G60 termostaatti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Huugouuno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.10.2010 18:31

G60 termostaatti

ViestiKirjoittaja Huugouuno » 21.10.2010 18:37

Hei

Että sellaisella asialla oltais liikkeellä että mistähän mahtaa corraadosta löytyä tuo termostaatti. Kun tuossa katselin niin ei sattunut pistään silmään. Raaton vuosimalli on -89. Uusi termostaatti on mutta täytyisi sille vielä paikka löytää. Tyhmä kysymys mutta tulipahan kysyttyä :D

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.10.2010 19:04

Siinähän se on ahtimen alla vesipumpussa minne menee vesiletkut.

Huugouuno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.10.2010 18:31

Nonni

ViestiKirjoittaja Huugouuno » 21.10.2010 19:34

Nonniin kiitoksia. Tuli katseltua vaan tossa pimiässä päällisin puolin mutta täytyy katsoa sitten sieltä :)

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 22.10.2010 14:00

On muuten v-maisin paikka termostaatille mitä mun on ikinä tarvinnut vaihtaa. Varaa aikaa, tupakkaa ja asennusöljyjä ;-)

Huugouuno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.10.2010 18:31

jep

ViestiKirjoittaja Huugouuno » 25.10.2010 20:08

Jep ja oli muuten ihan mielenkiintoinen projekti. Tulipahan samalla vaihettua ohjaustehostimen öljyt kun vähän kokeilupurkamista harrastettiin :D Tuli sellainen kaikkientuntema oho :)

Ja kaikenlisäksi ei vielä vika korjaantunut :/ Ennen termostaatinvaihtoa auton lämmöt nousivat keittämiseen asti. Ajattelin että vika olisi termostaatissa. Vaihdon jälkeen toimi ihan hienosti pari päivää ja sitten taas nousi lämmöt ja heitti nesteet mäjelle. Mutta flektikään ei toiminut termarin vaihtamisen jälkeen(eikä toiminut ennen vaihtoa kun auto keitti). vaihdon jälkeen flekti pyöri koko ajan kun laitoin ensimmäistä kertaa käyntiin. Mutta lähdin ajamaan niin ei enää toiminut. Eli missä mahtaisi olla flektin anturi ja voisiko vika olla siinä ? Nyt löysin koneen kyljessä olevan "kotelon" johon tulee vesiletku joka on halki. Jospa sen vaihto auttaisi. Ja miten toi vesijärjestelmä ilmataan onko mitään tietoa. Viime kerralla kaytin autoa ilman nestesäiliön korkkia ja lisäilin samaan aikaan nestettä.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 25.10.2010 21:47

Flektin termostaatti on syylärin kylessä kohtuu alareunassa, siihen menee sähköjohtoja. Myös imusarjassa on toinen anturi, mikä ohjailee jälkipuhallusta. Se ei ole ihan niin kriittinen.

Viittaatko kotelolla öljyjalassa olevaan lauhduttimeen? Vai ylempänä kannessa oleviin lähtöihin?

Itse en ilmaillut tuota mitenkään. Nesteet sisään, käyttää vähän konetta ja lisää nestettä kun taso laskee.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.10.2010 12:55

oisko säiliön korkki viallinen?

Huugouuno
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.10.2010 18:31

jees

ViestiKirjoittaja Huugouuno » 1.11.2010 23:15

Kyllä se korkki taitaa olla ehjä. Ja siitä vesijärjestelmön liittimestä niin se on se mikä on tuota turbon öljyletkun liittimen melki vieressä., hieman alapuolella. Ja nyt taitaa raato pelittää, taino ei ainakaan keitä. Mutta nuo lämmöt nousevat välillä huolestuttavan korkeiksi. Välillä on ihan ok 90-93 (suunilllee mitä tosta mittarista nyt pystyy tulkitsemaan) mutta välillä lämmöt nousevat johonkin 97 - 100 astetta. Mutta ei kuitenkaan keitä. Minkälaisia lämpöjä teillä on kyseisessä kiesissä ? Kun minua ainakin hirvittää kun ne nousee lähelle sataa :/


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa