?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 20.8.2011 23:16

Kampiaksenlin asentoanturi on tuo engine speed sensor, ja jos on rikki niin ei tule kipinää eikä bensaa. Vikakoodina näkyy aina kun kone on sammuksissa. Jos pelkkä kipinä puuttuu voi puolan sytysyksikkö (virranjakajallinen kone 92?) olla selvä, itellä muutama niitä hajos ja toinen niin että olin parkkiin ajanut eikä siitä kaupassakäynnin jälkeen lähtenyt käyntiin, toinen hajosi kesken ajon. Tämä ei anna vikakoodia ollenkaan.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 21.8.2011 20:42

Olipa kiva kun vaihdoin öljyt ja suodattimen, vedin suodattimen puukolla halki niin metallisilppua täynnä... Saatto naputuksen syy löytyä, taitaa olla joku öljykanava tukossa. Eikös ne kannet ollu AAA ja ABV -koneissa samanlaiset? Pitää jostain etsiskellä uutta :D

Saa nyt nähä kunhan saa TAAS aukastua motin joku kaunis päivä... Lienekkö tullu asennusvirhe tahi sitte koneistamolla menny saissea kanavaan :D

For3cast
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.8.2011 20:21

Kynti ongelmat Golf VR6 92

ViestiKirjoittaja For3cast » 22.8.2011 20:30

Terve!
Oliskos jollain tietoa semmoisesta kun ajan autoa niin rupee yht äkkii nykimään ja sammuu, käynnistyy hyvin kyllä joka kerta mutta ei pysy käynnissä jos lähtee liikkeelle, paikallaan ollessa kyllä pysyy. Moottori käy omasta mielestä liian kuumana, mutta mittari näyttää kyllä max 90, ( nousee lämmot kyllä normaalii nopeamminkin ) ja sitten vielä moniurahihnan puolelta kuuluu ihmeellistä rohinaa ja välistä aina muutama nakutus ääni jolloin samaan aikaan tyhkäynti lähtee seilailemaan ja heti sen jälkeen palautuu normaaliksi.

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 23.8.2011 15:09

Vikakoodit kannattaa lukea. Sen jälkeen ollaan paljon viisaampia.

For3cast
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.8.2011 20:21

Vikakoodi

ViestiKirjoittaja For3cast » 23.8.2011 19:19

Jep, niin itekkin päättelin ja koitin katella että misä siellä olis se pistoke et vois kattella kun joku joskus sanoi että se olis siinä keskikonsolin takana mutta en siitä ainakaan löytänyt.

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 24.8.2011 11:44

Kuva

Tuolta löytyy. Voi olla irronnutkin ja roikkua jossain syvemmällä.

For3cast
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.8.2011 20:21

ViestiKirjoittaja For3cast » 24.8.2011 11:50

Jep, kiitos. täytyypi samointein mennä kattelemaan jos löytyis.

zorza05
-
Viestit: 108
Liittynyt: 30.12.2006 21:12

ViestiKirjoittaja zorza05 » 25.8.2011 12:45

Nyt tuo vr6 ei anna mitään vikakoodeja. Kipinä tulee. Miten voi muuten olla mahdollista, että paluu putkesta tulee bensaa, mutta menoputki pysyy melkein kuivana? Bensapumppu porsinut? Mikä releistä on bensapumpulle?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 26.8.2011 1:16

Noh nyt on koneeseen tehty jakopää remppa, samalla vaihdettu kytkin ja muuta. Mutta eipä se rallatus loppunu, niin minkälainen homma se on vaihtaa se moniurahihnan kiristin joka voi pitää ääntä? pienet ohjeet?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.8.2011 1:26

Ilmanputsarin boksi pois. (ei pakollinen)
Kiristin löysäksi, siihen tarvitsee 60-80mm pitkän M8 pultin. Pultti kierretään sille tehtyyn reikään, joka löysää hihnan. Reikä löytyy kiristimen päältä.
Hihna pois, sit 3 kpl 13mm kannalla olevia pultteja auki, jotka pitää kiristimen kannessa kiinni.
Laakerin kiristinmutteri pois, jos ei ole ruuvipenkkiä, niin voi kokeilla aukasta sen, kun kiristin on vielä kannessa kiinni. HUOM, vääränkätiset kierteet. HUOM
Sit saakin hihnapyörän+laakerin pois.
Oma oli kuin lasten helistin kun pyöritti sitä.

Siinäpä se taisi pääpiirteittäin olla.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 26.8.2011 10:21

Jos ei kiristäjän laakerin vaihdolla kummene niin sitte voip olla että nostajat pitää meteliä...

For3cast
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.8.2011 20:21

ViestiKirjoittaja For3cast » 27.8.2011 9:58

Terve, semmoista kyselisin et voiko auton sammuilu liittyy vesipumppuun, kun oon tullu omas autos siihen tulokseen et siinä on vesipumppu viallinen, elikkäs kun autolla liikkuu tai muutenkin kylmällä koneella lähtee niin toimii ihan hyvin, mutta kun lämmöt nousee siihen 90 asteeseen niin rupee kuulumaan juuri vesipumpun kohtaan semmoista pauketta ja auto sammuilee, käynnistyy joka kerta hyvin kyllä mutta kuumalla koneella ei sitten lähetä liikkeelle. suorassa ajossa ettei joudu liikenne valoihin ym pysähdyksiä tekemään niin toimii ihan hyvin.
eliikkäs siis kun auto vain seisoo ja on käynnissä niin rupee lämmöt nousemaan aika vikkelään.

jöördis
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 20.8.2011 18:24

ViestiKirjoittaja jöördis » 28.8.2011 11:17

Puolan sytytysyksikkö vaihdettu, ja auto toimii taas normaalisti.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 28.8.2011 15:56

mistäs vois alkaa ettii kun auto tekee välillä niiin että kun käynnistää auton niiin hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien. vikakoodit luettu ei mitään. onko virtalukon pohja menossa vai voiko johtua että on hiton kulunut avain? ja tämä on nyt ihan satunnaista, yleensä heti perään uudestaan startatessa lähtee sitten käyntiin.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 28.8.2011 18:19

ajonesto tekee tolleen jos ei saa oikeaa koodia tai koodia ollenkaa...

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 28.8.2011 20:30

saakos sitä millä sit ohitettua tai mikä tuohon nyt sit auttais?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 28.8.2011 20:46

Se on helppo homma, itellä ajonestolaite sijatsi polkimien yläpuolella, siellä näkyy 2 relettä. Repäset sen laitteen sieltä, liität J1 ja J2 yhteen, releiltä lähtevät harmaa ja valkoharmaa johdot yhteen ja maahan. Releet myös mäkeen ja tee näin;
http://pw-h.de/dies_und_das/04OriginalRelais.jpg
>
http://pw-h.de/dies_und_das/05Gebrueckte_Relais.jpg

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 29.8.2011 16:15

hyvä kiitos näistä ohjeista mutta tarkotatko J1 ja J2 sulakataulun takana olevia vai ajoneston boksille tulevista liittimistä?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 29.8.2011 16:38

Ajonesto boksille, http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... ght=conlog tuossa vielä lisää

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 29.8.2011 18:25

noista öljyistä..

mobilin sekä Teboilin öljyt tuntui maistuvan VR6:lle, taisi juurikin tuota 10-60 Castrollia kuluttaa vähiten.

Laatikossa olen käyttänyt vs200 sekä Castrolin TAF-X öljyjä, Castrol tuntui jotenkin paremmalta talvella.

Nyt kosla on myynnissä ;)

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 29.8.2011 19:02

nojoo boksi löyty mutta ei ole tuota samanlaista nähnytkään.

http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... Conlog-WFS

tuossa mikä on tuo boksille tulevat johdot kaksi abikoa, ovat minulla ruskea ja valkoinen ja vieressä samassa liittimessä on vielä kirkas kupari johdin. tuon liittimen irrottamalla vika tuli esille joka on tähän asti ollut satunainen. onko kellään samanlaista. ja kyseessä ei nyt ole tuo conlog.

selailun tulosta. auto siis on 95 syncro. onkohan sitten jos sitä uudempaa mallia kun on avaimen luku puola virtalukon ympärillä sitten?

tomipee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 2.2.2011 20:23

ViestiKirjoittaja tomipee » 30.8.2011 10:56

Olen tästä kysynyt ennenkin, mutta vastaukset jäi vähän uupumaan ja nyt olisi moottorin osto pikkuhiljaa ajankohtainen joten:

Mitä tuo 1.8->vr6 tekniikanvaihto vaatii. Voiko vanhaa laatikkoa käyttää, vai pitääkö vaihdelaatikko olla vr6:sta? Moottorin kannakkeet? Entäs sähköhommat? Cc:stä löytyy levyt takaata, riittääkkö jarrut katsurille vai tarviiko eteen tai taakse vaihtaa isommat?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.8.2011 11:03

Mitä tuo 1.8->vr6 tekniikanvaihto vaatii. Voiko vanhaa laatikkoa käyttää, vai pitääkö vaihdelaatikko olla vr6:sta? Moottorin kannakkeet? Entäs sähköhommat? Cc:stä löytyy levyt takaata, riittääkkö jarrut katsurille vai tarviiko eteen vaihtaa isommat?

-Laatikko vr6:sta
-Kannakkeet saat siitä kans
-Sahköt p&p
-etujarrut vr6:sta
(kaikista Colour Concepteista ei löydy levyjarruja takaa vaan ne löytyy siksi koska autosi on 1.8 GT mallia johon ne kuuluu vakiona.)

tomipee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 2.2.2011 20:23

ViestiKirjoittaja tomipee » 30.8.2011 11:15

^Tämä selvä. kiitän selkeästä vastauksesta. Sitten vaan tinkaamaan :)

Muutama lisäkysymys vielä tähän väliin.

Käykö vanhat vetarit vr6 laatikkoon?
Riittääkö vanha bensapumppu?
Jos etujarrut on vaihdettava vr6 malliin, samalla vissiin sit takajarrut vaihtoon, vähän ikävää
jos akseleilla on eri pulttijako vanteille, vai onko mahdollista saada vr6 kokoista levyä 4pulttisena?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 30.8.2011 13:14

Onko nykyinen laatikko neste vai vaijeri kytkimellä? Entä onko vaihdevivut tangolla vai vaijereilla? Mulla on sellanen kuva että tossa 1.8:sissa on vaijerikytkin ja vaihteet tangon välityksellä? Silloin vaihtoon menee myös vaihdevivusto sekä poljinasetelma jotta saa nestekytkimen. Vai saiko tuon vr6 02a:n kytkimen jotenkin toimimaan vaijerilla niinkuin se on jossain passateissa ollut?

Bensapumppu taitaa olla sama kaikissa kolmoskorisissa, ainakin tarvikkeena myytävät pumput myydään kaikkiin malleihin sama.

Etujarrut löytyy 280mm koossa nelipulttisina corradosta. Mutta toisaalta eihän taaksekkaan joudu vaihtamaan kuin pelkät levyt jolloin jako muuttuu 5x100:seen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.8.2011 12:53

Ei kelpaa G60:n 280mm jarrut koska vr6:ssa on 5x100, eikä 4x100 jako. :)

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 31.8.2011 13:32

Pitkästä aikaa taas VR6 koneisen golffin kimpussa jaksaa olla. Maannut nyt koko kesän TDI golffin hoitaessa kuljettimen virkaa. Koneessa siis samaa vikaa kuin ennenkin. Ei käynnisty aina lämpimänä, tyhjäkäynti seilaa/ nykii yms kivaa.. Vikakoodinluku + korjausaikaa on varattu ensi viikon torstaiksi. Veikata saa mitä tällä kertaa löytyy :D

Elementin linkittämä kuva oli hauska ja vähän liiankin paikkansa pitävä. Omakohtaista kokemusta taitaa olla kaikista ankan naamaa vääntävistä vioista..

tomipee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 2.2.2011 20:23

ViestiKirjoittaja tomipee » 31.8.2011 14:19

^^ Eikai sillä pulttijaolla ole merkitystä?

No ilmeisesti menee jarrut vaihtoon eteen ja taakse napoineen päivineen

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 31.8.2011 20:22

noniin aikaisemmon kyselemäni ajonesto ongelma ratkesi.
liikaa avaimia nipussa...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.8.2011 22:31

Niin, no, jarrujen ja alustan pitää olla vähintään vr6:sta vastaava. Tämä yhden pultin puute ei tee siitä vr6:sta vastaavaa. Se on tämä suomen lainsäädäntö. :)

Saattaapi mennä neljälläkin pultilla jossain läpi, mutta nuukemmissa paikoissa varmasti takertuvat mokomaan pikkuseikkaan.
Viimeksi muokannut Sami-, 31.8.2011 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

Short shifter

ViestiKirjoittaja Joukkis » 31.8.2011 22:32

En viittinyt vielä uutta topikkia vääntää, joten kysyn täältä.

Onko teillä short shifteriä, eli jonkinlaista vaihdevälin lyhentäjää käytössä? Jos on, niin minkä merkkinen ja mistä ostettu, sekä miten on toiminut?

Tai jos semmonen on itse helppo rakennella, niin olisiko hyviä ohjeita antaa?
Hakusessa siis mieluiten sekä pituus-, että poikittaissuuntainen lyhennys.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 3.9.2011 11:27

Ongelmia laturin kanssa... Samalla ko käytin koneen pöydällä niin nohevana vaihdoin samalla laturiin hiilet (muistaakseni diodisilta oli siinä samassa hiilien kanssa).
Noh, hyvin on ladannut melkeen pari kuukautta, mutta nyt sitten heitti lataamasta.

Laturin merkkivalo palaa himmeästi, ei juuri erota palamista päivänvalossa, hämärässä kylläkin. Vag-comilla vilkasin niin jännite on 10.6V-10.8V kierroksista riippumatta.

Missä vika? Laturi on Bosch:n 120A, -93vm VR6 Corradon sisuksissa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 3.9.2011 12:55

minkähän takia käsijarrun merkkivalo palaa kokoajan himmeänä,ja käsijarrun ollessa päällä kirkkaasti.

olen vaihtanu jo jarrunesteanturin,ei vaikutusta. absit toimivat eikä pala valoa.. voiko absantureiden etäisyys kehään vaikuttaa tämän valon palamiseen niin ettei sytyttäisi abs valoa?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 3.9.2011 16:31

Ainoa mikä tulee mieleen on jarrupalojen kulumisanturi...? Eikös joissain autoissa noita hienouksia ole?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa