VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 31.1.2010 19:34

Dodiin, tulipa aika jännä juttu vastaan. Eli se johto mikä lähtee akun miinuksesta ja menee jonku sulaboksin(?) läpi, roikkui irrallaan jossai ihme rakosessa. Eli mihis toi johto oikeesti kuuluu kiinni, kuva havainnollistamaan: http://www.postimage.org/image.php?v=PqsbCQS

Ja sitte toinen kysymys. Eli auton alla vuotaa joku letku, joka liittyy kenties ohjaukseen/ohjaustehostimeen?

kuva ylhäältä käsin: http://www.postimage.org/image.php?v=Ts14o_b9

yritystä ottaa kuva alhaalta käsin:
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts14pFAA
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts14pPz9

Toivottavasti joku tajuaa noista kuvista jotain :D Kyllä sitä laittoa näköjään löytyy, kun etsimään alkaa. Mites noita pikkuruosteita vois alkaa ehkäsemään ja poistamaan? :o ettei rupia enemmälti leviämään.

ropsa
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.2.2010 16:34

ViestiKirjoittaja ropsa » 1.2.2010 16:43

tervehdys veerojen omistajat!

omistan vr6 corradon '92, automaatin(jep). autossa ollut vaikka millaista pientä laittoa lähinnä sähköjen kanssa ja joulukuussa teetin ihan varmistaakseni jakopää rempan, onneksi, oli melkein ketju poikki. Huollon jälkeen auto on toiminut hyvin pois lukien mystinen sähkövika käynnistäessä autoa, ei vaan starttaa eikä tuu virtoja. Virrat tulee ku laitta valokatkaisimen päälle +pitkät sekä avain virstalukkoon ja hetken samaa operaatiota tehdessä autoni palaa takaisin elävien kerhoon. katkaisin, viiksi ja virtalukon pohja vaihdettu.

mutt nyt alkoi ihan ihme vika, auto toimi nätisti. 1½h seisomisen jälkeen starttasin, ei ongelmaa. mut ABS+käsijarru valo palo kokoajan ja sisäpuhaltimet eivät pelanneet ja auto täristi hassusti, kuin vanha V8 joka käy epätasasesti. ajoin autoni syrjäiseen parkki paikkaan ja käynistelin ja sammuttelin jne. hetken päästä hermot meni ja lähdin kotia ajamaan siinä toivossa että autoni vaikka räjähtäs. noh virrat tuli kesken ajon tuulettimeen ja abs valokin sammu. mutt käynti ei parantu tai siis tärinä, tyhjäkäynnillä autosta lähtee semmonen vinkee tsuptsup ääni lähinnä pakoputken päästä. niinpä kysyn tollona mistä lähden vikaa etsimään?

nii joo edittinä viel että sitte ku painaa kaasua tuntuu semmosta epätasaisuutta ja täristää meleko tavalla.
Viimeksi muokannut ropsa, 1.2.2010 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 1.2.2010 18:00

moro

haluisin 17*7-8 tuumaset vanteet mut auto on madallettu noin -50mm. mitkä renkat pitäis pistää et mahtuu pyörii ja mikä pitää et;n olla ettei ota kii jarrusatulaan???

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 1.2.2010 19:13

^^ kyllä toi kuullostas vahvasti että käy vain viidellä, vaikka vain yksi pytty pois pelistä niin täristää todella paljon kiihdyttäessä, mutta se on hankala sanoo että liittyykö toi sähkövika tohon vajaana käymiseen taas ollenkaan. Tulpanjohdoista löytyy usein syy käyntihäiriöihin.

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 2.2.2010 22:08

kertokaas jos on jotain kokemusta. kirjottelin syksyllä samasta asiasta mutta ei oikeen tullu selvää viasta.

kone pätkii aina välillä 2000-> kiekan jälkeen kun ajaa tasasella kaasulla.

ilmansuodatin, putki ja kaasuläppä putsattu ja ei oo vuotoja.
kaikki anturit pitäis olla kunnoss kun kävin liikkeessä testauttamassa.
viimeksi vaihdon vielä orkkis sykäkaapelit mutta ei auttanu.

tyhjäkäynti moottorin oon ottanu kaks kerta ja aukassu, putsannu ja voidellu. toisella kerralla huomasin että läppä jäi stopparin takia vähän auki ja säädin niin että menee kokonaan kiinni, vika hävisi noin viikoksi ja sen jälkeen palasi.

MISTÄ HAKEMAAN VIKAA/MITEN PITÄÄ TYHJÄKÄYNTI MOOTTORIN LÄPPÄ OLLA??

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 2.2.2010 22:15

Kehtaisko kukaan VR6 omistajista tsekata tuota miinusjohtoa, että mihis helekattiin ton pitäist tulla :) tossa pari postia ylempänä kuvatusta. Olisin erittäin kiitollinen!

ropsa
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.2.2010 16:34

ViestiKirjoittaja ropsa » 3.2.2010 1:53

kiitos vinkistä, pitääkin alkaa soittelemaan varaosaliikkeitä läpi ja josta tulikin mieleen käypiköhän 2.8l vr6 tulpanjohdot myös 2.9l, autodatasta ku selailin niin ainakin Boschilla on samalla tuote koodilla. niin tulpat on jakopää rempan yhteydessä vaihdettu. tais tulla ostettu murheenkryyni =) noh autoiluavartaa ja siperia kouluttaa vai miten se meni.

ps.mikä pitäis olla öljyjen "normi" lämmöt ittellä ajotietokone kertoo n.100 astetta ja reippaamin ku kaasua näyttää niin 110-120. vedenlämmöt on jotain 90 kieppeillä

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.2.2010 14:31

Kyllä pitäis ihan samojen tulpanjohtojen käydä. Lämmöt on ihan normaalit, itsellä kanssa vr6 corrado ja samoissa lukemissa pyörii lämmöt! Aika lämpöisenä tuppaa nuo vr6:t käymään, joten hyviä öljyjä kannattaa käyttää.. Itsellä käynyt mielessä erillisen öljynlauhduttimen laittaminen keulalle, niin saisi nuö lämmöt pysymään kesähelteillä vähän alempana.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.2.2010 14:48

Mikäs firma suomessa myy noita öljynjäähdyttimiä? Pitäs omaan kanssa sellanen laittaa. Hieman reippaammassa ajossa noi öljynlämmöt on 110-120°C luokkaa.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.2.2010 15:53

En tiedä mistä suomesta saisi, itse tilannut muutaman kerran tavaraa tuolta ja ihan hyvin on homma pelannut.
http://www.arz-tuning.de/shop/index.php/cat/c389_VR6.html

Samppaleero
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.1.2010 21:54

ViestiKirjoittaja Samppaleero » 4.2.2010 20:53

eli siis vr6 pitää 3 tonnin kohdalla sellasta sirinää/rutinaa ja jaköpään remppa pitäis olla tehty vähän aikaa sitten, ainakin oli hyvässä kunnossa kun oli kone auki. auto toimii ihan hyvin mut häiritsee se rutina, onko kellään mitään hajua mistä voisi johtua?

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 4.2.2010 21:23

kone pätkii aina välillä 2000-> kiekan jälkeen kun ajaa tasasella kaasulla.


Mulla ainakin corron pätkimisen saa häviämään kun sitä ilmamassamittarin liitintä renkuttaa pois paikaltaan ja takaisin... menee usein monta kuukautta ettei pätki kertaakaan. ja aina tähän mennessä on hävinnyt. Alunperin etsin itsekin syytä kissojen ja koirien kanssa.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 4.2.2010 22:03

Ennen mulla oli kesällä normi ajossa öljyn lämmöt 88 *C ilman öljynlauhdutinta. Pari vuotta sitten asensin erillisen öljynlauhduttimen. Nyt talvella matka-ajossa alle 50 *C, koska ajotietokone alkaa näyttämään vasta viidestäkympistä. Aika kovalta mun korvaan noi 120 *C lämmöt alkaa kuulostamaan verrattuna oman VR:n lämpöihin. Ei edes remmiahtimen kans kesälläkään noin korkeelle lämmöt nousseet.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.2.2010 22:08

Jäähtyiskö golffi sitten vähän tehokkaamin? ainakaan konehuone ei taida olla ihan niin ahdas kuin tossa corradossa.. Ainakin mitä tota vwvortex:a on tullut lueskeltua, tuntuu vr6 corradolle tollanen 95-120c öljynlämpö olevan täysin normaali tolla alkuperäisellä lämmönvaihtimella, erillisellä coolerilla sitten tietenkin alhaisemmat lämmöt :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.2.2010 22:09

Nostaskohan noita öljynlämpöjä jos kiertovesipumppu yms ois sökönä? Itellä on hyllyssä uusi päävesipumppu, crackpipe ja termostaatti + kotelo. Saa nähdä onko vaikutusta.


Samppaleero, se sirinä vois tulla moniurahihnan kiristimenlaakerista.


Kelläään kokemuksia noista ARZ tuningin alumiinihihnapyöristä?
Näyttäs olevan edulliset verrattuna parin muun valmistajan vastaaviin.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.2.2010 22:11

Itse vaihdoin viimekesänä kaikki jäähdytykseen liittyvät osat tuota kiertovesipumppua, lämppärinkennoa ja muutamaa letkua lukuunottamatta, eikä lämmöt tullut juurikaan alaspäin..

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 4.2.2010 22:32

Lainaus:
Mulla ainakin corron pätkimisen saa häviämään kun sitä ilmamassamittarin liitintä renkuttaa pois paikaltaan ja takaisin... menee usein monta kuukautta ettei pätki kertaakaan. ja aina tähän mennessä on hävinnyt. Alunperin etsin itsekin syytä kissojen ja koirien kanssa.

Siis sillon ku kone on käynnissä vai ku on sammutetu?? mites voisko auttaa jos koko ilmamassa mittarin vaihtais? ei varmaan Ebay;ssä maksa montaa kymppii

ropsa
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.2.2010 16:34

ViestiKirjoittaja ropsa » 6.2.2010 22:58

no niin kiitosta vaan arvon verkkujen omistajat neuvoista jne. autoon vaihdoin tulpanjohdot ja nyt toimii otettiin päästöarvot ja hyvät oli, kokeilinpa ihan piruuttani meniskö viel katsastuksestakin läpi, noh heittämällähän se meni. pakko oli käydä laittaa lotto vetämään. Kevättä ja kesää odotellessa että pääsee tutkiskelee tarkemmin auton mielenkiintoista sähkömaailmaa. jos jotain positiivista pitäis ettiä muukuin rahanmeno niin auton keskikulutus operaatioiden jälkeen on tippu melkein 1-2l .. ja tosiaankin ei tuol konehuoneessa liiemmin tilaa ole.

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 7.2.2010 13:29

Siis sillon ku kone on käynnissä vai ku on sammutetu?? mites voisko auttaa jos koko ilmamassa mittarin vaihtais? ei varmaan Ebay;ssä maksa montaa kymppii


No itse ainakin siis virrat sammutettuina sitä liitintä sähläsin. En viitsinyt lähteä sitä koko yksikköä vaihtamaan kun mielestäni vika ainakin minulla oli siinä liittimessä. eli jotain kosketushäiriötä. En mä sitä mitenkään mittaamalla saanut määritettyä, mutta sitä räpläämällä se ongelma ainakin minulla loppui.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 18.2.2010 22:42

Kelläään kokemuksia noista ARZ tuningin alumiinihihnapyöristä?
Näyttäs olevan edulliset verrattuna parin muun valmistajan vastaaviin.


Ei mutta itte sorvasin moniurahihnan kiristäjärullaan alumiinisen rissan.. Ja kovaa kulkee jo kolmatta vuotta ;)

ARZtuningi on ihan luotettava pulju, tosin olen tilannut sieltä vain jotain pikkusälää, jännästi olivat pakanneet tuotteet isoon pahvilootaan johon oli kipattu roskiksen sisältö tupakantumppeineen sekä muuta roskaa pehmusteeksi.

jessehoo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 12.10.2009 23:34

ViestiKirjoittaja jessehoo » 19.2.2010 15:05

Hei,

mistä sattuisi löytymään noita alahelma-levikkeitä mitä on esim näissä highline-malleissa, kuvissa "levikkeet" näyttäisivät muovisilta mutta ovatko sitten ihan peltiä? Pitäisi saada hieman tuota kylki linjaakin alemmas tuon vr-lipan kanssa samalle tasolle...

Temeko
-
Viestit: 12
Liittynyt: 20.5.2008 16:51

ViestiKirjoittaja Temeko » 19.2.2010 15:58

Terve! Eli olis tuollainen -92 mallin VR6 Golffi. Ja sellasta ongelmaa on, että ei lähde käyntiin (kipinää tulee ja bensaa saa) mutta kun ei vaan lähde käymään. Ja vikakoodeja ei pystynyt lukemaan kun ei autosähkäri saanut yhteyttä autoon. Eli mikähän mahtaa olla vikana..?

Apua ja vinkkejä tarvittaisiin kiireesti. Kiitos jo etukäteen.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 19.2.2010 17:36

jessehoo: VW:ltä noita kai ainoastaan saa ja ihan muovia ne on.

Temeko: Ihan ekax kattosin puolan, sen jälkeen Hall-anturin. Myöhemmin jakajan pyörijä ja sytytysjohdotkin vois olla hyvä jossain vaiheessa tutkailla. Noilla ainakin alkuun...

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 27.2.2010 18:11

Pitäs veeraan vaihtaa pikkuhiljaa uudet tulpat alle. Mitä tulppia olette käyttäneet verkuissa (aaa)? Ebayssa alkaa noiden platina/iridium tulppien hinnat olemaan jo varsin edullisia niin sellaisia vähän katsellut (hyviä kokemuksia ngk:n platina tulpista), Mietin vaan että sattuisiko joku tietämään tarkkaa tuotekoodia tulpille?

Tuossa ois ainaki yks vaihtoehto:

http://cgi.ebay.co.uk/NGK-Iridium-Spark-Plugs-VW-GOLF-Mk3-2-8-VR6-07-95_W0QQitemZ180405115565QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2a00fb9aad

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 27.2.2010 23:26

Itsellä ollu tollaset jonkun aikaa: http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-1771
Ei oo kalliit (5,20/kpl) ja en kyllä ole toiminnassa huomannut mitään eroa orkkis ngk:n. Vastaavaa tulppaa saa myös iridiumversiona.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 28.2.2010 11:15

Varmasti riittää normiajossa ja virittämättömällä koneella NGK BKR5EKU joka on sama tulppa kuin alkuperäinen, mutta ilman platinaa, vaihtoväli siten lyhempi. Ittellä toiminut jo vuositolkulla, taas uudet menossa paikalleen.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 28.2.2010 14:27

Itelle kävin ostamassa tarviketorilta BOSCHin tulpat viime kesänä. Kovin kauaa en tosin oo kerenny noilla ajelee mutta ihan hyvin pelannut. Otin siis ne kalliimmat, jotka on oliko nyt neljällä vai kolmella "hakasella" hintaa tais olla kympin luokkaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.2.2010 18:06

Jos ette ole tarkistanu ikinä niitä tulppia, niin tarkistakaan. Ettei ole samassa kunnossa kuin omat. Jostain syystä nykyään ihmiset luulee, että tulpat ja tulpanjohdot on ikuisia...

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 28.2.2010 19:11

Noista 3 ja 4 sakaraisista ole muuta ku harmia, kyllä se sytytys tapahtuu ihan yhelläkin elektrodilla kun on kunnon tulppa kyseessä. Ja ei ole ihan normi veerasta kyse tässä tapauksessa.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 28.2.2010 19:36

Noista 3 ja 4 sakaraisista ole muuta ku harmia, kyllä se sytytys tapahtuu ihan yhelläkin elektrodilla kun on kunnon tulppa kyseessä. Ja ei ole ihan normi veerasta kyse tässä tapauksessa.


Kerro toki minkälaista harmia noista voi koitua? Muutakin kuin siis se paria euroa suurempi lovi lompakossa.. :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.2.2010 20:43

Ja ei ole ihan normi veerasta kyse tässä tapauksessa.
Taitaa viitata tohon. Ilokaasu/ahdetuissa Vr6 koneissa noi monikärkiset pimenee.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 1.3.2010 16:54

No tuollainen kolme-neljä järkinen ei vaan pysty toimimaan uutta kauemmin samalla tasaisuudella jokaisen elektrodin välillä, mitä tehtaalla suunniteltu. Tokihan sytytys tapahtuu mutta siihen ei välttämättä käytetä sitä yhtä elektrodia useampaa, jolloin pahimmassa tapauksessa muut kärjet vaan häiritsevät sytytystä. Sen takia tuollaisella kapeakärkisellä elektrodilla (platina, iridium) saavutetaan paljon tarkempi kipinä, lisäksi kärkivälien ollessa 0.6 - 0.8mm luokkaa. Lisäksi tosiaan vaihtovälit ovat huomattavasti pidemmät kuin normaaleilla 1-4 kärkisillä. Makuasia ja voidaan kinastella vaikka loppuviikko, mutta itse en monikärkisiä käytä :)

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 1.3.2010 18:13

No tuollainen kolme-neljä järkinen ei vaan pysty toimimaan uutta kauemmin samalla tasaisuudella jokaisen elektrodin välillä, mitä tehtaalla suunniteltu. Tokihan sytytys tapahtuu mutta siihen ei välttämättä käytetä sitä yhtä elektrodia useampaa, jolloin pahimmassa tapauksessa muut kärjet vaan häiritsevät sytytystä. Sen takia tuollaisella kapeakärkisellä elektrodilla (platina, iridium) saavutetaan paljon tarkempi kipinä, lisäksi kärkivälien ollessa 0.6 - 0.8mm luokkaa. Lisäksi tosiaan vaihtovälit ovat huomattavasti pidemmät kuin normaaleilla 1-4 kärkisillä. Makuasia ja voidaan kinastella vaikka loppuviikko, mutta itse en monikärkisiä käytä :)


Ei ei, en toki tarkottanu mitenkään kinastelumielessä. Halusin vaan tietää faktat (kun itellä niitä ei juurikaan ollu tiedossa) ja sieltähän ne tulikin. Keväällä kun menee tulpat ja johdot vaihtoon, niin taidanpas laittaa sitten tuommoiset platina/iridium tulpat. ;) Onkos muuten minkä verran hintaa moisilla?

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 1.3.2010 18:33

Brittien Ebayssa saa neljän settejä noin 30 punnalla, eli noin 5-9 puntaa kipale, ei kannata paljoa normaaleja harkita suomesta. Mm. nuo mitkä linkitin, niin ei kovin paha rasti.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 1.3.2010 20:21

VR:n alkuperäiset tulpat BKR5EKUP on kaksikärkinen platina tulppa. Hyvinhän nuo ovat toimineet vakio ja remmiahdetussa VR:ssä.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 1.3.2010 20:26

Mikäs ero on tuolla BKR5EKUP ja BKR5EKU-tulpalla? Kun tuo Fearin heittämästä ebay-kaupasta löytyy 92-95 vm. Golf VR6:sille alkuperäisen tulpan numeroksi tuo BKR5EKU. Tossa siis linkki siihen 92-95 vuosimallin tulppaan:

http://cgi.ebay.co.uk/NGK-Iridium-Spark ... 1c0c66b307

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 1.3.2010 21:28

NGK muutti monien tulppiensa mallimerkintöjä jokunen aika sitten, eli juurikin joku kirjain tuli mallinimeen lisäyksenä. Tästä tapauksesta en osaa sanoa mutta hommasin just turbo calibraan tulpat ja aiemmin oli BCP7EV ja uusi mallinimi BCP7EVX

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 2.3.2010 19:55

Jos en väärin muista niin 1995 -> tuli VR:n BKR5EKUP ja sitä vanhemmissa BKR5EKU. Noiden tulppien ero on, että P loppuinen on platina tulppa ja BKREKU on normaali tulppa ilman platina kärkeä. Molemmat näistä tulpista on kaksi kärkisiä. Hinta ero suomen markkinoilla noilla tulpilla taitaa olla noin nelin kertainen.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 4.3.2010 0:25

juu p-loppuinne on suositus mun autooni. BKR5EKU tulppia olen ostanut ihan hintasyistä kun platinakärkiset makso jsokus ainakin n. 20€/kpl

Jukkiz-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 5.10.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Jukkiz- » 16.3.2010 20:19

Elikkäs vr:ä päätti taas tänään alkaa kiukuttelemaan. Tyhjäkäynniltä kun painaa kaasua nopeasti niin booa ja nostaa sitten vasta kierroset. Sama tapahtuu myös vaihdetta vaihtaessa ja muutenkin tuntuu et vetoja ei oikein ole missään vaiheessa. Ja jos painaa poljinta hiljalleen niin ottaa kierroksia hyvin ja booamista ei tapahdu. Ajaessa pätkii myös välillä. Jossain vaiiheessa, kun antoi kierroksia tuossa paikallaa niin ampui takaisin putsariin. Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä ja virranjakajankansi on n.15tkm sitten vaihdettu.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 17.3.2010 15:40

Itsellä teki ihan samalla tavalla ku kävi viidellä johtuen öljyvuodosta huohottimenputken välistä (venttiilikopassa) ja tiputti öljyä suoraan alla olevaan tulpanreikään. Koko reikä oli puolillaan öljyä :D

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 17.3.2010 17:34

Vieläkin täällä kaipailtais inffoa mihin tuo akun miinusjohto menee kiinni. :) Eli jos joku viittis kurkata omasta verkusta mihin menee tuo: http://www.postimage.org/image.php?v=PqsbCQS johto niin olisin kiitollinen. :)

Jukkiz-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 5.10.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Jukkiz- » 18.3.2010 15:38

jees ja vikakin selviisi. Oli maajohto sieltä virranjakajan sisältä nirhaantunut poikki.

Masto3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 22:15

ViestiKirjoittaja Masto3 » 19.3.2010 10:09

Anttii: Paha sanoa kun on nidottu johdot samaan kuoreen. Oletko katsonut vagcatista? Eikä taida näistä kuvistakaan olla apua.. http://tinyurl.com/yec4zxq

MK3 VR6, Saako etupuslia vaihdettua ilman että öljypohja pitää ottaa pois edestä että pultti tulee ulos? On muuten vähän "piukassa" nuo etupultit...ärrr.. onko mitään muuta kikkaa ku kuumentaa/jäädyttää?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.3.2010 10:12

Irrota moottorin tukikumit ja nosta konetta hieman ylöspäin, niin sit mahtuu apukuskinpuolen pultti tulee pois.
Ja jos pultti+pusla pyörii yhdessä, niin onneksi olkoon :) Se onkin sit vähän vmäisempi homma, yleensä vaati pultin katkaisun.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 19.3.2010 19:40

Muistan että joku paini joskus semmosen ongelman kanssa että kiekkamittari ei toiminu, kello ja kilometrinäyttö menee tyhjäksi kun käynnistää auton, ongelman korjaaminen oli helppoa mutta en selailemalla löytänyt vastausta joten jos joku osais vastata tähän?

manu67
-
Viestit: 131
Liittynyt: 29.11.2005 23:15

ViestiKirjoittaja manu67 » 20.3.2010 12:04

Kytkin menossa vaihtoon. Kertokaas viisaammat mitä kannatta samalla vaihdella.
-Jakopää osat?
-Vesipumppu?
-Mitä tiivisteitä kannattaa ostaa?
-Kannattaako osat ostaa Motonetistä? Vai käyttää alkuperäisiä osia?
Kiitos.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 20.3.2010 12:15

Masto3: Ei oikeen ollu apua, pitää vielä koittaa vagcatista löytää.. Tosta viimesestä kuvasta näkee ton piuhan, että lähtee johonki tonne akun alle ja ilmeisesti menee siitä jonnekki koneen etuosaan. Pitäs vaan saada selville, että minne sinne..? :o

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 20.3.2010 13:02

manu67 vesipumppu on toisel puolel konet et ei se varmaa siin samal heti mee.

manu67
-
Viestit: 131
Liittynyt: 29.11.2005 23:15

ViestiKirjoittaja manu67 » 20.3.2010 14:21

^No hitsi, Laakkosella sanottiin että kone pitää nostaa pois. (kun tekee kytkinremontin) Aattelin, eiks toi vesipumppu ole kulutustavaraa? Autolla ajettu 180tkm eikä huoltovihkoo :-(

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 20.3.2010 14:50

Toki, jos nostaa koko koneen pois niin eiköhän vesipumpunkin siinä samalla vaihda. Omassni tiputettiin vain laatikko alas jakopään- ja kytkinrempan ajaksi, jolloin vesipumpun vaihto ei ole niin helppo homma.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.3.2010 14:52

Ei konetta tarvii nostaa pois kytkinrempan takia. Kyllä se vesipumppu + muoviputki termarille kannattaa vaihtaa.

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 21.3.2010 21:50

Minkähänlainen projekti eessä, kun eilen huomasin toisen taksivulasin olevan jäänyt vähän raolleen ja yritin laittaa kiinni (sähkölasit), mutta ei liikkunut mihinkään, sitten jatkoin ajamista, niin lasi tipahti alas ja siellä on.
Eli mitähän on mahdollisesti mennyt rikki ja onko iso projekti korjata, kun periaatteessa ei tarvisi saada kuin ylös ikkuna, niin ettei ikkunaa tulisi enää käytettyä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.3.2010 22:22

Jos kyseessä on sähkölasi. Edit kuten näyttää olevan :))
Niin siellä on vaijeri joka liikuttaa kelkkaa. Vaijerissa on pieni metallinuppi, joka on muovisessa kelkassa kiinni. Yleensä se nuppi tulee siitä muovista läpi ja ikkuna tippuu alas.
Erinäköisillä patenteilla, pikkunippusiteitä, legopalikoita yms niin sen vaijerin saa taas pysymään kiinni. Ei mikään vaikea projekti korjata.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 23.3.2010 16:14

Niin tuohon tulppa asiaan haluaisin sen verran puuttua että kun eivät kaikki vr koneet ole ihan samanlaisia niin erikoneen toimii 2 kärkisillä paremmin ja toisen taas 4 kärkisillä. kuten itellä suorasytkän kanssa toimii mainioisti 2 kärkisillä ja taas jukkiz-:sen kolffia ei saatu muuta kun 4 kärkisillä platinoilla toimii pätkimättä!!! Jukkiz-:sella siis pyöree kantinen jakaja. neliskanttisella jakajan kannella olevat on myös aika tarkkoja tulppien suhteen.. että kokeilemaan vaan:D ja kyllä noita tulppia saa aika usein vaihdella vr:ään muutenkin:(


Edittiä: Tänään putsasin imuputken ja kaasuläpän sekä tyhjäkäyntiventtiilin ja totesin että ois kaikkein paras kun laittais sihhe huohottimelle keräyssäiliön niin ei paskaasta joka paikkaa:) kun jos siihe suodattimen laittaa niin sit haisee aina auto öljyltä:D oisko jollai kuvia omasta autosta jossa säiliö lisätty huohottimelle?

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 23.3.2010 17:16

Tuossa oma ratkaisu, säiliönä toimii Calibran ohjaustehostimen paisari, pohjassa tyhjennyskorkki. Saa nähdä haiskahtaako tuostakin öljy/bensa sisälle asti.


http://img171.imageshack.us/img171/6162/dsc00529small.jpg

Masto3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 22:15

ViestiKirjoittaja Masto3 » 24.3.2010 8:04

Masto3: Ei oikeen ollu apua, pitää vielä koittaa vagcatista löytää.. Tosta viimesestä kuvasta näkee ton piuhan, että lähtee johonki tonne akun alle ja ilmeisesti menee siitä jonnekki koneen etuosaan. Pitäs vaan saada selville, että minne sinne..? :o


Mulla se menee akkutelineen allta ja siitä moottorin kylkeen kiinni imusarjan alle moottorin oikeaan etukulmaan, olisko suoraan valurunkoon kiinni? Sen verran ahdas väli ettei pääse näkemään. Otan kameran mukaan tänään ja näppään kuvan.

Edit: Lisäsin kuvan samaan paikkaan missä edellisetkin oli... Toivottavasti tuosta on apua..

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 25.3.2010 5:50

On kyllä apua! Erittäin paljon kiitoksia kuvasta ja selityksestä :) Pitääpä tutkia asiaa kun tallille pääsee ja laittaa johto paikoilleen.

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

Turbo

ViestiKirjoittaja larsi » 26.3.2010 12:15

Olen ajatellu kesällä turbottaa vr6;sen onko kenelläkään kokemuksia asiasti niin ettei turhaan tuhoa konetta.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 26.3.2010 13:26

Se 0.2 - 0.5 baria kestää (~250hp) vakio hiluilla, isompiin tehoihin tarvitsee jo koneremppaa ja uutta palikkaa. Kiertokangethan noissa taitaa heikoin lenkki olla tai niiden laakerit. Paksumpi kannentiiviste on myös hyvä vaihtaa heti alkuun. Osaahan noihin on hyvin tarjolla maailmalla =)

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 26.3.2010 15:21

Aika reiluja teholukemiahan noi tuntuu repivän vakioalakerralla ahtaessa ilman ongelmia, ainakin mitä noita vwvortex:n projekteja on seurannut. Alakerran- ja kannenpultit kun päivittää vaikka ARP:n tuotteisiin niin hyvin pitäisi kestää. Tietenkin pitää olla kaikki perusasiat hyvässä kunnossa ja tietää mitä tekee, niin ei kai joku ~300hv tolle alakerralle ongelmia tuota? Tietenkin puristuksia olisi hyvä laskea vaikka head spacerilla , niin uskaltaa vähän reilumpia paineita käyttää, jos muu kokoonpano sen mahdollistaa.. http://www.kineticmotorsport.com/products/KINETIC_MOTORSPORT_VR6_12V_HEAD_SPACER-495-302.html

Tommonen tilaukseen niin siinä on kaikki mitä tarvii. Sopivalla ahdinvalinnalla jää sitten potentiaalia päivittää kovempiinkin tehoihin jos nälkä kasvaa syödessä ;)

http://www.kineticmotorsport.com/products/KINETIC_MOTORSPORT_STAGE2_MKIII_VR6_TURBO_KIT_OBD1-293-99.html

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 26.3.2010 16:03

Puristuksia olisi tosiaan ihan hyvä vähän tiputtaa, mutta ei ole välttämätöntä. Polttoaineeksi E85 niin kestää ahtaa vähän enemmän kuin 98:lla vakio. Suurin ongelmahan tossa on leimaan saati mikäli aikoo leimata turpon kera.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.3.2010 17:02

Sama juttu mitä noita VWVortkesin projekteja lukenu, lohko+kampura kestää sen 600-700hp. Kanget +500hp arp pulteilla yms. Eli Vr6 on todella kestävä ahdin käyttöön.
Eli jos vaan enklanti taipuu... niin lukemaan eka Vr6 forum ja siihen perään Forced Induction

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 27.3.2010 19:21

oon katellu ebaystä noita sarjoja ja täss olis yks, onks mitään järkee ostaa???

http://cgi.ebay.de/VR6-Turbolader-Kit-T ... 411wt_1165

Siin mukana tulee kansipahvia ja sit ajattelin viell samall vaihtaa kovemmat pultit.

Ymmärsin kaveritl että saa olla lain mukaa 20% enemmän tehoo ku tehoikkaimmassa mallissa nii papereihin pitäis saada nii et on joku noin 235hp

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.3.2010 19:37

plus vtt:n päästötestit kun autossasi on katalysaattori ja vähäpäästöinen vielä samalla

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 28.3.2010 4:04

Ei tohon hintaan saa oikein edes kunnon ahdinta vielä, että en kyllä tommoista settiä lähtis ostamaan..

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

ViestiKirjoittaja larsi » 28.3.2010 16:36

Mites sit jos laittais 2.9 litraaen imusarjan ja lastun. Onks kenelläkään kokemusta siitä?

Masto3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 22:15

ViestiKirjoittaja Masto3 » 29.3.2010 12:40

Nokka-akseli, kanavien työstö ja uudelleen säädöllä voi veerasta varmaan 20-30 hepoa saada lisää mutta aika kallista on saavutettuun hyötyyn nähden. Turbottaa melkein pitäis. Oma veera sattuu olemaan harvinaisesti "ei vähäpäästöinen" AKEn rekisterissä joten sais turbottaa ihan laillisestikkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.4.2010 16:13

Ainut imusarja mikä vapari Vr6 koneeseen kannattaa laittaa on Schrick:in VGI imusarja. Lastuista C2, Giac yms. Noillakaan ei paljon saa yläpäähän tehoa, vaan ne enemmän lisää ala-keskikohdan tehoa/vääntöä.

uuha
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.4.2010 19:14

ViestiKirjoittaja uuha » 4.4.2010 19:16

Moro mites tota paljon veeraan maksaa suomessa kaikki jakopään hilppeet, Ja onko huhu totta että koneen joutuu nostamaan pois kun kyseisen huollon tekee ?..

~Ehkä tuleva veeran omistaja.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 4.4.2010 23:33

Riippuu mistä hommaa osat. Laatikon joutuu vaan ottamaan pois paikoiltaan ei koko konetta.

uuha
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.4.2010 19:14

ViestiKirjoittaja uuha » 5.4.2010 0:42

Ok no osaatko arvioida yhtään hintoja / linkittää jonkun sivun jossa myydään kyseinen setti.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 5.4.2010 11:17

Motonetistä esim löytyy myös osat, marmoritiski, ebay sielt vaan ettimään.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 5.4.2010 17:21

Jos alkuperäisiä osia aiot laittaa jakopäähän niin suosittelen kääntymään Slamit:n puoleen. Hintaa noin 300-350 €.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 6.4.2010 6:14

Kummalla puolella edestäpäin katsottuna on termarinkopassa keltainen ja kummalla sininen lämpöanturi? Kun katsoin tuossa yhtä kuvaa ja siinä vasemmalla puolella oli sininen ja oikealla keltainen. Ja itsellä tais just olla toisinpäin.. Vai lieneekö noilla mitään väliä edes?

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 6.4.2010 10:38

Upataas tänne ylös, pieni dokkari minkä olen joskus sitten kirjoittanut
http://www.nyrkkipaja.1g.fi/VR6.doc

DaMendez
-
Viestit: 50
Liittynyt: 8.12.2009 13:50

ViestiKirjoittaja DaMendez » 13.4.2010 8:19

Joo elikkä nyt levis sitte vr6 vaiheloota toisen kerran jo. kestihän se sen vuodenpäivät, ja nyt olis hakuprosessissa löytää taas uus jostai. elikkä olisko ehotuksia mistä halvalla, ja että onko gti mallissa käytetty samaa laatikkoa kuin vr6?

Masto3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 22:15

ViestiKirjoittaja Masto3 » 14.4.2010 11:32

Mitenkäs tuo pakokaasun kierrätys aaa-koneessa, tarvitaanko sitä vai voiko sen tulpata?

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 14.4.2010 11:37

DaMendez kirjoitti:Joo elikkä nyt levis sitte vr6 vaiheloota toisen kerran jo. kestihän se sen vuodenpäivät, ja nyt olis hakuprosessissa löytää taas uus jostai. elikkä olisko ehotuksia mistä halvalla, ja että onko gti mallissa käytetty samaa laatikkoa kuin vr6?


02A on askin tyyppi ja samoja ovat.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

Käynnistymisongelmia

ViestiKirjoittaja AceBear » 15.4.2010 9:49

Elikäs, käyntiin lähtö alkanut tuottaa tuskaa. Koitin kysellä vastaavien ongelmien kanssa painivien ketjuissa näitä, mutta en saanut juurikaan vastausta. Koitetaan siis tässä ketjussa!

Vika on seuraava, eli etenkin auton seisottua ensimmäinen startti on pelkkää sahaamista. Toisella yrityksellä lähtee jo tod.näk käyntiin lähes normaalisti. Oireet alkoi niin että lähti kyllä ensimmäisellä mutta kävi kovin heikosti, ikäänkuin kone olisi ollut tukehtumassa. Normistihan toi on lähtenyt kuin palmun alta.

Virtalukon pohjan vaihdoin, samoin bensapumpun releen. Akun kaapelit tsekkasin ja kiristelin. Omat arvelut johtavat tällä hetkellä bensapuolen ongelmaan, eli vaikuttaa siltä ettei anna kunnon painetta startatessa. Olen asennellut aikanaan mittarin ruiskun jakotukin liittimelle ja muistelisin että ehjänä ollessaan starttivaiheessa mittari heilahti railakkaasti "tappiin". Varmaa kuvaa asiasta ei ole, joten tuohon olisi kiva saada vahvistus.

Lukuarvot ovat luokkaa nihkeästi ~2bar kun hinkkaa käymään ja käynnistyttyään hyppää hieman yli 3 ja asettuu tyhjäkäynnillä siihen 3:een. Lukuarvojen paikkansapitävyydestä en mene sanomaan, nuo kuitenkin omalta mittarilta. Enemmän kun polkee ajossa niin paine heilahtaa sinne 3,5-4 haarukkaan. Ja tosiaan muistikuva starttivaiheesta auton toimiessaan täysin olisi heilahdus tuonne max. lukemiin.

Eli, lähdenkö hakemaan vikaa bensapumpusta? Vai haukkaako ilmaa jostain?
Sähkövika tämä ei tod.näk ole, kaikki vinkit ja ehdotukset kuitenkin erittäin tervetulleita.

Lisätään vielä että ajon aikana auto toimii hyvin eikä aiheuta mitään ongelmia, ainoastaan tuo päivän eka startti lähinnä.

EDIT:

Mikäli nyt lähden hankkimaan uutta bensapumppua, niin saako kyseistä palikkaa tarvikkeena vai pitääkö turvautua marmoritiskin tarjontaan? Äkkiseltään en motonetin kataloogista löytänyt..

Melko kallis pumppu näyttää olevan kyseessä, brittien ebay huutelee jopa 250 puntaa tuosta härpäkkeineen.
Viimeksi muokannut AceBear, 15.4.2010 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 15.4.2010 12:35

Minulla oli samanlaista vikaa omassa VeeRassa. Käyntiin ei meinannu lähtä, mutta sitte ku läks niin toimi normaalisti. Ensin pari kertaa kun käytti virrat päällä ennen starttausta, että pumppu keräs painetta, niin sitte lähti kyllä heti.
Uusi pumppu tilalle ja taas lähti hyvin käytiin.
Bensapumppu ongelma taitaa olla ominaisuus kolmoskoppasessa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.4.2010 16:14

DaMendez wrote:
Joo elikkä nyt levis sitte vr6 vaiheloota toisen kerran jo. kestihän se sen vuodenpäivät, ja nyt olis hakuprosessissa löytää taas uus jostai. elikkä olisko ehotuksia mistä halvalla, ja että onko gti mallissa käytetty samaa laatikkoa kuin vr6?


02A on askin tyyppi ja samoja ovat.

Kytkinkoppa on erillainen Vr6 sukusissa koneissa. Eli 4 koneen laatikko ei pulttaannu 6 koneeseen.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 15.4.2010 20:04

Ikonen kirjoitti:Kytkinkoppa on erillainen Vr6 sukusissa koneissa. Eli 4 koneen laatikko ei pulttaannu 6 koneeseen.


Ahh niinpäs onkin, en ajatuksissani ajatellut asiaa ollenkaan. Hyvä kun joku tarkkaavainen korjaa.

Joukkis kirjoitti:Bensapumppu ongelma taitaa olla ominaisuus kolmoskoppasessa.


Ei yhtään sen suurempi ominaisuus kuin muissakaan vaggineissa ;)

juqeazo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.12.2009 13:04

vr6 moottoriöljyn täyttötilavuus?

ViestiKirjoittaja juqeazo » 17.4.2010 19:27

Paljonkon tohon 2.8vr6 moottoriin menee öljyä(suodattimen kanssa)? Oon koittanu selata ohjekirjaa mut saksan kieli ei oikein luonnistu.

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 17.4.2010 22:11

5 litraa.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 17.4.2010 22:24

Kyllä mulla ainakin menee corradoon suodattimen kanssa ~6.5ltr., että kai golffiinkin nyt enemmän kuin 5litraa menee...

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 17.4.2010 22:31

Ton verran sanoo tilavuudeksi AAA:han korjausopas(Bentley).

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.4.2010 12:47


tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 18.4.2010 13:31

Paljon näköjään eriävää tietoa tosta tilavuudesta. Jokatapauksessa aina kun tohon omaan koneeseen (ABV) on öljyt vaihdettu, niin kyllä sinne sen ~6ltr. on saanut menemään että pääsee yli tikun puolenvälin, auto tasaisella alustalla..

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 18.4.2010 14:21

Ainakin autodata sanoo AAA moottoriin tilavuudeksi suodattimen kanssa 5.7 litraa. Ja ABV 5.5 litraa.

Jörre
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.4.2010 19:21

ViestiKirjoittaja Jörre » 19.4.2010 19:31

Terve foorumin väki!

Olisko kellään tietoa mistä kannattaisi alkaa etsimään käytettyä/uutta automaattilaatikkoa Vr6 Golffiin vm.-92?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 19.4.2010 19:55

Uutta tuskin haluat, se saattaa pikkusen maksaa... Tuoltanyt ainakin löytyisi yksi kappale käytettynä. Ja tietty yleensäkin purkamoilta...

Sontwo
-
Viestit: 37
Liittynyt: 18.3.2009 13:30

ViestiKirjoittaja Sontwo » 19.4.2010 22:07

Millä porukka on tulppia vaihtaessa nostanu tulpanhatut ylös? on niin pirun syvässä ettei käsin kyllä yllä eikä, yllätys yllästys, oo se alkuperäinen nostin tallessa mikä noissa on tullu mukana. Vortexilta löyty kaava jos haluaa itse tehdä metalliputkesta semmosen mutta eihän mulla semmoseen oo kamoja. Johdoista en kyllä ala nostamaan.
Bilteman nostokoukulla pikaisesti koittelin ilman tulosta.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 21.4.2010 23:33

Heipähei.

Nyt tarvitaan arvon foorumiväen apua. Veerallani on selkeästi vaihdevuodet eikä tahdo käydä nätisti. Koneen lämmettyä moottori pätkii alle 2000rpm kierroksilla ihan selkeesti (Ihan kuin jättäis antamatta jollekin sylinterille kipinää) ja ainakin omasta mielestäni hyvin vähän tai ei yhtään 2000rpm jälkeen. Kylmällä koneella ei pätki. Päästöt tarkistettiin ja tyhjäkäynnillä hc arvo oli 288 kun taas kierroksilla normi 50. Muut päästöt ok.

Veerahan oli 2.8 ja vm 95

Kokeiltu tähän mennessä:

- Tulpat vaihdettu
- Tulpanjohdot vaihdettu
- Testattu toisella ilmamassamittarilla
- Vedenlämpötila-anturi (sininen) vaihdettu
- Pieni alipainevuoto korjattu ja tarkistettu ettei ole enää vuotoja
- Ohivuotomittaus tehty ja todettu olevan ok kylmällä koneella

Paikallinen kuka autoa katseli epäili, että jokin pakoventtiili vuotaisi lämpimänä. Itseltä alkaa osaaminen loppua ja tämäkin threadi on luettu jo pariin kertaan läpi. :) Kiitoksia etukäteen.

pegge
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.1.2010 13:06

Merkkiliike boikotti tästä päivästä hamaan tulevaisuuteen!!!

ViestiKirjoittaja pegge » 28.4.2010 19:07

Veikkaan että tällä on jo jotain ennätyksellistä arvoa. IV VR6 jakopääremppaa kyselin aamulla Laakkoselta Kuopiosta. "No kyllähän siinä töitä mennee jo kolome päivää että jos varraat 3tonnia ni laitetaan kuntoon." Vittu ja kehtas vielä runkku hymyillä. Jos miettii että jakopään osat on n.300-400e ni minusta tuolla työmäärällä saavat kyllä korjata koko auton!!! lopullinen hinta arvio oli 2800e-3000e.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 28.4.2010 20:01

Kyselin myös puolisenvuotta takaperin kolmoskoppaseen nelikko VeeRaan melko monelta korjaamolta, että paljon pyytää töistä ja osista yhteensä, keskiarvo oli siinä 2000e paikkeilla. Onhan se tietysti iso homma, kun joutuu laatikot pudottamaan pois, taitaa olla helpompi kun nostaa moottorinkin pois.. Mutta silti aika kova hinta jakopääremontista.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 28.4.2010 20:18

Omaan autoon ku teetin ton jakopää rempan virossa noin pari kolme vuotta sitten ni makso 700e ja siinä samalla vaihdettiin kytkin. Kytkin oli ainoo oma osa muut tuli viron vw:ltä.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

Edelleen huono startti

ViestiKirjoittaja AceBear » 29.4.2010 13:13

Elikäs, ongelma sama edelleen, päivän ensimmäinen startti (ja yleensä hetken seisottuaan) hinkkaa tyhjää.

Vaihdettu:

virtalukkopohja, bensapumpun rele, bensapumppu (käytetty, palstaveljeltä)

Eli kun lähden starttaamaan, kone pyörähtää kivasti muttei edes lupaa. Toisella kerralla avaimen edestakaisella väännöllä yrittää/lähtee, joskus jää käymään 10-20s todella heikosti. Ja tosiaan vielä syksyllä auto lähti käymään laakista.

Onko bensapuolella vielä mahdollista vian aiheuttajaa, suodatinkin on melko tuore tapaus?

muita oireita mitä nyt on ollut, niin pieni yskiminen putkeen päin kun nostaa jalan kaasulta.
Onko säädöt jostain syystä nyt pahasti pielessä (anturivika jne?)

Ruiskun paineita mitä nyt tuosta lisämittarista olen seuraillut, niin erikoista elämää sekin viettää, noihin arvoihin olisi kiva saada joku järki. Alkuperäisellä bensapumpulla oltiin siellä ~3bar tuntumassa ja kunnolla polkiessa viisari vielä värähti ylöspäin. Nyt ongelmien alkaessa viisari heilahti hivenen alaspäin kun polkaisi kaasua. Samaa tekee tämän vaihdetun pumpun kanssa, joka muutenkin asettuu näillä lukuarvoilla n. 0,5bar alemmas moottorin käydessä. Sinällään noilla numeroarvoilla ei liene suurta totuuspohjaa, mutta viisarin heilahdus ylös-alas sentään kertonee jotain?

Wappu on vapaapäivä itselläni ja ajattelin avata konepellin ja kaljakorin, nyt taas niitä viisaita vihjeitä otettaisiin vastaan!

Kiitos

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 29.4.2010 14:01

Elikäs, ongelma sama edelleen, päivän ensimmäinen startti (ja yleensä hetken seisottuaan) hinkkaa tyhjää.


Itsellä käynnistysongelmia teetti yläkuolokohta-anturin yks hapettunut johto. Startata sai vaikka maailman tappiin asti eikä edes luvannut. Ei kyllä ollut mitenkään säännöllistä..

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 29.4.2010 21:07

Noniin, termostaatti vaihdettu ym. pientä osaa. Mutta lämmöt ei vieläkään nouse kuin tuonne 75-80 asteeseen ja kenties paikallaan käyttäessä nousee ylemmäs? Missäs vois olla vika? Jompikumpi lämpöantureista? Puhaltaa kyllä kabiiniin lämmintä & kylmää hyvin. Niin ja vieläkin vastausta mietin tuohon kumminpäin ne lämpöanturit pitää olla siinä termarinkopassa keulasta katsottuna. (sininen ja keltainen siis.. kumpi oikealla ja kumpi vasemmalla)

Toivottavasti joku osais antaa neuvoa tähän hätään ! =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 47 vierailijaa