Hei
Että sellaisella asialla oltais liikkeellä että mistähän mahtaa corraadosta löytyä tuo termostaatti. Kun tuossa katselin niin ei sattunut pistään silmään. Raaton vuosimalli on -89. Uusi termostaatti on mutta täytyisi sille vielä paikka löytää. Tyhmä kysymys mutta tulipahan kysyttyä :D
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
G60 termostaatti
Valvoja: ffp jäsenet
jep
Jep ja oli muuten ihan mielenkiintoinen projekti. Tulipahan samalla vaihettua ohjaustehostimen öljyt kun vähän kokeilupurkamista harrastettiin :D Tuli sellainen kaikkientuntema oho :)
Ja kaikenlisäksi ei vielä vika korjaantunut :/ Ennen termostaatinvaihtoa auton lämmöt nousivat keittämiseen asti. Ajattelin että vika olisi termostaatissa. Vaihdon jälkeen toimi ihan hienosti pari päivää ja sitten taas nousi lämmöt ja heitti nesteet mäjelle. Mutta flektikään ei toiminut termarin vaihtamisen jälkeen(eikä toiminut ennen vaihtoa kun auto keitti). vaihdon jälkeen flekti pyöri koko ajan kun laitoin ensimmäistä kertaa käyntiin. Mutta lähdin ajamaan niin ei enää toiminut. Eli missä mahtaisi olla flektin anturi ja voisiko vika olla siinä ? Nyt löysin koneen kyljessä olevan "kotelon" johon tulee vesiletku joka on halki. Jospa sen vaihto auttaisi. Ja miten toi vesijärjestelmä ilmataan onko mitään tietoa. Viime kerralla kaytin autoa ilman nestesäiliön korkkia ja lisäilin samaan aikaan nestettä.
Ja kaikenlisäksi ei vielä vika korjaantunut :/ Ennen termostaatinvaihtoa auton lämmöt nousivat keittämiseen asti. Ajattelin että vika olisi termostaatissa. Vaihdon jälkeen toimi ihan hienosti pari päivää ja sitten taas nousi lämmöt ja heitti nesteet mäjelle. Mutta flektikään ei toiminut termarin vaihtamisen jälkeen(eikä toiminut ennen vaihtoa kun auto keitti). vaihdon jälkeen flekti pyöri koko ajan kun laitoin ensimmäistä kertaa käyntiin. Mutta lähdin ajamaan niin ei enää toiminut. Eli missä mahtaisi olla flektin anturi ja voisiko vika olla siinä ? Nyt löysin koneen kyljessä olevan "kotelon" johon tulee vesiletku joka on halki. Jospa sen vaihto auttaisi. Ja miten toi vesijärjestelmä ilmataan onko mitään tietoa. Viime kerralla kaytin autoa ilman nestesäiliön korkkia ja lisäilin samaan aikaan nestettä.
Flektin termostaatti on syylärin kylessä kohtuu alareunassa, siihen menee sähköjohtoja. Myös imusarjassa on toinen anturi, mikä ohjailee jälkipuhallusta. Se ei ole ihan niin kriittinen.
Viittaatko kotelolla öljyjalassa olevaan lauhduttimeen? Vai ylempänä kannessa oleviin lähtöihin?
Itse en ilmaillut tuota mitenkään. Nesteet sisään, käyttää vähän konetta ja lisää nestettä kun taso laskee.
Viittaatko kotelolla öljyjalassa olevaan lauhduttimeen? Vai ylempänä kannessa oleviin lähtöihin?
Itse en ilmaillut tuota mitenkään. Nesteet sisään, käyttää vähän konetta ja lisää nestettä kun taso laskee.
jees
Kyllä se korkki taitaa olla ehjä. Ja siitä vesijärjestelmön liittimestä niin se on se mikä on tuota turbon öljyletkun liittimen melki vieressä., hieman alapuolella. Ja nyt taitaa raato pelittää, taino ei ainakaan keitä. Mutta nuo lämmöt nousevat välillä huolestuttavan korkeiksi. Välillä on ihan ok 90-93 (suunilllee mitä tosta mittarista nyt pystyy tulkitsemaan) mutta välillä lämmöt nousevat johonkin 97 - 100 astetta. Mutta ei kuitenkaan keitä. Minkälaisia lämpöjä teillä on kyseisessä kiesissä ? Kun minua ainakin hirvittää kun ne nousee lähelle sataa :/
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa