VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

J.H.F
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.9.2008 10:38

ViestiKirjoittaja J.H.F » 7.11.2008 6:21

Ei siellä viimeksi ollut johtoja poikki, vaan jos painaa sitä nappulaa joka sytyttää sisävalon, silloin kun ovi aukeaa ja sammuttaa sisävalon jos ovi on kiinni. Jos sitä silloin painaa kun ovi on auki niin lasi lakkaa toimimasta.
Eli jonkin näköinen yhteys on sillä nappulalla ja sähkölasin toimivuudella.

Visionn
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2008 15:21

Bensapumppu

ViestiKirjoittaja Visionn » 10.11.2008 18:24

edit.
Viimeksi muokannut Visionn, 9.12.2008 20:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 10.11.2008 18:50

Mikähän mahtaa verkkua vaivata kun härkes yhtäkkiä keikkamittari toimimasta ei näytä siis kierroksia ollenkaan ? Auto käyttäytyy vähän oudosti muutenkin, kun antaa happee paikallaan vähän ja tipputtaa kaasun pois auto röpeltää vähän aikaa ennenkun kierrokset palaa normaali tyhjäkäynti tasolle mikä lie ongelma ?

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 11.11.2008 13:26

Elikkäs minulta hajosi tuo tankissa oleva bensapumppu. Onko motonetistä ostettava pumppu suoraan paikalle menevä pumppu, vai joutuuko vakiopumpusta ottamaan joitain "osia" uuteen pumppuun? Kiitos vastaajille.


E. Vai tuleeko motonetistä ostettu pumppu "vakiopumpun kuoriin" ?


Toisilla sopii toisilla ei. Kun selaat sivun kaksi taaksepäin näet Motonet pumpuista juttua

Posted: 10.11.2008 18:50 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Mikähän mahtaa verkkua vaivata kun härkes yhtäkkiä keikkamittari toimimasta ei näytä siis kierroksia ollenkaan ? Auto käyttäytyy vähän oudosti muutenkin, kun antaa happee paikallaan vähän ja tipputtaa kaasun pois auto röpeltää vähän aikaa ennenkun kierrokset palaa normaali tyhjäkäynti tasolle mikä lie ongelma ?


Analysointia autaa kun kerrot autosi vuosimallin. Kierroslukumittarin toimimattomuus viittaa hall anturi ongelmaan.

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 11.11.2008 13:59

Auto vuosimallia -92.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 12.11.2008 8:55

Eli voi olla mahdollista, että myös jakajassa oleva hall anturi ei toimi kunnolla.

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 12.11.2008 11:42

Paljonkohan tollanen anturi kustantaa ? Se voi tosiaan olla mahdollista, mitäs muuta tuo hall anturin toiminta vika aiheuttaa ?

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 13.11.2008 12:54

Keikka mittari oli jotenkin jumissa sain sen toimimaan mutta edelleenkin ongelmana on teho häviö. Mitenkä paljon tässä autossa vaikuttaa pakoputkessa oleva repeymä ? Repeymä on ennen lambda anturia. MAF on toiminut puhistuksen jälkeen hyvin mutta vielä on jtn ongelmaa koska tehot tuntuvat olevan hukassa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 13.11.2008 13:02

Mulla Hall-anturi makso muistaakseni tasan 50 €. Ja takuulla ylimääräset repeemät vaikuttaa, etenkin jos repeymä on ennen lambda-anturia. Taitaapi mennä seos-suhteet poskelleen...

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 14.11.2008 13:45

Pitänee korjata tuo repeymä ärsyttää jo noi äänetkin todella paljon. Katellaan sitten alkaako pers dynollla Veeran tehot tuleen takaisin.

golf syncro
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.3.2008 10:39

ViestiKirjoittaja golf syncro » 21.11.2008 11:49

Aiheesta toiseen.

Eli mistäs kannattaa hommata se moniurahihnan kiristäjärulla/kiristin ja onko vaihto minkälainen homma? Tuppaa välillä pitään aikamoista meteliä. Auto on vr6 syncro vm-96.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.11.2008 12:13

Ilmanpuhdistaja pois rupee näkymään.
VWvortexin sivujen syövereissä muistaakseni on ohjeet myös pelkän laakerin vaihtoon.
Ex:stä vaihdatin liikkeessä, kun vesipumppu korkkasi, "alkuperäinen" kiristin ~90€ ja hihna muutaman euron halvempi.
EDIT:
Se linkki http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1138497

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 22.11.2008 14:04

Juu laakerinvaihto kiristinrullaan on mahdollista, kun tekee sen varoen. Motonetin ja Laakkosen hinta koko kiristimelle on muistaakseni melko sama, 95€ luokkaa.

Tietäiskö muuten millä numerolla löytyy sopiva sähköinne vesipumppu VR6:een? Lähinnä kiinnostaa se optio, kun joku oli korvannut tuon alkuperäisen mersun pumpulla, se mersun numero tai siihen käypä tarvikeosa.

golf syncro
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.3.2008 10:39

ViestiKirjoittaja golf syncro » 22.11.2008 20:45

Kiitoksia neuvoista!

Nyt on koko kiristin vaihdettu ja kolina lakkas:)
Motonetistä löytyi hintaan 78e koko kiristin.

Magara
-
Viestit: 42
Liittynyt: 10.7.2008 23:00

ViestiKirjoittaja Magara » 24.11.2008 22:23

Joo eli toi toi mersun kiristinrulla joka passaa vr:ään on 063-1091. Ainaki 4000km toiminu moitteetta ja makso jotai 22e.

kääpä
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.10.2005 18:31

ViestiKirjoittaja kääpä » 25.11.2008 17:46

Semmosta rupesin kyselemään kun omistan 92 vuosimallin vr6 golffin ja teimme siihen kansi remontin, no remontti onnistui hyvin ja vika katosi mutta remontin jälkeen auto alkoi syömään kohtuuttomasti pensaa..eli kun lähtee ajamaan niin ajotietokone saattaa näyttää normaali ajolla 40l/100km ja jonkun ajan kulluttua laskee johki 20 l/100km!!?
oisko kellään tietoa taikka edes aavistusta mistä moinen voisi johtua?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.11.2008 19:04

^suosittelen mittaamaan ihan "oikean" kulutuksen, eli tankki täyteen,ajat vaikka 200km ja tankki täyteen taas. Nuo "tietokoneen" antamat lukemat taitaa olla vahvasti suuntaa antavia.

kääpä
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.10.2005 18:31

ViestiKirjoittaja kääpä » 25.11.2008 20:32

eihän se tietenkään ihan oikeata kulutusta näytä mutta eise varmaan paljoa heitä mitä olen seurannut pensa mittarin laskua!
onko veerat muuten paljonki kovempia kuluttamaan pakkasella??

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 26.11.2008 6:47

Omakohtaiset kokemukset Skoda Octavia 1,6 -97(EX), Golf VR6 -94(EX), Passat V6 -01.
Kylmänä lähtee jostain ~40 l/100 (myös tuo raketti skeida).
Ajotavasta riippuen kaupunkiajossa kutoskoneisilla ~12l/100 ja siitä ylöpäin. Maantieajossa ~8,5l/100 ja siitä ylöspäin.
Nämä siis ajotietokoneen näyttämiä.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 27.11.2008 6:17

Nyt talven tultua alkoi yksi sytkäjohto pätkimään ajoittain, heittää kipinän ohitse kosteuden takia tms, joten johdot uusintaan.

Kysymys onkin, mitkä johdot ja mistä kannattaa ostaa tilalle? Hinta/laatu lähinnä. Motonetin johdot kannattanee unohtaa? Näin olen muutamasta paikasta lukenut..

Asun Turun seudulla joten mielellään noutaisin, mutta kai ne voisi tilatakkin pakon edessä..

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 27.11.2008 7:24

Jos asiallisia piuhoja aattelit niin ehdottomasti kuparijohdot! Saattaapi olla että jonkin verran kestää niiden tilaaminen mutta ainakin itellä on maksanu vaivan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.11.2008 10:29

Onko noissa johdoissa ihan normaalimallin päät? Itse mietin vaihtoa kanssa. Jos vaihtas Akkel:in tai MSD johdot tilalle. Kun noi V8 koneiden sarjat ei paljoa maksa.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 28.11.2008 0:57

Valittelin tuossa jokuaika sitten tuota oman veeran huonoa käynnistyvyyttä, vaihdoin motonetin tarjoaman bensapumpun, ja taas lähtee kuin palmun alta! :)
Pumppu oli muuten jo joskus aikaisemminkin vaihdettu, mittarissa 218tkm :o

Seuraava kysymys;

Veerahan ei luonnollisesti kylmällä koneella mene mihinkään, mutta kun lämmöt on 70-89 astetta, niin potkua kyllä löytyy. Kun lämmöt on normaalit, eli 90 astetta, niin tuntuu hieman tukkoiselta, ja alavääntöä uupuu..
Mulle tuli mieleen kaksi vaihtoehtoa. Moottorin lämpötila-anturi, tai MAF-anturi. Voisko johtua toisesta tai kenties molemmista tämä vika? Ja vikakoodia ei tule mistään.

savinen
-
Viestit: 4
Liittynyt: 27.11.2008 20:21

ViestiKirjoittaja savinen » 28.11.2008 13:33

tervehdys kaikile vr koneen kanssa painiville. onko kenelläkää kokemusta tämän moottorin vapari virittämisestä, kun näihin turbo juttuihin joutuu kaikenlaista anomusta ja todistusta esitämään. ja olen myös ymmärtänyt ettei olisi kovinkaan hyvä turbomoottorin aihio tämä vr6.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 28.11.2008 19:03

Kansi irti ja sen työstö. Uudet nokat, venttiilit ja venttiilijousisetti, toinen kansipahvi. ja muuta kivaa. Sitte kone läjään ja teetät jollain custom softan koneeseen.

Muuttuu lähinnä luonne, tehoa tuskin saat järjettömästi enemmän ja maksaa paljon. Tuskin kannattaa lähteä tähän jos ei ole paljoa rahaa tuhlattavaksi.

Samat säännöt kuin minkä tahansa muun vaparikoneen virityksessä. Sitten kun sitä aletaan oikeasti kunnolla vaparivirittämään niin ihmetellään kun ei mennäkkään päästöistä läpi enää...

Jos auto on vähäpäästöinen, en suosittele lähtemään tähän leikkiin mukaan ollenkaan. MikaJ kirjoitti asiasta lyhyen ja ytimekkään viestin Audifinnssiin.

Jos nyt ihan välttämättä vieläkin haluat tähän touhuun ja eurojen menetykseen lähteä, niin vaikkapa täältä posti tuo euroja(dollareita) vastaan vaikka mitä.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 28.11.2008 19:20

Suosittelen lukemaan tämän läpi. Hyvää juttua VeeRan vaparivirityksestä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=45011

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 29.11.2008 2:03

Yritin search:iä käyttää mutta vastausta ei löytynyt..

Eli mitä tarvitsee ottaa huomioon kun vaihtaa automaatti laatikon manunaaliksi
nyt on sikäli hyvä tilanne että on kaksi -93 kutosta joista toinen manuaali ja toinen tomaatti joka on rikki..

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 29.11.2008 23:05

Kävin huvikseen koeajamassa tommosta -92 VR6 golfia, mittarissa oli n. 280tkm.
Muutama pikkujuttu mistä kysyttävää, onko näissä raitisilmasuodatinta? Puhaltimen moottori piti ääntä aivan kuin sinne olisi mennyt kuivia puun lehtiä.
Vaihdekeppi oli vähän "sohlo" saako tuonne vaihdettua heloja tms.?
Ja se mikä eniten kiinnitti huomion oli että ajossa kuului rallatusta etupäästä, jakopääkö?
Jakopää remppa ja kannentiiviste on kuulemma vaihdettu jossain vaiheessa mutta ei löytynyt huoltokirjaa hansikaslokerosta, vanha rekisteriote kuitenkin josta selvisi että auto on muuttoauto omistaja asunut Kangashäkissä.
Kyseessä on musta 4-ovinen golfi, GTI:n listat ovissa, FK:n coiloverit alla, rekisteritunnus BAF-xxx, onko kenenlläkään tietoa autosta? Se on Jyväskylässä myynnissä autoliikkeessä asiakkaan lukuun.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 30.11.2008 3:32

Tietynlaista "rallatusta" näistä kuuluu aina tyhjäkäynnillä. En ole vielä yksilöä tavannut jossa paikallaanolessa ei kuuluisi mitään etupäästä, kyllä se ketju aina ääntää vaikka kuinka kunnossa olisi. Ajossa ei pitäisi kuulua mitään "erikoista", varsinkaan kierrosten mukaan, kun kone on lämmin.

Puhaltimen ei pitäisi ääntää mitenkään erikoisesti, raitisilmasuodatin on. Oliko kyseisessä yksilössä kylmästöintiä ja vielä peräti clima?

Keppiin saa tietysti puslan vaihdettua.

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 30.11.2008 11:25

Aloin miettimään että se saatto kyllä olla pyöränlaakeri tms. mikä ujelsi koeajolla. Täytyy käydä vielä maanantaina ihmettelemässä lisää. Kiirellä kävin vaan kokeilee sitä autoa.
Ei ollu ilmastointia.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 30.11.2008 16:41

AnttiR: Jos et nyt aivan ilmaiseksi saa, kannattaa varmaan kattella muita vaihtoehtoja. Saksasta tuodaan kovalla höyryllä takuulla parempia yksilöitä pienemmillä kilometreilla.

Ei kannata uskoa että jakopääremonttia olisi tehty jos siitä ei ole mitään todisteita kuten kuitteja. Ei mulla mitään rallatteluja kuulu kun jakopää on laitettu. Kovin sivuääni mitä koneestani kuuluu on suuttimien rapsutus.

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 30.11.2008 17:25

Täytyy katella vielä, pitäs löytää kiirellä uus auto ku edellinen menee lunastukseen. Ei ole siis aikaa odotella saksasta autoa kun pitäisi joka päivä päästä autolla liikkumaan.

stoge
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.6.2006 20:13

ViestiKirjoittaja stoge » 2.12.2008 14:38

Lähin autolla (-94 vr6, manuaali) liikkeelle duunin jälkeen eli auto seissyt sen kahdeksan tuntia. Pääsin ehkä noin 500 metriä eteenpäin, jonka jälkeen aivan yhtäkkiä auto sammui. Sen jälkeen ei hetkeen suostunu starttaamaan, mutta 10 min odottelun jälkeen lähti hyvin käyntiin ja sen jälkeen toimii oikein hyvin? Mikä mahtaa olla vikana? Ps. pystyiskö joku vag-comin omaava helsingin seudulla lukemaan vikakoodit tosta rakkineesta?

Visionn
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2008 15:21

ViestiKirjoittaja Visionn » 8.12.2008 22:21

Edit.
Viimeksi muokannut Visionn, 9.12.2008 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.12.2008 23:36

Kyllähän se aika nopeesti menee, kun rasvat pääsee ulos sieltä. Ja aina sinne tunkee myös hieman vettä, yms likaa.

WR6
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.10.2008 5:20

Vr6 Jäähdytin mistä??

ViestiKirjoittaja WR6 » 12.12.2008 13:21

Moi!

Mistä löytyisi, käytetytkin kelpaavat? Varaosapurkaamot kyselty aika pitkälle läpi eikä löytynyt.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 12.12.2008 15:07

Ite ostin syylärin tuohon omaan vr6 vm95 golffiin Tampereen varaosamaailmasta joka on AD-liike. Maksoi 147€ -rabatit, valmistaja Behr, valmistusmaa Etelä-Afrikka.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 12.12.2008 20:36

Ostin syylärin pari vuotta sitten jostain random varaosaliikkestä, noin 120€ (ei ilmastointia).
Laitoin myös mersun sähköisen vesipumpun käytettynä, en tiedä mistä mallista. Letkulähdöt oli vähän pienemmät ja yksi pieni letkulähtö piti tulpata ja sähköiiitin modata, muuten oli bolt-on (=eli sopi samaan kannakkeeseen).

WR6
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.10.2008 5:20

Jäähdytin VR6

ViestiKirjoittaja WR6 » 13.12.2008 0:49

Onkohan esim. passatin malleissa joissa on sama VR6 kone niin sama jäähdytin?

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 15.12.2008 23:07

Ostin itselleni tossa kierroslukumittarin veeraan. Kysymys heräsi mistä saan mittarille kierros signaalin ? auto vuosmallia -92.

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 19.12.2008 14:27

se jakopää :)
ei hajonnut mutta kun vaihdoin hilut sinne niin oli sen ketjun ohjaimen/laahaimen niitit jo antanut periksi ja kulutus pinta kadonnut, niiden kappaleita löytyi muutamia. Oli se toiminut ilmankin mutta "hieman" oli ketju syönyt sitä metallista ohjainta ilman kulutuspintaa :)

Ei se näköjään aina hajoa heti ku niitit paukkuu irti

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 2.1.2009 17:50

Itsellä kanssa tuommoinen -93 vr6 ja siinä on semmoista ongelmaa, että kylmällä koneella ei kierroslukumittari toimi, kun on ajanut n.10min niin sitten alkaa toimia. Myös se auttaa, että auto on ollut tolpassa lämpeämässä, niin mittari alkaa toimia huomattavasti nopeammin. Teki samaa myös kesällä eli ei pitäisi olla sisälämpötilasta/mittaristosta kiinni.

Kuumalla koneella lyö myös moottorijarrutuksessa putkeen ja jos moottori on kuuma ja yrittää startata niin välillä saa sahata aika pitkäänkin ennenkuin starttaa.

Vissiin viittaisi vahvasti tuohon virranjakajassa olevaan hall-anturiin? Missäköhän hintaluokassa tuo osa mahtaa pyöriä, kun ei tuntunut löytyvän esim. motonetin hinnastosta.

Tuon vissiin saa mitattuakin aika helposti, että onko vika siinä ihan oskilloskoopilla, montakos pulssia tuo antaa yhdessä kierroksessa? Vikakoodeja ei löytynyt.

kääpä
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.10.2005 18:31

ViestiKirjoittaja kääpä » 5.1.2009 16:36

Moro
Tuossa omassa veerassa oli sellanen ongelma että nostaa lämpöjä ja paisunta säiliön kylestä tuli veet läpi..
No tuossa pirruuttaan otin termostaatin pois ja laitoin auton käyntiin, kierrokset huusi jossain 1400. sitten kiihdytin vähän reippaammin niin kuulu vaan semmonen napsaus ja auto sammu, no auto lähti heti käyntiin mutta kierrokset alko huutamaan jossain 3000 ja alko pätkimään?
Oisko tietoa taikka arvauksia että mikä nyt tuli?

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 9.1.2009 15:59

Kuumalla koneella lyö myös moottorijarrutuksessa putkeen ja jos moottori on kuuma ja yrittää startata niin välillä saa sahata aika pitkäänkin ennenkuin starttaa.

Vissiin viittaisi vahvasti tuohon virranjakajassa olevaan hall-anturiin? Missäköhän hintaluokassa tuo osa mahtaa pyöriä, kun ei tuntunut löytyvän esim. motonetin hinnastosta.


Terve. Itsellä on golffissa täsmälleen samat ongelmat. Niin jos tuon hall-anturin vaihdat, niin kerrotko, että auttoiko se. Mulle kerrottiin, että tohon käynnistykseen voi myös vaikuttaa joku bensapumpun iskuventtiili (?).

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 9.1.2009 17:38

Vissiin viittaisi vahvasti tuohon virranjakajassa olevaan hall-anturiin? Missäköhän hintaluokassa tuo osa mahtaa pyöriä, kun ei tuntunut löytyvän esim. motonetin hinnastosta.

Ite ostin Hall-anturin tarvikeosana vajaat pari vuotta sit, maksoi silloin Varaosaexpertillä 50 €.
Ja, kuulemma noita Hall-antureita VR:stä on menny...

Bizmar
-
Viestit: 5
Liittynyt: 8.10.2006 17:50

vaihdelaatikko

ViestiKirjoittaja Bizmar » 13.1.2009 17:35

käykö nelivetoisen vr6 laatikko etuvetoiseen vr6? mitä pitää tehdä jos haluaa muuttaa etuvedon nelikoksi? mitkä osat vaihdettava?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 13.1.2009 17:43

^
mitkä osat vaihdettava?

Auto ;)
Muunmuassa kori on eri.

Handels
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.1.2006 20:38

ViestiKirjoittaja Handels » 13.1.2009 21:53

Ei välttämättä faktaa, mut tälläinen käsitys mulla on...
-Nelivetoisen laatikko käy suoraan(etuvetareista ei tietoa)
-pakoputkisto pitää kulkea eri kohdissa.
-varapyörän alue (kontin pohja) pitää vaihtaa/muokata.
-Taka-akselisto vaihtaa.
Varmasti unohdin jotakin, mut ainakin nämä jutut pitää tehä.

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 16.1.2009 19:49

Autossa sellaista vikaa että lämpimällä koneella kun tulee risteykseen ja painaa kytkintä niin kone sammuu. Bensa haisee aina. Lämpömittari näyttää 70 astetta eikä siitä oikeestaan koskaan nouse vaikka kuinka ajelisi. Voisiko vika olla keltaisessa nelinapaisessa lämpötila-anturissa kun ohjeiden mukaan mittasin resistanssiksi ääretön eli ohjausboksi luulee lämmöksi 0 astetta ja lisää bensiinin syöttöä? Autona golf vr6 -93

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 16.1.2009 23:52

No juurikin siitä. Vaihtoon. Käy liian rikkaalla kun ohjaus ei tajua lämpötilasta mitään. Yrittää koko ajan jäähdyttää sitä parhaansa mukaan kun luulee käyvänsä liian lämpimänä.

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 17.1.2009 16:05

Anturi vaihdettu mutta kone edelleen tykkää laskea kierrokset niin alas että välillä sammmuu risteykseen. Lämpömittari nousee nyt oikeille lukemille.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 17.1.2009 16:38

Putsaa tyhjäkäyntimoottori ja ilmamäärämittarin kunto on syytä tarkastaa.

okeman
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.9.2008 17:11

ViestiKirjoittaja okeman » 25.1.2009 17:25

olen ollu siinä uskossa että se sininen 2napanen anturi on moottorin ohjaukseen!! olenko ollut väärä uskoinen?? itelläkin lämmöt jää 70 asteeseen, ja kulutus vähän huolestuttaa...

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 25.1.2009 21:30

Oltze: Käyppäs ostamassa semmosta KENTin puhdistusainetta kun One Shot, ruiskutuslaitteiden ja kaasuttimien puhdistukseen tarkoitettu aine. On pitkälti ammattilaisten käyttämä, joten sen suhteen; kai siitä johonkin ihan tosissaan on... Pari suhausta sitä ilmamäärämittarin kuumaan lankaan kummaltakin puolelta laitetta ja pahoin pelkään että ongelmat saattaa olla ohi...
Ja se tyhjäkäyntimoottorikin kandee ihan tosissaan putsata...

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 28.1.2009 14:24

Viikonloppuna tuli vähän laiteltua autoa. Vaihdoin bensansuodattimen ja putsasin tyhjäkäyntimoottorin sekä kaasuläppäkotelon niin nyt parinpäivän ajeluiden jälkeen on kuin täysin eri auto. Kaikki pelittää niinkuin pitääkin mut ainoo murhe on enään takaikkunoiden hankala aukeaminen. Pitää naputella sitä nappia kun ikkuna liikkuu aina vain vähän kerralla. Ilmeisesti molempien takaovien johdotukset kärsiny siellä haitarikumissa niin pitää laitella ensviikolla.

okeman
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.9.2008 17:11

päästöt?

ViestiKirjoittaja okeman » 29.1.2009 17:49

Vaikuttaako temppuileva tyhjäkäynti moottori päästö arvoihin???

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 1.2.2009 23:40

Mikä mahtais olla vikana kun palaa keltanen jarru merkki valo? jarrut uusittu vai onko vr6 tyyppi vikoja. mistäkö lähtis vikaa etsimään vai onko jollain ollut samalainen vika että vois antaa neuvoja.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 2.2.2009 9:49

Mikä mahtais olla vikana kun palaa keltanen jarru merkki valo? jarrut uusittu vai onko vr6 tyyppi vikoja. mistäkö lähtis vikaa etsimään vai onko jollain ollut samalainen vika että vois antaa neuvoja.


Onko jarrupala-antureiden johdot kunnossa? Jarrunestettä riittävästi?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 2.2.2009 18:18

Etei vaa ois abs valo? Sehän on keltanen. Vika koodit lukuun ni selvii missä vika. Luultavasti joku anturi rikki.

jarzu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.11.2006 20:34

vr6-93

ViestiKirjoittaja jarzu » 2.2.2009 20:02

Keltanen valo joka palaa mittaristossa käsi jarru merkkivalon vieressä,ei ole abs valo vaan joku muu?ilmoitaako että jarrupalat olisivat loppu vaikka on ihan uudet

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 2.2.2009 21:10

ilmoitaako että jarrupalat olisivat loppu vaikka on ihan uudet


Kyllä. Jos tarkoitat sitä merkkivaloa jossa on ikäänkuin jarrukengät osissa.

Katso ne jarrupala-antureiden johdot, murtuvat nimittäin todella helposti huolimattomasti asennettaessa. Ei tarvitse isoa iskua niin murtuu palan juuresta. Jos laittaa väärää reittiä johdot kulkemaan niin soppa on valmis.
Ja olihan liittimet kunnossa?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 3.2.2009 20:19

No eihän corrossa tommosii "hienouksia" oo :D Absi valo on ainoo keltanen siin mikä vilkkuu ;D

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 4.2.2009 22:29

Pari talvea sitten kävi niin että lähti koko liitin kävelemään nuoska lumen jäädyttyä sen ympärille. Siis juuri tämä sama liitin joka yhdistää jarrupalan autonjohdotuksiin. Jarrupaloihin on valettu sisään metallilanka joka ottaa nähtävästi maat jarrulevyyn ja sytyttää merkkivalon mittaristoon.

Hebbe
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.2.2009 20:29

ViestiKirjoittaja Hebbe » 9.2.2009 20:38

Ilmeni tälläinen ongelma, että nesteiden lämpötilamittari rupeaa heti näyttämään 80-90 astetta virtojen päälle laittaessa ja muutaman kilometrin ajon jälkeen lämpötila nousee mittarin mukaan 100 asteeseen josta se tippuu 80 asteen paikkeille. Tästä lämpötila (luullakseni näyttää tämän jälkeen oikein) kipuaa pikkuhiljaa 90 ja 95 asteen väliin.

Mahtaakohan tuo olla jotenkin lämpöantureihin liittyvää? Vai onko vika mittaristossa?

Ja autohan oli -94 vuoden VR6 Golf.

Edit: Niin ja millasellakohan ET:llä menisi 17" 205/40 renkailla alle.

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 10.2.2009 20:20

Eipä kauaa kestäny kun alkoi tyhjäkäynti taas temppuilemaan. Samalla huomasin että jos päästää kaasun korkeilla kierroksilla esim 3000 jälkeen, alkaa kone röpeltään kuin kävisi vajaasti. Voisko sytytysosilla olla jotain tekemistä asian kanssa, vai onko kyseessä joku yleinen vr6 vaiva?

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 11.2.2009 21:40

Kaasuläpän potikka kannattaa tarkastaa. Uusi marmoritiskillä siinä 90-100€.

Silvermalard
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.8.2008 6:45

VW Pasatti VR6 Sähkö ongelmia

ViestiKirjoittaja Silvermalard » 12.2.2009 12:21

Laitoin autoon soittimen paikalleen ja muut vermeet tuttuun tyyliin ensin akun kenkä irti ja niin edelleen kunnes sain asennukset valmiiksi niin auto ei lähde käyntiin. Selvisi että bensa pumppu ei pyöri, eikä sinne tullut jännitettä joten tarkistin pumpun releen ja se oli rikki no vaihdoin uuden niin ei tule kipinää ollenkaan. Elikkä onko vika virtalukonpohjassa, virranjakajankannessa vai missä? ei viitsisi turhaan tilata uusia osia kun on tieten melko kalliita.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 12.2.2009 17:44

^Vaiha se virtalukonpohja.

kylmäkaali
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.6.2008 17:02

ViestiKirjoittaja kylmäkaali » 13.2.2009 14:46

Nyt tarvis pikaista apua ton jakopään ylemmän ketjunkiristimen ilmaamiseen. Eli autodata sanoo että pitäis työntää kiristimen päästä 0,8mm rautalanka ja painaa kiristin pohjaan. Näin tehtiin ja kiristin jäi pohjaan. Kiristin paikoilleen ja käännettiin konetta kampiakselin päästä. Jako pomppas yhen hampaan koska kiristin ei tietenkään kiristä ennen kuin koneessa on öljyn painetta. Eli siis miten toi homma pitää tehä että ketjuu sais ees vähän kireyttä ettei sit ekakertaa startatessa hyppää jako?

kiitos.

okeman
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.9.2008 17:11

ViestiKirjoittaja okeman » 13.2.2009 17:10

Kyllä itellä pysy jako kohillaan ku vaihoin kiristäjän.. piti kyllä hetken ropinaa! pyöritittekö konetta kumpaan suuntaan?voisko löysät jäädä väärälle puolelle jos pyörittää vastapäivaan eikä koneen pyörimissuuntaan? siis niinkö teoria tasolla.......

kylmäkaali
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.6.2008 17:02

ViestiKirjoittaja kylmäkaali » 14.2.2009 10:29

Ihan oikeeseen suuntaan pyöritettiin, ei ymmärrä...

Onks kellää mitään neuvoja? Jos ei niin vejetään kiristintä vähän ulospäin valmiiks että se kiristää ees vähän ennen ku koneen saa käyntiin.

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 22.2.2009 8:48

Nyt pitäisi päästä käsiksi polttoainepumppuun mutta se musta rengas siinä heti peltiläpän jälkeen ahistaa elikäs suora kysymys, miten sen saa pois? Oon koittanut käsillä kiertää ja tuurnalla hakata sitä jotta lähtis pyörimään mutta pysyy tiukasti kiinni kuin täi tervassa ja mutenkin siinä sitä tilaa ei kauheesti ole. ja jos siinä on kierteet niin onkos ne oikeen vai väärän kätiset?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 22.2.2009 10:04

Se lähtee vastapäivää kierteän pois. Ja kannattaa koittaa heittää siihen jotain öljyä ne on aika tiukassa ja tuurnalla hakkaamalla lähtee. Tai no mul on semmonen "spessu" ite tehty työkalu mil sen saa hakattuu irti. Kysyin vw:ltä ota mustaa rengasta ni sano et kone ei ees tunne tota eli ei oo varma saaks uuden hommattuu.

Supermutant
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.8.2008 11:09

ViestiKirjoittaja Supermutant » 22.2.2009 12:27

Katkasin sen ruuvin mikä pitää etujarrulevyä paikallaan. Millä/miten sen tyngän saa helpoiten pois?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 22.2.2009 12:34

Katkasin sen ruuvin mikä pitää etujarrulevyä paikallaan. Millä/miten sen tyngän saa helpoiten pois?

Helpompi varmaan tehdä toiseen kohti uusi reikä/ kierteet.
Eikä siitä ruuvin "puuttumisesta" ole muuta haittaa, kuin renkaan vaihdossa joutuu vähän hakemaan reikää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.2.2009 12:41

Itselläkin pyörii ne levyt irrallaan ku ne ruuvit kadonneet jonnekin. Pysyyhän ne renkaan pultillakin kiinni. Pikkuisen rengashommissa joutuu pyörittelee reikiä kohdilleen.

Torra
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.12.2008 21:40

Kaasuläpän asennon tunnistin

ViestiKirjoittaja Torra » 22.2.2009 16:09

Osaako joku sanoa millaset arvot pitäis kaasuläpän asennon tunnistimesta tulla ehjänä tai jos joku viitsisi käydä mittaamassa arvot läppä kiinni/auki.

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 22.2.2009 18:25


Osaako joku sanoa millaset arvot pitäis kaasuläpän asennon tunnistimesta tulla ehjänä tai jos joku viitsisi käydä mittaamassa arvot läppä kiinni/auki.


0.9 Kohm ja 3 Kohm:n välissä

Juu lähtihän se bensapumpun rinkula irti kun vähän vasaroi sitä :) No pumppuhan se sieltä paljastui mut en vielä ruvennut ottamaan sitä sieltä kotelostaan irti kun ei oo uutta pumppua. Eikä näyttänyt kauheesti olevan sakkaakaan tuolla tankin pohjalla ja suodatinkin näytti olevan pumpussa ihan puhdas jotta kait nää suomen pensat sit on niin "puhtaita" :)

Mitens ton motonetin 28-1440 pumpun kanssa on, käykö se suoraan siihen koteloon vai joutuuko jotain patenttia virittelemään?

Supermutant
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.8.2008 11:09

ViestiKirjoittaja Supermutant » 22.2.2009 20:17

ok kiitos. Lisää ongelmia. Millä takajarrusatulan kannakkeen saa irti? Satula irtos helposti mutta se kannake missä satula roikkuu ei irtoo millään.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 22.2.2009 21:24

^öö 2:lla kuusiokolokantaisella pultilla on satulan kannake kiinni pyörännavan takana, en nyt muista oliko 8mm kuusiokolo vai mikä

^^melkein suosittelisin vaihtaan bensasuodattimenkin pumpun vaihdon yhetydessä, kaikki pumpusta irti jauhaantunut aine ölöytyy sieltä.

Quote:
Katkasin sen ruuvin mikä pitää etujarrulevyä paikallaan. Millä/miten sen tyngän saa helpoiten pois?

Helpompi varmaan tehdä toiseen kohti uusi reikä/ kierteet.
Eikä siitä ruuvin "puuttumisesta" ole muuta haittaa, kuin renkaan vaihdossa joutuu vähän hakemaan reikää.


Ei ole paha tehdä uusia kierteitä, kun poraa varmasti keskelle vahaa ruuvia reiän auki.

Joskus reikä löytyy helpommin kun siihen laittaa karvoja ympärille ;)

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 24.2.2009 10:13

Kellään mitään hajua missä voisi olla vika, kun autoa saa "puolilämpimänä" startata välillä pitempään. Ja kun lopulta lähtee käyntiin, niin bensa haisee vahvasti ja käynti vähän aikaa epätasaista. kylmänä eikä lämpimänä mitään ongelmaa. Olisiko joku anturi kenties mennyt? :o Ja puolilämpimällä meinaan tolpasta vedettyä autoa tai esim. 10min ajon jälkeen. (50-70 C?) Ja kun lähtee käyntiin, niin pakokaasu haisee todella pistävälle ja kierrokset jonkun aikaa korkeat. saa liikaa (?)

Niin ja autona Golf VR6 -92

Ja vielä, että onkos kellään kokemusta tuosta Weitec ultra gt 30/30mm alustasarjasta, että kuinka matalaksi auto tulee ja millainen muuten? ja jos tietty kuvia jollain on omasta autosta tuon alustan kanssa, niin saa toki laittaa. :) Oon tuota miettinyt, kun on sen verran edullinen mm. slamit.net:ssä.

e: Putkessa myös paukkuu moottorijarrutuksessa.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 24.2.2009 10:18

Tuo putkessa paukkuminen on tiettyyn rajaan asti ominaisuus, ei vika.

Veikataan lämpötila- anturia.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 24.2.2009 16:55

Luin Golfista vikakoodit ja moottoripuolella herjaa jotakin hall-anturista, minkämoinen tämä anturi siellä on ja mistä sais uuden ko marmoritiskiltä en ainakaan löytänyt? (etkan kautta etsin)

Auto siis Golf III vr6 -92

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 24.2.2009 17:09

Luin Golfista vikakoodit ja moottoripuolella herjaa jotakin hall-anturista, minkämoinen tämä anturi siellä on ja mistä sais uuden ko marmoritiskiltä en ainakaan löytänyt? (etkan kautta etsin)

Kokeile marmoritiskiltä, äläkä etsi itse =) (etkan kautta löysin)

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 24.2.2009 17:34

Tä? :D jos kerran löysit niin viititkö huvinvuoksi heittää osanumeronki, ite en löytänyt ko kokonaisen virranjakajan. Ei siinä, kävi niin hyvä munkki että paikallisesta varaosaliikkeestä sattu löytymään (kerranki) kyseinen anturi jonku aluslevyn kanssa, hintaa 56e.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 25.2.2009 8:21

Tuo putkessa paukkuminen on tiettyyn rajaan asti ominaisuus, ei vika.

Veikataan lämpötila- anturia.


Joo sehän se olikin. Kiitosta paljon sulle. :)

Oiskos kellään antaa ohjeita, miten mittarista irrotetaan? Ei pala siinä vasemmalla nopeusmittarin yläpuolella valot. Sen lisäksi jos joku voisi avittaa hieman keskikonsolin nuppien irroituksessa. Siis miten ne puhaltimen säätimien alla olevat "kannet" saadaan pois. kun ei pala missään noissa itsellä valot. Olisiko mahdollista, että joku johto olis menny poikki, kun ei pala niissä missään valot? :o Mihin noista menee ne johdot?

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 25.2.2009 18:23

Puhallus suunnan, lämpötilan ja nopeuden säätimien alla on vain yksi! valo, joka jakautuu jokaiselle nupikalle sellaisen muovi "hämähäkin avulla"... Irtoaa helposti vetämällä eka nupit pois, sit kampeamalla se kehys varovasti irti ja kehyksen alla on ruuvit säädin konsolille.

Mittaristo irtoaa helposti: eka ruuvi on valojen suuntauksen säätimen alla ja toinen persegrillien, näin irtoaa mittariston kehys ja kehyksen alla itse mittariston ruuvit. Mittariston valoja on kolme poltinta mittariston päällä.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 26.2.2009 6:07

Puhallus suunnan, lämpötilan ja nopeuden säätimien alla on vain yksi! valo, joka jakautuu jokaiselle nupikalle sellaisen muovi "hämähäkin avulla"... Irtoaa helposti vetämällä eka nupit pois, sit kampeamalla se kehys varovasti irti ja kehyksen alla on ruuvit säädin konsolille.

Mittaristo irtoaa helposti: eka ruuvi on valojen suuntauksen säätimen alla ja toinen persegrillien, näin irtoaa mittariston kehys ja kehyksen alla itse mittariston ruuvit. Mittariston valoja on kolme poltinta mittariston päällä.


Kiitoksia sulle vastauksesta. Pitääpä viikonloppuna purkaa ja vaihtaa nuo palaneet valot.

Kertoisiko joku vielä, että löytyykö nuita polttimia ihan perus varaosaliikkeestä? Ja mitkä ovat kyseisten polttimien arvot?

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 26.2.2009 15:18

Kertoisiko joku vielä, että löytyykö nuita polttimia ihan perus varaosaliikkeestä? Ja mitkä ovat kyseisten polttimien arvot?


Mittariston valoja ainakin saa ihan varaosaliikkeestä, arvoja en nyt muista mutta ota vaikka vanha mukaan niin tulee varmasti oikea.

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 27.2.2009 17:19

No ni sittenkun on tuo bensapumppu irti ja purettu niistä ensimmäisistä kuorista pois niin mitenkäs sitten edetään? Pumppu itsessään näyttäs olevan vielä yksissä muovikuorissa ja molemmissa päissä tiivisteet. Tuo yläpuolen tiivistesydemi pyörii ihan hyvin ympyrää eikä siinä kierteitä näyttänyt olevan vaikka kuinka tarkasti katsoin. Enkä uskaltanut ruveta sitä väkisin vänkäämään ruuvarillakaan auki koska sitten auto olisi todennäköisemmin seisonut pitkän ajan :)

Kuviakaan en tietysti muistanut räpsiä :(

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja Limo » 28.2.2009 19:11

Mulla olis yksi ehjä vr6 pumppu tallilla irtonaisena. Vaihdettiin omaan ihan turhantakia. Sijatsee hämeenlinnassa.

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 7.3.2009 15:48

Nyt olis semmosta ongelmaa että mittaristo sammuu kun laittaa virrat päälle, kaikki näytöt sammuu eikä viisarit liiku ja taas kun sammuttaa mittaristo lähtee taas toimimaan. Kellään ollu samaa vikaa ja mitä teitte asialle?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 7.3.2009 16:03

Virtalukko?

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 7.3.2009 16:04

Pohja on vaihdettu ettei siellä sitä voi olla. Mihinkäs toi mittaristo maadottuu jos vika olisi siellä päin?
E: Paikansin vian sulaketauluun, sieltä ku vähän heiluttelee niin mittari on taas toiminnassa.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 13.3.2009 9:08

Kertokaahan fiksut että miksi G3 peileissä on viisi napainen liitin? "Tuning" peilitkin ovat maksimissaan 4-johtoisia lämmityksineen. Montaako johtoa tuo käyttää peilin kääntämiseen? Yksi ilmeisesti riittää lämmitykselle... Mietiskelin vaan että käykö kolme johtoinen peili, josta yksi johto on vilkulle, eli kaksi jäisi peilin ohjaamiseen. Lämmitystähän noissa ei varmaan olisi..

dB_
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.11.2008 16:27

Golf III VR6 2.9 Syncro jakopää / kytkinasiaa

ViestiKirjoittaja dB_ » 13.3.2009 20:14

Visainen kysymys näin perjantai illan kunniaksi...jakopääremppa edessä (varmuuden vuoksi) ja nyt pitäisi saada varmuus käykö noi Motonetin jakopääosat omaani. Kyseessä siis -95 VR6 Syncro ABV ja noi motonetin osat on niiden mukaan 2.8 VR6 AAA koneiseen. Olen kuitenkin siinä käsityksessä että osien pitäisi sopia ristiin..vai sopiiko.

Toinen kysymys liittyen kytkimeen joka vaihdetaan samalla..onko 2.8 koneisessa ja 2.9 koneisessa Syncrossa kytkimen koossa eroa...Benecars väittää että olisi mutta pikaisen googlettelun tuloksena näyttäisi että molemmissa on sama.

Tuli tätäkin keskustelua selailtua läpi mutta ei omiin silmiin osunut ainakaan mitään varmistusta asiaan. :)

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 16.3.2009 11:07

Koitin haeskella eikä löytynyt..

Elikäs, mitkä öljyt -92 VR6:een?

Lopputalvi toi mukanaan pientä ongelmaa, luultavasti venttiilinnostin jumittaa jossain määrin, tuttu automies kuunteli ja veikkaili noin. Häiritsevä nakutus kylläkin katoaa välillä, esim. nyt kun vikaa ihmeteltiin ja vähän kierrätettiin konetta. Myös aamulla kylmänä nakutus on toisinaan poissa. Ääntä on ilmennyt nyt joku 2 viikkoa.

Olen käyttänyt rally formulaa (5W-50) mutta ilmeisesti väärät litkut?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 16.3.2009 12:30

Kyllä se rally formula kelpaa.
Vanhemmiten jos rupee jumittamaan niitä nostimia ja antaa kylmälle moottorille kierroksia, venttiilit jää auki ja puristukset häviää.
Lämpimänä sitten saattaa ääntää mutta eihän tuo veeärrä muutenkaan ole mikään kaikein hiljaisin.
Ja nuo nostin vaivat koskee kyllä kaikkia konsernin koneita, joissa on hydrauliset nostimet.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 16.3.2009 14:36

Kyllä se rally formula kelpaa.


Jos tämä on faktaa niin ok!

Koitin hiukan udella merkkiliikkeestä mutta eipä ne juurikaan mitään tiedä.. öö mobil ykköstä on pantu..

Mitä suosittelisitte jos ajan sinne jonkun "hoitoaineen" läpi ennen kuin lyön uudet öljyt sisään? Onko tuttuja aineita?

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 16.3.2009 20:50

Välitietona mainitsen että jakopää alkoi nyt rahisemaan 183tkm kohdalla. Sopivaa tallia täytyy venata vielä jonkin aikaa, niin kuinka paljo tuolla uskaltaa ajella?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa