Mikähän voisi olla vikana, kun keltainen öljynmäärä alhainen -varoitusvalo syttyy piippauksen kanssa kääntäessä virta-avaimesta virrat päälle. Ei sammu millään, vaikka öljyä on.
Kokeilin aukoa konepeltiä, jos se kuittais öljyntarkistus jutun 100km ajaksi. Ei auttanut.
Tarkistin konepellin mikrokytkimen yhdistämällä sinne tulevan liittimen pinnit yhteen. Ei auttanut.
Sitten mittasin, että tuleeko sinne edes jännitettä kumpaankaan pinniin liittimessä . No eipä tullut jännitettä. Luulisi nyt että jotain pitäisi tulla, vai pitääkö?
Oiskohan vika tuossa öljypohjassa olevissa öljyntaso anturissa? Anturin liittimen käytin irti, puhdistin ja suihkutin hieman kontaktispraytä. Ei auttanut
VW Passat 2.0 -02 -keltainen öljykannu ei sammu
Valvoja: ffp jäsenet
Omassa Audissa A4 B6:ssa sammui vasta, kun nollasin huoltopuolen VAG-Comilla. Aika kummallista minusta ainakin, että joutuu tekemään noin.
No tätä pitää käydä kokeileen seuraavaksi jossakin pajalla, kun ei ollut öljytasoanturissa ainakaan vika.
Konepellinlukkopesässä olevan mikrokytkimen käytin irti ja sekin toimi. Näissä on ainakin kuuleman mukaan ollut suurin syy keltaisen kannun syttymiseen.
Miten muuten tuomoinen -01 passatti ilmoittaa huollot ja öljynvaihtovälit? Jokin merkkivalo, teksti, tms. mittaristoon?
Paha sanoa pystyykö nuo Boschin tms. testerit tekemään samoja asioita kuin VCDS tai merkkihuollon VAS-testeri
Merkkihuolllossa oli kuulemma kiirettä ja eivät ehtineet.
Miten sait ton tasoanturin testattua?
Vaihdoin uuden, kun ei oikein mitään muuta keksinyt.
Marmoritiskiltä kysyin uutta mikrokytkintä, ei onneksi ollut hyllyssä. 40€ siitä osa pahasesta.
Revin sitten akusta maan irti pariksi tunniksi ja kannu ei enää syttynyt. Täh.
Saa nähdä kestääkö tätä iloa sen 100km...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa