VW Passat 2.0 -02 -keltainen öljykannu ei sammu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

oljytikku
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.12.2010 18:38

VW Passat 2.0 -02 -keltainen öljykannu ei sammu

ViestiKirjoittaja oljytikku » 22.12.2010 18:57

Mikähän voisi olla vikana, kun keltainen öljynmäärä alhainen -varoitusvalo syttyy piippauksen kanssa kääntäessä virta-avaimesta virrat päälle. Ei sammu millään, vaikka öljyä on.

Kokeilin aukoa konepeltiä, jos se kuittais öljyntarkistus jutun 100km ajaksi. Ei auttanut.
Tarkistin konepellin mikrokytkimen yhdistämällä sinne tulevan liittimen pinnit yhteen. Ei auttanut.
Sitten mittasin, että tuleeko sinne edes jännitettä kumpaankaan pinniin liittimessä . No eipä tullut jännitettä. Luulisi nyt että jotain pitäisi tulla, vai pitääkö?

Oiskohan vika tuossa öljypohjassa olevissa öljyntaso anturissa? Anturin liittimen käytin irti, puhdistin ja suihkutin hieman kontaktispraytä. Ei auttanut

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 22.12.2010 20:46

Sen verran lisäystä että katsottiin vag-commillakin ilman tulosta.
Vikakoodeja ei löytynyt mistään ohjainyksiköstä.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 23.12.2010 7:36

Sen verran lisäystä että katsottiin vag-commillakin ilman tulosta.
Vikakoodeja ei löytynyt mistään ohjainyksiköstä.


Omassa Audissa A4 B6:ssa sammui vasta, kun nollasin huoltopuolen VAG-Comilla. Aika kummallista minusta ainakin, että joutuu tekemään noin.

oljytikku
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.12.2010 18:38

ViestiKirjoittaja oljytikku » 28.12.2010 21:34

Omassa Audissa A4 B6:ssa sammui vasta, kun nollasin huoltopuolen VAG-Comilla. Aika kummallista minusta ainakin, että joutuu tekemään noin.


No tätä pitää käydä kokeileen seuraavaksi jossakin pajalla, kun ei ollut öljytasoanturissa ainakaan vika.
Konepellinlukkopesässä olevan mikrokytkimen käytin irti ja sekin toimi. Näissä on ainakin kuuleman mukaan ollut suurin syy keltaisen kannun syttymiseen.

Miten muuten tuomoinen -01 passatti ilmoittaa huollot ja öljynvaihtovälit? Jokin merkkivalo, teksti, tms. mittaristoon?

oljytikku
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.12.2010 18:38

ViestiKirjoittaja oljytikku » 30.12.2010 16:06

No eipä lähtenyt ainakaan normi-korjaamon roikalla kannu mihinkään. Ilmoitti vain että lisää öljyä.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 30.12.2010 16:30

Paha sanoa pystyykö nuo Boschin tms. testerit tekemään samoja asioita kuin VCDS tai merkkihuollon VAS-testeri... Miten sait ton tasoanturin testattua?

oljytikku
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.12.2010 18:38

ViestiKirjoittaja oljytikku » 30.12.2010 22:47

Paha sanoa pystyykö nuo Boschin tms. testerit tekemään samoja asioita kuin VCDS tai merkkihuollon VAS-testeri

Merkkihuolllossa oli kuulemma kiirettä ja eivät ehtineet.

Miten sait ton tasoanturin testattua?

Vaihdoin uuden, kun ei oikein mitään muuta keksinyt.

Marmoritiskiltä kysyin uutta mikrokytkintä, ei onneksi ollut hyllyssä. 40€ siitä osa pahasesta.

Revin sitten akusta maan irti pariksi tunniksi ja kannu ei enää syttynyt. Täh.
Saa nähdä kestääkö tätä iloa sen 100km...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa