Golf IV 1.4 (APE) -99 Ei käynnisty...
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 1.4 (APE) -99 Ei käynnisty...
Tänä aamuna päätti tuo meidän Golf (1.4 APE-moottori) olla lähtemättä käyntiin.
Startti pyörii kyllä hyvin mutta kone ei edes lupaa...
Ittelle tuli muutamia vaihtoehtoja mieleen, nokka- tai kampiakselin asentotunnistin, ajonesto (autossa cobra häly)....
Onko kenelläkään antaa vinkkejä mistä päästä kannattaisi lähtee etsimään vikaa?
Ei viitsisi ruveta hinauttaa tota korjaamolle....
Startti pyörii kyllä hyvin mutta kone ei edes lupaa...
Ittelle tuli muutamia vaihtoehtoja mieleen, nokka- tai kampiakselin asentotunnistin, ajonesto (autossa cobra häly)....
Onko kenelläkään antaa vinkkejä mistä päästä kannattaisi lähtee etsimään vikaa?
Ei viitsisi ruveta hinauttaa tota korjaamolle....
Montako kertaa peräkkäin olet yrittänyt käynnistää auton?
Mulla on olllut samanlainen vika, pahimmillaan se käynnistyi vasta kymmenellä kerralla!!!
No nyt siihen on vaihdettu lämpötila anturi, nokka akselin tunnistin ja kampiakselin tunnistin, etummainen lambda, EGR ja kaasuläppä päivitetty..
Nyt on noin kuukausi ollut suht koht hyvä. Nokka akselin asento tunnistin anturi vaihdoin eilen. Saas nähä nyt miten se toimii..
Kannattaa kylä yrittä katsoa vika koodit.
Mulla on olllut samanlainen vika, pahimmillaan se käynnistyi vasta kymmenellä kerralla!!!
No nyt siihen on vaihdettu lämpötila anturi, nokka akselin tunnistin ja kampiakselin tunnistin, etummainen lambda, EGR ja kaasuläppä päivitetty..
Nyt on noin kuukausi ollut suht koht hyvä. Nokka akselin asento tunnistin anturi vaihdoin eilen. Saas nähä nyt miten se toimii..
Kannattaa kylä yrittä katsoa vika koodit.
Voisiko Jakohihna olla poikki? Ja varoitus kaikille joilla 1.4 tai 1.6 moottorilla oleva golf iv/ Bora jossa Goodyearin valmistama jakopään hihna. Siis jälkikäteen normi remminvaihdossa laitettu, niin niissä on materiaali virhe. Lähes kaikki poikkeaa n 15-40tkm vaihdosta. Joten jos et ole varma mikä hihna siellä kopan alla pyörii, niin suosittelen tarkistamaan. Olen itse nähnyt noin 30kpl kyseisen hihnan aiheuttamia konerikkoja.
Voisiko Jakohihna olla poikki? Ja varoitus kaikille joilla 1.4 tai 1.6 moottorilla oleva golf iv/ Bora jossa Goodyearin valmistama jakopään hihna. Siis jälkikäteen normi remminvaihdossa laitettu, niin niissä on materiaali virhe. Lähes kaikki poikkeaa n 15-40tkm vaihdosta. Joten jos et ole varma mikä hihna siellä kopan alla pyörii, niin suosittelen tarkistamaan. Olen itse nähnyt noin 30kpl kyseisen hihnan aiheuttamia konerikkoja.
diu diu, mitähän hihnoja ne laakkosella merkkihuollossa laittaa? :/
Itsellä oli vastaavanlainen vika 1.6 IV golffissa, meni ajonesto jostain mystisestä syystä päälle eikä lähtenyt käyntiin. Vika korjaantui kun akunkenkä oli yön yli irti.
Jostain lueskelin että virta-avaimen mukana menisi töhnää lukkopesään (avaimia kun monesti pidetään vaatteiden taskuissa) ja aikaa myöten kun siellä on tarpeeksi törkyä ei "laitteisto" tunnista avaimessa olevaa sirua... noh, aika kaukaa haettu mutta miksei voisi olla mahdollista.
Jostain lueskelin että virta-avaimen mukana menisi töhnää lukkopesään (avaimia kun monesti pidetään vaatteiden taskuissa) ja aikaa myöten kun siellä on tarpeeksi törkyä ei "laitteisto" tunnista avaimessa olevaa sirua... noh, aika kaukaa haettu mutta miksei voisi olla mahdollista.
Mulla jätti Golfi tielle kans tuossa. Ei saanut kipinää mut bensaa kyllä tuli. Sulakkeet tsekkasin;
http://mit.edu/dennis/www/vw/fuses.html
Tuolta oli palanut tuo Engine Control Module -sulake, tai noitahan on kaksi näköjään. Nyt toimii.
http://mit.edu/dennis/www/vw/fuses.html
Tuolta oli palanut tuo Engine Control Module -sulake, tai noitahan on kaksi näköjään. Nyt toimii.
Lainataan pikkasen vanhaa....
Elikkä kaverilla on 1.4 kolopallo -03. Ei lähde käyntiin, pyörittää kyllä. Vikakoodia antaa EGR:stä, koodi ollut pitkään kuulemma. Toisen koodin antoi nollauksen jälkeen heti uudelleen, eli herjasi nokka-akselin anturista, joka vaihdettiin. Ei käynnisty.
Tuosta edellisestä postauksesta, kaaviossa oleva sulake
S234 10 34 87 Engine control elements
Tämä oli rikki ja polttaa heti uudelleen, kun starttaa. Muut sulakkeet olivat ehjiä, siis tuon rele 87 ohjaamat.
Tänään uudelleen luetaan koodit. Onko mahdollista että kaasuläppä vaikuttaa starttaamiseen ? Vai voiko esim. puolat hajota itsestään yön aikana.
Auto oli illalla toimiva ja aamulla ei starttaa. Apuja kaivataan......Kiitos.
Elikkä kaverilla on 1.4 kolopallo -03. Ei lähde käyntiin, pyörittää kyllä. Vikakoodia antaa EGR:stä, koodi ollut pitkään kuulemma. Toisen koodin antoi nollauksen jälkeen heti uudelleen, eli herjasi nokka-akselin anturista, joka vaihdettiin. Ei käynnisty.
Tuosta edellisestä postauksesta, kaaviossa oleva sulake
S234 10 34 87 Engine control elements
Tämä oli rikki ja polttaa heti uudelleen, kun starttaa. Muut sulakkeet olivat ehjiä, siis tuon rele 87 ohjaamat.
Tänään uudelleen luetaan koodit. Onko mahdollista että kaasuläppä vaikuttaa starttaamiseen ? Vai voiko esim. puolat hajota itsestään yön aikana.
Auto oli illalla toimiva ja aamulla ei starttaa. Apuja kaivataan......Kiitos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa