VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 8.12.2010 22:49

Nyt tietäväiset:

Käykö VR6 70A (AAA) laturin tilalle mikä tahansa moniurapyörällinen laturi

...vaikkapa TDI:n 120A laturi, tai 90A laturi, noin niinkuin fyysisesti paikoilleen?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.12.2010 11:35

No ainakin veeärrään on saatavilla myös 90A ja 120A latureita, lienekkö kellään käytännönläheistä tietoa?




Edit: Saattaisi toki löytyä tieto vag-catista...
Viimeksi muokannut Noppis, 10.12.2010 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 10.12.2010 14:36

Meikällä on ainakin 120A laturi veerassa. En ikävä kyllä sen enempää osaa auttaa tässä asiassa..

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 10.12.2010 19:15

Noniin. Nyt on sitten koirien ja kissojen kanssa etsitty seuraavaan ongelmaa: vr6 golf nykii todella rajusti satunniasesti. On vaihdettu ilmamassamittaria, lämpötila-anturia, tyhjäkäyntimoottori, putsattu kaasuläpät ja tarkastettu sitä sun tätä..

Esimerkkinä kun lähden töihin ja ajan noin 10km pysähdyn valoihin ja lähden liikkeelle niin nykii rajusti jos antaa kaasua. Painan kytkimen pohjaan ja annan kierrosten laskea, annan jenkaa vähän, annan kierrosten taas laskea ja kytkin ylös niin ei enään nyi ja matka jatkuu. Vika on ilmennyt vasta nyt talven aikana. Kesällä ei ollut tälläistä ongelmaa.

Tapahtuu siis harvoin eikä ole mitään muita ongelmia käynnin tai kierrosten kanssa. Missäköhän mahtaisi olla vika...?

Ja on koitettu Haulla etsiä vinkkejä mutta ei löydy.

VsQ
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.8.2010 11:53

ViestiKirjoittaja VsQ » 10.12.2010 19:47

^sama vika rahikaisella... Tyhjäkäynti moottori antaa vikakoodia, mutta sen ei luulis ainakaa tuohon vaikuttavan...

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 10.12.2010 19:51

vr6 pannussa on tosiaan ollut kolmea eri laturia 70A, 90A ja 120A
tota 120A laturia on ollut sellaisissa jossa on ilmastointi.
kaikki sopii keskenään paikalleen,jos haluaa järeämpää laturia.
eli eiköhän toi tdi:n laturi sovi jos on samanlainen siivapyörä vaan.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 11.12.2010 12:40

Nyt on noita sytkäosia vähän laiteltu autoon ja törmätty yhteen ongelmaan. Kyseessä siis 92vm AAA moottori jakajalla. Miten pyörijä lähtee irti? Yritin repiä niin että koko moottori heilui,enempää ei uskaltanut. Mulla on kaksi uutta pyörijää,painettava malli ja ruuvikiinnïtteinen malli,kumpikohan se on? En kyllä mistää löytänyt vanhasta ruuvia millä olis kiinni... Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.12.2010 14:37

^Oli omassa ainakin jollain liimalla/lukitteella kiinni, pideillä puristamalla rikoin sen vanhan pyörijän. Uus sitten vaan painamalla paikalleen.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.12.2010 11:21

Jepa, yleensä ne on kasausvaiheessa liimattu kiinni. Itse en saanu sitä irti kuin palasina... Sievästi kun napsutteli vasaralla ja taltalla niin se hajosi :D

Ja sitä liimaa ei ainakaa mun mielestäni tarvi sinne uuden pyörijän myötä laittaa, pysyy kiinni ilmankin ja joudut särkemällä sen aina irrottamaan jos on tarvetta :)


Edit: Ja kannattaa olla huolella ettet pieksä sitä jakajan akselia ihan soiroksi :D Varmaan tuo pihdeillä särkeminen on parempi tapa...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.12.2010 16:28

^ Helpottaa kummasti halkeamista osiksi kun poraa akkukoneella pyörijän runkoon parikolme 3-4mm reikää jonoon jotta saa ruuvarin sinne uraan, sitten sievästi kääntää ruuvarilla urasta ja naks..

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 14.12.2010 19:25

Juu tarvii tossa vaihdella pyörijä joku ilta. Mulla ei olekkaan aikaisemmin missään autossa ollut pyörijä liimattu.. Eli ilmeisesti eka volsu missä vielä ensiasennuspyörijä kii.

Nyt tarttee vaan nautiskella ajamisesta,juuri muutama tunti sitten auto katsastettu.

Kerralla läpi ja inssiltä kehut.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

kytkin ei toimi kylmällä...

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 17.12.2010 10:37

nii kytkin ei aina nouse ylös asti ja ei varsinkaa kylmällä... ja hävittää myös nestettä.. mitä kannattais tehä???

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.12.2010 11:53

1. Etsiä vuotoja kytkin- ja jarrujärjestelmästä
2. Korjata vuodot
3. Ilmata kytkinpiiri siitä työsylinterin päässä olevasta nipasta
Jossei vika poistu, tarkistaa kytkimen pää- ja työsylinterit & uusii ne jos vialliset

Yksi mahdollinen vuotopaikka on jarrunestesäiliöltä lähtevä letku, joka menee kytkimen pääsylinterille. On sielä jarrutehostajan oikealla puolen, tulipellin likellä hyvin ahtaasti ja hankalasti.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 17.12.2010 12:09

kiitos..... mukava kylmässä tallissa tehä.pitää vissii purkaa aika lailla et näkee kaiken tarpeellisen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.12.2010 12:46

No periaatteessa mitään ei tarvitse purkaa. Tuon kytkimen letkunkin näkee kun vain on hyvä valo, tai sitten käsikopelolla. Kovalla pakkasella sitä letkua ei kannata paljon väännellä, koska jarrunestesäiliöltä lähtevä muovinippa saattaa pian murtua.

Olikohan muuten tuo jarrunestesäiliö kaksiosainen? Taka-alalaidasta se kytkimen lähtö kuitenkin on. Jos on kaksiosainen, niin sen täyttämällä ja kytkimen ilmauksellakin saattaisi alkaa toimimaan. Siis mikäli niitä vuotoja ei ole, ja tuo toinen osasto jarrunestesäiliöstä on tyhjä tai vajaa.

ryssykka vr6
-
Viestit: 40
Liittynyt: 3.7.2010 18:20

ViestiKirjoittaja ryssykka vr6 » 17.12.2010 14:42

jooo elikkä otin työntösylinterin pois ja siitä on se haitari kumi vai mikä se on rikki. eli se täytyy ilmeisesti olla siinä vika.. ulkopuolisia vuotoja minä en löytäny

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 19.12.2010 12:47

Nyt tars tietää aaa moottorin öljyluokitus.. eli se numerokoodi jonka on tehdas antanu.

löytyy varmaan albumista tai käyttöohjekirjasta jos jollain semmonen tallessa..

CycoMiko
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.12.2010 13:11

Keittää-keittää..

ViestiKirjoittaja CycoMiko » 19.12.2010 14:03

Moro,

Olen paljon tässä viime päivinä tätä foorumia lueskellut ja apua olen toki löytänyt joten siitä jo kiitokset. :D Mutta nyt kun tässä vaihdoin VR6 vm. -92 termostaatin ja hain sen ikävä kyllä motonetistä, joka täällä ei ole kovassa huudossa eikä kyllä ole ihmekään. Vanha oli varmaan alkuperäinen, koska siinä oli ihmeellinen pieni "siivilä" mutta syy vaihtoon oli selvä kun maantiellä lämmöt tippui totaalisesti eli suoraan sanottuna munat jäätyi ;) kaupunkiajossa ny vähän tarkeni ja jos auto kävi paikallaan niin lämmöt nousi ihanteelliseen 90 asteeseen.

Mutta nyt kun on siis tuo uusi termostaatti niin lämmöt nousee äkäseen tuonne 100 asteen päälle mittarin mukaan ja auto on todellakin sauna nyt. Öljynlämmöt näyttää ensin 92-96 ja sitten pomppaa 98-100 jolloin pysäytän ja tutkin niin paisuntasäiliöön alkaa kerätä painetta ja hetken kuluttua lyö sinne melkein keittotilanenteen päälle eli alkaa nestettä puskea uloskin jonkin verran välillä, varsinkin jos korkin erehtyy raottaa edes.

Eli meneekö nyt termostaatti uusis vielä kerran vai onko näissä foorumeilla puhutuissa antureissa vikaa? Vai kannattaako pistää antureita vaihtoon joka tapauksessa? Sitten kyselisin mikä on VR6:sen normaali öljynlämpötila? Näihin jos joku antaisi vinkkejä niin olisin kovin kiitollinen. :) Samalla toivottelen kaikille tässä Hyvää Joulua :D

Handels
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.1.2006 20:38

ViestiKirjoittaja Handels » 19.12.2010 20:17

Joo itellä ei ainakaan pelannu enneku vaihtoi originellin termarin.
Vaihdon jälkeen toimii ku junan vessa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 19.12.2010 21:10

Ja kandee kattoo onko se paisarinkorkki tosiaankin ehjä. Siellä korkin pohjassa on venttiili, jonka soisi toimivan. Ittellä (silloin kun oli vielä VR) se venttiili oli korkissa hajalla. Uusi korkki VW:ltä ja lämpöongelmat hävis sen sileän tien.

omega87
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.11.2010 18:01

vr6

ViestiKirjoittaja omega87 » 19.12.2010 21:51

on tuollainen golf vr6 -92 ja tulpanjohto alkoi lyömään kipinää läpi, eikä auto ottanut kierroksia kun 4000rpm, nyt vaihdettiin johdot eikä silti ota kuin sen 4000rpm ja stoppaa kuin rajoittimelle. moottoritilasta kuuluu sellainen outo sihahdus kun auton sammuttaa, ja kun kaasua polkaisee. onkohan katti mennyt vai voiko olla joku vika koodi jäänyt päälle että rajoittaa kierrokset?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.12.2010 9:40

Ei pöllömpi veikkaus ole toi katalysaattori, varsinki jos on pidempään jo kipunat oikonu johdoista runkoon niin palamatonta bensaa pääsee putkeen ja katti sulaa sisältä... Ei olis ensimmäinen kerta. Sehän on ihan suhteellisen nätti homma nyppästä katti pois ja samalla tulee uusattua ne laipan pultit kun rälläkällä silpaset vanhat poikki ;)

Tietty kannattaa myös kattoa tulpat, jakajan kansi ja pyörijä (mikäli on jakaja/pyörijä systeemi).

Näissähän ei tietääkseni ole sitä ominaisuutta että jonkinlainen "varaohjelma" jäisi vian tullen päälle ja vaatisi kuittauksen, ei itselläni ainakaa ole tullu vastaan tilannetta.

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 20.12.2010 15:48

Mulla tössäs kierrokset kuin rajoittimelle aina siinä 4000-5000rpm kohdalla. Oli katin sisukalut sulannu yhdeksi klimpiksi, eli oli tukossa.

CycoMiko
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.12.2010 13:11

Kiitoksia..

ViestiKirjoittaja CycoMiko » 21.12.2010 0:02

Kiitos vinkeistä :)

Kävin Laakkoselta hakee riistohintaisen termarin ja isken huomenna sen kiinni. Saas nähdä kui käy ja kukkuu ;)

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 23.12.2010 15:31

Millä tavalla kiertovesipumpun kuuluu toimia? Vaikuttaako mahdollisesti kabiinin lämpiämiseen mitenkään?

Juu,termari vaihdettu. Ja kyllä,laadukkaaseen saksatuotteeseen.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.12.2010 11:14

Mikäli nyt tarkotat ihan sitä mekaanista pumppua (siis ei sähkö) niin kyllähän se melko oleellisesti vaikuttaa kabiinin lämpöön... Eikö tule lämpöä loosteriin?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 24.12.2010 13:29

ei kyllä mä tarkotan sitä sähköistä pumppua,siinä lämppärin kennon ja termostaatti/anturikotelon välissä olevaa.

jos mekaaninen vesipumppu ei pelais,autohan keittäis koko ajan,ja siitä ei ole kysymys.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 26.12.2010 10:32

Sähköinen vesipumppu toimii ilmeisesti lähinnä vaan kun sammutat auton ja flekti jää pyörimään. Omassa autossa tuo oli ollut jo ties kuinka kauan jumissa ja vuosi jopa nestettä rungosta, muttei kyllä vaikuttanut mihinkään vaikka nyt on taas toiminnassa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 26.12.2010 12:17

Joo se sähköpumppu pyörittää nestettä koneessa ajon jälkeen mikäli lämmöt korkealla, ei vaikuta kyllä mitenkään kabiinin lämpöön, laitan vasemman kivekseni pantiksi tästä asiasta.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 26.12.2010 14:20

^Aijai... :D

Kyl se pumppu jonkii verran kabiinin lämpöihin vaikuttaa, se kun on siinä toisessa lämppärin kennon letkussa ja jos ei pumppu pyöri niin ei lämppärin kennossakaan vesi liiku niin hyvin kuin pumpun pyöriessa. Viime talven se pumppu oli mulla jumissa/rikki ja nyt toimivalla pumpulla tulee jonkinverran lämpimämpää ilmaa sisälle...

Oikein toimiessaan tuo pumppu pyörii kun autossa on virrat päällä/ aina auton käydessä, sekä silloin kun kone on lämpimänä sammutettu ja flekti lähtee pyörimään. Tota pumppuahan ohjaa sama laatikko mikä ohjaa flektejäkin, on siinä konehuoneessa melkeen paisuntasäiliön alla. Sille laatikolle tulee oma koneen lämpötilatieto siitä keltasesta lämpöanturista josta myöskin menee mittaristolle lämpötilatieto. (omilla johdoilla kuitenkin)

omega87
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.11.2010 18:01

ViestiKirjoittaja omega87 » 26.12.2010 16:53

nyt taas golfia ihmetelty eikä toimi... nopeasti kun iskee kaasun pohjaan niin kone "murisee" enemmän kun normaalisti ja kuuluu sellainen "sihinä" tai "puhina" ja kierrokset jää 4000rpm, hitaasti kun painaa kaasua niin normaalisti ottaa kierrosta eikä kuulu ylimääräistä ääntä. mikähän prkl tässä on

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 26.12.2010 20:08

Mikko__ kirjoitti:...Oikein toimiessaan tuo pumppu pyörii kun autossa on virrat päällä/ aina auton käydessä...


Seison korjattuna. Kiitos tiedosta. Noppiksen kivestä odotellessa ;)

omega87
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.11.2010 18:01

ViestiKirjoittaja omega87 » 27.12.2010 21:32

vika löyty... bensansuodatin varmaan alkuperäinen, ainakin ihan tukossa oli..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.12.2010 9:10

No voi prkl! Pitänee olla ihan hiljaa kun ei mitään mistään tiedä :D

Nimimerkillä: Yhtä kivestä köyhempänä

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.12.2010 19:13

VOI PERKL! Töistä lähtiessä kuskinpuolen oven kahva sanoi että räks ja jotaki meni sieltä sisuksista palasiksi... EI JUMALISTE ole totta! 10kk sitte vaihdettu kahva meni päreiksi.

Uskomatonta miten kestävää tavaraa nuo on >:| Nyt kyrpii ja kunnolla, 80e muistaakseni alkuperäinen maksaa.

Muistelisin että jostain saman konsernin automallista sais kahvat pienellä sovittelulla, olisko ollu umpikeula passatin kahvat vai?


Edit: Itse itselleni vastaten, mikään ei sovi heittämällä. Jokin nippeli sieltä katkeaa, mutta mikä...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 28.12.2010 20:08

^itelle sain laitettua ton passatin kahvan pienellä askartelulla. Noita corradon kahvoja ei taida löytyä enää muuta ku käytettynä...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.12.2010 8:07

Yritin tossa eilenillalla kaivaa tietoja, jotain asiaan liittyvää kyllä löytyi täältä ja corrado clubin sivuilta mutta tarkkoja ohjeita en löytäny siihen että minkä vuoden passatin kahvat passaa/mitä niistä pitää modifioida... Jos se L-tappi sieltä on katkennu (vai mikä se hienolta nimeltään on), joka sieltä yleensä menee niin millä sen vois korjata? Pari kuvaa oon löytäny missä on kuusiokolopultti laitettu jotenki sinne aukaisumekaniikkaan mutta tarkempia ohjeita ei ole. Apuva??

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 4.1.2011 13:25

Eikä mitä! Löysin kuitin kahvoista, lampsin marmoritiskille ja takuuseen menee kahva kun alle vuoden vanha! Jumankekka, kävipä tuuri että oli kuitti tallessa... Tosin taas vuoden päästä saman ongelman kans saa tapella kun se kahva uudestaan poksahtaa :D

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.1.2011 10:46

Dodii taas alkoi kantautua häiritsevästi tuo venttiilien kalkatus kabiiniin, tuntuu välillä kuin ajais miljoona km höylätyllä rönttämersulla, sen verran tympeä raputus käy että jotain vois alkaa asialle tekemään.

Ajattelin jotta kunhan kevät/kesä tulee ni vaihtaa näppäis jakopään kilkkeet niin siinähän samalla tulis venttiilinnostimet ja ohjurit vaihdettua... Eikös?

Pikkuhiljaa ajattelin tuossa osia haalia kasaan kun ei tuota pätäkkää ole niin paljoa että sais koko satsia kerralla ostettua...

Yritin tuossa etsiskellä että mistähän venttiilikoneiston osia saisi, ulkomailta nostimet reilu 200e/paketti, saako suomesta muualta kuin marmorilta nostimet + ohjurit ja mitä hintaluokkaa?

Tahi mitä tuonne nyt yleensäkkin kannattaa vaihtaa? Lisäksi ohjeet olis tarpeen, kun ei mitään mistään tiedä :>


Ps. Se naputus/raputus/kilinä/kalkatus ei kuulu jakopäästä, eikä poistunut jäykemmillä saatika löysemmilläkää öljyillä, ei myöskään moottorihuuhteluaineilla (2 käsittelyä tehty)

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 10.1.2011 14:05

Dodii taas alkoi kantautua häiritsevästi tuo venttiilien kalkatus kabiiniin, tuntuu välillä kuin ajais miljoona km höylätyllä rönttämersulla, sen verran tympeä raputus käy että jotain vois alkaa asialle tekemään.

Ajattelin jotta kunhan kevät/kesä tulee ni vaihtaa näppäis jakopään kilkkeet niin siinähän samalla tulis venttiilinnostimet ja ohjurit vaihdettua... Eikös?

Ps. Se naputus/raputus/kilinä/kalkatus ei kuulu jakopäästä, eikä poistunut jäykemmillä saatika löysemmilläkää öljyillä, ei myöskään moottorihuuhteluaineilla (2 käsittelyä tehty)


Tosiaan tuo ohjaamomelu saattaa olla häiritsevää jos ryntäyttää VR6 myllyä rajoittimelle asti. Kannattaa pitää se konepellin äänieriste paikoillaan ja jos ei ole edes olemassa niin purkaamolta kannattaa hakea jostain toisesta autosta ja leikata sopivaksi. Motonetissä suht kallista tuo sama eriste.

Ja suosittelen myös ottamaan ne powerfiltterit pois. Sen ~8hv "tehonlisäyksen" minkä peltipakosarjalla voittaa, niin samanverran häviää powerfiltterillä. Alkup ilmanputsari on paljon parempi, huoltovapaa ja riittää huoletta ahtamattomalle koneelle.

Jos ei kone syö öljyä, niin ei kannata huvikseen venttiiliohjureita vaihtamaan. Omasta mielestä suht työläs ja aikaavievä homma oli kun 2E koneesen vaihdoin ja VR6 on varmasti vielä työläämpi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.1.2011 14:15

Kannattaa tarkistaa moniurahihnan kiristin. Vr6-vr5 koneissa se kuivuu ja pitää aikamoista rallatusta.
Pitkällä (m8?) pultilla hihna pois.
Laakerin isopultti auki, jossa on VASENKÄTISETkierteet ja koko kiristin on 3 pultilla kiinni.
Sit pikkuruuvarilla yms kampeen tiivisteen pois laakerista, vähän rasvaa sinne ja takasin kasaan.
Tosin jos laakeri on ihan loppu, kuten itsellä oli. Niin niihin löytyy uusia laakereita tai ostaa kokonaan uuden kiristin hässäkän.

Nostajat tais olla samoja kuin kaikissa 8,16,12,24v yms vw koneissa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.1.2011 15:48

Äänieristeet kyllä on autossa paikallaan. Eikä auto vielä ole minun käytöllä rajoitinta kohdannut ;> Tämä kilkatus ja kalkatus kuuluu tyhjäkäynnistä sinne 2500 kiekan tienoille kunnes häviää muun natinan, kolinan ja kaikenmaailman perkeleen pörinämurinapönttöjen mölinän sekaan.

Tosiaan tuo kartiofiltteri meni vaihtoon, huomasin että runsaslumisella tiellä ajaessa kiepitsee lunta jostain välistä juuri siihen ilmanputsarinkotelon paikkeille niin ei varmaan tee herkkua maffille jos lunta vähä haukkaa, kesäkelillä todennäköisesti sama homma sitte hiekkapölyn kanssa.

Tuota hihnan kiristintä ei kyllä ole tullu katsottua, olis yksi ylimääränen hyllyssä mutta siihen pitäisi uus laakeri laittaa. Mistäs muuten sen nätisti taikoo?

Toi kalkutus on sellasta säännöllistä ja kuuluu tarkalleen venakopan alta, eli eikös se silloin viittaa venttiilinnostimiin?
Nehän pitäisi olla suht helppo vaihtaa, nokkapyörät nyppästään poikkeen ja kilkkeet nousee käsipelillä pois sieltä vai?

Ja kyllähän se öljy hieman motille maistuu, tosin näyttää vuotavan kansipahvi hitusen sieltä 1-pytyn kohdalta (ilmeisesti yleinen paikka mistä alkaa kostumaan), niin mikäli kansipahvin vaihtaa niin silloin varmaan ohjurikumit menee siinä samalla kun kerta on urakkaan alkanu?

SITTEN vielä tuli mieleen tuo imusarjan tiiviste, onko sitäkään muualta saatavana kun marmorilta?

Mätänetissä löytyy seuraavaa :
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=25-1295

"Ventt painin VAG hydraulinen" <--- Onko tämä nyt sama kuin venttiilinnostin vai mitä helevettiä? Kertokaa nyt tyhmälle kun ei älyä.

Ja kiitoksia jo heitetyistä vinkeistä, mielipiteitä ja neuvoja kaivataan! :)

Edit: Mätönetissä myös kannentiiviste VR6 2,8 <-- 2,9-koneessahan pitäisi olla sama tavara? Hinta oli kyllä halpa joten onko laatu sitten sen mukainen?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.1.2011 13:25

^tohon kiristimeen löyty laakeri ihan paikallisesta autovaraosaliikkeesta, vaihtaessa saa olla melko varovainen ettei se hihnapyörä hajoa.

Nostajat tosiaan saa vaihettua kun ottaa nokkaakselit vaan irti. Toi venttiilin painin on justiin se nostin. Samalla tietty kannattaa uusia venttiilivarren kumit.

Tähän mennessä kun oon kannenpultit ja kansipahvit motonetistä hakenu ni aina ovat victor reinzin tavaraa ovat olleet...

Imusarjaan tiivisteet muistaakseni olis saanu paikallisesta varaosapuljusta, itselle kuitenkin tilasin isomman setin tiivisteitä saksasta arz:ilta, sieltä löytyy melkolailla kaikki mitä tarvii.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.1.2011 15:04

Ok, no onneksi on tuo ylimääräinen kiristin niin voi sillä harjotella :D

Onpa kyllä jännä että tuolla on nimellä venttiilinpainin, eikä nostin O.o

Eli siis nuo motonetin pultit ja pahvit olis ihan kelpoa tavaraa? Onko omakohtaista kokemusta? Nuohan on jumalauta monta kertaa halvempia kun marmorilla ja pultitki puolet halvempia mitä yks kaveri kauppaa myynti-palstalla (90e)?!

Kusen hunajaa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.1.2011 15:10

Kahteen omaan ja kahden kaverin autoon oon laittanu noi.

Toisella omalla autolla ajoin tolla motonetin pahvilla 120tkm ja kun otin koneen viime keväänä auki niin näytti olevan ok kunnossa. Samoin nuo motonetin jakohilut oli hyvännäköiset, niillä oli ajettu 150tkm. Kaikki nuo meni tossa aukastessa vaihtoon...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.1.2011 15:59

Jumankekka, pitänee tuolta sitte tilata halavat ja hyvät jakopääkilkkeet, kansipahvi ja pultit, venttiilinnostimet, ohjurikumit ym... Tästähän selviää sittenkin ihan suhteellisen halvalla. Kevään aikana osat ja kesälomalla vaihtamaan :D

Edit. Tarviiko muuten noihin kannenpultteihin jonku erikoisavaimen vai onko ihan normikantasia pultteja?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.1.2011 17:08

ZXN -sarjan kun ostat ni saat myös vauhtipyörän pultit irti. Noi pultit pitää kans uusia ja marmori tiskiltä hakea... Ohjuri kumit kannattaa hakee varaosaliikkeestä, motonetissä ne ei välttämättä oo aina hyvälaatusia...

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 18.1.2011 18:43

Positiivisia vai negatiivisiä kokemuksia halpis lastuista golffissa?
Itsellä -92 hitusen viritteillä oleva golf vr6
Hintaa näyttäisi lastulla olevan 60e suomesta, ammattilaisen ohjelmoitavaksi en aijo viedä autoani.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.1.2011 20:08

Saat ainaki 200heppaa ku laitat 60e lastun autoos!!! Millon on halval saatu hyvää ja laadukasta?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.1.2011 20:24

mistä löysit 60e ton lastun? Valmistaja?
Ei noi paremmatkaan hirveän kalliita ole.
http://www.fourseasontuning.com/index.p ... ategory=14

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 19.1.2011 8:21

Eihän kukaan halpalastumyyjä ite noita oo tehny, kopioitu jostain merkki lastusta, ei kustanna montaa euroa tollasen kopiointi.... Itellä tollanen halpalastu joskus oli ja ihan tyytyväinen sai olla, voimaa tuli pikkusen lisää sekä kulutus tippu matkaajossa n0.5l.

Niku
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.1.2011 9:49

VR6 moottri pätkii

ViestiKirjoittaja Niku » 19.1.2011 9:49

Tervehdys,

itselläni on VW Transporter VR6 ja nyt ollut jonkin aikaa seuraavanlainen vika.

Moottori "pätkii" kun antaa kierroksia enemmän, tyhjäkäynti suht hyvä, elikkä jos ajaa ja kiihdyttää tasakaasulla, niin kulkee suht ok, mutta jos kiihdyttää kunnolla, niin silloin auto ikäänkuin hyytyy ja
pitää nostaa kaasua jolloin päkiminen vähenee. Mikähän mahtaa olla vikana???

Vaihdettuja: - ilmamäärä mittari, lambada, puola, tulpat tarkastettu....

Voisiko olla tulpan johdoissa vikaa ja jos on niin voiko niitä mitenkään muuten tarkastaa kuin ostamalla kaiiki uudet ja mistähän ne yleensä kannattaa hankkia?

Tai suuttimissa.....

Vastauksista kiitollinen.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 19.1.2011 15:55

Bensansuodatinta ootko vaihtanu?

Tulpanjohdot voit testata auton ollessa käynnissä ja suihkuttelet sumutinpullolla vettä johtoihin niin näkee jotta lyökö jostain läpi, näin ainakin joku tällä foorumilla aiemmin neuvoi...

Yks mahis on myös hall-anturi/anturin liitin, alipaineletkut kannattaa tarkastaa.[/code]

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 26.1.2011 18:36

Nonniin.Käykös vr6passatin syyläri golfin keulille?

uusi Hella Behr,viilausjäljet näkyy...

Mutta,ei istu golfin tarvike lukkopeltiin/keulapalaan.

Alhaalla kennon päädyissä "tapit" jotka tiellä,muuten istuisi kyllä?

Eli,onko syyläri väärä vaiko vika tarvikekeulapalassa?

En viittis purkaa vielä autoa osiks vaan siks että totean että joku osa väärä ja odotan sitä pari päivää.

Golfin vuosimalli 92

Kiitoksia..

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 26.1.2011 22:10

^mulla on tossa tallissa golfin alkuperänen syyleri irtonaisena, ei siinä mitään tappeja ole. Sehän tulee siihen keulapalaan neljällä pultilla kiinni.

edit. Onko ton näköset tapit kun tossa syylerissä. Passatin keula on erilainen kun golffissa ja syyleri tulee eritavalla kiinni.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 27.1.2011 21:18

No juu. Tänään purettu puskuri ja sen runko pojes,ja todettu että uudet sekä keulapala että syyläri molemmat vääriä osia.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 28.1.2011 11:16

Onko porukka oikeesti huomannut jotain parannusta vr6:n menohaluissa noilla halppislastuilla? Tämä http://viewitem.eim.ebay.fi/VW-CORRADO-VR6-PERFORMANCE-CHIP--Chiptuning-/320602862912/item esim. lupaa lisää huipputehoa, mutta enemmän kiinnostaisi tuo mahdollinen keskikierrosalueen kulkupuolen paraneminen....? Ei noi ainakaan ole hinnalla pilattu.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.1.2011 17:15

Tee palvelus kaikille.
1 Käytä autosi dynossa
2 osta lastu ja asenna se
3 käytä auto uudestaan dynossa ja laita laput tänne.

Voisin melkein 100% varmuudella veikata, että olet eka joka niin tekee.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 28.1.2011 18:20

No ei kyllä ihan dynoon asti taitais jaksaa vaivautua tollasen takia, kiinnostais vaan tietää onko noilla oikeesti yhtään mitään vaikutusta mihinkään :) Eihän noilla nyt tietenkään tuommoisia tehoja saa, mitä noi myyjät väittää, mutta jos tohon hintaan saa edes pienen parannuksen esim. keskikierrosalueen vääntöön, niin on jo hintansa arvoinen IMO.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.1.2011 18:49

No eikös se nimenomaan sielä dynossa selviä onko siitä vaikutusta?!

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 29.1.2011 1:06

No niinhän se selviäisi, en vaan itse ainakaan jaksaisi lähteä dynottamaan autoa tuommoisen takia, kun kokemuksiakin noista varmasti joltain löytyy... Turha vaivautua dynoon asti toteamaan sitä mahdollista muutaman hevosen tehonnousua, jos joku osaa kertoa että onko tuollaisesta mitään hyötyä tuohon vr:n laimeaan ala/keskikierros alueen vääntöön..

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

2.8/2.9

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 30.1.2011 22:03

Mulla on nyt 2.8 VR6 Golf, ja suunnitelmissa olisi vaihtaa 2.9 syncroon. Kiinnostaisi tietää millä tavalla nämä moottorit tarkalleen toisistaan eroavat? Käsittääkseni ainakin jakopäähän on tehty jotakin muutosta?

Mun nykyinen 2.8 on vuosimallia -92, ja siihen on tehty minun aikana sekä jakopääremppa että kansiremppa. Tuleeko noissa uudemman sarjan 2.9 koneissa jakopää ja kansipahvi yhtä nopeesti (n.200tkm kohdalla?) tiensä päähän? Ja mitenkä paljon kalliimmaksi syncro mallin remppailu sitten tulee?

Auttakaahan VR6/VAG tietäjät miestä mäessä! :)

edit. Ja kaikki muukin tieto ja kokemukset Golf VR6 Syncrosta vm.96 on kovin tervetullutta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.1.2011 0:54

Jakopään remppa on samanlainen kuin 2.8 koneeseen. Kulmavaihde tosin hankaloittaa hieman remppaa.
2.9 on erillaiset nokat, imusarja ja läppärunko ja tietysti männät.
Ihan hauska vehje toi syncro pn, varsinkin näin talvella.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

Golf 2.9 syncro

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 31.1.2011 22:49

Joo-o. Siis remppa on samanlainen homma tehdä, mutta onko osatkin täysin samat? Ja mitenkä tuon kestävyyden laita? Onko 2.9 jakoketjun kiristimien, laahaimien yms. kuluminen yhtä nopeaa kuin 2.8? (Kun sellaista olen joskus kuullut että olisi parempi jakopää siinä 2.9) Ja mitenkäs tuo kannentiiviste? Onko se parempi kuin 2.8 mallissa? Niissä kun pitää tehdä kansiremppaa jo 200tkm paikkeilla..

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 1.2.2011 0:13

^täysin samat osat kummassakin niin tiiviste kuin jakopää.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 1.2.2011 16:05

Selvä tämä. Olen saanut väärää informaatiota jostain.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 3.2.2011 18:46

Mitään tietoa/kokemuksia 2,8 vr6:n imusarjan muokkaamisesta paremmin virtaavammaksi?
Isompi remontti tuloillaan niin samalla voisi vilkaista myös sitä..

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 3.2.2011 18:52

Mitään tietoa/kokemuksia 2,8 vr6:n imusarjan muokkaamisesta paremmin virtaavammaksi?

Hommaa sinne 2,9:n vastaava, menee kiinni ihan bolt-on.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 3.2.2011 21:10

Missä hinnoissa 2,9 imusarjat pyörivät Suomessa?
Ja erityisesti kiinnostaa onko alkuperäiseen sarjaan mitään tehtävissä..?

Mielenkiinnosta kyselen :)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 3.2.2011 21:19

Rovaniemellä näyttäs Varaosahaun mukaan tälläkin hetkellä olevan yksi kpl 2,9 sarjaa 150 €:lla...
Viimeksi muokannut tpv, 3.2.2011 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 3.2.2011 21:26

huomaako sen eron todellakin jos vaihtaa 2.9 imusarjan 2.8 koneeseen??
että onko tossa sarjassa rahalle vastinetta??
itse en ainakaan huomannut oikein eroa vaikka kairasin 2.8 imusarjan isommaksi ja kohdistin kanteen.
saattaa olla jo perse tottunut veeran tehoihin..

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 3.2.2011 21:40

Kyllähän se isompi paremmin virtaa, mutta se mahdollinen ero tulee siitä kun isompi paremmin virtaava sarja on siellä muiden mahdollisten muutosten kanssa. Pelkästään ja vain tuolla sarjalla et juurikaan mitään lisää saa.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 3.2.2011 22:25

mulla on nyt paikallaan super sprintin peltisarja/putkisto. katin heitin lepikkoon ja tein putkeen lambdan paikan.
imusarja on kairattu kunnolla auki,vauhtipyörästä otettiin sorvissa hiukan pois.
ilmanputsari kotelon pohja on täynnä 10mm reikiä ja suodatin on vaihdettu k&n suodattimeen.
lastu on myös paikallaan.

kyllähän se nyt liikkuu erilailla kun vakio vr6,mutta pelkällä imusarjalla en oikein tosiaan vaikutusta huomannut.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 3.2.2011 23:09

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... werful-Vr6

Tuossa on ameriikan kieltä ymmärtävillä monta pientä ohjetta pirteämmän vapari koneen rakentamiseen, pienehköllä budjetilla vielä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.2.2011 7:39

¨ Toi on loistava topic. Siinä on kaikki mitä Pekka Perusvirittäjän tarvii tietää vapari Vr6 virityksestä.

Hcn
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.10.2010 14:42

ViestiKirjoittaja Hcn » 4.2.2011 11:38

Mites teillä muilla kuinka kovaksi Vrrän vesiletkut menevät, kuuluuko korkista pieni "poksahdus" kun avaatte käynnissä, voisiko termostaatti vaikuttaa letkuihin ? Alkanut tulemaan nyt pienipelko että oisi voinut kansipahvin syödä tai sitten crackpipen tiiviste vuotaa. (nestettä katoaa vähän)

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.2.2011 15:00

Kyllähän sen vähän kuuluukin "poksahtaa" jos lämpimänä käynnissä korkkia availee, kun on paineistettu systeemi.. Kupliiko neste paisarissa auton ollessa käynnissä? Kannattaa tarkastaa se termostaattikotelon/crackpipen ympäristö vuotojen varalta, jos vuotaa vain vähänsen niin voi olla aika vaikea huomata, kun neste haihtuu lämpimän koneen pinnalta aika nopeesti ja kylmänä kun ei ole vielä painetta järjestelmässä ei välttämättä vuoda vielä yhtään. Lämmönvaihtimen ( "öljycooleri" ) tiivisteet saattaa kanssa vuotaa nestettä, itsellä vuosi sieltä vähän lämpimänä ja vuotoa ei huomannut kovinkaan helposti.

Hcn
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.10.2010 14:42

ViestiKirjoittaja Hcn » 4.2.2011 16:50

Joo hyvä pitääkin muistaa toi öljy cooleri juttu katsoa kanssa, ja tarkastaa hyvin tuo crackpipe + termostaatti ympäristö. Auto ei tiputa alleen mutta huomaa että johonkin nestettä häviää vähitellen.

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 4.2.2011 19:17

mistä tietää millon kone on yläkuolokohdassa ku ei oo mitää merkkejä kampuran hihnapyörässä :o kyseessä aaa, vm -91 passatissa majailee sellanen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 4.2.2011 23:15

Otat siitä vaihdelaatikon päältä, melkein lohkon vierestä sellaisen mustan lätkän pois ja kurkistat sinne. Reijän reunalla on nuoli joka osoittaa vauhtipyörään, jossa on viiva sekä 0 merkinnät.

jatu80
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.11.2010 23:28

VR 6 termostaatti

ViestiKirjoittaja jatu80 » 5.2.2011 16:02

Terve!
Mitenköhän on voiko vr6 mk III golfiin laittaa 87 asteisen termostaatin,vanha näytti olevan 80 asteinen ja uusi minkä hain oli 87 asteinen....??

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.2.2011 17:25

Mitenköhän on voiko vr6 mk III golfiin laittaa 87 asteisen termostaatin

Vanha pois, ja uusi tilalle. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.2.2011 18:44

Saako ECU:n numeroa esim Vag comilla selville, vai onko kaivettava boksi kaukalosta esille?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.2.2011 22:28

Alkuperäinen termostaatti on 80C eli joku syy tehtaalla on ollut laittaa sellainen. Jos tarvikkeena ei myydä oikeaa niin voivoi...

jatu80
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.11.2010 23:28

vr6 Termostaatti

ViestiKirjoittaja jatu80 » 6.2.2011 9:30

Kiitoksia jälkimmäisenä vastanneelle...!
Olen tässä talven mittaan entisöinyt vuoden 92 golf vr6:tosta.
pellityöt on tehty lokarit,helmapellit,ja pohja meni oikeastaan kokonaan vaihtoon:)
Massaukset tehtynä,ja nyt on konehuoneen/koneen vuoro...
Vielä yksi kysymys mulla olisi:Autossani ei ole ilmastointi ja jäähdytin vuotaa,minulla olisi kuitenkin mahdollisuus ostaa käytetty jäähdytin,joka on ollut saman ikäisessä ilmastoidussa versiossa...Okohan jäähdytin samanlainen,tai käykö se minun autooni?
Ai niin jos jollain on myynnissä sähkökattoluukun vaierit/luistisysteemit niin olisin kiinnostunut (luisti poikki omassani kuskinpuolelta)

Joitain kännykamerakuvia:http://kuvablogi.com/blog/30952/

Kiitoksi asiallisista vastauksista!
-Jani

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.2.2011 10:58

Yleensä ilmastoitu syyläri on paksumpi kuin normiversio. Sen pitäisi käydä ihan bolt-on

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 6.2.2011 18:28

kertokaas kokeneemmat että millaisia vastusarvoja pitäsi olla vr6 kaasuläpän potikassa.oma on oletettavasti sökö.pikaisella erittäin epävarmalla mittauksella pakkasessa en saanu mitään vastusta yleismittariin.

oireena pieni "miettiminen" pintakaasulla ajaessa ja lievää nykimistä.kiihdytyksen jälkeen kaasua höllätessä kanssa epäröintiä.uusittuna lämpöanturit,lambdaa,tulpat,johdot jne.

potilas on 93 golffi coilpackilla.

potikkaa saa tarjota yv:llä jos jouten.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.2.2011 10:21

Mikähän voi olla kun 92 VR6 AAA golffi ei lähe käyntiin yli 10 asteen pakkasella. tulpat ainakin on hyvät

duuning
-
Viestit: 15
Liittynyt: 7.2.2011 20:46

ViestiKirjoittaja duuning » 7.2.2011 21:58

koitin tossa etsiskellä, mutta en löytänyt. saattaiskohan keneltäkään löytyä kuvia noista vr6 moottorin alipaine letkutuksista? minulla on tuo sharan vr6 malli mutta ilmeisesti samat letkut kaikissa malleissa? näyttäis olevan yksi vastaventtiili mennyt poikki, mutta en löydä sen toista päätä mistään...? kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

MANONTHEMOON
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.1.2011 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja MANONTHEMOON » 8.2.2011 21:45

Onkos kellään kokemusta tommosesta pakosarjasta ¨Ta Technix pakosarja Vw Golf 3 VR6¨ ajattelin ostaa mutta olis kiva tietää että onko mitään järkeä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.2.2011 5:42

Ei ole, koska portatut vakiopakosarjat virtaa enemmän.

Kumpulainen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 4.1.2009 19:41

ViestiKirjoittaja Kumpulainen » 9.2.2011 15:02

Saattaa olla tyhmä kysymys mutta kysympä kumminkin kun en pikaisella hakemisella löytänyt.

Käykö kolmos golffin VR6 AAA kone heittämällä paikalleen passattiin jossa on samoilla spekseillä oleva VR6 AAA kone. Lähinnä kiinnostaa onko moottorinkannakeet samoissa kohdissa.

Kiitos jo etukäteen.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 9.2.2011 16:07

Itsellä odottamassa Ta Technixin pakosarja kiinnilaittoa, en tiedä vielä onko siintä suuremmin hyötyä, mutta vakiosarjassa ainenki ne putket yhtyvät lähestulkoon samantien. Voi jonkinverran sotkea pakopulsseja tai lyödä kaasuja takasin sylinteriin, tiedä sitten..

ropsa
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.2.2010 16:34

ViestiKirjoittaja ropsa » 10.2.2011 17:13

ei tää kait varsinaisesti tänne kuulu mutt en viitinyt uuttakaan postausta laittaa.

elikkäs vw corrado vr6, sähkö ongelma tai pulma. auto käynistyy ja kaikki sähköt toimii niinkuin pitäis mutt kun sammuttaa ja ottaa avaimen pois ajotietokone ja kello ja mankan asetukset nollaantuu täysin. mitään ehdotusta mistä lähtee vikaa ettimään? autosta on purettu kaikki irti valot,peilit, ovenkahvat yms. ku auto lähtee maalaukseen noin viikon sisään.

normaalisti kysymyksen olisin esittänyt corrado clubin sivuilla mutt ne eivät toimi tällä hetkellä.

Hcn
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.10.2010 14:42

ViestiKirjoittaja Hcn » 10.2.2011 23:32

Hei !
Lähimmäisessä varaosapuljussa pyytävät koneen tyyppi(numeroa), että saisin ostettua oikeat palikat jakopäähän.. ?? Tiedän että kone on Golf Vr6 2.8l AAA motti mitkä numerot ja mistä löydän ne ?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.2.2011 23:43

Itselläni ainakin oli viivakoodillinen tarra vänkärinpuoleisessa venttiilikopan päädyssä bensaletkujen alla.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 11.2.2011 10:08


jarpki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2011 0:55

ViestiKirjoittaja jarpki » 12.2.2011 1:17

Olisi tarkoitus tehdä kansiremontti ennen kesää vr6 golffiin, niin mietin että ovatko nuo motonetin osat mistään kotoisin, jotain lueskelin tästä keskustelusta että ne olisi samoja osia kuin marmorilla, elikkä Victor Reinz merkkisiä? Motonetin hinnoilla tuo remppa ei kovin kalliiksi tulisi. Samalla olisi tarkoitus vaihtaa venttiilivarren kumit ja nostimet. Vinkkejä siis kaipaisin osien hankintaan...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.2.2011 5:54

Victorin tiivisteet on hyviä. Motonetin osissa kannattaa tiskillä katsoa mitä niillä on tarjolla.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 12.2.2011 10:06

Samalla olisi tarkoitus vaihtaa venttiilivarren kumit ja nostimet. Vinkkejä siis kaipaisin osien hankintaan...


Edit:

Tosiaan ADY/AGG ohjurikumit samat kuin AAA, mutta 2E ohjurikumit eri kuin AAA
Viimeksi muokannut kraftVWerk, 12.2.2011 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa