Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä
Eli on tehnyt jo kesästä vastaavaa eli vika ei ole tullut pakkasten myötä. Eli välillä saa kolme-neljäkin kertaa käynnistää että lähtee. Hörähtää ja sammuu samantien. Välillä taas lähtee samantien. Missähän vika vois olla,tulpat on uudet. Kiitos etukäteen?
95 tais ensimmäiset tulla noihin kolmoskoppasiin, kun on itsellä kans 95 ja alkuperäinen ajonesto löytyy.
Paha sanoa tuosta korjaamisesta kun ei itsellä alkoi pelaamaan toisen avaimen kanssa hienosti, voi olla että volkkarilta sais tilattua uuden avaimen uudella sirulla ja sen koodattua toimimaan taas autosi kanssa, mutta hinnasta en osaa yhtään sanoa. Toinen vaihtoehto on etsiä vaikka jostain eBaysta uusi ajonestoyksikkö ja siihen sopivat sirut ja vaihtaa siru avaimeen jne. Muistaakseni tuo ajonesto on mk3:ssa yhtä puuta ECUn kanssa..
Paha sanoa tuosta korjaamisesta kun ei itsellä alkoi pelaamaan toisen avaimen kanssa hienosti, voi olla että volkkarilta sais tilattua uuden avaimen uudella sirulla ja sen koodattua toimimaan taas autosi kanssa, mutta hinnasta en osaa yhtään sanoa. Toinen vaihtoehto on etsiä vaikka jostain eBaysta uusi ajonestoyksikkö ja siihen sopivat sirut ja vaihtaa siru avaimeen jne. Muistaakseni tuo ajonesto on mk3:ssa yhtä puuta ECUn kanssa..
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ajonestosi temppuilee. Tähän on ehdotuksena korjaus volkkarilta ollut joskus ajonestonlukupuolalta menevän johdon uusiminen ajonestolle. Niistä katkeili johdot sisältä heikkouttaan.
Avaimia voit teettää uusia vaikka mikkelin lukkosepillä, nyt en kyllä muista tuota ajoneston koodauksen tekemistä, miten se tapahtui mutta onnistuu vw liikkeessä vieläkin varmasti, tai vag-comilla jopa(?)
Lueskelin vikakoodeja omastani yksi pv ja luettelo oli täynnä "ohjainte lukittu, ajonesto aktivoitunut"
Kai sen jotenkin sai pois tuon ajoneston siitä mutta ei ole enää ohjeet tallessa perkele. Jos jollain on, heittäkää mulle privaa tai s-postilla
Avaimia voit teettää uusia vaikka mikkelin lukkosepillä, nyt en kyllä muista tuota ajoneston koodauksen tekemistä, miten se tapahtui mutta onnistuu vw liikkeessä vieläkin varmasti, tai vag-comilla jopa(?)
Lueskelin vikakoodeja omastani yksi pv ja luettelo oli täynnä "ohjainte lukittu, ajonesto aktivoitunut"
Kai sen jotenkin sai pois tuon ajoneston siitä mutta ei ole enää ohjeet tallessa perkele. Jos jollain on, heittäkää mulle privaa tai s-postilla
Avaimista voi teettää vapaasti kopioita esim. lähimmällä Mr.Minit suutarilla tms. avaimen siru on dymmy ja sen sisältämä tieto kopioidaan uuteen.
Searchilla löytyy asiaa "mk3 and ajonesto" hakusanoin enemmän kuin lukea jaksaa, esim. tämä topic, missä mm. tuo kaivattu ajoneston ohitusohje.
Searchilla löytyy asiaa "mk3 and ajonesto" hakusanoin enemmän kuin lukea jaksaa, esim. tämä topic, missä mm. tuo kaivattu ajoneston ohitusohje.
Kellään ollut samanlaista vikaa kuin ketjun aloittajalla neloskoppaisessa golffissa? Itellä tehnyt kaksi kertaa vajaan kuukauden sisällä samalla lailla että ensin käynnistyy ja sitten heti sammuu. Useamman käynnistyskerran jälkeen pysyy käynnissä. Pitää varmaan käydä luetuttamassa vikakoodit kunhan joulukiireiltä kerkeää...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Muistaakseni kyseinen mokkula oli siinä rattiakselin oikealla puolen, mikäli kuskin penkiltä sitä katsotaan. Lootaan taisi päästä kätevästi käsiksi kun purki mittariston pois tieltä, ja ratin takaa ne muovit.
Voi toki olla että muistan väärin, kun 2v siitä kun käytin kojelaudan ja johtosarjat ulkona autosta. Jokatapauksessa muutama ristipää ruuvi auki ja kojelauta on tarpeeksi palasina boksin käsille saamiseen.
Voi toki olla että muistan väärin, kun 2v siitä kun käytin kojelaudan ja johtosarjat ulkona autosta. Jokatapauksessa muutama ristipää ruuvi auki ja kojelauta on tarpeeksi palasina boksin käsille saamiseen.
^Tuossa jo aikaisemmin postaamastani linkistä: LINKKI pitäisi selvitä kuvia katsomalla.
Rautalangasta vääntäen:
Ajonesto-hälyboksi sijaitsee valokatkaisimen takana. Malleja on useampia, mutta alkup. asennuspaikka on niille kaikille sama. Boksi on muovisena musta tai metallikuorisena metallin värinen ja se on karkeasti tupakka-askin kokoluokkaa.
Mikäli autossa on pelkkä ajonesto ko. boksi löytyy mittariston ja alkup. radion asennuspaikan välistä.
Rautalangasta vääntäen:
Ajonesto-hälyboksi sijaitsee valokatkaisimen takana. Malleja on useampia, mutta alkup. asennuspaikka on niille kaikille sama. Boksi on muovisena musta tai metallikuorisena metallin värinen ja se on karkeasti tupakka-askin kokoluokkaa.
Mikäli autossa on pelkkä ajonesto ko. boksi löytyy mittariston ja alkup. radion asennuspaikan välistä.
Kannattaa joka tapauksessa teettää vara-avain, kun vielä on avain mistä kopio teettää.Ei ole kuin yksi avainkaan.
-95 Golf lll sammuu saman tien
Nostan tämän tästä kun samaa vikaa.
Ongelma sama kuin yllä : hörähtää (eli saa bensaa kyllä) käy 2-3 sekuntia ja sammuu. Alkuun teki tätä silloin tällöin, nyt seissyt aamusta lähtien. Muuten epäilisin ajonestoa mutta sitä kun ei ole...
Onko tietoa / veikkauksia mistä kannattaa tutkia? Virtalukon pohja? Bensapumppu?
Tänks.
Ongelma sama kuin yllä : hörähtää (eli saa bensaa kyllä) käy 2-3 sekuntia ja sammuu. Alkuun teki tätä silloin tällöin, nyt seissyt aamusta lähtien. Muuten epäilisin ajonestoa mutta sitä kun ei ole...
Onko tietoa / veikkauksia mistä kannattaa tutkia? Virtalukon pohja? Bensapumppu?
Tänks.
.
Ja bensaahan on tankissa?
Tuleeko kipinää?
Omassa ex golffissa lähes samat oireet kun bensapumppu sano poks...
Kun istut kuskin jakkaralle ja laitat virrat päälle niin bensapumpun pitäs surahtaa pari sekuntuia... takana oikealla.... kuuluu hyvin jos on suht hiljaista tai sitten takapenkki nurin niin kuuluu paremmin. Jos ei kuulu ääntä niin pumppu on poks....
tai kaada hiukan bensaa "kaasariin" kun kaveri starttaa ja jos lähte käyntiin ja kipinä tulee niin vika bensapuolella ruisku/bensapumppu/suodatin tukossa..
Tuleeko kipinää?
Omassa ex golffissa lähes samat oireet kun bensapumppu sano poks...
Kun istut kuskin jakkaralle ja laitat virrat päälle niin bensapumpun pitäs surahtaa pari sekuntuia... takana oikealla.... kuuluu hyvin jos on suht hiljaista tai sitten takapenkki nurin niin kuuluu paremmin. Jos ei kuulu ääntä niin pumppu on poks....
tai kaada hiukan bensaa "kaasariin" kun kaveri starttaa ja jos lähte käyntiin ja kipinä tulee niin vika bensapuolella ruisku/bensapumppu/suodatin tukossa..
no nyt.
Vaihdoin bensapumpun releen (romiksella 1,5 €, tarvikepalikka 43 €) ja hörähti käyntiin molemmilla avaimilla. Tarkkaillaan tilannetta, eli onko rele syypää vai sattumaa... Kun tekee tuota että tänään starttaa ja huomenna ehkä ei...
Kiitos vihjeistä.
Niin ja bensaa on.
Kiitos vihjeistä.
Niin ja bensaa on.
Hyvä että toimii taas...
eikai se rele nyt sentää 45€ maksa?? Laakkosella vois olla mutta tavikkeena
Miksipä ei: vm -77 KE35 Corollan alkuperäinen takalasinlämmittimen rele maksoi Toyotalla reippaasti yli 200€, ns. "erikoisuus" on kolmenapaisuus, julma koko ja metallikuorisena rungonkautta maadoitus. Osanhan voi korvata millä tahansa yleismallisellakin 4-napaisella releellä, mutta joutuu yhdestä jalasta vetämään muutaman sentin mittaisen johdon runkoon+vaihtamaan alkuperäisen 3-napaisen liittimen esim. apicoon, rele on vielä kickpanelin alla piilossa, joten eroa ei sinällään näe. :D
en tiedä
Kun en nähnyt Fixuksella relettä mutta se oli tuon ikäiseen ainoa minkä löysivät.
Oisin saanut sen sentäs hintaan 40 €
=D
Edit: Alkuperäisessä lukee nro 167 ja siinä on neljä napaa.
Edit2: ja vielä on käynnistynyt aina tuon releen vaihdon jälkeen. Tarkkaillaan tilannetta.
Oisin saanut sen sentäs hintaan 40 €
=D
Edit: Alkuperäisessä lukee nro 167 ja siinä on neljä napaa.
Edit2: ja vielä on käynnistynyt aina tuon releen vaihdon jälkeen. Tarkkaillaan tilannetta.
Viisautta tarvitaan
Tuon verran nyt availtu kojelautaa että löytäis sen ajoneston boksin.
Onko tarkempaa tietoa tähän projektin vaiheeseen =)
Alkoi taas tuo käy-ei käy-käy-ei käy-vaihe. Välillä saa startata n 20 kertaa ennen kuin lähtee viimein. Ja nyt melkein joka päivä. Välillä starttaa jo neljännellä kerralla.
Niin kyse siis Golf Variant GL 1.8 -96
Onko tarkempaa tietoa tähän projektin vaiheeseen =)
Alkoi taas tuo käy-ei käy-käy-ei käy-vaihe. Välillä saa startata n 20 kertaa ennen kuin lähtee viimein. Ja nyt melkein joka päivä. Välillä starttaa jo neljännellä kerralla.
Niin kyse siis Golf Variant GL 1.8 -96
Lainataanpa tätä ketjua. MK3 94 ADZ moottori. Vaimo ajoi risteyksestä liian isolla vaihtella ja stumppasi auton. Ei lähtenyt enää käyntiin. Vähän tutkittu asiaa ja ei näytä antavan kipinää mutta pyörittää kyllä hyvin. Virranjakankansi vaihdettiin.
Vikakoodeja luettiin ja antoi kuvien mukaiset eli Hall ja immobilizer. Kummassa nyt siis vika? En ole vielä toisella avaimella kokeillut. Just kun laitoin tän kotteron myyntiin ni sepä ei tykännytkään..
https://www.dropbox.com/s/qk40msedxzrfupj/2015-10-27%2019.18.35.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ehajtrsq2i8pcs2/2015-10-27%2019.18.41.jpg?dl=0
Vikakoodeja luettiin ja antoi kuvien mukaiset eli Hall ja immobilizer. Kummassa nyt siis vika? En ole vielä toisella avaimella kokeillut. Just kun laitoin tän kotteron myyntiin ni sepä ei tykännytkään..
https://www.dropbox.com/s/qk40msedxzrfupj/2015-10-27%2019.18.35.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ehajtrsq2i8pcs2/2015-10-27%2019.18.41.jpg?dl=0
Hyvä tietää tuosta Hallista. Ihan järkeen käyvää, että se antaa vikakoodin, jos kone ei ole käynnissä :D
Kai se on käytävä hakemassa puola sitten, kun ei ne näytä motonetissä liikaa maksavan. Mutta vieläkin ihmetyttää toi immobilizer. Nimittäin edellisenä iltana luin vikakoodeja ihan vain huvikseen ja sitä ei kyllä silloin näkynyt.
Kai se on käytävä hakemassa puola sitten, kun ei ne näytä motonetissä liikaa maksavan. Mutta vieläkin ihmetyttää toi immobilizer. Nimittäin edellisenä iltana luin vikakoodeja ihan vain huvikseen ja sitä ei kyllä silloin näkynyt.
Re: Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä
No niin. Tämä käynnistysongelma ilmeni taas toissapäivänä ja ei lähtenyt ei, n 40 yrityksen jälkeen. Käy kaksi sekuntia ja sammuu. Seuraavana aamuna n 15 kertaa: ei mitään. Olikin jo menty n kuukausi ilman käynnistysongelmia.
Otin molemmat avaimet ja menin naapurin kehotuksesta paikalliseen autolukkoliikkeeseen testauttamaan sirut. Sälli asetti avaimet lukijaan ja totesi että molemmat toimii, ei näissä mitään vikaa ole. Selitiin ongelman uudelleen ja sanoin että pakko sen on olla ajonesto-ongelma kun oireet viittaa siihen näin vahvasti.
No testataas sitten niin että vaihdetaan uusi siru toiseen avaimeen ja kopioidaan koodi, sanoi autolukkoseppä. Näin teimme, ajoin huoltoaseman pihaan minne Gollfi oli jäänyt ja käynnistin Golffin. Lähti niinku ei mitään olisi koskaan ollutkaan.
Toisin sanoen: vaikka lukija näyttää sirun olevan ookoo, vaihtaminen kannattaa aina =) tai ainakin kannattaa kokeilla sitä ensimmäisenä.
Otin molemmat avaimet ja menin naapurin kehotuksesta paikalliseen autolukkoliikkeeseen testauttamaan sirut. Sälli asetti avaimet lukijaan ja totesi että molemmat toimii, ei näissä mitään vikaa ole. Selitiin ongelman uudelleen ja sanoin että pakko sen on olla ajonesto-ongelma kun oireet viittaa siihen näin vahvasti.
No testataas sitten niin että vaihdetaan uusi siru toiseen avaimeen ja kopioidaan koodi, sanoi autolukkoseppä. Näin teimme, ajoin huoltoaseman pihaan minne Gollfi oli jäänyt ja käynnistin Golffin. Lähti niinku ei mitään olisi koskaan ollutkaan.
Toisin sanoen: vaikka lukija näyttää sirun olevan ookoo, vaihtaminen kannattaa aina =) tai ainakin kannattaa kokeilla sitä ensimmäisenä.
Re: Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä
Voi hyvinkin olla perää tuossakin. Itsellä joskus oireillut, oletan että antennin piuha on hapettunut. Ohjauspylvään koluuttelu ylös alas tai ratin kopsauttelu on auttanut. Riippuu vähän keleistä ja tuurista, eli voi olla että sulla on samaa vikaa. Jos vielä ilmenee niin kolistele / vaihda antennin piuha
Re: Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä
No nythän se alkoi taas... Auto seisoi viikon kun ei lähtenyt käyntiin kuin sen pari sekuntia ja vappuaattona taas lähti käyntiin niinku ei ois mittää ollukkaa vikana.
Kohta alkaa kirosanat lentelemään. Missäs ne ohjeet ajoneston ohittamiseen olikaan?
Kohta alkaa kirosanat lentelemään. Missäs ne ohjeet ajoneston ohittamiseen olikaan?
Re: Golf 3 -95 sammuu heti käynnistäessä
No kannattaa lukea ne vikakoodit kuitenkin ekana, siitä kun jää merkintä sammuttiko se ajonesto sen vai joku muu.
Täällä Vento AAM-koneella vittuilee, varsinkin lämpimänä ei toimi. Sammuu vähän väliä. Pumpun releen jo vaihdoin.
Kaippa se puola kaupoille lähdettävä, seuraavaksi sitten Hall.
Täällä Vento AAM-koneella vittuilee, varsinkin lämpimänä ei toimi. Sammuu vähän väliä. Pumpun releen jo vaihdoin.
Kaippa se puola kaupoille lähdettävä, seuraavaksi sitten Hall.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa