VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 310
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Noniin. Nyt on sitten koirien ja kissojen kanssa etsitty seuraavaan ongelmaa: vr6 golf nykii todella rajusti satunniasesti. On vaihdettu ilmamassamittaria, lämpötila-anturia, tyhjäkäyntimoottori, putsattu kaasuläpät ja tarkastettu sitä sun tätä..
Esimerkkinä kun lähden töihin ja ajan noin 10km pysähdyn valoihin ja lähden liikkeelle niin nykii rajusti jos antaa kaasua. Painan kytkimen pohjaan ja annan kierrosten laskea, annan jenkaa vähän, annan kierrosten taas laskea ja kytkin ylös niin ei enään nyi ja matka jatkuu. Vika on ilmennyt vasta nyt talven aikana. Kesällä ei ollut tälläistä ongelmaa.
Tapahtuu siis harvoin eikä ole mitään muita ongelmia käynnin tai kierrosten kanssa. Missäköhän mahtaisi olla vika...?
Ja on koitettu Haulla etsiä vinkkejä mutta ei löydy.
Esimerkkinä kun lähden töihin ja ajan noin 10km pysähdyn valoihin ja lähden liikkeelle niin nykii rajusti jos antaa kaasua. Painan kytkimen pohjaan ja annan kierrosten laskea, annan jenkaa vähän, annan kierrosten taas laskea ja kytkin ylös niin ei enään nyi ja matka jatkuu. Vika on ilmennyt vasta nyt talven aikana. Kesällä ei ollut tälläistä ongelmaa.
Tapahtuu siis harvoin eikä ole mitään muita ongelmia käynnin tai kierrosten kanssa. Missäköhän mahtaisi olla vika...?
Ja on koitettu Haulla etsiä vinkkejä mutta ei löydy.
Nyt on noita sytkäosia vähän laiteltu autoon ja törmätty yhteen ongelmaan. Kyseessä siis 92vm AAA moottori jakajalla. Miten pyörijä lähtee irti? Yritin repiä niin että koko moottori heilui,enempää ei uskaltanut. Mulla on kaksi uutta pyörijää,painettava malli ja ruuvikiinnïtteinen malli,kumpikohan se on? En kyllä mistää löytänyt vanhasta ruuvia millä olis kiinni... Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Jepa, yleensä ne on kasausvaiheessa liimattu kiinni. Itse en saanu sitä irti kuin palasina... Sievästi kun napsutteli vasaralla ja taltalla niin se hajosi :D
Ja sitä liimaa ei ainakaa mun mielestäni tarvi sinne uuden pyörijän myötä laittaa, pysyy kiinni ilmankin ja joudut särkemällä sen aina irrottamaan jos on tarvetta :)
Edit: Ja kannattaa olla huolella ettet pieksä sitä jakajan akselia ihan soiroksi :D Varmaan tuo pihdeillä särkeminen on parempi tapa...
Ja sitä liimaa ei ainakaa mun mielestäni tarvi sinne uuden pyörijän myötä laittaa, pysyy kiinni ilmankin ja joudut särkemällä sen aina irrottamaan jos on tarvetta :)
Edit: Ja kannattaa olla huolella ettet pieksä sitä jakajan akselia ihan soiroksi :D Varmaan tuo pihdeillä särkeminen on parempi tapa...
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
kytkin ei toimi kylmällä...
nii kytkin ei aina nouse ylös asti ja ei varsinkaa kylmällä... ja hävittää myös nestettä.. mitä kannattais tehä???
1. Etsiä vuotoja kytkin- ja jarrujärjestelmästä
2. Korjata vuodot
3. Ilmata kytkinpiiri siitä työsylinterin päässä olevasta nipasta
Jossei vika poistu, tarkistaa kytkimen pää- ja työsylinterit & uusii ne jos vialliset
Yksi mahdollinen vuotopaikka on jarrunestesäiliöltä lähtevä letku, joka menee kytkimen pääsylinterille. On sielä jarrutehostajan oikealla puolen, tulipellin likellä hyvin ahtaasti ja hankalasti.
2. Korjata vuodot
3. Ilmata kytkinpiiri siitä työsylinterin päässä olevasta nipasta
Jossei vika poistu, tarkistaa kytkimen pää- ja työsylinterit & uusii ne jos vialliset
Yksi mahdollinen vuotopaikka on jarrunestesäiliöltä lähtevä letku, joka menee kytkimen pääsylinterille. On sielä jarrutehostajan oikealla puolen, tulipellin likellä hyvin ahtaasti ja hankalasti.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
No periaatteessa mitään ei tarvitse purkaa. Tuon kytkimen letkunkin näkee kun vain on hyvä valo, tai sitten käsikopelolla. Kovalla pakkasella sitä letkua ei kannata paljon väännellä, koska jarrunestesäiliöltä lähtevä muovinippa saattaa pian murtua.
Olikohan muuten tuo jarrunestesäiliö kaksiosainen? Taka-alalaidasta se kytkimen lähtö kuitenkin on. Jos on kaksiosainen, niin sen täyttämällä ja kytkimen ilmauksellakin saattaisi alkaa toimimaan. Siis mikäli niitä vuotoja ei ole, ja tuo toinen osasto jarrunestesäiliöstä on tyhjä tai vajaa.
Olikohan muuten tuo jarrunestesäiliö kaksiosainen? Taka-alalaidasta se kytkimen lähtö kuitenkin on. Jos on kaksiosainen, niin sen täyttämällä ja kytkimen ilmauksellakin saattaisi alkaa toimimaan. Siis mikäli niitä vuotoja ei ole, ja tuo toinen osasto jarrunestesäiliöstä on tyhjä tai vajaa.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 3.7.2010 18:20
Keittää-keittää..
Moro,
Olen paljon tässä viime päivinä tätä foorumia lueskellut ja apua olen toki löytänyt joten siitä jo kiitokset. :D Mutta nyt kun tässä vaihdoin VR6 vm. -92 termostaatin ja hain sen ikävä kyllä motonetistä, joka täällä ei ole kovassa huudossa eikä kyllä ole ihmekään. Vanha oli varmaan alkuperäinen, koska siinä oli ihmeellinen pieni "siivilä" mutta syy vaihtoon oli selvä kun maantiellä lämmöt tippui totaalisesti eli suoraan sanottuna munat jäätyi ;) kaupunkiajossa ny vähän tarkeni ja jos auto kävi paikallaan niin lämmöt nousi ihanteelliseen 90 asteeseen.
Mutta nyt kun on siis tuo uusi termostaatti niin lämmöt nousee äkäseen tuonne 100 asteen päälle mittarin mukaan ja auto on todellakin sauna nyt. Öljynlämmöt näyttää ensin 92-96 ja sitten pomppaa 98-100 jolloin pysäytän ja tutkin niin paisuntasäiliöön alkaa kerätä painetta ja hetken kuluttua lyö sinne melkein keittotilanenteen päälle eli alkaa nestettä puskea uloskin jonkin verran välillä, varsinkin jos korkin erehtyy raottaa edes.
Eli meneekö nyt termostaatti uusis vielä kerran vai onko näissä foorumeilla puhutuissa antureissa vikaa? Vai kannattaako pistää antureita vaihtoon joka tapauksessa? Sitten kyselisin mikä on VR6:sen normaali öljynlämpötila? Näihin jos joku antaisi vinkkejä niin olisin kovin kiitollinen. :) Samalla toivottelen kaikille tässä Hyvää Joulua :D
Olen paljon tässä viime päivinä tätä foorumia lueskellut ja apua olen toki löytänyt joten siitä jo kiitokset. :D Mutta nyt kun tässä vaihdoin VR6 vm. -92 termostaatin ja hain sen ikävä kyllä motonetistä, joka täällä ei ole kovassa huudossa eikä kyllä ole ihmekään. Vanha oli varmaan alkuperäinen, koska siinä oli ihmeellinen pieni "siivilä" mutta syy vaihtoon oli selvä kun maantiellä lämmöt tippui totaalisesti eli suoraan sanottuna munat jäätyi ;) kaupunkiajossa ny vähän tarkeni ja jos auto kävi paikallaan niin lämmöt nousi ihanteelliseen 90 asteeseen.
Mutta nyt kun on siis tuo uusi termostaatti niin lämmöt nousee äkäseen tuonne 100 asteen päälle mittarin mukaan ja auto on todellakin sauna nyt. Öljynlämmöt näyttää ensin 92-96 ja sitten pomppaa 98-100 jolloin pysäytän ja tutkin niin paisuntasäiliöön alkaa kerätä painetta ja hetken kuluttua lyö sinne melkein keittotilanenteen päälle eli alkaa nestettä puskea uloskin jonkin verran välillä, varsinkin jos korkin erehtyy raottaa edes.
Eli meneekö nyt termostaatti uusis vielä kerran vai onko näissä foorumeilla puhutuissa antureissa vikaa? Vai kannattaako pistää antureita vaihtoon joka tapauksessa? Sitten kyselisin mikä on VR6:sen normaali öljynlämpötila? Näihin jos joku antaisi vinkkejä niin olisin kovin kiitollinen. :) Samalla toivottelen kaikille tässä Hyvää Joulua :D
vr6
on tuollainen golf vr6 -92 ja tulpanjohto alkoi lyömään kipinää läpi, eikä auto ottanut kierroksia kun 4000rpm, nyt vaihdettiin johdot eikä silti ota kuin sen 4000rpm ja stoppaa kuin rajoittimelle. moottoritilasta kuuluu sellainen outo sihahdus kun auton sammuttaa, ja kun kaasua polkaisee. onkohan katti mennyt vai voiko olla joku vika koodi jäänyt päälle että rajoittaa kierrokset?
Ei pöllömpi veikkaus ole toi katalysaattori, varsinki jos on pidempään jo kipunat oikonu johdoista runkoon niin palamatonta bensaa pääsee putkeen ja katti sulaa sisältä... Ei olis ensimmäinen kerta. Sehän on ihan suhteellisen nätti homma nyppästä katti pois ja samalla tulee uusattua ne laipan pultit kun rälläkällä silpaset vanhat poikki ;)
Tietty kannattaa myös kattoa tulpat, jakajan kansi ja pyörijä (mikäli on jakaja/pyörijä systeemi).
Näissähän ei tietääkseni ole sitä ominaisuutta että jonkinlainen "varaohjelma" jäisi vian tullen päälle ja vaatisi kuittauksen, ei itselläni ainakaa ole tullu vastaan tilannetta.
Tietty kannattaa myös kattoa tulpat, jakajan kansi ja pyörijä (mikäli on jakaja/pyörijä systeemi).
Näissähän ei tietääkseni ole sitä ominaisuutta että jonkinlainen "varaohjelma" jäisi vian tullen päälle ja vaatisi kuittauksen, ei itselläni ainakaa ole tullu vastaan tilannetta.
Kiitoksia..
Kiitos vinkeistä :)
Kävin Laakkoselta hakee riistohintaisen termarin ja isken huomenna sen kiinni. Saas nähdä kui käy ja kukkuu ;)
Kävin Laakkoselta hakee riistohintaisen termarin ja isken huomenna sen kiinni. Saas nähdä kui käy ja kukkuu ;)
^Aijai... :D
Kyl se pumppu jonkii verran kabiinin lämpöihin vaikuttaa, se kun on siinä toisessa lämppärin kennon letkussa ja jos ei pumppu pyöri niin ei lämppärin kennossakaan vesi liiku niin hyvin kuin pumpun pyöriessa. Viime talven se pumppu oli mulla jumissa/rikki ja nyt toimivalla pumpulla tulee jonkinverran lämpimämpää ilmaa sisälle...
Oikein toimiessaan tuo pumppu pyörii kun autossa on virrat päällä/ aina auton käydessä, sekä silloin kun kone on lämpimänä sammutettu ja flekti lähtee pyörimään. Tota pumppuahan ohjaa sama laatikko mikä ohjaa flektejäkin, on siinä konehuoneessa melkeen paisuntasäiliön alla. Sille laatikolle tulee oma koneen lämpötilatieto siitä keltasesta lämpöanturista josta myöskin menee mittaristolle lämpötilatieto. (omilla johdoilla kuitenkin)
Kyl se pumppu jonkii verran kabiinin lämpöihin vaikuttaa, se kun on siinä toisessa lämppärin kennon letkussa ja jos ei pumppu pyöri niin ei lämppärin kennossakaan vesi liiku niin hyvin kuin pumpun pyöriessa. Viime talven se pumppu oli mulla jumissa/rikki ja nyt toimivalla pumpulla tulee jonkinverran lämpimämpää ilmaa sisälle...
Oikein toimiessaan tuo pumppu pyörii kun autossa on virrat päällä/ aina auton käydessä, sekä silloin kun kone on lämpimänä sammutettu ja flekti lähtee pyörimään. Tota pumppuahan ohjaa sama laatikko mikä ohjaa flektejäkin, on siinä konehuoneessa melkeen paisuntasäiliön alla. Sille laatikolle tulee oma koneen lämpötilatieto siitä keltasesta lämpöanturista josta myöskin menee mittaristolle lämpötilatieto. (omilla johdoilla kuitenkin)
VOI PERKL! Töistä lähtiessä kuskinpuolen oven kahva sanoi että räks ja jotaki meni sieltä sisuksista palasiksi... EI JUMALISTE ole totta! 10kk sitte vaihdettu kahva meni päreiksi.
Uskomatonta miten kestävää tavaraa nuo on >:| Nyt kyrpii ja kunnolla, 80e muistaakseni alkuperäinen maksaa.
Muistelisin että jostain saman konsernin automallista sais kahvat pienellä sovittelulla, olisko ollu umpikeula passatin kahvat vai?
Edit: Itse itselleni vastaten, mikään ei sovi heittämällä. Jokin nippeli sieltä katkeaa, mutta mikä...
Uskomatonta miten kestävää tavaraa nuo on >:| Nyt kyrpii ja kunnolla, 80e muistaakseni alkuperäinen maksaa.
Muistelisin että jostain saman konsernin automallista sais kahvat pienellä sovittelulla, olisko ollu umpikeula passatin kahvat vai?
Edit: Itse itselleni vastaten, mikään ei sovi heittämällä. Jokin nippeli sieltä katkeaa, mutta mikä...
Yritin tossa eilenillalla kaivaa tietoja, jotain asiaan liittyvää kyllä löytyi täältä ja corrado clubin sivuilta mutta tarkkoja ohjeita en löytäny siihen että minkä vuoden passatin kahvat passaa/mitä niistä pitää modifioida... Jos se L-tappi sieltä on katkennu (vai mikä se hienolta nimeltään on), joka sieltä yleensä menee niin millä sen vois korjata? Pari kuvaa oon löytäny missä on kuusiokolopultti laitettu jotenki sinne aukaisumekaniikkaan mutta tarkempia ohjeita ei ole. Apuva??
Dodii taas alkoi kantautua häiritsevästi tuo venttiilien kalkatus kabiiniin, tuntuu välillä kuin ajais miljoona km höylätyllä rönttämersulla, sen verran tympeä raputus käy että jotain vois alkaa asialle tekemään.
Ajattelin jotta kunhan kevät/kesä tulee ni vaihtaa näppäis jakopään kilkkeet niin siinähän samalla tulis venttiilinnostimet ja ohjurit vaihdettua... Eikös?
Pikkuhiljaa ajattelin tuossa osia haalia kasaan kun ei tuota pätäkkää ole niin paljoa että sais koko satsia kerralla ostettua...
Yritin tuossa etsiskellä että mistähän venttiilikoneiston osia saisi, ulkomailta nostimet reilu 200e/paketti, saako suomesta muualta kuin marmorilta nostimet + ohjurit ja mitä hintaluokkaa?
Tahi mitä tuonne nyt yleensäkkin kannattaa vaihtaa? Lisäksi ohjeet olis tarpeen, kun ei mitään mistään tiedä :>
Ps. Se naputus/raputus/kilinä/kalkatus ei kuulu jakopäästä, eikä poistunut jäykemmillä saatika löysemmilläkää öljyillä, ei myöskään moottorihuuhteluaineilla (2 käsittelyä tehty)
Ajattelin jotta kunhan kevät/kesä tulee ni vaihtaa näppäis jakopään kilkkeet niin siinähän samalla tulis venttiilinnostimet ja ohjurit vaihdettua... Eikös?
Pikkuhiljaa ajattelin tuossa osia haalia kasaan kun ei tuota pätäkkää ole niin paljoa että sais koko satsia kerralla ostettua...
Yritin tuossa etsiskellä että mistähän venttiilikoneiston osia saisi, ulkomailta nostimet reilu 200e/paketti, saako suomesta muualta kuin marmorilta nostimet + ohjurit ja mitä hintaluokkaa?
Tahi mitä tuonne nyt yleensäkkin kannattaa vaihtaa? Lisäksi ohjeet olis tarpeen, kun ei mitään mistään tiedä :>
Ps. Se naputus/raputus/kilinä/kalkatus ei kuulu jakopäästä, eikä poistunut jäykemmillä saatika löysemmilläkää öljyillä, ei myöskään moottorihuuhteluaineilla (2 käsittelyä tehty)
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Dodii taas alkoi kantautua häiritsevästi tuo venttiilien kalkatus kabiiniin, tuntuu välillä kuin ajais miljoona km höylätyllä rönttämersulla, sen verran tympeä raputus käy että jotain vois alkaa asialle tekemään.
Ajattelin jotta kunhan kevät/kesä tulee ni vaihtaa näppäis jakopään kilkkeet niin siinähän samalla tulis venttiilinnostimet ja ohjurit vaihdettua... Eikös?
Ps. Se naputus/raputus/kilinä/kalkatus ei kuulu jakopäästä, eikä poistunut jäykemmillä saatika löysemmilläkää öljyillä, ei myöskään moottorihuuhteluaineilla (2 käsittelyä tehty)
Tosiaan tuo ohjaamomelu saattaa olla häiritsevää jos ryntäyttää VR6 myllyä rajoittimelle asti. Kannattaa pitää se konepellin äänieriste paikoillaan ja jos ei ole edes olemassa niin purkaamolta kannattaa hakea jostain toisesta autosta ja leikata sopivaksi. Motonetissä suht kallista tuo sama eriste.
Ja suosittelen myös ottamaan ne powerfiltterit pois. Sen ~8hv "tehonlisäyksen" minkä peltipakosarjalla voittaa, niin samanverran häviää powerfiltterillä. Alkup ilmanputsari on paljon parempi, huoltovapaa ja riittää huoletta ahtamattomalle koneelle.
Jos ei kone syö öljyä, niin ei kannata huvikseen venttiiliohjureita vaihtamaan. Omasta mielestä suht työläs ja aikaavievä homma oli kun 2E koneesen vaihdoin ja VR6 on varmasti vielä työläämpi.
Kannattaa tarkistaa moniurahihnan kiristin. Vr6-vr5 koneissa se kuivuu ja pitää aikamoista rallatusta.
Pitkällä (m8?) pultilla hihna pois.
Laakerin isopultti auki, jossa on VASENKÄTISETkierteet ja koko kiristin on 3 pultilla kiinni.
Sit pikkuruuvarilla yms kampeen tiivisteen pois laakerista, vähän rasvaa sinne ja takasin kasaan.
Tosin jos laakeri on ihan loppu, kuten itsellä oli. Niin niihin löytyy uusia laakereita tai ostaa kokonaan uuden kiristin hässäkän.
Nostajat tais olla samoja kuin kaikissa 8,16,12,24v yms vw koneissa.
Pitkällä (m8?) pultilla hihna pois.
Laakerin isopultti auki, jossa on VASENKÄTISETkierteet ja koko kiristin on 3 pultilla kiinni.
Sit pikkuruuvarilla yms kampeen tiivisteen pois laakerista, vähän rasvaa sinne ja takasin kasaan.
Tosin jos laakeri on ihan loppu, kuten itsellä oli. Niin niihin löytyy uusia laakereita tai ostaa kokonaan uuden kiristin hässäkän.
Nostajat tais olla samoja kuin kaikissa 8,16,12,24v yms vw koneissa.
Äänieristeet kyllä on autossa paikallaan. Eikä auto vielä ole minun käytöllä rajoitinta kohdannut ;> Tämä kilkatus ja kalkatus kuuluu tyhjäkäynnistä sinne 2500 kiekan tienoille kunnes häviää muun natinan, kolinan ja kaikenmaailman perkeleen pörinämurinapönttöjen mölinän sekaan.
Tosiaan tuo kartiofiltteri meni vaihtoon, huomasin että runsaslumisella tiellä ajaessa kiepitsee lunta jostain välistä juuri siihen ilmanputsarinkotelon paikkeille niin ei varmaan tee herkkua maffille jos lunta vähä haukkaa, kesäkelillä todennäköisesti sama homma sitte hiekkapölyn kanssa.
Tuota hihnan kiristintä ei kyllä ole tullu katsottua, olis yksi ylimääränen hyllyssä mutta siihen pitäisi uus laakeri laittaa. Mistäs muuten sen nätisti taikoo?
Toi kalkutus on sellasta säännöllistä ja kuuluu tarkalleen venakopan alta, eli eikös se silloin viittaa venttiilinnostimiin?
Nehän pitäisi olla suht helppo vaihtaa, nokkapyörät nyppästään poikkeen ja kilkkeet nousee käsipelillä pois sieltä vai?
Ja kyllähän se öljy hieman motille maistuu, tosin näyttää vuotavan kansipahvi hitusen sieltä 1-pytyn kohdalta (ilmeisesti yleinen paikka mistä alkaa kostumaan), niin mikäli kansipahvin vaihtaa niin silloin varmaan ohjurikumit menee siinä samalla kun kerta on urakkaan alkanu?
SITTEN vielä tuli mieleen tuo imusarjan tiiviste, onko sitäkään muualta saatavana kun marmorilta?
Mätänetissä löytyy seuraavaa :
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=25-1295
"Ventt painin VAG hydraulinen" <--- Onko tämä nyt sama kuin venttiilinnostin vai mitä helevettiä? Kertokaa nyt tyhmälle kun ei älyä.
Ja kiitoksia jo heitetyistä vinkeistä, mielipiteitä ja neuvoja kaivataan! :)
Edit: Mätönetissä myös kannentiiviste VR6 2,8 <-- 2,9-koneessahan pitäisi olla sama tavara? Hinta oli kyllä halpa joten onko laatu sitten sen mukainen?
Tosiaan tuo kartiofiltteri meni vaihtoon, huomasin että runsaslumisella tiellä ajaessa kiepitsee lunta jostain välistä juuri siihen ilmanputsarinkotelon paikkeille niin ei varmaan tee herkkua maffille jos lunta vähä haukkaa, kesäkelillä todennäköisesti sama homma sitte hiekkapölyn kanssa.
Tuota hihnan kiristintä ei kyllä ole tullu katsottua, olis yksi ylimääränen hyllyssä mutta siihen pitäisi uus laakeri laittaa. Mistäs muuten sen nätisti taikoo?
Toi kalkutus on sellasta säännöllistä ja kuuluu tarkalleen venakopan alta, eli eikös se silloin viittaa venttiilinnostimiin?
Nehän pitäisi olla suht helppo vaihtaa, nokkapyörät nyppästään poikkeen ja kilkkeet nousee käsipelillä pois sieltä vai?
Ja kyllähän se öljy hieman motille maistuu, tosin näyttää vuotavan kansipahvi hitusen sieltä 1-pytyn kohdalta (ilmeisesti yleinen paikka mistä alkaa kostumaan), niin mikäli kansipahvin vaihtaa niin silloin varmaan ohjurikumit menee siinä samalla kun kerta on urakkaan alkanu?
SITTEN vielä tuli mieleen tuo imusarjan tiiviste, onko sitäkään muualta saatavana kun marmorilta?
Mätänetissä löytyy seuraavaa :
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=25-1295
"Ventt painin VAG hydraulinen" <--- Onko tämä nyt sama kuin venttiilinnostin vai mitä helevettiä? Kertokaa nyt tyhmälle kun ei älyä.
Ja kiitoksia jo heitetyistä vinkeistä, mielipiteitä ja neuvoja kaivataan! :)
Edit: Mätönetissä myös kannentiiviste VR6 2,8 <-- 2,9-koneessahan pitäisi olla sama tavara? Hinta oli kyllä halpa joten onko laatu sitten sen mukainen?
^tohon kiristimeen löyty laakeri ihan paikallisesta autovaraosaliikkeesta, vaihtaessa saa olla melko varovainen ettei se hihnapyörä hajoa.
Nostajat tosiaan saa vaihettua kun ottaa nokkaakselit vaan irti. Toi venttiilin painin on justiin se nostin. Samalla tietty kannattaa uusia venttiilivarren kumit.
Tähän mennessä kun oon kannenpultit ja kansipahvit motonetistä hakenu ni aina ovat victor reinzin tavaraa ovat olleet...
Imusarjaan tiivisteet muistaakseni olis saanu paikallisesta varaosapuljusta, itselle kuitenkin tilasin isomman setin tiivisteitä saksasta arz:ilta, sieltä löytyy melkolailla kaikki mitä tarvii.
Nostajat tosiaan saa vaihettua kun ottaa nokkaakselit vaan irti. Toi venttiilin painin on justiin se nostin. Samalla tietty kannattaa uusia venttiilivarren kumit.
Tähän mennessä kun oon kannenpultit ja kansipahvit motonetistä hakenu ni aina ovat victor reinzin tavaraa ovat olleet...
Imusarjaan tiivisteet muistaakseni olis saanu paikallisesta varaosapuljusta, itselle kuitenkin tilasin isomman setin tiivisteitä saksasta arz:ilta, sieltä löytyy melkolailla kaikki mitä tarvii.
Ok, no onneksi on tuo ylimääräinen kiristin niin voi sillä harjotella :D
Onpa kyllä jännä että tuolla on nimellä venttiilinpainin, eikä nostin O.o
Eli siis nuo motonetin pultit ja pahvit olis ihan kelpoa tavaraa? Onko omakohtaista kokemusta? Nuohan on jumalauta monta kertaa halvempia kun marmorilla ja pultitki puolet halvempia mitä yks kaveri kauppaa myynti-palstalla (90e)?!
Kusen hunajaa.
Onpa kyllä jännä että tuolla on nimellä venttiilinpainin, eikä nostin O.o
Eli siis nuo motonetin pultit ja pahvit olis ihan kelpoa tavaraa? Onko omakohtaista kokemusta? Nuohan on jumalauta monta kertaa halvempia kun marmorilla ja pultitki puolet halvempia mitä yks kaveri kauppaa myynti-palstalla (90e)?!
Kusen hunajaa.
Kahteen omaan ja kahden kaverin autoon oon laittanu noi.
Toisella omalla autolla ajoin tolla motonetin pahvilla 120tkm ja kun otin koneen viime keväänä auki niin näytti olevan ok kunnossa. Samoin nuo motonetin jakohilut oli hyvännäköiset, niillä oli ajettu 150tkm. Kaikki nuo meni tossa aukastessa vaihtoon...
Toisella omalla autolla ajoin tolla motonetin pahvilla 120tkm ja kun otin koneen viime keväänä auki niin näytti olevan ok kunnossa. Samoin nuo motonetin jakohilut oli hyvännäköiset, niillä oli ajettu 150tkm. Kaikki nuo meni tossa aukastessa vaihtoon...
Jumankekka, pitänee tuolta sitte tilata halavat ja hyvät jakopääkilkkeet, kansipahvi ja pultit, venttiilinnostimet, ohjurikumit ym... Tästähän selviää sittenkin ihan suhteellisen halvalla. Kevään aikana osat ja kesälomalla vaihtamaan :D
Edit. Tarviiko muuten noihin kannenpultteihin jonku erikoisavaimen vai onko ihan normikantasia pultteja?
Edit. Tarviiko muuten noihin kannenpultteihin jonku erikoisavaimen vai onko ihan normikantasia pultteja?
mistä löysit 60e ton lastun? Valmistaja?
Ei noi paremmatkaan hirveän kalliita ole.
http://www.fourseasontuning.com/index.p ... ategory=14
Ei noi paremmatkaan hirveän kalliita ole.
http://www.fourseasontuning.com/index.p ... ategory=14
VR6 moottri pätkii
Tervehdys,
itselläni on VW Transporter VR6 ja nyt ollut jonkin aikaa seuraavanlainen vika.
Moottori "pätkii" kun antaa kierroksia enemmän, tyhjäkäynti suht hyvä, elikkä jos ajaa ja kiihdyttää tasakaasulla, niin kulkee suht ok, mutta jos kiihdyttää kunnolla, niin silloin auto ikäänkuin hyytyy ja
pitää nostaa kaasua jolloin päkiminen vähenee. Mikähän mahtaa olla vikana???
Vaihdettuja: - ilmamäärä mittari, lambada, puola, tulpat tarkastettu....
Voisiko olla tulpan johdoissa vikaa ja jos on niin voiko niitä mitenkään muuten tarkastaa kuin ostamalla kaiiki uudet ja mistähän ne yleensä kannattaa hankkia?
Tai suuttimissa.....
Vastauksista kiitollinen.
itselläni on VW Transporter VR6 ja nyt ollut jonkin aikaa seuraavanlainen vika.
Moottori "pätkii" kun antaa kierroksia enemmän, tyhjäkäynti suht hyvä, elikkä jos ajaa ja kiihdyttää tasakaasulla, niin kulkee suht ok, mutta jos kiihdyttää kunnolla, niin silloin auto ikäänkuin hyytyy ja
pitää nostaa kaasua jolloin päkiminen vähenee. Mikähän mahtaa olla vikana???
Vaihdettuja: - ilmamäärä mittari, lambada, puola, tulpat tarkastettu....
Voisiko olla tulpan johdoissa vikaa ja jos on niin voiko niitä mitenkään muuten tarkastaa kuin ostamalla kaiiki uudet ja mistähän ne yleensä kannattaa hankkia?
Tai suuttimissa.....
Vastauksista kiitollinen.
Bensansuodatinta ootko vaihtanu?
Tulpanjohdot voit testata auton ollessa käynnissä ja suihkuttelet sumutinpullolla vettä johtoihin niin näkee jotta lyökö jostain läpi, näin ainakin joku tällä foorumilla aiemmin neuvoi...
Yks mahis on myös hall-anturi/anturin liitin, alipaineletkut kannattaa tarkastaa.[/code]
Tulpanjohdot voit testata auton ollessa käynnissä ja suihkuttelet sumutinpullolla vettä johtoihin niin näkee jotta lyökö jostain läpi, näin ainakin joku tällä foorumilla aiemmin neuvoi...
Yks mahis on myös hall-anturi/anturin liitin, alipaineletkut kannattaa tarkastaa.[/code]
Nonniin.Käykös vr6passatin syyläri golfin keulille?
uusi Hella Behr,viilausjäljet näkyy...
Mutta,ei istu golfin tarvike lukkopeltiin/keulapalaan.
Alhaalla kennon päädyissä "tapit" jotka tiellä,muuten istuisi kyllä?
Eli,onko syyläri väärä vaiko vika tarvikekeulapalassa?
En viittis purkaa vielä autoa osiks vaan siks että totean että joku osa väärä ja odotan sitä pari päivää.
Golfin vuosimalli 92
Kiitoksia..
uusi Hella Behr,viilausjäljet näkyy...
Mutta,ei istu golfin tarvike lukkopeltiin/keulapalaan.
Alhaalla kennon päädyissä "tapit" jotka tiellä,muuten istuisi kyllä?
Eli,onko syyläri väärä vaiko vika tarvikekeulapalassa?
En viittis purkaa vielä autoa osiks vaan siks että totean että joku osa väärä ja odotan sitä pari päivää.
Golfin vuosimalli 92
Kiitoksia..
^mulla on tossa tallissa golfin alkuperänen syyleri irtonaisena, ei siinä mitään tappeja ole. Sehän tulee siihen keulapalaan neljällä pultilla kiinni.
edit. Onko ton näköset tapit kun tossa syylerissä. Passatin keula on erilainen kun golffissa ja syyleri tulee eritavalla kiinni.
edit. Onko ton näköset tapit kun tossa syylerissä. Passatin keula on erilainen kun golffissa ja syyleri tulee eritavalla kiinni.
Onko porukka oikeesti huomannut jotain parannusta vr6:n menohaluissa noilla halppislastuilla? Tämä http://viewitem.eim.ebay.fi/VW-CORRADO-VR6-PERFORMANCE-CHIP--Chiptuning-/320602862912/item esim. lupaa lisää huipputehoa, mutta enemmän kiinnostaisi tuo mahdollinen keskikierrosalueen kulkupuolen paraneminen....? Ei noi ainakaan ole hinnalla pilattu.
No ei kyllä ihan dynoon asti taitais jaksaa vaivautua tollasen takia, kiinnostais vaan tietää onko noilla oikeesti yhtään mitään vaikutusta mihinkään :) Eihän noilla nyt tietenkään tuommoisia tehoja saa, mitä noi myyjät väittää, mutta jos tohon hintaan saa edes pienen parannuksen esim. keskikierrosalueen vääntöön, niin on jo hintansa arvoinen IMO.
No niinhän se selviäisi, en vaan itse ainakaan jaksaisi lähteä dynottamaan autoa tuommoisen takia, kun kokemuksiakin noista varmasti joltain löytyy... Turha vaivautua dynoon asti toteamaan sitä mahdollista muutaman hevosen tehonnousua, jos joku osaa kertoa että onko tuollaisesta mitään hyötyä tuohon vr:n laimeaan ala/keskikierros alueen vääntöön..
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
2.8/2.9
Mulla on nyt 2.8 VR6 Golf, ja suunnitelmissa olisi vaihtaa 2.9 syncroon. Kiinnostaisi tietää millä tavalla nämä moottorit tarkalleen toisistaan eroavat? Käsittääkseni ainakin jakopäähän on tehty jotakin muutosta?
Mun nykyinen 2.8 on vuosimallia -92, ja siihen on tehty minun aikana sekä jakopääremppa että kansiremppa. Tuleeko noissa uudemman sarjan 2.9 koneissa jakopää ja kansipahvi yhtä nopeesti (n.200tkm kohdalla?) tiensä päähän? Ja mitenkä paljon kalliimmaksi syncro mallin remppailu sitten tulee?
Auttakaahan VR6/VAG tietäjät miestä mäessä! :)
edit. Ja kaikki muukin tieto ja kokemukset Golf VR6 Syncrosta vm.96 on kovin tervetullutta.
Mun nykyinen 2.8 on vuosimallia -92, ja siihen on tehty minun aikana sekä jakopääremppa että kansiremppa. Tuleeko noissa uudemman sarjan 2.9 koneissa jakopää ja kansipahvi yhtä nopeesti (n.200tkm kohdalla?) tiensä päähän? Ja mitenkä paljon kalliimmaksi syncro mallin remppailu sitten tulee?
Auttakaahan VR6/VAG tietäjät miestä mäessä! :)
edit. Ja kaikki muukin tieto ja kokemukset Golf VR6 Syncrosta vm.96 on kovin tervetullutta.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Golf 2.9 syncro
Joo-o. Siis remppa on samanlainen homma tehdä, mutta onko osatkin täysin samat? Ja mitenkä tuon kestävyyden laita? Onko 2.9 jakoketjun kiristimien, laahaimien yms. kuluminen yhtä nopeaa kuin 2.8? (Kun sellaista olen joskus kuullut että olisi parempi jakopää siinä 2.9) Ja mitenkäs tuo kannentiiviste? Onko se parempi kuin 2.8 mallissa? Niissä kun pitää tehdä kansiremppaa jo 200tkm paikkeilla..
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Rovaniemellä näyttäs Varaosahaun mukaan tälläkin hetkellä olevan yksi kpl 2,9 sarjaa 150 €:lla...
Viimeksi muokannut tpv, 3.2.2011 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mulla on nyt paikallaan super sprintin peltisarja/putkisto. katin heitin lepikkoon ja tein putkeen lambdan paikan.
imusarja on kairattu kunnolla auki,vauhtipyörästä otettiin sorvissa hiukan pois.
ilmanputsari kotelon pohja on täynnä 10mm reikiä ja suodatin on vaihdettu k&n suodattimeen.
lastu on myös paikallaan.
kyllähän se nyt liikkuu erilailla kun vakio vr6,mutta pelkällä imusarjalla en oikein tosiaan vaikutusta huomannut.
imusarja on kairattu kunnolla auki,vauhtipyörästä otettiin sorvissa hiukan pois.
ilmanputsari kotelon pohja on täynnä 10mm reikiä ja suodatin on vaihdettu k&n suodattimeen.
lastu on myös paikallaan.
kyllähän se nyt liikkuu erilailla kun vakio vr6,mutta pelkällä imusarjalla en oikein tosiaan vaikutusta huomannut.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... werful-Vr6
Tuossa on ameriikan kieltä ymmärtävillä monta pientä ohjetta pirteämmän vapari koneen rakentamiseen, pienehköllä budjetilla vielä.
Tuossa on ameriikan kieltä ymmärtävillä monta pientä ohjetta pirteämmän vapari koneen rakentamiseen, pienehköllä budjetilla vielä.
Kyllähän sen vähän kuuluukin "poksahtaa" jos lämpimänä käynnissä korkkia availee, kun on paineistettu systeemi.. Kupliiko neste paisarissa auton ollessa käynnissä? Kannattaa tarkastaa se termostaattikotelon/crackpipen ympäristö vuotojen varalta, jos vuotaa vain vähänsen niin voi olla aika vaikea huomata, kun neste haihtuu lämpimän koneen pinnalta aika nopeesti ja kylmänä kun ei ole vielä painetta järjestelmässä ei välttämättä vuoda vielä yhtään. Lämmönvaihtimen ( "öljycooleri" ) tiivisteet saattaa kanssa vuotaa nestettä, itsellä vuosi sieltä vähän lämpimänä ja vuotoa ei huomannut kovinkaan helposti.
VR 6 termostaatti
Terve!
Mitenköhän on voiko vr6 mk III golfiin laittaa 87 asteisen termostaatin,vanha näytti olevan 80 asteinen ja uusi minkä hain oli 87 asteinen....??
Mitenköhän on voiko vr6 mk III golfiin laittaa 87 asteisen termostaatin,vanha näytti olevan 80 asteinen ja uusi minkä hain oli 87 asteinen....??
vr6 Termostaatti
Kiitoksia jälkimmäisenä vastanneelle...!
Olen tässä talven mittaan entisöinyt vuoden 92 golf vr6:tosta.
pellityöt on tehty lokarit,helmapellit,ja pohja meni oikeastaan kokonaan vaihtoon:)
Massaukset tehtynä,ja nyt on konehuoneen/koneen vuoro...
Vielä yksi kysymys mulla olisi:Autossani ei ole ilmastointi ja jäähdytin vuotaa,minulla olisi kuitenkin mahdollisuus ostaa käytetty jäähdytin,joka on ollut saman ikäisessä ilmastoidussa versiossa...Okohan jäähdytin samanlainen,tai käykö se minun autooni?
Ai niin jos jollain on myynnissä sähkökattoluukun vaierit/luistisysteemit niin olisin kiinnostunut (luisti poikki omassani kuskinpuolelta)
Joitain kännykamerakuvia:http://kuvablogi.com/blog/30952/
Kiitoksi asiallisista vastauksista!
-Jani
Olen tässä talven mittaan entisöinyt vuoden 92 golf vr6:tosta.
pellityöt on tehty lokarit,helmapellit,ja pohja meni oikeastaan kokonaan vaihtoon:)
Massaukset tehtynä,ja nyt on konehuoneen/koneen vuoro...
Vielä yksi kysymys mulla olisi:Autossani ei ole ilmastointi ja jäähdytin vuotaa,minulla olisi kuitenkin mahdollisuus ostaa käytetty jäähdytin,joka on ollut saman ikäisessä ilmastoidussa versiossa...Okohan jäähdytin samanlainen,tai käykö se minun autooni?
Ai niin jos jollain on myynnissä sähkökattoluukun vaierit/luistisysteemit niin olisin kiinnostunut (luisti poikki omassani kuskinpuolelta)
Joitain kännykamerakuvia:http://kuvablogi.com/blog/30952/
Kiitoksi asiallisista vastauksista!
-Jani
kertokaas kokeneemmat että millaisia vastusarvoja pitäsi olla vr6 kaasuläpän potikassa.oma on oletettavasti sökö.pikaisella erittäin epävarmalla mittauksella pakkasessa en saanu mitään vastusta yleismittariin.
oireena pieni "miettiminen" pintakaasulla ajaessa ja lievää nykimistä.kiihdytyksen jälkeen kaasua höllätessä kanssa epäröintiä.uusittuna lämpöanturit,lambdaa,tulpat,johdot jne.
potilas on 93 golffi coilpackilla.
potikkaa saa tarjota yv:llä jos jouten.
oireena pieni "miettiminen" pintakaasulla ajaessa ja lievää nykimistä.kiihdytyksen jälkeen kaasua höllätessä kanssa epäröintiä.uusittuna lämpöanturit,lambdaa,tulpat,johdot jne.
potilas on 93 golffi coilpackilla.
potikkaa saa tarjota yv:llä jos jouten.
koitin tossa etsiskellä, mutta en löytänyt. saattaiskohan keneltäkään löytyä kuvia noista vr6 moottorin alipaine letkutuksista? minulla on tuo sharan vr6 malli mutta ilmeisesti samat letkut kaikissa malleissa? näyttäis olevan yksi vastaventtiili mennyt poikki, mutta en löydä sen toista päätä mistään...? kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14.1.2011 22:50
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 4.1.2009 19:41
ei tää kait varsinaisesti tänne kuulu mutt en viitinyt uuttakaan postausta laittaa.
elikkäs vw corrado vr6, sähkö ongelma tai pulma. auto käynistyy ja kaikki sähköt toimii niinkuin pitäis mutt kun sammuttaa ja ottaa avaimen pois ajotietokone ja kello ja mankan asetukset nollaantuu täysin. mitään ehdotusta mistä lähtee vikaa ettimään? autosta on purettu kaikki irti valot,peilit, ovenkahvat yms. ku auto lähtee maalaukseen noin viikon sisään.
normaalisti kysymyksen olisin esittänyt corrado clubin sivuilla mutt ne eivät toimi tällä hetkellä.
elikkäs vw corrado vr6, sähkö ongelma tai pulma. auto käynistyy ja kaikki sähköt toimii niinkuin pitäis mutt kun sammuttaa ja ottaa avaimen pois ajotietokone ja kello ja mankan asetukset nollaantuu täysin. mitään ehdotusta mistä lähtee vikaa ettimään? autosta on purettu kaikki irti valot,peilit, ovenkahvat yms. ku auto lähtee maalaukseen noin viikon sisään.
normaalisti kysymyksen olisin esittänyt corrado clubin sivuilla mutt ne eivät toimi tällä hetkellä.
Olisi tarkoitus tehdä kansiremontti ennen kesää vr6 golffiin, niin mietin että ovatko nuo motonetin osat mistään kotoisin, jotain lueskelin tästä keskustelusta että ne olisi samoja osia kuin marmorilla, elikkä Victor Reinz merkkisiä? Motonetin hinnoilla tuo remppa ei kovin kalliiksi tulisi. Samalla olisi tarkoitus vaihtaa venttiilivarren kumit ja nostimet. Vinkkejä siis kaipaisin osien hankintaan...
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Samalla olisi tarkoitus vaihtaa venttiilivarren kumit ja nostimet. Vinkkejä siis kaipaisin osien hankintaan...
Edit:
Tosiaan ADY/AGG ohjurikumit samat kuin AAA, mutta 2E ohjurikumit eri kuin AAA
Viimeksi muokannut kraftVWerk, 12.2.2011 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa