1.8t AUQ savuttaa ja haisee.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-j0nes-
-
Viestit: 15
Liittynyt: 4.12.2009 19:52

1.8t AUQ savuttaa ja haisee.

ViestiKirjoittaja -j0nes- » 16.3.2011 21:20

elikkäs eilen tehtiin ahtovuoto testi, juurikin tällä ei niin hyvällä tavalla.. eli maffista putki irti ja siitä ilmaa sisään.. eli pääsi vissiinkin ilma tuonne huohotin putkiin yms. kaveri oli tehnyt omaan autoon samalla tavalla menestyksekkäästi.. innosta pinkeenä kokeilimme minunkin autoon ja tuo fogelainen alkoi vuotamaan männän välistä..

näitten toimenpiteitten jälkeen iskin putken maffiin kiinni ja iskin tulille, sitten alkoi alamäki..
aloin ihmettelemään kun auto savutti normaalia enemmän vaikka kone oli lämmin ja mielestäni savu oli hieman sinistä tässä vaiheessa. pienen testi lenkin jälkeen auto takaisin talliin ja iroittamaan bybassiä (tähän väliin että kummin päin tuo split R pitää olla? kyljellään vai pystyssä? kaikki kuvat mitä olen nähnyt ovat olleet kyljellään ja minulla entisen omistajan laittamana pystyssä.

mutta asiaan.. kokeilimme minulle laittaa kyljelleen starttasin niin tuli pienimuotoinen valkoinen tai harmaa pöllähdys putkesta.

sitten pakkailimme tavarat ja lähettiin ajamaan kotia päin, kunnes huomasin sivupeileistä sankan savun tulevan putkesta, tässäkin vaiheessa valkoista tai harmaata.

auto tien sivuun ja pähkäilemään olisiko ahdin vetämässä viimesiä.

muutaman puhelun jälkeen epäiltiin kansipahvia tai ahdinta. auto takaisin talliin.

jäähd.neste normaalia, öljy normaalia eli ei ole vesiöljy sekotusta havaittavaissa. muutama huohotin putki auki josta löytyi kosteutta ( Y-haara kannen päässä, joka on ollut edellisen omistajan ajalta poikki.

öljyä oli hitusen ahto putkissa ei mitään hälyyttävää.. pakokaasua haistellessa ei haise öljylle, vaan ihan jollekkin muulle! en osaa kuvailla mutta pistävä palaneen haju, ja savu on hitusen sankkaa..

joten olisikohan jotain voinut vaurioitua tuossa ahtopaine vuoto testissä? auto ei tätä ennen savuttanut mielestäni mitenkään erikoisesti eikä haiskahtanut erikoiselle..

kiitos avusta!

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 16.3.2011 21:29

Vaurion mahdollisuus riippuu toki käytetyistä paineista, mutta vaikea sanoa... jos huohotinputket on jo ennestään olleet huonot, niin ei ihme jos on porsineet tuossa yhteydessä. Oliko öljykorkki auki?

Mun veikkaus menee ahtimelle, todennäköisesti pitkittäisvälystä reilusti. Haju & savukuvaus menee yksiin ton oman vessan kanssa.

-j0nes-
-
Viestit: 15
Liittynyt: 4.12.2009 19:52

ViestiKirjoittaja -j0nes- » 16.3.2011 21:35

eipä niitä hirveesti sinne pystyny laskemaan, maks. sen verran mitä ahtaa eli 1.2 bar. eipä ollut öljy korkki auki koska ei ollut kaverillakaan, täältä lueskelin jälkiviisaana OIKEAT ohjeet tuohonkin hommaan, prkl! niin ja tosin auto käy aivan normaalisti.

joo, yritettiin päästä ahtimeen käsiks mut hiukka työlästä päästä yläkautta irroittamaan tuo putki et pääsis koeilee välykset.. se haju kylläkin ihmetyttää.. pitää lukea vikakoodit viel jos sinne ois ilmaantunu jotain.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 19.3.2011 22:28

Ylipaineistitteko järjestelmän hitaasti, vai täys latinki suoraan sisään? Jos jälkimmäinen, niin saattaa porsia jokin tiiviste...

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 20.3.2011 11:09

Jeps, sen verran täytyy korjata, että tuo painetesti on tosiaan mahdollisesti rikkonut jonkin tiivisteen turbonkin sisältä, mistä johtuen öljyä pääsee pihalle turbon pakopuolelta.

Tiivistesetti K03:lle maksaa n. 20e, mutta kannattaa tosiaan samalla kokeilla, onko akseleilla muutenkin välyksiä, en siis usko että tuo testi olisi varsinaisesti vaurioittanut itse turboa. Omassa kulkineessa oli tosiaan reipas pitkittäisvälys ja nuo oireet eli päästi selkeästi öljyä läpi jostain turbon puolelta. Öljynkulutus n. litra / 1600km ja kaikki kannen yläpuoliset tiivisteet sekä kampuran stefa vaihdettu vähän aikaa taaksepäin jakohihna & nokkien kiristinrempan yhteydessä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa