Golf IV 1,6 Käynnistysongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

Golf IV 1,6 Käynnistysongelmia

ViestiKirjoittaja Parre » 16.10.2010 14:46

Ostin käytetyn Golf Variant 1,6, 105 hp auton tällä viikolla ja nyt jo ongelmia on ollut pari päivää.

Auto ei meinaa käynnistyä, pitää vääntää noin pari kolme kertaa en kunne tulee käyntiin.
Sama juttu vaikka moottori on lämmin tai kylmä.

Autoon on 500 km sitten vaihdettu sytytystulpat.

Mitä vikana voisi olla?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.10.2010 15:07

Esim:
-map anturi
-käyntinopeusanturi
-egr vuotaa
-kaasuläppäkotelo viallinen/paskainen
-joku suutin vuotaa ja b-paine puuttuu suutinkiskosta seisomisen jälkeen

Kannattaa käydä luetuttamassa mahdolliset vikakoodit jossain, säästää hermoja ja yleensä rahaakin siten.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.10.2010 15:09

Jos sammuttaa ihan lyhyeksi aikaa (sekunteja) niin lähteekö sitten paremmin käyntiin?

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 16.10.2010 15:40

Mitään merkkivaloja ei ainakaan palaa?
Voiko vikakoodin lukijalla katsoa muuta?

Käynnistysongelma ei ole aina,silloin tällöin vaan.. Pysäytin auton ja hetkeski ja kyllä silloin se tuli käyntiin mutta ei kun se oli seissyt tunnin...

shrteam
-
Viestit: 51
Liittynyt: 4.12.2008 15:28

ViestiKirjoittaja shrteam » 17.10.2010 8:51

Syttyykö sisävalo kun avaat kuskin oven? Eli surahtaako bensa pumppu "tunnin" seisonnan jälkeen kun avaa kuskin oven?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.10.2010 15:24

Tuo kai riippuu auton iästä. -98 A3 eikä -00 Golf tee tuota. -03 Polo jo tekee.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 17.10.2010 19:36

Onkohan tota moottorin lämpötilatunnistinta vaihdettu sitten tehtaan riston jälkeen? Ainankin ittellä vaikeuttanut jo 3 eri iv-golfin käyntiinlähtöä.Minkä ikäsestä autosta on kyse? Tuo että egr vuotaisi kiinnostas kyllä enempi kun täälläkin olisi ongelmia sen kanssa ja tuntus välillä että olisi voimat ne vähätkin hukassa!

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 17.10.2010 21:45

Auto on vuosimallia -01.

Nyt on auto viimeiset käynnistykset mennyt hyvin mutta täyytyypäs asia kuitenkin korjata.

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 8.3.2011 13:48

Vähän päivitystä tänne.

Autoon on nyt vaihdettu nokka akselin asento tunnistin. Ei auttanut!
Autoon on nyt vaihdettu ja kokelitu jo niin paljon että en tiedä miten tästä menisi eteenpäin?

Onko kellään jotain vinkkejä? Auto ei halua käynnistyä kunnolla, pitää yrittää käynnistää pari-kome kertaa että tule käyntiin. Kun auto on lämmin ei ole ongelmia.

Lämpötunnistin on vaihdettu ja auto ei anna mitään vikakoodeja.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 8.3.2011 14:25

Syttyykö auton sisävalo kun avaat kuskin oven? Kuuluuko pieni surahdus tuolloin tankin suunnalta? Lähteekö auto käyntiin jos ns. hehkuttaa muutaman sekunnin?

Kuulostaa hieman samalta kuin omassa entisessä autossa, mistä oli kuskin oven mikrokytkin kaput, jolloinka polttoainepumppu ei tehnyt esipaineita järjestelmään kun tuli autolle. Jos autoa koitti "heittää käyntiin" nopeasti, jäi se monesti käynnistymättä. Sitten kun tuli rauhassa ja antoi pumpun tehdä paineet sillä aikaa kun virrat oli käännetty päälle käynnistyi auto hyvin.

Testaappa tuo vielä. :)

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 8.3.2011 14:38

Se syttyy kyllä, ja surinaa tule myös kun avaa oven. Bensapumpu pitää kyllä ääntä myös kun laittaa virrat päälle..

Kiitos vinkistä

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 8.3.2011 18:18

Ok, eiköhän tuo sitten ole kuskin ovi kunnossa. Mutta niin.. voihan tuo silti olla bensapumpun orastavaa heikkoutta. Viisaammat varmaan osaavat kertoa miten tuon voisi todeta? Bensansuodatin tarkastaa?

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 8.3.2011 20:39

Pyörähtäähän se bensapumppu siinäkin vaiheessa kun kääntää avaimesta virrat päälle. Pyörii suurinpiirtein yhtä kauan kuin mittariston merkkivalotkin.

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 9.3.2011 11:46

Nyt on uusi suodatin ostettu. Onko se kuinka vaikeata vaihtaa?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 9.3.2011 13:04

Mikäli tähän on uskominen, ei pitäisi olla amerikantemppu:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... nt-(photos)

Kuvat eivät itsellä ainakaan toiminut, mutta jospa tuosta selvää saisi. (linkki ei toimi, kopioi osoitekenttään)

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 9.3.2011 13:15

Kiitos :)

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 9.3.2011 13:17

Varovainen sitten niiden klipsien kanssa mitkä pitävät polttoaineletkuja kiinni suodattimessa. Tuolla vähän varoitellaan moisten kanssa... Tuossa topikissa on linkkikin missä käydään läpi niiden irroittaminen.

Aika sottaisia ovat ameriikanpoikien suodattimet olleet... :P

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.3.2011 13:23

Puristaa oikeasta kohtaa niin bensaletku irtoaa kuin itsestään. Niitä päitä ei muistaakseni saa irrallaan joten jos menee rikki niin on uusittava koko letku.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 9.3.2011 18:35

Onko näissä vielä erillistä kylmäkäyntisuutinta ?
Joo, mut bensanpaineethan voi mitata asiantuntevalla korjaamolla.Toki jos bensapumppu on halpa (alle 100e ja vaihdon voi tehdä itse) niin se kannattanee vaihtaa ennenkuin vie korjaamolle varsinkin jos autolla on ajettu +200tkm.

Audin bensapumppukin piti ääntä vielä hajottuaankin kun yritti startata, mutta käynnistymiseen tarvittavaa painetta ei se pystynyt tuottamaan. Vika ei paljoa varoitellut itsestään, ihan satunnaista nykimistä silloin tällöin kiihdytyksessä. Kunnes viimein meno loppui kerrasta kesken matkan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.3.2011 18:39

Onko näissä vielä erillistä kylmäkäyntisuutinta ?
Ei varmaankaan koska se on jo joissain L-Jetroniceissakin poistettu.

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 1.4.2011 20:48

Polttoainesuodatin vaihdoksen auto toimi hyvin kaksi viikkoa. sen jälkeen auto käynnistyi huonosti pari kertaa viikon sisällä.

Nyt on auto käynnistynyt erittäin huonosti viimeinen viikko ja tänään jopa kolme kertaa vittuilunut. Auto on käynnistynyt huonosti kun se on seissyt 1-3 tuntia..

Melkein kaikki osat jotka tulevat mieleen ja kaikki vinkit mitkä oln saanut on käyty läpi.
Onko kenelllä vielä jotain ideoita?
(valitan jos on kirjoitusvikoja)

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 26.4.2011 9:25

Päivitystä.

Auto ei vieläkään ole ihan kunnossa.
Auto käynnistyy huonosti myös aamuisin. Auto on autotallissa nykyään.

Nykyään laitan sähköt päälle kolme kertaa ja silloin se ainakin kohtuullisen hyvin käynnistyy kun on seissyt yli tunnin.

Miten olisi uus lämpötila-anturi vaikka se on jo vaihdettu? Bensapumpunrele, miten se toimii?

Piätis varmaan otta pienen videon käynnistyksestä jonka voisin laitta YouTubeen ja linkittää se tänne.

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 8.6.2011 9:39

Auto ei vielä ole kunnossa.

Nyt kun on helleaalto auto käynnistyy todella huonosti, aina.
Ainoat kerrat kun se käynnistyy hyvin kun se on seissyt ajon jälkeen alle 30 minuuttia.

Onko vielä jotain ideoita vai pitäiskö auto viedä merkki huoltoon näyttämässä taas vaikk ahe eivät löytäneet ensimmäisellä kerralla?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.6.2011 10:48

Sähköjohdot akun ja startin väliltä tutkittu, entä maadoitukset akun alta ?

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 8.6.2011 19:51

Miten ne voi vaikuttaa asiaan kun auto on vaikea käynnistää puol lämpöisenä ja joskus myös kylmänä..?

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

Ei vielä kunnossa :(

ViestiKirjoittaja Parre » 12.7.2011 12:05

Vinkkeja kaivataan vielä.

Auto oli VW-huollossa ja he veikkasivat katalysaattoria, se oli kuitenkin kunnossa.
Kaikki anturit on vaihdettu ja melkein kaikki erilaiset skenaariot on käyty läpi..
Ensi viikolla se menee takaisin huoltoon.. Bensapaineet ja sylenteripaineet ok.

Onko vielä jotain mitä vois tehdä?

kippis
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.12.2011 17:51

ViestiKirjoittaja kippis » 13.12.2011 18:06

itellä sama vika 1.6 bcb golf -03 kanssa alussa lähti käymään vähän ajan päästä uudelleen käynnistämällä. ensinmäisen kerran teki noin 1.5v sitten. nykysin pyörittää vaan mut ei lupaa parin päivän päästä yleensä lähtee käyntiin. saattaa toimia kuukaudenkin ilman mitään vikaa. ollut pari kertaa vw huollossa jossa viimeksi vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin, kaasuläppä / ilmanmäärämittari putsattiin ja säädettiin.

ootko saanut kuntoon omasi?

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 13.12.2011 21:32

Sain autoni kuntoon kun ECU vaihdettin.
Kaikki muut anturit on myös vaihdettu, kaasuläppä putsattu myös.

Voi olla että olen kirjoittanut siitä jossain mualla täällä foorumilla.

Toivottavasti saat autosi kuntoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa