Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Stinde
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.12.2004 0:50

Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä

ViestiKirjoittaja Stinde » 15.12.2010 12:24

Eli on tehnyt jo kesästä vastaavaa eli vika ei ole tullut pakkasten myötä. Eli välillä saa kolme-neljäkin kertaa käynnistää että lähtee. Hörähtää ja sammuu samantien. Välillä taas lähtee samantien. Missähän vika vois olla,tulpat on uudet. Kiitos etukäteen?

Juzzis
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.4.2007 20:20

ViestiKirjoittaja Juzzis » 15.12.2010 13:36

Antaa käydä jonkun 2 sekuntia ja sitten sammuu suorilta? Kuulostaa ajoneston temppuilulta jos siis kyseinen ominaisuus autosta löytyy. Teki itsellä joskus samaa toisella avaimella..

Stinde
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.12.2004 0:50

ViestiKirjoittaja Stinde » 15.12.2010 13:45

Onkohan vuoden 95 autossa ajonesto? Joky hälytin siinä on mutta se ei ole päällä/kytketty. Mitä tuolle sitten voi tehdä? Ei ole kuin yksi avainkaan.

Juzzis
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.4.2007 20:20

ViestiKirjoittaja Juzzis » 15.12.2010 16:06

95 tais ensimmäiset tulla noihin kolmoskoppasiin, kun on itsellä kans 95 ja alkuperäinen ajonesto löytyy.

Paha sanoa tuosta korjaamisesta kun ei itsellä alkoi pelaamaan toisen avaimen kanssa hienosti, voi olla että volkkarilta sais tilattua uuden avaimen uudella sirulla ja sen koodattua toimimaan taas autosi kanssa, mutta hinnasta en osaa yhtään sanoa. Toinen vaihtoehto on etsiä vaikka jostain eBaysta uusi ajonestoyksikkö ja siihen sopivat sirut ja vaihtaa siru avaimeen jne. Muistaakseni tuo ajonesto on mk3:ssa yhtä puuta ECUn kanssa..

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 15.12.2010 17:24

Ensimmäisenä koittaisin puhdistaa ajoneston lukupuolan liittimen/t. ~Samanikäisestä passatista vastaavat oireet katosivat täysin em. konstilla. ("Puhdistus" omassa tapauksessa käsitti vain liittimen irti-kiinni -nylkytystä muutaman kerran kontaktipintojen puhdistamiseksi.)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2010 17:30

Käykö se siis nätisti sen aikaa kun käy?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 16.12.2010 1:34

Ajonestosi temppuilee. Tähän on ehdotuksena korjaus volkkarilta ollut joskus ajonestonlukupuolalta menevän johdon uusiminen ajonestolle. Niistä katkeili johdot sisältä heikkouttaan.
Avaimia voit teettää uusia vaikka mikkelin lukkosepillä, nyt en kyllä muista tuota ajoneston koodauksen tekemistä, miten se tapahtui mutta onnistuu vw liikkeessä vieläkin varmasti, tai vag-comilla jopa(?)

Lueskelin vikakoodeja omastani yksi pv ja luettelo oli täynnä "ohjainte lukittu, ajonesto aktivoitunut"

Kai sen jotenkin sai pois tuon ajoneston siitä mutta ei ole enää ohjeet tallessa perkele. Jos jollain on, heittäkää mulle privaa tai s-postilla

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 16.12.2010 8:36

Avaimista voi teettää vapaasti kopioita esim. lähimmällä Mr.Minit suutarilla tms. avaimen siru on dymmy ja sen sisältämä tieto kopioidaan uuteen.

Searchilla löytyy asiaa "mk3 and ajonesto" hakusanoin enemmän kuin lukea jaksaa, esim. tämä topic, missä mm. tuo kaivattu ajoneston ohitusohje.

Stinde
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.12.2004 0:50

ViestiKirjoittaja Stinde » 16.12.2010 14:47

Kiitos avusta, eli siis kojetaulu irti ja sieltä takaa etsimään tuota litintä nyt ekana.Vai mistä se löytyy? Voiko se myös siis auttaa jos teetätän suutarissa uuden avaimen?

rade
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.7.2009 21:29

ViestiKirjoittaja rade » 16.12.2010 21:42

Kellään ollut samanlaista vikaa kuin ketjun aloittajalla neloskoppaisessa golffissa? Itellä tehnyt kaksi kertaa vajaan kuukauden sisällä samalla lailla että ensin käynnistyy ja sitten heti sammuu. Useamman käynnistyskerran jälkeen pysyy käynnissä. Pitää varmaan käydä luetuttamassa vikakoodit kunhan joulukiireiltä kerkeää...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.12.2010 23:20

Se sanoo jotain että "Immobiliser activated" tai jotain sinnepäin. Lukupuola tod. näk. viallinen.

Toissa kesänä korjausarvio 250 € merkkiliikkeessä. Olikohan osa jotain 180 €... Tulee koko virtalukko samassa paketissa lukupuolan kanssa.

Näin siis -00 1,6 AUS moottorisessa Golfissa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 17.12.2010 11:29

Ei siinä kojelautaa tarvii repiä irti. Seuraat sitä johtoa joka lähtee virtalukolta/ lukupuolalta kojetaulun alle. Boksi sijaitsee kojetauluntakana mankan ja mittariston välillä, noin keskellä niitä. Veemäisessä paikassa silti. Selälteen makaamaan vaan kuskin lattialle :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.12.2010 11:47

Muistaakseni kyseinen mokkula oli siinä rattiakselin oikealla puolen, mikäli kuskin penkiltä sitä katsotaan. Lootaan taisi päästä kätevästi käsiksi kun purki mittariston pois tieltä, ja ratin takaa ne muovit.

Voi toki olla että muistan väärin, kun 2v siitä kun käytin kojelaudan ja johtosarjat ulkona autosta. Jokatapauksessa muutama ristipää ruuvi auki ja kojelauta on tarpeeksi palasina boksin käsille saamiseen.

Stinde
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.12.2004 0:50

ViestiKirjoittaja Stinde » 17.12.2010 15:10

Ok , minkähän värinen ja kokonen boxi on ? Tai onko siellä ylipäätään montaa boxia?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.12.2010 0:52

^Tuossa jo aikaisemmin postaamastani linkistä: LINKKI pitäisi selvitä kuvia katsomalla.

Rautalangasta vääntäen:

Ajonesto-hälyboksi sijaitsee valokatkaisimen takana. Malleja on useampia, mutta alkup. asennuspaikka on niille kaikille sama. Boksi on muovisena musta tai metallikuorisena metallin värinen ja se on karkeasti tupakka-askin kokoluokkaa.

Mikäli autossa on pelkkä ajonesto ko. boksi löytyy mittariston ja alkup. radion asennuspaikan välistä.

Ei ole kuin yksi avainkaan.
Kannattaa joka tapauksessa teettää vara-avain, kun vielä on avain mistä kopio teettää.

vesku63
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.7.2010 12:28

-95 Golf lll sammuu saman tien

ViestiKirjoittaja vesku63 » 22.2.2013 15:27

Nostan tämän tästä kun samaa vikaa.

Ongelma sama kuin yllä : hörähtää (eli saa bensaa kyllä) käy 2-3 sekuntia ja sammuu. Alkuun teki tätä silloin tällöin, nyt seissyt aamusta lähtien. Muuten epäilisin ajonestoa mutta sitä kun ei ole...

Onko tietoa / veikkauksia mistä kannattaa tutkia? Virtalukon pohja? Bensapumppu?

Tänks.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

.

ViestiKirjoittaja boliisi » 22.2.2013 15:51

Ja bensaahan on tankissa?
Tuleeko kipinää?
Omassa ex golffissa lähes samat oireet kun bensapumppu sano poks...
Kun istut kuskin jakkaralle ja laitat virrat päälle niin bensapumpun pitäs surahtaa pari sekuntuia... takana oikealla.... kuuluu hyvin jos on suht hiljaista tai sitten takapenkki nurin niin kuuluu paremmin. Jos ei kuulu ääntä niin pumppu on poks....
tai kaada hiukan bensaa "kaasariin" kun kaveri starttaa ja jos lähte käyntiin ja kipinä tulee niin vika bensapuolella ruisku/bensapumppu/suodatin tukossa..

vesku63
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.7.2010 12:28

no nyt.

ViestiKirjoittaja vesku63 » 24.2.2013 13:12

Vaihdoin bensapumpun releen (romiksella 1,5 €, tarvikepalikka 43 €) ja hörähti käyntiin molemmilla avaimilla. Tarkkaillaan tilannetta, eli onko rele syypää vai sattumaa... Kun tekee tuota että tänään starttaa ja huomenna ehkä ei...

Kiitos vihjeistä.

Niin ja bensaa on.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 25.2.2013 15:52

Hyvä että toimii taas...
eikai se rele nyt sentää 45€ maksa?? Laakkosella vois olla mutta tavikkeena

vesku63
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.7.2010 12:28

kyl vaan

ViestiKirjoittaja vesku63 » 25.2.2013 16:47

kyllä näin sanoivat fiksuksella ja tarvikeosa.. Ihmettelin kyllä ääneen hintaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 25.2.2013 19:44

Hyvä että toimii taas...
eikai se rele nyt sentää 45€ maksa?? Laakkosella vois olla mutta tavikkeena

Miksipä ei: vm -77 KE35 Corollan alkuperäinen takalasinlämmittimen rele maksoi Toyotalla reippaasti yli 200€, ns. "erikoisuus" on kolmenapaisuus, julma koko ja metallikuorisena rungonkautta maadoitus. Osanhan voi korvata millä tahansa yleismallisellakin 4-napaisella releellä, mutta joutuu yhdestä jalasta vetämään muutaman sentin mittaisen johdon runkoon+vaihtamaan alkuperäisen 3-napaisen liittimen esim. apicoon, rele on vielä kickpanelin alla piilossa, joten eroa ei sinällään näe. :D

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 28.2.2013 5:24

...siis tämäkö ?
Motonet
Ruiskupumpun rele VW 92- 4-n III Pumpun rele jos 4 napaa VW-191906383 [1992-1998]
9.90 €

vesku63
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.7.2010 12:28

en tiedä

ViestiKirjoittaja vesku63 » 28.2.2013 11:01

Kun en nähnyt Fixuksella relettä mutta se oli tuon ikäiseen ainoa minkä löysivät.
Oisin saanut sen sentäs hintaan 40 €

=D

Edit: Alkuperäisessä lukee nro 167 ja siinä on neljä napaa.

Edit2: ja vielä on käynnistynyt aina tuon releen vaihdon jälkeen. Tarkkaillaan tilannetta.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 28.2.2013 11:27

Ja kauppa se on mikä kannattaa....

vesku63
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.7.2010 12:28

Viisautta tarvitaan

ViestiKirjoittaja vesku63 » 31.8.2015 20:11

Tuon verran nyt availtu kojelautaa että löytäis sen ajoneston boksin.
Onko tarkempaa tietoa tähän projektin vaiheeseen =)

Alkoi taas tuo käy-ei käy-käy-ei käy-vaihe. Välillä saa startata n 20 kertaa ennen kuin lähtee viimein. Ja nyt melkein joka päivä. Välillä starttaa jo neljännellä kerralla.

Kuva

Niin kyse siis Golf Variant GL 1.8 -96

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 1.9.2015 5:34

Ajonestopoksi löytyy kun seuraa johtoa joka lähtee rinkulasta virtalukon ympäriltä. Ajonesto vika tekee yleensä sitä että käynnistyy ja sammuu heti. Tuleeko kipinää? Puola monesti syyllinen kun ei käynnisty.

vesku63
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.7.2010 12:28

ViestiKirjoittaja vesku63 » 1.9.2015 16:35

Tulee kipinä ja tekee just tuota että käynnistyy ja käy 2 sekuntia ja sammuu.
Mutta ei joka päivä.
Ja jalkatilasta boksin pitäisi löytyä... Ahdasta on =(
Tutkitaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.9.2015 20:01

Boxi löytyy kun irroittaa mittariston niin sieltä "perältä" oikealta, näin ainakin aikoinaan omassa -95 Golfissa.

kelli_v
-
Viestit: 34
Liittynyt: 8.11.2011 13:17

ViestiKirjoittaja kelli_v » 27.10.2015 19:38

Lainataanpa tätä ketjua. MK3 94 ADZ moottori. Vaimo ajoi risteyksestä liian isolla vaihtella ja stumppasi auton. Ei lähtenyt enää käyntiin. Vähän tutkittu asiaa ja ei näytä antavan kipinää mutta pyörittää kyllä hyvin. Virranjakankansi vaihdettiin.

Vikakoodeja luettiin ja antoi kuvien mukaiset eli Hall ja immobilizer. Kummassa nyt siis vika? En ole vielä toisella avaimella kokeillut. Just kun laitoin tän kotteron myyntiin ni sepä ei tykännytkään..

https://www.dropbox.com/s/qk40msedxzrfupj/2015-10-27%2019.18.35.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ehajtrsq2i8pcs2/2015-10-27%2019.18.41.jpg?dl=0

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.10.2015 19:44

Hall antaa aina vikakoodin jos kone ei ole käynnissä.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 27.10.2015 20:08

Kokeile varalta toista puolaa.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 28.10.2015 5:46

Ääni puolalle.

Oma G3 sammui samanlailla joskus ja puola oli kypsynyt, tai oikeastaan se sytytysmoduli mikä on puolassa.

kelli_v
-
Viestit: 34
Liittynyt: 8.11.2011 13:17

ViestiKirjoittaja kelli_v » 28.10.2015 7:59

Hyvä tietää tuosta Hallista. Ihan järkeen käyvää, että se antaa vikakoodin, jos kone ei ole käynnissä :D
Kai se on käytävä hakemassa puola sitten, kun ei ne näytä motonetissä liikaa maksavan. Mutta vieläkin ihmetyttää toi immobilizer. Nimittäin edellisenä iltana luin vikakoodeja ihan vain huvikseen ja sitä ei kyllä silloin näkynyt.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.10.2015 9:30

Vaikka ajonestossa olisi vikaa se antaa auton käydä pari sekuntia ja sammuttaa sitten. Tuo koodikin voi essintyä, jos on luettu käymättömästä koneesta.

kelli_v
-
Viestit: 34
Liittynyt: 8.11.2011 13:17

ViestiKirjoittaja kelli_v » 28.10.2015 10:10

Kiitos tiedosta!

kelli_v
-
Viestit: 34
Liittynyt: 8.11.2011 13:17

ViestiKirjoittaja kelli_v » 28.10.2015 20:25

Sytytyspuolan vaihto auttoi. Lähti kuin palmun alta.

vesku63
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.7.2010 12:28

Re: Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä

ViestiKirjoittaja vesku63 » 5.3.2016 19:16

No niin. Tämä käynnistysongelma ilmeni taas toissapäivänä ja ei lähtenyt ei, n 40 yrityksen jälkeen. Käy kaksi sekuntia ja sammuu. Seuraavana aamuna n 15 kertaa: ei mitään. Olikin jo menty n kuukausi ilman käynnistysongelmia.

Otin molemmat avaimet ja menin naapurin kehotuksesta paikalliseen autolukkoliikkeeseen testauttamaan sirut. Sälli asetti avaimet lukijaan ja totesi että molemmat toimii, ei näissä mitään vikaa ole. Selitiin ongelman uudelleen ja sanoin että pakko sen on olla ajonesto-ongelma kun oireet viittaa siihen näin vahvasti.

No testataas sitten niin että vaihdetaan uusi siru toiseen avaimeen ja kopioidaan koodi, sanoi autolukkoseppä. Näin teimme, ajoin huoltoaseman pihaan minne Gollfi oli jäänyt ja käynnistin Golffin. Lähti niinku ei mitään olisi koskaan ollutkaan.

Toisin sanoen: vaikka lukija näyttää sirun olevan ookoo, vaihtaminen kannattaa aina =) tai ainakin kannattaa kokeilla sitä ensimmäisenä.

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

Re: Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä

ViestiKirjoittaja kurvimies » 6.3.2016 10:27

Voi hyvinkin olla perää tuossakin. Itsellä joskus oireillut, oletan että antennin piuha on hapettunut. Ohjauspylvään koluuttelu ylös alas tai ratin kopsauttelu on auttanut. Riippuu vähän keleistä ja tuurista, eli voi olla että sulla on samaa vikaa. Jos vielä ilmenee niin kolistele / vaihda antennin piuha

vesku63
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.7.2010 12:28

Re: Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä

ViestiKirjoittaja vesku63 » 2.5.2016 15:56

No nythän se alkoi taas... Auto seisoi viikon kun ei lähtenyt käyntiin kuin sen pari sekuntia ja vappuaattona taas lähti käyntiin niinku ei ois mittää ollukkaa vikana.

Kohta alkaa kirosanat lentelemään. Missäs ne ohjeet ajoneston ohittamiseen olikaan?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.5.2016 15:07

No kannattaa lukea ne vikakoodit kuitenkin ekana, siitä kun jää merkintä sammuttiko se ajonesto sen vai joku muu.

Täällä Vento AAM-koneella vittuilee, varsinkin lämpimänä ei toimi. Sammuu vähän väliä. Pumpun releen jo vaihdoin.
Kaippa se puola kaupoille lähdettävä, seuraavaksi sitten Hall.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa