1.6 kaasari golffin puristusuhe?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

1.6 kaasari golffin puristusuhe?

ViestiKirjoittaja Timbee » 7.11.2010 23:08

Mitä mahtanee olla tuon 1.6 pierburg gaasarilla varustetun kolperon koneen puristussuhe?
Ku tarkotus ois laskee puristuksia että kärsis tursbon laittaa kylykee :)

0,5-0,6 bar uskaltaa ahtaa tuota konetta vakiohilppeillä..

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 7.11.2010 23:34

9,0:1 on puristussuhde
ajattelitko käyttää pierburgia turbonkanssa? :)

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 7.11.2010 23:35

No en totellakaan...

Joku paineistettu kaasari pitäs ostoo sitten...

Varmaan ois se Weberin Datti kaasari...

Ei taida toimia pierupurkilla turbon kanssa oikeen kunnolla? vai miten on, toimiiko mitenkä sitten jos vakiokaasarilla koittas?

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 8.11.2010 12:16

Paljonkohan profiilin kulkineessa on puristussuhde? Ja onko 38 astetta sopiva kokonaisennakko (ilman alipainesäätöä)? Ei oikein löydy mistään ohjearvoa.

Haynes sanoo, että tyhjäkäynnillä säätää 4-6 astetta ennakkoa. No oon kerran säätänyt merkkiin, joka on vauhtipyörässä 5 astetta ja meno oli mallia kenguru. Eli tukehtu heti kun antoi kaasua. Mikäs tässä sitten pielessä?

Sopineeko sama kokonaisennakko 95e10:lle? Oktaanilukuhan pysyy samana, mutta voiko ennakoa hieman lisätä?

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 9.11.2010 14:39

jos e10 syttyy hitaammin, kannattaa aikaistaa sytkää.

oon itekki miettiny että mahtaako monojetti vetää laihalle tolla e10?
sit vaa bensapaineita nostamaan.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 9.11.2010 18:14

puristussuhdetta nostamaan ennemmin e10...

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 9.11.2010 19:22

mietin vaan että toimiikohan vakiokone ilman muutoksia. ei viittis ruveta kantta laskemaan sen takia :)

Qubik
-
Viestit: 66
Liittynyt: 14.8.2010 11:02

ViestiKirjoittaja Qubik » 9.11.2010 21:59

kyllä toimii, karvan verran laihemmalle seokset tippu, jos ei oo lambda ohjattu pierburkki. Turha mellaka siitä PA etyleeni lisäyksetä vaan. Tehohävikki saataisi olla noin 3% ja mä haluais nähä ton ukkelin kukaas noin herkkäperseinen, että huomaa ton. Muuten vetenpoistoaineet mitä saa ostaa pullotettuna pitäisi olla nyt melko turhia, kun toimiaineet sisältyy jo vaalmiiksi pumppubensassa. Ainoa mitä voi tapahtua on että vanhat kaasarin kalvot eivät sietä uutta litkua ja rupevat vuotaa. Mutta no näitä ei kuitenkan oo vaihtettu vuosia-nyt on syytä vaihtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa